نتایج جستجو...
جلوگيرى از افزايش تعرفه حاملهاى انرژى با پيگيرى جامعه هتلداران ايران

جلوگيرى از افزايش تعرفه حاملهاى انرژى با پيگيرى جامعه هتلداران ايران

به گزارش هتل نیوز، با تلاش ، پيگيرى مستمر و هميارى و همدلى هيات مديره جامعه هتلداران ايران از  افزايش ناعادلانه تعرفه قبوض گاز تاسيسات اقامتى كشور جلوگيرى شد . دبير جامعه حرفه اى هتلداران ايران در مصاحبه اختصاصى با هتل نيوز مطرح كرد ؛ با پيگيريها و نشستهاى انجام شده با مسئولين در دولت و خانه ملت و قولهاى مساعد ايشان مبنى بر حذف افزايش تعرفه هاى ياد شده ، یکی از چالشهای هتلداران در دوران ركود اقتصادى مرتفع گرديد . كاميار اسكندريون در اين مصاحبه از نشستهاى اعضاى هيات مديره در ٧٢ ساعت گذشته با على اصغر شالبافيان معاون گردشگرى كشور ، مسئولين شركت ملى گاز ايران ،" حاجی بابایی " رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس، " کاشفی " معاون انرژی سازمان برنامه و بودجه، " میرکاظمی " رئیس سازمان برنامه و بودجه و " نیکزاد " نایب رئیس اول و در نهايت آگاه سازى نايب رئيس مجلس شوراى اسلامى  در اينخصوص خبر داد. در اين نشستها اين مسئولين متقاعد شدند که در کمیسیون تلفیق بودجه  ۱۴۰۱ اقدامات مثبت در این خصوص صورت گیرد. مقرر شد وزیر گردشگری، تعرفه های انرژی خاص گردشگری را به دولت ارائه کنند. آقای " میرکاظمی " قول همکاری صد درصدی درخصوص در اولویت قرارگرفتن این قانون را دادند. جا دارد از همه ى اعضاى  جامعه بويژه نايب رئيس هيات مديره جناب آقاى " شهرام شيروانى " و بازرس جامعه جناب آقاى " جعفر بذرى " تشكر ويژه بعمل آيد .

ایجاد شده: 20/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1400     اخبار داخلی
دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

