به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعوابسته و سیوپنجمین نمایشگاه ملی صنایعدستی صبح امروز سهشنبه ۵ بهمنماه ۱۴۰۰ با حضور " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایعدستی در سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانیها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامهریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوبهای ستاد ملی کرونا برگزار میشود.» او با اشاره به آسیبهای وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایعدستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و همافزایی و انسجام بین استانها و انواع گردشگری باشد.» او با اشاره به حضور شهرداریها و اتاقهای بازرگانی در غرفه استانها، افزود: «بروز ایدهها از جمله فعالیتهای زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بستههای سرمایهگذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذینفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشستهای B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئتهای بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاههای آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشستهای تشریک مساعی و اشتراکگذاری تجربهها همچنین پنلهای تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیتهای بخشخصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاعرسانی و ثبتنام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکتکنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.» او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایعدستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک حوزههاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این همافزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابیها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته میشود.» معاون گردشگری درباره حمایتهای انجام شده از کسبوکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسبوکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکلها و انجمنهای حرفهای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخشهای دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیلگیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگیهای بینبخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشستهای تجاری و فمتورها به میزبانی هشت استان انجام دادهایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.» معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.» شالبافیان درباره بخش بینالمللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئتهای تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشستهای b۲b نیز با حضور شرکتهایی از چین و برخی کشورهای اروپایی بهخصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامهریزی شده است.» او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شدهاند که امکان حضور آسیبدیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.» معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنوارهها و نمایشگاههای منطقهای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمیکند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقهای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی میشود.» او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارتآپها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارتآپها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمیدانیم بلکه آنها را مکمل و همیار آنها میبینیم.» معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاهها اقدام کردهایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری حمایتهای مالی از استارتآپهای نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارتآپها برای ارائه راه حلهای جدید در این حوزه است.» او درباره مدیریت برنامهریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استانها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران بهعنوان هماهنگکنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامهریزی شده است.» او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکتهایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامهریزیها از جمله ارائه خوراک استانها با رویکرد تخصصی انجام شده است.» شالبافیان درباره بستههای سرمایهگذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایهگذاری در حوزه جنگلها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگلها و سازمان حفاظت از محیطزیست آماده کردهایم و در نمایشگاه در قالب دفترچهای رونمایی میشود.» معاون گردشگری نبود مشکلات محیطزیستی و مسائل بینبخشی را بهعنوان ویژگی اصلی این بستهها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصتهای سرمایهگذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه میدهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شدهاند.» شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، میتوان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواستهایی را مطرح کنیم.» شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آنها استمرار پیدا کند.» او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانیهای ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکلها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه میآیند نیز درخواست داریم پروتکلها را رعایت کنند.» او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.
ایجاد شده: 5/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " سعید محمد " دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم اظهار کرد: نقض قوانین و اعمال دستورالعملها و بخشنامههای یک شبه و غیرکارشناسی موجب ایجاد برخی موانع در مسیر تولید در این مناطق شده است. وی بازگشت مزیتهای مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروری دانست و افزود: با پیگیریهای صورت گرفته مناطق آزاد از شمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه خارج شده اند و پیگیر اعمال معافیت مالیات بر حقوق و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق هستیم. محمد افزود: در حال حاضر در مناطق آزاد ارس، اروند و چابهار با مصوبه شورای تأمین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده و پیگیر این موضوع در استان هرمزگان برای مناطق آزاد قشم و کیش نیز هستیم. وی در ادامه صنعت گردشگری به عنوان یکی از بخشهای درآمدزا در منطقه آزاد قشم را نیازمند توجه ویژه دانست و ادامه داد: موضوعاتی مانند توریست درمانی، علمی و ورزشی و برگزاری رویدادهای متنوع متناسب با فرهنگ ساکنان جزیره باید با برنامه ریزی دقیق در دستور کار قرار بگیرد. مشاور رئیس جمهور، ایجاد زیر ساختهای گردشگری و تعامل برای استفاده از جزایر ایرانی در رویداد ورزشی قطر را موقعیتی خاص خواند و تصریح کرد: هماکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند. محمد، بانکرینگ را فرصتی ارزشمند خواند و تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و ایرلاین در منطقه سلخ میتوان حوزه گردشگری بانگرینگ را رونق داد.
