به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "بهروز ندایی " معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: با اعلام رنگ شهرهای استان که اغلب زرد و آبی هستند، این استان میتواند مقصد ورود گردشگران و مسافران از استانهای دیگر باشد به شرط آن که تست کرونای آنها منفی باشد. وی به روند نزولی بیماری کرونا در استان و بستری شدن 146 نفر و ابتلای هفت نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و گفت: به رغم این شرایط با ثبات ما همچنان باید پروتکلهای بهداشتی را به جد رعایت کرده و با مسئولیتپذیری واقعی اجازه شیوع مجدد این بیماری و فراگیری آن را ندهیم. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به رتبهبندی شهرهای کشور در چهار رده قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار شده انجام سفر به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع باشد و اهالی این شهرها نیز نمیتوانند به سایر شهرها سفر کنند. ندایی افزود: در استان اردبیل چهار شهر اردبیل، مشگینشهر، خلخال و پارسآباد دارای رنگ زرد هستند و مابقی شهرها نیز رنگ آبی را تجربه میکنند که امیدواریم در 20 روز آینده تغییری را در این رنگها شاهد نباشیم. وی شرایط سفر به استان اردبیل را اعلام کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهای با رنگ زرد و آبی میتوانند به استان اردبیل سفر کنند که البته اخذ تست کرونا از آنها انجام خواهد شد. ندایی به ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران از شهرهای قرمز و نارنجی به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان نیز نمیتوانند به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی سفر کنند و قطعا ما نیز در این موضوع با حساسیت بیشتر ورود پیدا میکنیم. وی از آمادگی هتلها و مراکز اقامتی و گردشگری استان برای پذیرش میهمانان با رعایت پروتکلها و موازین بهداشتی خبر داد و بیان کرد: هرگونه اقامت باید در مراکز رسمی هتل و میهمانپذیرها انجام شود و ما به هیچ مسافری اجازه نخواهیم داد تا نسبت به دایر کردن چادر و یا اسکان در مدارس اقدام کنند. ندایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که از طریق وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و همچنین هواپیما وارد استان میشوند، قطعا مورد تست و غربالگری سلامت قرار میگیرند تا در صورت منفی بودن تست کرونای آنها، امکان اقامت در استان اردبیل به آنها داده شود. وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی از استانها به هیچ وجه اجازه ورود مسافران از چنین استانهایی را به اردبیل نخواهیم داد و اگر خانوادهها و فامیلی در این استان دارند، نباید اقدام به پذیرش میهمان و مسافر کنند. ندایی گفت: برخی از مسافرتها به مقصد استان اردبیل بیشتر فامیلی و از اطرافیان است که در این صورت ما انتظار داریم میهمانان با حضور در مراکز بهداشتی روستاها و شهرها نسبت به انجام تست و اطمینان از سلامت خود اقدام کرده تا شاهد شیوع بیماری نباشیم. معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال گذشته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح موفقیتآمیز در استان بود که بیش از 90 درصد جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته و سلامت آنها تأیید شده است. وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت هتلها و آبدرمانیها و مراکز گردشگرپذیر به ظرفیت اعلام شده ما نظارتهایمان را در شهرهای سرعین، مشگینشهر و اردبیل با تقویت اکیپها بیشتر از گذشته خواهیم کرد تا شاهد بیاحتیاطی و بیتوجهی به پروتکلهای بهداشتی نباشیم. ندایی اضافه کرد: به نسبت سال قبل در این ایام ما با شرایط مناسبی در کنترل بیماری کرونا روبهرو هستیم ولی همچنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه ندهیم تا سلامت مردم به خاطر بیاحتیاطی عدهای به مخاطره بیفتد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " علی صدرنیا " رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از بلا استفاده ماندن ظرفیتهای کارشناسی و تخصصی بخش خصوصی در تصمیمگیریهای حوزه گردشگری در کشور انتقاد کرد. صدرنیا گفت: در تمام سالهای فعالیتم، هیچ وقت ندیدم از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیریهای اساسی صنعت گردشگری استفاده شود. هر چه بود در حد برگزاری جلسات صوری با نمایندگان بخش خصوصی بود. من سال گذشته در جلسهای گفتم که گردشگری ما تا دو سال آینده هم راه نمیافتد و این حرف را طبق محاسبات دقیق زدم. وزیر گفت ما طی سه ماه گردشگری را به وضعیت عادی برمیگردانیم! در حالیکه چنین چیزی ممکن نیست و من این را به ایشان گفتم. گفتم بازار اینطور نیست که تا دولت بگوید باید به حالت عادی برگردید، برگردد. هر عرصهای مناسبات و اصول خودش را دارد و اینطور نیست که ما سوت بزنیم و انتظار داشته باشیم در کوتاهترین زمان همه به خط شوند. او در ادامه گفت: بارها گفتهایم که بهترین راه سفر، سفر با تور است. به خصوص در شرایط کنونی که رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از هر وقت دیگری اهمیت دارد. سفر باید با تورم انجام شود و برنامهریزیها و کارشناسیهای لازم در آن لحاظ شود و طبیعی است که راهنمای گردشگری هم در این میان یک عنصر لازم است. چون نقش مهم نظارت را برعهده دارد. هم نظارت بر حملونقل، هم نظارت بر اقامت و هم سایر بخشها. رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: امروز یکی از موضوعات مهمی که باید از سوی مجمع تشکل های گردشگری مورد تاکید قرار بگیرد وارد کردن واکسن است. واکسن هر چه زودتر باید وارد شود و ما باید با تاکیدهایمان به تسریع این امر کمک کنیم؛ چون وقتی واکسن وارد شود میتوانیم روی جذب توریست خارجی هم حساب کنیم.