نتایج جستجو...
پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانک دی به جامعه ایثارگری فعال در حوزه گردشگری

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانک دی به جامعه ایثارگری فعال در حوزه گردشگری

به گزارش هتل نیوز، " برات کریمی " مدیرعامل بانک دی گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد کسب‌وکارها و بنگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص پیدا می‌کند. وی گفت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان یکی از بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجام‌شده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرح‌های معرفی‌شده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود. کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح‌های منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژه‌های مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرح‌های تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایع‌دستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه قرار گرفته است. بررسی بندهای مالی این قرارداد نشان می‌دهد که این تسهیلات از محل ردیف ۲۸ بودجه و منابع بانک دی تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود. بر این اساس حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات از سوی بانک دی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. همچنین بنا بر بندهای این قرارداد بانک دی متعهد شده است که یک و نیم برابر سهم واگذارنده اعتبار پرداخت کند اما در صورتی که در مناطق کمتر برخوردار باشد سهمیه مشارکت بانک عامل به نسبت ۱.۲۵ درصد خواهد بود. بررسی بندهای این قرارداد نشان می‌دهد نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته صفر درصد در قالب قرض‌الحسنه و در مناطق برخوردار ۸ درصد خواهد بود. تسهیلاتی هم که از منابع بانک تأمین و برداشت شود بر اساس نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در زمان پرداخت تعیین می‌شود.

ایجاد شده: 11/دی/1400       آخرین ویرایش: 11/دی/1400     اخبار داخلی
تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص برنامه‌هایی که برای این اداره کل در نظر دارد گفت: برنامه‌هایی به عنوان برنامه بلندمدت به عنوان پروژه‌های پیشران گردشگری برای ۵ سال آینده در نظر گرفته‌ایم که به زودی اعلام خواهد شد. در عین حال قصد داریم تا برنامه‌ای کاملا مشخص به صورت میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهیم. فاطمی ادامه داد: همچنین کارهایی مانند سفرهای ارزان قیمت، نمایشگاه گردشگری تهران و امور جاری در بخش برنامه‌های کوتاه مدت این اداره کل قرار گرفته و باید به سرعت به نتیجه برسد. از آنجا که طی تغییرات در اداره کل‌های معاونت گردشگری در برخی از امور عقب افتاده‌ایم باید به سرعت به این موارد بپردازیم و نتایج نهایی را استخراج کنیم. او معتقد است: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری کمتر استفاده شده. بروکراسی اداری به گونه‌ای بود که افراد علاقه‌مند به گردشگری نمی‌توانستند به راحتی به این حوزه ورود کنند و همواره سدی در جلوی آن‌ها وجود داشته که آن‌ها را ملزم می‌کرد که یا راهنمای گردشگری باشند یا مجوز آژانس و سایر بخش‌های گردشگری را داشته باشند و… در نظر داریم که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کنار بخش خصوصی استفاده کنیم. به زودی کارگروه‌ها، میزهای تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت خود را شروع خواهند کرد و تنوع بخشی در حوزه گردشگری را اجرا خواهیم کرد. با این روش تمام افراد علاقه‌مند به حوزه گردشگری می‌توانند ایده‌های خود را به میزها و کارگروه‌های تخصصی ارائه دهند و ذیل فعالان گردشگری ایده خود را به مرحله اجرا برسانند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: شاید فردی ایده‌ای در حوزه گردشگری داشته باشد اما نتواند به دلیل بروکراسی اداری آن را به مرحله اجرا برساند. او می‌تواند این ایده را به کارگروه یا میز تخصصی گردشگری مربوطه ارائه و به مشورت بگذارد تا درباره چگونگی عملیاتی شدن آن تصمیماتی گرفته شود. در این کارگروه‌ها افراد متخصص، بخش خصوصی و حتا بخش‌های دولتی مرتبط حضور دارند و می‌توانند با ارائه نظرات و ایده‌های مختلف راهکارهای مختلفی را پیش روی فعالان گردشگری بگذارند. به طور مثال در بحث گردشگری کودک، سایر دستگاه‌های مرتبط از آموزش و پرورش و بهزیستی گرفته تا شهرداری و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در میزهای تخصصی حضور خواهند داشت. این امر در سایر میزهای تخصصی تعمیم داده می‌شود. او در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی برای به ثمر رسیدن فعالیت این دست کارگروه‌ها و میزهای تخصصی در حوزه گردشگری وجود دارد درحالی که تجربه به ما ثابت کرده که این کارگروه‌ها تشکیل و در نهایت کاری از پیش نمی‌برند، گفت: ما ظرفیت مهمی در بخش گردشگری کشور به نام فعالان و بخش خصوصی گردشگری داریم. از این ظرفیت کمتر استفاده شده. آن‌ها باید در حوزه‌های تخصصی گردشگری فعال شوند. لزومی ندارد کارها صرفا دولتی حل و فصل شود. دولت می‌تواند حامی و پشتیبان باشد و امور توسط بخش خصوصی و فعالان گردشگری پیش رود. فاطمی درخصوص اختلاف نظرهایی که در بین اصناف فعال در حوزه گردشگری بخصوص آژانس‌داران وجود دارد و موازی کاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف گردشگری که مانع اجماع نظر در میان آن‌ها شده است، گفت: در این باره باید گفت، انجمن‌های حرفه‌ای که زیر نظر وزارتخانه میراث و گردشگری تشکیل شده‌اند فعالیت‌های صنفی خواهند داشت اما در میزهای گردشگری شناسایی ظرفیت‌های تخصصی گردشگری کشور و شناسایی محورهای گردشگری موضوعی در استان‌ها مدنظر است. آن‌ها ارائه برنامه می‌دهند و هریک از تشکل‌ها می‌توانند نمایندگانی در این کمیته‌ها و میزهای تخصصی داشته باشند. او ادامه داد: مشکلاتی در بخش‌های خصوصی وجود دارد که باید کمک کنیم رفع شود. همه ما خانواده بزرگی به نام گردشگری ایران هستیم که باید در کنار هم قرار بگیریم و مشکلات را رفع کنیم. دولت، دانشگاه، رسانه، بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند و در مجموعه واحد فعال شوند. به زودی جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی اعم از آژانس‌داران برگزار خواهیم کرد تا با نظرات خودشان مشکلات را حل کنیم. به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، بحث‌های تخصصی و تبیلغات و معرفی فعالانی که به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعال هستند، تولید محتوا و آموزش با هدف تخصصی کردن امور مد نظر است. موضوعات مختلفی ازجمله گردشگری خانواده محور مد نظر است و قرار است امتیازات و تسهیلات خاصی در حوزه گردشگری داخلی به خانواده‌ها اختصاص یابد. این طرح در قالب سفرهای ارزان‌قیمت و ارائه تسهیلات خاص دیگر در نظر گرفته شده است. او درخصوص وضعیت تقویم گردشگری و مسائلی که با آن روبه‌روست، گفت: در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی اصلاح خواهد شد و امیدواریم برای ۱۴۰۱ بتوانیم تقویم گردشگری را ارائه دهیم. ضمن آنکه اجرای محورهای تخصصی گردشگری در بخش‌های مختلف کشور را مد نظر داریم که با استفاده از تجارب کشورهای مختلف در مواجه با بحران خواهد بود چراکه ما تاکنون از این تجارب در حوزه گردشگری استفاده نکرده‌ایم. فاطمی معتقد است: نگرانی‌های که گردشگران خارجی در داخل ایران دارند باید مد نظر قرار گیرد و رفع شود. باید بتوانیم زیرساخت‌های مناسبی برای گردشگری فراهم کنیم. در شرایط حساسی قرار داریم و بسیاری از تورهای گردشگری که طی بهار عربی تورهای خود را از مصر و کشورهای عربی به سمت ایران آورده بودند در حال بازگشتن هستند که شرایط بحرانی برای ایران بوجود می‌آورد. باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های داخلی را فراهم و با رویکردی جدید ورود کنیم.