ایجاد شده: 25/دی/1400 آخرین ویرایش: 25/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، سیدمحسن حاجیسعید در دو انتخابات مربوط به راهنمایان گردشگری کشور با کسب بالاترین میزان آرا به عنوان هیات مدیره هر دو انجمن انتخاب شد. در اولین انسجام ملی راهنمایان گردشگری هر دو انتخابات در یک روز برگزار شد و سیدمحسن حاجی سعید بالاترین رای هر دو انتخابات را با حضور روسای انجمن راهنمایان گردشگری صنفی و حرفهای به دست آورد. اولین انتخابات مربوط به کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور نماینده وزارت کار بود که هر دوسال یکبار برگزار میشد و در این دوره کاوه پدیدار، سوسن جهرمی، محسن حاجی سعید، وحیده شاپوری، امین عدیلی، مهرداد عالی، نرجس فقیه، توحید فروزانفر، مهران مظفری، محمد یزدانی به عنوان اعضای هیات مدیره و عاطفه خارابیان، آزاده خراسانی، سمیه قدمنیان و مجید هاشمی به عنوان بازرس کاندید این انتخابات بودند که به ترتیب محسن حاجی سعید، محمد یزدانی، امین عدیلی، نرجس فقیه، توحید فروزانفر، سوسن جهرمی و وحیده شاپوری به عنوان اعضای هیات رئیسه، مهران مظفری و کاوه پدیدار به عنوان علی البدل و سمیه قدمنیان و مجید هاشمی نیز به عنوان بازرس در این انتخابات انتخاب شدند. دومین انتخابات نیز با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر نمایندگان و مدیران کل این وزارت برگزار شد. در این انتخابات که هر سه سال یکبار برگزار میشود، محسن حاجی سعید با ۲۴ رای، محمد یزدانی با ۲۲ رای، سوسن جهرمی با ۱۹ رای، نرجس فقیه با ۱۸ رای، وحیده شاپوری و امین عدیلی با ۱۶ رای و علی صدرنیا با ۱۳ رای به عنوان اعضای هیات مدیره، روناک جمشیدی با ۲۲ رای و عماد شیرویس با ۱۳ رای به عنوان بازرس انتخاب شدند. در پایان این رویداد، اعضای هیات مدیره کانون راهنمایان گردشگری از محسن حاجی سعید و پگاه لطیفی همسر وی، به علت پیگیری موفقیت آمیز بیمه راهنمایان گردشگری و دیگر اقدامات مثمر ثمر تجلیل کردند. البته در جلسه هیات مدیره این تشکلها، امروز محسن حاجی سعید به عنوان هر دو تشکل انتخاب شد.
ایجاد شده: 23/دی/1400 آخرین ویرایش: 23/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار میشود. این نخستین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا برگزار میشود و صعود تیم ملی ایران هم به جام جهانی با توجه به وضعیت فعلی تیم ملی در مسابقات انتخابی قطعی است. آنچه در جام جهانی ۲۰۲۲ صعود تیم ملی کشورمان به این مسابقات را برای فوتبالدوستان جذابتر میکند این است که با توجه به فاصله کم ایران تا محل برگزاری جام جهانی امکان تماشای مسابقات نیز بیش از دورههای قبل وجود دارد و این موضوع بسیار شگفتانگیز میتواند موجب توسعه اقتصادی صنعت گردشگری کشور نیز شود. البته اگر برنامهریزی شده عمل کنیم. یکی از گزینههای موجود جزیره کیش است که میتواند به هاب ترانسفر و جذب گردشگران این رویداد مهم ورزشی برای کشورمان مبدل شود. مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود دو ساعت زمان میبرد و ضمن اینکه فوتبالدوستان و گردشگران ایرانی میتوانند برای نخستینبار تجربه رفتن در محل بازیهای جام جهانی را پیدا کنند و تماشای مسابقات جام جهانی برای بسیاری از ایرانیان با توجه به این موقعیت زمانی و مکانی میتواند خاطره زیبایی را برای آنها تداعی کند. باید توجه داشته باشیم جام جهانی محدود به استادیومهای مسابقات نیست و بسیاری برنامههای متنوع در حاشیه مسابقات برگزار میشود که علاقهمندان زیادی به خود جذب میکند و میتوان با برگزاری برنامههای متنوع فرهنگی و ورزشی در منطقه آزاد کیش با توجه به مزیتهای سفری که دارا است نسبت به جذب گردشگران اقدام کرد. در حالیکه کمتر از یک سال به برگزاری جام جهانی قطر باقی مانده، ایران با توجه به روابط خوب سیاسی و اقتصادی با قطر، میتواند زیرساختهای آن را مهیا کند و جزیره کیش با همیاری مسوولان منطقه آزاد کیش و حضور فعالان صنعت گردشگری کشور به مرکز تبادل گردشگر میان ایران و قطر تبدیل شود. راهاندازی مسیر پروازی بین کیش و دوحه با توجه به بینالمللی بودن فرودگاه شهر کیش و همچنین راهاندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نیست. ایران با توجه به داشتن بنادر که ظرفیت پهلو گرفتن کشتیهای مسافربری را دارند همچنین کشتیهای خوب برای جابهجایی مسافر، کار دشوار و هزینهبر زیادی پیش رو ندارد. اگر با برنامهریزی صحیح عمل کنیم و نگاه منطقی و به دور از رویاپردازی داشته باشیم میتوانیم حداکثر استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشیم و علاوه بر ترانسفر فوتبالدوستان و گردشگران ایرانی برای ترانسفر گردشگران از کشورهای همسایه نیز اقدام کنیم. گردشگران ایرانی و خارجی میتوانند به کیش بیایند و پس از اقامت در این جزیره با کشتی یا هواپیما به قطر بروند و بازیهای جام جهانی را تماشا کنند و به دلیل نزدیکی کیش به قطر، لازم نیست مسافران در هتلهای قطر اقامت و هزینه ارزی پرداخت کنند؛ علاقهمندان میتوانند صبح به قطر بروند و بعد از تماشای بازی به کشور برگردند و منطقه آزاد کیش را با ایجاد حال و هوای فرهنگی-ورزشی خاص پذیرای گردشگران ایرانی خارجی کرد که در مسیر کیش-قطر و برعکس ترانسفر میشوند و ضمن تماشای این مسابقات و سفر کوتاه به قطر در جزیره کیش اقامت دارند.
ایجاد شده: 22/دی/1400 آخرین ویرایش: 22/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش خبرنگار میراثآریا، تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به نمایندگی علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخشهای توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیتهای توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علیاصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارتها و آسیبهایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سالهاست رنج میبرد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور میزنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری بهگونهای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمینکننده برای این شوکها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمهای بیبهرهایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنههای امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغههای من این است که چگونه میتوان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغههای مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدیتر برای اقتصاد کشور نقشآفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقشآفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارد. کمتر حوزهای را میتوان پیدا کرد که راحت بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلیترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاههای مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت گونهای برای کسبوکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگیهای ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود میکند. اگر بتوانیم حمایتهای بیرونی نظاممند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفتوگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقهای که به حوزه گردشگری دارد، اینموضوع رل یکی از اولویتهای خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیریها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراثفرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخشهای مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهمنامهای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاریهای مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهمنامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت میکنند. این گفتوگوها و ارتباطاتی که فردا شکل میگیرد میتواند در بلندمدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزنهای بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیتها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آنها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده میشود. همچنین بخش خصوصی ذیربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری میآید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد میتوانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزنهای بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی میتواند مجموعههای بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصتهای گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئتهایی داریم که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام میشود یا هیئتهایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر میکنند. در این هیئتها میتوانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافقهایی در این زمینه انجام شود، همچنین میتوانیم چالشهایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که میتواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیونهای مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیونها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیتههای تجاری کمیسیونهای مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری میکند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه میتواند در این کمیسیونها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که میتواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصتهای نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. میتوانیم شرکت نمایشگاهها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیتهای این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایتهای قانونی و اجرای برنامه و پژوهشها در جهت تسهیل فرآیند فعالیتهای مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسبوکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهمنامه است.
ایجاد شده: 20/دی/1400 آخرین ویرایش: 20/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفتهای توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگترین رویدادهای جهان شناخته میشود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهامگرفته ازقصههای هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنتهای باستانی و آداب و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادیراد " مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالنهای نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سالهای گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکتکنندههای خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.» سجادیراد به برگزاری جلسات متعدد با انجمنهای صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغهها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آنها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینههای مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آنها برای حضور در نمایشگاه شد.» او به واگذاری غرفهها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کمتر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوتنامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.» سجادیراد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرحهای پیشنهادی که معرف معماری ایرانیاسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستونها و سرستونهایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستونها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المانهایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.» او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده بهمنظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش ویآیپی است که در مرکز آن بخشی بهعنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرشهای فاخر ایرانی میشود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.» او با اشاره به عرضه صنایعدستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایعدستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشتهایم.» سجادیراد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایرانشناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکتکنندهها از اجرای برنامههایی که باعث تجمع شود، منع شدهاند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایشهای آیینی و فعالیتهای این چنینی در این رویداد امکانپذیر نیست.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «با وجود برنامهریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آنها را از برنامه خارج کردیم.» نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در گفتوگویی بیان کرد: «بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری وصنعتگران حوزه صنایعدستی ایران با افراد و شرکتهای متناظرشان در حوزههای مرتبط در سایر کشورهای جهان بهخصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت داری است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بر خود واجب میداند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیدهایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری و صنایعدستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزههای کردشگری وصنایعدستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه است، تکمیل و برای برنامهریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکتهای متناظر در کشورهای تعیینشده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بینالمللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و صنایعدستی است و باید از آن بهرهبرداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از بخش خصوصی فعال در حوزههای گردشگری و صنایعدستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراثفرهنگی استان خود مراجعه کنند.
ایجاد شده: 1/دی/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " حمد عبیدالله " معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای دبی» از تجمیع ظرفیتهای بخش خصوصی و دولتی به منظور گسترش روابط گردشگری میان ایران با کشورهای همسایه خبر داد. با توجه به اینکه خطوط هوایی «فلای دبی» با دارا بودن پروازهای کانکشن یا دارای نقطه اتصال از اهمیت قابلتوجهی برای ارتباط کشورهای مختلف با ایران دارا است؛ از این رو معاون گردشگری پیرو تقاضای گردشگران ورودی از لاهور پاکستان، حیدرآباد هند، بحرین، کویت و عمان در نظر دارد ظرفیتهای موجود از جمله شبکه فعال پروازی ایران و امارات را به خدمت بگیرد. همچنین در این دیدار، حمد عبیدالله معاون بازرگانی هواپیمایی «فلایدبی» نیز پیرو اطلاعات اخذ شده از برگزاری همایش فعالان گردشگری ایران و عراق که ماه گذشته با هدف افزایش تبادلات گردشگری در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رویداد مذکور، فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی کشورها را در توسعه روابط گردشگری موثر دانست. همچنین او با تاکید بر اینکه هماکنون تعداد ۳۰ پرواز به صورت هفتگی از طریق خطوط هوایی فلایدبی به ایران برقرار است و این ظرفیت تا آینده نزدیک به ۵۰ پرواز افزایش خواهد یافت، تکیه بر این ظرفیت را در هدایت گردشگران به سوی مقاصد گردشگری ایران موثر دانست. حمد عبیدالله با اشاره به اینکه پروازهای فلایدبی به صورت هفتگی به شهرهای شیراز، بندرعباس، تهران، اصفهان و مشهد در حال انجام است؛ به بهرهمندی از پروازهای دارای نقطه اتصال از پاکستان و عمان به ایران تاکید کرد و فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی این دو کشور را در برنامهریزی و دستیابی به استراتژیهای اجرایی دارای اهمیت خواند.
ایجاد شده: 29/آذر/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آغاز موج پنجم کرونا در جهان و شیوع گونه «امیکرون»، آلمان را بر آن داشت تا برای سومین سال متوالی، برگزاری مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان را لغو و آن را به یک رویداد مجازی محدود کند. مسؤولان نمایشگاه برلین در اطلاعیهای اعلام کردند که "نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم میکنند و از آنجا که تحولات پیرامون همهگیری ویروس کرونا مانع از برنامهریزی قابل اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری میشود، نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامهریزی اولیه برگزار نخواهد شد و "مس برلین" با توجه به آخرین دستورالعمل همهگیری ویروس کرونا، نمیتواند به غرفهداران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد، بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آنلاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد. وضعیت کنونی پیرامون همهگیری و همچنین تشدید دوباره محدودیتهای مسافرتی و تجمعها، مس برلین را وادار به این اقدام کرد. البته امکان به تعویق انداختن ITB برلین تا تابستان بررسی شده، اما با توجه به این آنکه تابستان فصل سفر است، این تصمیم منتفی شد. مسؤولان نمایشگاه ITB برلین در اطلاعیهای مجزا ابراز امیدواری کردهاند هشتم مارس سال ۲۰۲۳ این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود. نمایشگاه گردشگری آلمان که به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته میشود، از سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری برگزار نشده است و فقط نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از این، حدود ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشتهاند. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیوسته برگزار شده است. یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در نیم قرن سابقه، اقدامی بیسابقه دانسته بود.
ایجاد شده: 26/آذر/1400 آخرین ویرایش: 26/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتلها همواره وجود داشتهاند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر میگردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجبآور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شدهاند و صدها سال است که فعالیت میکنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی میکند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمیترین هتلهای اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعههای معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص میدهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربهای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم میکند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر میکردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمیگردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار میدهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمیترین هتل هلند محسوب میشود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمیترین هتل آلمان شناخته میشود، به سال ۱۳۸۷ برمیگردد. این مهمانسرا که سالها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود میخواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه میدهد و قدیمیترین هتل کشور آلمان محسوب میشود. این هتل دارای اتاقهایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانسها را پوشش میدهد، همچنین برای مهمانان خود تجربهای از غذاهای بی نظیر را فراهم میکند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه میدهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص میدهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمیترین هتلهای اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهمترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاقها و آپارتمانها را برای یک اقامت بیدغدغه به مهمانان ارائه میدهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه میداد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربهای تاریخی، بینظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم میکند.
ایجاد شده: 25/آذر/1400 آخرین ویرایش: 25/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " سیف الله فرزانه " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در گفتوگو با خبرنگار فارس در خصوص راه اندازی گردشگری دریایی در شمال کشور اظهار داشت: قرار بر این است که گردشگری دریایی در مازندران هم فعال شود و در همین راستا قرار است به زودی جلسه برگزار شود. وی با اشاره به رویداد «ساری 2022» گفت: اعتقاد ما این است که مازندارن به عنوان یک کلانشهر با نوار ساحلی و جنگل می تواند به خوبی قد علم کند، به شرط اینکه در بنادر نوشهر و امیرآباد فارغ از کشتی های تجاری، کشتی های تفریحی هم فعال شوند. فرزانه تصریح کرد: راه های اصلی ما همچون چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و کناره نیاز به اصلاح و بازسازی دارند و این اقدام باید هرچه سریع تر با همکاری دستگاه های ذیربط صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تأکید کرد: برنامه ما این است که در سفر رئیس جمهور به مازندران، 24 دستگاهی که ارتباط مستقیم با موضوع راه اندازی گردشگری دریایی دارند ضعف های موجود و مطالبات خود را بیان کنند تا هرچه زودتر اصلاحات صورت گیرد.
ایجاد شده: 20/آذر/1400 آخرین ویرایش: 20/آذر/1400 اخبار داخلی