نتایج جستجو...
افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان تخلف نیست / تشریح مهمترین عوامل کاهش ضریب اشغال

افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان تخلف نیست / تشریح مهمترین عوامل کاهش ضریب اشغال

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از تعطیلی و یا ورشکستگی برخی هتل‌ها در کشور خبر داد و اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان هتل‌های تعطیل شده در کشور وجود ندارد ولیکن مراکز اقامتی غیرمجاز که هیچ مالیاتی به دولت نمی‌دهند و تنها با تبلیغات در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی، مسافر پذیرش می‌کنند و همچنین فعالیت مراکز اقامتی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بر حاشیه سود صنعت هتلداری کشور تاثیر منفی داشته و هتل‌های زیادی را در معرض ورشکستگی قرار داده است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های پایتخت با اشاره به نرخ مراکز اقامتی استان تهران در ایام تعطیلات نوروز، ابراز داشت: نرخ هتل‌ها در نوروز تا 50 درصد تخفیف دارد زیرا تعداد مسافران تهران در این روزها با کاهش شدیدی همراه است. وی تصریح کرد: البته هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها از شهریورماه مجاز بوده‌اند که نرخ‌های خود را تا 15 درصد افزایش دهند ولیکن به دلیل رکورد حاکم بر صنعت هتلداری کشور، نرخ‌ها در طول سال با تخفیف 20 تا 60 درصدی همراه بوده است. "محمدعلی فرخ‌مهر" در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در برخی شهرها نیز گفت: اعمال افزایش قیمت در هتل‌های برخی شهرها تهلف نیست زیرا در فصل‌های کم مسافر، افزایش قیمت مجاز را انجام نداده‌اند و این موضوع را به ماه‌های پیک موکول کرده‌اند. هتل‌ها در ایام پیک و غیر پیک و برای داشتن توجیه اقتصادی، تلاش می‌کنند تا نرخ‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که پاسخگوی هزینه‌ها باشد.  وی افزود: برای مثال شهر تهران معمولا مسافرپذیر نیست و در نوروز نیز با کاهش ورودی مسافر همراه است اما در فصل‌های دیگر، مسافرانی با اهداف تجاری یا افرادی که کار اداری دارند به آن سفر می‌کنند و به همین دلیل اعضای اتحادیه هتلداران تصمیم گرفته‌اند که نرخ‌ها نسبت به ایام سال با تخفیف 50 درصدی همراه باشد تا بتوانند حقوق و دستمزد پرسنل خود تا پایان فروردین را تامین کنند. "فرخ‌مهر" بیان داشت: اقتصاد هتل‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم با رکود مواجه شده است. از سوی دیگر رستوران هتل‌ها نیز به دلیل افزایش قیمت گوشت، وضع بسیاری بدی را تجربه می‌کنند. بدون شک افزایش قیمت گوشت و مواد اولیه خوراکی مورد نیاز رستوران بر کاهش تعداد مسافران، تاثیرگذار است. وی افزود: درخواست هتل‌ها برای تامین گوشت وارداتی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران ضمن اشاره به روزهای جنگ تحمیلی و تامین گوشت مورد نیاز هتل‌ها و رستوران‌‌ها، گفت: در آن زمان هیچ رانتی برای واردات وجود نداشت ولیکن اکنون با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت، تامین آن برای مصرف مردم و سایر مصارف با نابسامانی‌هایی همراه است. دولت بایستی مجوز واردات گوشت به سایر بخش‌ها مانند هتل‌ها را نیز ارائه کند تا بتوانند با ارز صادراتی، گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند. "فرخ‌مهر" صنعت هتلداری را مهمترین زیرساخت مورد نیاز گردشگری، معرفی کرد و گفت: بدون رشد و توسعه صنعت هتلداری هیچ رشدی در صنعت گردشگری قابل تصور نیست. این فعال صنعت هتلداری در ادامه به رزرو پایین هتل‌های پایتخت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تنها 10 درصد هتل‌های پایتخت برای نوروز 98 رزرو شده که رقم بسیار پایینی است. وی افزود: در شرایطی که میانگین ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 97 نسبت به سال 96 با افزایش همراه بوده است اما تعداد ورودی به هتل‌ها با کاهش 30 درصدی همراه است که این موضوع نشان دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز مانند آپارتمان‌های مبله یا خانه‌های مسکونی بدون مجوز است. "محمدعلی فرخ‌مهر" فعالیت مراکز اقامتی ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را نیز یکی دیگر از عوامل موثر در اقتصاد هتلداری کشور دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا، سازمان‌ها مجاز به ساختن هتل و مراکز اقامتی برای خود نیستند و معمولا با قراردادهایی که با هتل‌ها منعقد می‌کنند، مراکز اقامتی را برای سفر یا ماموریت کارکنان خود تامین می‌کنند. وی تصریح کرد: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز، مراکز اقامتی دستگاه‌های دولتی و در پایان ورود آموزش و پرورش به موضوع اسکان گردشگران و مسافرانی نوروزی و تابستانی، مهمترین دلایل کاهش شدید ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در پایان گفت: اقتصادی هتلداری کشور به وضعیت اقتصادی گره خورده است و باید سیاست‌هایی تدوین و اجرایی شود تا حاشیه سود صنعت هتلداری روز به روز کاهش نداشته باشد.