ایجاد شده: 7/دی/1400       آخرین ویرایش: 7/دی/1400     اخبار داخلی
تعرفه گاز واحدهای گردشگری مازندران ۳ تا ۴ برابر شده است

تعرفه گاز واحدهای گردشگری مازندران ۳ تا ۴ برابر شده است

به گزارش هتل نیوز ؛ " علی محمدی " فعال صنعت گردشگری و هتلداری استان مازندران با اظهار اینکه تعرفه گاز، برق و آب واحدهای گردشگری و هتل ها چند برابر شده است، گفت: آذرماه سال قبل قبض گاز با مصرف حدود ۳۷ هزار مترمکعب بیش از سه میلیون تومان شده بود، این درحالیست که امسال میزان مصرف ۱۱ هزار مترمکعب کمتر شد، اما قبض گاز به ۱۶ میلیون تومان رسیده است. وی افزود: آن چه که مایه تعجب است اینکه در قبض گاز، موردی به عنوان تعرفه گازرسانی به روستاها وجود دارد که در این بخش بیش از یک میلیون تومان مبلغ درج شده است. وی با اظهار اینکه هزینه آب و برق واحدهای گردشگری و هتلداری هم سرسام آور شده است، ادامه داد: افزایش هزینه ها، بهای هزینه تمام شده واحدهای گردشگری و تولیدی را افزایش می دهد و نتیجه آن تعدیل نیرو و کارگران خواهد شد. این فعال حوزه گردشگری مازندران با اظهار اینکه در حال حاضر تعرفه انرژی واحدهای گردشگری و غیرصنعتی نیز صنعتی و فولادی محسوب می شود، گفت: با تداوم این رویه چاره ای جز تعطیلی باقی نمی ماند. وی به حمایت های صورت گرفته از فعالان گردشگری در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: برای تسهیلات کرونایی درنظرگرفته شده بین ۱۸ تا ۲۴ درصد سود گرفته می شود و به صرف نیست.  

ایجاد شده: 4/دی/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار داخلی
امیدوار به فعال‌تر شدن گردشگری پس از کرونا هستیم

امیدوار به فعال‌تر شدن گردشگری پس از کرونا هستیم

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در این شورا به ظرفیت‌های گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: «اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیت‌های استان نبوده و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعال‌تر شدن بخش گردشگری فراهم شود.» او با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: «مردم یزد در بخش‌های مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولان باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.» رئیس جمهوری به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: «پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.» رئیس جمهوری همچنین در نشست خبری با خبرنگاران نیز با اشاره به ظرفیت‌های یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت افزود: «در یزد زیرساخت‌های خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساخت‌ها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.» آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: «کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیت‌ها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.»

