نتایج جستجو...
افزایش نرخ بلیط هواپیما از امروز

افزایش نرخ بلیط هواپیما از امروز

به گزارش هتل نیوز، از ۱۳ دی ماه سال جاری ( امروز ) براساس قانون مالیات ارزش افزوده بلیت هواپیما مشمول مالیات ارزش افزوده خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مکلفند ۹ درصد مالیات ارزش افزوده دریافت و به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. " مقصود اسعدی سامانی " دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در قانون مذکور عوارض شهرداری برروی بلیت هواپیما پیش بینی نشده و بخشی از ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به‌عنوان سهم شهرداری منظور می شود لذا با حذف شدن عوارض شهرداری از ۱۳ دی ماه ۴ درصد به قیمت بلیط پروازهای داخلی و ۹ درصد به قیمت بلیط پروازهای خارجی به‌عنوان مالیات برارزش افزوده اضافه خواهد شد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: تاکید می‌کنم که مالیات برارزش افزوده دریافتی از مسافر به جیب ایرلاین نمی‌رود و مستقیماً باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود و شرکت‌ها در راستای تدبیر دولت محترم برای کاهش هزینه سفرهای هوائی با مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری برای ارائه تسهیلات و تخفیفات داشته‌اند از اول آذر ماه حدود ۱۵% نرخ های خود را کاهش دادند و سقف نرخ جدید مسیرهای مختلف پروازی تعیین و همه شرکت‌ها از اول آذر سقف های نرخی جدید را رعایت می‌کنند. وی افزود: تصویب قوانین برای وضع عوارض های مختلف برروی بلیط و یا مالیات برارزش افزوده عملاً موجب افزایش قیمت بلیط می شود و ایرلاین های کشور بدون اینکه نفعی ببرند مأمور وصول عوارض های مختلف برای برخی از دستگاه های کشور شده‌اند.

ایجاد شده: 13/دی/1400       آخرین ویرایش: 13/دی/1400     اخبار داخلی
فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره  گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائه‌دهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین می‌پردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران می‌توانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.  حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامه‌ای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی می‌توان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت می‌کند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانس‌ها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور  با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن  ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها  در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی می‌توانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی کلید خورد

ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی کلید خورد

به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفت‌های توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان شناخته می‌شود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهام‌گرفته ازقصه‌های هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنت‌های باستانی و آداب‌ و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.  با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیم‌ها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود.  با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند. 

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار خارجی
شکایت چین از اسپیس‌ایکس به سازمان ملل متحد

