به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقر از خبرگزاری رویترز؛ تارنمای رصد وبسایت ها "داون دیتکتور" با اعلان این مطلب افزود: بیش از یک هزار کاربر در باره پیدا شدن مشکل در تارنمای سوث وست و بیش از ۴۰۰ کاربر از بروز همان مشکل برای شرکت دلتا گزارش داده اند. شمار کاربران دچار مشکل ۲ شرکت دیگر هواپیمایی نیز حدود ۳۰۰ تن بوده است. سوث وست در پی این رخداد نزدیک به ۳۰۰ پرواز روز چهارشنبه را لغو و بیش از ۵۰۰ پرواز دیگر را با تاخیر اجرا کرد. عملیات پروازی این شرکت در روز پیش از آن نیز به علت اشکالات رایانه ای به صورت موقت متوقف شده بود. هر چند مقام ها ونهادهای دولتی آمریکا در این باره هنوز اظهارنظری نکرده اند، اما از چندی پیش مقام ها، مشکلات در سامانه های رایانه ای این کشور را به حمله هکران از روسیه و چین نسبت می داده اند.
ایجاد شده: 29/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " عنایت انصاری فرد " مدیر فرودگاه یاسوج اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت این فرودگاه برای رفاه حال مردم شرکت هواپیمایی پارس ایر پذیرفته است که پرواز یاسوج - مشهد را برقرار کند. وی افزود: تلاش می شود روز افتتاح این پرواز همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) صورت گیرد. مدیر فرودگاه یاسوج تاکید کرد: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند. فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفعترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص میکند. در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود. ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد. pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود. روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز میتواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد. ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبههای سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود. فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد. هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد. فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت. طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت. بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است. واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است. فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود. استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.
ایجاد شده: 25/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400 اخبار داخلی
صدور ويزاي گردشگري ايران براي گردشگران خارجي در شرايطي كه هر روز اخبار تازهاي از جهش كرونا در گوشه و كنار جهان شنيده ميشود، آغاز خواهد شد. به گزارش هتل نیوز ، " ولي تيموري " معاون گردشگري، وزارت ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري، با اعلام خبر آغاز صدور ويزاي گردشگري براي توريستهاي خارجي از نيمه دوم تیرماه گفت:« توافق اوليه براي بازگشايي مرزهاي ايران به روي گردشگران خارجي با وزارتخانههاي امور خارجه، كشور و بهداشت شدهاست كه پس از تهيه و تأييد نهايي مقررات و پروتكل سفر، صدور ويزاي توريستي ايران نيز از سرگرفته ميشود.» تيموري بيان داشت:«موضوع بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي تا به حال، دو سه مرتبه در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا مطرح شده و قرار بود اين ستاد مصوبه آن را صادر كند كه كشور با پيك كروناي انگليسي و هندي مواجه شد و موضوع متوقف ماند.» معاون گردشگري ادامه داد:« ما موضوع را سرسختانه از طريق وزارتخانههاي مرتبط پيگيري كرديم، فضاي كميتههاي تخصصي ستاد ملي كرونا نيز نسبت به بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي مثبت بود. غير از وزارت بهداشت كه ملاحظاتي داشتهاست، اين طرح مخالف ديگري ندارد. بنابراين موضوع را يكبار ديگر دوشنبه هفته گذشته در كميتههاي تخصصي مطرح كرديم و با اشاره به مصائب معيشتي و شغلي فعالان گردشگري در بيش از يك سال گذشته، قرار شد پروتكلي در ارتباط با سفر گردشگران خارجي و بازگشايي مرزها در وزارت كشور با محوريت اداره كل امور مرزي نهايي شود و دوباره در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي كرونا مورد بررسي قرار گيرد تا پس از تأييد و تصويب، از نيمه دوم تيرماه صدور ويزاي توريستي ايران از سر گرفته شود.»