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 27/آذر/1400     اخبار داخلی
تلاش قطر برای احیای صنعت گردشگری قبل از برگزاری جام جهانی

تلاش قطر برای احیای صنعت گردشگری قبل از برگزاری جام جهانی

قطر تلاش دارد با تثبیت موقعیت گردشگری این کشور در نقشه گردشگری جهان، به عنوان یک کشور پیشرو عمل نماید که در آن اصالت گذشته و مدرنیته در هم آمیخته شده است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، صنعت گردشگری و توریسم یکی از اصلی ­ترین بخش­‌های اقتصادی قطر است به گونه‌­ای که در طول دوره ۲۰۱۶-۲۰۱۹، میانگین کل درآمد حاصل از گردشگری خارجی برای دولت قطر حدود ۳,۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ به ۲.۴ درصد کاهش یابد. از سال ۲۰۱۷ تا به امروز دو رویداد سیاسی و بهداشتی صنعت گردشگری و توریسم در قطر را تحت تأثیر قرار داده است. رویداد سیاسی به قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی با محوریت عربستان سعودی با قطر در سال ۲۰۱۷ بر می­گردد. به گونه‌ای که در همان سال اول بعد از شکل ­گیری بحران مذکور شاهد کاهش ۱,۴ میلیارد دلاری درآمد حاصل از توریسم خارجی در قطر بودیم. در واقع میزان بازدیدکنندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از این بحران به حدود یک سوم کاهش یافت. رویداد دوم مربوط به شیوع ویروس کرونا در انتهای سال ۲۰۱۹ است. این رویداد به دلیل اعمال قرنطینه­‌های سراسری و همچنین محدودیت تردد بین کشوری تأثیر منفی چشمگیری در صنعت توریسم قطر داشت به گونه که تعداد بازدیدکنندگان خارجی از قطر به ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت در حالی که در سال ۲۰۱۹ تعداد بازدیدکنندگان در حدود ۲,۱ میلیون نفر بود. ارزش درآمد حاصل از توریسم خارجی نیز در حدود ۳۴ درصد کاهش یافت و به ارزش ۱۳ میلیارد دلار رسید. حال پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورها و بازگشت تقاضا به سطح قبل از کرونا در بسیاری از کشورها، قطر در تلاش برای احیای اقتصاد توریسم این کشور قبل از برگزاری جام جهانی[۳] به عنوان مهم ترین رویداد ورزشی این کشور در طول تاریخ است. از جمله مهم­ترین این رویدادها به نقل از روزنامه الرایه قطر، برگزاری یازدهمین جشنواره غذایی طبق برنامه سالانه خود با مشارکت۱۴۰هتل و رستوران و کافه از چندین کشور از جمله اردن و عربستان سعودی بود. جشنواره بین‌المللی غذای قطر قدیمی‌ترین جشنواره آشپزی و غذا در قطر است و هنر آشپزی را با رویدادهای سرگرمی ترکیب می‌کند، از جمله یک تئاتر آشپزی زنده توسط سرآشپزهای مشهور جهان و رویدادهایی شامل سرگرمی‌های فراوان خانوادگی برای ساکنان و بازدیدکنندگان در تمام سنین است. به نقل از رئیس گردشگری قطر جشنواره غذایی نوعی تکثر فرهنگی است و به تنوع تجربیات گردشگری در این کشور کمک می کند. طی یازده سال گذشته، این جشنواره در ارتقای بخش رستوران‌ها و مهمان‌نوازی پر رونق در قطر مؤثر بوده است. در کنار توجه به توسعه گردشگری و توریسم در قطر این جشنواره غذایی اهدافی دیگری چون تنوع بخشیدن به تجربیات گردشگری در قطر، حمایت از کارآفرینان و تجلیل از تنوع فرهنگی را دنبال می­‌کند. این جشنواره دروازه ای برای بسیاری از کارآفرینان، رستوران ها و سرآشپزهای بین المللی برای حضور و سرمایه گذاری در قطر است. در واقع جشنواره بین‌المللی غذای قطر نمونه‌ای بارز از معرفی محصولات و تجربیات گردشگری به عموم مردم است که می تواند به تسهیل تجارت کمک کند. قطر تلاش دارد با تثبیت موقعیت گردشگری این کشور در نقشه گردشگری جهان، به عنوان یک کشور پیشرو عمل نماید که در آن اصالت گذشته و مدرنیته در هم آمیخته شده است. بر همین اساس قطر از شرکای بخش خصوصی خود در توسعه و متنوع کردن تقویم سالانه رویدادها و افزایش پیشنهادات خود به منظور احیای بخش مهمان‌نوازی و خرده‌فروشی، تحریک گردشگری داخلی و جذب بازدیدکنندگان منطقه‌ای در طول سال حمایت می‌کند. با توجه به رویکرد قطر در حوزه توسعه گردشگری و همچنین نزدیک بودن برگزاری جام جهانی  ۲۰۲۲ در این کشور و با توجه به ظرفیت­های فرهنگی مناطق مختلف کشور که بعضاً نیز با کشور قطر قرابت دارند، اقدام­های اجرایی برای توسعه همکاری و هماهنگی گردشگری انجام شود. در این زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر می­تواند نقش فعال و مؤثرتری داشته باشد. تا کشورمان بتواند از ظرفیت و شرایط برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به نحو شایسته تری برای معرفی ظرفیت­های فرهنگی خود به جهانیان استفاده نماید.

