طی مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیاتمدیره هلدینگ "آتیه صبا" و رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش از کارکنان نمونه هتل "شایگان" کیش، تجلیل و از بخشهای مختلف این هتل بازدید بعمل آمد. به گزارش هتلنیوز این مراسم با قرائت بیانیه سازمانی هتل شایگان و نمایش مستندی از عملکرد چهار ساله هتل و شرکت آرین پارسه در راستای بهسازی، ارتقای کیفیت خدمات، کنترل هزینهها و افزایش درآمد، آغاز شد و در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی "فرشید کریمی" به عنوان مدیرعامل شرکت "آرین پارسه" و تشکر از حمایتهای همه جانبه صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ آتیه صبا، ادامه یافت. در ادامه "مسیحالله صفا" رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش نیز ضمن تشکر از عملکرد مثبت شرکت "آرین پارسه" و هتل "شایگان" در راستای افزایش رضایتمندی گردشگران و خدماترسانی مناسب به آنان، اظهار داشت: هتل شایگان طی سالهای اخیر همواره جزو بهترین هتلهای جزیره کیش بوده تا جایی که توانسته است با افزایش سطح خدمات خود از یک هتل چهار به پنج ستاره ارتقا پیدا کند. "ولی آذروش" مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا نیز ضمن تشکر از زحمات تمامی عوامل شرکت "آرین پارسه" به تشریح اقدامات این هلدینگ طی سالهای گذشته در راستای اهداف این شرکت مبنی بر لزوم حفاظت از منافع بازنشستگان پرداخت و گفت: این ارتقا و پیشرفت چشمگیر، نتیجه برنامهریزی صحیح و تلاش تمامی مدیران و کارکنان مجموعه است.
ایجاد شده: 18/مهر/1397 آخرین ویرایش: 18/مهر/1397 اخبار داخلی
بدن انسان یک سیکل هورمونی دارد که به آن circadian clock یا ساعت شبانهروزی میگویند. این ریتم به صورت ژنتیک برنامهریزی شده است. آزاد شدن هورمونی به نام "کورتيزول" که نقش مهمی در هشیار و بیدار نگه داشتن بدن دارد بخش مهمی از این ساعت درونی است. هرچند این امر در بدن انسانها مىتواند متفاوت باشد ولیکن حداکثر تولید "کورتيزول" در بدن در حالت عادی بین ساعت 8 تا 9 صبح است. این بدین معنی است که دقیقا در ساعتی که اکثر افراد در شروع کار اولین فنجان قهوه را مینوشند، بدن به طور طبيعی و کارا عملکردی دارد که شبیه اثر کافئین بر بدن است. نوشیدن قهوه در این زمان کارایی این محرک اضافی را کم میکند. در واقع "کافئین" در زمانی به بدن میرسد که احتیاجی به آن ندارد. مصرف "کافئین" میتواند تولید "کورتيزول" را در بدن افزایش دهد. افزایش "کوزتيزول" در اثر مصرف "کافئین" میتواند ریتم ساعت درونی را دستخوش تغییرات کرده و اثرات زیانآوری بر سلامتی داشته باشد. برای نوشیدن مؤثر قهوه که هم اثرات مثبت داشته باشد هم اثرات منفی آن حداقل ممکن باشد باید به ساعتهای پیک ترشح هورمون "کورتيزول" توجه داشت. این ساعتها عبارتند از 8 تا 9 صبح، 12 تا یک ظهر و 5:30 تا 6:30 عصر. بدین ترتیب به نظر میرسد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ساعات 9:30 تا 11:30 صبح و 13:39 تا 17 عصر است.
ایجاد شده: 9/مهر/1397 آخرین ویرایش: 28/اسفند/1397 کافی شاپ
به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. پس از سالها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیاتمدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیاتمدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیاتمدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَتها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتلها با اختلال مواجه میشود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتلها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایشها در هتلهای مجلل برگزار میشود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب میآید، نمیتوانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتلها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت میکردند زیرا بین دو راهی گرفتار میشدند و نمیدانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکلهای گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیاتمدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامههای این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سالهای گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامهریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکتهای ارائه دهنده خدمات به هتلها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتلها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتلها از اولویتها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخگذاری و … نیز کمیتههای تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.
ایجاد شده: 7/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397 اخبار داخلی
در راستای بررسی مشکلات و موانع صنعت هتلداری و اقامتی، جلسه مشترکی با حضور معاونت گردشگری کشور، مدیران کل ستادی معاونتهای گردشگری و سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، برگزار شد. دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص برگزاری این نشست، ابراز داشت: طرح استانداردسازی هتلها، درجه بندی و نرخگذاری واحدهای اقامتی، دلایل کاهش مستمر ضریب اشغال هتلها، کاهش درآمد و تحمیل عوارضات مختلف بر مراکز اقامتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه، مطرح شد. به گزارش هتلنیوز ، “حمزهزاده” ادامه داد: همچنین با توجه به ابهاماتی که در خصوص اساسنامه تیپ جوامع هتلداری استانها به وجود آمده است، مقرر شد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی یک بار دیگر نسبت به ابلاغ اساسنامه تائید شده قبلی، اقدام نماید. وی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با مشارکت معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران، کارگروه مشترکی نیز جهت بازنگری آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر نحوه تشکیل کمیسیون درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری، تشکیل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص آخرین وضعیت فعالیت خانهمسافرها نیز گفت: موضوع خانهمسافر تبدیل به یک رقابت نابرابر شده است زیرا این واحدها از یک سو عوارض و مالیاتی نمیپردازند و از سوی دیگر هیچ قوانین و مقررات مشخص ندارند. وی افزود: جامعه هتلداران ایران طرح خود در خصوص نحوه ساماندهی خانهمسافر متناسب با استانداردهای جهانی را ارائه خواهد داد. وی در پایان گفت: ارائه پکیجهای تبلیغاتی ویژه هر استان و با هدف معرفی جاذبههای هر منطقه از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود که مقرر شد برنامهریزیهای لازم در خصوص آن صورت گیرد.
ایجاد شده: 31/تیر/1397 آخرین ویرایش: 31/تیر/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح جزئیات پروژههای مربوط به تاسیسات گردشگری در سطح این استان پرداخت. به گزارش هتلنیوز و به گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، جدیدترین آمار و ارقام در خصوص پروژههای تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی روزهای آینده توسط شخص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام خواهد شد. “احمد دیناری” در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر 350 پروژه گردشگری در حال ساخت، تبدیل، توسعه، بهسازی و نوسازی در سطح استان خراسان رضوی، فعال است که از این میان 271 مورد به پروژههای در دست ساخت مرتبط میشود. “دیناری” تصریح کرد: از میان پروژههای در حال ساخت، 48 درصد هتل، 13 درصد هتلآپارتمان، 11 درصد میهمانپذیر و الباقی جزو سایر تاسیسات گردشگری مانند سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای پذیرایی و … هستند. وی افزود: در ماده 1 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی، 16 بند شامل 25 نوع تاسیسات گردشگری ذکر شده است. پیشنهاد ما به سرمایهگذاران این است که وارد حوزه تاسیسات گردشگری شوند که عملا جاذبه گردشگری نیز به حساب میآیند. مانند پارکهای گردشگری. گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایهگذاران حوزه اقامتی نیز بهتر است به موضوع اقامتگاههای ارزان قیمت مانند میهماپذیر و هتلهای حداکثر 2 ستاره ورود پیدا کنند تا شاهد تعادل در حوزه سرمایهگذاری گردشگری استان خراسان رضوی باشیم. وی افزود: خراسان رضوی و شهر “مشهد” هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تعداد گردشگر ندارد منتهی بایستی با اتخاذ سیاستهای درست، برنامهریزی صحیح و مشاوره مناسب، صنعت گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. وی در پایان گفت: با توجه به برنامههای موجود، توصیه ما به سرمایهگذاران حوزه گردشگری این است که از شهر به سمت روستا حرکت کنند تا علاوه بر ایجاد توازن میان دو بخش، شاهد توسعه روستاها نیز باشیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز از خصوصیسازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخشهای مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدتها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتلنیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود میشود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتلهاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتلها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیمگیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب میشود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگینتر میکند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصیسازی منجر به افزایش رقابت میشود که در نتیجه آن هتلهایی که شاخصهای استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفقتری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیمگیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیمگیریها به کندی انجام میشود. برای مثال در موضوعی مانند نرخگذاری واحدهای اقامتی، سالهاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدتهاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتلها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتلها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابیهای نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتلهای دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل میکنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنهدار شود، یک نفر میتواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتلها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینهها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمیکنیم.
ایجاد شده: 8/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397 اخبار داخلی
دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکلهای گردشگری کشور با حضور روسای تشکلهای گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتلنیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتلهای بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هماکنون 190 هتل، 450 هتلآپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانهمسافری فعالیت میکنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامهریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکتهای اقماری تشکیل میشوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمیشود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح میشود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.
ایجاد شده: 3/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایهگذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایهگذاران بیشتر شود. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایهگذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقهمند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایهگذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت. وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کرهجنوبی، چین و… علاقهمند به سرمایهگذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکردهاند. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایهگذاری خارجی تصویب شده است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است. “رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایهگذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمیشود چون یک سرمایهگذار خارجی برای ورود سرمایهاش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه میکند و سپس تصمیم به این کار میگیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است. وی در خصوص راهحل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید میکنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامهریزی خواهیمکرد.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز با صدور احکامی جداگانه از سوی “علیاصغر مونسان” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران کل جدید و ستادی این سازمان، منصوب شدند. بر اساس احکام صادره از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای “محمد ابراهیم لاریجانی” به عنوان مدیرکل جدید بازاریابی و تبلیغات گردشگری این سازمان، منصوب و جایگزین سرکار خانم “لیلا اژدری” در این سمت شد. “محمد ابراهیم لاریجانی” متولد سال 1355 است و از جمله مهمترین سوابق اجرایی وی در حوزه صنعت گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد. عضو هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت بینالمللی خدمات گردشگری تامین مشاور مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی ( هگتا ) دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین با صدور احکامی، آقایان “ولی تیموری” و “محمد ثابت اقلیدی” به ترتیب به عنوان مدیران کل جدید مناطق نمونه گردشگری و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معرفی و منصوب شدند. “محمد ثابت اقلیدی” مدیرکل جدید نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک است و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترا در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی به حساب میآید. از جمله مهمترین سوابق اجرایی “محمد ثابت اقلیدی” در حوزه صنعت گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مشاور معاون گردشگری کشور در امور بازاریابی و تبلیغات گردشگری مدیریت حوزه گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری کشور مدیر امور استانهای معاونت گردشگری کشور مدیر روابطعمومی معاونت گردشگری کشور عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از جمله مهمترین سوابق اجرایی جناب آقای “ولی تیموری” مدیرکل جدید مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه صنعت گردشگری نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بینالملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیر کل دفتر ارتباطات و همکاریهای بینالمللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بینالملل و سازمانهای تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخشهای مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانههای مسافر در سطح استان ساماندهی و از صدور مجوز برای خانههای مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایشها و مسابقات ورزشی کشوری و بینالمللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامهریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامهها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنیهای بهعمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان اظهار داشت: آخرین نشست هماهنگی اعضای اتحادیه هتلداران استان اصفهان در سال 96 روز پنجشنبه هفته گذشته مورخ 24 اسفندماه به میزبانی هتل پیروزی اصفهان برگزار شد. “مهدی نریمانی” ابراز داشت: در این نشست که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری، رئیس مجمع تشکلهای گردشگری، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه هتلداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل هتلهای زیرمجموعه اتحادیه هتلداران اصفهان برگزار شد، اعضا در رابطه با اقدامات انجام شده و برنامههای پیش رو جهت ایام نوروز و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به همزمانی این روزها با ایام شهادت امام هادی ( ع ) تمامی حاضرین در این جلسه متعهد شدند تا اقدامات لازم در راستای فرهنگسازی و اجرای برنامههای مناسب برای حفظ احترام این روزها را در دستور کار خود قرار دهند. “مهدی نریمانی” در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در صنعت هتلداری کشور از جمله شهر اصفهان، گفت: متاسفانه در شرایطی که ایام نوروز جزو بازه زمانی پیک سفر در شهر اصفهان محسوب میشود و هتلداران از ماهها پیش برای این ایام برنامهریزی میکنند، شاهد این هستیم که در رابطه با بحث اقامت مسافران نوروزی موازیکاری صورت گرفته و دستگاههایی مانند وزارت آموزش و پرورش، مشکلات زیادی را برای هتلداران استان به وجود آوردهاند. وی در ادامه در واکنش به ابلاغیه معانت گردشگری کشور در رابطه با غیرقانونی بودن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس، گفت: این ابلاغیه فقط توسط سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، ابلاغ شده است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. از سوی دیگر هیچ ساز و کاری در خصوص نحوه جلوگیری از اقامت میهمانان غیر فرهنگی در مدارس تدوین نشده است. “مهدی نریمانی” مهمترین مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان را ممانعت از موازیکاری در زمینه اسکان و اقامت مسافران نوروزی برشمرد و افزود: در آستانه ایام نوروز به عنوان فصل پیک سفر، 70 درصد از ظرفیت هتلها و واحدهای اقامتی رسمی استان اصفهان خالی است و این در شرایطی است که شاهد هستیم علاوه بر مدارس، خانههای اجارهای و اقامتگاههای دولتی، مسافران در مساجد و امامزادههای شهر نیز اسکان یافته و هیچ برخورد و نظارتی در خصوص این اقدام صورت نگرفته است. وی افزود: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی، موضوع آموزش و فرهنگسازی است ولیکن شاهد هستیم که این وزارتخانه بدون هیچ نظارت و ساماندهی وارد بحث اقامت شده و امسال نیز بیش از 12 هزار مدرسه و 100 هزار کلاس درس را به این موضوع اختصاص داده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان در پایان گفت: از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت گردشگری در کشور، تقاضا داریم تا به طور جدی به موضوع فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه اسکان گردشگران و همچنین فعالیت اقامتگاههای دولتی، ورود پیدا کرده و صنعت هتلداری کشور را از وضعیت نامساعدی که درآن قرار گرفته است را نجات دهند.
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی