به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت ؛ هیچ بخشنامه یا نامهای را دریافت نکردهایم که اعلام کند هتلها باید نرخ ریالی از مسافران خارجی بگیرند و یا نرخ ارزی دریافت نکنند. در حال حاضر هیچ هتلی نرخ ارزی از گردشگران خارجی نمیگیرد اگر دوستان میشناسند به ما بگویند تا بررسی کنیم. "حمزه زاده" ضمن تاکید بر اینکه نرخ بلیت موزهها برای مسافران ایرانی و خارجی دو نرخی است اما چرا کسی به آن اعتراض نمیکند گفت ؛ ما نمیگوییم که هتلها ۴ برابر نرخ ریالی از مسافران خارجی پول دریافت کنند اما باید این را هم مد نظر قرار دهیم. چرا باید مسافر خارجی یا یک هیئت تجاری که به ایران میآید از همان سوبسیدهایی استفاده کند که یک مسافر ایرانی استفاده میکند. رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران در بایان خاطرنشان کرد ؛ با توجه به پیگیریها، گفته شده در کمیسیون تلفیق قرار است تعرفه حاملهای انرژی تأسیسات گردشگری اصلاح شود اما این موضوع باید در صحن علنی مجلس تصویب شود تا آن زمان نمیتوان با قطعیت گفت که این اتفاق افتاده است.
ایجاد شده: 29/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 29/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در خصوص افزایش نرخ حامل های انرژی در بخش تاسیسات گرشگری گفت ؛ پیرو بررسیهای انجام شده درباره تعرفه حاملهای انرژی در سه ماه گذشته مشخص شد برخی از حاملهای انرژی تاسیسات گردشگری خصوصا گاز افزایش چشمگیری داشته است. وی تسریح کرد ؛ نمایشگاه گردشگری هم فرصتی فراهم کرد که مسئولان ذیربط دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم در جریان مشکلات ذینفعان گردشگری قرار بگیرند. طی این مدت نسبت به آگاهسازی نمایندگان مجلس اقدامات لازم انجام شد و اطلاعات کارشناسی به کمیسیون تلفیق ارائه شد. خوشبختانه متن کارشناسی جزو آخرین مصوبات این کمیسیون بود که چهارشنبه ۲۰ بهمنماه تصویب شد. معاون گردشگری کشور در پایان گفت ؛ امیدواریم این موضوع در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن نیز مورد تصویب مجلس قرار گیرد و تمامی تاسیسات گردشگری بتوانند متناسب با تعرفه خدمات گازبهای خود را پرداخت کنند.
ایجاد شده: 25/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 25/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " احمد دیناری " معاون سرمایهگذاری و تامینمنابع ادارهکل میراثفرهنگی خراسان رضوی گفت؛ در جلسه بررسی و ارزیابی طرح های گردشگری و صنایع دستی استان، ۶ طرح گردشگری با تسهیلات مورد نیاز به مبلغ ۹۹۰ میلیارد ریال با اشتغال ۳۱۵ نفر و تعداد ۳۹ طرح صنایع دستی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تصویب شد. وی افزود ؛ این طرحها پس از ثبت در سامانه الکترونیکی جامع سرمایهگذاری وزارت گردشگری، در کمیته استانی و شورای برنامهریزی و توسعه استان مورد بررسی و در صورت تایید به بانک عامل معرفی میشوند. دیناری در پایان اعلام کرد ؛ این تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت میشود.
