نتایج جستجو...
صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود

صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتل و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران عدم پرداخت بیمه بیکاری از سوی تامین اجتماعی به پرسنل هتل‌ها و تاسیسات گردشگری را نوعی خیانت در امانت معرفی کرد. "محمدعلی فرخ‌مهر" در مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتلداران بیش از ۳۰ سال است که ماهیانه حق بیمه سه درصدی به عنوان بیمه بیکاری را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و اکنون حق دارند که از آن استفاده کنند. "فرخ‌مهر" تصریح کرد: بسیاری از کارفرمایان در صنوف مختلف این سه درصد را پرداخت نکرده‌اند و پرسنل آنها نیز بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند اما استفاده از بیمه بیکاری حق طبیعی هتلداران است. در واقع این مورد را نمی‌توان جزو بسته‌های حمایتی دولت به حساب آورد. رئیس جامعه هتلداران پایتخت در ادامه پیشنهادی در این خصوص ارائه کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی، پیشنهاد من این است که هتلداران، آژانس‌داران و ... حق بیمه را به حساب تامین اجتماعی واریز نکنند. وی افزود: اگر این مبالغ در حساب جداگانه‌ای ویژه فعالان صنعت گردشگری واریز شود، می‌توان اقدامات بسیاری از جمله پرداخت تسهیلات، دریافت سود و ... را انجام داد. "محمدعلی فرخ‌مهر" در پایان با اشاره به نقش فعالان و تشکل‌های گردشگری در احقاق حق پرسنل، گفت: جامعه هتلداران ایران مى‌تواند تا در جلسه با مسئولان کشور این موضوع را پیگیری کند.

ایجاد شده: 14/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 14/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور

حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه رئیس‌جمهور با جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، روز گذشته ( شنبه 6 اردیبهشت ) با حضور "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری کشور، برگزار شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست با قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر گردشگری بابت تعامل و همراهی با بخش خصوصی به اهمیت صنعت گردشگری و همچنین تاثیرپذیری از این صنعت از حوزه‌های دیگر، اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری همواره از رخدادها، رویدادها و بحران‌ها تاثیر می‌گیرد. برای مثال بر اثر وقوع سیل در ابتدای سال 98، این صنعت دچار بحرانی دامن‌گیر شد. "جمشید حمزه‌زاده" در رابطه با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، ابراز داشت: گردشگری تنها صنعتی بود كه در جریان تعطیلی‌ها، آسیب صد درصدی دید و طی اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال بالغ بر 5300 میلیارد تومان به صنعت گردشگری کشور، ضرر و زیان وارد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران به ضرر 5300 میلیارد تومانی گردشگری كشور در اسفند و فروردین گذشته اشاره و خاطرنشان کرد که این ضرر به صنعتی وارد شده است که 240 هزار نفر به صورت مستقیم و 550 هزار نفر به طو غیرمستقیم در آن اشتغال دارند. دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری کشور با اشاره به اشتغال حدود 800 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری کشور، بسته‌های حمایتی دولت برای جبران خسارت بخش گردشگری را بی‌تاثیر دانست و پیشنهاد داد: وام 12 درصدی دولت به دلیل آسیب صد درصدی صنعت گردشگری به تسهیلاتی با سود تک رقمی، بازپرداخت پنج ساله و یک دوره تنفس یک ساله، تبدیل شود. نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور در جلسه با رئیس‌جمهور، بخشودگی مالیاتی را نیز از ضروریاتی دانست که بایستی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شود. وی در این خصوص گفت: مالیات قاعدتاً بر درآمد محاسبه می‌شود و چون همه هتل‌ها، آژانس‌ها و مراكز اقامتی تعطیل هستند، درآمدی ندارند که مالیات بر اساس آن محاسبه شود. پس لازم است برای جبران بخشی از ضرر و زیان این صنعت، حداقل تا پایان سال جاری از معافیت صد درصدی در پرداخت مالیات، برخوردار شوند. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان اظهارات خود به عدم حمایت دولت از برخی فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: 13 هزار نفر راهنمای گردشگری در بسته حمایتی دولت برای جبران خسارت‌های بخش گردشگری، نادیده گرفته شده‌اند. همچنین در پایان این جلسه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست روسای تشکل‌های گردشگری و فعالان گردشگری با "محمد نهاوندیان" معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در یکی از روزهای هفته آینده، انجام شد.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
پیشنهاد ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند در پی آغاز تردد بین استان‌ها

