به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شدهاند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آنها از مسیرهای هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوسهای دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آنها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تختهای اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتلها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتلها استفاده کنند از خانههای اقامتی دوستان و آشنایان و خانههای مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سالهای قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتلها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سالهای قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آنها از کلوپهای تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگهای شبانه ۷.۴ درصد، از کشتیهای تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستورانهای با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان میدهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپهای تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتیهای تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگهای شبانه رفتهاند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرتها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار میشد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکلها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزشهای تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسبتر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگبندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارتهای بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیمهای نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتلهای کپسولی به ایران میگذرد، اما از آنها نه در فرودگاهها اثری دیده میشود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی میگوید: هتلهای کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شدهاند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسولها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استانهای مختلف کشور بهعنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتلهای کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راهاندازی شود تا بهعنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاهمدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علیاصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتلها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپها خواهد شد و بهعنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه میتواند در اماکنی مانند کمپهای مختلف، فرودگاهها، پایانههای مسافربری، راهآهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتلهای کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همهگیری ویروس کرونا دچار چالشهای اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهرهمند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتلها معتقدند بودند استفاده از این کپسولها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آنچه در مراسم رونمایی این کپسولها اعلام شد تولید پنجهزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونههای وارداتی و استقرار آنها در بیش از ۸۰ نقطه شناساییشده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتلهای کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آنها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبهای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتلها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتلهای کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای اینکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتلهای کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آنها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسولهای واردشده و خط تولید داخلی وعده دادهشده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتلهای کپسولی اطلاعات زیادی نمیدهد؛ فقط در گفتوگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده میکند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آنقدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشتهای ما با جامعه هدف فرودگاهها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادیراد ـ مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسولهای واردشده به ایسنا میگوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتلهای کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپهای کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون میبیند و توضیح میدهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاهها، نمونهای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاهها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسولها در معرض دید آنها قرار میگرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاهها کار را دیدهاند و بسیار مشتاقاند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آنها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت میکند. او یادآوری میکند: نگاهمان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گرانقیمت نبوده است. از روز اول هم گفتهایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزانقیمت وجود دارد. سجادیراد اضافه میکند: وقتی میخواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوبهای اقتصادی پروژه متفاوت میشود. مثلا در طرح توجیهی هتلهای کپسولی، هزینهای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرفکننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا میکرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنجهزار تومان به ازای هر ساعت اقامت میرسید.او درباره اینکه چرا با وجود بروکراسی فرودگاهها، این پروژه ـ همانطور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، میگوید: ما با بیمارستانها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود اینکه در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی میتوانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخشها مواجه شدیم. سجادیراد تاکید میکند: نگاه ما تسهیلگرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفتهایم. هدف این است باگهایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاههای دیگر اگر پروژهای سودآوری داشته باشد وارد آن میشوند. دغدغه خدماتدهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی میکنند.او ادامه میدهد: دغدغه خدماتدهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویسها در فرودگاهها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستانها اذعان میکردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درختها همراهان بیمار را پیدا و از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را میبندند صبح میبینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شدهاند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت میکنیم میگویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل میشویم و میخواهیم زیرساخت این اقامت را برای آنها تامین کنیم، متوجه میشویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راهاندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار میکند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح میشود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادیراد درباره اینکه درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامهریزی شده است؟ میگوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژهای که تعریف میشود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاهها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکتهایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح میدهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاعرسانی انجام دادیم. چند شرکت دانشبنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونههایی را ارائه میدهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفنشان را هم جواب ندادند. شرکتهای دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانههایی را که میتوانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کردهاند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانشبنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، اینکه محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر اینطور بوده چرا هنوز سایر بخشها متقاعد نشدهاند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتلهای کپسولی مستقر نشده است؟ میگوید: برای این که نگاهمان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاهمان با آنهایی که باید همراه میشدند، متفاوت است. ما فکر میکنیم آنها توجیه هستند و حتی نمونههایی را در کشورهای دیگر دیدهاند، اما وقتی میخواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آنها عمل کنیم و مواردی مثل حقالارض و حقالسهم طلب میکنند. سجادیراد در پاسخ به اینکه آیا میتوان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار میکند: پروژه زمانی که تعریف میشود جدولهای اقتصادی دارد که میزان سرمایهگذاری اولیه، هزینه بهرهبرداری سالانه و درصد سود برای سرمایهگذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانشبنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژههای عمرانی یا شهرداریها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایهگذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاهها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایهگذاری وارد نمیشد. با این حال، شرکتهای دانشبنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانشبنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمیشود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتماممان را گذاشتیم که این شرکت دانشبنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرفهای مقابل علیرغم اینکه در نامههایشان ابراز تمایل میکنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیدهایم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، "ولی تیموری " معاون گردشگری کشور با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی گردشگران نوروزی در سال جاری گفت: امسال بیشتر مردم بر اساس توصیه ها به سفر نرفتند. وی با اشاره به ممنوعیت سفر در نوروز ۹۹ گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا سیزدهم فروردین سال جاری دو میلیون ۵۵۷ هزارو ۸۴۱ نفر شب اقامت در مراکز تحت نظارت وزارت گردشگری اقامت کردند که با احتساب دو و نیم شب اقامت در این مدت حدود یک میلیون نفر در نوروز به سفر رفته اند. وی گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ کاهش شدیدی داشته است. بر اساس آمار در مدت مشابه در سال ۹۸، ۷۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است. تیموری متوسط ضریب اشغال مراکز اقامتی تحت نظر وزارت گردشگری را ۳۷ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آمارهای رسیده ۲۳ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور توسط گردشگران داخلی به ثبت رسیده است. وی در توضیحی درباره این میزان بازدید کننده گفت: امسال بسیاری گردشگران نوروز به سفر کوتاه رفتند و شب به منزلشان بازگشتند و اقامتی در مراکز اقامتی نداشتند. تیموری با اشاره به اینکه بیشترین میزان گردشگر به استان مازندران متعلق است گفت: خوزستان (در شهرهای آبی و زرد) میزبان کمترین مسافر در نوروز ۱۴۰۰ بوده است. بر اساس آمار تنها کمتر از ۷۰۰ نفر به خوزستان سفر کردند. بازدیدهای نظارتی به صورت مرتب انجام می شد. در این مدت ۵۹ هزار و ۴۱۰ بازدید نظارتی انجام شد و در مجموع ۳ هزارو ۱۸۱ مجموعه تذکر اخطار و تعلیق شدند. شیوع کرونا از سال ۹۸ بیش از هر چیز به صنعت گردشگری آسیب زد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضرر صاحبان این مشاغل را تنها در ۹ ماه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. دولت تلاش داشت با دو بسته حمایتی بخشی از ضررها را جبران کند، که البته مورد رضایت فعالان این عرصه واقع نشد. نوروز ۹۹ سفر ممنوع بود؛ امسال اما ممنوعیت وجود نداشت و علاقمندان سفر می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای سفید، آبی و زرد به سفر روند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه پیش بینی کرد که بازار خدمات هوایی بین المللی که با شیوع کرونا به شدت دچار آسیب شده است، زودتر از سال ۲۰۲۴ بهبود نخواهد یافت. میخائیل پولوبویارینوف، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه، ، در مصاحبه ای که روز چهارشنبه توسط کانال تلویزیونی روسیا 24 پخش شد، گفت: پیش بینی ایروفلوت این است که بازار خدمات هوایی بین المللی زودتر از سال 2024 بهبود نخواهد یافت. وی گفت: در مورد این بازار بین المللی، پیش بینی ای که در پایان سال گذشته انجام دادیم، احتمالاً دقیق نیست. نرخ بازیابی کندتر است و انتظار نداریم زودتر از سال 2024 به سطح 2019 برسیم. مدیر عامل شرکت ایروفلوت همچنین در مورد وضعیت بازار داخلی روسیه اظهار داشت که ممکن است از سال 2022 بهبود یابد. بر اساس پیش بینی این شرکت هواپیمایی، نرخ درآمد احتمالاً فقط در سال 2023 به سطح 2019 نزدیک خواهد شد.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، با توجه به تغییر وضعیت ابتلا ممکن است در طول تعطیلات شهرهای جدیدی نارنجی یا قرمز شوند. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده میباشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، میتواند نه تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست میشود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند. مجدداً تاکید و یادآوری میشود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست میشود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:حتی المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ریزی سفر نمایند.از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.افرادیکه از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید. چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و بهدور از کرونا، این نکته را یادآور میشود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاشهای دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بیشک همه عزیزان اذعان مینمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماههای نه چندان دور فراهم کند.
