به گزارش هتل نیوز، " جواد صالحی " سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی چند هفته گذشته هیچ پروازی از مسیرهای مختلف آفریقای جنوبی به ایران نداشتهایم و با توجه به سویه جدید کرونا در کشورهای آفریقای جنوبی در هفتههای گذشته هیچ پروازی به آفریقای جنوبی نداشتهایم و هیچ مسافری هم از کشورهای آفریقای جنوبی به ایران پذیرش نکردهایم. او ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) با همکاری پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت و ستادملی مقابله با کرونا سندی در این خصوص تهیه کرده و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرده و ما منتظر جدیدترین دستورالعمل برای مقابله با سویه جدید کرونا هستیم. سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون هر مسافری وارد ایران شود، باید علاوه بر کارت واکسن، تست pcr منفی ۹۶ ساعته همراه خود داشته باشد و از سوی دیگر هر دستورالعمل جدیدی در این بخش صادر شود به سرعت آن را ما اجرا خواهیم کرد. صالحی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ ایرلاینی داخلی پرواز به کشورهای آفریقای جنوبی ندارد و از سوی دیگر هم پروازی از کشورهایی که در آنها سویه گونه جدید دیده شده نداشته ایم.
ایجاد شده: 6/آذر/1400 آخرین ویرایش: 6/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیروز پنجشنبه چهارم آذر ماه ۱۴۰۰ در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در محل هتل پردیسان مشهد در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: «از فرصت برگزاری این همایش نه فقط برای توسعه مناسبات مشترک با خراسان رضوی بلکه برای همه استانها استفاده خواهد شد.» او ادامه داد: «مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق از هفته گذشته در ایران مهمان ما بودهاند و با بخش خصوصی و دولتی در استانهای کردستان و کرمانشاه و اکنون در خراسان رضوی میزبانی این دوستان هستیم.» معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: «میزبانی از مدیران شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری عراق بعد از این همایش نیز استمرار خواهد داشت و در هفته آینده در استان گلستان میزان آنها خواهیم بود.» شالبافیان با بیان این که مدیران کل برخی استانهای کشور نیز در این همایش حضور دارند، یادآور شد: «مسئولان انجمنهای دفاتر خدمات مسافرتی استانهای تهران، اصفهان، تبریز، فارس و ایلام نیز حضور دارند که با همافزایی با مدیران کل استانها برای توسعه مناسبات از این فرصت استفاده کنند.» همچنین سعید ولیزاده رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با خیر مقدم به میهمان این همایش گفت: «امیدوارم با برگزاری این همایش زمینه برگزاری تورهای گروهی در ایران بهویژه خراسان رضوی را فراهم کنیم.» او ادامه داد: «هدف از برگزاری این گردهمایی رفاه و خدمات بیشتر به زائران عراقی است.» همچنین عزیز تمیمی نماینده شرکتهای گردشگری عراق نیز با ابراز خرسندی از وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی برای برگزاری این همایش قدردانی کرد. او ادامه داد: «اشتراکات فرهنگی زیادی داریم که برای تعامل بیشتر استفاده خواهد شد تا منافع اقتصادی برای مردم دو کشور ایجاد کند که لازم است همکاریهای بیشتری صورت گیرد.» این همایش با حضور معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل پردیسان مشهد در حال برگزاری است. مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران و عراق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت امور خارجه و فعالان بخش خصوصی گردشگری در این همایش حضور دارند.
