به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتلهای یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعههای گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد میتواند نویدی برای حل این مشکل باشد. مرگ ناکام گردشگری مسئلهای غیرقابل پیشبینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بیمهری دستگاههای خدماترسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم. البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاهها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازهای است که این صنعت را تهدید میکند. زیرساختهای گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاهها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعهها دارد. «محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفتوگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار میکند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساختهای گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد. وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، میگوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد. اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان میکند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم. وی خاطرنشان میکند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیریهای متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند. «سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعهی خود خبر میدهد و در این باره ابراز تاسف میکند. در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استانها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر میرسد تاکنون دیگر استانها درگیر این مسئله نبودهاند، به خبرنگار ایسنا میگوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتلهای کشور به ما ارسال نشده است. البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور به خبرنگار ایسنا میگویند: براساس گزارشها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استانهایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استانهای دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بودهاند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "اصغر نبیل" نایبرئیس جامعه هتلداران استان یزد، از قطع برق تعدادی از هتلهای شهر یزد توسط مامورین شرکت برق به صورت دسته جمعی خبر داد و گفت: هتلها به دلیل ضررهای مالی هنگفت هتلها به دلیل شیوع کرونا، ستاد تسهیل در مصوبهای پرداخت قبوض آب برق و گاز هتلها را تا پایان فروردین ۱۴۰۰ در تمام کشور به تاخیر انداخته و مهلت داده است. وی افزود: این مصوبه دستور وزیر، استانداران و سایر ارگانهای ذیربط را دارد اما شرکت توزیع برق یزد در یک حرکت عجیب، امروز صبح برق اکثر هتل های بزرگ یزد را قطع کرده است. نبیل با تاکید بر این که قطع برق هتلهای یزد کاملا خلاف مصوبات ستاد ملی کروناست، تصریح کرد: متاسفانه به نظر میرسد که روند قطع برق هتلهای یزد همچنان ادامه دارد و این تصمیم در حالی از سوی شرکت توزیع برق استان اخذ شده که بسیاری از فعالان گردشگری متضرر از خسارتهای کرونا هستند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان یزد تاکید کرد که این اقدام عجیب کاملا خلاف سیاستهای دولت در حمایت از گردشگری است و مسئولان استان باید در این زمینه اقدام کنند.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند. عبادی ادامه افزود؛ بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود. امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست. نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟ وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتلها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتلها تعطیل و تعدادی از آنها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتلها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بینالمللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همهگیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتلها تعطیل شود. وی درباره برنامههای تعطیلات نوروزی هتلها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم میزند، حرفهایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینههای زیادی را صرف ایمن سازی هتلها کردهاند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارتها دارای بارکد است و مدام بازرسی میشود؛ پروتکلهای لازم برای دریافت این کارتها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه میشود. عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شدهاند و برخی هتلها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجارهها و هزینهها با اینکه درآمد کمی از کافیشاپ و رستورانهای هتلها به دست میآید، بالاخره کمر هتلداران را خم میکند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاریها اعطا شود.