پیشنهاد ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند در پی آغاز تردد بین استان‌ها

به گزارش هتل‌نیوز ، سومین جلسه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست "ولی تیموری" معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور تمامی نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد.  در این نشست، اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده به بررسی آخرین وضعیت کسب‌‌وکارهای مرتبط با ماموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهاداتی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، آماده و ارائه کردند.  "ولی تیموری"  با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استان‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، اظهار داشت: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش آمده که به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد.  "تیموری" ابراز داشت: به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است، باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت نماید. البته مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.  دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های بعمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب و‌ کارهای موضوع ماموریت کمیته از نهایی شدن دستور‌العمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، عدم توقف فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذی‌ربط برای بازبینی و تجدید نظر در فهرست مراکز کسب‌ و‌ کار پر خطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارت از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها، خبر داد.  همچنین فهرست ده گانه‌ای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی، تهیه و برای تائید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر گردشگری به عنوان رئیس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، قرار گرفت. 

ایجاد شده: 31/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399     اخبار داخلی
جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی در تاریخ 30 فروردین 99 با حضور "ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برگزار شد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه، اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر می‌کنند به ناچار باید اقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی، این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت می‌کنند. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، پیشنهاد داد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکل‌های شدیدتر فعال باشند. "سزاوار" در ادامه به خسارات وارد شده به هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در پی شیوع ویروس کرونا، اشاره و ابراز داشت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخش‌ها و صنایع آسیب دیده و خسارت‌ها چندین برابر خسارت‌های اعلام شده است زیرا خسارت‌هایی وجود دارد که در قالب فرم‌های پیش بینی شده قابل ذکر نیست. وی در رابطه با عدم تعیین تکلیف در خصوص بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز گفت: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی، تسهیلات اعطایی از سوی دولت برای جبران خسارات حوزه گردشگری را ناکافی دانست و گفت: تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات با بهره 12 درصد نمی‌تواند خسارت‌ تاسیسات گردشگری را جبران کند.  وی تصریح کرد: دولت می‌تواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیات‌ها پرداخت نماید. این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را برطرف می‌کند. وی در پایان به موضوع پرداخت حقوق پرسنل و بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه قرار شده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل حقوق پرداخت شود اما هیچکدام از آنها حتی یک ریال علی‌الحساب دریافت نکرده‌اند و هنوز در حال ثبت‌نام هستند. در ادامه این جلسه، رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان رضوی نیز گفت: قرار است بر اساس پرسنل بیمه شده واحدهای اقامتی، تسهیلات پرداخت شود و این در حالیست که بوم‌گردی‌ها بیمه‌پرداز ندارند و بیشتر مردم روستاها در بوم‌گردی‌ها مشارکت و همکاری دارند. وی افزود: به دلیل وابستگی اقتصاد روستاها به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تعطیلی این واحدها اکنون چرخه اقتصادی در روستاها دچار آسیب زیادی شده است. "صادق کاظمیان" در رابطه با دوران پساکرونا نیز پیشنهادی مطرح کرد و گفت: بن‌های اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای استفاده کارکنان دولت، نهادها و بازنشستگان اختصاص داده شود تا رونق دوباره به روستا بازگردد. "مجتبی احمدی" فعال حوزه خدمات مسافرتی و رئیس هیات‌مدیره شرکت خدمات مسافرتی "آتی مشهد" نیز از حاضرین در این جلسه بود که ابراز داشت: به تعویق افتادن پرداخت مالیات نمی‌تواند خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری را جبران کند، بلکه باید مالیات‌ها بخشیده شود. وی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، الزام فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در واحدهای تجاری به فعالیت در واحدهای غیرتجاری تغییر کند. از سوی دیگر فعالیت دوباره تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز می‌تواند از اسکان غیررسمی جلوگیری کند. "محمدسعید ولی‌زاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر ضرورت تعریف بسته‌های سفر ارزان‌قیمت برای دوران پساکرونا، تاکید کرد و گفت: دولت برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه‌های خارجی تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد و در صدور ویزای گردشگران نیز معافیت‌هایی در نظر گرفته شود. "مهدی شیرین‌زاده" نماینده هیات موسس جامعه حرفه‌ای مهمانپذیران استان خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلاتی که برای مستاجران واحدهای اقامتی به وجود آمده است، گفت: شرایط فورس ماژور بر قراردادهای  اجاره و گارانتی حاکم است و باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود. "محمود مقدسی" نماینده جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‌داران استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تا زمانی که حرم مطهر رضوی پذیرای زائران نباشد، مراکز اقامتی نیز مسافر ندارند. وقتی طی چند ماه گذشته مراکز اقامتی مسافر نداشته‌اند و تعطیل بوده‌اند، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را از کجا می‌خواهیم پرداخت کنیم. در بخش پایانی این جلسه نیز "حمیدرضا میلانی‌نژاد" نماینده انجمن راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی به بیکاری اعضای این انجمن اشاره و دو طرح برای بعد از کرونا ارائه کرد.

