به گزارش هتلنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به کاهش 18 درصدی اقامت گردشگران در هتلهای این استان طی 9 ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی منجر به کاهش سفر و یا حذف آن از سبد خانوار شده است. "حسن سیادتان" با تاکید بر نقش و اهمیت بسزای بستههای تشویقی دولت برای تامین بخشی از هزینههای گزاف هتلها و تکمیل ظرفیتهای موجود، ابراز داشت: رزرو هتلها و مراکز اقامتی استان فارس برای نوروز 98 از اویل بهمنماه آغاز میشود و تا پایان اسفندماه ادامه دارد. وی تصریح کرد: ضریب اشغال هتلهای استان در 9 ماه نخست سال جاری بین 15 تا 20 درصد بوده است. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: هماکنون 19 هتل در استان فارس در حال احداث است که پس از بهرهبرداری به ظرفیت هتلینگ فارس اضافه خواهد شد.
ایجاد شده: 24/دی/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در بازدید از هتل "هما" بندرعباس از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی این هتل قرار گرفتند. رئیس جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بازسازی بخشهایی از ساختمان هتل "هما" پس از سالها معطلی به دلیل سختی و پیچیدگیهای کار، بالاخره توسط مدیریت هتل آغاز شده است. "محمدرضا چرسیزاده" ابراز داشت: بازسازی بخشهای اقامتی و پذیرایی هتل "هما" بندرعباس، هماکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال، تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار گیرد. وی در پایان با اشاره به اهمیت ویژه بازسازی مراکز اقامتی در کشور از سرعت عمل، ساخت با کیفیت، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و نوآوری را از مهمترین ویژگیهای فرایند بازسازی هتل "هما" دانست و از مدیریت و کادر اجرایی این هتل تقدیر و تشکل بعمل آورد.
ایجاد شده: 16/دی/1397 آخرین ویرایش: 16/دی/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب اساسنامه جدید هتلها و مراکز اقامتی در جلسه مجمع عمومی جامعه صنفی تاسیسات اقامتی به منظور تشکیل جامعه حرفهای هتلداران استان، خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل توجه به آموزش، پژوهش و ارتقای سطح کیفی خدمات را از جمله ویژگیهای اساسنامه جدید معرفی کرد. وی بروزرسانی و ارتقای سطح کیفی خدمات را ضرورتی انکارناپذیر دانست و ابراز داشت: در اساسنامه جدید به این مهم نیز توجه شده است. "صغری فرشی" با اشاره به منطقهبندی ترکیب هیاتمدیره جامعه حرفهای هتلداران در اساسنامه جدید، گفت: این رویکرد میتواند منجر به جلب مشارکت و توسعه متوازن شهرستانها شود. وی افزود: در اساسنامه جدید و بر خلاف گذشته، چهار منطقه در ترکیب هیاتمدیره تعریف شده است. سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل در خصوص تمدید پروانه فعالیت مراکز اقامتی نیز گفت: با توجه به مراجعات مکرر هتلداران و مدیران مراکز اقامتی استان، معاونت گردشگری نسبت به صدور و تمدید پروانههای بهرهبرداری اقدام میکند. وی در پایان گفت: بهرهبرداران میتوانند با مراجعه به معاونت گردشگری استان نسبت به تمدید و صدور پروانه بهرهبرداری و فعالیت، اقدام نمایند.
ایجاد شده: 8/دی/1397 آخرین ویرایش: 8/دی/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز با صدور حکمی از سوی جناب آقای "علی جیرفتی" مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، آقای "امید آقامیری" به عنوان معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات این شرکت، منصوب و جایگزین آقای "عباس بیدگلی" در این سمت شد.
ایجاد شده: 5/دی/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 انتصابات
گروه هتلها و اقامتگاههای Wanda در تاریخ 30 نوامبر طی یک مراسم افتتاحیه همراه با شام به طور رسمی برند جدید خود با نام Wanda Moments را معرفی کرد. این برند جدید قرار است با هتلهایی درجه یک به عنوان یک برند برتر در صنعت هتلداری، فعالیت نماید. به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، در مراسم افتتاحیه برند Wanda Moments که با رونمایی از برنامه جدیدی وفاداری میهمان با نام Wanda Club همراه بود، مجموعهای میهمانان و افراد رسانهای حضور داشتند و شاهد شروع بکار رسمی این برند جدید و استراتژی جدید توسعه گروه هتلداری Wanda بودند. بر اساس آنچه که در این جلسه مطرح شد، گروه هتلداری Wanda قصد دارد طی 5 سال آینده تعداد 700 هتل در سراسر چین، افتتاح کند و به بهرهبرداری برساند. از دیگر برندهای تحت نظارت گروه هتلداری Wanda میتوان به Wanda Reign، Wanda Vista، Wanda Realm، Wanda Jin اشاره کرد که با اضافه شدن برند Wanda Moments این تعداد به پنج خواهد رسید. برند Wanda Moments با شعار تجاری "فردا بهتر از امروز" و مطابق با ارزشهای اصلی 4S ایجاد شده است تا با ادغام و ترکیب هنر، فرهنگ، هوش و مُد، یک سبک زندگی جدید را ایجاد کند.
ایجاد شده: 27/آذر/1397 آخرین ویرایش: 28/آذر/1397 اخبار خارجی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، هتل Northland واقع در منطقه Green Bay نیویورک آمریکا، قرار است در سال 2019 و پس از گذشت سه سال از آغاز پروژه بازسازی این ساختمان 90 ساله، افتتاح شود و شروع به پذیرش میهمان نماید. یکی از مسئولان بازسازی هتل Northland گفته است: بسیاری از عناصر اصلی معماری هتل را نمیتوان کپیبرداری کرد و همین باعث میشود تا برای جستجوی قطعات و ملزومات اساسی بازسازی به بخشهای مختلف کشور و یا حتی خارج از کشور، سفر کنیم. مجموعه این چالشها باعث شده تا افتتاح و بهرهبرداری از این هتل که قرار بود در پایان سال 2018 اتفاق بیفتند به سال آینده، موکول شود. از سوی دیگر رستوران Poke the Bear هتل Northland نیز ساعت 11 روز بیستم دسامبر، افتتاح خواهد شد. این رستوران پس از افتتاح و در شرایط فعلی در روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر، ارائه سرویس مینماید.
ایجاد شده: 25/آذر/1397 آخرین ویرایش: 26/آذر/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز و در حالیکه طی روزهای اخیر شاهد واکنشهای متعدد اهالی صنعت هتلداری به انتشار اخبار و تصاویر مربوط به آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین هتل 7 ستاره کشور در جزیره کیش بودهایم، سرمایهگذار پروژه هتل "طلایی" کیش به تشریح جزئیات احداث این هتل، پرداخت. به گفته "حسین رباتی" این هتل در زمینی به وسعت 16 هزار متر مربع و در 10 طبقه احداث خواهد شد و دارای هزار اتاق با استاندارد هتلهای 7 ستاره خواهد بود. وی افزود: برآورد هزینه اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان است و تا سال 1401 هجری شمسی به بهرهبرداری خواهد رسید. بهرهگیری از متدهای نوین و مدرن معماری، بهینهسازی مصرف انرژی، استفاده از انرژی خورشیدی، مذاکره با برندهای برتر هتلسازی بینالمللی و احداث بر اساس استانداردهای روز دنیا از دیگر شاخصههای این هتل خواهد بود. لازم به ذکر است در مراسم کلنگزنی هتل 7 ستاره "طلایی" کیش، آقایان "غلامحسین مظفری" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و "محمدرضا عارف" رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر مسئولان سازمانی و محلی، حضور داشتند.
ایجاد شده: 24/آذر/1397 آخرین ویرایش: 24/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران روز گذشته ( یکشنبه 18 آذرماه ) با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران و با بررسی موضوع هتلینگ اماکن گردشگری پایتخت، برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران در این جلسه با اشاره به وجود 450 هزار واحد مسکونی خاله از سکنه در تهران از انعقاد تفاهمنامه با شهرداری در راستای تبدیل این تعداد واحد به هتلآپارتمان، خبر داد. "نعمتالله ترکی" در خصوص موضوع هتلینگ اماکن گردشگری در استان تهران و اسکان و استقرار مسافران نیز ابراز داشت: هتلینگ در استان تهران آغاز شده است و با یک هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری از سوی بخش خصوصی تا پایان سال مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
ایجاد شده: 19/آذر/1397 آخرین ویرایش: 19/آذر/1397 اخبار داخلی
نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایهگذاری استان تهران روز گذشته به ریاست سرپرست استانداری و با حضور مدیران دولتی با هدف ارائه راهکار در راستای حمایت از بخش خصوصی برای توسعه سرمایهگذاری و اشتغالزایی در بخش گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، نماینده هتل "فرشته پاسارگاد" در این نشست با انتقاد از هزینههای بالای زیرساختی راهاندازی، اظهار داشت: هزینههای زیرساختی مانند آب، برق و گاز حدود 30 میلیارد تومان آب میخورد که این مورد گلایه سرمایهگذاران است. "اسدی" ابراز داشت: تفاوت فاصله هزینه این نوع خدمات در بخش گردشگری و هتل با بخش مسکونی تا 1000 برابر میرسد که باعث میشود تا سرمایهگذاران دلسرد شده و کار به عقب بیفتد. وی با اشاره به حجم اشتغالزایی هتل "فرشته پاسارگاد" ابراز داشت: اگر این هتل به بهرهبرداری برسد به طور مستقیم برای 500 نفر و به طور غیر مستقیم برای 1500 نفر، اشتغالزایی ایجاد خواهد شد. وی همچنین در ادامه با ارائه پیشنهادی مبنی بر تخفیف در هزینه خدمات زیرساختی یا تقسیط هزینهها، گفت: قراربود مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت این هتل تامین شود که بانک عامل از پرداخت آن خودداری کرده است. در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران میزان گاز مورد نیاز این هتل که قرار است در زمینی به مساحت 4500 متر مربع احداث شود را 1200 متر مکعب و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز میزان آب مورد نیاز این مجموعه را 9 هزار متر مربع، اعلام کرد. "محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: تعرفههای این شرکت، ابلاغی و غیر قابل تغییر است.
ایجاد شده: 19/آذر/1397 آخرین ویرایش: 19/آذر/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به آخرین وضعیت هتلهای در حال احداث استان، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، موانع موجود برای تکمیل و بهرهبرداری از تعدادی از طرحهای هتلسازی برطرف شده است. "قاسمی" ابراز داشت: نواقص هتل "شاپور خواست" خرمآباد برطرف شده و تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین فاز اول هتل "صدف" که مجموعه پذیرایی است تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد. به گزارش هتلنیوز ، وی در تشریح آخرین وضعیت هتل "بام" خرمآباد نیز گفت: این هتل دارای پیشرفت فیزیکی حدود 35 درصد بوده که با مجموعه منابع طبیعی و شهرداری، مشکلاتی دارد و قطعا در صورت رفع این چالشها عملیات احداث پروژه سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. این مقام مسئول، هتل "صخرهای" را یکی از پروژههای هتلسازی بلاتکلیف استان لرستان پس از گذشت بیست سال، معرفی کرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته، مشکل تعیین تکلیف راه دسترسی این هتل تا حدودی برطرف شده است ولیکن سرمایهگذار معتقد است که بایستی قیمت فروش این راه کاهش یابد. "قاسمی" پیشرفت فیزیکی هتل "صخرهای" را 60 درصد اعلام کرد و گفت: نمیتوانیم مدت زمان معینی برای تکمیل و بهرهبرداری از این هتل، اعلام کنیم. وی در خصوص آخرین وضعیت احداث هتل "کیو" نیز گفت: حدود 10 تا 15 سال پیش زمینی به سرمایهگذار واگذار شد که متاسفانه هنوز عملیات اجرایی این طرح آغاز نشده است و به نظر میرسد بایستی سرمایهگذار را خلع ید و زمین به شخص دیگری واگذار شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در ادامه با اشاره به انجام عملیات اجرایی سایر پروژههای هتلسازی در سطح این استان، گفت: هماکنون حدود 2 هزار تخت اقامتی با درجهبندیهای مختلف در استان لرستان وجود دارد که امیدواریم با افتتاح و بهرهبرداری از این طرحها شاهد افزایش قابل قبول تختهای اقامتی در استان باشیم.