ایجاد شده: 22/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " جمشید حمزهزاده " رییس جامعه هتلداران ایران میگوید: این طور نیست که اخطار قطعی برق دادهاند. یعنی اخطار قطعی برق داده شده اما معمولا به جای قطعی برق، هزینه برق را تصاعدی حساب میکنند نه این که برق را کاملا قطع کنند. رییس جامعه هتلداران ایران میگوید: کاهش مصرف برق در هتلها عملا امکان ندارد. هتل حتی اگر مسافری نداشته باشد هم مصرف برق ثابتی دارد که نمیتواند آن را قطع کند. حمزهزاده معتقد است طرحهای این چنینی برای ادارهها کاربردی است و نه مکانهای عمومی مسافرپذیری مانند هتلها و توضیح میدهد: به هرحال ما حتی اگر یک مسافر هم داشته باشیم باید سیستم سرمایشی خود را روشن بگذاریم. نمیشود بگوییم امروز چون برق قطع است، سیستم سرمایشی یا چراغها را خاموش میکنیم. میزان مصرف برق در هتل هم به ستارهها و فضا بستگی دارد. او درباره اخطاری که دریافت کردهاند میگوید: به ما اخطار دادند اما این اخطار برای هتلها غیرمنطقی است. او ادامه میدهد: اخطار قطعی برق داد شده اما معمولا به جای قطع برق، هزینه آن را تصاعدی حساب میکنند نه این که برق را کاملا قطع کنند. او اظهار نگرانی میکند و میگوید: با این وضعیت، هتلدارها مجبور میشوند هتل را ببندند و بیکاری این صنف شروع میشود. کرونا، به خودی خود به هتلها ضرر زیادی زده و با گرانی برق و تصاعدی حساب شدن آن آسیب بسیار جدی به هتلداران وارد میشود. بالاخره هتلها مولد گردشگری و اقتصادند وقتی ما آسیب ببینیم بخشی از اقتصاد کشور هم آسیب میبیند. جمشید حمزهزاده خبر داده بود: در بیشتر شهرها از جمله مشهد و تهران، از طرف شرکت توزیع برق پیامی با این محتوا آمده است: «بر اساس مصوبه هیأت دولت، تمام صنایع از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ تا پایان شهریور از ساعت ۱۲ تا ۲۱ باید با ۵۰ درصد بار مصرفی مشابه هفته اول خرداد فعالیت کنند. در صورت عدم رعایت، در تذکر اول ۲۴ ساعت و در تذکر دوم ۴۸ برق مشترک قطع خواهد شد.»
ایجاد شده: 22/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مسیح الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش، با اشاره به اینکه به صورت میانگین سطح اشغال هتل های این جزیره در سال جاری حداکثر ۵۰ درصد بود اظهار داشت: این میزان به علت افزایش سفرها در سه روز گذشته به حداکثر ۸۰ درصد رسیده است. وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در هتلها و صنوف جزیره از جمله مواردی است که نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کیش را به حداقل رسانده و در این راستا هتل ها از صنوف فعال رعایت کننده دستورالعمل ها هستند. رییس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته هتل ها به منظور سهم آفرینی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت پدیرش و ۵۰ درصد ظرفیت رستوران های داخل هتل های این جزیره استفاده شده و تمام دستورالعمل های بهداشتی در آن ها رعایت شده است. وی با بیان اینکه اکنون در ۵۳ هتل فعال جزیره ۶ هزار پرسنل مشغول به کار هستند گفت: تاکنون درصد بسیار کمی از این کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این درصد پایین ابتلا، نشان دهنده موفقیت این جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی است. سطح اشغال هتل هایی در جزیره کیش رو به پایین است صفا با بیان اینکه از امروز به علت کاهش سفرها سطح اشغال هتل ها در جزیره کیش مجددا رو به کاهش است افزود: این کاهش در حال بازگشت به میزان قبل از شروع تعطیلات چند روز گذشته است .وی اضافه کرد: با توجه به سطح رزرو هتل ها پیش بینی می شود از فردا حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ۱۶ هزار تخته کل هتل های جزیره اشغال شود. رییس جامعه هتلداران جزیره کیش در خصوص برآورد میزان خسارت های شیوع ویروس کرونا به صنعت هتلداری این جزیره گفت : طبق برآوردهای انجام شده از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم و چهار ماه ابتدای شیوع پاندمی در سال گذشته به علت اعمال محدودیت های شدید کرونایی حتی یک نفر مسافر نیز پذیرش نشد. وی گفت: در بقیه ایام نیز با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد مسافران پذیرش شدند به گونهای که با این فعالیت ها تنها توانستیم جلوی ضرر بیشتر به این صنعت را بگیریم و انتظار داریم مسوولان سازمان منطقه آزاد و دولت بسته های مختلفی را برای حمایت از این صنعت در جزیره تعریف کنند . صفا یادآور شد: جامعه هتلداران این جزیره در راستای همکاری با دولت و مسوولان برای ریشه کن شدن ویروس کرونا تابع قوانین و مقررات و حامی سازمان منطقه آزاد و دولت هستند و در این راستا تمامی قوانین و پروتکل های بهداشتی را بر اساس رنگ بندی اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا شورای سلامت جزیره کیش انجام رعایت می کنند. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۶ خرداد در این جزیره چهار هزار و ۶۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ۲۳ تن از این افراد جان خود را از دست داده اند. جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش میکرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است. پذیرش مسافر کیش در تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
