نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده مینمایید. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علیرغم افزایش مسافر در کشور، هتلها از کاهش مسافر رنج میبرند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کردهاند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینهها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم میشود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجهبندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکلهای هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلهای کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بستههای حمایتی هستند. به دلیل محدودیتهای ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین میشود و دستگاههای دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانسهای مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور میشود، ارز دریافت میکنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانههای مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاههای دستگاههای دولتی مانند وزارتخانههای آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شدهاند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور باشیم. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخشها و دستگاههای مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بودهایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار میدهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونتهای آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده نامهای به معاون اول رئیسجمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامهنگاریهای لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینههای مربوط آب، برق و حاملهای انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته اما هزینههای جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری میخواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتلها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام میشود. در پی این هستیم تا هتلها نیز مانند صرافیها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح میکنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاههای دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهمنامهای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 28/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. پس از سالها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیاتمدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیاتمدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیاتمدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَتها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتلها با اختلال مواجه میشود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتلها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایشها در هتلهای مجلل برگزار میشود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب میآید، نمیتوانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتلها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت میکردند زیرا بین دو راهی گرفتار میشدند و نمیدانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکلهای گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیاتمدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامههای این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سالهای گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامهریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکتهای ارائه دهنده خدمات به هتلها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتلها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتلها از اولویتها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخگذاری و … نیز کمیتههای تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.
ایجاد شده: 7/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397 اخبار داخلی
چالش بررسی مسیرهای گردشگری استان خراسان رضوی با رویکرد معرفی هتل “پارک حیات” مشهد به همت گروه گردشگری مارکوپولو و با حمایت گروه هتلهای “هلیا” برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این رویداد که برای اولین بار در ایران و طی روزهای 20 لغایت 22 تیرماه سال جاری برگزار شد، جمعی از مقامات عالیرتبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، سرمایهگذار و مدیران هتل پارک حیات، مدیرعامل و اعضای هیاتمدیره گروه گردشگری مارکوپولو، اعضای هیاتمدیره گروه هتلهای هلیا، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی مشهد مقدس، راهنمایان گردشگری و همچنین کارشناسان فروش دفاتر خدمات مسافرتی از سراسر کشور، حضور داشتند. دکتر “حسن تقیزاده انصاری” مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ابتدای این مراسم ضمن