ایجاد شده: 20/آذر/1400       آخرین ویرایش: 20/آذر/1400     اخبار خارجی
تبدیل بزرگراه شمالی کرج به کمر‌بند گردشگر‌ی منطقه

تبدیل بزرگراه شمالی کرج به کمر‌بند گردشگر‌ی منطقه

به‌گزارش هتل نیوز، " غفور قاسم‌پور " معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در جلسه رفع موانع پروژه کنار‌گذر شمالی کرج که به ریاست استاندار البرز بر‌گزار شد، اظهار کرد: «این پروژه با کاهش بار ترافیک ملی، موجب تسهیل عبور‌و‌مرور گردشگر‌ان از منطقه است که یکی از عمده دغدغه‌‌ها‌ی حوزه مدیریت شهر‌ی را در زمینه ایجاد در‌آمد‌ها‌ی پایدار شهر‌ی بر طرف می‌‌کند.» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اهتمام استاندار البرز در اجرا‌ی پروژه‌ها‌ی نیمه تمام بیان کرد: «بر این اساس و به دستور استاندار کار‌گروه ویژه‌‌ای به منظور تکمیل و رفع موانع این پروژه ملی تشکیل شده است.» او ضمن تأکید بر لزوم تدوین نقشه مهندسی ترافیک در تکمیل این طرح عنوان کرد: «بزرگراه شمالی کرج محور اتصال آزاد‌راهی است و لذا بهره‌بر‌دار‌ی از آن می‌تواند نقش اثر‌گذار‌ی در تعدیل ترافیک استان‌ها‌ی هم‌جوار داشته باشد.» قاسم‌پور همچنین با اشاره به ضرورت پیش‌بینی پیوست زیست‌محیطی در اجرا‌ی این طرح ملی در دامنه‌ها‌ی شمالی البرز، این مسیر را کمر‌بند گردشگر‌ی در منطقه نیز عنوان و تصریح کرد: «شهر‌دار‌ی کرج و شورا‌ی شهر نیز باید در اجرا‌ی این مهم اهتمام داشته و از ظرفیت تردد‌ی این محور برای ایجاد در‌آمد‌ها‌ی پایدار شهر‌ی به منظور ایجاد رونق و آبادانی در کلانشهر کرج استفاده کند.» بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلو‌متر عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این بزرگراه، آزاد‌راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد‌راه کرج_قزوین در غرب کرج متصل می‌کند و موجب روان‌ساز‌ی ترافیک در محور‌ها‌ی مواصلاتی استان البرز می‌شود.

ایجاد شده: 16/آذر/1400       آخرین ویرایش: 16/آذر/1400     اخبار داخلی
رویکرد ضد گردشگری در برنامه‌های کلانِ همدان

