نتایج جستجو...
تکمیل جای خالی اسپا در صنعت گردشگری با افتتاح انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی

تکمیل جای خالی اسپا در صنعت گردشگری با افتتاح انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی

آئین افتتاحیه و آغاز بکار فعالیت رسمی انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی و همچنین کمیسیون تخصصی اسپا و ماساژ گروه متخصصین ایران، عصر روز یکشبه مورخ 11 خردادماه در محل دفتر گروه متخصصین ایران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس هیات‌مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی در مراسم افتتاحیه با اشاره به تلاش پنج ساله برای دریافت مجوز این انجمن، اظهار داشت: در طول این سال‌ها به عنوان یک شرکت خصوصی فعال در حوزه اسپا دچار چالش‌های زیادی بوده‌ایم زیرا در درجه اول مشخص نبود که این صنعت که وارد ایران شده است، باید در کجا و زیرمجموعه کدام بخش قرار گیرد. "پانته‌آ ضیمران" در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز، ابراز داشت: پس از مدت‌ها رایزنی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سابق و وزارت گردشگری فعلی، موفق شدیم تا مسئولان را توجیه کنیم که اسپا یک واحد گردشگری است و محل فعالیت آن نیز در هتل‌ها و مراکز اقامتی است. "ضیمران" با تاکید بر اینکه جای خالی اسپا در صنعت گردشگری کشور حس می‌شود، بیان داشت: برای ایجاد و توسعه بخش اسپا در بدنه صنعت گردشگری، نیاز به یک تیم قوی و متخصص و دریافت کمک، راهنمایی و مشاوره از اساتید و صاحب‌نظران حوزه‌های پزشکی و گردشگری داشتیم. وی تصریح کرد: اسپا نیز مانند سایر خدمات حوزه گردشگری نیاز به استانداردسازی و استانداردنویسی دارد. برای مثال شاهد هستیم که در یک هتل پنج ستاره به دلیل عدم آگاهی و تخصص کافی، اسپایی در حد سه ستاره فعالیت دارد یا اینکه بخش‌هایی از هتل‌ها و مراکز اقامتی که عملاً غیرقابل استفاده است را در اختیار مجموعه‌ای ناشناخته قرار می‌دهند که هیچ شناختی از هتل و هتلداری ندارد.  رئیس هیات‌مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی، گفت: در هیات‌مدیره و شورای سیاست‌گذاری انجمن از افراد متخصص در بخش‌های پزشکی، گردشگری، هتلداری، طب سنتی و دیگر بخش‌ها استفاده شده است. وی افزود: اسپا یکی از بخش‌ها و حوزه‌های درآمدزا در صنعت جهان به حساب می‌آید و فعالیت یک واحد اسپا در هتل‌ها و مراکز اقامتی علاوه بر درآمدزایی، ایجاد ارزش افزوده را نیز در پی خواهد داشت زیرا با جذب تورها در بخش توریسم سلامت و گردشگری پزشکی، می‌تواند گردش مالی زیادی را به ارمغان آورد. "پانته‌آ ضیمران" در ادامه به تدوین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها در زمینه راه‌اندازی مراکز اسپا اشاره کرد و گفت: بر این اساس، سه مرجع وزارت بهداشت، وزارت گردشگری و جامعه هتلداران ایران بر راه‌اندازی این مراکز، نظارت خواهند داشت. "ضیمران" در بخش پایانی اظهارات خود گفت: یکی دیگر مسائلی که متاسفانه در این حوزه شاهد آن هستیم، فعالیت زیرزمینی و غیرمجاز مراکز است که امیدواریم با استانداردسازی و استانداردنویسی، بتوانیم علاوه بر درجه‌بندی اسپاها، ماساژورها را نیز درجه‌بندی و رتبه‌بندی کنیم.