ایجاد شده: 18/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و آژانس فدرال گردشگری روسیه، این برنامه را با هدف اجرای مفاد «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقد شده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ امضا کردند. توسعه همکاریهای بلند مدت سودآور متقابل میان شرکتهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، توسعه همکاریهای درون منطقهای در حوزه گردشگری، تبادل اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان پیشرفت در اجرای موافقتنامه و نیز تبادل منظم اطلاعات مربوط به امنیت گردشگران در قلمرو دو کشور از جمله بندهای این موافقتنامه است. دو کشور متعهد شدند به منظور صدور روادید گروهی، فهرست شرکتهای گردشگری معتبر را که در چارچوب موافقتنامه حق فعالیت دارند، با ذکر نام نهادهای هماهنگ کننده، شماره ثبت این شرکتها، اطلاعات تماس و همچنین نمونه مهرهای نهادهای هماهنگکننده و شرکتهای گردشگری را سالیانه با یکدیگر مبادله کنند. این موافقتنامه یک معاهده بینالمللی محسوب نشده و برای هیچ یک از طرفها تعهد و حقی را که براساس قوانین بینالمللی باشد ایجاد نمیکند و اجرای آن میبایست مطابق با مقررات دو کشور صورت پذیرد. هر گونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر این برنامه اجرایی، با مذاکره میان طرفین، از طریق مجاری دیپلماتیک، حل و فصل خواهد شد. این برنامه از تاریخ اجرای «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ شمسی، ۲۸ مارس ۲۰۱۷ میلادی، تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی قابل اجرا است. " زارینا دوگوزووا " رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه، بعد از امضای سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو در گفت و گوی مطبوعاتی به همراه «علیاصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی تصریح کرد: لغو روادید باعث می شود که حجم زیادی از گردشگران روسی و ایرانی به داخل دو کشور تردد کنند که علاوه بر اینکه باعث شناخت و اشنایی با فرهنگ های غنی هم می شوند به تقویت بیشتر روابط دوستانه دو کشور خواهد انجامید. وی گفت: بر همین اساس هم ما هم طرف ایرانی گردهمایی ها، برنامه های آمادگی و دوره های آموزشی برای میزبانی از گردشگران برگزار کرده ایم تا گردشگران دو کشور بتوانند علاوه بر تردد راحت، از اقامت و سفر خوبی برخوردار شوند. رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه اظهار داشــت: ما شرایطی را فراهم کرده ایم و خواهیم کرد که گردشگران مسلمان ایرانی اقامت خوبی را در روسیه داشته باشند و مثل خانه خود احساس راحتی کنند. وی افزود: صنعت توریسم باعث می شود مردم کشورهای ما بتوانند درباره فرهنک و تمدن همدیگر بیشتر آشنا شوند، از این رو گردشگران روسی به ایران سفر می کنند و با کشور شما بیشتر اشنا می شوند. وی گفت: تنها باید منتظر از بین رفتن شرایط کرونایی باشیم تا گردشگران دو کشور بتوانند بر اساس طرح لغو روادید گروهی به ایران و روسیه سفر کنند. خانم «زارینا دوگوزووا» تصریح کرد: در این مدت هم ما و هم همکاران ایرانی روی این طرح کار خواهیم کرد و نتایج را برای اجرای بهتر گردشگری به مقامات بالاتر ارجاع خواهیم داد و در اولین فرصت به صورت هماهنگ با ایران تردد گردشگران دو کشور به داخل مرزهای همدیگر اغاز خواهد شد. " علیاصغر مونسان " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی نیز گفت: دو کشور عزم شان را برای توسعه گردشگری نشان دادند و هر دو طرف قبول داشتیم ظرفیت های خوبی بین دو کشور وجود دارد تا براساس آن بتوانیم روابط بین دو ملت را از طریق گردشگری افزایش دهیم. وی با بیان اینکه ایران سالانه ۱۰ میلیون گردشگر خروجی دارد، افزود: بازار گردشگری روسیه می تواند جذابیت های خوبی برای گردشگران ایرانی داشته باشد و همچنین اعتقاد داریم با توجه ظرفیت های خوب توریسم ایران، کشور ما هم بازار خوبی برای گردشگران روس می باشد. مونسان خاطر نشان کرد: مقرر شد که در شرایط کرونایی پیشنهاداتمان را در ستادهای کرونای دو کشور ارایه کنیم و بتوانیم مصوباتی جدید برای بهتر انجام شدن این طرح بگیریم. وی گفت: در فاز اول این طرح گردشگران واکسن را وارد روسیه خواهیم کرد و با کاهش و رفع ویروس کرونا سطح گردشگری دو کشور را افزایش می دهیم. برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو امروز دوشنبه توسط «علیاصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه بین دو کشور عملیاتی شد.در مراسم امضا این سند محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند. به گزارش ایرنا از مسکو موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود اما برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد که امروز دوشنبه به امضای دو طرف رسید. براساس این موافقتنامه گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند و اکنون فقط باید منتطر فروکش شدن ویروس کرونا شد.
