نتایج جستجو...
رئیس جامعه هتلداران اصفهان ؛ اقامتگاه‌های غیرمجاز از مهمترین مشکلات صنعت هتلداری است

رئیس جامعه هتلداران اصفهان ؛ اقامتگاه‌های غیرمجاز از مهمترین مشکلات صنعت هتلداری است

به گزارش هتل نیوز ؛ " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان گفت :  این‌که زاینده‌رود امسال آب دارد و این، نشاط و طراوتی به شهر ما داده و حال و هوای شهر را نسبت به قبل عوض کرده است، در افزایش استقبال گردشگران از شهر اصفهان موثر است. او گفت : ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی استان اصفهان تا پایان ۴ فروردین بین ۸۰ تا ۸۵ درصد بود. ضریب اشغال می‌توانست در نوروز امسال بیشتر از این باشد اما بسیاری از مسافران جذب اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز شدند.  " بیگی " افزود : همین‌طور باید به مدارس اشاره کنم که آموزش و پرورش همچنان از این مکان‌های آموزشی به عنوان اقامتگاه استفاده می‌کند!  رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان افزود :  البته بخشی از دلایل هم به وضعیت اقتصادی مردم بر می‌گردد که طبعاً نسبت به گذشته توان کمتری برای پرداخت هزینه‌های سفر از جمله هزینه اقامت در هتل‌ها دارند.

ایجاد شده: 5/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 5/فروردین/1402     اخبار داخلی
ضریب اشغال ۱۰ درصدی هتل‌های البرز

ضریب اشغال ۱۰ درصدی هتل‌های البرز

به گزارش هتل نیوز ؛ " مصطفی فرازنده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان البرز گفت :   ضریب اشغال هتل‌های این استان از ۲۷ اسفند تا پایان ۳  فروردین حدود ۱۰ درصد بوده و این، حتی برای استانی مثل البرز و شهری مثل کرج که در مسیر مسافران نوروزی قرار دارد، بسیار پایین است. وی افزود :  با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هم قرار داریم، پیش بینی می‌شود این ضریب نهایتاً تا پایان نوروز به ۱۵ درصد برسد. او گفت : مسافران عراقی برای استفاده از خدمات بیمارستان‌های کرج به این‌جا می‌آیند. با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، متاسفانه با مبالغی که در مقیاس بین‌المللی بسیار پایین‌تر از هتل‌های کشورهای منطقه است، از خدمات هتل‌های ما استفاده می‌کنند. برای حیثیت گردشگری و صنعت هتلداری ایران خیلی بد است که مسافران عراقی با این مبالغ بسیار ناچیز از خدمات ما استفاده می‌کنند! رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان البرز ضمن اعلام اینکه راه حل این مشکل، تفکیک نرخ ارزی و نرخ ریالی است گفت :  اگر این راه حل اجرایی شود هم حیثیت صنعت در سطح بین‌المللی حفظ می‌شود،  هم بخشی از خسارات وارد آمده به هتل‌ها در سال‌های گذشته جبران می‌شود و هم این‌که دست هتل‌ها برای اعمال تخفیف‌هایی برای هموطنان و گردشگران داخلی باز خواهد بود.

ایجاد شده: 5/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 5/فروردین/1402     اخبار داخلی
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ؛ ضریب اشغال هتل‌های استان به ۸۰ درصد رسیده است

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ؛ ضریب اشغال هتل‌های استان به ۸۰ درصد رسیده است

به گزارش هتل نیوز ؛" محمود مادرشاهیان " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت : ضریب اشغال هتل‌ها در ۲ تا ۳ روز گذشته حدود ۵۵ درصد بود، اما در حال حاضر و هفته اول فروردین ماه به ۸۰ درصد رسیده است. ضریب اشغال هتل‌های مشهد برای هفته نخست نوروز نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست. درصد اشغال هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد رسیده بود. وی افزود : ضریب اشغال هتل‌ها در هفته دوم نوروز به ۵۰ درصد خواهد رسید. او گفت : مسائل پروازی و ایرلاین‌ها، کمبود ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز در کاهش درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد تاثیرگذار بوده است. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد : از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی آمار دقیقی ندارم، اما وقتی وضعیت هتل‌ها اینگونه است و به طور کامل تکمیل نشده‌اند، قطعا ظرفیت‌ واحدهای اقامتی غیررسمی و هتل‌آپارتمان‌ها نیز تکمیل نشده است.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
فقط ۲۰ درصد از ظرفیت هتل‌‎های قزوین برای نوروز رزرو شده است