رویکرد ضد گردشگری در برنامه‌های کلانِ همدان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حسن سجادزاده " عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: امروز با توجه به کمبود آب و مشکلات زیست محیطی نمی‌توان گفت کشاورزی محور توسعه همدان است و باید گردشگری را سرلوحه همه مسائل و پیوست‌های برنامه‌های استان در نظر بگیریم. وی ادامه داد: متاسفانه در همدان همه شعار گردشگری می‌دهند اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد و در این زمینه آسیب شناسی و مسائل زیادی وجود دارد. یکی از مسائل این حوزه بحث سرمایه‌گذاری است چراکه گردشگری را سرمایه‌گذار راه می‌اندازد بنابراین بخش خصوصی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. سجادزاده با بیان اینکه استان همدان هنوز نتوانسته در جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی موفق باشد و قدم‌های ارزنده‌ای بردارد، افزود: ۱۶ برند گردشگری وجود دارد که اغلب آنها در همدان می‌تواند اتفاق بیفتد. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: با توجه به دارایی‌ها و برندهای استان چندین مسئله حائز اهمیت است که می‌توانیم در برنامه‌های توسعه گردشگری همدان مدنظر داشته و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و به ویژه در حوزه‌های تاریخی و طبیعی می‌توان کارهای زیادی کرد و این موضوع شعار نیست. به گفته وی، مجموعه فاخر بافت تاریخی همدان، تپه‌ها و کوره‌های قدیمی در محورهای ورودی شهر از سمت تهران، کاروانسراها، سراها، خانه‌های تاریخی و شاخصه‌های تاریخی بسیاری در شهر وجود دارد که فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است.    سجادزاده تصریح کرد: همدان در حوزه طبیعی یک باغ شهر است و پتانسیل‌های فراوانی مانند کوه‌ها، تپه‌ها چشمه‌ها، قنات‌ها و رود دره‌ها را دارد که می‌توان در زمینه گردشگری روی آنها مانور داد و به عنوان مثال سالانه تعداد فراوانی بازدیدکننده از غار علیصدر دیدن می‌کنند. وی با اشاره به اینکه راجع به گردشگری تاریخی و طبیعی همدان بسیار صحبت شده است، مطرح کرد: اگر کشاورزی را محور نخست و گردشگری را محور دوم توسعه همدان بدانیم می‌توانیم تعاملی تحت عنوان گردشگری کشاورزی به وجود بیاوریم که هر دو محور دیده شوند. سجادزاده ادامه داد: همدان دارای سایت‌های بسیار خوبی برای رونق گردشگری کشاورزی است و در دامنه‌های شمالی الوند، جنوب و شمال شهر این پتانسیل‌ها وجود دارد به عبارت دیگر در سطح استان و شهر همدان سایت‌های خوبی داریم و می‌توانیم مبنا را بر گردشگری کشاورزی استوار کنیم. مدیر گروه شهرسازی دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر روی مجموعه ۲۴۰ هکتاری باغ میوه همدان برای توسعه گردشگری کشاورزی کار می‌کنیم. علاوه بر این دانشگاه بوعلی حدود ۹۰۰ هکتار زمین در روستای دستجرد دارد که ۵۰ هکتار آن زیر کشت می‌رود بنابراین می‌توان با رویکرد گردشگری کشاورزی این سایت‌ها را فعال کرد و شاهد عرضه، فروش، تولید و توزیع انواع محصولات بومی بود. وی با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی می‌تواند جهش خاصی از نظر توسعه پایدار در همدان ایجاد کند، گفت: اما و اگرهای زیادی در این زمینه وجود دارد که جذب بخش خصوصی، مدیریت یکپارچه شهری و اهمیت به پژوهش‌های دانشگاهی از جمله مواردی است که می‌تواند تسهیل‌گر این موضوع باشد. سجادزاده شرح داد: متاسفانه دانشگاه در حوزه گردشگری کنار گذاشته شده است و همین مسئله باعث شده بسیاری از کارهایی که به اسم گردشگری انجام می‌شود به ضد گردشگری تبدیل شود. ضد گردشگری یعنی ساختن پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطحی که هزاران میلیارد هزینه می‌برد اما در عمل دود و ترافیک را به خورد مردم می‌دهد، ضد گردشگری یعنی توسعه‌های بی‌رویه شهر که در طرح جامع آمده و جورقان را به شهر وصل می‌کند و باعث از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و گردشگری و پتانسیل‌های همدان می‌شود. این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در برنامه‌های کلانِ شهر همدان رویکردها ضد گردشگری است، افزود: در بافت تاریخی شاهد از بین رفتن خانه‌های قدیمی هستیم که با محور گردشگری سنخیت ندارد. بنابراین گردشگری در همدان تنها یک شعار است و مدیران فقط کاریکاتوری از گردشگری را در محافل بیان می‌کنند و در عمل با گردشگری پایدار و درآمدهای پایدار از راه گردشگری فرسنگ‌ها فاصله داریم. وی با بیان اینکه هر کاری در شهر انجام می‌دهیم باید بر اساس راه حل‌های زیست محیطی باشد، اظهار کرد: همدان باغ شهری با ظرفیت مشخص بوده است بنابراین محدوده شهر همدان، حریم شهر است اما امروز حریم شهر را شکستیم و وقتی حریم شهر شکسته شود حرمت شهر می‌شکند و حرمت شهر یعنی حرمت زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی. به عقیده سجادزاده وقتی از همه طرف همدان و خط محدوده شهر را بزرگ می‌کنیم باعث می‌شود روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند از بین بروند و به مرور به کشاورزی فاضلابی، محلی برای ساخت‌وساز و سپس به حومه نشینی تبدیل ‌شوند. وی تصریح کرد: در طی زمان در همدان خورندگی و خزش شهری وجود داشته که سرمایه‌های ملی، طبیعی شهر را از بین برده است، مسئولان هم استدلال می‌کنند به دلیل بالا رفتن جمعیت نیاز به زمین داریم در صورتی که این رویکرد درستی نیست و متاسفانه از فناوری‌های نوین در شهر استفاده نمی‌کنیم و شهر را فقط به صورت افقی گسترش می‌دهیم. به گفته سجادزاده گردشگری زنجیره به هم پیوسته‌ای است و باید برای ماندگاری گردشگر در شهر برنامه داشته باشیم اما چون گردشگری را به صورت نقطه‌ای و جزیره‌ای می‌بینیم در این امر موفق نبوده‌ و فرصت‌هایی را در زمینه تبلیغات، زیر ساخت و بسترسازی مهیا نکرده‌ایم. عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌های گردشگری آب و هوای پاک است، گفت: به عنوان مثال گردشگری سالمند، پزشکی و علمی وابسته به آب و هوای همدان است اما با شرایط فعلی و انبوه خودروها آیا می‌تواند مزیت‌های گردشگری باشند. از طرف دیگر متاسفانه مسئولان این مسائل را به شوخی می‌گیرند و فرایندها را ضدگردشگری پیش می‌برند. وی با اشاره به اینکه تاکنون کارگروه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلفی تشکیل شده و نتیجه‌ای نداشته است، افزود: متاسفانه در این جلسات چشم‌انداز خوبی تعریف نمی‌شود و بیشتر شبیه جلسات دورهمی است، علاوه بر این زمانی که نتایج جلسات به شهرداری و استانداری می‌رود ارزشی برای آن قائل نیستند.   سجادزاده در پایان عنوان کرد: همدان نیاز به تهیه سند جامع گردشگری دارد که توسط مراکز دانشگاهی تهیه شود نه شرکت مشاور، بنابراین باید به جایی برسیم که همه طرح‌ها و برنامه‌ها دارای پیوست گردشگری باشد و این امر مدیریت معتقد به گردشگری می‌خواهد.

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400     اخبار داخلی
نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

به گزارش هتل نیوز، " سیدمحمد آذرکار " رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی در زمینه خسارت کرونا به این بخش گفت: تمام کسب و کارها دچار تلاطم و مشکل شدند ولی در بخش گردشگری بیشترین ضربه را داشت چرا که مسافرت‌ها به شدت کاهش داشت و حتی سفرهای ضروری نیز حذف شد. سیدمحمد آذرکار با بیان اینکه هتل‌ها برای مدت ۱۸ ماه تعطیل بودند، اظهار کرد: از سال ۹۷ هم با سیاست‌های انجام شده به دلیل مسائل اقتصادی رکود وجود داشت و مراجعه به هتل‌ها کم شده بود و کرونا تیر خلاص را وارد کرد. وی با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده بخشی مادی و بخشی فرهنگی بود و نسبت به هر هتل متفاوت است، تصریح کرد: در بخش خسارت‌های مادی هر هتل ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عدم نفع و درآمد داشت و در خراسان جنوبی ۱۰ هتل داریم که حدود ۲ تا ۳ میلیارد به صورت مجموع در ماه خسارت دیدند. به گفتۀ وی تأثیر دیگر کرونا بر هتل‌ها تعدیل نیرو بود که کارمندان آموزش دیده به دلیل نبود درآمد به سمت شغل‌های دیگری رفته‌اند و بعد از بازگشایی نیاز به نیروی کارآزموده وجود دارد. آذرکار افزود: بعد از کرونا هتل‌ها لازم است هزینه‌هایی برای آموزش دوباره نیروهای جدید، داشته باشند که زمان و هزینه می‌طلبد. زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی درباره حمایت‌ها نیز عنوان کرد: حمایت‌های زبانی و لفظی خوب بوده ولی حمایت‌های سریع و اثربخش نزدیک به صفر بوده است. آذرکار با اشاره به وامی که به مشاغل آسیب دیده پرداخت شد، بیان کرد: طبق قانون فرد نباید چک برگشتی داشته باشد و وثیقه نیز مورد نیاز بود و از آنجایی که هنوز واحدهایی مانند هتل‌ها تعطیل و دچار مشکل هستند، در صورت دریافت هم با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شدند. وی در زمینه امهال وام‌ها نیز گفت: گفته شد جریمه نمی‌خورد ولی با سود آن به پایان اقساط اضافه می‌شود که باز هم تأثیرگذار نبود. به گفتۀ وی صنعت گردشگری زمین‌گیر شده است و به چالاکی و سرعت قبل نیست و لازم است که حمایت شود تا باری دیگر سرپا بایستد. حمایت های سریع و اثربخش رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت گیری‌های مسئولان و حمایت‌های محدود، درد مشترک بین تمام استان‌ها است، گفت: حمایت‌هایی انجام شد اما  در این حوزه نیازمند حمایت ها سریع و اثربخش باشد. آذرکار بیان کرد: هتل‌ها پذیرای مهمان‌هایی بودند که جزو مسئولان و سرمایه‌گذاران هستند و همواره بهترین خدمات را ارائه کرده‌ و کار خود را  درست انجام داده‌اند و اکنون که با مشکلات مواجه اند، شایسته حمایت کارآمدتری هستند. به گفتۀ وی هتل‌ها مغازه‌های کوچکی نیستند که سریع نیروی خود را جمع و فقط مواد اولیه تهیه کنند، بلکه نیروی کارآزموده، مسائل مالیات و دارایی و حامل‌های انرژی و موارد بسیار دیگری دارند که توجه ویژه را می‌طلبد. وی اضافه کرد: در این زمینه دولت می‌تواند کمک‌هایی به هتل‌ها داشته باشد تا بتوانند از این دوران عبور کنند. مجبور به تغییر شغل می‌شویم رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی این رکود ادامه‌دار خواهد بود چرا که شاهد افزایش بیمه، حقوق کارگر، مواد اولیه و موارد دیگر هستیم که در نبود حمایت‌ها همین مقدار هم که دوام آورده‌اند، مجبور به تغییر شغل می‌شوند. آذرکار با بیان اینکه برای راه‌اندازی یک هتل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: کل درآمد ماهانه آن ۲۰۰ میلیون تومان است که بعد از ده سال هزینه راه‌اندازی آن هم در نمی‌آید. وی تأکید کرد: مسافران و گردشگران اولین محکی که مردمان آن شهر را خواهند زد از رهگذر ویترین هتل‌ها و مراکز اقامتی است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مهم وجود داشته باشد. به گفتۀ وی بخشی از مشکلات استانی نیست و نیاز به توجه ملی دارد و لازم است که دستورات ستاد کرونا تسهیل شود چرا که برای تالارها و متروها و موارد مشابه سخت‌گیری‌ها مانند هتل‌ها نیست. از ظرفیت‌های استان استفاده شود رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش گردشگری مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا گردشگر به راحتی وارد کشور و استان شود. آذرکار ادامه داد: همچنین در بخش تسهیلات و وام‌ها تغییراتی ایجاد شود و با سود کمتر و تنفس بالاتر باشد. به گفتۀ وی زمان ساخت و مجوز و راه‌اندازی هتل، حدود ۱۱ دستگاه نظارت می‌کنند ولی زمانی که نیاز به حمایت است از هیچ کدام این دستگاه‌ها خبری نیست. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مانند برداشت زرشک و زعفران و موارد دیگری که برای گردشگر جذابیت دارد، گفت: مسئولان با تبلیغات درست از این ظرفیت‌ها می‌توانند استفاده کنند تا در آینده شاهد رونق این صنعت باشیم. آذرکار  با بیان اینکه هتل‌ها سرمایه‌های یک شهر هستند، تصریح کرد: بخش گردشگری و به تبع آن هتل‌ها به یک جسم بی‌جان تبدیل شده است که اگر از ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده نشود از بین می‌رود و امکان دارد دیگر نتوان به این شرایط بازگشت.