ایجاد شده: 5/آذر/1400 آخرین ویرایش: 5/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، همکاری با اینستاگرام بخشی از تغییر گسترده سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده از قدرت نوآوری دیجیتال برای راهاندازی مجدد گردشگری، به ویژه گردشگری محلی و پایدار است. همچنین این همکاری نشاندهنده به رسمیت شناخته شدن گردشگری به عنوان یک مهیا کننده معاش و فرصتهای جهانی توسط اینستاگرام است و سازمان جهانی گردشگری از همکاری با این پلتفرم به عنوان ابزاری برای بهبود بخشیدن به صنعت گردشگری استقبال میکند. این همکاری در حاشیه World Travel Market در لندن، نمایشگاه تجاری ممتاز گردشگری که در آن سازمان جهانی گردشگری رهبران سیاسی و تجاری را گرد هم میآورد، و پس از واکنش جدی این سازمان به وضعیت اضطراری آب و هوا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، COP۲۶، در گلاسکو اعلام شد. مشارکت سازمان جهانی گردشگری با اینستاگرام نشان میدهد که سفر ایمن و مسئولانه امکانپذیر است و چگونه فقط یک گردشگر میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. دستورالعمل بازیابی مقاصد گردشگری، اطلاعاتی در مورد استفاده حداکثری از اینستاگرام را ارائه میدهد، از تولید ویدئوهای کوتاه برای نمایش مقاصد گرفته، تا استفاده از راهنماها و ابزارهای دیگر برای نشان دادن اینکه چگونه این مقاصد آماده استقبال از گردشگران به صورت کاملا ایمن و مسئولانه است. همچنین، این اقدام بهترین راهها برای تشویق مجدد سفرهای محلی را بررسی میکند و در عین حال آگاهیهای زیستمحیطی را افزایش میدهد. در کنار بهترین روشها و نکاتی در مورد روایت موثر گردشگری، این نشریه همچنین دارای مطالعات موردی در مورد مشاغل کوچک و مقاصدی است که از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان کلیدی در طول همهگیری کرونا استفاده کرده و موفق شدهاند. " زوراب پولولیکاشویلی " دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پیشگفتار خود برای کتاب بازیابی گردشگری میگوید: «در حالی که بخشهایی از جهان دوباره با احتیاط به روی مردم باز میشوند، اکنون زمان نشان دادن چرایی اهمیت گردشگری برای افراد، جوامع و سیاره ما است.» " آسیه کیسلیوک " مدیر برنامههای سیاستگذاری اینستاگرام، گفت: «ما میدانیم که تعداد بیشماری از مشاغل کوچک و مقاصد آماده استقبال از جهانیان هستند. اینستاگرام مفتخر است که دستورالعمل بازیابی گردشگری را برای مردم فراهم کند تا در زمان مناسب در شرایطی ایمن و پایدار به وقوع بپیوندد.» این اولین همکاری با اینستاگرام مبتنی بر چرخش سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده بیشتر از ابزارهای دیجیتال و روایت بصری برای روشن کردن ارتباط و اهمیت گردشگری برای اقتصادها، جوامع و سیاره زمین است. سازمان این تغییر را در تلاشهای خود برای تقویت پشتیبانی از اعضا و توانمندسازی آنها برای استفاده بهتر از مزایای پلتفرمهای ارتباطات دیجیتال تسریع کرده است.
ایجاد شده: 2/آذر/1400 آخرین ویرایش: 2/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " مهدی زاهدیپور " معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان روز دوشنبه با بیان اینکه کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرد، افزود: در استان اصفهان 70 هتل یک تا پنج ستاره، 80 مهمانپذیر و ۵۰۰ خانه بومگردی وجود دارد که در دوران شیوع کرونا از ظرفیت آنها کمتر استفاده میشد و اکنون وضعیت مناسبی از نظر پذیرش گردشگر دارند. وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۰ آژانس مسافرتی، افزون بر ۳۰ تا ۴۰ آژانس تعطیل شدهاند که امید میرود با رونق گردشگری و ورود گردشگر به استان شاهد راهاندازی دوباره این آژانسها باشیم. معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان درباره پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری بدون ذکر میزان تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: متقاضیانی که برای دریافت تسیهلات با مشکل مواجه شدهاند میتوانند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مشکل آنان رفع شود. وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی برخی بانکهای عامل از پرداخت تسهیلات خودداری کردند، ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوطه در بند الف تبصره ۱۸ برای صنایع دستی ۱۲۶ میلیارد تومان و برای گردشگری ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده که از طریق بانکها پرداخت شود که با تاسف هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و بانکها همکاری ندارند. زاهدیپور افزود: صندوق کار آفرینی امید از تبصره ۱۸ تسهیلات با کارمزد چهار تا ۹ درصد برای مناطق روستایی، ۹ تا ۱۴ درصد برای شهرهای کمتر توسعه یافته و ۱۸ درصد برای شهرهای بزرگ پرداخت میکند. معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یکی از چالشها پیش روی صنعت گردشگری بحث زمینهای واگذاری ملی است که تاسیسات در آنها لحاظ شده اما هنوز سند واگذاری ندارند.