شکایت چین از اسپیس‌ایکس به سازمان ملل متحد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، چین در این ماه شکایتی را به سازمان ملل ارائه کرد و استدلال کرد که باید مانورهای فرار ایستگاه فضایی خود را برای جلوگیری از برخورد احتمالی با دو ماهواره‌ی «استارلینک» (Starlink) اسپیس‌ایکس انجام دهد. این کشور از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد که تعهدات آن‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی فضایی را به کشورها یادآوری کند. اگرچه چین دقیقا مشخص نکرده است که انتظار دارد چه اقداماتی انجام شود. در شکایت به تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) چین به جزئیات دو مورد در تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۰ (۱۰ تیر) و ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ اشاره کرده است که این کشور مجبور شد ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود با نام «تیان‌هه» (Tianhe) را از مسیر دو ماهواره‌ی جداگانه‌ی استارلینک مانور دهد. سه فضانورد چینی که هم‌اکنون در تیان‌هه زندگی می‌کنند، چند روز پیش از مانور ماه اکتبر به ایستگاه رسیده بودند. چین مسؤولیت خود را در گزارش این حوادث به سازمان ملل به دلیل تعهداتش بر اساس «پیمان فضایی ماورای جو» (Outer Space Treaty)، یک توافق‌نامه‌ی بین‌المللی که در سال ۱۹۶۰ تصویر شد و بر نحوه‌ی اکتشاف فضا توسط کشورها حاکم است، ذکر کرد. این معاهده مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین را برای کشورها ارائه می‌دهد که باید هنگام پرتاب فضاپیماها و افراد به فضا از آن‌ها پیروی کنند. مانند ممنوعیت قرار دادن سلاح‌های هسته‌ای در مدار و تبدیل کاوش‌های فضایی به یک کار صلح‌آمیز. این معاهده همچنین خاطرنشان می‌کند که کشورهای عضو بر اساس قوانین بین‌المللی مسؤول تمام اقداماتی هستند که در فضا انجام می‌دهند، از جمله اقدامات شرکت‌های تجاری خود و حالا چین ظاهرا می‌خواهد این موضوع به همه یادآوری شود. در این شکایت از اسپیس‌ایکس آمده است: «چین مایل است از دبیر کل سازمان ملل متحد بخواهد که اطلاعات بالا را برای همه‌ی کشورهای طرف معاهده‌ی فضای ماورای جو منتشر کند و توجه آن‌ها را جلب کند که مطابق با ماده‌ی ششم این معاهده، کشورهای طرف معاهده مسؤولیت بین‌المللی فعالیت‌های ملی در فضا، از جمله ماه و دیگر اجرام آسمانی را برعهده خواهند داشت، خواه این مسؤولیت‌ها توسط سازمان‌های دولتی و یا نهادهای غیردولتی انجام شوند.» استارلینک نوآوری بلندپروازانه‌ی اینترنت از فضا متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس است که به پرتاب نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره در مدار پایین زمین نیاز دارد تا پوشش اینترنت پهن‌باند را به کاربران در سراسر زمین ارائه دهد. این شرکت تا کنون بیش از ۱۹۰۰ ماهواره‌ی استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که با توجه به ردیابی ماهواره‌ها، نزدیک به ۱۸۰۰ ماهواره هنوز در مدار هستند. از آنجا که اسپیس‌ایکس به پرتاب شمار زیادی از ماهواره‌های استارلینک در مدار ادامه می‌دهد، ردیابی اجرام فضایی، نگرانی‌ها را درباره‌ی اینکه چگونه این فضاپیما می‌تواند مدار زمین را شلوغ‌تر کند و احتمال برخورد با ماهواره‌هایی که در حال حاضر در فضا هستند را افزایش دهد، ایجاد کرده‌اند. تا کنون چندین گزارش وجود داشته است که نشان می‌دهند ماهواره‌ها باید از مسیر وسایل نقلیه‌ی استارلینک برای جلوگیری از برخورد خارج شوند. این در حالی است که اسپیس‌ایکس ادعا می‌کند که ماهواره‌های استارلینک این شرکت، نرم‌افزار جلوگیری از برخورد مستقل خود را دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد اگر احتمال نزدیک شدن به ماهواره‌ی دیگر یا زباله‌ی فضایی وجود دداشت، به تنهایی از مسیر خارج شوند. به گفته‌ی چین مانور‌های جلوگیری از برخورد این کشور برای تیان‌هه، پس از آن انجام شد که دو ماهواره‌ی استارلینک ارتفاع خود را در فضا تغییر دادند. نخستین مورد در سال ۲۰۲۰ پس از حرکت یک ماهواره‌ی استارلینک از مدار طولانی‌مدت خود در ۵۵۵ کیلومتری به ۳۸۲ کیلومتری روی داد. چین مدعی است که دومین ماهواره‌ی مشکل‌ساز استارلینک به‌طور مستمر در حال مانور دادند بود و این موضوع ردیابی محل استقرار آن را دشوار می‌کرد. به‌عنوان یک اقدام احتیاطی و با توجه به حضور فضانوردان در ایستگاه، چین تصمیم به انجام یک مانور برای جلوگیری از برخورد کرد. اسپیس‌ایکس در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار خارجی
سفر هیات انجمن دفاتر مسافرتی به تونس