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "مهدی آجیلیانعباسی" مدیرعامل جامعه حرفهای هتلآپارتمانهای خراسان رضوی در گفتوگو با ایسنا درخصوص دلایل استعفای خود اظهار کرد: همانطور که میدانید اتحادیهها در شهرهای مختلف، اصنافی در زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل میدهند و از قانون نظام صنفی تبعیت میکنند. به سبب غفلتی که وزارت میراث فرهنگی در سالهای گذشته و درخصوص تشکیل تشکلهای بخش خصوصی داشته، مجموعههای فعال حوزه گردشگری ازجمله هتلها، هتلآپارتمانها و مهمانپذیرها به صورت مستقل اتحادیه تشکیل داده و بر همین اساس فعالیت میکردند که بسیاری از آنها سابقهای بیش از ۲۰ یا ۳۰ ساله دارند. وی ادامه داد: متاسفانه همواره به دلیل عدم تفویض اختیار و امورات تصدیگری در فرایند کار با ادارهکل میراث فرهنگی درگیر بودهایم، به گونهای که اعلام میکردند تشکلهایی که زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارند، تحت نظر ادارهکل میراث فرهنگی نبوده و نمیتوانند تفویض اختیار کنند. ادارهکل میراث فرهنگی خراسان رضوی اغلب انرژی و زمان خود را صرف موضوعات تصدیگری میکند که نتایج آن نابسامانی و سوءمدیریت موجود در بخش گردشگری مشهد به عنوان یکی از قطبهای گردشگری کشور است. مدیرعامل جامعه حرفهای هتلآپارتمانهای خراسان رضوی عنوان کرد: این موضوع یکی از دغدغههای ما در زمینه گردشگری بوده است. در قانون برنامه ششم تصریح شده که تأسیسات گردشگری از قانون نظام صنفی مستثنی هستند. از همین رو با تبعیت از قانون و مطالباتی که در خصوص تصدیگری داشتهایم، تشکیل جامعه دادهایم. تشکیل این جامعه با مشکلات زیادی مواجه بود که با شیوع ویروس کرونا، بیکاری و تعطیلی همکاران ما همراه شد. آجیلیانعباسی مدعی شد: بر اساس قولی که ادارهکل میراث فرهنگی استان داده بود، انتظار داشتیم تفویض اختیار به صورت صد درصدی انجام شود تا اختیار داشته باشیم که امور تصدیگری را خودمان انجام دهیم و ادارهکل میراث فرهنگی در جایگاه حاکمیتی خود به نظارت و سیاستگذاری خود و حل مشکلات مشهد بپردازد، اما متاسفانه در طول یک سالی که فعالیت خود را آغاز کردهایم، به هر نحوی سنگ جلوی پای ما انداخته و واگذاری تصدیگری را به صورت قطرهچکانی انجام دادهاند. همچنین توقع دارند که به عنوان کارمند ادارهکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عمل کرده و تشکل منفعلی را ایجاد کنیم که قطعا این امر با روحیات هیات مدیره و جامعههتلداران سازگار نیست. وی تصریح کرد: اخیرا نیز اخطاراتی علیه ما صورت گرفته که با توجه به شرایط موجود و عدم پاسخگویی به همکارانم، تصمیم به استعفا گرفتم. با وجود چنین رویهای که اداره کل میراث فرهنگی در پیش گرفته به نظر میرسد از حل مسائل و مشکلات موجود عاجز باشم. مدیرعامل جامعه حرفهای هتلآپارتمانهای خراسان رضوی افزود: یکی از مسائلی که به عنوان نماینده جامعه هتلآپارتمانهای استان با آن روبهرو بودهام، عدم وجود برنامه، چشمانداز و سیاستگذاری در حوزه گردشگری شهر مشهد بوده است؛ به طوری که در مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور ۱۰۰ هزار تخت رسمی در کنار ۱۰۰ هزار تخت غیر رسمی وجود دارد که فضای غیر رقابتی به ضرر گردشگران و زائران امامرضا(ع) به وجود خواهد آورد که تبعات آن را در وضعیت کارنامه خدمات این حوزه مشاهده میکنیم. آجیلیانعباسی تشریح کرد: همچنین مدیران ارشد ادارهکل میراث فرهنگی استان نیز پاسخگو نیستند. در چند روز گذشته شرایطی برای حضور فعالان گردشگری و مدیران ادارهکل در برنامه زنده تلویزیونی برای بیان مشکلات و دغدغهها فراهم شد، اما مسئولان میراث فرهنگی توجهی به این موضوع نداشته و در این برنامه شرکت نکردند. متأسفانه با ناهماهنگیها و ناملایماتی که از سوی میراث فرهنگی مواجه هستیم و با توجه به عدم پاسخگویی متولیان صنعت گردشگری نمیتوانیم کاری انجام دهیم و مطالبات همکاران خود را پیگیری کرده تا بتوانیم فضای رقابتی سالمی در حوزه گردشگری مشهد ایجاد کنیم.
