نتایج جستجو...
انتقاد ایران از بهره‌برداری سیاسی کیف از موضوع هواپیما اوکراینی

انتقاد ایران از بهره‌برداری سیاسی کیف از موضوع هواپیما اوکراینی

سعید خطیب‌زاده در این ارتباط اظهار کرد: این که به‌ رغم همه توضیحات و گزارش‌های تخصصی و کارشناسی، برخی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم خود ادامه می‌دهند و فرضیه‌های ذهنی و سفارشی خود را در بستر رسانه‌ای مطرح می‌کنند، باعث تاسف است. خطیب‌زاده افزود: به نظر می‌رسد برای مقامات اوکراینی نه حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و نه کاهش آلام خانواده‌های قربانیان اولویت دارد، بلکه سعی می‌کنند با مستمسک قراردادن این سانحه، مشکلات داخلی یا روابط خارجی خود با سایر کشورها را به این حادثه دردناک مرتبط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند و روشن است که چنین سوء استفاده‌های سیاسی تا چه حد غیر قابل قبول است. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مذاکره با همه طرف‌ها در چارچوب قانون و عرف بین‌المللی بار دیگر اعلام می‌کند و به همه طرف‌ها توصیه می‌کند در اظهارات خود از چارچوب منطق و قانون خارج نشوند.

ایجاد شده: 28/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400     اخبار داخلی
ناقلان عراقی ویروس جهش‌یافته، گردشگر نبودند

ناقلان عراقی ویروس جهش‌یافته، گردشگر نبودند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود، ضریب اشغال هتل‌های خوزستان در نوروز امسال به 5 درصد هم نرسید و این حکایت از بحران شدیدی دارد. بحرانی که صنعت هتلداری استان خوزستان هرگز مشابه آن را به خود ندیده بود. زیان های سنگینی به واحدهای ما وارد شده است. عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با بیان اینکه ما قبول داریم شرایط کرونا بعضی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده، افزود: با این حال معتقدیم علتبسیاری از مشکلات به وجود آمده را باید در جای دیگری جسنت‌وجو کرد. مدیریت و برنامه‌ریزی کلی برای گردشگری کشور مشکلاتی دارد که به عقیده من ریشه آن در بخش‌های دیگر و بیرون از گردشگری است. به عنوان مثال بخشی از کرونای جهش یافته از بیرون از کشور و از مرز عراق وارد ایران شد که ربطی هم به گردشگری نداشت. خیلی از کسانی که از مرز خوزستان وارد ایران شدند، گردشگر نبودند بلکه افرادی بودند که از بصره به خرمشهر و آبادان می‌آمدند و در آنجا خرید می‌کردند و یا کار تجاری داشتند و روزانه می‌آمدند و بر می‌گشتند؛ بنابراین باز کردن غیراصولی مرزها از سوی مدیران و مسئولان دی‌ربط، باعث وارد شدن ویروس کرونای جهش یافته به کشور از مرزهای خوزستان شد. با توجه به اینکه گردشگران داخلی در اتاق‌های جدا اقامت می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی هم در هتل‌ها به طور کامل اجرا می‌شود، باید هیچ مشکلی در صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط با شیوع کرونا وجود ندارد و این را قاطعانه می‌گوییم. او به ازدحام‌ها در سطح مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو تهران، اتوبوس‌ها و ... مردم به صورت فشرده و بدون رعایت فاصله بهداشتی تردد می‌کنند. آن همه نزدیک به هم بودن معلوم است که به شیوع کرونا کمک می‌کند. در حالی که در مراکز رسمی اقامتی مانند هتل‌ها نه تنها چنین خطری وجود ندارد بلکه امنیت بهداشتی و سلامت کامل برقرار است و همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، هتل‌ها حتی از خانه‌های ما هم بهداشتی‌تر و امن‌تر هستند؛ بنابراین مطرح کردن ادعای اینکه در بخش گردشگری و در اقامتگاه‌ها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، حرفی غیرعلمی و بی‌اساس است. حرمتی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در بخش گردشگری وجود دارد و بسیار هم خطرناک است، مساله خانه‌های غیر مجازی است که به شکل غیرقانونی نسبت به پذیرش و اسکان مسافران اقدام می‌کنند و متاسفانه نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات نوروز به استان‌های شمالی کشور سفر کردند و در خانه‌های غیرمجاز اقامت داشتند. ما در جامعه هتلداران ایران بارها گفتیم و قبل از تعطیلات نوروز به شکل موکد یادآور شدیم که اگر هم‌وطنان قصد سفر در تعطیلات نوروز دارند، حتماً از قبل مسئله اقامت را با رزرو اقامتگاه‌های رسمی حل کنند. چرا که اقامتگاه‌های رسمی به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و در آنها امنیت و اطمینان کامل وجود دارد؛ اما عملاً شاهد وضعیتی خلاف آن بودیم و بسیاری از هموطنان ما به جای اقامتگاه‌های رسمی، خانه‌های غیرمجاز را انتخاب کردند و متاسفانه شاهد مصیبت بسیار بزرگی هستیم و آمار مبتلایان و تلفات بعد از تعطیلات به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. پیداست که وقتی چند خانواده با هم خانه‌ای اجاره می‌کنند، امکان ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیاربسیار بیشتر می‌‌شود؛ در حالی که اقامتگاه‌های رسمی اطمینان می‌دهند که مسافر در زمان اقامت از هر گونه خطری در این ارتباط مصونیت دارد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان گفت: اگر ستاد کرونا و به طور کلی دولت از اقامت مردم در اقامتگاه‌های رسمی حمایت می‌کرد و نظارت جدی‌تری انجام می‌شد تا در جریان سفر و اقامت پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود، به اعتقاد ما بعد از عید شاهد این همه ابتلا و تلفات نمی‌بودیم. مسئولینی که این موضوع مهم را مدیریت نکردند و به پیشنهاد‌ها و برنامه‌های متخصصان گردشگری اعتنایی نداشتند، امروز باید پاسخگو باشند عضو جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: هتل‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند و امروز وضعیت بسیار ناگواری دارند. کمترین انتظار این است که دولت با در نظر گرفتن معافیت‌ها و بخشودگی‌هایی به سر پا ماندن هتل‌ها کمک کند. اگر هتل‌ها به سمت تعطیلی بروند، بازگشت آنها بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم دولت این مشکل را جدی بگیرد و نگذارد این سرمایه‌های مهم ملی از بین بروند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " سیدمصطفی فاطمی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا تعطیل شدند اظهار کرد: پس از بهبود اوضاع اجازه فعالیت به واحدهای اقامتگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه ستاد کرونا داده شد. وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به طور مکرر تمامی واحدهای اقامتی و مسافرپذیر و حتی خانه مسافر در استان بازدید شده اند و در موارد مختلف اقدام به تعطیلی و یا اختار کتبی به متصدی واحد صورت گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به انجام مستمر بازیدها در قالب گشت‌های مشترک روزانه و شبانه با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی اضافه کرد: به شدت با کسانی که در حوزه تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود. فاطمی با بیان این‌که سلامت مردم در اولویت قرار دارد افزود: پلمب واحدهای غیرمجاز اقامتی استان از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون در دستور کار بوده و این روند همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با تشدید نظارت‌های خود نسبت به قطع زنجیره کرونا به ویژه با نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی موفق عمل کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

به گزارش هتل نیوز ، " حسن حسینی " معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: «سمینار مدیکال توریسم ویژه راهنمایان گردشگری سلامت و فعالان این حوزه در اراک برگزار می‌شود.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: «این سمینار در راستای توسعه گردشگری سلامت استان و توانمندسازی راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و توسعه صنعت گردشگری سلامت برگزار می‌شود که ضمن آموزش گروه هدف، استفاده از بخش و تخت‌های IPD (واحد بیماران بین‌المللی) و توضیحات لازم دراین رشته ارائه می‌شود.» او هدف از برگزاری این سمینار را شناسایی مناطق مستعد گردشگری سلامت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت استان دانست و گفت: «این سمینار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده است که همزمان به صورت وبینار نیز برگزار می‌شود.» حسینی بیان کرد: «این سمینار با حضور برندهای گردشگری سلامت کشور، مراکز توسعه فن‌آوری‌های هوشمند گردشگری سلامت شامل کمیته  خدمات الکترونیکی گردشگری پزشکی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طبیعت درمانی و تندرستی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طب سنتی و دکتر پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ترتیب داده شده است.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: «استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، دلیجان، محلات و شازند به دلیل شرایط جغرافیایی، پوشش گیاهی، آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی قابلیت توسعه صنعت گردشگری سلامت را دارد و می‌توان با توسعه این صنعت، گردشگری سلامت استان را تقویت کرد.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
لغو تورهای ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد

لغو تورهای ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه  پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع  شد، خاطر نشان کرد: جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و نهایتا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد. معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر گردید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت های گردشگری ابلاغ نماید. معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد:  همچنین مقرر گردید، جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل نماید. سامانی افزود: بر اساس تصمیم ابلاغ شده، مقرر گردیده است: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد  تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکتهای هواپیمایی انجام می شود تا پس از اطلاع رسانی لازم، افراد صرفا با ارایه  گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
اقامت ۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان کرمان

اقامت ۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان کرمان

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به شعار نوروز ۱۴۰۰ مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن اظهار کرد: «گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی در مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمان‌پذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان داشتند.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: «در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از سوی این اداره کل فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اجازه هیچ‌گونه اقامتی را نداشتند.» او به بازدید ۸۵ هزار گردشگر از موزه‌ها و اماکن تاریخی و ۲۷۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی این استان اشاره و بیان کرد: «این استان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیر‌مشارکتی، ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است که در سال‌های گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.» فعالی خاطرنشان کرد: «با توجه به تداوم کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
برقراری پرواز فوق‌العاده‌ برای مراجعت ایرانیان مقیم انگلیس

برقراری پرواز فوق‌العاده‌ برای مراجعت ایرانیان مقیم انگلیس

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " حسین جهانی"  مدیرکل روابط عمومی هما، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سومین هفته فروردین ماه سال جاری، پرواز فوق‌العاده‌ای را برای مراجعت هم‌وطنان مقیم انگلیس به کشور برنامه‌ریزی کرده است. وی افزود: با دریافت مجوز پرواز از ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری، این پرواز فوق‌العاده در روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه سال جاری (۱۱ آوریل) ساعت ۰۹:۲۰ فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک می‌کند و ساعت ۱۲:۱۰ وارد فرودگاه لندن می‌شود. مدیرکل روابط عمومی هما اظهار داشت: پرواز بازگشت در همان روز و در ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه هیتروی لندن پرواز و در ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) می‌شود. جهانی بیان کرد: داشتن تست منفی PCR برای همه مسافران بالای ۸ سال  این پرواز الزامی است اما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان ورود مسافران به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، از مسافران تست PCR گرفته می‌شود و درصورت مثبت بودن تست، مسافر با هزینه شخصی به مدت ۱۴ روز در هتل این فرودگاه قرنطینه می‌شود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1400     اخبار داخلی
میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آن‌ها از مسیر‌های هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوس‌های دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آن‌ها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تخت‌های اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتل‌ها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتل‌ها استفاده کنند از خانه‌های اقامتی دوستان و آشنایان و خانه‌های مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سال‌های قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتل‌ها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سال‌های قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آن‌ها از کلوپ‌های تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگ‌های شبانه ۷.۴ درصد، از کشتی‌های تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستوران‌های با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان می‌دهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپ‌های تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتی‌های تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگ‌های شبانه رفته‌اند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرت‌ها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار می‌شد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکل‌ها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزش‌های تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسب‌تر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگ‌بندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارت‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیم‌های نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، " فریدون اله‌یاری " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، گفت: «در نوروز امسال و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مجموع ۳۵هزار تخت در استان تنها ۵۰درصد ظرفیت اقامت واحدهای اقامتی به گردشگران نوروزی اختصاص پیدا کرد.» او با اشاره به کاهش ظرفیت اقامت استان اصفهان در نوروز امسال، افزود: «در نوروز امسال از ظرفیت هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها و خانه‌‌مسافرها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده و از ظرفیت بیش از ۵هزار کلاس آموزش‌و‌پرورش و کمپ‌های موقت در راستای حفظ سلامت گردشگران نوروزی چشم‌پوشی شد.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ادامه داد: «بررسی نهایی آمار اقامت گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی مورد تأیید این اداره‌کل حاکی است که اقامت گردشگران با کاهش ۹۵درصدی در مقایسه با نوروز ۱۳۹۸ و پیش از شیوع بیماری کرونا رقمی معادل ۱۲۱هزار نفر را در بر می‌گیرد.» او گفت: «براساس تحلیل آمارهای گردشگران در دبیرخانه ستاد سفر استان، از این تعداد ۳۳,۴۷درصد در هتل‌ها، ۳۲.۱۲درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸۴.۴درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۵.۹درصد در مهمانپذیرها، ۳۰.۱درصد در مجتمع‌های گردشگری و کمتر از یک درصد در خانه‌‌مسافرهای رسمی اقامت داشته‌اند.»

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
بازدید بیش از ۹۸هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ از جاذبه‌های گردشگری زنجان

بازدید بیش از ۹۸هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ از جاذبه‌های گردشگری زنجان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، "امیر ارجمند " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، اظهار کرد: «در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، تعداد ۷۲۴۳ نفر در استان زنجان اقامت داشتند و ۹۸هزار و ۷۸۱ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تاریخی بازدید به عمل آوردند.» ارجمند اظهار داشت: «تأسیسات گردشگری به‌ویژه مراکز اقامتی در این مدت با توجه به تداوم کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به گردشگران خدمات ارائه کردند.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: «با توجه به تداوم کرونا در راستای حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تأسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به زنجان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.» او ادامه داد: «امکان اقامت مسافران، تنها در مراکز اقامتی و تأسیسات دارای پروانه بهره‌برداری استان وجود دارد و سایر اماکن ازجمله مهمان‌پذیرهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند.» ارجمند گفت: «خوشبختانه در این ایام فقط یک شکایت از تأسیسات گردشگری استان داشته‌ایم و باوجود نظارت‌ها شرایط بسیار مناسبی برای حضور مسافران نوروزی در استان فراهم شد.»

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
بازدید نزدیک به یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

بازدید نزدیک به یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " امید قادری "  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در کرمانشاه طی ایام نوروز، اظهار کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، برای نوروز امسال هم به مانند سال گذشته هیچ برنامه تبلیغاتی و معرفی جاذبه های گردشگری را برای جذب میهمانان نوروزی در دستورکار قرار ندادیم، با این وجود شاهد حضور پررنگ گردشگران در کرمانشاه بودیم. وی تصریح کرد: طی این ایام جمعا 933 هزار و 263 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که با در نظر گرفتن اعمال محدودیت های کرونایی، رقم  قابل توجهی است. مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز کرمانشاه در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفت، برای همین اماکن گردشگری سربسته استان تعطیل بودند و بیشترین بازیدها مربوط به اماکن تاریخی دارای محیط های باز همچون تاق بستان و بیستون بود. وی در ادامه از اقامت 41 هزار و 958 نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان هم در این مدت خبرداد و گفت: امسال باتوجه به شرایط کرونایی، امکان برپایی کمپ اسکان میهمانان نوروزی در پارک ها فراهم نشد و تنها مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با 50 درصد ظرفیت می توانستند پذیرای مسافرین باشند که حدود 42 هزار نفر در این اماکن اسکان یافتند. قادری به تشدید نظارت ها بر فعالیت اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان در این مدت هم اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ سلامت میهمانان نوروزی اکیپ های مختلفی را شکل دادیم تا به بازدید مستمر از  این مراکز بپردازند. وی با بیان اینکه در این مدت جمعا 1924 بازدید از اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه کمترین مورد شکایت را از این مراکز داشتیم که نشان از رعایت مطلوب دستورالعمل ها در آنها بود.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات گردشگری نوروز 1400

تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات گردشگری نوروز 1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولی تیموری صبح امروز در نشست صمیمانه با اعضای دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و نوروز 1400 و نیز تشکر از خدمات شبانه‌روزی اعضای حاضر گفت: «فعالیت این روزهای ستادهای اجرایی خدمات سفر در سراسر کشور تمرکز بر نظارت‌های گسترده نوروزی است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تحقق سفرهای ضابطه‌مند و هوشمند، علاوه بر خدمت‌رسانی به هموطنان و جلب رضایت آنها فعالیت‌های گردشگری نیز تسهیل شود.» وی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها بر تاسیسات و خدمات گردشگری در طول سال جاری با تمام قوت انجام خواهد گرفت؛ تاکید کرد: «همچنین تمرکز بر اعتمادسازی میان مسئولان، مقامات کشوری و نیز هموطنان به منظور انجام سفرهای ضابطه‌مند و هوشمند و تحقق دستاوردهایی از جمله سلامتی و نشاط نیز یکی دیگر از اولویت‌های پیش رو به شمار می‌آید.»  تیموری افزود: «با توجه به رویکرد مذکور مدیریت تحریک تقاضا نیز در راس برنامه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا با مدیریت بحران و تحریک تقاضای داخلی و بین‌المللی بتوانیم روح تازه‌ای به صنعت گردشگری کشور بدمیم.» وی در پایان ضمن تشکر از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از اعضای حاضر خواست تا همه همت خود را به منظور پیگیری و تحقق مصوبات ستاد ملی کرونا به کار گیرند و با نظارت گسترده رضایتمندی هموطنان را در بهار 1400 سبب شوند.

ایجاد شده: 2/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...