ایجاد شده: 14/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397     اخبار داخلی
افتتاح بزرگترین هتل Crowne Plaza در مکه

افتتاح بزرگترین هتل Crowne Plaza در مکه

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، با امضای قرارداد همکاری میان گروه هتل‌های بین‌المللی Intercontinental و هلدینگ Bougary، بزرگترین هتل Crown Plaza با 1200 اتاق در شهر "مکه" افتتاح خواهد شد. این هتل که دارای دو رستوران، یک کافی‌شاپ، یک دفتر تجاری و سه اتاق جلسات 3300 متری است در نزدیکی مسجدالحرام واقع شده، قرار است در سال 2019 افتتاح و به جمع هتل‌های Intercontinental و Holiday Inn در این شهر، اضافه شود.  طرفین این قرارداد معتقدند که کشور عربستان سعودی طی سال‌های آینده، نقش اساسی در برنامه‌های توسعه‌ای گروه هتل‌های Intercontinental ایفا خواهد کرد و از سوی دیگر مدیرعامل هلدینگ Bougary نیز با ابراز خوشحالی از این همکاری، گفته است: ما افتخار می‌کنیم که با یک بازیگر قوی در عرصه جهانی مانند Intercontinental همکاری داریم و می‌توانیم نقاط قوت خود را نشان دهیم. برند هتلداری Crowne Plaza در هتل جدید خود طیف گسترده‌ای از امکانات را برای زائران و دیگر گردشگران همراه با تجربه‌ای از میهمان‌نوازی بسیار عالی و با کیفیت را ارائه خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که هتل Crowne Plaza اولین هتلی نیست که خود را به عنوان بزرگترین هتل جهان در شهر مکه معرفی می‌کند زیرا گروه هتل‌های Marriott نیز بزرگترین هتل خود تحت برند Sheraton با 1136 اتاق و گروه هتلداری Radisson نیز بزرگترین هتل‌های خود با برندهای Radisson Blu و Park Inn را در این شهر، افتتاح خواهد کرد.

ایجاد شده: 8/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1397     اخبار خارجی
حمایت همه جانبه معاون گردشگری از هتلداران در موضوع اسکان گردشگران نوروزی

حمایت همه جانبه معاون گردشگری از هتلداران در موضوع اسکان گردشگران نوروزی

سی و هفتمین نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت موضوع ایام نوروز سال 1398، روز گذشته به میزبانی وزارت صمت با حضور "ولی تیموری" معاون گردشگری و رئیس این ستاد و دیگر نمایندگان دستگاه‌های عضو، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست با اشاره به ستاد اسکان فرهنگیان و خدمات آموزش و پرورش در ایام نوروز، اظهار داشت: شکل اسکان مسافران در مدارس محل اسکان فرهنگیان، شایسته گردشگران نیست. "ولی تیموری" با انتقاد از اسکان گردشگران در کلاس‌های درس مدارس، ابراز داشت: این اقدام شکل خوبی ندارد زیرا بحرانی مانند سیل و زلزله روی نداده است که به این شکل اسکان دهیم. رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ابراز داشت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری نسبت به احداث مراکز اقامتی اقدام نموده و چشم امید آنها به تعطیلات نوروز و فصل تابستان برای جذب و اسکان مسافران و گردشگران است. وی افزود: برخی از دستگاه‌های دولتی با احداث میهمانسرا و اماکن اقامتی به نوعی فعالیت موازی با بخش خصوصی و هتلداران دارند ضمن اینکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هزینه اقامت در میهمانسراهای دولتی و مراکز اسکان فرهنگیان با هزینه اسکان در برخی از مراکز اقامتی مانند مسافرخانه‌ها و میهمانپذیرها، برابر است. وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ گونه افزایش قیمتی در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 98 نخواهیم داشت.