ایجاد شده: 1/آذر/1400 آخرین ویرایش: 1/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، این سیستم مورد حمایت ۲۲ بانک اروپایی قرار خواهد گرفت تا قاره اروپا به تدریج وابستگی به شبکه های کارت اعتباری ویزا و مسترکارت را کنار بگذارد. این رویکرد که از آن با عنوان ابتکارعمل پرداخت اروپایی یا ای پی آی نام برده می شود از سال گذشته راه اندازی شده و هدف از اجرای آن جلب همکاری بانک ها و دیگر بازیگران و شرکت های عرصه خدمات مالی و اعتباری در قاره سبز به منظور نهایی سازی طرح راه اندازی شبکه پرداخت با کارت های اعتباری در اروپاست. انتظار می رود این طرح تا ماه دسامبر نهایی شده و سپس برای پیاده سازی آن اقدام شود. مارتینا وایمرت، مدیر اجرایی این ابتکار عمل در رویدادی که توسط فدراسیون موسسات پرداخت اروپا برگزار شد، در این مورد گفت: برای تامین مالی عمومی این طرح برنامه ریزی شده و این یک سرمایه گذاری عظیم و پرهزینه خواهد بود. وی به جزئیات فنی و مالی اجرای این طرح اشاره نکرد. ۲۲ بانکی که در اجرای این طرح همکاری دارند از جمله بانک های بزرگ و معتبر کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا و چهار کشور بزرگ دیگر اروپایی هستند. اتحادیه اروپا در سال های اخیر همیشه مشتاق دستیابی به استقلال استراتژیک در خدمات مالی بوده و به خصوص به قطع وابستگی به ویزا و مسترکارت ایالات متحده برای پرداخت های بین مرزی با کارت علاقمند بوده است.
ایجاد شده: 1/آذر/1400 آخرین ویرایش: 1/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علی صدرنیا " رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در واکنش به انتشار خبر افزایش 30 درصدی قیمت ارائه خدمات توسط هتلها ضمن انتقاد از عدم وجود برنامهریزی مدون و منسجم در حوزه جذب گردشگر خارجی و قیمت گذاری دستوری در خصوص ارائه خدمات توسط هتلها اظهار کرد: لغو ممنوعیت صدور ویزا برای گردشگران خارجی و ازسرگیری صدور روادید را به هیچ عنوان نباید به معنای رونق دوباره گردشگری خارجی تلقی کرد و دست از کار و تلاش برای توسعه دوباره گردشگری کشید. وی ادامه داد: باید بدانیم در حوزه گردشگری بازگشت به دوران قبل از همهگیری کرونا و به صورت مشخص قبل از سال 1398 فرآیند و پروسهای پیچیده و زمانبر است. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، علت این پیچیدگی و زمانبر بودن این است که صنعت گردشگری در ایران حدود دو سال است که کاملاً از نفس افتاده و استراتژی ما باید به این صورت باشد که در گام اول آن را احیا کنیم و سپس در راستای فربهسازی آن گام برداریم. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، تحقق این مهم را در گرو انجام اقدامات دقیق و برنامهریزی شدهای دانست که از جمله مهمترین آنها قطعا انجام تبلیغات و بازاریابی مناسب در سطح بین المللی است. صدرنیا یادآور شد: برهمین اساس، دولت و متولی اصلی این امر که به صورت مشخص وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است باید ابتدا در سطح کلان و به صورت گسترده با استفاده از بستر فضای مجازی در بازارهای جهانی، ظرفیتهای بکر و جذاب گردشگری ایران را معرفی و شناسایی کند تا در وهله بعدی، بخش خصوصی به اتکای این شناسایی اولیه، با حمایت دولت از طریق بازاریابی و تبلیغات در سطح خرد در نمایشگاهها و سایر رویدادهای بین المللی به یاری توسعه و رشد گردشگری از طریق جذب گردشگر خارجی بشتابد. وی همچنین با اشاره به خبر افزایش قیمت هتلها اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وجود تورم در کشور و به تبع آن افزایش صعودی و مکرر قیمت خدمات مسافرتی، در فاصله زمانی که تور مورد نظر تبلیغ شده و سپس به آژانسها فروخته شده است، تا زمانی که گردشگر وارد ایران میشود، قیمتها دچار افزایش