نتایج جستجو...
استقبال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مداخله کارشناسی و ارائه گزارش عملکرد از سوی کمیسیون اصل 90

استقبال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مداخله کارشناسی و ارائه گزارش عملکرد از سوی کمیسیون اصل 90

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور با اشاره به ارائه گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: این موضوع که گردشگری به عنوان یکی از دغدغه‌های کشور مورد توجه قرار گرفته و در سطح کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بررسی شده است، برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اهمیت بسزایی دارد زیرا ما برای توسعه گردشگری به عزم و اراده ملی نیاز داریم و سازمان از این سطح اهتمام و توجه استقبال می‌کند. "ولی تیموری" ابراز داشت: بخش عمده‌ای مشکلات مطرح شده در این گزارش، موضوعات قانونی است که امیدواریم با همکاری و ورود کارشناسانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری برطرف شود. "تیموری" گفت: بررسی کارشناسانه و جمع‌بندی حوزه گردشگری که برای نخستین بار صورت گرفته از جمله نقاط قوت این گزارش است. ضمن اینکه در این گزارش مطرح شده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ابزار و اختیار لازم برای اینکه مسئولیت حوزه گردشگری را انجام دهد، برخوردار نیست و این در حالیست که وقتی تکالیف و مسئولیت گردشگری از ما مطالبه می‌شود، باید ابزار و اختیار لازم هم داده شود. معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: برای مثال وقتی که یک موافقت اصولی از سوی معاونت گردشگری صادر می‌شود، سه بار مجبور به تمدید آن می‌شویم تا تائیدیه دستگاه‌های دیگر برای اجرا و آغازبکار سرمایه‌گذار بخش خصوصی به نتیجه لازم برسد و یا وقتی که از ما خواسته می‌شود تا تصویرسازی درست از واقعیت کشورمان برای جذب گردشگران بیشتر صورت گیرد، ابزار و اختیار این اقدام دست ما نیست و وزارت امور خارجه، سازمان صدا و سیما و چند دستگاه دیگر باید به این موضوع ورود کنند. وی افزود: بر اساس آنچه در گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی آمده، شاخص‌ها نشان می‌دهد که تاثیر گردشگری بر تولید ناخالص داخلی و اشتغال رو به افزایش است که این نشان‌دهنده رشد حوزه گردشگری با وجود شرایط خاص کشور است. معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ادامه داد: در شرایط فعلی، کمتر حوزه‌ای را سراغ داریم که بعد از برخی اتفاقات اخیر، حرکت رو به جلو داشته باشد. البته این نقاط مثبت، بازتاب لازم را در این گزارش نداشته است. وی با اشاره به اقدامات مثبت در حوزه صنعت گردشگری کشور طی سالیان اخیر، گفت: این گزارش می‌توانست بهتر از این بازتاب‌دهنده واقعیات گردشگری باشد و به نظر می‌رسد اگر نمایندگان محترم قبل از قرائت این گزارش در صحن مجلس، یک نشست تخصصی با مسئولان این حوزه می‌گذاشتند، بسیاری از موضوعات و مسائل رفع می‌شد. "ولی تیموری" بیان داشت: تداخل وظایف سایر دستگاه‌ها با حوزه گردشگری که در این گزارش به آن اشاره شده، یکی از مواردی است که همیشه به آن انتقاد داشتیم. وقتی قرار است موضوع گردشگری در حوزه اختیار یک سازمان باشد، نباید چهل تکه شود. درشرایط فعلی شاهد این هستیم که یک بسته سفر که جزو کوچکترین خدمات سازمان است در اختیار چندین دستگاه قرار دارد و انواع مجوز مانند حمل و نقل، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و زیارتی هر کدان در اختیار یک دستگاه و سازمان است. معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: به نظر می‌رسد بازه زمانی تهیه این گزارش مربوط به شش ماه تا یک سال قبل است و همین موضوع باعث شده است که اتفاقات، برنامه‌ریزی‌های جدید و اقدامات خوبی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آغاز شده در این گزارش ذکر نشده است. برای مثال در این گزارش آمده که سازمان مکلف به تهیه یک سند راهبردی برای حوزه گردشگری است و این سند آماده نشده، این در حالیست که سند راهبردی 3 ماه قبل آماده شده و در کارگروه‌های تخصصی سازمان برنامه و بودجه بررسی شده و با امضای معاون محترم رئیس‌جمهور در اختیار کمیسیون فرهنگی دولت، قرار گرفته است. وی ادامه داد: موضوعاتی مانند حساب‌های اقماری، تصویرسازی و برند گردشگری، ظرفیت‌سازی جوامع محلی، سیاست‌های سازمان در توزیع سفر و معرفی مقاصد کمتر شناخته شده که نمایشگاه گردشگری سال 97 نیز بر اساس آن برگزار شد، همگی از مواردی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه‌های اخیر برنامه‌ها و اقدامات اساسی و جدی را در آن آغاز کرده است. "تیموری" گفت: در این گزارش، شرایط زمانی در نظر گرفته نشده است. گردشگری یک صنعت دارای بیم و نگرانی است و هر شکل از چالش، تنش و فراز و نشیب در روابط بین‌الملل و روابط بین کشورها به شدت در آن تاثیرگذار است. وی افزود: با وجود تمامی شرایط، شاهد افزایش 52 درصدی گردشگران ورودی به کشور هستیم و در حوزه گردشگری داخلی نیز موفق عمل کرده‌ایم که این موضوع نیز محسوس است. در بخشی از این گزارش به عدم توازن میان گردشگران ورودی و خروجی اشاره شده، این درحالیست که در حال حاضر توازن ورود و خروج گردشگر، مثبت و میزان گردشگران ورودی بیشتر شده است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در جمع‌بندی پایانی خود از گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان میراث فرهنگی در مجموع این گزارش را حمایتی می‌داند. ما این گزارش را یک گام به سمت جلو برای آسیب‌شناسی می‌دانیم و از این دغدغه و اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه گردشگری و ارتقای جایگاه این صنعت، استقبال می‌کنیم. وی در پایان گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ورود کارشناسی و مداخله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه، حمایت می‌کند زیرا ما نیازمند حمایت‌های قانونی هستیم.