به گزارش هتلنیوز ، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی تشکیل فدراسیون گردشگری زیر نظر اتاق ایران در حال اجراست، اظهار داشت: منتظر هستیم تا هیاترئیسه اتاق ایران پس از ارزیابی موضوع، نظرات خود را مطرح کند و به جمعبندی برسیم. "علیاکبر عبدالملکی" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 17 انجمن و تشکل از بخشهای مختلف حوزه گردشگری از جمله هتلها، آژانسهای مسافرتی، تورگردانان، راهنمابان گردشگری، ایرلاینها، گردشگری الکترونیک، حمل و نقل ریلی، مناطق آزاد و ویژه، بومگردی، صنایع دستی و ... در اتاق بازرگانی دارای جایگاه و ساز و کار مشخص هستند و تشکیل فدراسیون گردشگری میتواند هماهنگی بیشتر در اجرای موضوعات مختلف را در پی داشته باشد. "عبدالملکی" بیان داشت: البته در ابتدای کار مقاومتهایی با پیشنهاد کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مبنی بر تشکیل فدراسیون گردشگری، صورت گرفت اما پس از برگزاری جلسات متعدد با فعالان گردشگری و با رایزنیهای انجام شده، هماکنون اکثریت تشکلها، انجمنها و اتحادیههای فعال در صنعت گردشگری ایران از این موضوع استقبال میکنند. وی تصریح کرد: مخالفین و منتقدین این موضوع در ابتدای امر عقیده داشتند که تشکیل فدراسیون گردشگری، باعث تضعیف جایگاه و قدرت آنها خواهد شد اما اکنون متقاعد شدهاند که بالعکس از این طریق میتوانند یکپارچگی و انسجام بیشتری داشته باشند و در مجامع مختلف از حق و حقوق خود دفاع کنند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به نمونهای از تشکیل فدراسیونها زیر نظر اتاق ایران در گذشته اشاره کرد و گفت: 540 تشکل و انجمن در بخشهای مختلف زیرنظر اتاق ایران حضور دارند که اکثریت آنها نیز در بخش صادرات فعالیت میکنند. اتاق بازرگانی است ایران پس از تشکیل فدراسیون صادرات، موفق شد تا آن را بینالمللی و به کنفدراسیون صادرات، تبدیل کند. این فعال صنعت گردشگری کشور در ادامه گفت: صنعت گردشگری 12 سال است که دارای جایگاه و کمیسیون در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است و در حال حاضر که وزارت گردشگری نیز در دولت تشکیل شده، میتوانیم با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کنیم. "علیاکبر عبدالملکی" در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ایجاد صندوق حمایت از گردشگری، یکی دیگر از اهداف و برنامههای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به منظور حمایت از فعالان و ذینفعان این بخش است. وی با اشاره به دلایل و ضرورتهای ایجاد صندوق حمایت از گردشگری، گفت: تا چه زمانی باید دست به دعا باشیم که دولت برای حمایت از ما کاری انجام دهد و آیا پس از اتمام بحران کرونا، برای مقابله با دیگر بحرانهای احتمالی برنامهای داریم؟ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در ادامه توضیح داد: وقتی که صندوق حمایت از گردشگری تشکیل شود، هر یک از ذینفعان بخش گردشگری میتوانند در این صندوق سرمایهگذاری کنند و اتاق بازرگانی نیز به نسبت این سرمایهگذاری، چندین برابر کمک خواهد کرد. در مرحله بعدی و پس از ثبت رسمی صندوق حمایت از گردشگری و تبدیل آن به شهرک سهامی عام و عرضه آن در بورس و فرابورس، تمامی مردم میتوانند در این صندوق سرمایهگذاری کنند. "علیاکبر عبدالملکی" بخش پایانی اظهارات خود را به پیشنهاد تشکیل بانک ایده در حوزه صنعت گردشگری اختصاص داد و گفت: با راهاندازی این بانک ایده، تمامی فعالان گردشگری میتوانند ایدههای پیشنهادی خود را مطرح کنند و اتاق بازرگانی نیز در مقابل این ایدهها را خریداری میکند و یا با حمایت از ایدهپردازان، آن را به مرحله اجرایی میرساند. وی افزود: بسیاری از افراد فعال در بخشهای مختلف گردشگری کشور با وجود فکر و ایدههای خوب، بینظیر و خلاقانه، بنابر دلایلی ناشناس و گمنام ماندهاند که تشکیل بانک ایده میتواند به این گروه از افراد کمک کند تا نقش موثرتری را ایفا کنند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: اجرایی شدن این سه پیشنهاد یعنی تشکیل فدراسیون گردشگری، صندوق حمایت از گردشگری و بانک ایده گردشگری در نهایت میتواند نقش و تاثیرگذاری فعالان و ذینفعان این بخش را متحول و از هر گونه احتیاجی به دولت، بینیاز کند.