معرفی مارکوپولو به عنوان یکی از سامانههای فعال و برتر در زمینه رزرواسیون هتل که همکاری بسیار نزدیکی با هتلهای سراسر کشور دارد، اظهار داشت: فضای آرام، متفاوت و متمایز هتل بزرگ “پارک حیات” جایگاه ویژهای در بین گردشگران حوزه سیاحت و زیارت مشهد مقدس دارد. مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ادامه، ابراز داشت: قرار گرفتن در منطقه ییلاقی و دور بودن از فضای شلوغ کلانشهر مشهد، مهمترین ویژگی هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد و توجیهکننده این حجم از سرمایهگذاری است. مدیرکل هتل داریوش کیش نیز به عنوان یکی دیگر از حاضرین در این نشست، گفت: آقای “مادرشاهیان” به عنوان مالک گروه هتلهای هلیا یکی از پیشکسوتان هتلسازی در ایران است که اولین هتل خود در شهر مشهد را با نام “ارم” در دهه 60 و سالهای پس از جنگ، افتتاح و هتل “پارک حیات” هشتمین هتل ایشان است. “حمیدرضا مخملباف” افزود: جناب آقای “مادرشاهیان” آغازگر تحول در صنعت هتلداری شهر مشهد بودند که هتل “پارک حیات” را نیز به بهترین شکل مرمت، بازسازی و نوسازی نمودند. وی ادامه داد: به جز هتل “هلیا” طی ماههای آینده شاهد افتتاح هتل بزرگ “پانوراما” در جزیره کیش توسط ایشان و گروه هتلهای هلیا، خواهیم بود. “سعید ولیزاده” رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت استان خراسان رضوی نیز با اشاره به استقرار 60 درصد از مراکز اقامتی کل کشور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، گفت: هتل “پارک حیات” یکی از نمونههای موفق و لوکس اقامتی در سراسر کشور است که توسط بخش خصوصی و با حجم سرمایهگذاری زیادی به بهرهبرداری رسیده است. در ادامه این برنامه شرکتکنندگان در غالب تیمهای مختلف و با ارائه خلاقانه 20 بسته سفر با هدف اقامت در هتل پارک حیات، مقصد مشهد را به صورت بسته سفر زیارتی و سیاحتی، ارائه نمودند که در پایان به بهترین بسته سفر از نگاه هیات داوران نیز جوایز ارزندهای اهدا شد. “محمدرضا افشاری” مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو به عنوان طراح و ایدهپرداز چالش بررسی مسیرهای گردشگری کشور با رویکرد معرفی هتل در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: اجرای فعالیتهایی به این شکل و سیاق منجر به تعامل و هماندیشی بیشتر مسئولان با فعالان حوزه صنعت گردشگری خواهد شد. مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو در ادامه افزود: اثر بخشی کارگروههایی به این شیوه اجرا، میتواند گامی موثر برای تولید و طراحی بستههای خلاقانه سفر باشد. وی در پایان گفت: گروه گردشگری مارکوپولو آمادگی خود جهت برگزاری این چالش و معرفی ظرفیتهای گردشگری در تمامی هتلهای سراسر کشور را اعلام مینماید.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
کارشناس موضوع نرمافزارهای هتلداری، دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی میداند ولیکن معتقد است از لحاظ زیرساختها، محدودیتهایی در کشورهایی وجود دارد. “علی صابری” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: سیستمهای هتلداری پیش از سال 70 نیز در برخی واحدها فعالیت داشتند که البته فول مکانیزه نبود ولیکن از نیمه دوم دهه 70 نرمافزارهایی تحت مدیریت سیستم عامل Dos با قابلیتهای محدود و سپس در دهه 80 همزمان با پیشرفت تکنولوژی نرمافزارهای هتلداری تحت سیستم عامل ویندوز، تولید و در بازار هتلداری ایران منتشر شدند. به گزارش هتلنیوز ، کارشناس نرمافزارهای جامع هتلداری ابراز داشت: از دهه 90 به بعد استفاده از نرمافزارها تبدیل به امری ضروری، عادی و معمولی در هتلها شده است به شکلی که در شرایط فعلی بین 80 تا 85 درصد از واحدهای اقامتی سراسر کشور اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و … از نرمافزارهای جامع هتلداری استفاده میکنند. “علی صابری” گفت: استفاده صرف از نرمافزارهای هتلداری در مقابل نحوه استفاده و قابلیتهای نرمافزار، دو موضوع کاملا متفاوت است. در دنیای امروزی و همزمان با پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، نرمافزارها دیگر نباید فقط به داخل هتلها بپردازند و باید از هتلها خارج شده و در پی ارتباط بینالمللی با جامعه جهانی باشند. در واقع نرمافزارهای هتلداری در شرایط فعلی چیزی فراتر از سیستم ثبت اطلاعات و ارائه آن به اداره اماکن هستند. وی تصریح کرد: سرفصل اصلی نرمافزارهای هتلداری در دنیای امروز، یکپارچهسازی و اتصال هتل به سیستمهای بینالمللی است. در واقع در موضوع نرمافزارهای هتلداری بایستی از هتل خارج شویم و در پی ارتباطات جهانی و اتصال به سیستمهای رزرواسیون جهانی باشیم که البته این امر در وضعیت فعلی، سهلالوصول نیست. وی در ادامه به مقایسه نرمافزارهای موجود در بازار پرداخت و گفت: نرمافزارهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود به ویژه در زمینه بومیسازی ویکپارچهسازی، دارای مزایایی هستند زیرا هر کشوری دارای قوانین، مقررات، فرهنگ و ارزشهای خاص خود است. برای مثال نرمافزارهای خارجی فاقد سیستم حسابداری و انبارداری دارای اصول خاص ایران بوده و کشور ما نیازمند استفاده از نرمافزارهای بومی و به