نظر به آنکه در خصوص تعرفه های انرژی و خاصه افزایش چندین برابری  تعرفه گاز تاسیسات گردشگری مباحث کارشناسی صورت گرفته و بسیاری بر این باور هستند که وزارت نیرو و یا هیئت دولت به صورت خاص جهت مقابله با صنعت گردشگری و هتلداری دستور افزایش تعرفه ها را برای این واحدها داده اند اگر به دنبال مقصر هستید با قاطعیت و با مدارک زیر به عرض می رسانم که دولت قبل و وزارتخانه و معاونت گردشگری  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یکی از اولین کسانی هستند که در این خصوص به واحدهای تابعه خود ضربه سنگینی وارد کردند !! و می بایست در همان زمانی که بودجه سال 1400 تدوین شد از تاسیسات خود حمایت می کردند و امّا دلائل : در قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سی سال قبل ماده 8 آن اشعار دارد ((کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تأسیسات مشابه از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض،‌مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها مقررات و دستورالعملهای بخش صنایع می‌باشند.)) تا کنون نیز به همین طریق عمل می شده است فقط بانک ها این مورد را نپذیرفته و کماکان این تاسیسات را خدماتی محسوب می کنند به استثناء مواردی که تسهیلات تبصره ای و یا ابلاغی باشد و در نتیجه تعرفه گاز که حداکثر برای صنعت به صورت ثابت  حدود متر مکعبی 1000 ریال بود جهت تاسیسات گردشگری محاسبه می گردید حال دولت در تدوین بودجه سال 1400 به دلیل هدفمند کردن یارانه ها پیشنهادی به مجلس ارائه دادند به این شرح ((ط- به منظور اجرای ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر سی‌درصد (۳۰%) و واحدهای سیمانی برابر ده درصد (۱۰%) و سایر صنایع (به‌غیر از نیروگاه‌) برابر ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به ‌شرکت‌های پتروشیمی که بر اساس جزء (۴) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تعیین می‌شود، خواهد بود. منابع حاصل از افزایش این بند به ردیف (۳) منابع دریافتی جدول تبصره (۱۴) این قانون اضافه می‌شو)) که مصوب شد و از فروردین ماه نیز اجرائی و نرخ متوسط خوراک گاز از متری 50000 تا متری 20000 ریال متغیر بود و طبق جدول زیر از فروردین گاز بها اضافه شد امّا چون مبلغ آن تا فصل سرما و مهرماه آنچنان بالا نرفته بود بسیاری از  همکاران متوجه این افزایش نشدند و اینک دچار این معضل بزرگ شدیم ، به هر حال مدافع تاسیسات گردشگری وزارت خانه خودمان می باشد و در حقیقت همان زمان که بودجه جهت تصویب به مجلس رفت می بایست معاونت گردشگری اقدامات موثری را انجام دهند و حال نیز تنها راه برون رفت از این مشکل فقط مصوبه مجلس است و پیشنهاد میشود همانطور که مجلس محترم کوره های آجر پزی را مستثنی کرد باید از مجلس استفسار کرد و  تعرفه تاسیسات گردشگری را  همردیف تعرفه کسب و کار تعیین نمایند . 71 نفر از نمایندگان محترم مجلس ضمن استفسار از حوزه قوانین مجلس طرحی را به کمیسیون انرژی ارائه دادند و تقاضا کردند تعرفه کوره های آجر پزی همانند تعرفه خدمات و کسب و کار باشد . در فروردین ماه  و  دوران کرونا معاونت محترم گردشگری و مدیرکل محترم نظارت وزارتخانه سفری به کرمان داشتند پیشنهادی خدمت ایشان ارائه شد جهت طرح در هیئت دولت و تدوین لایحه ای در خصوص تعرفه های خاص حاملهای انرژی و آب  تا بتوان جهت تصویب به مجلس ارائه داد ، این پیشنهاد در مصاحبه های ریاست محترم جامعه هتلداران ایران نیز تاکید شده بود و با استقبال معاونت محترم نیز روبرو شد امّا به اجرا گذاشته نشد اینک نیز باید تعرفه ها تغییر پیدا کند و نیازمند پی گیری و مساعدت کلیه همکاران است تا از طریق نمایندگان خود در مجلس به نتیجه برسد البته در این مسیر از وزیر محترم میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وزارتخانه به عنوان تنها مدافع این صنعت مهم  تقاضا داریم با رایزنی خود در کوتاه مدت این مشکل را مرتفع نمایند.  علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 18/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
در صورت عدم همکاری دولت مجبوريم در نرخ هتل‌ها تجديدنظر كنيم

در صورت عدم همکاری دولت مجبوريم در نرخ هتل‌ها تجديدنظر كنيم

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران گفت ؛ حضور جامعه به عنوان تشكل ملی صنعت هتلداری در نمايشگاه گردشگری و صنايع وابسته، تجربه بسيار خوبيی بود و از آن رضايت داريم. پاويون جامعه حرفه‌ای هتلداران ايران از سوی روسای جوامع استانی مورد استقبال بسيار خوبی قرار گرفت. وی گفت ؛ متاسفانه افزايش بی‌رويه حامل‌های انرژی و خصوصا گاز كه تا شش برابر افزايش پيدا كرده، هزينه‌های هتلداران را به شدت بالا برده است. اگر وضعيت به همين صورت ادامه پيدا كند و دولت در راستای كاهش هزينه‌ها و به طور مشخص هزينه حامل‌های انرژی و خصوصا گاز كمكی نكند، مجبور هستيم دوباره در مورد نرخ تجديد نظر كنيم.  رئیس جامعه حرفه ای هتلداران در پایان تاکید کرد ؛ متاسفانه بسیاری از هتل‌ها به دليل روند صعودی و عجيب هزينه‌ها و از جمله هزينه حامل‌های انرژی به سمت تعطيلی و تغيير كاربری رفته‌اند.

ایجاد شده: 12/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 12/بهمن/1400     اخبار داخلی
تجلی هماهنگی دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه گردشگری رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری تهران

تجلی هماهنگی دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه گردشگری رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران  گفت ؛ به واسطه فراگیری واکسیناسیون و کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، امید مجددی برای احیای این صنعت به وجود آمده است. معاون گردشگری کشور تاکید کرد؛ موید این موضوع استقبال گردشگران داخلی از سفرهای داخلی و همچنین گردشگرهای خارجی برای سفر به ایران، به ویژه از ابتدای آبان ماه امسال است. شالبافیان ادامه داد ؛ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کمک سامانه هوشمند امید که تمام اماکن گردشگری را به هم متصل کرده است، روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته و همه این اماکن را رصد می‌کند. وی خاطر نشان کرد ؛ نشست با مسئولین دستگاه‌های دولتی که می‌توانند از مشکلات این صنعت گره‌گشایی کنند، نشست با مسئولین سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی گاز و… در دستور کار قرار گرفته است.  وی در پایان اعلام کرد؛ نمایشگاه امسال از حدود ۲۸ هزار مترمربع و ۱۰ سالن تشکیل شده است و نسبت به سال گذشته حدود دو و نیم برابر بزرگ‌تر شده است که نشان‌دهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.