ایجاد شده: 29/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 1/اسفند/1397     اخبار داخلی
حرکت رو به جلو گروه هتل‌های Hyatt در آفریقا و خاورمیانه؛ افتتاح هتل Hyatt Regency Al Kout در کشور کویت

حرکت رو به جلو گروه هتل‌های Hyatt در آفریقا و خاورمیانه؛ افتتاح هتل Hyatt Regency Al Kout در کشور کویت

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتلداری بین‌المللی Hyatt همچنان در حال ادامه حرکت بزرگ خود در قاره آفریقا و خاورمیانه است تا جایی که قصد دارد با برند Hyatt Regency به کشور کویت باز گردد و هتل Hyatt Regency Al Kout را افتتاح کند. هتل Hyatt Regency Al Kout کویت که بر پایه هدف راحتی میهمانان به وجود آمده، دارای 200 اتاق شامل 53 سوئیت جونیور، 67 سوئیت مجلل و 14 سوئیت برای اقامت‌های بلند مدت است. همچنین 2400 متر مربع فضای جلسات و کنفرانس برای برگزاری رویدادهای مختلف نیز در این هتل در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این هتل، باشگاه ورزشی با نام Club Olympus است که در پشت بام واقع شده و نمایی پانوراما از دریا و شهر را ارائه می‌دهد. هتل Hyatt Regency Al Kout در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی و مرز کشور عربستان سعودی واقع شده است. از سوی دیگر برخی مراکز دیدنی کشور کویت نیز در حوالی این هتل قرار دارند که از این میان می‌توان به فروشگاه Al Kout، بازار Souq Al Kout، مرکز Al Kout Marina، اسکله ماهیگیری Al Kout و غار Al Kout اشاره کرد.

ایجاد شده: 27/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 30/بهمن/1397     اخبار خارجی
معرفی اپلیکیشن هتلداری Trivago + لینک دانلود

معرفی اپلیکیشن هتلداری Trivago + لینک دانلود

به گزارش هتل‌نیوز ، اپلیکیشن Trivago از سوی روزنامه معتبر گاردین به عنوان یکی از 10 اپلیکیشن برتر و از سوی وب‌سایت معتبر CNET به عنوان بهترین برنامه برای برنامه‌ریزی سفرهای تابستانی، معرفی شده است. با استفاده از اپلیکیشن Trivago می‌توانید بهترین هتل‌ها را با بهترین قیمت برای ایام مختلف به ویژه روزهای تعطیل، رزرو کنید. اپلیکیشن Trivago به مخاطبان خود این امکان را می‌دهد تا در میان هتل‌ها به بررسی قیمت و کیفیت آنها پرداخته و سفرهای خود را با استفاده از بزرگترین موتور جستجوی آنلاین هتل‌ها، برنامه‌ریزی کنند. با استفاده از اپلیکیشن Trivago می‌توانید در میان بیش از 200 وب‌سایت رزرواسیون آنلاین در سراسر جهان، جستجو کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید. از جمله مهمترین ویژگی‌های Trivago می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قیمت‌ها را در 200 سایت رزرواسیون مقایسه می‌کند تا بهترین قیمت را برای شما بیابد. سرمایه شما را در آخرین لحظه و با بهره‌گیری از تخفیفات هتل‌ها و قیمت‌های مناسب سفر، حفظ می‌کند. به دنبال هتل‌های ارزان قیمت در 190 کشور از سراسر جهان برای شما جستجو خواهد کرد که این جستجو بر اساس قیمت و مکان خواهد بود. با تنظیم بهترین قیمتی که با بودجه شما همخوانی داشته باشد، بهترین سفرها را با بهترین قیمت‌ها برای شما پیدا می‌کند. هتل‌هایی در کنار مناظر معروف و یا مکان‌های جذاب برای شما پیدا می‌کند. هتل‌های نزدیک را می‌یابد و با استفاده از ویژگی‌های نقشه‌ها، هتل‌های دارای تخفیف را برای شما پیدا می‌کند. می‌توانید شاخص رتبه‌بندی Trivago را جستجو کنید و تمام امتیازات مربوط به هتل‌ها در این اپلیکیشن را بررسی کنید. جهت دانلود اپلیکیشن هتلداری Trivago برای استفاده در سیستم عامل‌های Android و IOS از طریق لینک‌های زیر اقدام فرمائید. دانلود اپلیکیشن هتلداری Trivago برای سیستم عامل IOS دانلود اپلیکیشن هتلداری Trivago برای سیستم عامل Android

