نتایج جستجو...
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار داده‌ایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسی‌های دوره‌ای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر می‌شود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداری‌های استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکل‌ها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید می‌شود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کرده‌اند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
شرط سفر به اصفهان؛ رزرو اقامت مسافر در تأسیسات گردشگری مجاز

شرط سفر به اصفهان؛ رزرو اقامت مسافر در تأسیسات گردشگری مجاز

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون در ستاد استانی کرونا ممنوعیت سفر به استان اصفهان تصویب شده است؛ دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است و بر استفاده 50 درصد از ظرفیت و تأسیسات گردشگری استان تأکید شده است که با تأیید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت امکان پذیرش مسافر دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مسافرت‌ها به استان اصفهان برای شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد و شهرهای قرمز اجازه رزرو و سفر به اصفهان را ندارند اما شهرهای زرد و آبی می‌توانند به استان اصفهان سفر کنند و شرط این سفرها رزرو اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز اصفهان است. وی افزود: همه تأسیسات گردشگری که از بهداشت مجوز دریافت کنند، می‌توانند میزبان مسافران نوروزی باشند؛ پس از موج‌های کرونا حضور گردشگر خارجی در استان نداریم و به آن‌ها روادید داده نمی‌شود. الهیاری با توضیح اینکه سیاست های حمایتی دولت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و امیدوار هستیم که ادامه داشته باشد، بیان کرد: دولت تاکنون تسهیلاتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند این پیش‌بینی‌ها در خصوص تسهیلات پیگیری خواهد شد اما این تسهیلات پاسخگوی همه نیازهای فعالان این حوزه نیست. وی تأکید کرد: ما به دنبال تسهیلاتی مانند امهال پرداخت اقساط وام‌ها و امحال خدمات عناوینی است که فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست کردند که به دنبال انجام بخشی از آن‌ها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ما باید دو رویکرد را دنبال کنیم که در ابتدا در وضعیت فعلی شیوع کرونا شرایط سفرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنیم که بهداشت رعایت و سلامت جامعه تضمین شود و تأسیسات گردشگری به فعالیت خود در این شرایط اقتصادی ادامه دهند. وی اضافه کرد: دومین رویکرد، پسا کرونا این وضعیت تحمیل شده بر تأسیسات گردشگری را بتوانیم جبران کنیم؛ امیدوار هستیم که شیوع بیماری کرونا متوقف شود. الهیاری با اشاره به آسیب کرونا به تأسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کرونا بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان خسارت وارد کرده است.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان به شمار می‌آید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.»  او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژه‌ای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیت‌های بیشمار گردشگری کشور شناخته می‌شود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصه‌های موجود حضور فعال‌تری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتناب‌ناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانس‌ها، بهره‌مندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپ‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایع‌دستی، به همراه عرضه بسته‌های سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار می‌آید.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
التماس می کنم مردم مسافرت نروند

التماس می کنم مردم مسافرت نروند

به گزارش هتل نیوز ، "سعید نمکی" وزیر بهداشت توضیح داد: به عنوان وزیر تقاضا کردم که بحث سفر را منتفی کنیم و از مردم تقاضا کنیم که مردم همراهی کنند؛ هرچند مردم روزهای سختی را گذرانده‌اند و از دیدن بزرگترها محروم مانده‌اند و مردم مشتاق‌تر از قبل هستند که به سفر بروند اما اطمینان دارم که مردم می‌دانند که هر آمد و شد به معنای شیوع بیماری است، از سفر رفتن پرهیز می‌کنند. وی یادآور شد: در سفر فرد ناقل ویروس جهش یافته را به سایر نقاط منتقل می‌کند و التماس کردیم که سفر نباشد، وزیر بهداشت باید دست ببوسد، پا ببوسد و التماس کند که به درخواستش عمل شود. انتظار ما این است که به عرایض دلسوزانه وزیر بهداشت توجه شود. وزیر بهداشت بیان داشت: وقتی مردم جا به جا می‌شوند و جمعیت مواج است اجرای طرح سخت است اما در جمعیت ساکن و غیر مواج مدیریت بسیار ساده‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل التماس و خواهش می‌کنم که مردم به سفر نروند و اگر به سفر بروند ضرر می‌کنند و خدا نکند که چند خوزستان در آن واحد خلق کنیم، اگر چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توان روی تاب آوری نظام سلامت قسم خورد.

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399     اخبار داخلی
گردشگری روند روبه رشدی دارد