ایجاد شده: 7/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 7/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعوابسته و سیوپنجمین نمایشگاه ملی صنایعدستی صبح امروز سهشنبه ۵ بهمنماه ۱۴۰۰ با حضور " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایعدستی در سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانیها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامهریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوبهای ستاد ملی کرونا برگزار میشود.» او با اشاره به آسیبهای وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایعدستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و همافزایی و انسجام بین استانها و انواع گردشگری باشد.» او با اشاره به حضور شهرداریها و اتاقهای بازرگانی در غرفه استانها، افزود: «بروز ایدهها از جمله فعالیتهای زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بستههای سرمایهگذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذینفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشستهای B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئتهای بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاههای آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشستهای تشریک مساعی و اشتراکگذاری تجربهها همچنین پنلهای تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیتهای بخشخصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاعرسانی و ثبتنام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکتکنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.» او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایعدستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک حوزههاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این همافزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابیها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته میشود.» معاون گردشگری درباره حمایتهای انجام شده از کسبوکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسبوکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکلها و انجمنهای حرفهای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخشهای دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیلگیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگیهای بینبخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشستهای تجاری و فمتورها به میزبانی هشت استان انجام دادهایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.» معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.» شالبافیان درباره بخش بینالمللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئتهای تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشستهای b۲b نیز با حضور شرکتهایی از چین و برخی کشورهای اروپایی بهخصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامهریزی شده است.» او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شدهاند که امکان حضور آسیبدیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.» معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنوارهها و نمایشگاههای منطقهای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمیکند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقهای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی میشود.» او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارتآپها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارتآپها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمیدانیم بلکه آنها را مکمل و همیار آنها میبینیم.» معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاهها اقدام کردهایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری حمایتهای مالی از استارتآپهای نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارتآپها برای ارائه راه حلهای جدید در این حوزه است.» او درباره مدیریت برنامهریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استانها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران بهعنوان هماهنگکنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامهریزی شده است.» او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکتهایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامهریزیها از جمله ارائه خوراک استانها با رویکرد تخصصی انجام شده است.» شالبافیان درباره بستههای سرمایهگذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایهگذاری در حوزه جنگلها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگلها و سازمان حفاظت از محیطزیست آماده کردهایم و در نمایشگاه در قالب دفترچهای رونمایی میشود.» معاون گردشگری نبود مشکلات محیطزیستی و مسائل بینبخشی را بهعنوان ویژگی اصلی این بستهها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصتهای سرمایهگذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه میدهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شدهاند.» شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، میتوان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواستهایی را مطرح کنیم.» شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آنها استمرار پیدا کند.» او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانیهای ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکلها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه میآیند نیز درخواست داریم پروتکلها را رعایت کنند.» او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.
ایجاد شده: 5/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: در کیش 50 هتل وجود دار که از مهر ماه سال 1400 به بعد هیچ موقع درصد اشغال هتل های جزیره کیش از 80 درصد پایین نیامده است و الان در بعضی از هتل ها درصد اشغالشان بر اساس قیمت و نوع خدمات، بین 95 تا 98 درصد است، چون از آنها خواهش کردیم چند اتاق خود را برای روز مبادا خالی نگه دارند. وی با بیان اینکه مهم ترین فاکتور برای اینکه مسافر احساس امنیت کند ، واکسیسناسیون کامل است، گفت: در جزیره کیش هیچ پرسنلی را نداریم که دو دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشد و الان مرکز بهداشت سلامت همه تلاش خود را می کند تا پایان بهمن همه کادر هتل ها سه دوز واکسن خود را دریافت کنند. همچنین مرتب بر هتل ها نظارت می شود که پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، از همه هتلدارانمان بابت اینکه نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کنند تشکر می کنم. رئیس جامعه هتلداران بیان کرد: 99 درصد مسافران هتل های کیش داخلی هستند و مسافر خارجی خیلی کم داریم ، مگر اینکه فردی کار بیزنسی داشته باشد یا اینکه به صورت استثنا یک جهانگردی قصد گردش در ایران داشته باشد. قبلا هتل ترنج از لبنان و عمان مسافر می پذیرفت که الان به خاطر نبودن پرواز محدود شده است، ولی اگر پرواز ها دایر باشد برای دو تا از هتل های ما مسافر خارجی هم می آید. وی با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی 2022 در اواخر آبان ماه 1401 در قطر برگزار خواهد شد، گفت: قطر برای میزبانی تماشاچیان جام جهانی 2022 با کمبود هتل و اقامتگاه مواجه است. قطر برای مسافران و تماشاچیان بازی های جام جهانی از امارات و عربستان هم اتاق گرفته است. ما نیز پیشنهاد همکاری به قطر دادیم، یکی از اعضای سفارتخانه قطر به کیش آمده و از هتل ها بازدید کرده است، سفیر ما نیز در قطر آمده و امکانات را دیده است و از این پیشنهاد هم استقبال شده است. وی با بیان اینکه سال آینده در جام جهانی ، اتاق شبی 15 میلیون تومان در دوحه است، گفت: ما 3 هزار اتاق در هتل های 5 ستاره از شبی 1 میلیون تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته ایم تا مردم ایران به کیش بیایند و بدون نیاز به ویزا 3 ساعته به آنجا رفته و باز گردند. بنده تعهد دادم 3 هزار اتاق در ایام مسابقات جام جهانی 2022 در اختیار تماشاچیان قرار داده شود، یعنی مسافر بازی را در قطر تماشا کرده و شب به کیش بازگردد. ما می خواهیم کاری کنیم با گذاشتن چند پرواز و کروز تماشاچیان صبح بازی را در قطر تماشا کنند و شب به کیش برای استفاده از هتل بازگردند. رایزنی ها در حال انجام است اما به دلیل مشکل عدم ثبات مدیریتی جزیره کیش هنوز در دست بررسی نهایی است، امیدواریم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم. وی ادامه داد: آنهایی هم که از کشور های خارجی می خواهند به کشور ما بیایند نیز چون اعتقادات ما اجازه نمی دهد و آنها هم شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برای ایران امکان پذیر نیست که آنها بیایند. از طرفی مسافران خارجی از کشور های دیگر برای ورود به کیش نیاز به ویزا دارند، چون هیچ کدام از ایرلاین های خارجی مستقیما به کیش پرواز ندارند. وی در پاسخ به اینکه در قطر قانون قرنطینه 24 ساعته برای ورود مسافران برقرار است و آیا ممکن نیست این قرنطینه مشکلاتی را ایجاد کند،گفت: در قطر این میزان اقامتگاه برای قرنطینه وجود ندارد. البته سازمان WHO این موضوع را بررسی می کند ، قطع به یقین این فیلتر برداشته خواهد شد.
ایجاد شده: 29/دی/1400 آخرین ویرایش: 29/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " احمد وحیدی " وزیر کشور امروز سهشنبه ۲۱ دی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: «محدودیتهای موجود با کشورهای مختلف در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و محدودیت با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت، به شکلی که با داشتن تستهای پی سی آر منفی، افراد میتوانند وارد کشور شوند. به این ترتیب محدودیت با کشورهای همسایه حذف شد.» او افزود: «برخی کشورها که مسافران از آنها از طریق مرز هوایی وارد کشور میشدند و بیماری در آنجا کنترل شده نیز محدودیتهایشان برداشته شده، اما محدودیتهای کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها نیز محدودیتهایشان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه امیکرون در آنها روی دهد، ممکن است محدودیتهایشان اضافه شود.» وحیدی اضافه کرد: «تردد در مرزهای زمینی تنها با رعایت پروتکلهای بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پیسیآر منفی امکانپذیر است و گزارشهای جلسه امروز از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.»
ایجاد شده: 21/دی/1400 آخرین ویرایش: 23/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش خبرنگار میراثآریا، تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به نمایندگی علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخشهای توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیتهای توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علیاصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارتها و آسیبهایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سالهاست رنج میبرد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور میزنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری بهگونهای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمینکننده برای این شوکها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمهای بیبهرهایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنههای امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغههای من این است که چگونه میتوان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغههای مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدیتر برای اقتصاد کشور نقشآفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقشآفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارد. کمتر حوزهای را میتوان پیدا کرد که راحت بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلیترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاههای مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت گونهای برای کسبوکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگیهای ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود میکند. اگر بتوانیم حمایتهای بیرونی نظاممند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفتوگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقهای که به حوزه گردشگری دارد، اینموضوع رل یکی از اولویتهای خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیریها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراثفرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخشهای مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهمنامهای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاریهای مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهمنامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت میکنند. این گفتوگوها و ارتباطاتی که فردا شکل میگیرد میتواند در بلندمدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزنهای بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیتها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آنها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده میشود. همچنین بخش خصوصی ذیربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری میآید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد میتوانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزنهای بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی میتواند مجموعههای بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصتهای گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئتهایی داریم که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام میشود یا هیئتهایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر میکنند. در این هیئتها میتوانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافقهایی در این زمینه انجام شود، همچنین میتوانیم چالشهایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که میتواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیونهای مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیونها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیتههای تجاری کمیسیونهای مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری میکند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه میتواند در این کمیسیونها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که میتواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصتهای نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. میتوانیم شرکت نمایشگاهها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیتهای این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایتهای قانونی و اجرای برنامه و پژوهشها در جهت تسهیل فرآیند فعالیتهای مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسبوکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهمنامه است.
ایجاد شده: 20/دی/1400 آخرین ویرایش: 20/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص بافت های تاریخی کشور گفت: برخی تصور میکنند بافت تاریخی همان بافت فرسوده است و در این میان حتی شاهد اختلاف نظر بین دستگاه های مرتبط با یان حوزه هستیم، در حالیکه بافت تاریخی جایگاه خودش را دارد و بافت فرسوده از آن جداست. وی افزود: در این میان قوانین ثبت میراث فرهنگی و نظرات کارشناسان این حوزه ملاک عمل است، برخی به اشتباه تصور می کنند، بافت تاریخی مشابه بافت فرسوده است و میتوان با یک حرکت ساده آن را تخریب و همه آن مکان را صاف کردو بنای جدید ساخت، در حالیکه این تفکر و تلقی اشتباه است چون بافت قدیمی اما تاریخی است. ضرغامی گفت: وزارت میراث فرهنگی با توجه به توصیه های رئیس جمهور در تلاش است در محوطه های ثبت بافت تاریخی، بناهای تاریخی را با توجه به قوانین حفظ و مرمت کند. وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: کمیته ای با حضور مرکز پژوهش های صدا و سیما، معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان مجرب تشکیل شده تا موضوعات به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. وی در خصوص مشکلات هنرمندان صنایع دستی نیز داشت: صنایع دستی یکی از مهم ترین موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور است و ما در تمام جلسات اداری سطح بالا بحث صنایع دستی را به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی مطرح می کنیم. در حوزه صنایع دستی ۷۰ درصد زنان فعال هستند که ۲۰ درصد آنان خود سرپرست محسوب می شوند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از مهمترین مشکلات فعالان صنایع دستی مساله بیمه است که در حال حاضر برخی بیمه شده و برخی دیگر در نوبت بیمه قرار دارند. وی ادامه داد: رییس جمهور در جلسه هیأت دولت برای پیگیری این موضوع دستور جدی دادند اما هنوز به دلیل اینکه اعتبارات تعریف نشده شاهد حرکت روشنی نبوده ایم، اما قطعاً این مشکل برطرف خواهد شد. ضرغامی مسأله مبادی عرضه و فروش را مشکل دیگر هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری است ضمن اینکه به فعالان صنایع دستی استانداردسازی و کاربردی بودن محصولات تاکید و بازارچه هایی نیز در بسیاری از استان ها دایر شد. وی افزود: استمهال بازپرداخت تسهیلات مصوب شد، اما با همه این اوصاف معتقدم تمام این کارها ذره ای از مشکلات گسترده این حوزه باز نمیکند و باید کارهای بزرگ تری انجام داد.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ورج، ویمو (Waymo)، شرکت خودروهای خودران آلفابت، در حال همکاری با خودروساز چینی جیلی برای تأسیس ناوگانی از رباتکسیهای (robotaxi) تمامالکتریکی و خودران است. این خودروها در سوئد طراحی خواهند شد (جایی که جیلی مالک خودروساز سوئدی ولوو است) و در این فرایند، از زیکر (Zeekr) تمامالکتریکی جیلی اقتباس خواهد شد. سپس، ویمو خودروها را با سختافزار و نرمافزار لازم برای رانندگی خودران تجهیز میکند. شرکت مذکور در پست وبلاگی اعلام کرد قصد دارد در سالهای آینده این وسایل نقلیه را در ایالات متحدهی آمریکا بهعنوان بخشی از ناوگان رباتکسی خودران خود مستقر کند. تصاویر مفهومی نسخهی تمامشده از وسیلهی نقلیهی مذکور که ویمو بهاشتراک گذاشته است، خودرویی را نشان میدهد که بهطور خاص برای سفرهای سواری خودران طراحی شده است. این خودرو کف مسطح و ارتفاع کم و طراحی بدون ستون B برای ورود و خروج آسان، درهای کشویی، صندلیهای راحت و فضای زیادی برای سر دارد. ویمو میگوید مدلهای آینده از فضای داخلی بدون فرمان یا پدال بهرهمند خواهند بود و تنها صفحهنمایشی دارند که احتمالا برای بررسی مسیر و مسافت باقیمانده تعبیه شده است. البته نباید فراموش کرد که اینها فقط تصاویر مفهومی هستند و ممکن است جیلی و ویمو هیچگاه چنین خودرویی را وارد جادهها نکنند؛ اما میتوان بهواسطهی آنها متوجه شد چه چیزی در ذهن طراحان شرکتهای مذکور میگذرد. گفتنی است که کانسپت ویمو این خودرو را بسیار شبیه به مینیون نشان میدهد؛ درحالیکه طراحی Zeekr 001 جیلی ترکیبی از استیشن واگن و شوتینگ بریک و شاسی بلند است. درپایان، باید بگوییم که اخبار مربوط به همکاری جیلی و ویمو نشان میدهد که شرکتهای مختلف در حال افزایش مشارکت خود با یکدیگر هستند و بهزودی اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفتهای توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگترین رویدادهای جهان شناخته میشود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهامگرفته ازقصههای هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنتهای باستانی و آداب و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " برات کریمی " مدیرعامل بانک دی گفت: بر اساس تفاهمنامهای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزانقیمت برای ایجاد کسبوکارها و بنگاههای گردشگری و صنایعدستی تخصیص پیدا میکند. وی گفت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان یکی از بانکهای عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایعدستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجامشده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرحهای معرفیشده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود. کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی طرحهای منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژههای مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاهترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرحهای تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانوادههای شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایعدستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه قرار گرفته است. بررسی بندهای مالی این قرارداد نشان میدهد که این تسهیلات از محل ردیف ۲۸ بودجه و منابع بانک دی تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت میشود. بر این اساس حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات از سوی بانک دی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پیشبینی شده است. همچنین بنا بر بندهای این قرارداد بانک دی متعهد شده است که یک و نیم برابر سهم واگذارنده اعتبار پرداخت کند اما در صورتی که در مناطق کمتر برخوردار باشد سهمیه مشارکت بانک عامل به نسبت ۱.۲۵ درصد خواهد بود. بررسی بندهای این قرارداد نشان میدهد نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته صفر درصد در قالب قرضالحسنه و در مناطق برخوردار ۸ درصد خواهد بود. تسهیلاتی هم که از منابع بانک تأمین و برداشت شود بر اساس نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در زمان پرداخت تعیین میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیمها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود. با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند.
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار خارجی