ایجاد شده: 16/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 17/بهمن/1397     اپلیکیشن‌های هتلداری
افشای رسوایی جدید در رابطه با هتل‌های دونالد ترامپ + جزئیات

افشای رسوایی جدید در رابطه با هتل‌های دونالد ترامپ + جزئیات

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز و به نقل از روزنامه واشنگتن پست، گروه Qorvis / MSL به عنوان یک نهاد لابی‌گر در آمریکا که سال‌هاست برای کشور عربستان کار می‌کند در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا تعداد 500 اتاق هتل "دونالد ترامپ" در واشنگتن را رزرو و پول آن را پرداخت کرده بود. بر اساس گزارش منتشر شده در واشنگتن پست، این گروه در 6 سفر طی مدت سه ماه، تعدادی از سربازان و مجروحان جنگی ارتش آمریکا را به واشنگتن برده تا در مخالفت با تصویب قانونی علیه عربستان سعودی در کنگره به تجمع بپردازند. هزینه سفر رایگان و تفریحی این تعداد از سربازان آمریکایی حدود 270 هزار دلار تخمین زده شده است و به گفته واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آمریکا با این کار قانون اساسی آمریکا درباره عدم ارائه گزارش کمک‌های مالی خارجی به کمپین‌های انتخاباتی و سیاست‌مداران را نقض کرده است. مدیران Qorvis / MSL که به ازای هر شب اقامت میهمانان خود مبلغ 768 دلار هزینه کرده‌اند، معتقدند که انتخاب هتل "دونالد ترامپ" در شهر واشنگتن به دلیل ارائه تخفیف مناسب بوده و ارتباطی به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری نداشته است. از سوی دیگر گفته می‌شود، سربازان آمریکایی حاضر در این سفر نیز از نقش نهادهای لابی‌گر عربستان در پرداخت هزینه‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند و حال از اینکه کارشان به جای ارسال پیام به کنگره صرفا برای کمک به کسب و کار "دونالد ترامپ" انجام شده، متعجب هستند. سفارت کشور عربستان در آمریکا به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران واشنگتن پست، پاسخی نداده و مدیران هتل نیز از ارتباط این نهاد با هتل خود ابراز بی‌اطلاعی نموده‌اند. افشای این گزارش توسط روزنامه واشنگتن پست، می‌تواند دردسری جدید برای "دونالد ترامپ" به حساب آید که این روزها در رابطه با موضوع نقش روسیه در پیروزی‌اش در انتخابات سال 2016 به شدت تحت فشار است.

ایجاد شده: 18/آذر/1397       آخرین ویرایش: 18/آذر/1397     اخبار خارجی
نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و میهمان‌نوازی ( Hospitality Qatar ) - دوحه ( قطر )

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و میهمان‌نوازی ( Hospitality Qatar ) - دوحه ( قطر )