میشوند. این فعال بخش خصوصی علت ایجاد چنین مسائل را ناشی از عدم وجود سیاست واحد و یکپارچهای دانست که در واقع با انجام مدیریت جزیرهای و غیرمتحد، صنعت گردشگری ایران را امروز تماماً به شکل شعارگونه و بدون وجود هیچگونه برنامهای مدون و منسجم در مسیری ناصحیح و نامناسب حرکت میکند. رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ضمن اشاره به این موضوع که در موارد بسیاری میتوان با یک هدفگذاری دقیق و برنامهریزی مشخص از سیاستها و رویکرد کشورهای پیشرو در زمینه صنعت گردشگری اقتباس و گرتهبرداری کرد، تصریح کرد: برای نمونه سیاستگذاری کشور مالزی به منظور جذب گردشگر همزمان با سقوط شاخص بورس این کشور در حدود دو دهه قبل، یکی از نمونههای موفق است. صدرنیا با بیان اینکه کشور مالزی به دنبال سقوط بورس و با هدف جلوگیری از آسیب به صنعت گردشگری این کشور، اقدام به طراحی یک سناریو سازنده کرد که براساس آن اقامت در هتلهای این کشور تا 4 شب رایگان بود، گفت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که اغلب گردشگران ورودی این کشور، حداقل تا یک هفته در این کشور اقامت داشتند. وی ادامه داد: کشور مالزی به لطف و کمک این موضوع توانست اقتصاد کشور خود را در آن ایام از طریق بهبود و رشد حوزه گردشگری، سرپا نگه داشته و از سقوط آن جلوگیری کند. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که در بسیاری از کشورهای پیشرو در امر گردشگری، هزینه اقامت در هتل به ازای چهار شب، ارزانتر از مواردی است که شخص اقامت کمتری نظیر دو و یا سه شب دارد، توضیح داد: فلسفه این موضوع این است که معولاً اصل سود هتلها از ارائه خدمات جانبی دیگر نظیر سرو غذا در رستوران، استفاده از استخر، پارکینگ و ... تامین شده و هزینه دریافتی از بابت اقامت به ازای هر شب در اتاقها، سهم اندکی را در این خصوص به خود اختصاص میدهد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی متذکر شد: متأسفانه در ایران بدون الگو قرار دادن تجربه سازنده سایر کشورها، صرفاً اقدام به افزایش نرخ خدمات مسافرتی هتلها شده است که این امر قطعاً موجب ایجاد ضرر و زیان به آژانسهای مسافرتی میشود چرا که اغلب این آژانسها، تورهای خود را با قیمت تمام شده از حدود یک یا دوسال پیش فروختهاند و اکنون ملزم خواهند بود که مابه التفاوت ناشی از افزایش قیت هتلها را پوشش دهند. صدرنیا تعیین نرخ ارائه خدمات توسط هتلها به صورت دستوری و غیر رقابتی را نادرست دانست و افزود: باید متولیان حوزه گردشگری ضمن انجام نظارت و اتخاذ سیاستهای لازم به دنبال ایجاد شرایطی باشند که قیمت هتلها در بازار و در شرایطی رقابتی توسط خود آنان تعیین شود چرا که نتیجه این موضوع منجر به ارائه خدمات با کیفیتتر و ارزانتر به گردشگران و مسافران خواهد شد. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی در واقع خط مقدم صنعت گردشگری محسوب میشود و از آنجاییکه منافع مالی خود را در توسعه و رشد همه جانبه این صنعت میداند، با تمام توان و استفاده از همه ظرفیتهای خود در این میدان بازی خواهد کرد، یادآور شد: در دوران مدیریت یکی از مدیران وقت گذشته سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر بخش خصوصی و انجام مشورت و همفکری از این بخش مهم از صنعت گردشگری، اقدامات سازنده و موثری انجام شد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی خاطرنشان کرد: با این اوصاف، شرایط فعلی گردشگری ایجاب میکند که متولیان دولتی با اتکا به اصل اساسی لزوم بهرهمندی از همکاری و همفکری با بخش خصوصی که کاملاً نسبت به اصول و قواعد این حوزه اشراف دارد، نسبت به انجام برنامهریزیهای لازم در تمامی حوزههای گردشگری اعم از تبلیغات، تصمیمگیریهای کلان و ... با هدف به حرکت درآوردن موتور گردشگری اقدام کند.