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در صحن علنی مجلس، قرائت کرد. در گزارش کمیسیون اصل 90 با تاکید مجدد بر لزوم تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، آمده است: با توجه به شکایات متعدد واصله به کمیسیون، موارد ارجاعی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و لزوم بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه در حوزه حفظ و نگهداری از میراث گرانبهای تاریخی و عدم جذب گردشگر علی‌رغم جاذبه‌های فراوان موجود در کشور، هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با تعیین استان‌های فارس، اصفهان، همدان، خراسان رضوی و جنوبی و آذربایجان شرقی به عنوان نمونه برای بررسی وضع موجود؛ به کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون ماموریت داد با حضور در این استان‌ها از نزدیک مشکلات مطروحه در شکایات و گزارش‌ها را بررسی کنند. کمییسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: این گزارش حاصل بررسی‌های میدانی کمیسیون برای شناسایی ضعف‌ها نه تنها در سطح سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بلکه مشکلات فراسازمانی به منظور نیل به نگرش جامع است و از اینرو مهمترین ضعف‌ها و مشکلات به تفکیک در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر حسب ارتباط با سازمان میراث‌فرهنگی، ارتباط با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ارتباط میان سازمان‌ها، دستگاه‌ها و قوا و حوزه قوانین و مقررات، احصا شده است. در ادامه نگاهی داریم به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری عملکرد حوزه گردشگری از نگاه آمار و ارقام کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارش خود با بررسی وضعیت کشور از نگاه آمار در حوزه گردشگری، اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تعداد گردشگر ورودی به کشور طی ۱۰ سال گذشته بیش از دو برابر و آمار گردشگر خروجی نیز نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، افزوده است: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، رتبه ایران که در سال ۲۰۱۱ از بین ۱۳۹ کشور ۱۱۴ بود در سال ۲۰۱۷ از بین ۱۳۶ کشور به ۹۳ صعود داشت و همچنین در بین کشورهای خاورمیانه از جایگاه نهم در سال ۲۰۱۵ به جایگاه هشتم در سال ۲۰۱۷ ارتقا یافته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی آماری خود، افزوده است: متوسط دریافتی ایران به ازای هر گردشگر ۶۶۵٫۱ دلار بوده و این در حالی است که میانگین درآمد حاصل از هر گردشگر خارجی براساس برآوردهای سازمان جهانی گردشگری برای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز جزو آن است، ۱۳۴۰ دلار است. براساس آنچه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده است؛ صنعت گردشگری کشور در حال حاضر با ارزش افزوده حدود ۱۰٫۱ میلیارد دلار سهم ۲٫۵ درصدی از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده و با ۴۷۶ هزار شغل، سهم ۱٫۹ درصدی از کل اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود از وضعیت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری اعلام کرد: اولویت صنعت گردشگری برای دولت ۱۳۵ و رتبه آموزش برای کارکنان در این حوزه ۱۳۴ است که جزو ضعیف‌ترین گویه‌های ایران به شمار می‌رود. براساس این گزارش، بدترین رتبه ایران در بین مولفه‌های شاخص رقابت‌پذیری سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۷ مربوط به پایداری محیطی و پس از آن اولویت‌بخشی سفر و گردشگری و زیرساخت خدمات گردشگری است. همچنین بهترین رتبه ایران در رقابت‌پذیری قیمت‌ها و پس از آن نیز منابع فرهنگی است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع کمبود نیرو در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اشاره داشته و در گزارش خود به صحن علنی مجلس تاکید کرد: آمار پرسنل این سازمان در کل کشور بیانگر کمبود نیرو در این حوزه با توجه به حساسیت‌های خاص به خصوص در بخش میراث‌فرهنگی است. ضمن اینکه در حال حاضر به ازای هر ۵  کارشناس در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک مدیر مشغول به فعالیت است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه و اعتبارات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای این سازمان طی ۱۰ سال اخیر تقریبا ۴ برابر و اعتبارات تملکی نیز ۲ برابر شده است ضمن اینکه در سال ۹۶، درصد تحقق اعتبار ابلاغی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش اشتغال و ترویج صنایع‌دستی، صفر بوده است. مشکلات اساسی سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری  کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش خود از عملکرد سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری به بررسی 40 مشکل احصا شده و ضعف‌های این حوزه پرداخت و اعلام کرد: عدم تبادل تجارب و اطلاعات بین مدیران استان‌ها، عدم تشکیل کمیته‌های اجرایی به منظور جذب گردشگر، عدم وجود اختیارات قانونی برای الزام دستگاه‌های دیگر برای همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی در بخش گردشگری، عدم استفاده مطلوب از فضای مجازی برای ارائه اطلاعات به گردشگران و هماهنگ‌سازی خدمات سفر در قبل، حین و پس از سفر، عدم تعیین تکلیف دفاتر و سایت‌های مجازی فعال خدمات گردشگری به لحاظ جایگاه قانونی و صنفی و ایجاد تعامل بین دفاتر سنتی و مجازی، عدم بهره‌مندی از نیروی متخصص و مرتبط با حوزه گردشگری، کمبود راهنمایان گردشگری و سردرگمی گردشگران، عدم ارائه اقدامات حمایتی نظیر آموزش و توانمندسازی جوامع روستایی به منظور بوم‌گردی، عدم انطباق رویه‌های موجود با استانداردهای جهانی و عدم ابداع روش‌های منطبق با فرهنگ اسلامی - ایرانی برای جذب گردشگران بیشتر، بخشی از مشکلات احصا شده در این حوزه است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: فقدان بانک اطلاعاتی قابل اطمینان از آمار گردشگران ورودی و خروجی برای برنامه‌ریزی شایسته، فقدان برنامه‌ریزی متناسب با تعطیلات سایر کشورها و تبلیغ به هنگام گردشگری در آن کشورها، ضعف در ساماندهی، کنترل و نظارت بر محل‌های اسکان غیررسمی، فقدان برنامه مناسب برای قرارگیری تمام استان‌های دارای جاذبه گردشگری در مسیر گردشگری داخلی و خارجی با تعیین بسته‌های تشویقی برای گردشگران و تورگردانان، عدم ارتباط فعال و موثر بین ادارات میراث فرهنگی استان‌ها به منظور انتقال تجربیات، استفاده از ظرفیت‌های مکمل و هماهنگی در جهت افزایش میانگین زمان اقامت گردشگر در کشور، عدم کفایت تبلیغ و تشویق مردم به گردشگری داخلی به خصوص در ایام خارج از زمان اوج سفر از طریق برگزاری جشنواره‌ها، تخفیف‌های ویژه و سایر مشوق‌ها برای توسعه گردشگری، عدم توجه و برنامه‌ریزی مناسب برای جذب گردشگران در حوزه‌های مختلف، عدم آموزش موثر کارکنان و مدیران سازمان در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها به ویژه تقویت نظام پیشنهادات و حمایت از ایده‌های نو، عدم بکارگیری راهکارهای درآمدزا به جای بودجه‌خواری از منابع عمومی، عدم ساماندهی مراکز اقامتی ارزان‌قیمت برای گردشگران خاص خارجی و عدم برخورداری از استانداردهای لازم برخی از مراکز اقامتی رسمی و هتل‌ها بخش دیگری از ضعف‌های بخش گردشگری در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است. رئیس کمیسیون کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه قرائت گزارش این کمیسیون از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری به مشکلات مرتبط با وظایف سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و قوا در حوزه گردشگری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ( داخلی و برون مرزی ) برای معرفی جاذبه‌های کشور به گردشگران، عدم نگرش صحیح مدیران استانی به مقوله گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا، عدم تناسب وضعیت شهری از حیث زیباسازی و خدمات عمومی برای گردشگران، فراهم نبودن زیرساخت‌ها در زمینه بوم‌گردی، نامطلوب بودن فرآیند جذب، سفر، اقامت و سایر شرایط لازم برای رفاه گردشگران، عدم کفایت اقدامات رایزنان فرهنگی و سفرای ایران در کشورهای مختلف جهت روشنگری در برابر موج گسترده ایران‌هراسی و القای عدم امنیت در ایران، ورود تخصصی و غیرتخصصی دستگاه‌های دولتی به مقوله گردشگری با اهداف مختلف از جمله خدمات رفاهی برای کارکنان، ایجاد درآمد ( مانند اختصاص فضاهای دولتی و مدارس به گردشگران داخلی با قیمت بسیار نازل ) که ضمن ایجاد رقابت نابرابر منجر به تضعیف سرمایه‌گذاران و تورگردانان رسمی و مجوزدار می‌شود و فقدان برنامه منسجم در معرفی جاذبه‌های استان‌ها به گردشگران خارجی در فصول مختلف از جمله دیگر مشکلات بخش گردشگری کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توضیح مشکلات ناشی از عدم هماهنگی بین قوا، دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه گردشگری نیز اعلام کرد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در جذب گردشگران و حمایت از صنعت گردشگری، عدم همکاری برخی سازمان‌های دولتی در استفاده نکردن از ظرفیت هتل‌ها در ایام اوج سفر، عدم هماهنگی مناسب بین شهرداری‌ها و سازمان میراث‌فرهنگی برای اعطای مجوز ساخت به هتل‌ها، عدم مدیریت مناسبت‌های مختلف و توزیع حضور گردشگران، ضعف در جذب توریست سلامت علی‌رغم وجود زیرساخت‌های لازم در برخی از استان‌ها، مشکلات مرتبط با حوزه قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌ها در حوزه میراث و گردشگری و عدم وجود سیاست مشخص کلان در حوزه گردشگری و لزوم تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی و تدوین سند جامع گردشگری از دیگر مشکلات بخش گردشگری کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: لزوم بازنگری در قوانین و مقررات سخت‌گیرانه در جذب سرمایه، اخذ مجوز احداث و پروانه‌های فعالیت و بهره‌برداری اماکن اقامتی که به طولانی شدن غیر منطقی این فرایند و فرار سرمایه می‌انجامد. ( به عنوان مثال در یک نمونه به طور میانگین برای اخذ مجوز هتل، استعلام از ۲۰ مرجع، ۱۷۸۰ امضا و صرف حدود ۲ سال زمان گزارش گردید)، عدم شفافیت برخی قوانین از جمله قانون توسعه گردشگری چنانچه برخی مشاغل مرتبط با گردشگری در این قانون ذکر نشده است، عدم اعمال به موقع و یا قطع مشوق‌ها از قبیل جوایز صادرات برای فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، وجود مشکلات عدیده در مناطق نمونه گردشگری ( مشکلات حقوقی در واگذاری واحدهای ثبت شده، توسعه، ابهامات قانونی، اعتبارات واگذاری )، عدم توجه به تخصیص اعتبار استانی براساس حجم گردشگر ورودی و میزان جمعیت هر استان ( بودجه‌ریزی عملیاتی )، مشکلات فراوان مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان صنعت گردشگری ( هتل‌ها، آژانس‌های فروش بلیط و … ) و تحمیل هزینه اضافه به گردشگران که باعث بالا رفتن هزینه سفر و در نهایت دفع گردش به جای جذب آن می‌شود از دیگر مهمترین ضعف‌ها و مشکلات حوزه گردشگری در سازمان میراث‌فرهنگی و دستگاه‌های کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گزارش خود از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وضعیت فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حوزه‌های مرتبط با این سازمان پرداخت و اعلام کرد: علی‌رغم اینکه در بند ث، ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه بر لزوم واگذاری برخی از امور به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی تاکید شد، اما تدبیری برای واگذاری این فعالیت‌ها وجود ندارد. علاوه بر این مواردی را می‌توان در سطحی فراتر از جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در نظر گرفت. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عدم حمایت از انجمن‌های غیردولتی در حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، لزوم بازنگری در قوانین موجود مرتبط ( قوانین متراکم، محدود کننده ) و همچنین وضع قوانین حمایتی جدید در خصوص تشکل‌های مردم‌نهاد، فقدان تعریف واحد در خصوص نحوه ارتباط تشکل‌ها با سازمان میراث‌فرهنگی، جلوگیری از سیاسی شدن، دولتی شدن و در حاشیه قرار گرفتن تشکل‌ها، عدم تفکیک بین تشکل‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های صنفی و خیریه‌ها با توجه به تعریف آن در قانون از جمله کاستی‌های موجود در سازمان میراث‌فرهنگی در ارتباط با تشکل‌های مردم‌نهاد در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. جمع‌بندی، نتیجه‌گیری و پیشنهادات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع‌بندی این گزارش و در ۱۲ بند پیشنهاد اصلاح وضعیت موجود را ارائه کرده و در خاتمه این گزارش، تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ضروری خوانده است. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارش عملکرد حوزه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به شرح زیر است؛  1 - بر اساس بند الف ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مکلف به تنظیم سند راهبردی توسعه گردشگری و ارائه آن به هیات وزیران در سال اول برنامه ششم توسعه شده بود که تاکنون این مهم انجام نشده است. لذا لازم است به قید فوریت این تکلیف قانونی انجام و عملیاتی شود و گزارش آن ظرف ۳ ماه به کمیسیون فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی ارائه گردد. 2 - با توجه به نقش بی‌بدیل صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی و ایجاد تحریک اقتصادی کشور، لازم است تا تمام دستگاه‌ها و مسئولین در توجه و اهمیت به حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی با عزمی راسخ، همنوا شوند و در سطح کلان در این خصوص تصمیم‌گیری شود. به همین منظور پیشنهاد می‌گردد به فوریت، کارگروهی زبده از نمایندگان سه قوه تشکیل و گزارش دقیق مشکلات برای تصمیم‌گیری در سطح سران قوا ارائه و نتایج آن به مجلس شورای اسلامی اعلام گردد. 3 - استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ( داخلی و برون مرزی ) برای معرفی جاذبه‌های کشور توسط سازمان صدا و سیما می‌تواند در راستای جذب گردشگر خارجی و هدایت گردشگران داخلی به سمت جاذبه‌های ارزشمند کشور بسیار موثر باشد. لذا پیشنهاد می‌گردد، سازمان صداوسیما با تعیین زمانی ثابت در یکی از شبکه‌های موجود به معرفی آثار و جاذبه های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی، فرهنگ‌سازی عمومی در جهت استقبال از گردشگران خارجی و … با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بپردازد. 4 - در خاتمه، این کمیسیون با عنایت به مشکلات متعدد مذکور در این گزارش، تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را از هر نظر علی‌الخصوص از حیث مدیریت و برنامه‌ریزی و امکان نظارت بهتر مجلس بر آن را مطلوب ارزیابی می‌کند و از اهتمام مجلس شورای اسلامی به این امر مهم تشکر می‌نماید.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل با محوریت موضوعات مدیریت، آموزش، تجهیزات، اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت در صنعت هتلداری، صبح روز سه شنبه مورخ سوم اردیبهشت‌ماه در محل سالن ملل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این مراسم علاوه بر جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور، آقایان "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری، "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و منابع، آقای "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به معرفی و شناسایی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عضویت در شورای سیاست‌گذاری تا حد توان با این نمایشگاه همکاری داشته است. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ابراز داشت: هتل و هتلداری از نظر اندازه، وسعت، حجم کار و بخش‌های متعدد اقامتی، پذیرایی، تفریحی و رفاهی، یکی از سخت‌ترین مشاغل و فعالیت‌های خدماتی است. "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‎‌های کوثر به عنوان اسپانسر دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری نیز ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی در ابتدای سال با این شرایط و در این سطح به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنعت هتلداری ایران را به فال نیک می‌گیریم زیرا در شرایط فعلی، چاره‌ای به جز روی آوردن به صنعت گردشگری و جایگزین کردن آن با اقتصاد مبتنی بر نفت، نداریم. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در ادامه گفت: نکته مهمی که سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری بایستی در نظر داشته باشند این است که هتل، نمونه‌ای کوچک از یک شهر است و صنعت هتلداری همزمان با بیش از 20 صنعت دیگر در ارتباط است. وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه هتل‌های کوثر در صنعت گردشگری و هتلداری کشور، افزود: هتل‌ها و واحدهای اقامتی گروه هتل‌های کوثر به تائید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همواره در بین برترین‌های استان خود و کشور قرار داشته‌اند. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در پایان به نقش دولت در حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری در کشور، تاکید کرد و گفت: دولت بایستی از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، حامی هتلداران سراسر کشور باشد. "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: با وجود رشد و توسعه به وجود آمده طی سال‌های اخیر، صنعت گردشگری همچنان جزو اولویت‌های مردم، مسئولین و حکومت نیست. مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به چالش‌های متعدد صنعت گردشگری و هتلداری در حوزه‌های مختلف، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز دارای مشکلات و سختی‌های خاص خود است. وی اقدامات بخش خصوصی را پرچمدار و زمینه‌ساز رشد و توسعه در تمامی حوزه‌ها معرفی کرد و افزود: اقدامات بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری باعث زنده نگه داشتن این حوزه بوده است. "محسن امامی" در پایان گفت: صنعت گردشگری و زیرمجموعه‌های آن از جمله هتلداری، یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از بحران فعلی است که البته هر یک از فعالان صنعت گردشگری، دولت و حکومت، وظایف مشخصی دارند. "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل و هتلداری، اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد حکومت از اقتصاد مبتنی بر نفت، کمی تغییر کرده و اقتصاد خدماتی از جمله اقتصاد گردشگری، رفته رفته جای خود در میان مردم، مسئولین و نهادهای مدنی را باز کرده است. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه گفت: سرمایه‌های موجود در صنعت گردشگری، صرفا سرمایه‌های مادی نیستند بلکه با حجم عظیمی از سرمایه‌های اجتماعی مواجه هستیم که در این میان می‌توان به عملکرد هتلداران و جامعه واحدهای اقامتی کشور در ایام نوروز و در مواجهه به خسارات ناشی از سیل، اشاره کرد. وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری کشور نیز گفت: هم‌اکنون بیش از 2200 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 120 هزار میلیارد تومان در حال اجراست که از این میان بالغ بر 500 پروژه به هتل، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی مربوط می‌شود. "حسین اربابی" ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها در اختیار هتلداران و فعالان صنعت هتلداری کشور، قرار گرفت.  وی در پایان به نقش موثر تبلیغات در دنیای امروزی تاکید کرد و گفت: هتلداران بایستی به طور جدی به حوزه تبلیغات ورود پیدا کنند که برگزاری نمایشگاه نیز یکی از مصادیق این فعالیت است.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح

بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از پایان طرح بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران، خبر داد. "محمد ابراهیم لاریجانی" با بیان این موضوع که شناسایی بازارهای هدف برای هر گردشگر، یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی به حساب می‌آید، اظهار داشت: در همین راستا، طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازارهای هدف در دستور کار این دفتر قرار گرفته است. وی در خصوص ویژگی‌های متمایزکننده این طرح نیز ابراز داشت: در این طرح نسبت به طرح‌های پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت، دسته‌بندی شده است. وی با اشاره به اینکه برای تهیه این طرح 13 شاخص کلان، تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها نیز مشخص شده است، افزود: این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف، تنظیم و ساماندهی کند. از سوی دیگر اولویت کشورها بین سطوح و درون هر سطح هم کاملا مشخص است. مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در گام بعدی، ضریب شاخص‌های کلان توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری، مشخص و داده‌ها برای 84 کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شده است. وی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب 30 کشور اولویت‌دار برای بازار هدف، انتخاب و برای آنها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد. اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورها نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایجاد شده: 27/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1398     اخبار داخلی
از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در زمان وقوع سیل، جامعه هتلداران ایران از جمله نهادهایی بود که اعلام کرد، گردشگران می‌توانند اقامت خود در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کنسل کنند. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: حال از دولت این انتظار می‌رود که با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای هتلداران، شرایطی برای جبران بخشی از هزینه‌های آنها را فراهم کنند. "حمزه‌زاده" تصریح کرد: به دلیل وقوع سیلی که امسال با آن مواجه بودیم، میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافت. البته این کاهش به صورت میانگین محاسبه شده به طوری که در برخی استان‌ها مانند خوزستان، شاهد کاهش70 درصدی ضریب اشغال و در برخی استان‌ها نظیر تهران، شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها بودیم. وی افزود: در اثر وقوع سیل، بسیاری از مسافران اقامت خود در هتل‌های شهرهای مختلف کشور را کنسل کردند و حتی افرادی که در تبریز نیز هتل رزرو کرده بودند از ترس سیل هتل خود را کنسل کردند ولیکن به اعتقاد من بیشترین ضرر شامل حال خوزستانی‌ها شد.  رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص اقدامات انجام شده در واکنش به وقوع سیل در مناطقی از کشور، گفت: جامعه هتلداران ایران در اوایل این اتفاق، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به دلیل وضعیت پیش آمده در کشور، مسافرانی که از قبل هتل‌های خود را رزرو کرده‌اند، می‌توانند در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده بدون هیچ هزینه‌ای، اقامت خود را کنسل و پول خود را به طور کامل دریافت کنند. در صورتی که طبق قانون می‌توانستیم این کار را انجام ندهیم. وی در ادامه گفت: برای جبران خسارات سیل به هتلداران نیز باید راهکاری در نظر گرفته شود. به اعتقاد من وقتی قرار است دولت، ضررهای سیل را جبران کند باید ضررهای غیرمستقیم آن را نیز در نظر بگیرد. "جمشید حمزه‌زاده" گفت: در حال نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم تا به نوعی دولت با توجه به ضررهای هتلداران در این مناطق، مشوق‌هایی مانند معافیت مالیاتی 100 درصدی برای یک تا دو سال را برای آنها در نظر بگیرد تا به این صورت بخشی از ضررها جبران شود. رئیس جامعه هتلداران در پایان با اشاره به این موضوع که ساختمان هتل‌ها از سیل هیچ آسیب مستقیمی ندیده است، گفت: حداقل انتظار ما از دولت این است که در این شرایط هتلداران را رها نکند.