ایجاد شده: 31/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399     اخبار داخلی
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مراکز تجاری در هتل

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مراکز تجاری در هتل

Business Centers مراکز تجاری در هتل مراکز تجاری در هتل‌ها به میهمانانی که نیاز به دفاتر کار تجاری دارند، خدماتی ارائه می‌دهند. بسته به نوع میهمان که هتل جذب می‌کند، یک مرکز یا دفتر تجاری در هتل می‌تواند خدمات زیر را ارائه کند: 1. ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز باشد. 2. تجهیزاتی نظیر رایانه، فکس، پرینتر، سیستم پیجر و غیره داشته باشد. 3. خدماتی نظیر خدمات سمعی و بصری، خدمات منشی‌گری، خدمات ترجمه و خدمات چاپ داشته باشد. 4. امکاناتی مانند دفاتر خصوصی، اتاق‌های جلسه، سالن‌ها و کتابخانه‌ها را ارائه کند. هتل‌ها و مراکز اقامتی به سرعت در حال رشد هستند و خدمات دفتر تجاری یا دفتر کار در مراکز اقامتی به طور چشم‌گیری در حال افزایش است. این نوع خدمات به سمت استفاده رایگان از فکس، پرینتر و تجهیزات کپی می‌روند. اندکی نرخ بالاتر اتاق می‌تواند برای میهمانانی که به محیط کاری کارآمدی در هتل نیاز دارند، توجیه مناسب و قابل قبولی باشد.

ایجاد شده: 12/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 12/فروردین/1399     مدیریت هتلداری
شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود

شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا، روز گذشته در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران کل و معاونین گردشگری استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در نوروز 99 با حداقل نیرو و به صورت شیفتی فعال خواهد بود، اظهار داشت: تشدید نظارت‌ها و رسیدگی به شکایت‌های مردمی دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر کشور است.  "ولی تیموری" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تهران و ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در نوروز 99 به ‌منظور نظارت بر رعایت موارد مختلف از سوی تاسیسات گردشگری از جمله پروتکل‌های بهداشتی، فعال است و نظارت‌ها از سوی این ستادها تشدید خواهد شد.  "تیموری" گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، وظایف و دستورالعمل‌های جدیدی به ستادهای خدمات سفر ابلاغ خواهد شد و ستادها موظف به اجرای آن‌ها هستند. تشدید نظارت‌ها با توجه به ابلاغ دستوراالعمل شماره 1 و 2 با امضای وزیر گردشگری و نیز رسیدگی به شکایات مردم و تاسیسات گردشگری دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر در نوروز 99 است. معاون گردشگری کشور در ادامه بیان داشت: شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت نیز تلقی شود زیرا می‌توان از این فرصت برای برنامه‌ریزی سفرهای هرچه بهتر در سال 99 برای گردشگران و عموم مردم بهره برد. ادارات کل وزارت گردشگری و ستادهای خدمات سفر استانی می‌توانند برای سال 99 و بعد از مهار بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنند تا شاهد رونق مجدد سفرها و بارورتر شدن صنعت گردشگری در کشور باشیم. "ولی تیموری" در ادامه به تاثیرات شیوع ویروس و بیماری کرونا بر صنعت گردشگری، اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس شاهد خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف صنعت گردشگری هستیم که خوشبختانه وزارت گردشگری اولین دستگاهی بود که موضوع حمایت از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و نیز حوزه صنایع‌دستی را در دستور کار خود قرار داد.  وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، نتایج خوبی نیز به دست آمد که یکی از آنها تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات بخش‌هایی از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی است. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: همه باید کمک کنیم تا از بحرانی که برای این صنعت پیش آمده عبور کنیم. به ‌طور حتم این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت و برای سال 99 با یک آمادگی کامل و برنامه‌ریزی منسجم شرایط بسیار مناسبی در حوزه سفر و گردشگری فراهم خواهد شد.

ایجاد شده: 26/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1398     اخبار داخلی
آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل ‌و ‌هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد و موضوع راهکارهای جلوگیری از شیوع "کرونا" در دستور کار اعضا قرار گرفت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور در این نشست با اشاره به آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری و پرسنل این مراکز برای جلوگیری از شیوع کرونا، آمادگی دارند. "فریدون محمدی" با اشاره به شیوع ویروس "کرونا" در استان‌های مختلف و تاثیرات آن بر صنعت گردشگری، ابراز داشت: با همکاری همه دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی، این مشکل رفع خواهد شد و نگرانی بابت شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری نخواهیم داشت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به آمادگی این ستاد برای ارائه خدمات شایسته و پاسخگویی آنلاین به مسافران و گردشگران، تاکید کرد و گفت: ستاد خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو از روز 28 اسفندماه 98 تا 16 فروردین 99 در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، تشکیل می‌شود. وی افزود: اعضای ستاد با حضور در محل این ستاد به صورت آنلاین و در دو شیفت روز و شب به سوالات، انتقادات و شکایات احتمالی مسافران که از طریق سامانه 09629 اعلام می‌شود، پاسخ خواهند داد و موضوعات را رسیدگی می‌کنند. بررسی و گفتگو در خصوص زمان برگزاری رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر و معرفی کمیته‌ها و تشریح وظایف هر کمیته، بخش دیگری از این جلسه بود که بر تقویت همکاری‌ها برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، تاکید شد. در پایان، مقرر شد رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در تاریخ 26 اسفندماه در ضلع جنوبی حرم امام خمینی ( ره ) برگزار شود. گزارش تصویری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 6/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1398     اخبار داخلی
گزارشی از نشست مشترک وزرای گردشگری و اقتصاد با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری

گزارشی از نشست مشترک وزرای گردشگری و اقتصاد با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست مشترک وزرای گردشگری و اقتصاد و امور دارایی با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، روز گذشته مورخ سوم اسفندماه در محل دفتر وزیر اقتصاد و امور دارایی، برگزار و بر حمایت همه جانبه از صنعت گردشگری تاکید شد. در این نشست که معاون گردشگری کشور، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان امور مالیاتی و جمعی از مدیران بخش دولتی و رؤسای تشکل‌های گردشگری نیز در آن حضور داشتند، چالش‌های اقتصاد گردشگری و راهکارهای حمایتی دو وزارتخانه گردشگری و اقتصاد از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. وزیر گردشگری کشور در این نشست با اشاره و تاکید بر حمایت همه جانبه از صنعت گردشگری، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مد نظر است. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: خوشبختانه صنعت گردشگری در ایران مورد حمایت دولت است و اگر چه عمده فعالیت‌ها در این حوزه بر دوش بخش خصوصی است اما دولت نیز از این صنعت حمایت‌های خوبی دارد. "مونسان" تصریح کرد: تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ 14 درصد برای سال آینده به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری، نشان می‌دهد که مسیر حمایت‌های دولت از گردشگری ادامه دارد. وی در خصوص دستیابی به هدف 20 میلیون گردشگری خارجی در سال 1404 نیز گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته روند جذب گردشگر خارجی رو به رشد بوده است. اگر چه این روند، ثابت نموده و گاه کاهش نیز یافته است اما در حالت کلی شاهد سیر صعودی ورود گردشگران خارجی هستیم. هر وقت این عزم ایجاد شود که گردشگری را در تراز بالای اقتصادی ببینیم، می‌توانیم به عدد 20 میلیون گردشگری در سال دست یابیم. رئیس دستگاه گردشگری کشور همچنین به برنامه‌ریزی‌ها برای جذب گردشگران خارجی نیز اشاره کرد و گفت: ایران جزو مقاصد ارزان سفر در دنیاست. البته بسته‌های گردشگری ما نسبت به کشورهای همسایه گران‌تر است. وی افزود: در طرحی که از سوی معاونت گردشگری دنبال می‌شود و در توافق با هتلداران تهران با توجه به خلوت بودن پایتخت در تعطیلات نوروزی، تخفیف 70 درصدی در نظر گرفته شده و بسته‌های سفر برای تورهای ورودی از چند کشور همسایه نیز با نرخ بسیار ارزان در حال تهیه است. عضو کابینه دولت همچنین بیان داشت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص ایجاد نشاط و شادابی، برنامه‌های مناسبی برای نوروز تدارک دیده شده و پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز امسال، گردشگری داخلی با رشد قابل توجهی همراه باشد. وزیر گردشگری در پایان بر تاثیر منفی فشار تحریم‌ها بر همه ارکان اقتصادی و ابعاد خانوارها تاکید کرد و گفت: در حال تلاش برای تدوین بسته حمایتی از صنعت گردشگری هستیم که کمک هزینه سفر نیز می‌تواند تنها بخشی از این بسته باشد.  رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز در خصوص برگزاری این نشست، گفت: در این نشست، تمامی مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی که به نوعی با وزارت اقتصاد و امور دارایی مرتبط است، مطرح شد. "جمشید حمزه‌زاده" اظهار داشت: مسائل مالیاتی هتل‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و موضوع واردات برخی تجهیزات هتل که با حداکثر تعرفه محاسبه می‌شود در این نشست، مطرح شد. وی در پایان ضمن تشکر ویژه از وزیر گردشگری به جهت هماهنگی برگزاری این جلسه و سایر پیگیری‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات صنعت گردشگری کشور، گفت: در پایان این جلسه بسیار خوب، مقرر شد تا کارشناس وزارت اقتصاد و امور دارایی، نسبت به کارشناسی بیشتر موضوعات، اقدام و نتایج را اعلام نمایند.

ایجاد شده: 4/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 4/اسفند/1398     اخبار داخلی
چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر + گزارش تصویری

چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، روز شنبه مورخ 21 بهمن‌ماه به میزبانی کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی و با حضور معاون گردشگری کشور، روسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو و جمعی از فعالان بخش‌های مختلف صنعت گردشگری کشور در محل هتل لاله تهران، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور با اشاره به در پیش بودن رویداد بین‌المللی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران و پس از آن سفرهای نوروزی، اظهار داشت: با توجه به نقش سفر در نشاط اجتماعی، نباید مردم را از سفر محروم کرد بلکه باید سفرها را هدایت کرد تا مردم با یک برنامه‌ریزی مناسب به سفر بروند. معاون گردشگری کشور در ادامه به اتفاقات رخ داده در سفرهای نوروزی سال گذشته، اشاره کرد و گفت: در نوروز سال ۹۸ شاهد وقوع سیل در برخی استان‌ها بودیم که پیام‌هایی به اشتباه از سوی برخی دستگاه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد که از سفر خودداری کنند. "حسین اربابی" مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران نیز به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این کانون در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، پرداخت و ابراز داشت: بعد از ۱۱ سال از شکل‌گیری سامانه ۰۹۶۲۹ شاهد این هستیم که به خوبی توانسته است نیازهای مرتبط با یک گردشگر را پاسخ دهد. وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۱۴۶ هزار و ۷۷۴ تماس با این سامانه داشته‌ایم که نشان‌دهنده اعتماد مردم است. مخاطبان سازمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم، سه گروه مخاطب اصلی این سامانه هستند. مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در پایان در رابطه با طرح سفرهای ارزان نیز گفت: به عنوان مجموعه‌ای که آژانس گردشگری دارد، تلاش داریم تا سفرهای ارزان را همگام با سیاست‌های وزارت گردشگری پیش ببریم. "محمد صادق براتی" معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه اعلام کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری، تعداد ۳۷ میلیون زائر وارد شهر مقدس مشهد شده‌اند و میزبان ۴ میلیون نفر زائر غیرایرانی نیز بوده‌ایم. وی افزود: از این میان 8 میلیون نفر از طریق خطوط جاده‌ای، 6 میلیون نفر با استفاده از حمل و نقل ریلی، 3 میلیون و 800 هزار نفر از طریق هوایی و 18 میلیون نفر نیز با استفاده از خودروهای شخصی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند. "محمدصادق براتی" با اشاره به تنوع ایجاد شده در زمینه مراکز اقامتی شهر مشهد، گفت: زائرسراهای ارزان‌قیمتی در شهر مشهد ایجاد شده که مخاطبان خاص و از شبی ۱۰ هزار تومان به بالا نرخ دارند. از سوی دیگر مدارسی که برای اقامت در نظر گرفته شده‌اند، تنها به فرهنگیان و خانواده آنها خدمات ارائه می‌دهد. وی در پایان گفت: در حوزه خانه‌مسافرهای غیرمجاز نیز ورود کرده‌ایم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه ۱۶۰۰ خانه‌مسافر شناسایی شده است. گزارش تصویری چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 21/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 21/بهمن/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...