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره احتمال از سرگیری پروازهای دوبی به خبرنگار مهر اظهار کرد: دفتر نمایندگی ایران در دوبی خبری اعلام کرده که صدور ویزاهای توریستی امارات از سر گرفته شده است. وی افزود: اینکه این ویزا برای چه افرادی صادر میشود، هنوز مشخص نیست؛ فکر نمیکنم عملاً اقدام خاصی انجام شده باشد. اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفرهای نوروزی، ایرلاینها اقدام به فروش بلیت دوبی خواهند کرد یا خیر؟ گفت: اگر امارات صدور ویزا را آغاز کند مشکلی نیست و ایرلاینها میتوانند پرواز کنند اما اگر این اتفاق نیفتد، از آنجا که مشخص نیست امارات چه برخوردی با مسافران خواهد داشت، فروش بلیت نوروزی سفرهای دوبی از هم اکنون، مشکل ساز خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل صدور بلیت و ویزای گردشگری امارات به آژانسهای گردشگری ابلاغ شده است؛ کنسولگری ایران در دوبی نیز پیگیری میکرد تا ویزای ایرانیان صادر شود اما هنوز جزئیات این موافقت امارات مشخص نیست و نهادهای ذی ربط در این کشور باید اطلاعات دقیقتری منتشر کنند. به گفته مسئول نمایندگی ایران در امارات، فعلاً کسانی که از قبل اقدام کرده بودند با اولویت خانوادهها، میتوانند ویزا دریافت کنند. اسعدی سامانی درباره زمان آغاز پرواز ایرلاینهای ایرانی به دوبی نیز گفت: هر زمان که صدور ویزای گردشگری از سر گرفته شود، ایرلاینهای ما هم میتوانند پروازها را از سر بگیرند.
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاریهای گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و وزارت گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا امضا شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این تفاهم نامه همکاری براساس روابط دوستانه و تمایل متقابل برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاریهای گردشگری با تاکید بر نقش مهم گردشگری در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و برجسته سازس ویژگیهای طبیعی و تاریخی دو کشور به امضا رسیده است. این تفاهم نامه در ۱۱ بند به مدت ۲ سال تنظیم شده است و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. برقراری روابط گردشگری ایران و نزوئلا نزدیکی ملت ها را به دنبال دارد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برقراری روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ونزوئلا موجب نزدیکی دوملت و شناخت بیشتر از هم خواهد شد. آقای علی اصغر مونسان در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ایران با تمدن کهن و داشته های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان و بی نظیر و همچنین تنوع فرهنگی و اقوام , ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و جذب گردشگران از ونزوئلا دارد. وی تصریح کرد: بخشی از این جاذبه ها را حضوری و بخش دیگری را از طریق فیلم و عکس در این مراسم مشاهده کردید. آقای مونسان گفت: ونزوئلا با طبیعت بسیار زیبایی که در عکس ها و فیلم ها مشاهده شد و با توجه به توضیحات وزیر گردشگری این کشور می تواند برای گردشگران به ویژه طبیعت گردان ایرانی جاذبه خوبی باشد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بااشاره به وجود پرواز مستقیم بین دو کشور افزود: پرواز مستقیم بین دو کشور یک ظرفیت بسیار مهم و خوب است که می تواند به شروع و توسعه روابط گردشگری دو کشور کمک کند. وی گفت: قیمت ها در ایران برای گردشگران خارجی بسیار مناسب است و از مسئولان ونزوئلا هم درخواست داریم تا کمک کنند جاذبه قیمت و اقتصادی بودن را هم برای گردشگران ایرانی به وجود بیاورند و ما به عنوان دولت باید کمک کنیم تا آژانس های دو کشور بتوانند روابط گردشگری را برقرار کنند. وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها کمک بگیریم تا موانع و مشکلاتی که برای توسعه رابطه گردشگری در ایران و ونزوئلا وجود دارد برطرف شود. آقای مونسان به زمان ۱۴ ساعت سفر به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که جادبه های طبیعی موجود در این کشور آنقدر برای ایرانی ها جداب است که حاضر هستند این مسافت را طی کنند. ایران و ونزویلا دوملت برادر و صلح طلب هستند وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: کشورهای ایران و ونزوئلا دو ملت برادر و طلح طلب هستند. آقای علی پادرون در مراسم امضا تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاریهای گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ونزوئلا دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد و از نظر جاذبههای طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دنیا محسوب میشود. وی گفت: آبشار آنجل به عنوان مرتفعترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیتهای گردشگری این کشور است. آقای علی پادرون افزود: آبهای کریستالی، ساحلهای شنی، دشتهای گسترده، جنگلهای آمازونی و ظرفیتهای بسیار بی نظیر دیگر در بخش طبیعت گردی و همچنین دربخش زمین شناسی ونزوئلا، دارای ظرفیتهای بسیار بالایی است. وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیباییهای طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم همین آبشار آنجل به عنوان مهمترین اثر طبیعی است. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیبهایی در صنعت گردشگری هستیم با این وجود در سال ۲۰۲۱ گردشگری با وحدت بیشتری کار خود را آغاز خواهد کرد تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازگردد وسفرهای بین المللی برقرار شود. آقای علی پادرون با اشاره به تحریمهای ظالمانه علیه ایران افزود: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریمها را تجربه کرده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. وی اضافه کرد: در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرد و هم اکنون در میان همه این تحریمها شاهد تقویت همکاریهای دوکشور در بخش گردشگری هستیم. آقای پادرون افزود: این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار و مبارزه ضد استکباری بین دو کشور جزء اشتراکات بین ایران و ونزوئلا است. وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری برنامه گستردهای را در دستور کار داریم گفت: از تلاشها و همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برنامه ریزی برای تقویت همکاریهای گردشگری بین دو کشور تشکر میکنم. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا افزود: من با دست پر از این سفر بر میگردم و گزارش خوبی را از همکاریهای گردشگری بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، رادیو بین المللی چین روز دوشنبه اعلام کرد زبان چینی، به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی پیوست و تعداد کل زبان های رسمی سازمان جهانی گردشگری به ۶ زبان رسید. «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل به همین مناسبت پیام تبریکی را برای دولت چین ارسال کرد. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل با نفوذ ترین سازمان گردشگری بین المللی بین دولتی در دنیا محسوب می شود که در حال حاضر ۱۵۹ عضو دارد و مقر آن در مادرید پایتخت اسپانیا است. چین در سال ۱۹۸۳ میلادی به سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل پیوست؛ چین این پیشنهاد که زبان چینی نیز به یکی از زبان های رسمی این نهاد تبدیل شود را در جریان برگزاری هفدهمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی مطرح کرد؛ مجمع عمومی نیز این پیشنهاد را پذیرفت و اصلاحیه ماده ۳۸ قانون سازمان جهانی گردشگری را تصویب کرد که بر اساس آن، زبان های رسمی این سازمان، عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی معرفی شدند. بر اساس اساسنامه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، بعد از اینکه مجمع عمومی این نهاد اصلاحیه را تصویب کرد، روند تصویب این اصلاحیه و اجرایی شدن آن، به بیش از دو سوم آراء کشورهای عضو این سازمان نیازمند است. از زمان تصویب این اصلاحیه در سال ۲۰۰۷ میلادی، چین اقدامات زیادی را در مسیر همکاری با سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل عملی کرده است تا کشورهای عضو این سازمان را به تکمیل روند تائید این اصلاحیه تشویق کند و زبان چینی هر چه زودتر، به یکی از زبان های رسمی سازمان جهانی گردشگری تبدیل شود. در ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی بود که ۱۰۶ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری این اصلاحیه را تائید کردند و رسما لازم الاجرا شد. بر اساس اعلامیه صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و جهانگردی چین، تبدیل زبان چینی به یکی از زبان های رسمی UNWTO باعث تقویت یکپارچگی و اعتبار و اقتدار این نهاد به عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل و تقویت وضعیت و نسبت استفاده از زبان چینی در سازمان های بین المللی شده است. مسئولان وزارت فرهنگ و جهانگردی چین تاکید کرده اند که چنین روندی به پکن کمک می کند تا نقشی به مراتب فعال تر و پویاتر را در امور جهانگردی بین المللی جهانی ایفا کند و بستری فراهم شود تا چین تجارب و فرصت های توسعه گردشگری خود را به اشتراک بگذارد و سهمی مثبت در ساخت جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت ایفا کند.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اعلام کاهش ۹۵ درصدی ظرفیت اقامتی این استان در نوروز ۱۴۰۰، اظهار داشت: در نوروز سال ۹۸ شاهد روزانه ۱۲۰ هزار اسکان در یزد بودیم اما بنا بر برنامهریزی سال جاری بیش از شش هزار اقامت در روز نخواهیم داشت. "سید مصطفی فاطمی" ابراز داشت: امسال تبلیغات مستقیم سفر نیز نخواهیم داشت اما گردشگری هوشمند و مسئولانه در یزد جاری خواهد بود. همچنین فعالیت خوابگاهها، کمپها، چادر زدن و سایر اقامتهای معمول در سالهای گذشته را نیز در استان نخواهیم داشت.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری کشور با اشاره به بودجه پائین این وزارتخانه برای موضوع تبلیغات در سطح بینالمللی، اظهار داشت: گردشگری هنوز مانند کشاورزی و صنعت در اولویت دولت نیست و باید این واقعیت را بپذیریم که مقدار بودجه حوزه تبلیغات آن بسیار اندک است. "علیاصغر مونسان" ابراز داشت: قطعاً با این بودجه ناچیز نمیتوان اقدام زیادی انجام داد زیرا در حال حاضر تمام بودجه تبلیغات خارجی به عددی حدود ۱۰ میلیارد تومان هم نمیرسد. این مبلغ شاید حتی کفاف تهیه دو فیلم و بیلبورد تبلیغاتی در یک شبکه تلویزیونی برون مرزی را نمیدهد. "مونسان" تصریح کرد: افرادی که منابعی در دست دارند، تبلیغات را سرمایهگذاری نمیدانند و تصورشان از تبلیغات دور ریختن پول و هزینه کردن بیمورد است. وی همچنین در رابطه با طرح تعطیلی پنجشنبهها نیز گفت: پس از پیگیریها و مکاتبات انجام شده و طرح این موضوع در هیات دولت، اکثریت اعضای هیات دولت با این طرح مخالف بودند. وزیر گردشگری در ادامه گفت: در گام اول توجیهاتی مانند مشکلات اداری و بار مالی برای دولت مطرح شد و نهایتاً مخالفت با طرح را رقم زد. این مقام مسئول در پایان یادآور شد: استانداران میتوانند بار دیگر این مساله را پیگیری کنند اما به علت کافی نبودن زمان به نظر باید آن را در دولت بعد پیگیری کرد.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 14/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، با پیگیریهای مستمر کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، دولت مکلف به پوشش بیمه راهنمایان گردشگری شد. "سید امیرحسین قاضیزاده هاشمی" نایبرئیس اول مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع، گفت: نمایندگان مردم در کمیسیون تلفیق، بیمه راهنمایان گردشگری را به عنوان اقشار خاص مورد بررسی قرار داده و در تبصره ۱۴ ردیف ۱۴ لایحه بوجه ۱۴۰۰ ثبت کردند. "محسن حاجیسعید" رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور نیز با اعلام اینکه این مصوبه حاصل حدود ۲۰ سال پیگیری تشکلهای راهنمایان گردشگری استانی و ملی است، ابراز داشت: کانون راهنمایان گردشگری در یک سال و نیم گذشته بیش از ۵۰۰ مکاتبه با نمایندگان و مسئولین در رابطه با این موضوع داشته است. "حاجیسعید" همچنین گفت: انتظار میرود حداکثر ظرف یک ماه آینده، اسامی احصا شده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و این قانون در اسفندماه سال جاری محقق شود. وی در پایان تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بیمه اجباری نبوده، شغل دیگری جز راهنمای گردشگری نداشته و حداقل سه سال سابقه فعالیت دارند، میتوانند تحت پوشش بیمهای قرار بگیرند.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 12/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به روزهای اول شیوع کرونا در کشور، اظهار داشت: وقتی تصمیم به انتقال دانشجویان ایرانی "ووهان" به کشور گرفتیم، هیچ دستگاهی با ما همکاری نکرد و تنها بودیم. "پیرحسین کولیوند" ابراز داشت: حتی هتلی که میخواستیم برای آنها اجاره کنیم تا ۵ برابر قیمت هم پیشنهاد دادیم اما هیچ کسی به ما کمک نکرد. وی افزود: از سوی دیگر برخی مسئولین شهریار، هتلدار را تهدید کردند که میخواهید کرونا را به شهریار بیاورید و هتلدار هم پشیمان شد. وی در پایان گفت: وقتی دانشجویان را به ایران آوردیم، هتلدار و عوامل هتل رفتند و اصلا نماندند. از یکی از همکاران خواستیم که هتلدار شود و ۲۴ نفر از نیروهای اورژانس نیز به عنوان عوامل هتل مشغول شدند.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 12/بهمن/1399 اخبار داخلی