ایجاد شده: 18/آذر/1397 آخرین ویرایش: 18/آذر/1397 اخبار داخلی
نخستین هتل هوشمند کشور با نام "ساران" واقع در منطقه نمونه گردشگری شهمیرزاد، شب گذشته به دستور رئیسجمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به طور رسمی افتتاح شد. به گزارش هتلنیوز ، این هتل 4 ستاره با زیربنای 3500 متر مربع در 7 طبقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان و با مشارکت بانک ملی ایران به بهرهبرداری رسیده و با 24 واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت از ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست. از دیگر امکانات این هتل میتوان به دو طبقه سالن پذیرایی چند منظوره با ظرفیت 1000 نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، کافیشاپ، فروشگاه صنایع دستی و پارکینگ خودرو، اشاره کرد. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بهرهبرداری از این هتل چهار ستاره، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شده است. "محمد جهانشاهی" با اشاره به مهمترین ویژگیهای این هتل هوشمند، اظهار داشت: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است. وی ابراز داشت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند از ویژگیهای منحصر بفرد این هتل محسوب میشود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار میگیرد. معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساختهای گردشگری، گفت: تا پیش از آغاز بکار دولت یازدهم مجموعا 8 واحد اقامتی در استان سمنان فعالیت داشت که در دولت یازدهم، دو واحد اقامتی و در دولت فعلی نیز 5 واحد به این تعداد اضافه شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بیان داشت: در حال حاضر نیز 4 هتل در سطح استان سمنان در حال احداث است و تلاش میکنیم ظرفیت اقامتی استان را از 2570 تخت به 4400 تخت افزایش دهیم. وی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، درصد اشغال هتلهای استان از متوسط 34 درصد در سال گذشته به 70 درصد در سال جاری افزایش یافته که این روند نشاندهنده رشد و توسعه گردشگری در این استان است. "علیاصغر مونسان" با اشاره به افتتاح 18 واحد بومگردی و 3 پروژه گردشگری تا پایان سال در سمنان، تصریح کرد: عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در شهرستان مهدیشهر به زودی آغاز میشود و تلاش میکنیم این هتل تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
ایجاد شده: 14/آذر/1397 آخرین ویرایش: 14/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، نمایندگان وبسایتهای فروش آنلاین بلیت را جهت شفافسازی در خصوص اخبار منتشر شده به مناظره در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، دعوت کرد. "حرمتالله رفیعی" با اشاره به نامه ارسال شده برای رئیس یکی از وبسایتهای فروش بلیت، اظهار داشت: سایتهای فروش بلیت با انتشار وسیع خبر شکایت از خودشان میخواهند دستهایشان را تمیز نشان دهند؛ در صورتی که اصلا این طور نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ضمن اعلام آمادگی جهت انجام مناظره با نمایندگان این وبسایتها در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، ابراز داشت: این افراد نیز برای مناظره با حضور خبرنگاران اعلام آمادگی کنند تا مشخص شود چه کسی قانونی و چه کسی غیرقانونی حرف میزند. وی افزود: هدف نهایی این افراد این است که از خلاف خود بهرهبرداری سیاسی کنند و بر همین اساس با قدرت میگویم توضیحی که از دیروز تا به حال از ایشان در سایتهای مختلف منتشر شده، دروغ است. "حرمتالله رفیعی" ادامه داد: اگر اینگونه نبود، سه ماه پیش این دسته از سایتها را به جرم گرانفروشی نمیبستند. صاحبان این سایتها میگویند کارمان قانونی است ولی با این کار علاوه بر مردم به پنج هزار آژانس نیز لطمه وارد میکنند. وی افزود: باید پرسید چه کسانی پشت این سایتها هستند که این افراد هر کاری میخواهند را انجام میدهند؟ این افراد با اقدامات خود چندین هزار نفر را بیکار میکنند و این موضوع خلاف انصاف است.
ایجاد شده: 13/آذر/1397 آخرین ویرایش: 14/آذر/1397 اخبار داخلی