به گزارش هتل نیوز، " مهدی کشاورز " مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت ؛ اولین دیواره مصنوعی یخنوردی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در روز اول مهرماه سال جاری در جزیره زیبای کیش افتتاح خواهد شد. او گفت ؛ برنامه عملیاتی جامعی برای توسعه گردشگری ورزشی کیش طراحی شده است. وی افزود ؛ اکنون با همکاری بخش خصوصی توانمند، گام به گام در حال اجرای این برنامه جامع هستیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد ؛ احداث این دیواره یخنوردی به برگزاری رویدادهای ملی و بینالمللی جذاب در این رشته ورزشی پر طرفدار در جزیره زیبای کیش منجر خواهد شد.
ایجاد شده: 23/شهریور/1401 آخرین ویرایش: 23/شهریور/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جواد جمالی " سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با استعفای خود از سمت سرپرستی معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش کناره گیری کرد. " جمالی " ۲۲ آذر ۱۴۰۰ با حکم " محمدرضا لواسانی " سرپرست سابق منطقه آزاد کیش به عنوان سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش منصوب شده بود.
ایجاد شده: 24/خرداد/1401 آخرین ویرایش: 24/خرداد/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، در پی سخنان " سعید محمد " مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در خصوص انتقاد از وضعیت فرهنگی جزیره کیش، تشکل های صنفی جزیره کیش طی نامه ای به این موضوع اعتراض کردند. در این نامه اعتراضی وضعیت فرهنگی جزیره کیش را به گواه آمارها و گزارش های سازمان منطقه آزاد کیش و کارشناسان این حوزه مطلوب عنوان کردند. این نامه به امضا جامعه هتلداران کیش، جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، سندیکای صاحبان صنایع کیش، انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش، جامعه مراکز پذیرایی کیش،انجمن مشاورین املاک کیش، جامعه رنت کاران کیش، جامعه کلوپ داران دریایی کیش و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش رسیده است. ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم حافظ شیرازی بسمه تعالی جناب آقای دکتر سعید محمد مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران با سلام و تحیت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر به استحضار میرساند: اظهارات اخیر جنابعالی در مورد وضعیت فرهنگی جزیره زیبای کیش، موجب تعجب و تاسف شدید قاطبه مردم فهیم، مومن و با فرهنگ کیش و فعالین اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گردید. این اظهارات و برداشت از وضعیت فرهنگی کیش در تناقض آشکار با واقعیت موجود و توهین به مردم عزیز کیش و متولیان فرهنگی آن و بالاخص سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادهای مسئول است. در رویکرد دینی، انتقاد و انتقاد پذیری امری پسندیده است. کما اینکه در کلام بزرگان دینی مکررا به آن سفارش شده است. حتی امام علی (ع) با آن مقام عصمت و عضمت، از مردم می خواهد تا از ابراز سخن حق و خیر خواهی نسبت به روش حکومت، خودداری ننمایند. البته انتقاد،می بایست سازنده و مبتنی بر اصول، شرایط و لوازم خاص خود باشد. غیر واقع جلوه دادن امور یک جامعه را نمی توان انتقاد سازنده نامید.اگر انتقادی از سر تعصبو ناآگاهی و یا مقاصدی متفاوت از نقد سازنده صورت گیرد و اصول انتقاد در آن رعایت نشود، آثار تخریبی غیر قابل جبرانی را بر جای خواهد گذارد. انتقاد به معنی این نیست که هرشخصی هر تحلیلی نسبت به فردی یا جامعه ای روا دانست را سازنده بدانیم.