ایجاد شده: 18/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، وزارت حملونقل آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ورود هواپیماهای روسیه به خاک آلمان تعلیق شده است. روز گذشته یک فروند هواپیمای لوفتهانزای آلمان مجبور شد مسیر خود را بهدلیل عدم دریافت مجوز از روسیه برای ورود به حریمهوایی این کشور تغییر دهد. اکنون آلمان نیز در واکنش به این اقدام پروازهای روسیه را تعلیق کرده است. یک مقام وزارت حملونقل آلمان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در این باره اعلام کرد: «تا زمانیکه این تعلیق ازسوی مقامهای روس حفظ شود، آلمان نیز در اقدامی متقابل مجوز به هواپیماهای روسیه صادر نخواهد کرد.» همچنین آلمان اعلام کرد: «وزارت حملونقل و سفارت آلمان در تماس نزدیک با آژانسهای روسی هستند. به محض اینکه روسیه مجوز ورود هواپیمای لوفتهانزا را صادر کند ما نیز این تعلیق را برمیداریم.» گفته میشود ۳ پرواز روسیه روز سهشنبه و ۴ پرواز چهارشنبه مجوز ورود دریافت نکردهاند.
ایجاد شده: 17/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " آیت الله لطف الله دژکام " نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز روز دوشنبه در دیدار با علیاصغر مونسان،وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی،افزود: شیراز و استان فارس در مسائل فرهنگی و گردشگری دارای ویژگی های خاصی است و این تقاضا وجود دارد که نسبت به این شهر و خصوصا حرم مطهر شاهچراغ (ع) از سوی مدیران ملی توجه بیشتری شود. امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر آمارهای مربوط به بازدید از فضاهای گردشگری شیراز را بررسی کنیم خود نشان می دهد که کدام قسمت باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد. وی اضافه کرد: حرم مطهر شاهچراغ (ع) یکی از پربازدیدترین و گردشگر پذیرترین مناطق کشور است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. آیت الله دژکام در ادامه گفت: در جوار حرم شاهچراغ حسینیه نجفی ها و حسینیه کربلایی ها وجود دارد که به صورت مستمر از کشور عراق زائرانی به این مکان می آیند و بحرینی هایی نیز در این محل حسینیه دارند. نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: گردشگران داخلی و خارجی بسیاری با تنوع بسیار از گردشگر مذهبی تا گردشگران تاریخی به شیراز می آیند و علیرغم تفاوت های دینی و مذهبی، این اماکن برای آنها مهم است و از این جهت از وزیر میراث فرهنگی درخواست میشود که یک سند ویژهای طراحی شود تا بتوان حرم شاهچراغ را به عنوان یک مرکز مهم گردشگری معرفی کرده و سرویس ها و امکانات لازم را در این خصوص فراهم کرد. وی با اشاره به بعضی نگاههای سختگیرانه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: این خواسته وجود دارد که طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم مطهر شاهچراغ با لحاظ تمام جوانب قانونی و میراثی و با حفظ میراث گذشتگان به نتیجه رسیده و بیش از این معطل نماند. امام جمعه شیراز با بیان اینکه در خصوص طرح توسعه حرم و بافت تاریخی شیراز می توان کار درست و اصولی انجام داد،گفت: ۱۳۰ سال از ساخت مسجد نصیر الملک بیشتر نمی گذرد و در ۱۳۰ سال پیش و در دوره قاجار که اوج انحطاط سیاسی حکومت ایران بوده، چنین کار فاخری در شیراز ساخته شده اما در عهد طلایی و شکوفای جمهوری اسلامی آیا نمی توانیم یک لایه گذاری به تناسب نیازهای معماری شهری خود داشته باشیم؟ آیت الله دژکام افزود: این انتظار وجود دارد که در آینده هر کسی به شیراز بیاید متوجه باشد که چطور یک شهر باستانی با وجود حفظ آثار و نگاه باستانی، از آن استفاده و کاربریهای جدیدی نیز وجود دارد.وی تاکید کرد: باید کار دقیق علمی و کارشناسی در شیراز حول حرم و بافت تاریخی شیراز انجام داد تا نهایتا به جایی برسیم که بگوییم الگوی شیراز الگوی قابل تقلیدی برای شهرهای دیگر است بگونهای که این شهر در عین نگاه به گذشته، متناسب با نیازهای امروز نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، وزارت مسکن و شهرسازی و حرم مطهر شاهچراغ به عنوان ۳ ضلع این قضیه باید جلسه کارشناسی مشترک گرفته و در این خصوص به تفاهم برسند. وی عنوان کرد: اینکه کار براساس دل بخواهی باشد درست نیست بلکه کارشناسی دقیق مسئله مطرح است و هرجا نیز تفاوت دیدگاه وجود دارد باید بحث علمی کرد تا به نتیجه و تفاهم رسید.