گردشگری روند روبه رشدی دارد

مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علی‌اصغر مونسان، هادی حق‌شناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این‌که حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه می‌دهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژه‌های بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب می‌شود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهره‌برداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینه‌ساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفه‌های مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان بهره برداری از ۲۷۲۱ طرح ملی خاطرنشان کرد: امروز یک طرح بسیار مهم گندله سازی که طرح بسیار مهمی هم بود با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید که کار بسیار عظیمی بود که در این چند سال به افتتاح رسید. در زمینه بهزیستی کار خوبی با کمک و همت مردم و داوطلبین انجام گرفت و ۲۴۰۰ مرکز رونمایی و افتتاح شد. روحانی اظهار کرد: هتل‌های بسیار گران قیمتی در اسپانیا هست که قرن ها قبل به دست مسلمانان ساخته شده است. در نهایت ما از این مکان‌ها می‌توانیم هم بهره‌مندی اقتصادی و هم بهره مندی اجتماعی و فرهنگی کنیم. گردشگردی کار عظیم و بزرگی است و وزارت گردشگری می تواند نقش مهمی در گردشگری داشته باشد. روحانی افزود: گردشگری کار بسیارمهمی است. گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد. این یک سال گذشته سال سختی برای گردشگری، هتل داران و همه آنانی که خدمات گردشگری انجام می دهند بود. سال آینده سال غلبه بر ویروس و همه رونق مشاغل خواهد بود. وی ادامه داد: البته نه اول سال. اما به مرور واکسن خارجی وارد می شود و به بازار می آید و واکسن داخلی توزیع می شود. عده ای که مبتلا شدند واز این بیماری گذشتند به طور طبیعی واکسینه شدند و عده ای که نگرفتند واکسینه می شوند. روحانی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را به کار می گیرد و بخش گردشگری روزهای بهتری خواهد داشت. رئیس‌جمهور در ارتباط با تلاش های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: مراکز فرهنگی و آثار تمدنی ایران برای ما بسیار مهم است. این به معنای اهمیت علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. این بناها یکی از آثار و ثمرات همان مناسبات علمی، ریاضی، اجتماعی و طراحی بسیار خوب در گذشته بوده است.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و  رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها  و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتل‌های یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعه‌های گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد می‌تواند نویدی برای حل این مشکل باشد. مرگ ناکام گردشگری مسئله‌ای غیرقابل پیش‌بینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بی‌مهری دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم. البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاه‌ها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازه‌ای است که این صنعت را تهدید می‌کند. زیرساخت‌های گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاه‌ها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعه‌ها دارد. «محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار می‌کند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساخت‌های گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد. وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، می‌گوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد. اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان می‌کند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم. وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیری‌های متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند. «سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعه‌ی خود خبر می‌دهد و در این باره ابراز تاسف میکند. در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر می‌رسد تاکنون دیگر استان‌ها درگیر این مسئله نبوده‌اند، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتل‌های کشور به ما ارسال نشده است. البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور به خبرنگار ایسنا می‌گویند: براساس گزارش‌ها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استان‌هایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استان‌های دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بوده‌اند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده‌ که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
هیچ نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد

هیچ نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد

به گزارش هتل نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند. عبادی ادامه افزود؛ بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود. امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست. نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟ وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399     اخبار داخلی
مراکز اقامتی اردبیل، پذیرای میهمانان نوروزی

مراکز اقامتی اردبیل، پذیرای میهمانان نوروزی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: با تلاش‌ها و پیگیر‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در راستای دریافت مجوز برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی در واحد‌های اقامتی اردبیل، مجوز این امر از ستاد ملی کرونا و وزارت میراث فرهنگی صادر شده است و براین اساس در ایام عید نوروز هتل‌ها و مراکز اقامتی اردبیل دایر خواهند بود. جعفر بذری فعالیت واحد‌های اقامتی و هتل‌ها را منوط به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی دانست و بیان کرد: در این زمینه تمهیداتی اتخاذ شده تا تمامی دستورالعمل ها در مراکز اقامتی رعایت شده و پذیرش مسافران با شرط رعایت این مهم باشد. رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل حفظ سلامت هم‌استانی‌ها و گردشگران را از مهمترین اولویت‌ها بیان کرد و گفت: سال گذشته در همین راستا و برای حفظ سلامت مردم مراکز اقامتی به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحد‌ها کردند که از این بابت خسارات سنگینی به مراکز اقامتی وارد شد. بذری ادامه داد: از آنجایی که امسال نیز مهمترین اصل با توجه به شرایط کنونی حفظ سلامت گردشگران و مردم است با آمادگی کامل و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در حال آماده‌سازی مراکز اقامتی در سطح استان هستیم تا بتوانیم بدون هیچ مشکل و تهدیدی برای مسافران اقدام به پذیرش در هتل‌ها و واحد‌های اقامتی کنیم. وی گفت: با دریافت مجوز فعالیت مراکز اقامتی در ایام عید نوروز  امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارات واردشده به این حوزه را با رونق فعالیت‌ها در ایام عید جبران کنیم.

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399     اخبار داخلی
ممنوعیت سفرهای کمپی و برپایی چادر مسافرتی در یزد

ممنوعیت سفرهای کمپی و برپایی چادر مسافرتی در یزد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، سیدمصطفی فاطمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری استان اظهار کرد: مجموعه های گردشگری استان به خوبی فعال شده اند اما با نصف ظرفیت فعال هستند و تنها تعدادی از مجموعه هایی هم که امکان فعالیت نداشتند متوقف و از چرخه خدمات خارج شده اند. وی با بیان این‌که در حال حاضر شش هزار تخت از ۱۱ هزار تخت اقامتی استان فعال شده ادامه داد: این روند یک وضعیت حداقلی را به وجود آورده تا در عین حال که سفرهای نوروزی برگزار می شود موارد بهداشت و سلامت مردم هم رعایت شده باشد. مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه عمده نگرانی ما سفرهای نوروزی بی ضابطه است و ممکن است این سفرها حجم بالایی داشته باشد افزود: در ایام‌الله ۲۲ بهمن هم به دلیل این نگرانی که وجود داشت ناچار به محدودیت‌هایی شدیم اما برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی هایی شده است که سفرهای بی ضابطه انجام نخواهد شد.

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...