انتقاد پذیری آن نیست که اگر کسی به جامعه ما توهین کرد، به اولبخند بزنیم و از او تشکر کنیم. اتفاقا برخوردهای قاطعانه یکی از امور مهم در انتقاد پذیری است. در انتقاد غیر سازنده، ما به اعتبار و اصالت جامعه حمله می کنیم. انگشت اتهام را به سوی پیشینه پرافتخار یک جامعه می بریم. این روش با مفهوم توهین، قرابت و نزدیکی دارد. از منظر حقوقی، توهین، جمله ای است که موجب بد نامی و بی اعتباری شود یا اینکه واکنش منفی اعضای یک جامعه را به همراه داشته، باعث آسیب رساندن به اعتبار فرد و جامعه باشد. جناب آقای محمد، فرمایش شما،وهن ارزشمداری، تدین، تعهد و خدمات صادقانه کیشوندان عزیزی است که در این شرایط سخت، ضمن حفظ اصالت و باورهای دینی خود، در تلاش برای رساندن این خاک پاره از میهن عزیز اسلامی به ساحلی امن و پر افتخار در حوزه ملی و منطقه ای است. آنچه شما از آن به نگرانی فرهنگی در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، عنوان کرده اید، مشکلات فرهنگی موجود در سرزمین اصلی است کهناروا به جزیره زیبای کیش که مقصد گردشگری است، تسری و نسبت یافته است. لذا با غیر واقع جلوه دادن حقایق، راه به جایی نخواهیم برد.به طور قطع و یقین جزیره کیش، از جهت دینی و فرهنگی از شاخصه های بسیار مثبتی برخوردار است که آنرا از سایر کلان شهرهای سرزمین اصلی و حتی شهرهای مذهبی، متمایز ساخته است. به نظر می رسد اظهار نظر جنابعالی، تنزل دادن شاخص های فرهنگی- اجتماعی به مسائل سطحی و بیتوجهی به شاخصه های توسعه فرهنگی و اجتماعی است. ضمن آنکه اگر ضعف و نقصانی هم در این حوزه باشد انتظار میرود جنابعالی به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به جای هم نوایی با هجوم همه جانبه و ناجوانمردانه دشمنان مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزادکیش و نشانی غلط دادن آنان و ربط دادن تمامی مشکلات و معضلات اقتصادی به مناطق آزاد، با احصاء ویژگی های بارز فرهنگی کیش بر اساس شاخص های توسعه و ارائه گزارش از امتیازات آن به عنوان الگویی قابل افتخار، بدنبال برنامهریزی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و رفع نواقص باشید که ذیلاً ضمن بیان پاره ای از ویژگی های برجسته فرهنگی کیش و ارزیابی آن بر اساس واقعیات و شاخص ها، موارد نقص در این حوزه نیز یادآوری می گردد: الف) ویژگی های فرهنگی جامعه کیش: قانون مداری و رعایت قوانین و مقررات تقریب بین مذاهب و الگویی مترقی برای همزیستی برادرانه مذاهب اسلامی بویژه شیعه و سنی برنامه ریزی های منسجم و با شکوه که توسط نهاد امامت جمعه کیش با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی صورت می پذیرد. وجود هیات های متعدد مذهبی برخاسته از پیشینه دینی و قومیتی ساکنان عزیز که در مراسم و مناسبتهای مذهبی، زیباترین جلوه های معنوی را خلق نمودند و مسافران و گردشگران را مجذوب خود ساخته اند. حضور پررنگ و تاثیرگذار نهادهای مدنی و انسجام مثال زدنی تشکل های صنفی و مدنی حس رضایت از زندگی در کیش که مطابق آمار معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ۸۵ درصد اعلام شده است. حس مشارکت حداکثری مردم در امور اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به نحویکه زبانزد همه میهمانان فرهنگی به ویژه روحانیت بوده است. بالا بودن ۲۵ درصدی نرخ مطالعه نسبت به سرزمین اصلی مطابق آمار رسمی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش احترام به سبک های متفاوت زندگی و وفاق بین اقوام و تجلی ایرانی با فرهنگ، متمدن و متعامل در جزیره کیش به مثابه ایران کوچک میزبانی از علماء و خطبا و متولیان مذهبی کشور و ابراز رضایت علنی آنان از انجام شعائر و آئین های مذهبی در مقایسه با سایر نقاط کشور و اظهار نظر علنی مسئولین محلی و کشوری قوه قضائیه در کیش از وضعیت مطلوب رعایت حجاب نسبت به کلان شهرهای سرزمین اصلی مرزبانی فرهنگی جمهوری اسلامی در منطقه نداشتن کودکان کار و توجه همه فعالین اقتصادی به مسئولیت اجتماعی و … ب) پاره ای از نواقص و ضعف های جامعه کیش از نظر فرهنگی: کمبود فضای آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی ضعف نیروی انسانی، کمبود امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در آموزش و پرورش کوچک شدن نهاد خانواده تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و سختی معیشت به ویژه در رابطه با تهیه مسکن برای اکثر اقشار جامعه کمبود کتابخانه ها و فرهنگ سراها و سینما و مراکز هنری و فرهنگی بویژه در محلات و مناطق جدیدالتاسیس جزیره مثل شهرک نوبنیاد شروع و شیوع مهاجرت معکوس خانواده ها بدلیل فشار مالی زندگی در کیش بویژه اجاره مسکن بالا که ترکیب جمعیتی کیش را برهم زده و ضرورت ساماندهی موضوع مهاجرت کاهش اجباری هزینه های فرهنگی در سبد معیشتی خانوارها بدلیل نامطلوب بودن فضای کسب و کار متاثر از سیاست های کلان اقتصادی کشور و از بین رفتن مزیت های اقتصادی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد لذا بنظر میرسد که تنزل دادن شاخص های فرهنگی- اجتماعی به مسائل سطحی و بی توجهی به نواقص واقعی فرهنگی جزیره که همگی در حوزه مسئولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد میباشد و متهم کردن جامعه و گردشگران عزیز و فهیم راه صوابی نبوده و پر واضح است که منطقه گردشگری جایگزین برای گردشگران قانع کیش در صورت عدم رضایتشان قطعاً مقاصد گردشگری داخلی نخواهد بود و آنان را به سمت مناطق گردشگری برون مرزی رهنمون خواهد شد و این امر موجبات رکود و تعطیلی هرچه بیشتر کسب و کارها را به دنبال خواهد داشتلذا شایسته است که جنابعالی به دور از هرگونه شعار عوامپسندانه و یا خدای ناکرده با اهداف غیر فرهنگی، ضمن دلجویی از مردم فهیم، نجیب، با فرهنگ و مومن جزیره کیش و رفع سوءتفاهم در ارتباط با اظهارات خود،به دنبال حل مشکلات اساسی و اولویت دار مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش از طریق تعامل و انجام مناسبات کاری با دستگاه های بالا دستی همچون دولت و مجلس باشید. در پایان کلام را با روایتی از پیامبر گرامی اسلام پایان می بریم:جابر ابن عبدالله روایت کرده است که رسولخدا (ص) به کعبه نظر افکند و فرمود: آفرین بر تو، خانه ای که چقدر بزرگی و احترام تو چقدر زیاد است. سوگند به خدا، احترام مؤمن نزد خدا از تو بیشتر است، زیرا حرمت تو فقط از یک جهت است (که خونریزی در تو حرام است)، ولی مؤمن از سه جهت احترام دارد:۱.خون وی محترم است.۲.مال او حرمت دارد.۳.بدگمانی نسبت به او حرام است. حافظ تو ختم کن که هُنر خود عیان شود من الله التوفیق ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1401 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ؛ " مسیحالله صفا " رییس جامعه حرفهای هتلداران کیش گفت ؛ فاصله کوتاه کیش با دوحه امتیاز بزرگی است که میتواند به جذب گردشگران ورزشی در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ کمک کند. خرید بلیت از طریق کردیت کارت برای خیلیها دشوار است و تنها در صورت حل این مشکل است که میتوانیم به ورود گردشگران ورزشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا حدی امیدوار باشیم. وی افزود ؛ در ۵۰ هتل جزیره میتوانیم میزبان حدود ۲۰هزار گردشگر باشیم. " صفا " ضمن اعلام اینکه سه سال پیش حکمی به ما دادند به عنوان عضو ستاد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت ؛ تغییر پی در پی مدیریتها در سازمان منطقه آزاد کیش، مشکلات را مضاعف کرده است. در ستاد جلسات متعددی برگزار کردیم اما متاسفانه پس از جلسه، هرکس راه خودش را میرفت. او تاکید کرد ؛ بعید است که گردشگران ورزشی که عمدتاً جوان هم هستند، کیش را برای اقامت خود در زمان جام جهانی انتخاب کنند. رییس جامعه حرفهای هتلداران کیش افزود ؛ میتوانیم شرایطی فراهم کنیم که دو ماه قبل از مسابقات تیم ملی ایران به کیش بیاید و در این جزیره اردو بزند و تمرین کند.
ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1401 آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جلسه شورای اداری که روز گذشته با حضور رئیسجمهور برگزار شد؛ تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر این که میتوان با رونق گردشگری بسیاری از مشکلات استان را برطرف کرد، اظهار داشت: حجم قابلتوجهی از صنعت اقتصادی جزیره مربوط به گردشگری میباشد و متاسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان، بیشترین آسیب را به این صنعت وارد کرده است. لواسانی در رابطه با گذر از بحران بیماری کرونا و واکسیناسیون عموم مردم، گفت: پیش بینی می شود که نوروز امسال کیش میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران باشد که در این خصوص برنامههای متعدد و خاصی برای این ایام تدوین شده است. وی “اطلاع رسانی در سطح گسترده” را یکی از مهمترین ابزارهای گردشگری عنوان کرد و افزود: جزیره کیش در فصل های کم مسافر فرصت مناسبی برای تبلیغات گسترده است و صدا و سیمای مرکز کیش در این زمینه می تواند نقش موثری را ایفا کند.
ایجاد شده: 25/دی/1400 آخرین ویرایش: 25/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست منطقه آزاد کیش در خصوص اجرای طرح «بنزین برای همه» در این جزیره گفت با اجرای این طرح به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین اختصاص پیدا خواهد کرد. سرپرست منطقه آزاد کیش با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفت تغییر قیمت حاملهای انرژی به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت برنامهای در نظر گرفته نشده است. وی در خصوص تفاوت این طرح با طرح قبلی تخصیص سهمیه بنزین گفت در طرح قبلی بنزین به هر خودرو اختصاص پیدا میکرد، اما در این طرح بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد به واسطه این طرح قرار است سهمیه بنزین به هر کد ملی اختصاص پیدا کند. در واقع افراد دارای خودرو یا بدون خودرو به واسطه این طرح ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد. وی افزود امیدواریم این طرح پس از اجرای آزمایشی به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شود. لواسانی در ادامه گفتههای خود عنوان کرد مردم میتوانند یارانه سهمیه بنزین خود را از هر کارت بانکی دریافت کنند و اگر افراد فاقد خودرو باشند، قادرند این یارانه را در اپلیکیشنی که به شکل ویژه برای آن طراحی شده بفروشند. همچنین بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی نتوانند سهمیه خود را به دیگران انتقال دهند یا نتوانند آن را بفروشند، مبلغ این سهمیه پس از مدت مشخصی به شکل فروش خودکار در حساب آنها قابل دریافت خواهد بود. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اعلام این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از ۱ سال در کشور اقامت داشته باشند میتوانند یارانه سهمیه سوخت خود را دریافت کنند گفت با اجرای شدن این طرح جدید، رانندگان وسایل نقلیه عمومی کماکان سهمیه خود را دریافت خواهند کرد و در سهمیه تاکسیها، خودروهای عمومی و گازوییلی هیچ تغییری اعمال نخواهد شد، اما اعضای خانواده آنها ۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.