سفر هیات انجمن دفاتر مسافرتی به تونس

سفر بی‌نتیجه هیات سه نفره انجمن دفاتر مسافرتی ایران به تونس به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدای میراث، مقامات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هفته آخر آذرماه به مدت ۶ روز در قالب برگزاری فم‌تور آشناسازی به تونس سفر کردند. در این سفر رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، دبیر این انجمن و یک عضو انجمن ایران حضور داشتند. اما پیگیری‌های صدای میراث از دستاوردهای این سفر مشخص کرد که سفر به تونس هیچ دستاوردی برای فعالان گردشگری ایران و آژانس های گردشگری نداشته است. ماجرای این سفر اینگونه آغاز شده است که اعضای هیات مدیره انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تماس با سفارتخانه تونس در تهران درخواست ملاقات با سفیر آن کشور را به عنوان اعضای انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که تعداد ۱۱۳۰ عضو دارد و در روزهای پیش از درخواست ۸۵۰ عضو آن در تصمیم یکجانبه هیات مدیره انجمن به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی اخراج شده بودند. سفیر تونس در ایران اما با توجه به درخواست ملاقات با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران ملاقات با اعضای هیات مدیره را می‌پذیرد. یکی از اعضای هیات مدیره ایران پیشتر سابقه فعالیت گردشگری در مسیر تونس داشت و با اطلاع از وضعیت آن کشور در این ملاقات حاضر بود. سفیر تونس سرانجام به برگزاری فم‌تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور و سفر آن‌ها به تونس پاسخ مثبت داد. اما نمی‌دانست که این سفر تنها قرار است با حضور دو عضو هیات مدیره این انجمن و یک عضو رسمی این انجمن برگزار شود. همزمان با این موافقت، حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه مرتضی قربانی از فعالان پیشین مسیر گردشگری تونس در ایران و البته عضو سابق هواپیمایی آتا که به دلایلی از همکاری با این شرکت کناره گرفت و سعیدی یک عضو رسمی انجمن ایران و آژانس‌دار خود را برای سفر به تونس آماده کردند. این سفر درست همزمان با بالا گرفتن صدای اعتراض اعضای خلع عضویت شده از عضویت در انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برگزار شد که اعضای هیات مدیره را متهم به تلاش برای برگزاری انتخابات مهندسی شده با برون راندن ۸۵۰ عضو دیگر می‌کردند. بدین ترتیب رییس هیات مدیره و دبیر انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه یک عضو رسمی این انجمن و آژانسدار عازم تونس شدند. تمام هزینه‌های این سفر برعهده وزارت گردشگری تونس بود و مسافران این فم‌تور ملزم به خرید بلیت سفر به تونس بودند. بلیط این پرواز بیش از ۱۶ میلیون تومان است که هنوز مشخص نیست آیا این هزینه از مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی که علی‌اصغر مونسان وزیر سابق گردشگری به این انجمن بابت برگزاری فم‌تورهای آشناسازی اهداء کرد پرداخت شده یا از محل اعتباری که آژانس‌های گردشگری دارند بلیط با هزینه کمتر یا رایگان برای این سفر اختصاص یافته است. پرواز با هواپیمایی ترکیش ایر از مقصد تهران به استانبول و از آنجا به تونس انجام شده است. اما دستاورد این سفر چه بود؟ صدای میراث اطلاع یافته است که قرار بود وزیر گردشگری تونس دیداری با این هیات سه نفره داشته باشد که روز دیدار رییس جمهور تونس وزیر گردشگری آن کشور را به مراسم دیدار با رییس‌جمهوری الجزایر که به تونس سفر کرده بود دعوت می کند و به جای وزیر یکی از مدیران کل وزارت گردشگری تونس با هیات سه فره ایرانی دیدار می‌کند تا هرچه مطرح می شود را در فرصت مناسب به وزیر گردشگری آن کشور منتقل کند. هیات سه نفره تلاش کرد تا با رییس هواپیمایی دولتی تونس (تونس ایر) نیز دیدار داشته باشد که با در بسته مواجه شد و این دیدار نیز برای برقراری پرواز ایران – تونس برگزار نشد. دیدار دیگر اما با هواپیمای نوول ایر تونس هماهنگ شده بود که طرف مقابل پس از اصرار هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و تونس حاضر به ملاقات نشد. چون اصرار نوول ایر بر برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای چارتری از ایران به مقصد تونس متمرکز بود و بدین ترتیب دست هیات سه نفره انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که به نمایندگی از آژانس های گردشگری کشور و در قالب اعضای هیات مدیره این انجمن به تونس سفر کرده بود خالی ماند. براساس پیگیری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه عضو رسمی این انجمن و آژانسدار بازدید روزانه از ۱۵ هتل در ۴ شهر این کشور بود که هیات سه نفره را در قالب فم‌تور آشناسازی پذیرفته بودند. بازدیدهایی که به هیچ قرارداد یا تفاهمی منتج نشده است. صدای میراث اطلاع یافته است که تنها مدیران کل استانی گردشگری در ۴ شهر تونس که میزبانی از هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را برعهده داشتند حاضر به ملاقات با این هیات شده‌اند که آن هم تنها به حرف و سخن گذاشته و هیچ توافقنامه و تفاهمی برای توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و تونس دراین جلسات نیز به امضاء نرسیده است. ملاقات دیگری که رییس و دبیر و عضو رسمی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشتند دیدار با چند شرکت گردشگری کشور تونس و سخنرانی و … بود که تنها دستاورد آن توزیع کارت ویزیت شخصی رییس و دبیر انجمن ایران با عنوان رسمی خود بین حاضرین بود و به هیچ توافق مکتوبی منتج نشده است. تنها دیدار موفق این هیات سه نفره که به نمایندگی از آژانس‌های گردشگری ایران البته پس از اخراج ۸۵۰ عضو خود از این مجموعه داشته است، دیدار با محمدرضا شیبانی، سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه و سفیر فعلی ایران در کشور تونس بود که هیات سه نفره را به صرف ناهار در سفارت ایران دعوت کرد. محمدرضا شیبانی در این دیدار اعلام کرده است که سفارت ایران در تونس حاضر است تلاش خود را برای برقراری مسیر گردشگری ایران و تونس آن هم در قالب تسریع در صدور ویزای تونس برای گردشگران ایرانی و چانه‌زنی برای کاهش قیمت این ویزا انجام دهد. سفیر تونس در ایران نیز در دیداری که با رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشته است به آن‌ها گفته است که در آینده گروهی از دفاتر خدمات گردشگری تونس را به ایران دعوت می کند تا این گروه بتواند با آژانس‌های گردشگری کشور برای برقراری مسیر گردشگری بین دو کشور به توافق برسد.