ایجاد شده: 29/آبان/1400 آخرین ویرایش: 29/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیریهایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.» او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاعرسانی و گفتوگوهای خود را در حوزههای مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کردهاند.» پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروههای ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که میخواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.» رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران بهعنوان مقصد سفر میشود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر میشود.» او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانسها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کردهاند و شبکههای اجتماعی خود را تقویت کردهاند؛ پیشبینیمان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.» پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدفگذاریهایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکتها وارد مذاکرده مجدد شدهایم اطلاعرسانی و گفتوگوها انجام شده، منتظر درخواستها هستیم.» رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانسها تقاضای درخواست ویزای گروهی دادهاند، ارزیابیها نشان از ریزش تعداد نفرات گروهها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروههای دوتا سه نفره رسیده است.» پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخهای مناسب بود که گروههای بیشتری وارد کشور شوند. هتلدارها نیز همکاری خوبی داشتهاند، گفتوگوهایی نیز با ایرلاینها داشتهایم.» رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمیکنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.» او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصرهها اشاره کرد. پورفرج با اشاره به برنامهریزی شرکتها برای حضور در نمایشگاههای پیشرو، افزود: «حضور در نمایشگاههای آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفتوگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»
ایجاد شده: 29/آبان/1400 آخرین ویرایش: 29/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی پیشنهادات شرکت ایتالیایی بهمنظور تجهیز سامانههای کمکناوبری شرکت فرودگاهها با حضور راهبر معاونت عملیات هوانوردی برگزار شد. این جلسه با حضور نمایندگان یک شرکت ایتالیایی از یک سو و محمد امیرانی عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، موسی مشازمینی مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات و همچنین بیاتی، مشاور معاون عملیات هوانوردی از سوی دیگر برگزار شد. " محمد امیرانی " در این نشست، با بیان اینکه ایران از همکاری با این شرکت استقبال میکند، گفت: شرکت فرودگاهها همواره سعی بر آن داشته با شرکتهای معتبر و پیشرو در صنعت هوایی و تجهیزات ناوبری در تعامل و همکاری باشد و امیدواریم این همکاری به درستی تحقق یابد. نوسازی حوزه ناوبری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران محور این نشست و از پیشنهادات شرکت ایتالیایی بود که در حوزههای مختلف نوسازی سیستم رادار مرکز کنترل و سایر حوزهها و همچنین راهکارهای سختافزاری و نرمافزاری مرتبط با حوزه ناوبری شرکت فرودگاهها مطرح شد. این در حالی است که پیشنهادات خوبی هم در حوزه سایبر سکیوریتی و امنیت سایبری حوزه ATM یا مدیریت ترافیک هوایی مطرح شد که بر این اساس، مقرر شد شرکت مذکور جزئیات آن را جهت بررسی در اختیار شرکت فرودگاهها قرار دهد. در طول این جلسه و پس از بحث و بررسی جزئیات فنی، جهت همکاری شرکت ایتالیایی با ایران، مقرر شد این شرکت بعد از رایزنی با دولت کشور خود، در زمینه چگونگی مقابله با مسائل تحریمی ایران، همکاریهای لازم انجام شود. پیشنهاد این شرکت نیز به طور مشخص بحث روزآوری تجهیزات ناوبری ایران بود که مقرر شد هیچکدام از بخشهای تجهیزات، از قطعات تکنولوژی آمریکایی یا تکنولوژیهای مرتبط با تحریم نباشد و از نظر قانونی مشکلی برای تجارت با ایران ایجاد نکند.
ایجاد شده: 28/آبان/1400 آخرین ویرایش: 28/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " محمد قاسمی " مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اعلام این خبر گفت: « تا کنون فرایندهای مربوط به صدور مجوز، به صورت فیزیکی و خارج از سامانه انجام میشد و این مسئله موانع و مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده بود.» او با اشاره به الزام ادارات کل استانی برای صدور مجوز از طریق سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) افزود: «بهمنظور رفع محدودیتها و برای تکریم ارباب رجوع، همچنین تسهیل در صدور مجوزها، موضوع سامانهمحور شدن صدور مجوز گردشگری کشاورزی در دستور کار دفتر توسعه گردشگری داخلی قرار گرفت.» قاسمی به همکاری با دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری برای فراهم کردن شرایط برای ثبت درخواست متقاضیان از طریق سامانه جانا و دریافت پروانه اشاره کرد و افزود: «از این پس متقاضیان و ادارات کل استانی میتوانند با مراجعه به این سامانه، در بخش تاسیسات گردشگری، با انتخاب مصداق محیطهای گردشگری روستایی و عشایری(گردشگری کشاورزی) نسبت به ارائه درخواست و صدور مجوز اقدام کنند.» مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی خاطرنشان کرد: «در سال ۱۳۹۹، طی جلسات متعدد با صاحبنظران و دستگاههای اجرایی، دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی تهیه و به ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگی و صنایعدستی کشور برای مراجع صدور مجوز، ابلاغ شد.» قاسمی با اشاره به صدور ۵۰ مجوز گردشگری کشاورزی در استانها، ادامه داد: «پایشهای ما نشان دهنده استقبال کمنظیر بخش خصوصی و علاقهمندان به این حوزه بوده و تعداد زیادی پرونده متقاضیان، در دست بررسی برای صدور مجوز است.» مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: « یکی از مزیتهای این مجوز، علاوه بر ایجاد زمینه مشارکت کشاورزان و جامعه روستایی همچنین ایجاد درآمد مکمل برای آنها در حوزه گردشگری، سهلالوصول بودن دریافت آن از لحاظ زمان ارائه درخواست از سوی متقاضی تا صدور مجوز توسط ادارهکل است که در کمترین زمان در مقایسه با سایر مجوزهای مشابه در حوزه گردشگری صادر میشود.» او در پایان با اشاره به سیاستهای معاونت گردشگری برای تنوعبخشی به محصولات گفت: «طی سالهای اخیر با توجه به تمرکز معاونت گردشگری بر تخصص محور کردن گردشگری موضوعات مختلف و مورد علاقه گردشگران شناسایی و سیاستگذاری کلان برای توسعه محصولات متنوع گردشگری انجام شد. بر اساس بررسیهای انجام شده گردشگری کشاورزی یکی از مهمترین موضوعات مورد علاقه گردشگران محسوب میشود.»
ایجاد شده: 28/آبان/1400 آخرین ویرایش: 28/آبان/1400 اخبار داخلی
مقامات حملونقل دبی با راهاندازی آزمایشی دو اتوبوس برقی پیشرفته، قصد دارند در مسیر جابهجایی شهری پایدار و دوستدار محیط زیست در امارات متحده عربی گام بردارند. آزمایش خط اتوبوسرانی برقی دبی، با اتوبوسهای «ولوو ۷۹۰۰» (Volvo 7900) در مسیرهای مشخص شده در هر دو جهت رفت و برگشت میان لامر جنوبی، خیابان ملک سلمان عبدالعزیز و ایستگاه تراموای الصفوح صورت میگیرد. این اتوبوسها هر کدام ۳۸ صندلی به همراه سه صندلی تاشو برای توانیابان و یک نمایشگر تعاملی دارند. ادارهی راه و حملونقل امارات (RTA) برای راهاندازی ناوگان این خط اتوبوس پاک، با شرکت اتوبوس ولوو، ادارهی آب و برق دبی، هلدینگ املاک مراس و گروه سوییسی ABB که پیشگام صنعت شارژ اتوبوسهای برقی است، همکاری میکند. دفتر رسانهای دبی در توییتی نوشت: «این گام نشاندهندهی تلاشهای RTA برای ارائهی وسایل حملونقل عمومی پایدار و سازگار به محیط زیست است.» اتوبوسهای این طرح مجهز به فناوری «شارژ در فرصت» (Opportunity Charging) هستند که برای نخستین بار در دبی استفاده میشود. برای این منظور انرژی اتوبوسها با استفاده از یک شارژر برقی ایستاده که توسط گروه ABB در لامر جنوبی نصب شده است، تأمین میشود. در این حالت اتوبوسها نه تنها در توقفگاه بلکه در ایستگاههای شارژ در سراسر شبکه شارژ میشوند و ناچار نیستند برای شارژ مجدد به توقفگاه برگردند. همچنین یک شارژر برقی شبانه در توقفگاه اتوبوس القوز (Al Quoz Bus Depot) فراهم شده تا اتوبوسها شب هنگام و زمانی که مشغول خدماترسانی نیستند، شارژ شوند. بنابراین اتوبوسها را میتوان از طریق یک ساختار پانتوگراف (بازوی جمعشونده) و با استفاده از یک بازوی ایستاده که اتوبوس در زیر آن در لامر پارک قرار میگیرد، یا اتصال به کابلهایی که جریانهای مستقیم (DC) و متناوب (AC) را تأمین میکنند، شارژ کرد. با بهرهگیری از باتریهای پیشرفته، هر اتوبوس با یک بار شارژ قادر است تا ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. دورهی آزمایش این طرح تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. در این مدت RTA کارایی عملیاتی دو اتوبوس الکتریکی را اندازهگیری و مهندسی شارژ در طول مسیر و پایانه را آزمایش میکند. طراحی این فناوری پیشرفته، جدیدترین نمونه از تلاشهای امارات متحده عربی برای قرار دادن محیط زیست در رأس برنامههای راهبردی این کشور است.
