نتایج جستجو...
نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی

نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی

نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری برای معلولین و توان‌یابان، پیش از ظهر امروز ( سه‌شنبه 13 آذرماه ) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونین گردشگری و سرمایه‌گذاری، معاون فنی استانداری، رئیس جامعه هتل‌آپارتمان‌داران و رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی در محل هتل "مدینه‌الرضا" مشهد، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان برگزار شد، جمعی از مدیران هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری و هتلداری استان خراسان رضوی حضور داشتند. "ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست، اظهار داشت: جامعه هدف ما در مناسب‌سازی تنها معلولان نیستند بلکه مناسب‌سازی برای بهره‌مندی جانبازان، کودکان و سالمندان انجام می‌شود. "قاسمی هنری" معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست، ابراز داشت: مناسب‌سازی به عزم و اراده مدیران نیاز دارد که خوشبختانه در حوزه گردشگری، عزم، اراده و همت کافی وجود دارد. "سعید ولی‌زاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از دیگر حاضرین در این نشست بود که با اشاره به اهمیت موضوع مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری، گفت: بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در طبقه هم کف قرار دارند و برای تعداد کمی از دفاتر که در طبقات بالایی قرار دارند، داشتن آسانسور از الزامات بوده و مجوزی برای این دفاتر بدون داشتن آسانسور صادر نشده است. رئیس جامعه هتل‌آپارتمان‌های استان خراسان رضوی نیز با تاکید بر مناسب‌سازی مراکز اقامتی، بیان داشت: مراکز اقامتی که مناسب‌سازی شوند، دارای مزیت پذیرش اقامت معلولان شده و می‌توانند در این زمینه به برند تبدیل شوند. "مهدی آجیلیان" افزود: تا یک دهه دیگر شاهد موجی از سالمندان خواهیم بود و باید از هم‌اکنون برای مناسب‌سازی آن‌ها اقدام کنیم‌. "احمد دیناری" معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به هدف اجرای طرح مناسب‌سازی، گفت: هدف از برگزاری این نشست، مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولان، آشنایی با اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مدیران بخش دولتی و خصوصی است. سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی نیز در اظهاراتی با اشاره مزایای اجرای طرح مناسب‌سازی برای مراکز اقامتی، گفت: واحدهای اقامتی که مناسب‌سازی شده‌اند، نشان ویژه مناسب‌سازی را دریافت می‌کنند. "یوسف بیدخوری" همچنین گفت: ۵ ماه از آغاز طرح مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری استان گذشته و تا پایان امسال ۵۰ درصداین تاسیسات مناسب‌سازی خواهد شد. قرائت بیانیه، پایان‌بخش نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بود که در بخشی از آن آمده بود:  ما مدیران و دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی گردشگری به موجب این نشست خود را متعهد و مکلف به توجه ویژه به موضوع مناسب‌سازی فضاهای گردشگری و خدماتی برای جامعه ارزشمند معلولین یا دارای معلولیت دانسته و همیشه و در همه حال هم از بعد فرهنگ‌سازی، آموزش و هم ایجاد و اصلاح فضاهای کالبدی برای ایشان، اهتمام لازم را خواهیم داشت.

ایجاد شده: 13/آذر/1397       آخرین ویرایش: 13/آذر/1397     اخبار داخلی
تجمیع حوزه‌های مختلف گردشگری در نمایشگاه‌ها جذابیت بیشتری برای مخاطبان خواهد داشت

تجمیع حوزه‌های مختلف گردشگری در نمایشگاه‌ها جذابیت بیشتری برای مخاطبان خواهد داشت

مدیرعامل شرکت "رویا طرح داخلی" در گفتگو با هتل‌نیوز در رابطه با دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و نوشیدنی که طی روزهای 7 تا 9 آذرماه در محل هتل "هما 1" مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مبحث غذا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در جذب توریست و گردشگر است که خوشبختانه استان خراسان رضوی و شهر مشهد نیز با توجه به سابقه طولانی حضور برندهای پرقدرت و معتبر تولیدکننده غذایی، حرف‌های بسیاری برای گفتن در این حوزه دارد. مهندس "علی تمیزکار" ابراز داشت: نخستین دوره این نمایشگاه سال گذشته با محوریت غذا و شیرینی برگزار شد و برگزارکنندگان امسال تصمیم گرفتند تا این رویداد را به موضوع گردشگری پیوند دهند. "علی تمیزکار" در خصوص حضور شرکت "رویا طرح داخلی" در این نمایشگاه و تشکیل پاویون تخصصی هتلداری، ابراز داشت: صنعت گردشگری دارای ابعاد مختلف مانند غذا، هتل، حمل و نقل، مراکز تفریحی، امکانات هوایی و ... است که به صورت یک زنجیره واحد به یکدیگر وابسته هستند. معتقدیم که تاکید صرف بر یک حوزه خاص مانند غذا به تنهایی نمی‌تواند باعث جذب مخاطبان به نمایشگاه‌های اینچنینی شود و بایستی تجمیع صورت گیرد. وی هدف اصلی شرکت "رویا طرح داخلی" داخلی از حضور در این رویداد نمایشگاهی را ماهیت دادن به صنعت گردشگری معرفی کرد و گفت: در پی این بودیم تا از یک سو ارتباط لازم با متخصصان این حوزه برقرار شود و از سوی دیگر مخاطب عام نیز با جذابیت‌های صنعت هتلداری و به طور کلی هر آنچه از ابتدا تا انتها در یک هتل می‌گذرد، آشنا شود. مدیرعامل شرکت "رویا طرح داخلی" در پاسخ به سوال خبرنگار هتل‌نیوز در خصوص نحوه اجرای پاویون تخصصی هتلداری از سوی این شرکت در این نمایشگاه، گفت: ما تمام داستان یک هتل را تعریف کردیم و بخش‌های مختلف عملیات هتلداری از جمله سرمایه‌گذاری، طراحی، دکوراسیون، تجهیزات، اکسسوار، بهره‌برداری، آموزش و بروزسانی را به صورت یک فرایند واحد اجرا کردیم. وی در پایان گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از پاویون تخصصی هتلداری در دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری و صنعت غذا بعمل آمد تا جایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر سرمایه‌گذار در این حوزه تقاضای اختصاص فضایی بزرگتر جهت حضور خود در این پاویون را مطرح کردند.

ایجاد شده: 11/آذر/1397       آخرین ویرایش: 11/آذر/1397     اخبار داخلی
قطعی شدن حضور 5 کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری پارس

قطعی شدن حضور 5 کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری پارس

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از قطعی شدن حضور پنج شرکت خارجی در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه‌ها و رویدادها به عنوان یک منبع مهم برای جذب گردشگر به حساب می‌آیند. "مصیب امیری" در نشست هماهنگی عوامل اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس که با حضور رئیس، نمایندگان دفتار خدمات مسافرتی فارس، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، اظهار داشت: حوزه گردشگری به عنوان یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصاد محسوب می‌شود و فعالان بخش دولتی و خصوصی، موظف به حمایت از رویدادهای گردشگری برای دستیابی به اهداف اقتصادی آن هستیم. "امیری" با اعلام قطعی شدن حضور چند شرکت خارجی از کشورهای مالزی، امارات، سنگاپور، تایلند و هند، گفت: تلاش عوامل اجرایی بر این است که با نمایش هر چه بهتر توانمندی‌های حوزه‌های مختلف گردشگری ضمن رونق بیش از پیش این صنعت در استان، این نمایشگاه را مجددا در تقویم رویدادهای بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری به ثبت برسانند. وی در ادامه گردشگری سلامت را یکی از محورهای اصلی برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس معرفی کرد و گفت: امیدواریم که بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل با قدرت در این نمایشگاه حضور داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از گردشگری مذهبی به عنوان یکی دیگر از محورهای این نمایشگاه یاد کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رایزنی متولیان اماکن مذهبی شیراز با نمایندگان دیگر استان‌های کشور به خصوص نمایندگان شهرهای قم، مشهد و کشور عراق برای تبادل گردشگری مذهبی خواهد بود. لازم به ذکر است، دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 الی 24 آذرماه سال جاری در شهر شیراز و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 28/آبان/1397       آخرین ویرایش: 28/آبان/1397     اخبار داخلی
قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی شبیه به کاغذ پاره است / هتلداران بایستی دولت را تحت فشار بگذارند

قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی شبیه به کاغذ پاره است / هتلداران بایستی دولت را تحت فشار بگذارند

"حمایت میرزاده" عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بارها در خصوص قوانینی که آئین‌نامه اجرایی دارند ولیکن اجرا نمی‌شوند، انتقاد کرده‌ام و گفته‌ام این آئین‌نامه‌ها بیشتر شبیه به کاغذ پاره هستند. "حمایت میرزاده" ابراز داشت: قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز از این قاعده مستثنی نست و اجرایی نمی‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا زمانی که برای قانون ارزشی قائل نشوند هر روز به تعداد قوانینی که اجرایی نمی‌شوند، اضافه خواهد شد. البته در شرایط موجود بخش خصوصی و هتلداری باید شخصا در زمینه این قانون اقدام کنند. وی افزود: هتلداران و صنوف وابسته بایستی دولت را در خصوص موضوع عدم فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، تحت فشار بگذارند.  عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد در زمینه اقامتی فعالیت داشته باشد، بهتر است در نقاطی از کشور اقامتگاه راه‌اندازی کند که بخش خصوصی در آنجا ورود پیدا نکرده است زیرا با این کار هم به رونق گردشگری کمک خواهد کرد و هم به بخش خصوصی، ضربه‌ای وارد نخواهد شد. وی در پایان گفت: وجود اقامتگاه‌های دولتی در استان‌های شمالی، مشهد و ... تفکری جز سودجویی و نگاه اقتصادی ندارد.

ایجاد شده: 26/آبان/1397       آخرین ویرایش: 26/آبان/1397     اخبار داخلی
حال خوب هتل‌های مشهد / ضریب اشغال 100 درصدی هتل‌ها طی چند روز آینده

حال خوب هتل‌های مشهد / ضریب اشغال 100 درصدی هتل‌ها طی چند روز آینده

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتل‌های مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتل‌ها در مشهد مقدس به 100 درصد می‌رسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتل‌های ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتل‌های مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماه‌های آینده تغییر کند. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتل‌ها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتل‌های مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیف‌ها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتل‌ها گران‌فروشی می‌کنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانه‌مسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانه‌های مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بوده‌ایم.

ایجاد شده: 15/آبان/1397       آخرین ویرایش: 15/آبان/1397     اخبار داخلی
رزرو 100 درصدی هتل‌های مشهد در ماه صفر

رزرو 100 درصدی هتل‌های مشهد در ماه صفر

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی، اظهار داشت: طبق رزروهای صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا اشغال هتل‌های مشهد در روزهای پایانی ماه صفر به 100 درصد برسد. "محمد قانعی" ضمن اشاره به این موضوع، ابراز داشت: خوشبختانه در سال‌های قبل و در دهه آخر صفر، میزان ضریب اشغال بالایی را شاهد بودیم که البته در چند سال اخیر، کمی تنزل کرده بود. به گزارش هتل‌نیوز ، وی افزود: امسال و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و میزان رزروهای صورت گرفته، اشغال هتل‌ها در دهه پایانی به 100 درصد خواهد رسید. "قانعی" با اشاره به آمادگی هتل‌ها برای استقبال از زائرین، گفت: تمامی هتل‌ها آمادگی کامل دارند و مشکل خاصی وجود ندارد ضمن اینکه نظارت‌های خود را در این خصوص تشدید کرده‌ایم تا مساله خاصی وجود نداشته باشد. وی در پایان گفت: در شهر مشهد به تعداد کافی فضای اقامتی رسمی و قانونی وجود دارد و امیدواریم هموطنان از اماکن غیرمجاز و غیر رسمی استفاده نکنند تا دردسر و مشکلی ایجاد نشود.