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، نشست توسعه همکاریهای گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامههای ایران برای رونقبخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بینالمللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیتها و ویژگیهای منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانسهای مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهمنامه همکاریهای گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "حمید یزدانی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم امروز در گفت وگویی با خبرنگار فارس در قم با بیان این که نظارت و بازدیدهای مشترک اداره کل متبوع خود بر اماکن اقامتی و گردشگری بر اساس جدول نظارت روزانه پیگیری می شود اظهار کرد: پایش آمار گردشگران خارجی و داخلی در دستور این اداره کل قرار دارد. وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی اماکن اقامتی تحت نظر یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در روزهای پایانی سال جاری و آغاز سال جدید است، ضمن آن که نصب بنرها و پلاکاردهای هُشداردهنده درباره کرونا نیز در این اماکن ادامه خواهد یافت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین یادآور شد: نظارت ها و بازدیدهای مشترک مربوط به سفرهای نوروزی که از امروز بیستم اسفند ماه آغاز شده است، تا بیستم فروردین ماه سال آینده تداوم دارد، ضمن آن که لیست کشیک های این اداره کل نیز در این موضوع به همه سازمان ها و نهادهای استان اعلام خواهد شد. وی درباره اتباع خارجی ساکن اماکن اقامتی تحت نظر قم نیز گفت: دو هفته قبل حدود 360 نفر از اتباع در این اماکن پذیرش شده بودند که حدود 260 نفر از آن ها عراقی بودند، ضمن آن که این آمار در هفته اخیر به حدود 250 نفر کاهش داشته که از این تعداد، حدود 180 نفر از اتباع عراقی هستند. یزدانی با اشاره به این که باید پرسید آیا واحدهای اقامتی در ایام نوروز پذیرش دارند یا خیر بیان داشت: این مسئله باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را صورت داد. وی سپس به برخی مشکلات در زمینه نظارت ها و بازرسی توجه داد و خاطر نشان کرد: نوع هماهنگی با واحدهای مسؤول باید مشخص باشد، ضمن آن که گاهی برخی اتباع خارجی از پذیرش مسؤولیت های تست مثبت کرونا خود سر باز می زنند که در این باره نیز باید تدبیر لازم صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در عین حال گفت: خوشبختانه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، هیچ یک از برگه های سلامت گردشگران مقیم در قم جعلی نیست، ضمن آن که طبق دستور این دانشگاه و مرکز بهداشت، هر یک از گردشگران خارجی که دارای علامت بیماری کرونا باشند به مراکز بهداشتی معرفی می شوند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجتالله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاههای علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار دادهایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاههای بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسیهای دورهای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیمگیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتلها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانههای استیجاری، مدارس، کمپهای نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص میشود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکهها و سایتهایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر میشود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستانهای استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداریهای استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکلها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید میشود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانههای مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کردهاند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است. البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است. اما نکتهای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمههایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخشهای هواپیمایی، ریلی و جادهای به گوش میرسد و تشکلها و صنوف تخصصی حملونقل برای آن درخواست خود را مطرح کردهاند. محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سالهای گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد. وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینههای صنعت عدد مشخصی را نشان میدهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کردهاند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته میتوان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیدهاند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتهاند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام میشود، درصدی را اعمال میکردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمیگرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است. وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیههای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکلهای بهداشتی برای همه حوزههای حمل و نقل برنامهریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون در ستاد استانی کرونا ممنوعیت سفر به استان اصفهان تصویب شده است؛ دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است و بر استفاده 50 درصد از ظرفیت و تأسیسات گردشگری استان تأکید شده است که با تأیید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت امکان پذیرش مسافر دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مسافرتها به استان اصفهان برای شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد و شهرهای قرمز اجازه رزرو و سفر به اصفهان را ندارند اما شهرهای زرد و آبی میتوانند به استان اصفهان سفر کنند و شرط این سفرها رزرو اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز اصفهان است. وی افزود: همه تأسیسات گردشگری که از بهداشت مجوز دریافت کنند، میتوانند میزبان مسافران نوروزی باشند؛ پس از موجهای کرونا حضور گردشگر خارجی در استان نداریم و به آنها روادید داده نمیشود. الهیاری با توضیح اینکه سیاست های حمایتی دولت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و امیدوار هستیم که ادامه داشته باشد، بیان کرد: دولت تاکنون تسهیلاتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند این پیشبینیها در خصوص تسهیلات پیگیری خواهد شد اما این تسهیلات