ایجاد شده: 11/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 11/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور، روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان افزود: بخشی از این خسارت ها مربوط به عدم تحقق عملکردها و خسارات وارده به هتل ها و اماکن گردشگری است. وی با اشاره به حمایت های دولت از سرمایه گذاران این حوزه گفت: تاکنون ۲ بسته حمایتی در اختیار سرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار گرفته است و در هفته آینده نیز بسته سوم تصویب و پرداخت می شود. وی همچنین اظهار داشت: جایگاه تاریخی و فرهنگی لرستان ریشه در تاریخی غنی این استان دارد و به همین دلیل این استان دارای آثار و ابنیه تاریخی ارزشمندی است. تیموری با بیان اینکه اقلیم متمایز و چهار فصل لرستان جایگاه گردشگری طبیعت گردی استان را متمایز کرده است اظهار داشت: آداب و رسوم و خرده فرهنگ های لرستان زبانزد گردشگران است. وی افزود:گردشگری در مواجهه با کرونا متحمل خسارت سنگین شده است و فعالیت های گردشگری تبلیغات محدود است. به گزارش هتل نیوز بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایهگذاری۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان امروز پنجشنبه با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
ایجاد شده: 7/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، شصتونهمین برنامه افتتاح طرحهای ملی برای جهش تولید که روز پنجشنبه ۶ خرداد برگزار شد به طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی اختصاص داشت. در این آیین با دستور حجتالاسلاموالمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، بهرهبرداری از ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در سراسر کشور با ارزش سرمایهگذاری ۲هزار و ۵۳۷ میلیاردتومان آغاز شد. افتتاح این طرحها علاوه بر آنکه منجر به بازگشت بناهای تاریخی به چرخه بهرهبرداری و توسعه زیرساختهای گردشگری میشود، برای ٢ هزار و ۶٩٧ نفر اشتغال ایجاد کرده و گام استواری دیگر در توسعه اقتصاد گردشگری خواهد بود. در این برنامه که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در سراسر کشور برگزار شد علیاصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی از استان گیلان، ولی تیموری معاون گردشگری کشور از استان لرستان و محمدحسن طالبیان معاون میراثفرهنگی کشور از استان خراسان جنوبی گزارش هایی از روند اجرای طرحها به رییس جمهوری ارائه کردند. بازگشت رونق به صنعت گردشگری با واکسیناسیون عمومی کرونا حجتالاسلاموالمسلمین حسن روحانی در این آیین پس از دریافت گزارشهای اجرای طرح ها، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ و ایام نوروز سال آینده (۱۴۰۱) با واکسیناسیون عمومی که انجام میگیرد و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند. رییسجمهوری با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پررونق برای کشور و منبعی تجدیدپذیر است و مثل چاه نفت تمامشدنی نیست؛ گردشگری و میراثفرهنگی منابع ارزشمند و ثروتآفرین هستند که خلق ثروت و اشتغال میکنند و هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان میدهند. رییس جمهور تصریح کرد: تخت جمشید بیش از ۲ هزار سال بوده و هزاران سال دیگر هم خواهد ماند و یا آثار تاریخی دیگری که داریم که منابع ارزشمند ثروتآفرین تجدیدپذیر هستند که با یک مرمت ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر میمانند بنابراین باید به عنوان آثاری که خلق ثروت و اشتغال می کند از آنها حفاظت کنیم. میراثفرهنگی و گردشگری، کارنامه افتخارآمیز برای دولت تدبیر و امید روحانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با هدف تنوعبخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به راحتی قابل مشاهده است، گفت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است. وی با اشاره به برنامهها و اقدامات انجام شده در ۸ سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراثفرهنگی و بخش گردشگری است که به آن میبالیم و افتخار میکنیم. رییس