ایجاد شده: 2/دی/1400 آخرین ویرایش: 2/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه ای با محوریت "تحقق سازمان مشارکتی، بازنگری در توسعه زیرساخت ها، سفر ارزان به کیش، حکمروایی محلی، معافیت های مالیاتی، گسترش فعالیت های رسانه ای صدا و سیما، تسریع در فرایندهای اداری" با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و تعدادی از سرمایه گذاران جزیره در هتل آرامیس پلاس برگزار شد. " جعفر آهنگران " رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فعالان اقتصادی را ذینفعان اصلی سازمان مشارکتی عنوان کرد و اظهار داشت: بهره گیری از تجارب و دانش فنی فعالان اقتصادی در تغییر ساختارها می تواند این منطقه را به یک شرایط مطلوب برساند. آهنگران بر ضرورت بازنگری زیرساخت های مختلف جزیره کیش اشاره داشت و گفت: توسعه زیر ساخت های انرژی،کاهش نرخ بلیت هواپیما، واردات خودرو از جمله برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد کیش است. به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در چهار چوب قوانین و مقرارت؛ تمام زیرساخت ها در بخش های مختلف جزیره توسعه خواهد یافت. رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که هیچ برهه زمانی با دهه نخست شکل گیری منطقه آزاد کیش قابل مقایسه نیست، گفت: در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های کلان سازمان گام های موثری جهت ارتقا سطح کیفی خدمات و استاندارد سازی در حوزه های مختلف برداشته خواهد شد. وی از تدوین برنامه مدون برای ترسیم آینده روشن کیش و تغییر اساسی در رویکرد و ساختار مناطق آزاد خبر داد و افزود: در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثر و کارآمدی در منطقه آزاد کیش خواهیم بود. جعفر آهنگران یکی از مهمترین موضوعات سازمان منطقه آزاد کیش را خانه های سازمانی عنوان کرد و اظهار داشت: با گفتمان و بررسی شیوه های کارآمد می توانیم موفق تر عمل کنیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حکمروایی موثر محلی در جزیره کیش را به عنوان یک الگوی برتر در سطح کشور معرفی کرد و گفت: نهادهای مدنی، انجمن ها و سرمایه گذاران نقش مهمی در تحقق این امر مهم دارند. آهنگران اولویت شمردن جزیره کیش به منافع شخصی را از مولفه های مهم حمکروایی محلی عنوان کرد و بیان داشت: دغدغه اصلی تمام فعالان اقتصادی در گرو منافع جزیره است و این اقدام ارزشمند سبب فراهم شدن زمینه توسعه و پیشرفت کیش خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات مداوم مانع زدایی رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. جعفر آهنگران بر نقش موثر صدا و سیمای مرکز کیش در جذب سرمایه گذاران به این منطقه تاکید کرد و گفت: گستره فعالیت های صدا و سیمای کیش می تواند ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه را در سطح ملی و بین المللی معرفی کند. شایان ذکر است در این جلسه علی عرب معاون عمرانی و زیربنایی، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، معراج نادری فصیح معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و محمود افتاده مدیر حقوقی، امور قراردادها و املاک در راستای مانع زدایی راه کارها و شیوه های کارآمد برای مرتفع کردن مشکلات پیش رو فعالان اقتصادی ارائه دادند.
