به گزارش هتل نیوز، " مرتضی رمضانی گالشی " معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت ؛ به صورت میانگین سطح اشغال هتل های این جزیره در سال جاری حداکثر ۶۰ درصد بود. او ادامه داد ؛ این میزان به علت افزایش سفرها در روزهای گذشته به علت مناسب بودن وضعیت جوی جزیره نسبت به سایر نقاط به حداکثر ۹۰ درصد رسیده است. وی افزود ؛ به دنبال درجه بندی، استاندارد سازی، هتل ها و مراکز ارائه خدمات گردشگری در آینده نزدیک هستیم. " رمضانی " گفت ؛ استاندارد سازی مراکز خدمات دهی به گردشگران و متناسب کردن قیمت دریافتی از گردشگر با خدمات ارائه شده، از مهمترین اهداف اجرای این مهم است. او افزود ؛ ۲ هتل در کیش با ۸۰۰ تخت حداکثر تا اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد. معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد ؛ روند ساخت و ساز هتل در کیش به صورتی است که در چهار سال آینده ۲۰ هزار تخت به مجموع تختهای فعلی این مراکز اقامتی جزیره اضافه می شود.
ایجاد شده: 25/دی/1401 آخرین ویرایش: 25/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان گفت ؛ کاهش سفر به ایران باعث ضرر و زیان سنگین به صاحبان مراکز اقامتی در ایران شده و بسیاری از سرمایهگذاران این بخش را در معرض ورشکستگی قرار داده است. او ادامه داد ؛ ۸۵ درصد تورها به مقصد ایران کنسل شده و حتی شاهدیم سفرهای داخلی نیز به شدت کاهش یافته است. همین موضوع سبب شده ضریب اشغال هتلهای اصفهان به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد و صاحبان آنها متضرر شوند. وی افزود ؛ چرا مشابه بخش کشاورزی و سایر بخشها دولت مساعدتی به صاحبان هتلها یا آژانسها و... نمیکند. " بیگی " گفت ؛ باید ارتباطات بینالمللی شکل بگیرد و احساس امنیت در توریست خارجی ایجاد شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان ضمن تاکید بر اینکه توریستهای ورودی نسبت به قطعی اینترنت حساس هستند گفت ؛ بسیاری از این گردشگران در حین سفر در حال انجام وظایف شغلی خود هستند که نیاز به اینترنت دارند و اگر این امکان برایشان مهیا نشود از سفر به کشورمان منصرف میشوند.
ایجاد شده: 28/آذر/1401 آخرین ویرایش: 28/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزهزاده " رئیس جامعه حرفهای هتلداران ایران گفت ؛ جریانات و رخدادهای اخیر در کشور باعث شد که بیش از ۸۵ درصد از گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی سفر خود را به ایران کنسل کردند. او ادامه داد ؛ تعداد قابل توجهی از آنها در نظر داشتند بعد از اقامت در قطر چند روزی را در ایران بگذرانند که حوادث اخیر باعث شد از اقامت در ایران منصرف و رزروهای خود را لغو کنند. "حمزهزاده " ضمن اعلام اینکه میانگین ضریب اشغال هتلها به زیر ۲۰ درصد رسیده است گفت : اکثر هتلداران توان تامین هزینههای خود را ندارند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران ایران در پایان افزود : بیشتر هتلها در ایران گواهی استاندارد را دارند و بخش دیگر از آنها در مرحله کسب اخذ استاندارد هستند و از لحاظ استاندارد هتلهای ایران مشکلی ندارند.
ایجاد شده: 19/آذر/1401 آخرین ویرایش: 19/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان گفت ؛ بالغبر ۸۰ درصد گردشگران خارجی که بهصورت تورهای گردشگری در مهر و آبان ماه هرسال به ایران و اصفهان سفر میکردند، امسال و با توجه به شرایط پیشآمده تورهای آنها لغو شد. او ادامه داد ؛ متأسفانه علاوه بر شرایط موجود، تصویب برخی قوانین ازجمله افزایش نرخ برق مصرفی هتلها و اقامتگاهها از سوی مجلس باعث شده که قیمت برق برای این مراکز حدود ۶ و نیم برابر افزایش پیدا کند که با توجه به شرایط موجود، این مراکز را به آستانه ورشکستگی رسانده است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان تاکید کرد ؛ خوشبختانه مصوبه اجرای افزایش قیمت برق هنوز ابلاغ نشده، لذا میکوشیم تا با همکاری وزارت گردشگری و همچنین نمایندگان اصفهان در مجلس این مصوبه را اصلاح کنیم که متأسفانه تا این لحظه به نتیجهای نرسیدهایم.
ایجاد شده: 5/آذر/1401 آخرین ویرایش: 5/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش گفت ؛ در روزهای گذشته با بازگشت آرامش و بهبود وضعیت پروازها در فرودگاه کیش پذیرش مسافران در هتل های جزیره روند افزایشی به خود گرفته است. او ادامه داد ؛ روند افزایش پذیرش مسافران از شهریور ماه سال جاری نسبت به ماه های اول تابستان شکل گرفته است. " صفا " گفت ؛ در ابتدای هفته جاری ۶۰ درصد هتل ها اشغال شده بود طبق آخرین آمار هم اکنون سطح اشغال به ۸۰ درصد رسیده و در برخی از هتل ها پذیرش مسافران تا ۹۵ درصد نیز رسیده است. رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش تاکید کرد ؛ اعضای جامعه هتلداران کیش در صورت تداوم و بهبود همکاری دستگاه های مختلف از جمله فدراسیون فوتبال، وزارت انور خارجه، وزارت میراث فرهنگی و شرکتهای هواپیمایی آمادگی کامل تحقق پذیرش مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ را دارند.
ایجاد شده: 6/مهر/1401 آخرین ویرایش: 6/مهر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش گفت ؛ در ۲ ماه اول تابستان امسال به علت برخی موارد از جمله زلزله های استان هرمزگان، کاهش پروازها به مقصد کیش، اشغال هتل های جزیره به صورت قابل توجهی به پایین ترین میزان خود رسید. وی افزود ؛ در حال حاضر با افزایش پروازها سطح اشغال هتل ها در زمان حاضر به ۷۰ درصد رسیده و برخی از مراکز اقامتی ۱۰۰ درصد ظرفیت خود نیز مسافر پذیرش کرده اند. " صفا " گفت ؛ در ۲ ماه اول تابستان روزانه تنها ۱۱ پرواز به جزیره وارد میشد اما الان تعداد پروازهای ورودی به بیش از ۲۸ مورد در هر روز رسیده است و انتظار می رود در روزهای آتی بر تعداد آن نیز افزوده شود. رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش تاکید کرد ؛ باور دارم هم اکنون نگرش مسئولان دولتی جزیره به صنعت گردشگری علمی شد.
ایجاد شده: 24/شهریور/1401 آخرین ویرایش: 24/شهریور/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، "مسیح الله صفا" رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در نشست با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت ؛پذیرش این موضوع که دبیر شورای عالی مناطق آزاد نتواند شرکت هواپیمایی کیش را به سازمان منطقه آزاد بازگرداند بسیار دشوار است زیرا مالکیت آن هنوز هم مربوط به سازمان منطقه آزاد است. او افزود ؛ درصد اشغال هتلهای کیش بسیار پایین است و کمبود پرواز به جزیره کیش موجب شده است که مسافران به کیش سفر نکنند، حیات جزیره کیش به ورود گردشگر گره خورده و تاب آوری در این شرایط غیر ممکن شده است. رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش تاکید کرد ؛ دوازده پرواز روزانه در فرودگاه بسیار ناچیز است و قطعاً این کاهش ورود گردشگر به بدنه اقتصادی کیش ضربه های جبران ناپذیری می زند.