ایجاد شده: 18/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1398     اخبار داخلی
انتصاب "ولی تیموری" به سمت رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

انتصاب "ولی تیموری" به سمت رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش هتل‌نیوز با صدور حکمی از سوی "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای "ولی تیموری" به عنوان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، منصوب شد. در متن این حکم آمده است: به استناد تبصره ( 3 ) بند یک تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۰۶۷ / ت ۵۰۱۰۷ ه مورخ 8 / 11 / 1392 هیأت محترم وزیران به موجب این ابلاغ و با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر منصوب می‌شوید. سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی، هماهنگی و بهره‌گیری از توان و امکانات سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد به خصوص در ایام تعطیلات، اشاعه فرهنگ سفر و برنامه‌ریزی برای توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده و مقاصد جدید گردشگری در سطح کشور از جمله وظایف تعریف شده برای ستاد می‌باشد. همکاری مستمر و هماهنگی با دستگاه‌های عضو تصویب‌نامه و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که انتظار دارد ضمن تقویت دبیرخانه ستاد مربوطه، برنامه‌ها و تمهیدات لازم را برای انجام امور جاری و اداری ستاد به منظور فراهم نمودن تسهیلات و خدمات بهینه سفر به مسافران و گردشگران به ویژه هموطنان عزیز در زیر مجموعه معاونت گردشگری سازمان، تهیه و اقدامات لازم را به عمل آورید. امید است با اتکال به پروردگار متعال و در سایه همدلی، همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین مدیران و کارکنان سازمان در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

ایجاد شده: 22/دی/1397       آخرین ویرایش: 22/دی/1397     انتصابات
رونمایی از پورتال جامع، کتاب راهنما و شبکه تلویزیونی گردشگری ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

رونمایی از پورتال جامع، کتاب راهنما و شبکه تلویزیونی گردشگری ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آئین رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که صبح روز سه‌شنبه 18 دی‌ماه در هتل "لاله" تهران، برگزار شد ضمن اشاره به نقاط ضعف و قدرت این نمایشگاه در سال‌های گذشته، اظهار داشت: همزمان با آغاز بکار این نمایشگاه از پورتال جامع گردشگری ایران، کتاب راهنمای گردشگری ایران و همچنین شبکه تلویزیونی گردشگری ایران که با همکاری شبکه شما راه‌اندازی شده است، رونمایی خواهد شد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ابراز داشت: با کمک یک تیم کاملا علمی و کارشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی به تحلیل و ارزیابی دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته پرداختیم و نقاط ضعف را مورد بررسی قرار دادیم. لاریجانی تصریح کرد: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در پی رفع نواقص و نقاط ضعف دوره‌های پیشین هستیم. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: در نمایشگاه امسال بالغ بر 40 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده که در این میان 22 هزار متر فضای مفید برای غرفه‌سازی وجود دارد. وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت نمایشگاهی، سال گذشته بالغ بر 400 هزار نفر از نمایشگاه بازدید بعمل آورده‌اند و در حال حاضر با توجه به استقبال بی‌نظیر شرکت‌ها، بزرگترین نگرانی ما عدم وجود فضای کافی برای بخش خصوصی است. این مقام مسئول در ادامه افزود: تا این لحظه به میزان 31 هزار و 500 متر مربع درخواست کتبی برای شرکت و غرفه‌سازی در نمایشگاه داریم و در نتیجه مجبوریم تا در جانمایی و ابعاد غرفه و سالن‌ها تغییراتی به وجود آوریم. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به دعوت از وزرای گردشگری و هیات همراه 32 کشور بازار هدف ایران، گفت: در این دوره از نمایشگاه 4 کشور نیز به عنوان میهمان ویژه حضور دارند که همایش‌ها و سمینارهایی را برگزار خواهند کرد. وی در پایان گفت: از بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور به ویژه تشکل‌های این حوزه مانند جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه تورگردانان و جامعه راهنمایان گردشگری به عنوان لیدرهای بخش خصوصی به جهت کمک در برگزاری و برپایی هر چه بهتر و با شکوه‌تر این رویداد بین‌المللی، تشکر و قدردانی می‌نمائیم. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران طی روزهای 23 تا 26 بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 19/دی/1397       آخرین ویرایش: 22/دی/1397     اخبار داخلی
آخرین وضعیت بازسازی هتل "هما" بندرعباس

آخرین وضعیت بازسازی هتل "هما" بندرعباس

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در بازدید از هتل "هما" بندرعباس از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی این هتل قرار گرفتند. رئیس جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بازسازی بخش‌هایی از ساختمان هتل "هما" پس از سال‌ها معطلی به دلیل سختی و پیچیدگی‌های کار، بالاخره توسط مدیریت هتل آغاز شده است. "محمدرضا چرسی‌زاده" ابراز داشت: بازسازی بخش‌‌های اقامتی و پذیرایی هتل "هما" بندرعباس، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی در پایان با اشاره به اهمیت ویژه بازسازی مراکز اقامتی در کشور از سرعت عمل، ساخت با کیفیت، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و نوآوری را از مهمترین ویژگی‌های فرایند بازسازی هتل "هما" دانست و از مدیریت و کادر اجرایی این هتل تقدیر و تشکل بعمل آورد.

ایجاد شده: 16/دی/1397       آخرین ویرایش: 16/دی/1397     اخبار داخلی
اقدامات گروه هتل‌های Wyndham به منظور ارتقای برند Ramada Encore

اقدامات گروه هتل‌های Wyndham به منظور ارتقای برند Ramada Encore

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتل‌ها و اقامتگاه‌های Wyndham قصد دارد طی یک برنامه مشخص و با شعار "به طور متفاوتی نشاط بخش" برندهای متوسط خود در سراسر جهان را مورد بازنگری و ارتقا دهد. ماهیت جدید برند Ramada Encore از زیرمجموعه‌های گروه هتل‌های Wyndham با استفاده از لوگوی طراحی شده توسط آژانس مسافرتی Octopus و بر پایه ویژگی‌های اصلی این برند نظیر تازگی، قابلیت دستیابی و تحرک، استوار شده و هدف آن جذب مسافران جدید است. برند Ramada Encore که در اواخر دهه 1990 میلادی به عنوان یک هتل با خدمات محدود برای مسافران تجاری و تفریحی راه‌اندازی شد، هم‌اکنون دارای 54 هتل در 20 کشور مختلف جهان است.  برند Ramada Encore طی این سال‌ها و در راستای دستیابی به اهداف خود، طراحی‌های متفاوتی انجام داده که از این میان می‌توان به طراحی یک اتاق میهمان با کف تمام چوبی و یک فضای چند منظوره با کاربری پذیرش، لابی، غذاخوری و برگزاری ملاقات‌های تجاری، اشاره کرد.

ایجاد شده: 8/دی/1397       آخرین ویرایش: 12/دی/1397     اخبار خارجی
تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های هتل‌سازی استان لرستان / بلاتکلیفی هتل‌های "صخره‌ای" و "کیو"

تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های هتل‌سازی استان لرستان / بلاتکلیفی هتل‌های "صخره‌ای" و "کیو"

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به آخرین وضعیت هتل‌های در حال احداث استان، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، موانع موجود برای تکمیل و بهره‌برداری از تعدادی از طرح‌های هتل‌سازی برطرف شده است. "قاسمی" ابراز داشت: نواقص هتل "شاپور خواست" خرم‌آباد برطرف شده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین فاز اول هتل "صدف" که مجموعه پذیرایی است تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  به گزارش هتل‌نیوز ، وی در تشریح آخرین وضعیت هتل "بام" خرم‌آباد نیز گفت: این هتل دارای پیشرفت فیزیکی حدود 35 درصد بوده که با مجموعه منابع طبیعی و شهرداری، مشکلاتی دارد و قطعا در صورت رفع این چالش‌ها عملیات احداث پروژه سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. این مقام مسئول، هتل "صخره‌ای" را یکی از پروژه‌های هتل‌سازی بلاتکلیف استان لرستان پس از گذشت بیست سال، معرفی کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، مشکل تعیین تکلیف راه دسترسی این هتل تا حدودی برطرف شده است ولیکن سرمایه‌گذار معتقد است که بایستی قیمت فروش این راه کاهش یابد. "قاسمی" پیشرفت فیزیکی هتل "صخره‌ای" را 60 درصد اعلام کرد و گفت: نمی‌توانیم مدت زمان معینی برای تکمیل و بهره‌برداری از این هتل، اعلام کنیم. وی در خصوص آخرین وضعیت احداث هتل "کیو" نیز گفت: حدود 10 تا 15 سال پیش زمینی به سرمایه‌گذار واگذار شد که متاسفانه هنوز عملیات اجرایی این طرح آغاز نشده است و به نظر می‌رسد بایستی سرمایه‌گذار را خلع ید و زمین به شخص دیگری واگذار شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در ادامه با اشاره به انجام عملیات اجرایی سایر پروژه‌های هتل‌سازی در سطح این استان، گفت: هم‌اکنون حدود 2 هزار تخت اقامتی با درجه‌بندی‌های مختلف در استان لرستان وجود دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد افزایش قابل قبول تخت‌های اقامتی در استان باشیم.

ایجاد شده: 18/آذر/1397       آخرین ویرایش: 18/آذر/1397     اخبار داخلی
نظارت فعلی بر عملکرد سایت‌های رزرو آنلاین، نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است

نظارت فعلی بر عملکرد سایت‌های رزرو آنلاین، نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان معتقد است سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی صنعت گردشگری در کشور بایستی قبل از شروع فعالیت سایت‌های رزرواسیون آنلاین، نظارت و بررسی لازم در خصوص نحوه عملکرد این سامانه‌ها را بعمل آورد. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران سراسر کشور در طول یکسال گذشته و به دلیل نوع نگرش سازمان میراث فرهنگی و در راس آنها معاون گردشگری کشور به این صنعت، دچار مشکلات بسیاری شده‌اند به شکلی که از یک سو شاهد اعطای آزادی و حمایت و از سوی دیگر شاهد دخالت‌هایی نظیر ورود به موضوع نرخ‌گذاری و صدور دستورالعمل برای رزرو اتاق‌ها، بوده‌ایم. به گزارش هتل‌نیوز "علی معین‌زاده" ابراز داشت: تا زمانی که نگاه به صنعت گردشگری جامع نباشد و همه جوانب در نظر گرفته نشود با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه خواهیم بود. برای مثال طی یکسال گذشته و به دلیل سیاست‌های نادرست معاونت گردشگری، مشکلات خانه‌های مسافر افزایش پیدا کرده است. "معین‌زاده" بیان داشت: متاسفانه در پی برخی قوانین و آئین‌نامه‌های نادرست و بدون هیچ نیازسنجی به همه افراد اجازه داد شد تا در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری از رزرواسیون و دفاتر خدمات مسافرتی گرفته تا خانه‌های مسافر، ورود پیدا کنند. وی تصریح کرد: بدون شک گارانتی کردن تمامی و یا بخشی از اتاق‌ها برای هتل‌ها بسیار مطلوب و خوشایند خواهد بود اما در این میان شرکت‌هایی نیز به وجود می‌آیند که هیچ نظارتی بر نحوه فعالیت آنها نیست. در واقع بایستی قبل از تاسیس سامانه‌های رزرواسیون، نظارت و ساماندهی لازم صورت بگیرد تا شاهد بروز چنین اقداماتی نباشیم. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در ادامه افزود: نرخ‌گذاری هتل‌ها در ایران صحیح نیست زیرا بر پایه نرخی که در دهه هفتاد مصوب شده، انجام می‌شود و هر سال درصدی به آن اضافه می‌شود. این در حالیست که حتی دو هتل با درجه یکسان در یک منطقه واحد در صورت انجام استانداردسازی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت در صنعت گردشگری همه کشور را نباید به یک چشم نگاه کرد. وی همچنین گفت: نرخ‌گذاری به صورت ضابطه‌مند بایستی آزاد و نرخ در جریان بازار رقابتی و توسط مصرف‌کننده تعیین شود. این اقدام در اوایل با مشکلاتی مواجه خواهد بود اما در بلندمدت تمامی این مسائل حل و فصل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به دیگر مشکلات فعلی صنعت هتلداری، گفت: مشکل دیگر صنعت گردشگری و هتلداری کشور در حال حاضر کاهش تعداد مسافران است. قطعا اگر حداقل 70 درصد از ایام سال زمان پیک هتل‌ها باشد، هیچ یک از این مشکلات به وجود نخواهد بود. در نتیجه متولی اصلی صنعت گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد زیرا صنعت گردشگری یک زنجیره است و تمامی اجزای آن به یکدیگر وابسته است. وی در پایان گفت: دولت بایستی بخشی از اختیارات خود را به تشکل‌های قانونی گردشگری واگذار کند به شرط اینکه متولیان امر به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

ایجاد شده: 15/آذر/1397       آخرین ویرایش: 15/آذر/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...