جمهوری استرداد ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی از کشورهایی مثل آمریکا و اروپا، توسعه زیرساختها، آبادانی روستاها از گازرسانی، برقرسانی و آبرسانی تا توسعه زیرساختهای ارتباطاتی، جادهای و احداث مدارس و خانههای بهداشتی و تبدیل روستاها به جاذبه گردشگری را در چارچوب احقاق حقوق مردم ارزیابی و تاکید کرد که همه مناطق کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبههای گردشگری را دارند. روحانی با تاکید بر این که تنوعبخشی به بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خود را دارند اما میتوانیم روستاها و مناطق مختلف را با ایجاد بومگردیها به جاذبه های گردشگری تبدیل کنیم. مرمت بیش از ۳۴هزار شی تاریخی و ثبت ملی بیش از ۴۸۰ اثر فرهنگی در دولت دوازدهم علیاصغر مونسان که به استان گیلان سفر کرده است، در این آیین افتتاح این طرحها، بازگشت بناها و بافتهای تاریخی به حیات زندگی شهری، ارتقای کیفیت شهری و رونق گردشگری و صنایع مرتبط را از اهداف طرحهای اجرایی این وزارتخانه دانست. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خاطرنشان کرد: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقولهها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. وی به تصویب سند راهبردی گردشگری کشور و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری در دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: نظام جامع آموزش گردشگری کشور یکی از نیازمندیهای این صنعت بود که با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد. مونسان گفت: تعداد تختهای اقامتی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور حدود ۲۰۰ هزار تخت بود و اکنون به ۴۶۵ هزار تخت رسیده است و تعداد مراکز اقامتی از یکهزار و ۵۴۱ باب به ۲ هزار و ۳۴۲ باب افزایش یافته است و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بومگردی نیز به مجموعه اقامتگاهها افزوده شده و باعث ایجاد شغل و نشاط در مناطق مختلف کشور شده است. به گفته وزیر میراثفرهنگی در حال حاضر ۱۷۵ باب هتل با ستارههای چهار و پنج در کشور وجو دارد و ۶۷۰ هتل دیگر نیز درحال ساخت است که ۱۷۵ مورد دارای درجه استاندارد چهار و پنج ستاره هستند و ۲هزار و ۵۰۰ طرح دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاد تومان در حال اجر است. مونسان اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم هفت اثر ملموس و غیرملموس در فهرست جهانی به ثبت رسیده است. همچنین ثبت کریدور شمال و جنوب نیز به واسطه کرونا به تعویق افتاده که در حال پیگیری است؛ علاوه براین ۱۸۰ موزه در دولت تدبیر و امید بهرهبرداری شده است. بیش از ۳۴ هزار شی تاریخی در این دولت مورد مرمت قرار گرفت و بیش از ۴۸۰ اثر فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسانده ایم. وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان ردیف اعتبار برای حمایت از بخشهای آسیبپذیر از کرونا در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و فعالانی که اغلب به صورت خانوادگی آمده و سرمایه گذاری کرده اند امیدواریم مورد حمایت دولت قرار بگیرند گردشگری کشاورزی رویکرد مهم وزارت میراثفرهنگی ولی تیموری که برای افتتاح طرح ۳۳ طرح به استان لرستان سفر کرده است، در ارتباط تصویری ضمن ارائه گزارش از وضعیت صنعت گردشگری کشور گفت: گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از رویکردهای این وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه است که در استان لرستان هم دنبال میشود. به گفته معاون گردشگری کشور اجرای طرحهای گردشگری کشاورزی و مدیریت پایدار، فرصت مستقیمی برای ارائه محصولات گردشگری فراهم کرده است. طرحهای متنوع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان هرکدام کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منحصر به فردی دارند و ارزش افزوده گردشگری آنها به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی استان وارد می شود. تیموری خاطر نشان کرد: امروز ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با اعتبار یک هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۵۰۰ نفر بهره برداری شد، که شامل مرمت مکان های تاریخی و فرهنگی استان است و با احیای آنها بهره برداری و ارزش افزوده گردشگری استان ارتقا خواهد یافت. کارگاههای مرمت میراث فرهنگی در دوران کرونا تعطیل نشد محمدحسن طالبیان هم که برای افتتاح ۴۲ طرح به استان خراسان جنوبی کرده است در در ارتباط تصویری ضمن ارائه گزارش از وضعیت میراث فرهنگی کشور گفت: این ظرفیت وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم به شرط تخصیص اعتبار تعداد ۵۰۰ طرح دیگر در حوزه میراث فرهنگی به بهرهبرداری برسد. معاون میراث فرهنگی کشور به افتتاح ۳۲۰ طرح میراث فرهنگی با دستور رییس جمهوری در چند ماه پیش اشاره کرد گفت: امروز علیرغم کمبود اعتبارات ۵۰۰ طرح از ۵۲۶ طرح اعلام شده از سوی وزیر میراث فرهنگی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه میراثفرهنگی به بهرهبرداری رسید. به گفته وی کارگاههای مرمت میراث فرهنگی در ایام سخت کرونا تعطیلی نشدند و اکنون در خراسان جنوبی ۴۲ طرح مرمت، احیا و بهرهبرداری از بناهای تاریخی در شهرستانهای مختلف استان افتتاح می شود که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲۲۸ نفر با دستور رییس جمهوری در خراسان جنوبی به بهرهبرداری میرسد. طالبیان افزود: گسترده جغرافیای تاریخی فرهنگی ایران و سابقه طولانی زیست در ایران ما را میراثدار هزاران اثر ملموس و ناملموس ملی، منطقهای و جهانی کرده است. تهیه پروندههای ثبت جهانی مشترک مانند نوروز ۱۲ کشوری، هنر نگارگری ایرانی، کمانچه و دانش پخت نان تخت، آیین زیارت کلیسای تادئوس و در حال حاضر جشن مهرگان، یلدا، ترکمن دوزی، نوغانداری و ابریشم دوزی باعث نزدیکی کشورها و تقویت صلح شده است. معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: پرونده خوشنویسی، تکریم زوار و فرهنگ زیارت امام رضا (ع) نشان از غنای فرهنگی و معنوی این مرز و بوم دارد. وی گفت: رویکرد مردمی کردن مرمت و احیای بناهای تاریخی ناشی از تعلق و دلبستگی مردم به عناصر هویتساز است و سرمایهگذاری در حوزه میراث فرهنگی به شکوفایی اقتصاد فرهنگی، تداوم دانش فرهنگ و تاریخی ایران، نشاط و شادی برای مردم و بهویژه به توسعه پایدار کمک میکند. طالبیان اضافه کرد: انجام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه مرمتی و حدود ۲ هزار کارگاه فعال مرمتی که بالغ بر ۹۰ درصد توسط بخش خصوصی و مردم انجام شده، رشد ۴۰۰ درصدی موزههای خصوصی در کشور، استرداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از خارج کشور، شکلگیری ۸۰ پایگاه ملی و جهانی به عنوان قطبهای علمی و فنی و ایجاد سامانههای جامع و هوشمند میراث فرهنگی گوشهای از این تلاشها در دولت تدبیر و امید است. خراسان جنوبی؛ سرزمین کویرها و روستاهای شگفتانگیز طالبیان از خراسانجنوبی به عنوان سرزمین کویرها و روستاهای شگفتانگیز با جاذبههای پر رمز و راز یاد کرد و گفت: این استان مردمان با فرهنگ، خویشتندار و سختکوش دارد و دارای جاذبههای طبیعی کمنظیر چون بیابان لوت و روستای خراشاد به عنوان دومین روستای جهانی صنایع دستی است. معاون میراث فرهنگی کشور گفت: خراسان جنوبی اکنون دارای ۹۴۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است و سه اثر ثبت شده جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد که این آثار از غار خونیک قاین با ۲۵ هزار سال قدمت آغاز و تا دوره معاصر را شامل میشود. وی با اشاره به ثبت ۲۰۷ اثر در فهرست آثار ملی و ۲ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی طی هشت سال گذشته افزود: مرمت ۱۲۰ بنای تاریخی، راهاندازی پنج موزه، ایجاد هشت هزار شغل، راهاندازی ۲۱ تعاونی، صدور هزار و ۶۴۵ پروانه تولید صنایع دستی، اعطای ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش گردشگری، راهاندازی ۲ هتل سه و چهار ستاره و ایجاد ۸۰ اقامتگاه بومگردی، یک هتل کاروان، ۲ بوتیک هتل، یک دهکده گردشگری در بیرجند و سه کمپ بیابان در نهبندان و سرایان تنها بخش کوچکی از اقدامات دولت دوازدهم در این استان است.