ایجاد شده: 26/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند. با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند. ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است. از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود. درباره ترکیه ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید. درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است. درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود. منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار خارجی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب " مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری " توسط سرکار خانم زهره دهدشتیشاهرخ و آقای مرتضی فیاضی، تالیف شده است. این کتاب حاوی چهارده فصل است. نگارندگان پس از پیشگفتار در فصل اول به کلیات بحث یعنی بازاریابی، انواع آن و کارکردهای آن پرداخته سپس در فصلهای بعدی بحثهای مرتبط با جهانگردی و بازاریابی را مطرح کردهاند. لازم به ذکر است که هر فصل دارای مقدمه جداگانه است که هدف آن فصل را بیان میکند. همچنین برای درک بیشتر مباحث از جداول، نمودارها و موارد عملی و مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان کتاب نیز منابع به زبان انگلیسی ارائه شده است. برخی از عنوانهای فصلهای کتاب عبارتاند از؛ 1. درک رفتار مصرفکنندگان در صنعت مهمانپذیری 2. بخشبندی بازار و موقعیتیابی 3. تدوین برنامه بازاریابی 4. مدیریت محصولات و خدمات 5. کانالهای بازاریابی 6. فروش شخصی 7. استراتژی قیمتگذاری جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی
به گزارش سرویس خارحی هتل نیوز ، اسپیس ایکس برای اتصال اینترنت ماهوارهای استارلینک به اتومبیلها، کامیونها، کشتیهای باربری و هواپیما درخواست مجوز کرد. این شرکت در صورت دریافت مجوز، گامی بزرگ برای ارائه اینترنت پرسرعت به صنعت پولساز حملونقل برداشته است. اسپیس ایکس چهار روز قبل (5 مارس) از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست مجوز برای اتصال استارلینک به «ایستگاههای در حال حرکت» را کرده است که منظور همان اتومبیل، کامیون، کشتی و هواپیماست. البته اتومبیلهای سواری کوچک از جمله اتومبیلهای تسلا فعلاً باید منتظر بمانند، چون آنطور که ایلان ماسک در توییت خود میگوید، ترمینال استارلینک «بسیار بزرگ» بوده و برای نصب روی هواپیما، کشتی، کامیون و اتومبیلهای کاروان (RV) در نظر گرفته شده است. البته او پیشتر در ژانویه 2020 گفت که «اتصال استارلینک به خودروهای تسلا میتواند در سالهای آینده رخ دهد.» اسپیس ایکس حالا بیش از هزار ماهواره در مدار مستقر کرده و دستکم 10 هزار نفر در حال استفاده از نسخه آزمایشی اینترنت ماهوارهای استارلینک هستند. این سرویس فعلاً برای مناطق برون شهری ایالات متحده که دسترسی کمی به اینترنت پرسرعت دارند در نظر گرفته شده است. کیت استارلینک همراه با آنتن و روتر 499 دلار تمام میشود و کاربر باید برای سرعت 70 تا 130 مگابیت بر ثانیه ماهانه 99 دلار بپردازد. در سند درخواست اسپیس ایکس به جزئیات آنتن جدید اشارهای نشده است، اما نوشته شده که از لحاظ الکتریکی کاملاً شبیه به ترمینال کاربری قبلی بوده و پایههایی دارد که اجازه نصب آن روی خودرو، کشتی و هواپیما را میدهند. آنتن، «روی دکل کشتی و بالای کامیون هجده چرخ» و یا در موارد کاربری، «روی خودرو یا کشتیهای تفریحی» نصب خواهد شد. برخلاف ترمینال فعلی که دارای پایه بوده و کاربر میتواند خودش آن را نصب کند، آنتن خودروها باید توسط «نصاب حرفه ای» نصب شود. اتصال استارلینک به وسائل نقلیه موضوع جدیدی نیست چرا که اسپیس ایکس سال گذشته میلادی از FCC درخواست کرد تا به طور آزمایشی مجوز اتصال استارلینک به جتهای «گلفاستریم» را صادر کند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجتالله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاههای علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار دادهایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاههای بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسیهای دورهای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیمگیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتلها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانههای استیجاری، مدارس، کمپهای نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص میشود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکهها و سایتهایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر میشود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستانهای استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداریهای استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکلها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید میشود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانههای مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کردهاند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، «سیدامیر ناصرالدین طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران استان یزد با گلایه از صحبتهای ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آیا سفر امن و ایمنی که تحت نظارت و با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام میشود کرونا را شایع میکند اما متروها، فروشگاهها، بیمارستانها، داروخانهها و سایر اصناف نقشی در شیوع کرونا ندارند؟ وی با تاکید بر این که تعطیلی سفر بدون هیچ مطالعهای از سوی عوامل وزارت بهداشت منطقی نیست، گفت: تاکنون هتلها و زیرساختهای گردشگری متحمل خسارتهای چشمگیری شدهاند و دولت نیز با حمایتهای ناچیز خود نتوانسته حتی کمکی به این بخشها داشته باشد لذا سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت اقساط وام و بدهیهای هتلها و مراکز اقامتی را پرداخت میکند؟ این مسئول با اشاره به این که تاکنون هیچ آماری از ابتلا به کرونا در هتلها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: در حالی هیچ آماری از ابتدای کرونا و سرایت آن به پرسنل هتلها و گردشگران مقیم این واحدها گزارش نشده که سایر اصناف، صنایع و بیمارستانها مشمول شیوع کرونا در کشور بودند. طباطبایی در خصوص مصداق نگاه غیرعادلانه به گردشگری، به شیوع کرونای انگلیسی برای اولین بار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بنا به اعلام متولیان امر، شیوع کرونای انگلیسی در یزد نیز توسط صنعت اتفاق افتاد و گردشگری باز هم در شیوع کرونا نقشی نداشته است اما چرا همواره گردشگری مورد بیمهری قرار میگیرد؟ رئیس جامعه هتلداران استان یزد به متصل شدن تمام هتلها و زیرساختهای مجاز اقامتی یزد به سامانه جانا و ماسک وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یزد به عنوان اولین استان پایلوت کشور در خصوص سفر ایمن و گردشگری هوشمند اقدام کرد اما محدود کردن غیرکارشناسی سفر هوشمند و اقامت ایمن به هیچ وجه منطقی و منصفانه نیست.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، هفته گذشته مدیرعامل هما درباره اقساط هزینه خرید هواپیماهای ایرباس که در زمان عباس آخوندی و دوران اجرای برجام منعقد شده بود، گفت: ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و نمیتوانیم اقساط را پرداخت کنیم. کل تسهیلات هواپیماهای برجامی ۵۴۰ میلیون دلار بود که ماه آینده سررسید میشود و پرداخت آن برای ایران ایر غیر ممکن است. در اینباره آخوندی بهمن ۹۴ و در اظهار نظری درباره چگونگی پرداخت خرید هواپیماهای ایرباس گفته بود: «منبع تأمین مالی اولیه این هواپیماها به میزان ۱۵ درصد توسط فروشندگان و ۸۵ درصد مابقی را نیز فروشندگان از محل تأمینکنندگان مالی اروپایی فاینانس میکنند. یکی از موضوعات مهم در تأمین مالی این هواپیماها این است که هیچ تضمینی از سوی دولت و بانک مرکزی ندادهایم» روحانی نیز در کنار آخوندی از دیگر مدافعان خرید هواپیماهای جدید از طریق فایناس خارجی به شمار میرفت که مدعی شده بود: «در موضوع قرارداد ۱۶ ساله خرید هواپیما یک دلار از پول نفت را هزینه نمیکنیم.».
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت "رولز-رویس" که در زمینه تولید موتورهای هواگرد در جهان فعالیت میکند اخیراً یک هواپیمای کاملاً الکتریکی و سریع را ساخته است که اولین آزمایش خود را به عنوان سریعترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است. "رولز-رویس" یک شرکت معروف و مطرح در حوزه انرژی، هوافضا و صنایع دفاعی بریتانیایی و چندملیتی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه سامانههای تولید برق، انتقال و توزیع برق و همچنین مهندسی و تولید تجهیزات دفاعی، ساخت جنگافزار و فناوری هوافضا فعالیت میکند. دفتر مرکزی شرکت رولز-رویس در شهر وستمینستر و در حومه شهر لندن قرار داد و این شرکت سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است و در رتبه 16 از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژههای نظامی جهان قرار دارد. به نظر میرسد این هواپیما با هواپیمای قبلی که در سال 2019 توسط زیمنس و با سرعت 338 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، رقابت خواهد کرد؛ این برنامه به عنوان بخشی از برنامه تسریع در برقرسانیِ پروازهای الکتریکی که توسط دولت انگلیس تامین میکند، محسوب میشود و توسط یک باتری 6000 سلوله تامین خواهد شد و این شرکت ادعا کرده است که هواپیمای جدید دارای بیشترین انرژی در جهان است. در واقع پیشرانه تمام الکتریکی 500 اسب بخار (400 کیلووات) به گونهای طراحی شده است که این هواپیمای برقی را به سرعتی بیش از 300 مایل در ساعت (482 کیلومتر در ساعت) رسانده و رکورد جدیدی برای پرواز الکتریکی در این روند به اثبات برساند.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار خارجی