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری با اشاره به جلسه روسا و نمایندگان تشکلها و صنوف گردشگری با معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: متاسفانه راهنمایان گردشگری به شکلی که مورد انتظار است، دیده نشدهاند و اعتراض اصلی ما در جلسه نیز این بود که چرا راهنمایان گردشگری به عنوان یک شغل شناخته نشدهاند. "علی صدرنیا" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، ابراز داشت: بخش عمدهای از کار اجرایی مربوط به تورهای گردشگری را راهنمایان انجام میدهند و این درست نیست که این قشر را به عنوان مشاغل غیررسمی در نظر بگیریم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری همچنین گفت: تفاوت اصلی کار ما با صنوفی مانند هتل، آژانس و ... در فصلی بودن آن است. یک راهنمای گردشگری ممکن است فقط در ایام و فصول خاص، فعالیت داشته باشد اما این نکته را فراموش نکنیم که در همان بازه زمانی به اندازه دو شیفت کاری، فعالیت میکند و این موضوع تعادل لازم در خصوص ساعات کاری را به وجود میآورد. وی تصریح کرد: علاوه بر این، کار یک راهنمای گردشگری بر اساس تحقیق، مطالعه و پژوهش است و حتی در زمانهایی که سفر یا تور گردشگری نیز وجود ندارد در حال کار علمی است. "صدرنیا" در ادامه به آسیبها و خسارتهای ویروس کرونا به صنعت گردشگری دنیا از جمله ایران، اشاره کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که صنعت گردشگری ایران قبل از شیوع ویروس کرونا نیز شرایط مطلوبی نداشت اما در هر حال بازگشت به همان شرایط پیش از کرونا نیز حداقل یک سال و نیم، زمان خواهد برد. وی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری متضررترین صنف فعال در حوزه گردشگری هستند زیرا هتلها و آژانسها با وجود مشکلات زیاد به هر صورت دارای عقبه مالی هستند و حداقل میتوانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند اما شرایط برای راهنمایان کاملاً متفاوت است. در واقع تا زمانی که سفری وجود نداشته باشد، راهنمایان نیز بیکار خواهند بود و بالطبع درآمدی نیز نخواهند داشت. این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: در جلسه با معاون گردشگری کشور نیز موضوع جدیدی مطرح نشد و مجدداً قول همکاری و پیگیری مسائل را دریافت کردیم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری در رابطه با اختصاص وام و تسهیلات حمایتی به راهنمایان گردشگری نیز گفت: تا این لحظه هیچ وامی برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته نشده است. البته طی روزهای گذشته سامانهای برای ثبتنام راهنمایان گردشگری، معرفی شد اما باید بدانیم که این سامانه از قبل نیز وجود داشته و صرف ثبتنام در آن به معنی اختصاص و دریافت وام نیست. وی در پایان گفت: اگر قرار باشد وامی برای راهنمایان گردشگری اختصاص داده شود، بدون شک یکی از معیارهای راستیآزمایی برای تشخیص راهنمایان فعال و حرفهای، اطلاعات ثبت شده در این سامانه خواهد بود.
ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، جناب آقای "خسرو عسگریان" به عنوان مدیر کل جدید هتل لاله تهران، منصوب و معرفی و جایگزین جناب آقای "محمد شربتدار" در این سمت شد. همچنین جناب آقای "محمد شربتدار" نیز به سمت مدیر بازاریابی شرکت توسعه گردشگری ایران، منصوب شد.
ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1399 انتصابات
ایجاد شده: 6/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 6/فروردین/1399 TV
به گزارش هتلنیوز ، ششمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری کشور، عصر دیروز ( دوشنبه 28 بهمن ) با حضور جناب آقای "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور، برگزار شد. در این نشست که معاون گردشگری کشور و مدیران کل ستادی این معاونت، رؤسا و نمایندگان تشکلهای ملی گردشگری کشور و تعدادی از مدیران بخش دولتی و خصوصی نیز در آن حضور داشتند، موضوعاتی نظیر حضور ایران در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری ITB آلمان و MITT مسکو، ارزیابی برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران و ساختار تشکلهای حرفهای گردشگری در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در ابتدای این نشست با اشاره به برنامهریزیهای انجام شده برای حضور هر چه بهتر ایران در دو نمایشگاه ITB آلمان و MITT مسکو، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری، لغو روادید گروهی است که در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای امضای تفاهمنامه لغو روادید گروهی فراهم شده است. معاون گردشگری کشور همچنین ابراز داشت: در این سفر، تعدادی از آژانسهای گردشگری دو کشور ایران و روسیه به عنوان مجری تحقق و برگزاری لغو روادید گروهی، معرفی خواهند شد. "ولی تیموری" در ادامه با اعلام دو خبر خوب برای گردشگری ایران، گفت: در درجه اول پس از چندین دهه پیگیری برای ایجاد حسابهای اقماری، این موضوع نهایی شده و طی توافق با دستگاههای ذیربط، تقاهمنامه اجرایی این موضوع ظرف چند روز آینده با حضور وزیر گردشگری به امضا خواهد رسید. وی افزود: خبر خوب دیگر این است که سفیر اتریش در تهران امروز به صورت رسمی اعلام کرد که موضوع پیام "با احتیاط به ایران سفر کنید" را بررسی کردیم و اطمینان یافتهایم که ایران امن است. در ادامه این نشست، وزیر گردشگری کشور با تاکید بر برنامهریزی برای اجرای برنامههای متنوع و حضور پر قدرت در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری ITB آلمان و MITT مسکو، گفت: هدف ما از برگزاری این مراسم، معرفی ظرفیتهای ایران از جمله میراث ناملموس است. "علیاصغر مونسان" افزود: نشان دادن نشاط اجتماعی و فضای با نشاط با حضور گردشگران داخلی و خارجی، یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در این نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد. وی در ادامه گفت: خوشبختانه تاثیر تبلیغات منفی رسانههای آمریکایی علیه ایران به شدت کاهش یافته است زیرا اکنون، مردم و رسانههای دیگر کشورهای دنیا به معرفی ایران میپردازند. مردم دنیا مانند قبل صحبتها، تبلیغات و اخبار منفی آمریکا علیه ایران را باور نمیکنند. وزیر گردشگری در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت حضور بخش خصوصی و تشکلهای حرفهای گردشگری، اشاره کرد و گفت: از حضور در جمع بخش خصوصی و تشکلهای صنعت گردشگری لذت میبرم و به این موضوع اعتقاد دارم که باید بیش از پیش به بخش خصوصی اهمیت دارد. "علیاصغر مونسان" در بخش دیگری از صحبتهای خود به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اشاره کرد و گفت: نمایشگاه به شکل بسیار خوبی برگزار شد و از همه دستاندرکاران این رویداد تشکر میکنم. البته نمایشگاه سال آینده باید به طور حتم به شکل بهتری نسبت به امسال برگزار شود. وی در پایان گفت: استانی برگزار شدن این دوره از نمایشگاه باعث شد تا بالغ بر 10 نفر از استانداران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. همچنین برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری با صنایع دستی نیز یک کار خوب و تاثیرگذار بود. ضمن اینکه اطلاعرسانی خوبی در این دوره از نمایشگاه از سوی مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت گردشگری انجام شد. گزارش تصویری این نشست را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 29/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 30/بهمن/1398 اخبار داخلی