ایجاد شده: 4/دی/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار داخلی
قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

به گزارش هتل نیوز، با توجه به شیوع «اُمیکرون»، سویه جدید کرونا، برای کنترل مسافران در مبادی ورودی کشور، وزارت کشور در دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، ابلاغ کرد که ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به مدت ۱۵ روز ممنوع است. همچنین ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت ۱۵ روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل دیپلمات‌های خارجی نمی‌شود. همچنین ورود اتباع خارجی (غیر از کشورهای با خطر بالا) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۰ فقط برای دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی، همچون کارت واکسن دو دُز، ارائه تست PCR منفی و انجام دوباره تست کووید در مبادی مرزی، امکان‌پذیر شده است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور، از مرزهای زمینی بدون مانع است. همچنین اتباع و مسافران مجاز به ورود، باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. همچنین برای تشدید کنترل‌ها اعلام‌ شده است از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی به هزینه خودشان، دوباره تست PCR گرفته می‌شود. افرادی  که نتیجه این تست آن‌ها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکه‌های بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود. از استانداران نیز خواسته شده در هماهنگی با قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، هیأت نظارت تشکیل داده و ارزیابی میدانی کنترل روند مراقبت بهداشتی مرزی و اعمال مقررات قرنطینه برابر دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مرزهای پرتردد را انجام دهند. همچنین از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه جدید فراهم شود. از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خواسته شده که این مقررات اطلاع‌رسانی شود تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری شود. اجرای این محدودیت‌ها در آستانه سفر شماری از گردشگران خارجی به ایران با این احتمال که در مبادی ورودی کشور دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شوند، نگرانی‌های فعالان گردشگری در کشور را تشدید کرده است و خواستار تدبیر وزارت کشور، خارجه و گردشگری در وضعیت موجود شده‌اند. محدودیت و ممنوعیت سفر به ایران در شرایطی دوباره به اجرا گذاشته شده که صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی حدود دو ماه است از سرگرفته شده. صدور این ویزا نزدیک به ۲۰ ماه با دستور ستاد ملی کرونا متوقف بود که به اعتقاد تورگردان‌ها سبب از دست رفتن بخشی از بازار گردشگری ایران شد. ویزای گردشگری ایران از پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با دستور رییس‌جمهور دوباره صادر شد که اینک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز متوقف شده است. صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۸ نخست تحت تاثیر بحران‌های سیاسی و بعد، متأثر از عالم‌گیری کرونا با رکود مواجه و متحمل خسارت سنگینی شده است. پیش‌بینی‌ها بر این بود که با از سرگیری سفرها تا بهار و پاییز سال ۲۰۲۲ جان تازه‌ای به صنعت گردشگری ایران دمیده شود.