ایجاد شده: 9/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400     اخبار داخلی
برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.» او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.» او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»  او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»  معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»  شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»  معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»  شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»  او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»  معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»  معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»  او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»  او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌ شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»  شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»  معاون گردشگری نبود مشکلات محیط‌زیستی و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»  شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»  شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»  او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»  او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.

ایجاد شده: 5/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400     اخبار داخلی
تأخیر بیشتر صدور پروانه بهر‌ه‌برداری هتل‌ها با راه‌اندازی سامانه جانا

تأخیر بیشتر صدور پروانه بهر‌ه‌برداری هتل‌ها با راه‌اندازی سامانه جانا

به گزارش هتل نیوز، " حسن سیادتان " عضو هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه راه‌اندازی چنین سامانه‌هایی باید با هدف تسریع در انجام کارها صورت گیرد، گفت: پیش از این پروانه‌های بهره‌برداری از ادارات کل و طی دو هفته صادر می‌شد اما حالا با راه‌اندازی این سامانه، دریافت این پروانه‌ها ماه‌ها طول می‌کشد، ما با معاون گردشگری هم در این زمینه صحبت کرده‌ایم و تأکید داشتیم به روز رسانی باید به نحوی صورت گیرد که به نفع همه باشد. سیادتان با بیان اینکه دولت باید مشوق بخش خصوصی در ساخت هتل باشد، افزود: با این وضعیت خیلی‌ها متقاضی تغییر کاربری هستند، یعنی ما اگر نتوانیم مشوق سرمایه‌گذار جدید باشیم همین تعداد هتلی هم که داریم از دست می‌دهیم، تغییر کاربری علی‌رغم سختی‌هایی که دارد قابل انجام است. وی تنها را مطالبات هتلداران را مجلس دانست و گفت: ما یک قانون داریم و یک مجلس شورای اسلامی، همه در سال‌های گذشته وعده‌هایی شنیدیم که هیچ‌کدام عملیاتی نشد، تنها راه ما برای پیگیری مطالبات باید مجلس باشد تا ادارات و وزارتخانه‌ها از مصوبات آن‌ها تبعیت کنند، در رابطه با حامل‌های انرژی هم باید از طریق مجلس موضوع را پیگیری کنیم تا بخش عمده‌ای از مشکلات‌مان برطرف شود. مالیات 99 در شرایطی به ما تحمیل شد که در اوج کرونا راه ها بسته بود و  پروازها لغو شده بود و عملاً سفری صورت نگرفت که مسافری به هتل‌ها بیاید. ما از نمایندگان مجلس تقاضا داریم به ما کمک کنند تا با مصوباتی که قابلیت اجرا دارد این مشکلات را برطرف کنند.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ضرر صنعت گردشگری است

اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ضرر صنعت گردشگری است

به گزارش هتل نیوز، " جعفر بذری " بازرس جامعه حرفه ای هتلداران سیاست‌های اجرای هدفمندی یارانه‌ها را به ضرر صنعت گردشگری دانست و گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها صنعتی که مستثنی بود و نتوانست کمکی از این قانون بگیرد، صنعت گردشگری بود، حتی سایر سیاست‌های اجرای هدفمندی هم به ضرر گردشگری بود، قیمت حامل‌های انرژی بالا رفت و افزایش قیمت بنزین بر گردشگری اثر منفی گذاشت، بنابراین ما فقط اسم صنعت را یدک کشیده‌ایم. وی دولت را رقیب بخش خصوصی دانست و گفت: شما کدام شهر را سراغ دارید که دولت در آن مهمانسرا نداشته باشد؟ بذری موضوع حامل‌های انرژی را مسأله ای مهم عنوان کرد و افزود: هتل ما در یک استان سردسیر واقع شده و دقیقاً از نیمه‌های اردیبهشت به بعد باید در شهری مثل سرعین اردبیل تأسیسات را روشن کنیم امسال هم همینطور بود اما از هفته پیش به طور مرتب گاز و برق هتل‌ها را قطع می‌کنند. ما انتظار داشتیم با تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه از حداقل‌ حمایت‌ها برخوردار شویم اما متأسفانه وزیر هیچ جلسه‌‌ای برگزار نکرد.  بازرس کشوری جامعه هتلداران ایران در خصوص سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) و تأثیر آن بر فرآیندهای اداری در حوزه گردشگری گفت: این سامانه نه تنها کمکی نکرد بلکه سد راهی برای تمدید پروانه بهره برداری هتل‌ها شد.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
گردشگری در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است

گردشگری در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان آذر ماه سال جاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی گریبان صنعت هتلداری در ایران را گرفت. وی افزود: در کشورهای مختلف، دولت‌ها کمک های مختلفی به فعالان گردشگری و هتلداری داشتند، در کشور ما هم در دولت قبل دو بسته حمایتی به عنوان تسهیلات کرونایی ابلاغ شد اما نه تنها اجرا نشد بلکه در عمل ضد حمایت بود. حمزه زاده تصریح کرد: امهال مالیاتی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد اما وقتی دوستان برای مفاصا حساب به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند با ۱۰ درصد جریمه مواجه شدند، در واقع کسی به دنبال اجرای قانون نبود و متأسفانه در این میان حق ما تضییع شد. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث حامل‌های انرژی بدترین و بی رحمانه‌ترین برخورد را با فعالان گردشگری و هتلداری کشور داشت، افزود: متأسفانه بسیاری از هتل‌ها به دلیل تأخیر ۵ یا ۱۰ روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند. وی در ادامه گفت: هیچ کس  از تسهیلات کرونایی استقبال نکرد چون حقوقی که یک هتلدار طی یک سال پرداخت می‌کرد بیشتر از تسهیلات ۱۶ میلیونی بود، به همین جهت شاهد بودیم بخشی از کارکنان با تجربه و متخصص در صنعت هتلداری تعدیل شدند و تعدادی از هتلداران با هزاران زحمت و با قرض و فروش ملک هتل خود را حفظ کردند. در دوران اصلی کرونا ضریب اشغال هتل‌ها زیر 5 درصد بود و این برای هتل بزرگ‌ترین ضرر محسوب می‌شود، در واقع تا ۴۰ درصد ضریب اشغال ضرر است و از بالای ۴۰ درصد تازه هتل به حاشیه سود می‌رسد، خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت کلیه کارکنان هتل‌ها واکسینه شدند و اگر هر کارمندی به هر دلیلی از زدن واکسن امتناع می‌کرد با او قطع همکاری می‌شد، رفته رفته با کاهش آمار کرونا وضعیت سفر در کشور بهتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای مسافران به هتل‌ها باز شد. حمزه زاده در خصوص طرح مشکلات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما انتظار داشتیم که در دولت فعلی به داد افرادی که در شرایط کرونا متضرر شدند برسند و با شروع فعالیت دولت جدید، مشکلات ما حل شود اما در حال حاضر که چند ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد هیچ اتفاقی نیفتاده، ما تمامی مشکلات را به آقای ضرغامی ابلاغ کردیم. صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و ۱۵ سازمان در این مسیر با ما همراه هستند اما متأسفانه تا این لحظه یک قدم مثبت در راستای حل مشکلات برداشته نشده است، ما وضعیت دولت را درک می‌کنیم و مثل سایر کشورها انتظار کمک بلاعوض نداریم اما انتظار داریم تا یک سری کارها که منجر به کاهش بخشی از مشکلات می‌شود را انجام دهند. وی ادامه داد: برای مثال نگاه دولت به مسائل حوزه گردشگری و هتلداری باید تخصصی باشد، در حوزه حامل‌های انرژی سیاست دولت افزایش تعرفه‌هاست اما باید بدانند که هتل با منزل مسکونی تفاوت ۱۰۰ درصدی دارد. در یک هتل ۵ ستاره چه مسافر بیاد چه نیاد تمام برق ها باید روشن بماند، سیستم گرمایش و سرماش باید روشن باشد، ما نمی‌توانیم به مسافر بگوییم در مصرف آب صرفه‌جویی کند، لذا نگاه دولت در بحث حامل‌های انرژی باید تخصصی و متناسب با موضوع باشد، اما متاسفانه به هیچ وجه این موضوع رعایت نمی‌شود و همین عدم نگاه تخصصی وزارت نیرو در بحث حامل های انرژی مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه به صورت میانگین در چند ماه گذشته تنها در حوزه آب تعرفه ۴ برابر شده است، گفت: چند ماه پیش تعرفه برق هم چند برابر شد و با این اوصاف و هتل‌داران هرچه در می‌آوردند باید یک مبلغی هم از جیب هزینه کنند تا پاسخگوی تعرفه حامل‌های انرژی باشد. وی افزود: من معتقدم گردشگری ما در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است و ما برنامه جامع ملی برای کشور در حوزه گردشگری نداریم، ضمن اینکه عمده قوانین، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها به نحوی تدوین شده که نگاه دولتی دارد و منافع دولتی بر منافع فعالان بخش خصوصی ترجیح داده شده است. حمزه زاده تأکید کرد: تا زمانی که این نگاه‌ها به سمت تقویت بخش خصوصی تغییر جهت ندهد، مشکلات ما نه تنها حل نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