ایجاد شده: 7/آبان/1397       آخرین ویرایش: 9/آبان/1397     اخبار داخلی
افزایش 20 درصدی ضریب اشغال هتل‌های مشهد در نیمه نخست سال

افزایش 20 درصدی ضریب اشغال هتل‌های مشهد در نیمه نخست سال

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ضمن تشریح وضعیت ضریب اشغال هتل‌های این استان در نیمه نخست سال، اظهار داشت: وضعیت ما نسبت به سال قبل بهتر شده و شاهد رشد 20 درصدی ضریب اشغال هستیم. "محمد قانعی" ابراز داشت: معمولا بیشترین حجم مسافر و گردشگری در این موقع از سال اتفاق می‌افتد و امسال نیز از نیمه دوم تیرماه تا اواسط شهریور شاهد ضریب اشغال 75 درصدی هتل‌های مشهد بودیم. "قانعی" تصریح کرد: به طور کلی در شش ماهه نخست امسال، وضعیت ما نسبت به سال قبل بهتر شده و شاهد رشد 20 درصدی هستیم که البته افزایش میزان مسافران عراقی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تاثیر زیادی در این رونق داشته است. وی افزود: افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش ریال باعث شده تا مسافرانی که معمولا جهت زیارت به عراق و کربلا می‌رفتند، ترجیح دهند به مشهد سفر کنند. وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار تاثیر منفی در کار هتلداران داشت زیرا تمام هزینه‌ها افزایش پیدا کرد و در مقابل قیمت هتل‌ها هیچ افزایشی نداشت. البته باید توجه داشته باشیم که اگر نرخ هتل‌ها را افزایش دهیم، مردم کشور قدرت مالی استفاده از این خدمات را نخواهند داشت.

ایجاد شده: 22/مهر/1397       آخرین ویرایش: 22/مهر/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با “محمود مادرشاهیان” مالک گروه هتل‌های هلیا

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با “محمود مادرشاهیان” مالک گروه هتل‌های هلیا

“محمود مادرشاهیان” از سنین جوانی و در پی عشق و علاقه کودکی خود، وارد صنعت گردشگری و هتلداری شد و در دهه 60 اولین هتل خود با نام “ارم” را در شهر مشهد، احداث کرد. وی هم‌اکنون و پس از گذشت بیش از 30 سال، مالک گروه هتل‌های “هلیا” به عنوان یکی از بزرگترین گروه‌های هتلداری با 8 هتل در شهرهای مشهد و کیش است. مالک گروه هتل‌های “هلیا” معتقد است، استان خراسان رضوی و شهر “مشهد” علاوه بر جاذبه زیارتی دارای ظرفیت وجاذبه‌های بسیاری در سایر حوزه‌های صنعت گردشگری است که اطلاع‌رسانی و تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته است. به گزارش هتل‌نیوز ، وی اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران در شهر مشهد، افزایش یابد تا تمامی فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف از مزایای آن بهره‌مند شوند. “محمود مادرشاهیان” با اشاره به خرید، افتتاح و راه‌اندازی مجدد هتل “پارک حیات” توسط گروه هتل‌های “هلیا” ابراز داشت: خوشبختانه موفق شدیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و طی مدت 18 ماه، پروژه بازسازی و نوسازی این هتل را به پایان برسانیم و هم‌اکنون این هتل به عنوان یکی برترین هتل‌های شرق کشور مشغول ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان محترم است. مالک گروه هتل‌های هلیا در ادامه گفت: انگیزه اصلی من از ورود به صنعت گردشگری، خدمت به اقتصاد و جوانان این مرز و بوم بوده است زیرا معتقدم آینده کشور با استفاده از صنعت توریسم، مدیریت خواهد شد. وی افزود: هر اندازه در کشور اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود، چرخ‌های توسعه و اقتصاد نیز با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. وی ادامه داد: به عنوان یکی ایرانی تا زمانی که توان و انرژی داشته باشم از هیچ تلاشی در راستای اشتغال‌زایی، دریغ نخواهم کرد و خدمت به جوانان کشور را افتخار خود می‌دانم. سرمایه‌گذار صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص آینده این صنعت در کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری در دنیاست و به همین دلیل بسیار امیدوارم که با رفع موانع، صنعت گردشگری کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد. مالک گروه هتل‌های “هلیا” در پایان گفت: بایستی این نکته را در نظر بگیریم که سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد ولیکن به هیچ عنوان نباید به مسائل مالی فکر کنیم بلکه بایستی دست در دست هم و با امید، انگیزه و توکل، ایران را به دنیا نشان دهیم.

ایجاد شده: 9/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 9/مرداد/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...