عبارت دیگر ایرانیزه شده است. صابری افزود: به طور کلی نرمافزارهای هتلداری دارای دو بخش Back Office شامل سیستمهای مالی، حسابداری، اداری، حقوق و دستمزد، کاست کنترل، انبارداری و … و در مقابل بخش Front Office است که به طور مستقیم با میهمان ارتباط دارد. به همین دلیل استفاده از نرمافزارهای خارجی به دلیل عدم استفاده از سیستم های یکپارچه و متفاوت شدن نرم افزار ها در این دو بخش میتواند هتل را دچار چالش کرده و مدیران هتلها را از دسترسی به نیازمندیهای مدیریتی خود دور کرده . کارشناس نرمافزارهای هتلداری دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی دانست و عنوان کرد: صنعت نرمافزارهای هتلداری در ایران از لحاظ دانش تخصصی نه تنها هیچ کمبودی نسبت به رقباری خارجی ندارد بلکه حتی در مواردی، پیشرفتهتر است ولیکن در مقابل مشکلات و موانعی در زمینه زیرساختها وجود دارد که در این میان میتوان به بستر اینترنت اشاره کرد. وی ادامه داد: یکی از مزایای نرمافزارهای هتلداری در خارج از کشور، امکان استفاده از سیستم Cloud ( ابری ) است که در ایران به دلیل محدودیتهای زیرساختی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در زمینه نرمافزارهای هتلداری کمتر به آن پرداخته شده و بسیار برای مجموعه ها مهم است ، بحث کاست کنترل است که تا حدی هتلها و هتلداران را دچار چالش کرده است. علی صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه، ابراز داشت: گروههای هتلداری بینالمللی سالیانه هزینههای زیادی را صرف بهبود و بروزرسانی نرمافزارهای هتلداری میکنند زیرا در دنیای امروزی، نرمافزارهای هتلداری نیز بخشی از فرایند ارائه خدمات و ارزشگذاری به میهمانان محسوب میشوند. در واقع یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات هتلداری، نرمافزارها هستند که اطلاعات تمامی بخشهای یک هتل از جمله آیتمهای هزینه، درآمد، عملکرد پرسنل و میهمانان و … یا به عبارت دیگر کلیه عملکرد هتل و میهمان از طریق آن قابل دسترسی است. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری دنیا فراتر از فعالیتهای ساده عمل میکند و با پرداختن به مواردی مانند CRM و باشگاه میهمانان میتواند در موضوعات مهم بازاریابی، تبلیغات، جذب و بازگشت میهمان عمل کند، موضوعی که در ایران فقط در دو گروه هتلداری به صورت عملی، اجرا میشود.
ایجاد شده: 6/تیر/1397 آخرین ویرایش: 6/تیر/1397 اخبار داخلی
“حمید عسکری آزاد” به عنوان کارشناس موضوع نرمافزارهای مدیریت هتلداری معتقد است، نرمافزارهای خارجی بر خلاف نمونههای داخلی با سیستم هتلداری بینالمللی، سازگار است. به گزارش هتلنیوز “حمید عسکریآزاد” در ابتدا و در رابطه با نحوه عملکرد نرمافزارهای مدیریت هتلداری، اظهار داشت: مدیریت تعداد زیادی از اتاقها همواره باعث به وجود آمدن ماتریسی از علامتهای سوال برای بخشهای مختلف یک هتل علیالخصوص، واحد پذیرش بوده است زیرا از یک سو این اتاقها بایستی به فروش برسند و از سوی دیگر شاهد ارائه درخواستهای متعدد از کانالهای مختلف و در بازههای زمانی متفاوت هستیم. “عسکری آزاد” در خصوص تاریخچه فعالیت نرمافزارهای مدیریت هتلداری در ایران، ابراز داشت: با توجه به آنچه که گفته شد، استفاده از نرمافزارهای مدیریت به مرور زمان و با افزایش تعداد اتاقها و پیچیدگیهای مربوط به آن به یک امر ضروی در هتلهای سطح دنیا و به طبع آن در ایران، تبدیل شد. وی ادامه داد: تولید و استفاده از نرمافزارهای مدیریت هتلداری یا PMS در ایران سابقهای 20 ساله دارد که نسبت به کامپیوتری و هوشمند شدن سایر صنایع، پیشرو بوده است. از نیمه دوم دهه 70 و در ابتدا به سفارش برخی گروههای هتلداری، نرمافزارهایی در ایران تولید و عرضه شدند و امروز پس از گذشت دو دهه، هر کدام از این سیستمها بخشی از بازار صنعت هتلداری کشور را در اختیار خود دارند. کارشناس نرمافزارهای مدیریت هتلداری در خصوص حجم استفاده هتلهای ایران از این نرمافزارها، گفت: تقریبا تمامی هتلها و واحدهای اقامتی 2 تا 5 ستاره از این نرمافزارها در سطوح مختلف و با کیفیتهای متفاوت استفاده میکنند. طبعا هر چه هتلها بزرگتر میشوند، نرمافزارهای مدیریت هتلداری نیز کاملتر و با کارایی بیشتری خواهند بود. وی تصریح کرد: در دنیای امروزی، استفاده از نرمافزارهای مدیریت در هتلها از یک امر ضروری تبدیل به یک نیاز پایهای شده است. “حمید عسکریآزاد” در ادامه اظهارت خود به بررسی تفاوتها و نقاط ضعف و قوت نرمافزارهای مدیریت هتلداری تولید داخل با نمونههای خارجی بومیسازی شده پرداخت و گفت: کلیت کار تمامی نرمافزارهای مدیریت هتلداری، یکسان است و قرار است هتل را مدیریت کنند ولیکن در نوع معماری، نحوه و چگونگی مدیریت، اختلافاتی وجود دارد. “عسگری آزاد” ادامه داد: در تولید نرمافزارهای مدیریت هتلداری هر چه از دانش تخصصی بیشتری استفاده شود، مدیریت هتل نیز با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت. در واقع این نرمافزارها ابزاری هستند برای مدیریت هتل نه اینکه صرفا به عنوان یک ماشین حساب عملکرد مالی داشته باشند. وی افزود: هتل از بخشهای مختلفی نظیر پذیرش، خانهداری، غذا و نوشابه، اداری و مالی، مراسمات و تشریفات و … تشکیل شده است که هر کدام به نوعی با نرمافزار مدیریت هتلداری مرتبط هستند پس در نتیجه یکی دیگر از تفاوتهای موجود میان نرمافزارهای داخلی و خارجی، تنوع بخشهای قابل مدیریت است. “عسگری آزاد” اما تفاوت اصلی را در توانایی تبادل اطلاعات با کانالهای فروش خارجی دانست و گفت: چنانچه نرمافزارهای مدیریت هتلداری از API های تائید شده با آژانسهای بینالمللی از جمله Booking و HRS برخوردار باشند، این ویژگی باعث خواهد شد تا بخشی از اتاقهای هتل نیز از طریق ارتباط با سامانههای جهانی رزرواسیون به فروش برسد که در عملکرد مالی هتل تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی افزود: در نرمافزارهای مدیریت هتلداری خارجی تمام آن چیزی که هتلداران نیاز دارند، طراحی شده و قابل دریافت است. برای مثال علاوه بر اتصال به API های جهانی، سازگاری با نظام بانکداری بینالمللی و سایر سیستمهای مدیریت هتل مانند BMS نیز از دیگر ویژگیهای آنهاست ولیکن در مقابل نرمافزارهای داخلی صرفا مجهز به موارد عمومی و پرکاربرد هستند و سایر موضوعات بایستی به سفارش هتلداران و با پرداخت هزینههای جداگانه، انجام میشود.
ایجاد شده: 31/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 31/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “علی رحیمپور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتلنیوز با “علی رحیمپور” را در ادامه مشاهده مینمایید. آزادسازی نرخگذاری هتلها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخگذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی میتوانیم برای سرمایهگذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سالهای 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتلهای یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامهای در این خصوص به هتلهای سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که میتوانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخگذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیمپور” تصریح کرد: موضوع نرخگذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایهگذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه میشود ولی نرخ آن را دولت تائید میکند. وی تاکید کرد: بایستی نرخگذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایهگذاران، مالکان، بهرهبرداران و نهایتا تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاشها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیدهای تربیت کند. “رحیمپور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایهگذاران به دلیل هزینههای بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزشدیده در هتلها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بینالمللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایتمندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتلها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت میکند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سالهای اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزشهای ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزشهای بینالمللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانهمسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت میشود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابانخوابی و خیابانخوابی “علی رحیمپور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمیپذیرد. برای مثال میتوانیم برای کارکنان دستگاههای دولتی و کارگران فعال در سایر بخشها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سختگیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سختگیریهای بسیاری از سوی دستگاههای نظارتی مانند پلیس اماکن صورت میگیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیتهای موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتلها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتلهای هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیمپور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتلهای جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب میشود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربریهای عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایهگذاران قرار میگیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتلها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتلنیوز به بوروکراسی اداری دستگاههای تصمیمگیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایهگذاران و بهرهبرداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که میتوان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بینالمللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتلهای جدید تحت برند بینالمللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت میشود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیجهای هتلی و گردشگری خواهند نمود.