به گزارش هتل‌نیوز ، چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و میهمان‌نوازی قطر تحت عنوان Hospitality Qatar طی روزهای 6 تا 8 نوامبر ( 15 تا 17 آبان ) سال جاری در مرکز نمایشگاهی و کنوانسیون شهر دوحه ( DECC ) برگزار شد. این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد بین‌المللی و نمایشگاهی در زمینه تجهیزات هتل و همچنین تعیین خط مشی کسب و کارهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور دستیابی به فرصت‌های جدید در حوزه صنعت میهمان‌نوازی در کشور قطر به حساب می‌آید. در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و میهمان‌نوازی قطر، مجموعه‌ای از شرکت‌های سراسر جهان شامل اپراتورهای هتل، تامین‌کنندگان تجهیزات هتلداری، سرمایه‌گذاران و دیگر متخصصان این صنعت به منظور نمایش آخرین محصولات و راهکارهای مشارکت تجاری گردهم می‌آیند. در حقیقت نمایشگاه بین‌المللی Hospitality Qatar یک رویداد منحصربفرد در کشور قطر است که برای بازدیدکنندگان غرفه‌داران این فرصت را به وجود می‌آورد تا به بررسی جدیدترین محصولات و فناوری‌ها در مبحث میهمان‌نوازی بپردازند. از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و میهمان‌نوازی قطر در سال 2018 یک فرصت عالی برای برگزارکنندگان رویدادهای بین‌المللی مانند جام جهانی 2022، نمایشگاه جهانی دبی 2020 و دست‌اندرکاران بازار گردشگری مذهبی کشور عربستان است تا با تامین‌کنندگان تجهیزات هتلداری و میهمان‌نوازی، دیدار و ارتبط لازم را برقرار نمایند. در پایان لازم به ذکر است که در سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و میهمان‌نوازی قطر که در سال 2017 برگزار شد، مجموع 156 شرکت از 15 کشور مختلف جهان در فضایی بالغ بر 7160 متر مربع حضور داشتند و تعداد 6100 نفر نیز از این رویداد بین‌المللی بازدید بعمل آورند.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
انصاری لاری: حرف سرمایه‌گذار خارجی در کیش را نزنید؛ هیچگاه حضور نداشته و الان هم نیست

انصاری لاری: حرف سرمایه‌گذار خارجی در کیش را نزنید؛ هیچگاه حضور نداشته و الان هم نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی در گذشته نیز در جزیره کیش حضور نداشتند و الان نیز نیستند ولیکن با این وجود در تابستان امسال، تعداد گردشگران 12.5 و ضریب اشغال هتل‌ها نیز 4.5 درصد افزایش داشته است. "محمد ابراهیم انصاری لاری" ابراز داشت: نسبت به شرایط اقتصادی کشور در جذب سرمایه‌گذاران داخلی موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: حرف سرمایه‌گذار خارجی را نزنید. سرمایه‌گذار خارجی هیچگاه در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است نرسد. "انصاری لاری" در رابطه با میزان ورود گردشگر به جزیره کیش با توجه افزایش هزینه‌ها گفت: با وجود تمام تحولات اقتصادی، میزان ورود گردشگران 13.5 درصد و ضریب اشغال هتل‌ها نیز 4.5 درصد افزایش یافته است. وی در پایان گفت: در طول این مدت با ارائه مشوق‌هایی مانند کارت هدیه به مسافران، کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتل‌ها، نه تنها کاهشی در ورود گردشگر نداشتیم بلکه این میزان افزایش نیز یافته است.  

ایجاد شده: 9/آبان/1397       آخرین ویرایش: 9/آبان/1397     اخبار داخلی
تحلیل کارشناسان در خصوص انتصاب "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور

تحلیل کارشناسان در خصوص انتصاب "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، روز گذشته و طی حکمی از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. حال پس از گذشت چند ماه و معرفی گزینه‌های مختلف از سوی جناح‌ها، تشکل‌ها، نهادها و افراد تاثیرگذار، بایستی دید تا واکنش کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور به این انتخاب چه خواهد بود؟ 1 - سلام. انتخاب آقای "تیموری" که از نیروهای با سابقه سازمان هستند، جای خوشحالی دارد. انشالله این روند در کلیه مقاطع و پست‌ها نیز ادامه داشته باشد تا عده‌ای بی‌لیاقت و بی‌تخصص به بهانه گرایش‌های سیاسی که برای منفعت‌طلبی در پیش گرفتند و حتی کارشان به جایی رسیده که اعضای خانواده‌شان را در بین ستادها پخش کردند که هر کدام پیروز میدان شدند در آن حزب پایگاهای داشته باشند، در این سازمان جایگاهی نداشته باشند. 2 - محمد ابراهیم لاریجانی اگر اینگونه شود، فارغ از اینکه این انتخاب چرا دیر یا زود انجام شد و یا اینکه مناسب است و نیست یا هر تحلیل دیگری که باید کمی مرور زمان را شامل شود؛ باید یک   تشکر ویژه از آقای دکتر "مونسان" بابت انتخاب نیروی جوان از بدنه سازمان و تن ندادن به لابی‌ها و فشارهای سیاسی و بیرون از سازمانی بکنیم. اینکه در این مقطع که شاید ضرورت لابی و بده بستان‌های سیاسی با نهادهایی مانند مجلس احساس می‌شد و قطعا این اختیار را هم آقای "مونسان" داشت تا یک سفیر سابق، نماینده مجلس سابق، توصیه برادرزاده، خواهرزاده، دایی و خاله و حزب گروه جناح را گوش کند و برای خود موقعیتی فراهم کند اما نکرد؛ این خودش به تنهابی فارغ از کیفیت، زمان و شرایط انتخاب جای تشکر دارد. 3 - سلام. به نظر من اين انتصاب در شرايط فعلی بيش از آنكه خيرخواهانه باشد، حركتی كاملا هوشمندانه و بر اساس فرمول كاست/ کیفيت است. اما انگيزه هر چه كه هست، بدون شک به نفع بدنه كارشناسی است. دكتر "تيموری" فردی با دانش روز، با تجربه، قانون‌مدار، پاكدست، اخلاق‌مدار، خوش‌رفتار و آشنا به روابط بين‌الملل است و از همه مهم‌تر طرز رفتار با بالادست و زير دست را به خوبی می‌داند. انشاالله كه منشا خير برای گردشگری است. 4 - انتخاب جناب دکتر "تیموری" ارج گذاشتن به مجموعه گردشگری دولتی و خصوصی است، بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های موجود و استفاده مطلوب و استراتژیک از فرصت است. با توجه به اشراف و شناخت ایشان به سیاست‌ها، سیستم، مسائل بخش، انتظارات دست‌اندرکاران، انتظارات بخش خصوصی، تهدیدها و فرصت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی، ظرفیت‌ها و کاستی‌های حقوقی و زیرساختی، توانمندی و خلق و خوی مجموعه همکاران و ... این انتصاب بسیار مناسب و ارزشمند است و قطعا در بکارگیری منابع و سرمایه‌های مختلف این حوزه، شاهد بیشترین بهره‌وری خواهیم بود. تائیدات الهی و پیروزی و سربلندی جمعی را از آستان حضرت باری‌تعالی خواستارم. 5 - مرتضی نریمانی سلام. به نظر اينجانب انتصاب جناب آقاى دكتر "تيمورى" ارج نهادن به تجربه، تخصص، نيروهاى درون سازمانى دلسوز، مردم‌دار و آشنا به صنعت هتلداری است.

ایجاد شده: 21/مهر/1397       آخرین ویرایش: 21/مهر/1397     اخبار داخلی
نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده می‌نمایید. جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علی‌رغم افزایش مسافر در کشور، هتل‌ها از کاهش مسافر رنج می‌برند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کرده‌اند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم می‌شود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجه‌بندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکل‌های هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتل‌های کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بسته‌های حمایتی هستند. به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند‌. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین می‌شود و دستگاه‌های دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانس‌های مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور می‌شود، ارز دریافت می‌کنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانه‌های مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاه‌های دستگاه‌های دولتی مانند وزارتخانه‌های آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شده‌اند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور باشیم. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بود‌ه‌ایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار می‌دهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونت‌های آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده‌ نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامه‌نگاری‌های لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینه‌های مربوط آب، برق و حامل‌های انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته‌ اما هزینه‌های جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری می‌خواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتل‌ها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد‌. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام می‌شود. در پی این هستیم تا هتل‌ها نیز مانند صرافی‌ها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح می‌کنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاه‌های دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.

ایجاد شده: 28/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...