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400     اخبار داخلی
تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد موافقت معاونت گردشگری است

تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد موافقت معاونت گردشگری است

به گزارش هتل نیور، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران، با بیان رئوس مطالب طرح شده در نشست اخیر جامعه هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  درباره جزئیات این دیدار توضیحاتی ارائه کرد. وی با اشاره به نشست مذکور گفت: در این نشست معاون گردشگری ضمن اشاره به حواشی به وجود آمده در جریان برگزاری انتخابات تشکل‌ها، بر ضرورت عدم دخالت این وزارتخانه در ایجاد تشکل‌های بخش خصوصی و همچنین سازوکار و نحوه رأی‌گیری و انتخاب مدیران این تشکل‌ها تاکید کرد و بیان داشت که وزارتخانه صرفاً بر اساس دایره اختیارات قانونی و وظیفه مقرراتی خود در این راستا منحصراً به نظارت بر نحوه عملکرد تشکل‌ها خواهد پرداخت. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن اشاره به طراحی سامانه‌ای تحت عنوان "جانا" که وظیفه ارائه خدماتی نظیر صدور، تمدید مجوز، اعطای پروانه ساخت و ... را بر عهده دارد، بیان کرد: اگرچه این سامانه جهت تسهیل در روند ارائه امور خدماتی به جامعه هتل‌داران طراحی و اجرایی شده است اما متأسفانه همچنان در مواردی شاهد وجود مشکلات و مسائلی در روند امور صدور مجوزهای مربوطه توسط این سامانه هستیم که در این خصوص نیز معاون گردشگری قول مساعدت و پیگیری‌های لازم با هدف رفع موانع فعلی انجام گرفته و در دستور کار قرار گیرد. رئیس جامعه هتل‌داران ایران همچنین با بیان این مطلب که هم‌اکنون کمیته‌ای تحت عنوان کمیته "حقوقی - انتظامی" متشکل از کارشناسان حقوقی در جامعه هتل‌داران مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد کارشناسان منتخب این کمیته و سایر کمیته‌های تخصصی حسب مورد و متناسب با موضوعات مختلفی نظیر تدوین برنامه هفتم توسعه، امهال تسهیلات کرونایی و ... با هدف بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی گردشگری و افزایش تعامل، همکاری و هم‌افزایی لازم در جلسات "کمیته تدوین لوایح" وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور پیدا کنند که خوشبختانه مورد استقبال و قبول واقع شد. مطابق با صحبت‌های حمزه‌زاده، در این نشست پیشنهاد تأسیس و تشکیل "صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری" متشکل از بخش خصوصی و دولتی با هدف تامین منابع مالی لازم به منظور حمایت مالی از بخش خصوصی مطرح شد، که مورد اجماع حاضران قرار گرفت و مقرر شود ضمن تداوم هم‌اندیشی‌های لازم و پختگی بیشتر طرح اجرایی آن برای جلسات بعدی آماده شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مشکلات و مواردی همچون نحوه درجه‌بندی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری و سایر مسائل هتل‌ها در زمینه اخذ و دریافت پروانه بهره‌برداری مطرح  گردید و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد پیگیری لازم از سمت وزارتخانه در جهت مرتفع ساختن این مشکلات، به عمل آمده و تمهیدات و تدابیر مقتضی در این خصوص اتخاذ گردد.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
توسعه روابط مردمی و گردشگری ایران‌-پاکستان با افزایش پروازهای مستقیم

توسعه روابط مردمی و گردشگری ایران‌-پاکستان با افزایش پروازهای مستقیم

به گزارش هتل نیوز، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان(PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد. «ارشد ملک» با حضور در سفارت کشورمان و دیدار با «سید محمدعلی حسینی» اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود. طرفین در این دیدار ضمن بررسی روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه هوانوردی و تقویت ارتباطات مردمی، بر افزایش همکاری‌های دوطرفه توافق کردند هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام می‌دهد و شنیدها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد. لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به ‘قلب فرهنگی’ این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پروازها می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد. همچنین آغاز پروازهای مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد اقشار مختلف دو همسایه به کشورهای یکدیگر از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ایران، به تقویت تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی به ویژه تسهیل سفرهای تجار به کشورهای یکدیگر کمک فراوانی می‌کند. با توجه به روند نزولی شیوع ویروس کووید-۱۹ در هر دو کشور و گسترش طرح واکسیناسیون کرونا در چنین وضعیتی اعلام ازسرگیری مجدد پروازهای تجاری نوید تحول جدید در مناسبات تجاری ایران و پاکستان به ویژه رونق گردشگری را می‌دهد.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