جلسه شورای راهبردی برند ملی گردشگری، روز شنبه مورخ 12 بهمنماه با حضور وزیر و معاون گردشگری، روسای برخی تشکلهای گردشگری، مدیران و نمایندگانی از دستگاههای مختلف، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه گردشگری در محل سالن جلسات وزارت گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این جلسه، فاز اول پروژه برند ملی گردشگری و موارد مربوط به تعیین هویت بصری و کلامی گردشگری ایران و نتایج برسیهای میدانی، پرسشنامه از گردشگران خارجی و مصاحبه با صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شرکت مجری طرح از "سیمرغ" به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران، نام برد. در ادامه این جلسه، تعدادی از مدیران دستگاههای دولتی و فعالان بخش خصوصی به بیان نظرات خود در خصوص برند ملی گردشگری ایران، پرداختند و ضمن موافقت با انتخاب سیمرغ به عنوان نماد این برند، انتخاب شعار پیشنهادی "ایران باشکوه" را مستلزم بررسی بیشتر از سوی کارشناسان و استفاده از نظرات عموم مردم، دانستند. وزیر گردشگری کشور در این جلسه با اشاره به اینکه جای برند ملی در صنعت گردشگری کشور خالی بود، اظهار داشت: معاونت گردشگری در کنار برند ملی گردشگری، اقدامات دیگری از جمله تهیه سند توسعه گردشگری و سند اقدام ملی گردشگری را نیز در دست اجرا دارد که شایسته تقدیر است و امیدواریم هر چه سریعتر در هیات دولت، مطرح و تائید شود. "علیاصغر مونسان" برند ملی گردشگری کشور را بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی ایران دانست و اظهار داشت: از همان روز اول تاکید من به معاونت گردشگری این بود که خروجی این طرح باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد. نماد سیمرغ به عنوان لوگو مورد تائید همه صاحبنظران حاضر در این نشست است اما درباره شعار باید بیشتر فکر کرد. وزیر گردشگری در ادامه گفت: پیشنهاد من این است که طرح سیمرغ به عنوان لوگوی برند ملی گردشگری در روز 23 بهمنماه و در زمان برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران به بازدیدکنندگان، معرفی و محلی نیز برای ارائه شعارهای پیشنهادی درباره برند ملی گردشگری، اختصاص داده شود. "علیاصغر مونسان" تاکید کرد: موضوع برند ملی گردشگری مربوط به داشتههای فرهنگی کشور است و قرار است بیانگر ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی، تاریخی کشور باشد. در نتیجه لوگو و شعار انتخابی باید در نگاه اول بتواند این ظرفیتها را به مخاطب ارائه کند. وی در پایان گفت: برند ملی گردشگری باید حرف تک تک ایرانیها باشد. این برند بایستی علاوه بر کمک به جذب گردشگر و توسعه گردشگری به عاملی برای بیان هویت تاریخی و فرهنگی ایران بزرگ، تبدیل شود.
ایجاد شده: 13/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 13/بهمن/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 5/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 5/بهمن/1398 TV
ایجاد شده: 28/دی/1398 آخرین ویرایش: 28/دی/1398 TV
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب داستانهای گردشگری ایران ( Iran Tourism Stories ) پروژهای است که در اواخر سال ۹۶ به پیشنهاد "زوراب پولولیکاشویلی" دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و با استقبال "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور، آغاز شد و پس از ۱۸ ماه به پایان رسید. در این کتاب، ۱۴ روایت از فعالان و دلسوزان عرصه گردشگری در نقاط مختلف کشور از جمله روستاهای لپویی و پاسارگاد واقع در استان فارس، روستای فرحزاد در اصفهان، روستاهای قاسم آباد و جیره سر باقر خاله واقع در گیلان، روستای کلپورگان در سیستان و بلوچستان، روستای اصفهک در خراسان جنوبی، روستای دوپلان در چهارمحال بختیاری، روستای قلعه بالا در سمنان، جزیره قشم و نیز شهرهای همدان و تهران، گردآوری و منتشر شده است. در مقدمه این کتاب آمده است "به جرات میتوان گفت که ایران یکی از قدیمیترین تمدنهای اصلی جهان است و یکی از طولانیترین تمدنهای شهری از قرن هفتم پیش از میلاد محسوب میشود. ایران که در موقعیتی استراتژیک بین شرق و غرب و در جاده تاریخی ابریشم قرار گرفته، دارای تنوع قومی بالایی است که به میراثفرهنگی بینظیر این کشور منتهی شده است. این کشور دارای طبیعتی با کوههای پوشیده از برف، کویرهای خشک، سواحل بکر و واحههای سرسبز است." جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 کتابخانه بین المللی
معاون گردشگری کشور در چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر که روز دوشنبه 23 دیماه به میزبانی سازمان صدا و سیما، برگزار شد ضمن اشاره به اینکه این ستاد از 22 دستگاه تشکیل شده و بر اساس مصوبه دولت، جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: علاوه بر دستگاههای عضو، بخش خصوصی نیز عضو این ستاد است. کمیتههای تخصصی در دل این ستاد تشکیل شده که با مسئولیت هر یک از اعضا در این کمیتهها، موضوعات مورد بررسی قرار میگیرد. "ولی تیموری" در ابتدای این جلسه، ابراز داشت: فصل پررونق گردشگری کشور در نوروز 99 را پیش رو داریم و معمولا از اوایل اسفندماه نیز وارد فصل پررونق گردشگری بینالمللی میشویم. در حقیقت ایام نوروز علاوه بر رونق گردشگری داخلی منجر به رونق گردشگری خارجی نیز میشود. به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در ادامه و در رابطه با اتفاقات روزهای اخیر در کشور مانند شهادت سپهبد سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، گفت: این اتفاقات قطعا تاثیراتی بر صنعت گردشگری گذاشته اما این قول را میدهم که صنعت گردشگری به حدی توان و ظرفیت دارد که به زودی خود را باز مییابد و دوباره رونق میگیرد. ولی تیموری در ادامه، گردشگری را نیاز مردم دانست و بیان داشت: نگاه ما به گردشگری، فرهنگی است و چه بسا همین ظرفیت و جایگاه فرهنگی گردشگری است که رئیس جمهور آمریکا در کنار تمامی تهدیدهای نظامی، هدف قرار دادن 52 نقطه فرهنگی ایران را نیز در فهرست تهدیدهای خود قرار میدهد. وی ادامه داد: گردشگران خارجی بسیاری از جمله گردشگران اروپایی و آمریکایی در هنگام سفر به ایران، کلیپهایی از جاذبههای گردشگری، میهماننوازی و سنتهای دوستداشتنی ایران و ایرانیان را منتشر میکنند و دروغهای رسانهای و تصویرسازی نادرست آمریکا و سایر دشمنان از جامعه ما را یادآور میشوند. "ولی تیموری" تصریح کرد: گردشگری میتواند به تقویت روحیه نشاط اجتماعی مردم کمک کند. گردشگری ما میتواند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار سایر ظرفیتهای موجود در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و در خدمت مردم باشد. رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در رابطه با نقش و تاثیر سازمان صدا و سیما در حوزه گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت ملی است و نیازمند همکاری تمام رسانهها از جمله صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هستیم تا تصویر مناسبی از جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری ایران به نمایش گذاشته شود. معاون گردشگری کشور در ادامه با انتقاد از برخی افراد و رسانهها در انتشار و انعکاس اخبار منفی از ایران، گفت: در صنعت گردشگری، تصویرسازی اهمیت زیادی دارد یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد کنیم و مدیریت این تصاویر نیز مهم است. وی تصریح کرد: زحمتهای فراوانی برای این تصویرها کشیده شده ولی با برخی از اخبار منفی تمام این زحمات به هدر میرود. هیچ جا مانند کشور ایران خبرهای منفی را پررنگ نمیکنند. گویا اخبار منفی بیشتر گرفته میشود. وی افزود: با بازگو کردن اخبار منفی، دامنه خسارتها را بیشتر میکنیم اما با بزرگنمایی اخبار مثبت، میتوان تاثیر اخبار بد را به حداقل رساند. در واقع باید بتوانیم از جاذبه شهرهای مدرن کشور در تصاویرمان استفاده کنیم تا گردشگر با چراغ خاموش وارد ایران نشود. معاون گردشگری در پایان گفت: سیاست اصلی ما در حوزه گردشگری داخلی، توزیع سفر است که شامل فاکتورهای زمانی و جغرافیایی ( مکانی ) میشود. در این خصوص نیز نیازمند همکاری بیشتر صدا و سیما از جمله معاونت استانهای این سازمان هستیم زیرا هر یک از استانها این ظرفیت را دارند تا به جذب گردشگر کمک کنند.
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 اخبار داخلی