ایجاد شده: 24/تیر/1400 آخرین ویرایش: 24/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مسیح اله صفا " رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش با اشاره به آخرین وضعیت هتلهای جزیره کیش گفت: از لحاظ حضور مسافر و اشغال هتلها، هتلهای جزیره کیش در بدترین شرایط موجودند و ضریب اشغال هتلها در جزیره کیش زیر ۴۰ درصد است. البته بعضی هتل ها که به صورت گارانتی و برای چارترکنندهها هستند ضریب اشغالشان بالای ۶۰ درصد است. ولی بقیه هتلها که آزاد هستند حتی به ۲۰ درصد نیز نمیرسند. وی با اشاره به اینکه فعالیت هتلداران در وضعیت کنونی توجیه اقتصادی ندارد گفت: تورمی که در جزیره کیش وجود دارد از مایحتاج عمومی، ارزاق دستمزد کارگران و مواردی دیگر بسیار بیشتر از تورمی است که در سرزمین اصلی وجود دارد. به طور مثال در تهران یک کارگر یک حقوق ثابت میگیرد و بعد از پایان ساعت کارش به منزل میرود ولی ما در جزیره کیش باید علاوه بر حقوق مصوب، اسکان، تغذیه و سایر نیازمندیهای او را نیز برآورده کنیم و همین مساله باعث افزایش دو برابری هزینهها میشود. وی ادامه داد: هتلداران باید مواد مصرفی خود را اعم از مواد اولیه رستورانها و پذیرایی را از استانهای مختلف در سرزمین اصلی خریداری کنند و بعد به جزیره کیش منتقل کنند که این انتقال هزینه زیادی دارد و باعث افزایش قیمت میشود و اگر هم بخواهند این کار را نکنند و مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل جزیره بخواهند تهیه کنند باز هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. وی با انتقاد از افزایش بیرویه قیمت بلیت هواپیماها گفت: گران شدن بلیت هواپیماها، گران شدن هزینههای انرژی و افزایش قیمت همه خدمات باعث شده تا سفر به کیش گران تمام شود. وی با اشاره به اینکه با وجود کرونا هتلداران تلاش کردند به فعالیتها و وظایف خود عمل کنند گفت: خوشبختانه تمامی هتلداران کیش پروتکلهای بهداشتی را به صورت کامل رعایت میکنند و خوشبختانه درصد مبتلایان به بیماری کرونا مسدر جزیره کیش در بین مسافرانی که از هتلها استفاده میکنند بسیار پایین است. وی با اشاره به اینکه هر کسی که به کیش میآید مختار است که در هتل ویا هر جایی که دوست دارد اقامت کند گفت: نمیتوانیم مسافران را مجبور کنیم که در کجا و چگونه اقامت کنند اما توصیه میکنیم که از اقامت در محلهای غیر استاندارد همچون پلاژها، اماکن عمومی و پارکها خودداری کنند زیرا با توجه به شرایط کرونا حفظ بهداشت و اجرای پروتکلها در این مراکز بسیار سخت است. صفا با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهای مانند ترکیه، روسیه به گردشگران خود و کسانی که به این کشور وارد میشوند واکسن تزریق میکنند گفت: میتوانیم چنین طرحهایی را در جزیره کیش اجرا کنیم فعالان جزیره کیش با همکاری بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش این آمادگی را دارند که واکسن وارد کنند و تمام گردشگرانی را که به جزیره کیش وارد میشوند در بدو ورود واکسینه کنند و حتی تمامی کیشوندان را به صورت رایگان واکسینه کنند اما متاسفانه به رغم آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی و فراهم شدن شرایط دولت با اجرای ا ین طرح مخالفت کرد و اعلام شد که اگر کسی میتواند در جزیره کیش واکسن وارد کند باید آن را تحویل وزارت بهداشت بدهد و وزارت بهداشت با صلاحدید خود واکسنها را توزیع کند. صفا ادامه داد: اگر طرح واکسیناسیون گردشگران در جزیره کیش به محض ورود اجرا شود قطعا تاثیر بسیار خوبی بر روی حضور گردشگران و همچنین مبارزه با کرونا خواهد داشت و باعث رونق اقتصادی جزیره کیش میشود ضمن آنکه هیچ هزینهای نیز دولت نیاز نیست پرداخت کند و دلیل مخالفت دولت با این طرح معلوم نیست. وی ادامه داد: با اجرای این طرح نه تنها واکسینه شدن رایگان کیشوندان را انجام میدادیم بلکه میتوانستیم تمام کسانی که در بندر لنگه و چارک زندگی میکنند را رایگان واکسینه کنیم اما متاسفانه موافقت نشد.