ایجاد شده: 3/دی/1400       آخرین ویرایش: 3/دی/1400     اخبار داخلی
دعوت از بخش خصوصی استان‌ها برای حضور در نشست‌های B2B اکسپو دبی

دعوت از بخش خصوصی استان‌ها برای حضور در نشست‌های B2B اکسپو دبی

به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در گفت‌وگویی بیان کرد: «بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و‌صنعتگران حوزه صنایع‌دستی ایران با افراد و شرکت‌های متناظرشان در حوزه‌های مرتبط در سایر کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت‌ داری‌‌ است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بر خود واجب می‌داند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیده‌ایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی ‌بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و‌ صنایع‌دستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزه‌های کردشگری و‌صنایع‌دستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش‌ خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه  است، تکمیل و برای برنامه‌ریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکت‌های متناظر در کشورهای تعیین‌شده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بین‌المللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و‌ صنایع‌دستی است و باید از آن‌ بهره‌برداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از بخش خصوصی فعال در حوزه‌های گردشگری و‌ صنایع‌دستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراث‌فرهنگی استان خود مراجعه کنند.

ایجاد شده: 1/دی/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
انتصاب اعضای شورای راهبردی موزه ملی

انتصاب اعضای شورای راهبردی موزه ملی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، با حکم " علی دارابی " قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، " سیداحمد محیط‌طباطبایی " فارغ‌التحصیل کارشناسی باستان‌شناسی و  ارشد تاریخ  و معاون اسبق سازمان میراث‌فرهنگی وقت، " حسن کریمیان " استادتمام باستان‌شناسی و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، " حسن خجسته " استادتمام دانشگاه، عضو هیئت امنای بنیاد فارابی و نایب‌رئيس سابق اتحاديه راديو و تلويزيون‌های آسيا و اقيانوسيه، " حجت‌الله ایوبی " دانشیار دانشگاه، دبیرکل کمیته ملی یونسکو و معاون اسبق سینمایی وزارت ارشاد، " پیام تیرانداز " فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت رسانه، مدرس دانشگاه و مدیرعامل خبرگزاری فارس، " موسی نجفی " استاد تمام دانشگاه و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی و " مجید زین‌العابدین " فارغ‌التحصیل علوم سیاسی و مدیر شبکه یک سیما به‌عنوان اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران منصوب شدند.  اعتلای عملکرد موزه بر پایه خردجمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فکری و علمی صاحبنظران، ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و نیز ترویج و اشاعه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی  بخشی از ماموریت اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران است.

ایجاد شده: 1/دی/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
برنامه‌ریزی برای افزایش تبادل گردشگر میان  ایران و کشورهای همسایه

برنامه‌ریزی برای افزایش تبادل گردشگر میان ایران و کشورهای همسایه

به‌گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " حمد عبیدالله " معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای دبی» از تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به منظور گسترش روابط گردشگری میان ایران با کشورهای همسایه خبر داد.  با توجه به اینکه خطوط هوایی «فلای دبی» با دارا بودن پروازهای کانکشن یا دارای نقطه اتصال از اهمیت قابل‌توجهی برای ارتباط کشورهای مختلف با ایران دارا است؛ از این رو معاون گردشگری پیرو تقاضای گردشگران ورودی از لاهور پاکستان، حیدرآباد هند، بحرین، کویت و عمان در نظر دارد ظرفیت‌های موجود از جمله شبکه فعال پروازی ایران و امارات را به خدمت بگیرد.  همچنین در این دیدار، حمد عبیدالله معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای‌دبی» نیز پیرو اطلاعات اخذ شده از برگزاری همایش فعالان گردشگری ایران و عراق که ماه گذشته با هدف افزایش تبادلات گردشگری در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رویداد مذکور، فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی کشورها را در توسعه روابط گردشگری موثر دانست.  همچنین او با تاکید بر اینکه هم‌اکنون تعداد ۳۰ پرواز به صورت هفتگی از طریق خطوط هوایی فلای‌دبی به ایران برقرار است و این ظرفیت تا آینده نزدیک به ۵۰ پرواز افزایش خواهد یافت، تکیه بر این ظرفیت را در هدایت گردشگران به سوی مقاصد گردشگری ایران موثر دانست.  حمد عبیدالله با اشاره به اینکه پروازهای فلای‌دبی به صورت هفتگی به شهرهای شیراز، بندرعباس، تهران، اصفهان و مشهد در حال انجام است؛ به بهره‌مندی از پروازهای دارای نقطه اتصال از پاکستان و عمان به ایران تاکید کرد و فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی این دو کشور را در برنامه‌ریزی و دستیابی به استراتژی‌های اجرایی دارای اهمیت خواند.

ایجاد شده: 29/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
صنعت گردشگری در دولت قبل به قهقرا رفت

صنعت گردشگری در دولت قبل به قهقرا رفت

به گزارش هتل نیوز، " محمدشریف ملک‌زاده"  رئیــس اســبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ضمن بیان این مطلب افزود: گردشگری کشور را در دولت دوازدهم به قهقرا بردند و تضعیف کردند. بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری که واقعا می‌توانست پتانسیل‌های خوبی ایجاد کند، در طول ۲۰ ماه پاندمی کرونا چه زجر‌هایی که نکشید و مورد حمایت هیچ‌کس هم واقع نشد. رئیــس اســبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خاطرنشان کرد: چندین هزار نفر در بخش گردشگری ما فعالیت دارند، اما کسی پیگیر امرار معاش‌شان نبود و از آن‌ها نپرسید در این ۲۰ ماه، با این وضعیت گردشگری داخلی و بین‌المللی از کجا امرار معاش می‌کنید؟ دکتر ملک‌زاده با تاکید بر این‌که بخش خصوصی را گوشه‌گیر کرده‌اند، اظهار داشت: بخش خصوصی باید تقویت و حمایت شود و ارتقا و توسعه پیدا کند، نه این‌که برایش رقیب ایجاد کنیم. متاسفانه می‌بینیم که در داخل کشور، رقبایی برای بخش خصوصی داریم که روز به روز فعالیت این بخش را در عرصه گردشگری کمرنگ‌تر می‌کنند. این کارشناس گردشگری ادامه داد: همه می‌دانند که گردشگری فقط مختص یک اداره کل نیست و مقوله‌ای فراگیر است. دستگاه‌های ذیربط هم باید متولی امور محوله باشند، ولی در حال حاضر برخی از دستگاه‌های فعالی که باید در حوزه گردشگری برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این صنعت تلاش کنند، خودشان هلدینگ گردشگری تشکیل می‌دهند و رقیب بخش خصوصی می‌شوند. ملک‌زاده توضیح داد: به‌عنوان مثال، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، یک هلدینگ گردشگری تشکیل شده که رقیب بخش خصوصی است. این هلدینگ‌ها اگر ادعا دارند که ما خودمان بخش خصوصی هستیم، باید بگویم خیر، چراکه از بودجه سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند. بنیان‌گذار گردشگری حلال با انتقاد از عملکرد مسئولان وزارت میراث فرهنگی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: این افراد نه تنها خودشان با مفاهیم روز گردشگری آشنا نبودند که حتی حاضر هم نشدند از تجربیات و دانش مدیران قبلی و فعالان حوزه گردشگری استفاده کنند. معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: متاسفانه مسئولان و مدیران قبلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هیچ اعتقادی به توسعه صنعت گردشگری چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی نداشتند و در این ۸ سال حتی بسیاری از دستاورد‌های گذشته هم به محاق رفت و گردشگری از سبد معیشتی مردم خارج شد. وی با تاکید به برخورداری کشور از جاذبه‌های فراوان گردشگری خاطرنشان کرد: گردشگری ایران پتانسیل‌های زیادی دارد، اما در ابتدا باید در معرض دید خود مردم کشور قرار بگیرد. رییس اتحادیه دانشگاه‌های جهان در منطقه آسیا و خاورمیانه با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد در حوزه گردشگری گفت: متاسفانه در دولت گذشته وقتی بحث گردشگری حلال مطرح شد، دبیر وقت شورای عالی مناطق آزاد در برابر آن موضع تندی گرفت. ملک‌زاده در پایان با اظهار امیدواری نسبت به رونق گردشگری در مناطق آزاد بیان کرد: با انتصاب سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تعاملات خوبی در این حوزه صورت گرفته تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های وزارت میراث فرهنگی در اختیار مناطق آزاد برای توسعه گردشگری قرار بگیرد.

ایجاد شده: 24/آذر/1400       آخرین ویرایش: 24/آذر/1400     اخبار داخلی
خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم

خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، نمایندگان ۱۳۱ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، از جمله ۵۹ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در پایتخت اسپانیا، مادرید در این نشست شرکت کردند. در کنار مشارکت وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، ریس ماروتو، حمایت سیاسی دولت این کشور از سازمان جهانی گردشگری با حضور پدرو سانچز، نخست‌وزیر، و خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه این کشور، مورد تاکید قرار گرفت. در آستانه مجمع عمومی، پادشاه اسپانیا، فیلیپه ششم، ارتباط اقتصادی-اجتماعی گردشگری را به رسمیت شناخت و از نقش UNWTO در این زمین قدردانی کرد.  دسترسی و شناخت بی‌سابقه سازمان جهانی گردشگری دستاوردهای خود را در دو سال گذشته پس از آخرین مجمع عمومی ارائه کرد که مهمترین آن‌ها هدایت گردشگری در بزرگترین بحران در تاریخ این بخش بود. اعضای حاضر در جلسه برنامه کار دوسالانه آینده را مطرح کردند و ۷۷٪ اعضا به نفع دبیرکل برای دومین دوره (۲۰۲۲-۲۰۲۵) رای دادند. دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، و همچنین رهبران آژانس‌های کلیدی سازمان ملل متحد, UNCTAD ICAO، و WHOدر طول دوران همه‌گیری با آن‌ها همکاری کرده‌اند.  قدرت جوانان و بخش خصوصی مجمع عمومی کشورهای عضو و اعضای وابسته را حول یک دیدگاه مشترک برای آینده گردشگری و خود UNWTO متحد کرد. اعضا یک قانون بین‌المللی مهم برای حمایت از گردشگران را تأیید کردند، که مسئولیت‌های هر بخش را در کمک به گردشگران در شرایط بحرانی و در نتیجه کمک به بازگرداندن اعتماد به سفرهای بین‌المللی را روشن می‌کند.  آینده پایدار و فراگیر به غیر از جلسات عمومی برای اعضا، مجمع عمومی همچنین شاهد بود که UNWTO وزرای گردشگری و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی را برای یک نشست موضوعی ویژه با عنوان «ساختن برای آینده: نوآوری، آموزش و توسعه روستایی» گرد هم آورد. در این نشست جهانی، برندگان مسابقه جهانی گردشگری روستایی UNWTO اعلام شدند، که اولین فهرست برای اعلام بهترین دهکده‌های گردشگری توسط UNWTO بود، که با شناخت قدرت ایده‌های جدید برای ایجاد فرصت‌هایی خارج از شهرهای بزرگ و مقاصدی که در حال حاضر پیشرو در مهار این روستاها هستند.  قدرت گردشگری به عنوان محرک بهبود و توسعه پایدار در همان زمان، از بهترین استعدادهای جوان نیز با برندگان لیگ دانشجویان UNWTO که ایده‌های خود را در کنار رهبران مستقر بخش به اشتراک گذاشتند، تجلیل شد. همچنین بر نقش اعضای وابسته UNWTO در عملیاتی کردن برنامه‌ها تاکید شد. اعضای جدید وابسته مورد استقبال قرار گرفتند و نمونه‌هایی از مشارکت‌های دولتی و خصوصی مؤثر برای کمک به گردشگری برای سازگاری با چالش‌های ناشی از همه‌گیری مشخص شد.  اعضا به برگزاری بیست و پنجمین اجلاس مجمع عمومی در سال ۲۰۲۳ در سمرقند ازبکستان رأی دادند. پیش از آن، همانطور که اعضا نیز تایید کردند، بالی در اندونزی میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ خواهد بود که با موضوع «بازاندیشی در گردشگری» برگزار می‌شود، عربستان سعودی نیز میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ با موضوع «گردشگری برای سرمایه‌گذاری سبز» خواهد بود. 

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...