پاسخگوی همه نیازهای فعالان این حوزه نیست. وی تأکید کرد: ما به دنبال تسهیلاتی مانند امهال پرداخت اقساط وامها و امحال خدمات عناوینی است که فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست کردند که به دنبال انجام بخشی از آنها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ما باید دو رویکرد را دنبال کنیم که در ابتدا در وضعیت فعلی شیوع کرونا شرایط سفرها با رعایت پروتکلهای بهداشتی را فراهم کنیم که بهداشت رعایت و سلامت جامعه تضمین شود و تأسیسات گردشگری به فعالیت خود در این شرایط اقتصادی ادامه دهند. وی اضافه کرد: دومین رویکرد، پسا کرونا این وضعیت تحمیل شده بر تأسیسات گردشگری را بتوانیم جبران کنیم؛ امیدوار هستیم که شیوع بیماری کرونا متوقف شود. الهیاری با اشاره به آسیب کرونا به تأسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کرونا بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان خسارت وارد کرده است.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بینالمللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگترین رویداد گردشگری جهان به شمار میآید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفهای در این حوزه ایجاد کرده است.» او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژهای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصههای گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژهای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیتهای بیشمار گردشگری کشور شناخته میشود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام میکنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصههای موجود حضور فعالتری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتنابناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانسها، بهرهمندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپهای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایعدستی، به همراه عرضه بستههای سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار میآید.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگزنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علیاصغر مونسان، هادی حقشناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایهگذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه میدهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژههای بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب میشود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهرهبرداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینهساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایهگذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفههای مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»
ایجاد شده: 19/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، اولین هتل فضایی در سال ۲۰۲۷ توسط ناسا افتتاح خواهد شد این هتل با ظرفیت ۴۵۰مهمان دارای اتاقها، سینما، سالن ورزشی، رستوران، کافی شاپ و... در ایستگاه فضایی ساخته می شود. با توجه به عدم وجود جاذبه، مسافرین میتوانند لذت ورزش در حالت بی وزنی و معلق رو هم تجربه کنند. البته داخل هتل جاذبه مصنوعی هم وجود خواهد داشت تا مهمانان علیرغم چرخشی بودن هتل بتوانند حرکت کرده و قدم بزنند. ساختمان هتل شبیه به فرمان کشتی بوده و مانند چرخ و فلک در حال چرخش خواهد بود. فاصله هتل تا زمین حدودا ۴۰۰کیلومتر خواهد بود. هزینه اقامت در این هتل و ۳ روز گردش به دور زمین به همراه بلیت رفت و برگشت با صبحانه، ناهار و شام حدود ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 17/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، "ابوالفضل مکرمیفر" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خبر داد ؛فاصله زمانی دورترین نقطه تاریخی در سطح استان از مشهد دو ساعتونیم و فاصله زمانی نزدیکترین نقطه نیم ساعت است. هر مسافری که به مشهد سفر میکند، میتواند از ظرفیتهای گردشگری استان استفاده و بازدید به عمل بیاورد. وی افزود هیچ محدودیتی در راستای حضور مسافر در هیچ نقطهای از استان خراسان رضوی وجود ندارد. از تمام افراد دعوت میکنیم با رعایت پروتکلها به خراسان سفر داشته باشند.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فریدون فعالی عصر امروز ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان با اشاره به اینکه با افتتاح موزه نفت سوزها شانزدهمین موزه استان کرمان شروع به کار می کند، گفت: این موزه توسط وزارت نفت و با همکاری دستگاه های مرتبط در کرمان به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه شعار میراث فرهنگی، "کرمان سرزمین شگفتی های پنهان" است، اظهار کرد: با گردش در کرمان می توان شگفتی های جدیدی را در این استان مشاهده کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان دارای 7000 اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که کویر آن تجربه جدیدی از اکوتوریسم را برای گردشگران به نمایش می گذارد. وی به راه اندازی گردشگری معدن و سرمایه گذاری در این نوع گردشگری اشاره کرد و گفت: استان کرمان دارای جاذبه های بی بدیلی است که خوشبختانه جزو دو استان پرجاذبه کشور شناخته می شود و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر گردشگری کشور ونزوئلا گردشگران خارجی به این استان وارد می شوند. فعالی به ظرفیت بالای رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمان اشاره کرد و افزود: این استان قابلیت اینکه به محور گردشگری مقاومت تبدیل شود را به سبب مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از طریق رسانه ها معرفی شود. وی تاکید کرد: باید همه ما نسبت به جایگاه گردشگری کرمان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه فرد آن مطالبه گر باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی درخواست داریم که موزه منطقه ای جیرفت را در اولویت برنامه های خود بگنجاند تا بتوانیم موزه ای از اشیا کشف شده چند هزار ساله داشته باشیم.
ایجاد شده: 13/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399 اخبار داخلی