ایجاد شده: 14/تیر/1400 آخرین ویرایش: 14/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " خسرو نشان " معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره اشتغال هفت هزار سرپرست خانواده به فعالیت های گردشگری وابسته است. نشان اظهار داشت: این افراد در ۵۶۱ واحد خدمات گردشگری مشغول بکار هستند که شامل ۵۲ هتل، ۱۵۰ دفتر خدمات گردشگری، ۲۸۰ واحد پذیرایی و حدود ۱۰۰ مرکز تفریحی است. وی یاد آور شد: حمایت اشتغال موجود این بخش از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش بودکه در این راستا احیای نوروز دریایی ایجاد مراکز گردشگری فرهنگی ، رونق صنایع دستی با رویکرد صادارات و حضورموفق دررویدادهای بین المللی منطقه در دستور کار است. نشان با اشاره به تلاش ها برای تخصیص تسهیلات کم بهره به توسعه فضاهای بوم گردی در سطح ملی یادآور شد: با پیگیری و مذاکرات سازمان منطقه آزاد کیش با صندوق های کار آفرینی؛ طرح اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان عرصه بوم گردی در جزیره کیش نیز در دست اقدام می باشد . وی اضافه کرد: همچنین در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذار در سطح ملی و بین المللی در حوزه صنایع دستی با تمرکز بر رویکرد صادرات صنایع دستی ایران با محوریت کیش و با هدف بسته بندی، برند سازی و هویت بخشی به کل صنایع دستی کشور و استاندارد سازی هستیم . این جزیره دارای ۶ اثر تاریخی و محوطه باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده که شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه آثار باستانی ثبت شده ای جزیره است. کیش از جزیره های خلیج فارس در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است، این جزیره بیضی شکل ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که در سال ۱۳۴۹ هیاتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی این منطقه را مورد بازدید قرار دادند و به دلیل ویژگی های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب زلال اطراف، آن را به عنوان مرکز گردشگری بین المللی ایران انتخاب کردند. این جزیره از زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاده است اما حاکمیت معنوی ایران بر کیش از نامه های نگاشته شده توسط ایشان به زبان پهلوی در دوران مختلف کاملا مشهود است. از دوران حکومت آل بویه کیش مجددا به حکومتی ایرانی بر می گردد و بعدها در زمان سلجوقیان، اتابکان فارس، ملکوک هرمز آل مظفر و تیموریان این وضع ادامه دارد و در دوره سلجوقیان کیش به بزرگترین مرکز تجاری خالیج فارس تبدیل می شود. جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و از سال ۱۳۶۹ به عنوان منطقه آزاد شناخته شده است.
ایجاد شده: 1/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد. مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش در این جلسه گفت: دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقبتر بود بسیاری از هموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزهای را ایجاد کرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیریهای لازم انجام شد. وی با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برای افرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر میکنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم. هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر میکردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد. سومین و مهم ترین هدف ما این بود که با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت درکیش شویم. وی ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفهای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه ۱ میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که با این مرحله امتیاز ویژهای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقه صادر شود. سعید پورعلی چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخشهای گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعههایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد. وی گفت: عملیات اجرایی در جزیره مرحله آخر است که باید در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم را داشته باشیم که در هر دوصورت. واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم . وی افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیتهایی در این خصوص تیمهای مختلفی تشکیل شود. ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود. وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانکها رایزنیهایی خواهد شد. آخوندی همچنین عنوان کرد: میتوان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح را پیش دریافت کرد.
ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "خسرو نشان" معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه شورای معاونان آن سازمان که با حضور حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور عصر چهار شنبه ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد ، ضمن تشریح عملکرد مقایسه ای این معاونت در سال های ۹۸ و ۹۹ گفت: مقایسه ضریب اشغال هتل ها با رقم ۶۵٫۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۲٫۵ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت ها در شیوع ویروس کرونا است. به گفته خسرو نشان آمارها نشانگر این است که شیوع بیماری کرونا تاکنون خسارت های زیادی را به کسب و کارهای حوزه گردشگری در سطح بین المللی وارد کرده ، و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰درصدی مواجه بوده است. معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب اظهار داشت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود. خسرو نشان تصریح کرد: آنچه که می تواند فرصت گردشگری در سال ۱۴۰۰ را بهبود دهد، امید به واکسیناسیون ۱۹-covid در سطح کشور است و در صورتیکه جزیره کیش در تامین واکسن ساکنان و گردشگران ورودی اقدام کند و پیشگام باشد سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش شاهد خواهیم بود. وی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت های زیر مجموعه این معاونت اعم از مدیریت توسعه گردشگری، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات در خصوص تأسیسات گردشگری ایجاد شده سال ۱۳۹۹ از بهره برداری ۴ طرح تأسیسات مراکز اقامتی و تفریحی گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار و دویست میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر و همچنین ۱۲ طرح تأسیسات مراکز پذیرایی با حجم سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر خبر داد. نشان همچنین در تشریح رویکردهای کلان معاونت گردشگری کیش بر مبنای سند راهبردی عنوان کرد: این معاونت اهتمام جدی جهت تحقق جایگاه کیش به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور، کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی و کمک به اقتصاد ملی در جایگزینی مقصد کیش به جای مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان را در دستور کار دارد. جایگزنی کیش و جزایر پیرامونی به عنوان یکی از مقاصد سفر در حوزه منطقه ای و بین المللی با تاکید بر ارتقاء مزیت های گردشگری کیش و توجه ویژه به کشور های پیرامونی و حوزه خلیج فارس و استفاده ازمزیت های برنامه ۲۵ ساله همکاری های مشترک ایران و چین در منطقه آزاد از دیگر مواردی بود که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد. خسرو نشان همچنین ارتقاء سطح خدمات و آموزش گردشگری و حرکت به سمت صدور دانش و متخصص گردشگری به سرزمین اصلی و کشور های منطقه را از دیگر برنامه های مد نظر این معاونت برشمرد. توسعه و ترویج انواع گردشگری موضوعی با توجه به زیر ساخت ها و ویژگی های اختصاصی جزیره کیش به ویژه گردشگری در زمینه های ورزشی ، سلامت ، پزشکی ، دریا پایه ، نمایشگاهی ، فرهنگی و هنری ، تفریحی و اوقات فراغت، ارتقا جزیره کیش به عنوان شهری هوشمند ، خلاق و گردشگر پذیر با لحاظ تمامی اختصاصات آن، از جمله ارتقا منظر بصری ، ایجاد تنوعات موضوعی و تصویر خوشایند و ایجاد هویت بصری اختصاصی در عرصه ملی و بین المللی، تبدیل کیش به قطب دوم گردشگری فرهنگی کشور با تاسیس موزه ها و برگزاری رویداد های هنری فرهنگی از دیگر برنامه های معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش است که خسرونشان در جلسه شورای معاونان به تشریح آن پرداخت.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شدهاند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آنها از مسیرهای هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوسهای دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آنها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تختهای اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتلها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتلها استفاده کنند از خانههای اقامتی دوستان و آشنایان و خانههای مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سالهای قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتلها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سالهای قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آنها از کلوپهای تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگهای شبانه ۷.۴ درصد، از کشتیهای تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستورانهای با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان میدهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپهای تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتیهای تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگهای شبانه رفتهاند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرتها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار میشد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکلها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزشهای تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسبتر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگبندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارتهای بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیمهای نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی