به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی از احیای مجدد جاده ابریشم و ریاست ایران ایران در مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در آینده نزدیک خبر داد. مهرداد تاوتلی با بیان اینکه ایران تا 4 سال دیگر رئیس دورهای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم خواهد شد، اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری شهرهای جاده ابریشم و فعالیتهای تخصصی در این مسیر تاریخی- فرهنگی، تفاهمنامه همکاریهای تخصصی حوزه گردشگری مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با شرکت سرمایهگذاری ایرانگردی و جهانگردی، منعقد شده است. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: شرکت سرمایهگذاری ایرانگردی و جهانگردی با توجه به مالکیت و مدیریت 64 هتل و مجموعه اقامتی یکی از بزرگترین هلدینگهای گردشگری کشور است و بسیاری از هتلها و مجموعههای اقامتی این شرکت در مسیر شهرهای جاده ابریشم قرار گرفته است. وی افزود: در آیندهای نزدیک با انعقاد این تفاهم گام مفیدی در جهت برندسازی و رونق زمینههای گردشگری در مسیر شهرهای جاده ابریشم رقم خواهد خورد.
ایجاد شده: 16/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1396 اخبار داخلیبه گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تعریف مراکز خانهمسافر در آئیننامه جدید فقط صورت مساله را پاک کرده و اصل مساله یعنی بیتکلیفی مراکز خانهمسافر و مدیریت طبق روال قبلی پا برجاست. “جعفر بذری” اظهار داشت: با وجود اینکه دستورالعمل اجرای ساماندهی و مدیریت خانهمسافر در سراسر کشور با استناد به ماده 1 و 25 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها مصوب هیأت محترم وزیران به تاریخ 4 شهریورماه 94 با سیاست استفاده از ظرفیت مراکز خانهمسافر در زمانهای پیک و پررونق و با تعریف مراکز خانهمسافر به عنوان یکی از مصادیق تاسیسات گردشگری جهت اجرا ابلاغ شده است ولیکن مسئولان در این حوزه دچار غفلت شدند. “بذری” ابراز داشت: علیرغم تعریف “خانهمسافر” به عنوان تاسیسات گردشگری در آئیننامه ابلاغی، متاسفانه مشکلات عدیده اینگونه مراکز نه تنها با اجرای دستورالعمل جدید حل نشده و نخواهد شد بلکه مشکلات و گرفتاریهای جدیدی را نیز هم برای بهرهبرداران مراکز اقامتی دائمی و هم برای بهرهبرداران مراکز “خانهمسافر” در پی خواهد داشت. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، عنوان کرد: سازمان متولی گردشگری با تعریف مراکز “خانهمسافر” در آئیننامه جدید فقط صورت مساله را پاک کرده و اصل مساله یعنی بیتکلیفی مراکز “خانهمسافر” و مدیریت طبق روال پا برجاست. بذری ادامه داد: اگر سازمان به دنبال بهتر شدن وضعیت اینگونه مراکز و ایجاد وحدت رویه در مدیریت تاسیسات گردشگری اقامتی است باید همانند سایر مراکز اقامتی تعریف شده به عنوان تاسیسات گردشگری، مدیریت “خانهمسافر” را نیز به تشکلهای هتلداری مرتبط واگذار کند و یا حداقل با سپردن فعالیت مجریان طرح به تشکلهای مرتبط، مشکلات اینگونه مراکز و تداخل فعالیت آنها را با مدیریت یکپارچه طرح و سپردن موضوع به تشکلهای هتلداری در استانها به حداقل برساند.
ایجاد شده: 7/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1396 اخبار داخلی