به گزارش هتل نیوز، جلسه هیئت مدیره حرفه‌ای جامعه هتلداران ایران دوشنبه 8 آذر در هتل بابا طاهر تهران برگزار شد. در این جلسه علاوه بر اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، دو نفر معاونین وزیر گردشگری نیز به عنوان مهمان حضور داشتند. در بخش نخستِ جلسه، هیئت مدیره میزبان " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت گردشگری بود و مسایلی مانند درجه‌بندی، استاندارد‌سازی، نرخ گذاری، مشکلات مربوط به سامانه جانا و مسائل مربوط پرونه‌های بهره‌برداری و ... مورد طرح و بررسی قرار گرفت. معاون گردشگری کشور اشاره کرد که سامانه جانا باید شرایط کار را برای تاسیسات گردشگری تسهیل کند؛ در ادامه مقرر شد که سامانه جانا مورد بازنگری قرار بگیرد و کارها مورد تسهیل و روانسازی واقع شود. در این بخش همچنین مطرح شد که تقویت تشکل‌های گردشگری از جمله جامعه هتلداران ایران از اهداف مهم این صنعت است. شالبافیان اشاره کرد که گردشگری در کشور باید به سمت ساختارسازی برود و تشکل‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند. معاون گردشگری کشور از رویکردها و سیاست‌های این معاونت در بحث تشکل‌های بخش خصوصی گفت و یادآور شد که این معاونت به ویژه در بحث انتخابات تشکل‌ها به هیچ وجه دخالت نخواهد کرد؛ به این معنا که از نظر وزارتخانه و معاونت گردشگری، این خود بخش خصوصی است که باید تصمیم بگیرد و انتخاب کند که چه کسانی را برای هیئت مدیره در نظر بگیرد. شالبافیان گفت که معاونت گردشگری وزارتخانه در انتخابات تشکل‌ها نقش نظارتی خواهد داشت. او یادآور شد که باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت از گردشگری به عنوان یک باور عمومی بین دستگاه‌های مختلف دولتی در بیاید. همچنین عنوان کرد که گردشگری باید به نوعی در تمام مصوبات کمیسیون‌های دولت مد نظر قرار بگیرد. بخش دوم جلسه با حضور " سعید اوحدی " معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت گردشگری به بررسی مسایل هتلداران در ارتباط با حوزه این معاونت از جمله مساله تامین منابع و ارائه تسهیلات بانکی اختصاص داشت. اوحدی در این بخش خاطرنشان کرد که هدف وزارتخانه استفاده از حداکثر توان ممکن برای تامین منابع مورد نیاز جهت ارائه تسهیلات هم به هتل‌های در دست احداث و هم به هتل‌های فعال است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه ضمن اشاره به اهمیت تامین منابع برای نوسازی، تجهیز و بازسازی هتل‌ها، به تاکید ویژه وزیر گردشگری برای تامین منابع مورد نیاز جهتِ ارائه تسهیلات به هتل‌هایی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اشاره کرد و یادآور شد که در این زمینه از منابع مختلفی مانند صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و ... می‌توان استفاده کرد. در این بخش همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و به جایگاه واقعی خودشان که امروز فاصله زیادی با آن دارند، دست پیدا کنند. موضوع موقعیت تشکل‌های گردشگری در کشورهای دیگر هم مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که این تشکل‌ها از جایگاه خوب و اختیارات تعریف‌شده و مناسبی در کشورهای دیگر برخوردارند.  همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری در ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید اختیارات بیشتری داشته باشند و هرچقدر تشکل‌ها و جامعه هتلداران بیشتر تقویت شوند، اهداف صنعت گردشگری به صورت مطلوب‌تری تحقق پیدا خواهد کرد. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه ضرورت انسجام تشکل‎ها بود که از آن با عنوان عامل موفقیت‌‌ها در اهداف تعیین شده صنعت گردشگری یاد شد. تاکید شد که تشکل‌ها و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران باید در کار گروه‌های مربوطه مثل کمیته تسهیلات، تنظیم لوایح و ... حضور و همچنین با معاونت مربوطه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند تا کارها به صورت کارشناسی در قسمت‌های مختلف انجام شود. عنوان شد که مطالبه‌گری تشکل‌ها باید ساختاری باشد و حتماً باید از یک ساختار مناسب تبعیت کند تا منجر به حصول نتیجه مطلوب شود. در این جلسه از تشکل‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه‌های وزارت گردشگری و بخش خصوصی یاد شد و گنجاندن احکام مناسب در برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه گردشگری و رفع مشکلات آن، مورد تاکید قرار گرفت. بحث امهال در بازپرداخت تسهیلات دریافتی هتل‌ها در دوران کرونا هم از دیگر مسایل مطرح شده بود. در هر دو بخش جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد شده: 10/آذر/1400       آخرین ویرایش: 10/آذر/1400     اخبار داخلی
حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل می‌شود

حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل می‌شود

به گزارش هتل نیوز وبه نقل از ایلنا، " محمدرضا نوایی لواسانی " رییس منطقه آزاد کیش در هشتمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی که در جزیره کیش برگزار می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته بحث تاسیس کسب و کارها در مناطق آزاد به درستی اجرا نشده و بروکراسی‌های بسیار زیاد و پیچ و خم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایجاد کردند. وی افزود: در بسیاری از موارد ایجاد کسب و کار در مناطق آزاد سخت‌تر از سرزمین اصلی بوده اما بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد بسیار مشتاق هستند. از این روز سیاست اصلی ما اصلاح روند گذشته است و حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل می‌شود. رییس منطقه آزاد کیش تاکید کرد: از جمله سیاست‌های ما که در جلسه امروز با آقای محمد مطرح شد؛ تبدیل کیش به شهر هوشمند، راه اندازی بورس بین الملل و ارزهای دیجیتال، جذب تکنولوژی‌های جدید و توریسم تخصصی در این منطقه است. همچنین در این همایش ستار هاشمی مشاور معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه در سال 2070 انقلاب باد خواهیم داشت گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در سال 2016، یازده و نیم تریلیون دلار بوده که سهم 15 درصدی در اقتصاد کل دنیا را داشته اما پیش بینی می‌شود در سال 2025 این عدد تا 25 درصد افزایش یابد و به 23 تریلیون دلار برسد.

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...