به گزارش هتل نیوز، " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که عصر دیروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: «دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقاطع این ملت بزرگ بوده است.» وزیر گردشگری افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینه‌های آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینه‌های خودش هم داشته است. کسی‌که باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.»  او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق تام میراث‌فرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراث‌فرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.»   مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بی‌بدیل است که خروجی‌ها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «اگر داریم ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ می‌کنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضی‌ها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.»  مهندس ضرغامی گفت: «یک‌بار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعه‌ای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزش‌ها و قهرمان‌های ملی‌اش است و مردم همین هستند.»  وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، نشان‌دهنده ارزش‌های دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزه‌ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که می‌کنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که می‌کارید، برکت آن به دلیل خون‌های پاک شهیدان است.»  وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بوم‌گردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.»  مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راه‌های مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراث‌فرهنگی است.»

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
توسعه پایدار گردشگری، تنها راه نجات اصفهان است

توسعه پایدار گردشگری، تنها راه نجات اصفهان است

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علیرضا ایزدی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عصر روز گذشته ۱۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با اعلام این مطلب گفت: «پس از نزدیک به ۳۰ سال فعالیت در این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم، همکاری با بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار گردشگری است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان ادامه داد: «به‌راستی بخش خصوصی پیشران صنعت گردشگری است، لذا با وجود بخش خصوصی است که صنعت گردشگری معنا می‌یابد، با این وصف معتقدم تعامل میان بخش دولتی و بخش خصوصی در صنعت گردشگری باید شکل گیرد، زیرا تنها راه نجات اصفهان از بحران‌های زیست محیطی پیش رو، توسعه پایدار گردشگری است.» او افزود: «معتقدم فعالان گردشگری در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی را متحمل شده‌اند، لذا امروز همه باید تلاش کنیم تا از یک‌سو در دو سطح ملی و استانی مشکلات این عزیزان را تا حد ممکن کاهش داده و از سوی دیگر سرمایه‌های سرگردان را به‌سمت توسعه گردشگری استان اصفهان سوق دهیم.» ایزدی تصریح کرد: «تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نام اصفهان را همان‌گونه که هست بزرگ کنیم، لذا در اولین گام، با نظارت معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، به‌سمت تفویض اختیارات خود به جوامع هفت‌گانه گردشگری استان حرکت کرده و تلاش می‌کنیم تمامی مشکلات قانونی را از طریق مقام محترم وزارت و معاون مربوطه در وزارتخانه پیگیری و حل و فصل کنیم.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تاکید کرد: «ما از بخش خصوصی هیچ انتظاری نداریم بلکه این بخش خصوصی است که باید از ما انتظار داشته باشد، لذا از همکاران می‌خواهم تا دیدگاه‌های خود را بر این مبنا منطبق سازند، زیرا معتقدم گردشگری با حمایت از بخش خصوصی شکل می‌گیرد.» پیش از سخنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مدیران جوامع هفت‌گانه گردشگری استان به تبیین نظارت خود پرداختند و در پایان مقرر شد طرح منطقی اقامت در واحدهای اقامتی استان با پیشنهاد جوامع گردشگری و تایید کارشناسان معاون گردشگری استان در تمامی شهرستان‌های اصفهان به گردشگران ارائه شود.

ایجاد شده: 19/دی/1400       آخرین ویرایش: 19/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...