آژانس خبری هتلنیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دستاندرکاران، روسای تشکلها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتلنیوز را در ادامه مشاهده مینمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاههای گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بینالمللی میشود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانهمسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمتالله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانههای دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایهبان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتلها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایهگذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوقالعادهای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمیشود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاههای داخلی با نمایشگاههای بینالمللی در تبلیغات، اطلاعرسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا: جذب سرمایهگذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامهریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانهمسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علیعباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاعرسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمیفر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزشهای هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسننژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتلهای جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معینزاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بینالمللی در سیستمهای کاری و روشهای جذب مشتری است. 20 – علی معینزاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانسها توان مالی شرکت در نمایشگاههای گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیشبینیهای 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان میدهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتلها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگانهای دولتی به جای حمایت، سنگاندازی میکنند. 24 – شاهاحمدی؛ مدیرکل هتلهای بینالمللی و کریمه قم: فعالیت خانهمسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتلهای استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاهها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتلها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتلهای جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئینهای بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضلالله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیمپور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسبوکار هتلداری ایران، بسته و خستهکننده است. 31 – محمد محبخدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانههای بخش خصوصی نظیر هتلنیوز نقش اصلی در اطلاعرسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی میتواند در راستای ایرانشناسی بسیار موفقیتآمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسامالدین امیری؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاههایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان میدهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانسها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیاتمدیره شرکت گردشسازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزشهای روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای سورینت: خصوصیسازی همیشه جزو اهداف اصلی دولتهای پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهرهبرداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامهریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتلها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیتهای فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسبوکار؛ جامعترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است: آموزش و پروش اعلام کرده که کلاسهای درس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار میدهد اما همین که نوروز میشود، کلاسها با نرخ آزاد به مردم عادی اجاره داده میشود. طعم پول شیرین است، به سادگی نمیتوان از کنار آن گذشت. جمشید حمزهزاده، توافقات صورت گرفته را پایدار نمیداند. وی اظهار داشت: با آنکه میگویند توافق کردیم مدارس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار دهیم، اما میدانیم امسال هم همان اتفاق سالهای گذشته تکرار میشود. آنها به اسم فرهنگیان کار را شروع میکنند اما اگر مسافر عادی مراجعه کند یک کلاس درس را هم به قیمت آزاد به او اجاره میدهند. “حمزهزاده” در عین حال از آمادگی هتلداران برای توافق با آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن اقامتگاههای ارزان به فرهنگیان خبر داد و گفت: معتقدیم در شأن مردم و مخصوصا فرهنگیان نیست که در کلاسهای درس با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی اقامت کنند، ما حاضریم با آموزش و پروش توافق کنیم و در نوروز ظرفیتی از اقامتگاههای ارزان قیمتمان را با نرخی حتی کمتر از آن کلاسهای درس در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. هتلها توان پوشش دادن این جمعیت را دارند. بر اساس آمار، کلاسهای درس در نوروز سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر را اسکان دادند که بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آنها غیرفرهنگی بودند. از سوی دیگر هتلداران که اعلام کردهاند در نوروز گذشته با ۱۰ درصد افت اقامت مواجه شدهاند و مدارس، خانههای اجارهای و کمپها از مهمترین عوامل ورشکستگی و رکود بازار آنها به شمار میآیند.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مشهد در صنعت گردشگری کشور به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) اظهار داشت: در مشهد 211 هتل فعال و 292 پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتلاند و در طی چهار سال آینده به بهرهبرداری میرسند. بنابراین ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر؟ محمد قانعی با اشاره به سابقه صنعت هتلداری در شهر مشهد، گفت: در سالهای بعد از انقلاب و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی از معیارهای استاندارد جهانی فاصله گرفتیم ولیکن در طی سالهای دهه شصت مسئولان و سرمایهگذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشکباران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه میآوردند در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاهها با شرایط خاصی بودیم. وی در ادامه ابراز داشت: اغلب نهاد و سازمانهای دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کردهاند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگانها و سازمانها دارای یک اقامتگاه و بعضاً هتل 5 ستاره هستند که البته قانون آنها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است. “قانعی” افزود: با کمک مسئولان جهاد دانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز، روزانه 120 هزار تومان هزینه میکند اما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به خاطر حرکات ناشیانه و غیرمسئولانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: در شهر مشهد با افزایش بیرویه هتلها مواجه هستیم و در طی 5 سال اخیر هرسال، حدود 25 درصد به ظرفیت هتلها در مشهد افزوده میشود و البته تعداد هتلها در چهار سال آینده باتوجه به اینکه 200 هتل در حال ساخت در مشهد داریم، افزایش بیشتری خواهد یافت. وی ادامه داد: اکنون ظرفیت اشغال هتلها نسبت به سال قبل کاهش یافته است، سال گذشته در چنین ایامی میزان اشغال به 45 درصد نیز میرسید، اما اکنون میزان اشغال ظرفیت هتلها 30 درصد است و این رقم به معنای زیان جدی در حوزه هتلداری است. محمد قانعی در پایان گفت: مهمترین علت خالی ماندن ظرفیت هتلها در مشهد، فعالیت اماکن اقامتی غیرمجاز و به ویژه خانهمسافرها است. در حال حاضر فعالیت خانهمسافرها به صورت جدی در حال رشد و افزایش است و ما نسبت به این موضوع نگران هستیم که تعداد تعطیلی هتلها افزایش پیدا کند.
ایجاد شده: 5/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396 اخبار داخلی