ایجاد شده: 7/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، پنج طرح گردشگری با سرمایهگذاری به میزان حدود ۹۵۰ میلیارد ریال روز سهشنبه در شهرستان رامسر به بهرهبرداری رسید. با بهره برداری از این طرح های گردشگری شامل سفره خانه سنتی ، هتل آپارتمان ، یک مرکز آب درمانی ، دو واحد اقامتگان بوم گردمی، برای ۱۸۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است. " نادر سحرخیز " رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع رامسر در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: سفره خانه سنتی ۳۶۰ طلایی بر فراز برج چشم انداز با برخورداری از امتیازهای ویژه نظیر رستوران گردان با سرمایه گذاری ۷۱۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی به بهره داری رسید. نادر سحرخیز افزود که این سفره خانه سنتی ظرفیت پذیرایی از ۶۰۰ نفر را به طور همزمان دارد و با افتتاح آن ۹۰ نفر مشغول کار شده اند. وی گفت: هتل آپارتمان آرامسر هم در زمینی به مساحت ۸۳۴ متر و با زیربنای هزار و ۲۱۳ متر مربع، در پنج طبقه در منطقه سیاسان ساخته و بهره برداری شده است. این مسئول افزود : برای تکمیل و راه اندازی این هتل آپارتمان ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۱۷ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی و بقیه آورده بخش خصوصی بوده است. رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر گفت که این هتل آپارتمان دارای ۱۷ واحد اقامتی است و برای ۶۲ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است. وی مرکز آب درمانی شفای رامسر را از دیگر طرح های افتتاحی امروز معرفی کرد و گفت : این مرکز با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این مقدار ۱۴ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی بود. سحرخیز افزود : این مرکز آب درمانی در زمینی به مساحت سه هزار ۲۲۵ متر مربع ساخته شده و دارای استخرهای آبدرمانی، سونای خشک، ماساژ است که طرفیت پذیرایی همزمان از ۱۵۰ نفر را دارد و برای ۲۵ نفر هم شغل ایجاد کرده است. وی اقامتگاه بوم گردی “سد خنم” و “کوکه” را هم از دیگر طرح های افتتاح شده امروز معرفی کرد و گفت : در واقع مدارس روستاهای "کیلیج کوه" و "واچکلایه" تبدیل به این دو بومگردی شده است. رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر توضیح داد : اقامتگاه بومگردی سد خنم در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع ساخته شده که دارای ۲ واحد ساختمانی به همراه ۶ کلبه چوبی است و برای آن هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و سه نفر هم با بهره برداری از آن مشغول کار شده اند. وی افزود : اقامتگاه بوم گردی کوکه هم در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع با زیربنای ۳۰۰ مترمربع ساخته شده که برای آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه و برای چهار نفر ایجاد شغل شده است.
ایجاد شده: 5/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 5/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " علی اصغر مونسان " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظهر امروز یکشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور در مجتمع ایران مال ازمراحل واکسیناسیون COVID۱۹ افراد بالای ۷۰ سال در این مجتمع دیدن کرد. همچنین در حاشیه این بازدید در جریان روند ساخت هتل مجتمع ایران مال قرار گرفت. دکتر مونسان ضمن خسته نباشید به کادر درمان مستقر در این مجتمع و آرزوی سلامتی برای افراد در حال واکسینه شدن بیان کرد: «بسیار خوشحالم که از ابتدای شیوع پاندمی کرونا بخش گردشگری در کنار کادر درمان قرار گرفت و تمامی امکاناتمان را در اختیار وزارت بهداشت گذاشتیم.» او تصریح کرد: «در زمانی که ترس از کرونا بیشتر از الان بود تمامی اقامتگاههای ما به صورت گسترده برای خدماتدهی اعلام آمادگی کردند. همچنین هتلهای فرودگاهی برای ایرانیان خارج از ایران همکاری خوبی با حوزه درمان داشتند.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی درباره گردشگری واکسن و اضافه شدن آن به سبد گردشگری کشور، بیان کرد: «پس از واکسینه شدن تمام مردم و تولید واکسن داخلی در آیندهای نزدیک این پتانسیل وجود دارد که واکسیناسیون را برای خارجیها بهویژه کشورهای همسایه انجام دهیم.» دکتر مونسان تصریح کرد: «اضافه شدن گردشگری مبتنی بر واکسیناسیون به بخش گردشگری سلامت میتواند به رونق گردشگری داخلی کمک کند.» اولویت سلامت مردم است او همچنین درباره وضعیت سفرها در تعطیلات پیش رو گفت: «تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و تلاشمان اتخاذ بهترین تصمیم است. اولویت برای ما سلامت مردم است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی روند واکسیناسیون در این مجتمع را بسیار منظم و با آرامش ارزیابی کرد و گفت: «ایران مال بزرگترین مرکز تفریحی و گردشگری غرب تهران است و امروز با در اختیار قرار دادن این امکانات به کادر درمان کار مهمی انجام داد که جای تشکر دارد. روند واکسیناسیون با مدیریت خوبی انجام میشود و حس آرامش و شادابی حاکم بر این محیط حائز اهمیت است.»
ایجاد شده: 3/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 4/خرداد/1400 اخبار داخلی