ایجاد شده: 23/آبان/1400 آخرین ویرایش: 23/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز " رضاجمعه آل صالح " رئیس اتاق بازرگانی عمان به دعوت مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و انجمن گردشگری سلامت تهران در پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی حضور یافت. تبیین همکاریهای اقتصادی مشترک عمان و کشورهای اسلامی از جمله محورهای حضور و مذاکرات وی در ایران با فعالان حوزه سلامت داخلی و بینالمللی است. آل صالح همچنین در دیدار غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص گسترش تعاملات بازرگانی، اقتصادی و گردشگری بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد. پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه بهداشت و درمان و بخش گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکتهای خدمات گردشگری درمانی، بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحابه اروپا و برخی سازمانهای بینالمللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در استارتاپهای سلامت و گردشگری سلامت شامل: گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بومگردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارتاپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشستهای تخصصی پنجمین کنگره بینالمللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی و بینالمللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی کرونا در سالن همایشهای بینالمللی صداو سیما در تهران برگزار میشود.
ایجاد شده: 18/آبان/1400 آخرین ویرایش: 18/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در پنجمین کنگره بینالمللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: «نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار میآید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتهای زیادی شکل گرفته است.» معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: «بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.» شالبافیان یادآور شد: «بسیاری از سازوکارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب "کسبوکار خصوصی با دولت" (B۲G) است. این کنگره و همکاریهای منطقهای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B و B۲G را فراهم میکند.» معاون گردشگری افزود: «کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشیهای بینالمللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی میتواند اعتباربخشیهای درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.» او ادامه داد: «اگر توسعه اعتباربخشیهای مبتنی بر اشتراکات درون کشورها محقق شود، میتوانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمهنامهها هم گفتوگو کنیم.» شالبافیان گفت: «سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که میفرستند، مبتنی بر اعتباربخشی بیمهنامهها است. این کنگره میتواند یک آغاز بر دایره همکاریهای فراتر از آنچه موجود است، فراهم کند.» معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی عنوان کرد: «تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسبوکارهای کشورهای اسلامی، پیوند میان آنها را به تعاملات بلندمدت تبدیل میکند و فواید بسیاری در حوزههای فرهنگی، علمی و اقتصادی دارد.» او با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم میشود، گفت: «برای توسعه همکاریهای گردشگری تندرستی، کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است، زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی، بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمیشود.» معاون گردشگری بیان کرد: «گردشگری تندرستی امکان همپیوندی با سایر بخشهای گردشگری پزشکی را دارد، اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمیشود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتلها هم باز کردهاند که نشاندهنده سمت و سوی بازار است.» از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت میکنیم شالبافیان حمایت از کسبوکارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و عنوان کرد: «اختلاف رویکرد میان دستگاهها و وزارتخانههای مرتبط میتواند مانع فعالیت کسبوکارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبونهای خود تقویت کنیم.» معاون گردشگری پیشنهاد کرد: «قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسبوکارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم میتواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسبوکارهای رسمی را پیگیری کند.» او در پایان گفت: «منکر نقصها و کمبودهای احتمالی نیستیم، اما توسعه پایدار و بلندمدت در گروی حمایت از کسبوکارهای صنعت گردشگری است.» پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه گردشگری، بهداشت و درمان گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکتهای خدمات گردشگری درمانی، بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحایه اروپا و برخی سازمانهای بینالمللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در استارتآپهای سلامت و گردشگری سلامت شامل گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بومگردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارتآپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشستهای تخصصی پنجمین کنگره بینالمللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکتهای خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی و بینالمللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی کرونا در سالن همایشهای بینالمللی صداو سیما در تهران برگزار میشود.
ایجاد شده: 17/آبان/1400 آخرین ویرایش: 17/آبان/1400 اخبار داخلی