فقط ۲۰ درصد از ظرفیت هتل‌‎های قزوین برای نوروز رزرو شده است

به گزارش هتل نیوز ؛ " کریم نوروزی" رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران قزوین گفت تنها ۲۰ درصد از ظرفیت‌ هتل‌های قزوین برای تعطیللات نوروز رزرو شده و این آمار با وضعیت سال‌های پررونق گردشگری در این استان فاصله زیادی دارد. او گفت : تا این لحظه، اشغال هتل‌‎های قزوین در نوروز از اسفند هم کمتر است. وی افزود : در گذشته جشنواره‌هایی که شهرداری قزوین برگزار می‌کرد، این شهر را که بیشتر یک شهر گذری بود، به مقصد گردشگری تبدیل کرده بود؛ اما حالا دیگر خبری از آن خلاقیت‌ها نیست! دیگر شاهد حضور گسترده گردشگران در سطح شهر نیستیم. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران قزوین اضافه کرد : در این شهر زمانی به برکت مدیریت خوب شهرداری و استان، ضریب اشغال هتل‌ها در نوروز به ۸۰ تا ۸۵ درصد هم می‌رسید اما حالا ۸۰ درصد از ظرفیت هتل‌های ما در نوروز خالی است.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
عضو هيات مديره جامعه هتلداران ايران : ما در هتل مهمان‌نواز هستیم نه مهمان ستیز

عضو هيات مديره جامعه هتلداران ايران : ما در هتل مهمان‌نواز هستیم نه مهمان ستیز

" کریم بیگی " عضو هيات مديره جامعه هتلداران ايران و رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز  در خصوص پلمب سرای عامری‌ها گفت ؛ هتل سرای عامری‌ها که جزو افتخارات ایران هست به دلیلی که مستقیم به بهره بردار برنمی‌گردد پلمب شد. او ادامه داد : ما به رعایت مسائل اخلاقی معتقدیم ولی اگر به بحث رسالتی که هتل در امر پذیرایی دارد توجه کنیم، نمی‌توانیم با مهمان ستیز یا برخورد نامناسب کنیم. وی افزود : با توجه به تعهداتی که مجموعه‌های اقامتی دارند، پرسنل باید حجاب را رعایت کنند و این اعتقادی است که در تمام مراکز اقامتی به طور راسخ وجود دارد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان تاکید کرد : اینگونه برخوردها در شأن مجموعه اقامتی نیست و آثار منفی در ذهن مسافرین و مردم خواهد گذاشت.

ایجاد شده: 24/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1401     اخبار داخلی
 پس از عامری‌ها، كمپ متين آباد هم پلمب شد

پس از عامری‌ها، كمپ متين آباد هم پلمب شد

تير خلاص امر به معروف و نهی از منكر به قلب گردشگری به گزارش هتل نیوز ؛ در ٢٤ ساعت گذشته يكی از بهترين بوتيك هتلهای ايران كه در رنكينگ تريپ ادوايزر ، سايت جهانی نظرسنجی مخاطبان در خصوص كيفيت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها ، هميشه در بين ٥ يا ١٠ رده نخست قرار داشت و همچنين كمپ متين آباد ، بزرگترين كمپ كويری ايران، به علت آنچه كه عدم رعايت مسائل حجاب و عفاف از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منكر عنوان شده است، پلمب شده است. اين در حاليست كه اينروزها بر پيكر بی رمق هتلداری و گردشگری كشور، جانی باقی نمانده است و اين اقدام تير خلاصی بر قلب گردشگری بود. چند روزی از مجمع عمومی جامعه هتلداران ايران در شهر مشهد مقدس و ناله و فغان هتلداران از وضعيت بحرانی اقتصادی سرمايه گذاران، مالكان و بهره برداران، كه در آن بيش از سی رسانه خبری حضور داشتند، نمي‌گذرد كه شاهد اين اتفاقات ناگوار هستيم. بيكار شدن بيش از ٢٠٠ نيروی انسانی و بحرانی شدن معيشت اين تعداد خانوار كه چشم اميد به رونق بی فروغ نوروز داشتند، اكنون با اين تير خلاص به كما رفته است تا بار ديگر بارقه های اميد در گردشگری كه به اميد جان تازه بهاری بود، بی جان شود.

ایجاد شده: 22/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1401     اخبار داخلی
لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

مهم‌ترین دستاورد توافق اخیر ایران با عربستان سعودی رونق و توسعه تبادلات گردشگری بین دو کشور و تسهیل سفر اتباع سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای سفر به ایران است. صرف نظر از اینکه مهم‌ترین برنده این توافق کشور چین بوده و این کشور برای تامین شریان انتقال انرژی از خلیج فارس به تامین و تثبیت امنیت دائمی منطقه نیاز مند است و به قورت مدام تلاش کند تا درگیری بین کشورهای منطقه از جمله ایران و سعودی  ایجاد نشود تا انتقال نفت و گاز به صنایع چین را با بحران مواجه نشود. برخلاف سیاست منطقه ای ایالات متحده و اسرائیل که منافع خود را در ایجاد و تداوم بحران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس می دانند، این توافق می تواند اقدام مثبتی برای باز شدن تنگناهای موجود بالاخص در روابط خارجی ایران با کشورهای عرب و مسلمان منطقه و زمینه ساز کم رنگ شدن پیمان ابراهیم اسرائیل را فراهم نماید. شاید بتوان گفت بهترین روابط بین دو کشور ایران و سعودی در دوره دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و تمام دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود. سالیانه نزدیک به یک میلیون زائر ایرانی برای حج عمره و تمتع به عربستان سعودی سفر می کردند و تعداد قابل توجهی از اتباع سعودی بویژه شیعیان منطقه شرقیه این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی  از سوی حاکمان عربستان به ایران سفر می کردند و درآمد بسیاری را نصیب صنعت گردشگری ایران در بخش زیارت و درمان می نمودند. حتی رسم شده بوده که شیعیان دمام، خُبر، قطیف برای عروس و دامادهایشان جهیزیه به عنوان تبرک از ایران می خریدند…  بیاد دارم در اجلاس وزرای جهانگردی سال ۲۰۰۲ که در شهر ریاض برگزار شد من به اتفاق هیاتی از سازمان ایرانگردی و جهانگردی مهمان ویژه این اجلاس در شهر ریاض بودیم. با جِت شخصی ما را از شهر جده به ریاض منتقل کردند و در آنجا به بهترین نحوه ممکن پذیرایی شدیم و برادر امیرعبدالله ما را به ضیافت شام به خانه شخصی اش دعوت کرد تا از مهماننوازی  ایرانی ها سپاسگزاری کند. چقدر خوشحال بود که از ایران به اتفاق خانواده در سال گذشته دیدار کرده بود. سال قبل که به اتفاق هیات ۷۰ نفره به تهران و  اصفهان سفر کرده بودند خیلی از سفر به ایران مشعوف شده و آنقدر خرید کرده بودند که یک فروند هواپیمای کارگو از ریاض برای انتقال بار آنان به اصفهان آمده بود…. دیماه ۱۳۹۴ فرا رسید. دولت روحانی و دکتر ظریف سخت در پی برداشتن تحریم ها و بن بست مذاکرات برای اجرای برجام بودند که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ایجاد و تشدید شده بود. فاجعه منا رخ داد و ۴۶۵ زائر ایرانی در سرزمین وحی به طرز غیر قابل باوری جان باختند. شیخ نمر روحانی شیعه سعودی اعدام شد و روابط دو کشور بیش از پیش رو به تاریکی گام نهاد در آن زمان آقای امیر عبدالهیان معاون عربی وزیر امور خارجه ایران بود… ۱۲ دیماه ۱۳۹۴ کنسولگری عربستان در مشهد به آتش کشیده شد و متعاقب آن سفارت ریاض در تهران توسط مزدوران اجاره ای که روسای آنان از اجرای برجام متضرر می شدند در آتش سوخت و به اشغال درآمد و این اقدام غیر انسانی و خلاف قانون و عرف بین الملل عده ای انسان غافل و ناآگاه و عده ای کاسب تحریم باعث ویرانی بسیاری از توانمندی های اقتصادی و سیاسی ایران شده و زمینه ساز قطع روابط با بسیاری از کشورها ی عربی با ایران شدند که به طور مستقیم منافع ملی مردم این سرزمین را هدف قرار داد که عواقب آن همچنان پابرجاست. ۷ سال از آن روزها گذشت و این اقدام جاهلانه زمینه ساز فقر و فلاکت مردم نجیب ایران شد و علاوه بر لطمات سیاسی و اقتصادی و بین المللی  باعث تضعیف و بن بست در توسعه تبادلات گردشگری نه تنها با عربستان بلکه با همه کشورهای عربی منطقه شد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سالیانه بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار برای سفر و گردشگری در سراسر جهان هزینه، بیشترین مدت زمان اقامت و بیشترین خرید را می کنند و ایران بیش از ۷ سال است که از این درآمد سرشار با توجه به مزیت همسایگی و قرابت فرهنگی محروم شده است… با توافق اخیر که با  میانجیگری کشوری غیر مسلمان(چین) برای ایجاد رابطه و برقراری صلح بین دو کشور مسلمان مدعی صورت گرفت امید می رود تا روابط بین دوکشور به حالت عادی برگشته و دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران بتوانند از برکات این روابط بهره مند و زائران و گردشگران هر دو سرزمین بتوانند به صورت عادی به سیر و سفر و زیارت بپردازند… دولت مردان ایران بایستی بدانند که صرف امضای این توافق مسایل عمیق و کهنه بین دو کشور به این راحتی قابل حل و فصل نخواهد بود و وجود تحریم های خانمان سوز و عدم عضویت ایران در FATF , استمرار اعتراضات ایرانیان مهاجر و مقیم خارج از کشور، موضوع حقوق بشر، تقلای اسرائیل برای برهم زدن این گونه توافقات همچنان پابرجاست. بایستی بدانند که عربستان سعودی از سر استیصال و عدم حمایت ایالات متحده از این کشور و تهدیدات جدی ایران در طول ۵ ماهه اخیر به خاطر دخالت این کشور در مسائل داخلی ایران به حاکمان چین پناه برده تا دفع انتقام و تهدید ایران کند و گرنه حکام سعودی در طی یکصد سال اخیر هرگز وجود ایرانی قوی را در منطقه را بر نمی تابند.  با این توافق و همراهی ایران و عربستان، صادرات نفت و گاز به کشور چین تضمین شده و نفوذ ایالات متحده برای فشار به این کشور برای تامین سوخت های فسیلی به حداقل ممکن خواهد رسید و استراتژی ٫یک جاده یک راه٫ اژهای زرد گام بلندی در حاکمیت بلامنازع در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس برداشته است. در عین حال فرصتی هم برای گشایش ژئوپلیتیکی ایران و اندکی نفس کشیدن برای مردم ستم کشیده ایران باز شده است. امید است که با رعایت همه ملاحظات ملی، منطقه ای و بین المللی و توجه اصولی به منافع ملی و تغییر گفتمان تهاجمی به گفتمان تعاملی، دست از لجبازی در عرصه داخلی و بین المللی برداریم و به چارچوب نظری زندگی در رفاه و امنیت و ثبات اقتصادی کشور بیندیشیم و با استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده برای برقراری آشتی ملی و بین المللی گام های موثرتری برداریم … ✍️  علی رحیم پور - مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی رکسان

ایجاد شده: 21/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1401     مقالات و یادداشت ها
نقص قانون در خصوص پلمب خانه مسافرهاى غيرمجاز

نقص قانون در خصوص پلمب خانه مسافرهاى غيرمجاز

" مسیح اله صفا " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران جزیره کیش در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص آخرین وضعیت رزروهای نوروزی و مشکلات این روزهای صنعت هتلداری ایران و جزیره کیش گفت : امسال سال پُر نشیب و فرازی داشتیم. در حالت عادی می بایست از ابتدای آبان ماه با سیر صعودی مسافر به جزیره کیش مواجه می شدیم ولی با توجه به اعتراضات ضریب اشغال اتاق‌ها تا ۱۵ دی ماه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد شد. او گفت : از ۱۵ دی ماه به بعد شاهد رشد اقامت در هتل‌ها تا ۱۰۰ درصد هم بودیم. رزرو نوروزی هتل‌های کیش، از ۹۵ درصد گذشته است. علاوه بر ۵۰ هتل با ظرفیت ۲۰ هزار تخت، ۲۰ هزار واحد خانه دوم هم داریم که به ظرفیت اقامتی جزیره اضافه می شود. " صفا " افزود : خانه‌های شبانه، معضلی برای جزیره کیش هستند که بعضا تا شبی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان اجاره داده می شوند.  رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران جزیره کیش  از دولت و مسئولین گردشگری کشور خواست که فکری به حال این خانه‌ها کنند. 

ایجاد شده: 19/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1401     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...