ایجاد شده: 13/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 13/خرداد/1399     اخبار داخلی
حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌های سراسر کشور، اظهار داشت: از روز اول سلامت میهمانان برای هتلداران در اولویت قرار داشت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد. "جمشید حمزه‌زاده" با اعلام اینکه پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است، ابراز داشت: ضمن اینکه پروتکل‌ها رعایت می‌شود، هتل‌ها به طور مرتب ضدعفونی شده، تمامی مهمانان بدون استثنا تب‌سنجی می‌شوند و سلامت کارکنان هتل‌ها نیز مداوم کنترل می‌شود تا بدون دغدغه بتوانند خدمات شایسته‌ای را در راستای تأمین سلامت گردشگران ارائه کنند. "حمزه‌زاده" افزود: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با وزارت گردشگری و وزارت بهداشت داریم، این اقدامات به نحو احسن انجام شده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور در ایّام بحران کرونا، اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل ما در درجه اول کارکنان هتل‌ها بودند. نزدیک به 80 هزار نفر نیروی کار در بخش هتل‌ها و در کل صنعت گردشگری نیز 240 هزار نفر فعالیت می‌کنند که از روز اول تعداد زیادی از آن‌ها بیکار شدند. وی تصریح کرد: دغدغه اکثر هتلداران این بود تا جایی که ممکن است حقوق آن‌ها را تأمین کنند. در حقیقت مشکل اصلی ما حفظ اشتغال بود. در درجه بعدی درآمد هتل‌ها صفر شد و نه ‌تنها طی سه ماه گذشته درآمدی نداشتیم بلکه هزینه مازاد نیز داشتیم. رئیس جامعه هتلداران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران در پایان گفت: جامعه هتلداران طی سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه بالغ بر 4500 میلیارد تومان ضرر مالی کرده است و برای جبران بخشی از این خسارت، خواستار تسهیلاتی مانند دریافت بیمه بیکاری، بخشودگی سهم بیمه کارفرما تا پایان شهریور و... است.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
راهنمایان گردشگری در بحران کرونا آنطور که باید، دیده نشده‌اند

راهنمایان گردشگری در بحران کرونا آنطور که باید، دیده نشده‌اند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری با اشاره به جلسه روسا و نمایندگان تشکل‌ها و صنوف گردشگری با معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: متاسفانه راهنمایان گردشگری به شکلی که مورد انتظار است، دیده نشده‌اند و اعتراض اصلی ما در جلسه نیز این بود که چرا راهنمایان گردشگری به عنوان یک شغل شناخته نشده‌اند. "علی صدرنیا" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، ابراز داشت: بخش عمده‌ای از کار اجرایی مربوط به تورهای گردشگری را راهنمایان انجام می‌دهند و این درست نیست که این قشر را به عنوان مشاغل غیررسمی در نظر بگیریم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری همچنین گفت: تفاوت اصلی کار ما با صنوفی مانند هتل، آژانس و ... در فصلی بودن آن است. یک راهنمای گردشگری ممکن است فقط در ایام و فصول خاص، فعالیت داشته باشد اما این نکته را فراموش نکنیم که در همان بازه زمانی به اندازه دو شیفت کاری، فعالیت می‌کند و این موضوع تعادل لازم در خصوص ساعات کاری را به وجود می‌آورد. وی تصریح کرد: علاوه بر این، کار یک راهنمای گردشگری بر اساس تحقیق، مطالعه و پژوهش است و حتی در زمان‌هایی که سفر یا تور گردشگری نیز وجود ندارد در حال کار علمی است. "صدرنیا" در ادامه به آسیب‌ها و خسارت‌های ویروس کرونا به صنعت گردشگری دنیا از جمله ایران، اشاره کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که صنعت گردشگری ایران قبل از شیوع ویروس کرونا نیز شرایط مطلوبی نداشت اما در هر حال بازگشت به همان شرایط پیش از کرونا نیز حداقل یک سال و نیم، زمان خواهد برد. وی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری متضررترین صنف فعال در حوزه گردشگری هستند زیرا هتل‌ها و آژانس‌ها با وجود مشکلات زیاد به هر صورت دارای عقبه مالی هستند و حداقل می‌توانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند اما شرایط برای راهنمایان کاملاً متفاوت است. در واقع تا زمانی که سفری وجود نداشته باشد، راهنمایان نیز بیکار خواهند بود و بالطبع درآمدی نیز نخواهند داشت. این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: در جلسه با معاون گردشگری کشور نیز موضوع جدیدی مطرح نشد و مجدداً قول همکاری و پیگیری مسائل را دریافت کردیم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری در رابطه با اختصاص وام و تسهیلات حمایتی به راهنمایان گردشگری نیز گفت: تا این لحظه هیچ وامی برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته نشده است. البته طی روزهای گذشته سامانه‌ای برای ثبت‌نام راهنمایان گردشگری، معرفی شد اما باید بدانیم که این سامانه از قبل نیز وجود داشته و صرف ثبت‌نام در آن به معنی اختصاص و دریافت وام نیست. وی در پایان گفت: اگر قرار باشد وامی برای راهنمایان گردشگری اختصاص داده شود، بدون شک یکی از معیارهای راستی‌آزمایی برای تشخیص راهنمایان فعال و حرفه‌ای، اطلاعات ثبت شده در این سامانه خواهد بود.

ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...