ایجاد شده: 15/شهریور/1401 آخرین ویرایش: 15/شهریور/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " محمود مادرشاهیان " رئیس هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی گفت ؛ ما در مشهد افزایش نرخ زیادی نداشتیم. در این مدت تلاش کردیم به وضعیت هتلهایی که در دوره کرونا تعطیل شده بودند رسیدگی کنیم. " مادرشاهیان " گفت ؛ هتلهای خراسان رضوی نسبت به هتلهای سایر استانهای گردشگرپذیر نظیر فارس قیمت پایینی دارند. از آنجا که اغلب مسافران مشهد زائر هستند ما تلاش میکنیم در مقابل خدمات مناسب، هزینه کمتری دریافت کنیم. وی افزود ؛ با استقبال قابل توجه زائران مواجه هستیم و سطح اشغال هتلها از ابتدای خرداد تاکنون به ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است. او گفت ؛ تاکنون با مقولهای به اسم دونرخی بودن خدمات هتلداری مواجه نبودهایم. به واسطه تورمی که با آن مواجهایم معتقدیم باید برای جبران خسارتهایی که هتلداران متحمل میشوند اقدامی صورت گیرد. رئیس هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی افزود ؛ یکی از مشکلات و چالشهای پیش روی هتلداران،اضافه شدن ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به هزینهها است.
ایجاد شده: 1/مرداد/1401 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران ایران عصر دوشنبه ۲۹ فروردین در هتل باباطاهر تهران برگزار شد. از جمله مسائل مطرح شده در جلسه هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران ایران؛ سفرهای نوروزی، ضریب اشغال هتلها، مشکلات و چالشهای مربوط به تعطیلات، رویکردها و راهبرد جامعه در سال جدید، نرخگذاری هتلها و مالیات بر ارزش افزوده بود. همچنین در این جلسه اعلام شد که اگرچه افزایش حقوق در بخش دولتی ۱۵درصد و در بخش خصوصی ۵۷ درصد قدری عجیب است اما جامعه هتلداران صرفاً از این افزایش گلایهای ندارد بلکه معتقد است دولت باید در ازای آن از هزینههای هتلها مانند هزینه بیمه تامین اجتماعی، حاملهای انرژی، مالیات و ... بکاهد تا هتلها به دلیل فشارهای اقتصادی مجبور به تعدیل نیروهای خود نشوند. در پایان این جلسه اعلام شد که مجمع عموم فوقالعاده جامعه هتلداران ایران به منظور بررسی مسائل مربوط به ساختار این تشکل در کشور و استانها و نیز ارائه گزارش عملکرد جامعه به اعضا برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 30/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " ابوالفضل اسماعیلی " معاون گردشگری خراسان شمالی گفت ؛ با گذشت سیزده روز از ایام نوروز ۱۴۰۱، با استقبال مردم و گردشگران در سفر نوروزی به خراسان شمالی، مواجه شدیم که به دنبال آن ظرفیت اغلب هتلهای استان تکمیل شد. میانگین اشغال هتلهای خراسان شمالی در روزهای نوروز به ۹۰ درصد رسیده است. معاون گردشگری خراسان شمالی افزود ؛ تمامی هتلها، هتلآپارتمانها و مهمانپذیرهای استان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و دسترسی به سامانه ایران من آماده پذیرش گردشگران، مسافران و زائران ورودی به استان بودند.
ایجاد شده: 14/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: در کیش 50 هتل وجود دار که از مهر ماه سال 1400 به بعد هیچ موقع درصد اشغال هتل های جزیره کیش از 80 درصد پایین نیامده است و الان در بعضی از هتل ها درصد اشغالشان بر اساس قیمت و نوع خدمات، بین 95 تا 98 درصد است، چون از آنها خواهش کردیم چند اتاق خود را برای روز مبادا خالی نگه دارند. وی با بیان اینکه مهم ترین فاکتور برای اینکه مسافر احساس امنیت کند ، واکسیسناسیون کامل است، گفت: در جزیره کیش هیچ پرسنلی را نداریم که دو دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشد و الان مرکز بهداشت سلامت همه تلاش خود را می کند تا پایان بهمن همه کادر هتل ها سه دوز واکسن خود را دریافت کنند. همچنین مرتب بر هتل ها نظارت می شود که پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، از همه هتلدارانمان بابت اینکه نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کنند تشکر می کنم. رئیس جامعه هتلداران بیان کرد: 99 درصد مسافران هتل های کیش داخلی هستند و مسافر خارجی خیلی کم داریم ، مگر اینکه فردی کار بیزنسی داشته باشد یا اینکه به صورت استثنا یک جهانگردی قصد گردش در ایران داشته باشد. قبلا هتل ترنج از لبنان و عمان مسافر می پذیرفت که الان به خاطر نبودن پرواز محدود شده است، ولی اگر پرواز ها دایر باشد برای دو تا از هتل های ما مسافر خارجی هم می آید. وی با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی 2022 در اواخر آبان ماه 1401 در قطر برگزار خواهد شد، گفت: قطر برای میزبانی تماشاچیان جام جهانی 2022 با کمبود هتل و اقامتگاه مواجه است. قطر برای مسافران و تماشاچیان بازی های جام جهانی از امارات و عربستان هم اتاق گرفته است. ما نیز پیشنهاد همکاری به قطر دادیم، یکی از اعضای سفارتخانه قطر به کیش آمده و از هتل ها بازدید کرده است، سفیر ما نیز در قطر آمده و امکانات را دیده است و از این پیشنهاد هم استقبال شده است. وی با بیان اینکه سال آینده در جام جهانی ، اتاق شبی 15 میلیون تومان در دوحه است، گفت: ما 3 هزار اتاق در هتل های 5 ستاره از شبی 1 میلیون تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته ایم تا مردم ایران به کیش بیایند و بدون نیاز به ویزا 3 ساعته به آنجا رفته و باز گردند. بنده تعهد دادم 3 هزار اتاق در ایام مسابقات جام جهانی 2022 در اختیار تماشاچیان قرار داده شود، یعنی مسافر بازی را در قطر تماشا کرده و شب به کیش بازگردد. ما می خواهیم کاری کنیم با گذاشتن چند پرواز و کروز تماشاچیان صبح بازی را در قطر تماشا کنند و شب به کیش برای استفاده از هتل بازگردند. رایزنی ها در حال انجام است اما به دلیل مشکل عدم ثبات مدیریتی جزیره کیش هنوز در دست بررسی نهایی است، امیدواریم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم. وی ادامه داد: آنهایی هم که از کشور های خارجی می خواهند به کشور ما بیایند نیز چون اعتقادات ما اجازه نمی دهد و آنها هم شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برای ایران امکان پذیر نیست که آنها بیایند. از طرفی مسافران خارجی از کشور های دیگر برای ورود به کیش نیاز به ویزا دارند، چون هیچ کدام از ایرلاین های خارجی مستقیما به کیش پرواز ندارند. وی در پاسخ به اینکه در قطر قانون قرنطینه 24 ساعته برای ورود مسافران برقرار است و آیا ممکن نیست این قرنطینه مشکلاتی را ایجاد کند،گفت: در قطر این میزان اقامتگاه برای قرنطینه وجود ندارد. البته سازمان WHO این موضوع را بررسی می کند ، قطع به یقین این فیلتر برداشته خواهد شد.
ایجاد شده: 29/دی/1400 آخرین ویرایش: 29/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان آذر ماه سال جاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی گریبان صنعت هتلداری در ایران را گرفت. وی افزود: در کشورهای مختلف، دولتها کمک های مختلفی به فعالان گردشگری و هتلداری داشتند، در کشور ما هم در دولت قبل دو بسته حمایتی به عنوان تسهیلات کرونایی ابلاغ شد اما نه تنها اجرا نشد بلکه در عمل ضد حمایت بود. حمزه زاده تصریح کرد: امهال مالیاتی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد اما وقتی دوستان برای مفاصا حساب به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند با ۱۰ درصد جریمه مواجه شدند، در واقع کسی به دنبال اجرای قانون نبود و متأسفانه در این میان حق ما تضییع شد. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث حاملهای انرژی بدترین و بی رحمانهترین برخورد را با فعالان گردشگری و هتلداری کشور داشت، افزود: متأسفانه بسیاری از هتلها به دلیل تأخیر ۵ یا ۱۰ روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند. وی در ادامه گفت: هیچ کس از تسهیلات کرونایی استقبال نکرد چون حقوقی که یک هتلدار طی یک سال پرداخت میکرد بیشتر از تسهیلات ۱۶ میلیونی بود، به همین جهت شاهد بودیم بخشی از کارکنان با تجربه و متخصص در صنعت هتلداری تعدیل شدند و تعدادی از هتلداران با هزاران زحمت و با قرض و فروش ملک هتل خود را حفظ کردند. در دوران اصلی کرونا ضریب اشغال هتلها زیر 5 درصد بود و این برای هتل بزرگترین ضرر محسوب میشود، در واقع تا ۴۰ درصد ضریب اشغال ضرر است و از بالای ۴۰ درصد تازه هتل به حاشیه سود میرسد، خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت کلیه کارکنان هتلها واکسینه شدند و اگر هر کارمندی به هر دلیلی از زدن واکسن امتناع میکرد با او قطع همکاری میشد، رفته رفته با کاهش آمار کرونا وضعیت سفر در کشور بهتر و با رعایت پروتکلهای بهداشتی پای مسافران به هتلها باز شد. حمزه زاده در خصوص طرح مشکلات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما انتظار داشتیم که در دولت فعلی به داد افرادی که در شرایط کرونا متضرر شدند برسند و با شروع فعالیت دولت جدید، مشکلات ما حل شود اما در حال حاضر که چند ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم میگذرد هیچ اتفاقی نیفتاده، ما تمامی مشکلات را به آقای ضرغامی ابلاغ کردیم. صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و ۱۵ سازمان در این مسیر با ما همراه هستند اما متأسفانه تا این لحظه یک قدم مثبت در راستای حل مشکلات برداشته نشده است، ما وضعیت دولت را درک میکنیم و مثل سایر کشورها انتظار کمک بلاعوض نداریم اما انتظار داریم تا یک سری کارها که منجر به کاهش بخشی از مشکلات میشود را انجام دهند. وی ادامه داد: برای مثال نگاه دولت به مسائل حوزه گردشگری و هتلداری باید تخصصی باشد، در حوزه حاملهای انرژی سیاست دولت افزایش تعرفههاست اما باید بدانند که هتل با منزل مسکونی تفاوت ۱۰۰ درصدی دارد. در یک هتل ۵ ستاره چه مسافر بیاد چه نیاد تمام برق ها باید روشن بماند، سیستم گرمایش و سرماش باید روشن باشد، ما نمیتوانیم به مسافر بگوییم در مصرف آب صرفهجویی کند، لذا نگاه دولت در بحث حاملهای انرژی باید تخصصی و متناسب با موضوع باشد، اما متاسفانه به هیچ وجه این موضوع رعایت نمیشود و همین عدم نگاه تخصصی وزارت نیرو در بحث حامل های انرژی مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه به صورت میانگین در چند ماه گذشته تنها در حوزه آب تعرفه ۴ برابر شده است، گفت: چند ماه پیش تعرفه برق هم چند برابر شد و با این اوصاف و هتلداران هرچه در میآوردند باید یک مبلغی هم از جیب هزینه کنند تا پاسخگوی تعرفه حاملهای انرژی باشد. وی افزود: من معتقدم گردشگری ما در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است و ما برنامه جامع ملی برای کشور در حوزه گردشگری نداریم، ضمن اینکه عمده قوانین، آیین نامهها و بخشنامهها به نحوی تدوین شده که نگاه دولتی دارد و منافع دولتی بر منافع فعالان بخش خصوصی ترجیح داده شده است. حمزه زاده تأکید کرد: تا زمانی که این نگاهها به سمت تقویت بخش خصوصی تغییر جهت ندهد، مشکلات ما نه تنها حل نمیشود بلکه بیشتر هم خواهد شد.
ایجاد شده: 27/دی/1400 آخرین ویرایش: 27/دی/1400 اخبار داخلی