ایجاد شده: 7/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397 اخبار داخلی
کارشناس امور بهداشت در صنعت هتلداری در مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز در خصوص قوانین و مقررات مربوط به عرضه دخانیات در هتلها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان به هر شکلی در تمامی بخشهای هتل از جمله تالار، رستوران، کافیشاپ و … غیرقانونی است. به گزارش هتلنیوز ، سرکار خانم “عیوضپور” ابراز داشت: مطابق با ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی مراکز اقامتی کشور از جمله هتلها به عنوان اماکن عمومی محسوب میشوند. وی افزود: چنانچه مراکز اقامتی به صورت مخفیانه، بدون اطلاع و به بهانه اجاره تالار، رستوران و کافیشاپ اقدام به عرضه قلیان و سایر مواد دخانی نمایند، تمامی عواقب این اقدام بر عهده مدیر، مالک و بهرهبردار خواهد بود. کارشناس امور بهداشت صنعت هتلداری در پایان افزود: قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی طی سالهای گذشته مصوب شده است و هتلها صرفا در صورت دریافت مجوز از نهادهای مربوط که البته بسیار بعید و غیر ممکن است، مجاز به این اقدام خواهند بود.
ایجاد شده: 7/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بینالمللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاهتر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتلهای ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانههایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتلها که لایههای متعدد و پیچیدهای را در بر میگیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانههای فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخگذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخشهای مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتلهاست. وی تصریح کرد: نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانههای جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشتهاند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانسها و سامانههای واسطه نسبت به توزیع و فروش هتلهای ایران اقدام مینمودهاند. بدیهی است که این روند همچنان و علیرغم بازگشت تحریمها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایشهای رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداختهای ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانههای آنلاین جهانی دارد. وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتلهای تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتلها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علیرغم استقرار در غرفهای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتلها فعال شد تا با حذف واسطهها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتلهای ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاقهای خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالشها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشتههای اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتلها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی میشد از متخصصان و سایر روشهای همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتلها رفت. اما شکی نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتلهای ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساختهای بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت مینمود و در سطح گستردهای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتلهای ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانهای که خود ویترین جهانی و عنصری موثر درمارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانههایی دارند، محسوب میشود اما فرصتی است تا کمی به داشتههای خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کردهایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتلها و سامانهها رعایت میشود؟ کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانههای جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمیشناسد و همواره راه خویش را پیدا مینماید.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز با صدور احکامی جداگانه از سوی “علیاصغر مونسان” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران کل جدید و ستادی این سازمان، منصوب شدند. بر اساس احکام صادره از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای “محمد ابراهیم لاریجانی” به عنوان مدیرکل جدید بازاریابی و تبلیغات گردشگری این سازمان، منصوب و جایگزین سرکار خانم “لیلا اژدری” در این سمت شد. “محمد ابراهیم لاریجانی” متولد سال 1355 است و از جمله مهمترین سوابق اجرایی وی در حوزه صنعت گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد. عضو هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت بینالمللی خدمات گردشگری تامین مشاور مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی ( هگتا ) دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین با صدور احکامی، آقایان “ولی تیموری” و “محمد ثابت اقلیدی” به ترتیب به عنوان مدیران کل جدید مناطق نمونه گردشگری و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معرفی و منصوب شدند. “محمد ثابت اقلیدی” مدیرکل جدید نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک است و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترا در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی به حساب میآید. از جمله مهمترین سوابق اجرایی “محمد ثابت اقلیدی” در حوزه صنعت گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مشاور معاون گردشگری کشور در امور بازاریابی و تبلیغات گردشگری مدیریت حوزه گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری کشور مدیر امور استانهای معاونت گردشگری کشور مدیر روابطعمومی معاونت گردشگری کشور عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از جمله مهمترین سوابق اجرایی جناب آقای “ولی تیموری” مدیرکل جدید مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه صنعت گردشگری نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بینالملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیر کل دفتر ارتباطات و همکاریهای بینالمللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بینالملل و سازمانهای تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران با ارسال نامهای به مدیران و روسای تشکلهای هتلداری استانهای سراسر کشور، اعلام کرد با توجه به برگزاری جلسات متعدد و هماهنگیهای صورت گرفته با مسئولین پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، از این پس ارسال آنلاین اطلاعات میهمانان هتلها و مراکز اقامتی از طریق سامانه سنا انجام خواهد شد. متن این نامه به شرح زیر است: مدیران محترم تشکلهای هتلداری استانها سلام علیکم با احترام به استحضار میرساند پس از برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی با مسئولین محترم پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا مقرر گردید با توجه به اهمیت موضوع، ترتیبی اتخاذ گردد تا ارسال آنلاین میهمانان هتلها و مراکز اقامتی از طریق سامانه سنا برقرار گردد. ضمنا طی مذاکرات و توافقات صورت گرفته مقرر شد تا از ابتدای سال آینده، مبالغ شارژ ماهانه سامانه مزبور بازنگری شده و بر اساس وضعیت مراکز اقامتی و شرایط مربوطه، مناسبسازی و تعدیل گردد که اطلاعرسانیهای لازم انجام خواهد گرفت. اما خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد پرداخت بدهی حق شارژ ماهانه سامانه سنا تا پایان سال جاری در دستور کار مراکز اقامتی قرار گیرد. شایان ذکر است که در خصوص بسیاری از ابهامات و مشکلات هتلها و مراکز اقامتی در ارتباط با مقررات پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، مذاکرات لازم صورت گرفته و مقرر شد تا مراتب در قالب دستورالعمل و روش جاری یکنواخت به تمامی ادارات نظارت بر اماکن عمومی استانها ابلاغ گردد. جمشید حمزهزاده – رئیس جامعه هتلداران ایران
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، همایش سالیانه مدیران گروه هتلهای پارسیان از ساعت 8 صبح الی 17 عصر روز سه شنبه مورخ 22 اسفندماه به میزبانی هتل پارسیان استقلال تهران و با حضور مدیرعامل هلدینگ سیاحتی، تفریحی و حمل و نقل پارسیان و همچنین مدیران واحدهای تابعه گروه هتلهای پارسیان، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، مهندس “پوراکبریان” مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و تفریحی پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران، اعضای هیاتمدیره و کلیه پرسنل گروه هتلهای پارسیان، برای تمامی اعضای خانواده بزرگ گروه هتلهای پارسیان آرزوی موفقیت و سلامتی کرد. مهندس پوراکبریان در ادامه با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هلدینگ سیاحتی پارسیان، اظهار داشت: آموزش و ارتقای سطح علمی و تئانمندیهای تمامی مدیران و کارشناسان با استفاده از محتواهای اصیل بایستی در الویت قرار گیرد. مدیرعامل هلدینگ تفریحی و سیاحتی پارسیان همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به ویژه در حوزه غذا و نوشابه را از جمله مهمترین اهداف و برنامههای گروه هتلهای پارسیان در سال 97 معرفی کرد. ارائه گزارش عملکرد مالی گروه هتلهای پارسیان در دوره یازده ماهه سال 96، ارائه گزارش عملکرد کارگروه منابع انسانی، بحث در خصوص جایگاه راهبردی غذا و نوشابه در زمینه فروش، اقدامات در زمینه ایمنی در برابر حوادث، آاقدامات نوروزی کمیته بهداشت و بررسی وضعیت رزرواسیون آنلاین، باشگاه مشتریان و تشکیل ستاد نوروزی از دیگر موضوعات مطرح در این همایش بود.
ایجاد شده: 24/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز “فضلالله جوادپور” مدیر هتل عباسی اصفهان در نامهای به دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران، خواستار این شد تا در موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، تشکیل وزارت ویژه صرفا مختص به “گردشگری” در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. متن نامه ارسالی مدیر هتل عباسی اصفهان برای رئیس جامعه هتلداران ایران به شرح زیر است: جناب آقاى دکتر حمزهزاده ریاست محترم جامعه هتلداران ایران سلام علیکم ضمن تقدیر از زحمات و کوششهاى بی دریغ حضرتعالى و با عنایت به اینکه ما اهالى گردشگرى هرگز در چنین شرایط حساسى نبودهایم لذا تصمیمات امروز بیش از هر زمان دیگر خطیر است. لزوم تشکیل وزارت گردشگرى را سالهاست متخصصین و کارشناسان امر تذکر داده و توصیه کردهاند ولیکن بدون رودربایستى، مسئولین تاکنون به هر دلیل که پرداختن به آن از این مجال خارج است از اجراى آن طفره رفته و اقدامى نکردهاند. اما اصرار بر تشکیل وزارت میراث موید آن است که ابداً اصل موضوع را ملتفت نشدهاند؛ لذا استدعا دارم زحمت کشیده به این بزرگواران بفرمایید “وزارت گردشگرى” نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر و اگر هم سوال شد که میراث و صنایع دستى چه میشود، بفرمایید صد که آمد نود و نه هم پیش ماست. گردشگرى کلانتر از میراث و امثالهم است و تا امروز نیز سرهنگ زیر بلیت گروهبان بوده است. شما خودتان براى مراسم تبریز 2018 متجاوز از بیست وزیر گردشگرى دعوت کردهاید! باقى بقایتان – فضلالله جوادپور
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی