مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدتها بود علیرغم بهرهگیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرمافزاری به ظاهر از چرخه هتلهای پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هماکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخشهای مختلف از جمله رستوران، خانهداری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانستهایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالنها، رستوران و کافیشاپ است و سپس وارد اتاقها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتلنیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانهای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتلنیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتلنیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانالهای دیگر دریافت کنند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز از خصوصیسازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخشهای مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدتها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتلنیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود میشود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتلهاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتلها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیمگیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب میشود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگینتر میکند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصیسازی منجر به افزایش رقابت میشود که در نتیجه آن هتلهایی که شاخصهای استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفقتری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیمگیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیمگیریها به کندی انجام میشود. برای مثال در موضوعی مانند نرخگذاری واحدهای اقامتی، سالهاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدتهاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتلها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتلها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابیهای نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتلهای دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل میکنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنهدار شود، یک نفر میتواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتلها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینهها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمیکنیم.
ایجاد شده: 8/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “علی رحیمپور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتلنیوز با “علی رحیمپور” را در ادامه مشاهده مینمایید. آزادسازی نرخگذاری هتلها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخگذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی میتوانیم برای سرمایهگذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سالهای 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتلهای یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامهای در این خصوص به هتلهای سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که میتوانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخگذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیمپور” تصریح کرد: موضوع نرخگذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایهگذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه میشود ولی نرخ آن را دولت تائید میکند. وی تاکید کرد: بایستی نرخگذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایهگذاران، مالکان، بهرهبرداران و نهایتا تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاشها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیدهای تربیت کند. “رحیمپور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایهگذاران به دلیل هزینههای بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزشدیده در هتلها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بینالمللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایتمندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتلها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت میکند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سالهای اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزشهای ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزشهای بینالمللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانهمسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت میشود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابانخوابی و خیابانخوابی “علی رحیمپور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمیپذیرد. برای مثال میتوانیم برای کارکنان دستگاههای دولتی و کارگران فعال در سایر بخشها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سختگیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سختگیریهای بسیاری از سوی دستگاههای نظارتی مانند پلیس اماکن صورت میگیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیتهای موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتلها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتلهای هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیمپور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتلهای جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب میشود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربریهای عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایهگذاران قرار میگیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتلها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتلنیوز به بوروکراسی اداری دستگاههای تصمیمگیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایهگذاران و بهرهبرداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که میتوان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بینالمللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتلهای جدید تحت برند بینالمللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت میشود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیجهای هتلی و گردشگری خواهند نمود.
ایجاد شده: 7/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397 اخبار داخلی
مراسم کلنگزنی احداث هتل 5 ستاره صنایع معدنی مهر اصل، روز گذشته با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نماینده مردم شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان اهر، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون اداری و مالی شرکت صنایع معدنی و تولیدی “مهر اصل” میزان سرمایهگذاری در این هتل را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این هتل پنج ستاره در زیربنایی بالغ بر 3700 متر مربع و در طول مدت 30 ماه، احداث خواهد شد.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بینالمللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاهتر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتلهای ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانههایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتلها که لایههای متعدد و پیچیدهای را در بر میگیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانههای فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخگذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخشهای مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتلهاست. وی تصریح کرد: نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانههای جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشتهاند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانسها و سامانههای واسطه نسبت به توزیع و فروش هتلهای ایران اقدام مینمودهاند. بدیهی است که این روند همچنان و علیرغم بازگشت تحریمها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایشهای رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداختهای ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانههای آنلاین جهانی دارد. وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتلهای تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتلها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علیرغم استقرار در غرفهای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتلها فعال شد تا با حذف واسطهها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتلهای ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاقهای خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالشها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشتههای اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتلها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی میشد از متخصصان و سایر روشهای همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتلها رفت. اما شکی نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتلهای ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساختهای بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت مینمود و در سطح گستردهای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتلهای ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانهای که خود ویترین جهانی و عنصری موثر درمارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانههایی دارند، محسوب میشود اما فرصتی است تا کمی به داشتههای خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کردهایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتلها و سامانهها رعایت میشود؟ کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانههای جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمیشناسد و همواره راه خویش را پیدا مینماید.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، مراسم تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران در ایام نوروز 97 شب گذشته با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و جمعی دیگر از مدیران و دستاندرکاران صنعت گردشگری به میزبانی هتل پارسیان استقلال و در محل سالن دریای نور، برگزار شد. “محمد حسین مقیمی” استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از تمامی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران اعم از هتلداران، آژانسداران، نیروی انتظامی، حمل و نقل و … ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده خدمات بهتری به مردم ارائه شود. مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در اظهاراتی کوتاه با تشکر از تمامی مدیران و اعضای ستاد سفر استان تهران از جمله شرکت فرودگاهی، راه آهن، نیروی انتظامی، هلال احمر، هتلداران، آژانسداران در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی، ویژگی بارز مدیران و اعضای ستاد سفر در استان تهران را فعالیت در سطح ملی و کشوری معرفی کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: ویژگی اصلی نوروز امسال بهرهگیری از تجربه و توانمندیهای بخش خصوصی بود که منجر به رقم خوردن نوروزی نشاط با نشاط برای تمامی مردم شد. هتلداران، آژانسداران و تور گردانان با وجود مشکلات فراوان ولیکن با اعمال تخفیفهای مناسب، سهم بسزایی در رونق گردشگری استان تهران در ایام نوروز داشتند. وی افزود: در حالی که ادعای جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفت را داریم، توجه به صنعت گردشگری در ایران فقط در الفاظ بوده و اقدامات اجرایی محدودی صورت گرفته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این مراسم را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخشهای مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانههای مسافر در سطح استان ساماندهی و از صدور مجوز برای خانههای مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایشها و مسابقات ورزشی کشوری و بینالمللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامهریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامهها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنیهای بهعمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضریب اشغال 60 تا 65 درصدی هتلهای این استان در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 55 هتل و هتلآپارتمان در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است که از این میان 16 هتل و 15 هتلآپارتمان تازه تاسیس هستند. “کریم رسولزاده” در ادامه ابراز داشت: علاوه بر هتلهای موجود، تعداد 25 هتل نیز در حال ساخت است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، احتمال تعطیلی آنها وجود دارد. رسولزاده انتقادها در خصوص بالا بودن نرخ اقامت در هتلهای استان آذربایجان شرقی را نادرست دانست و گفت: نرخ مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استانها پایینتر است و اگر گلایهای هم وجود دارد به این دلیل است که 70 تا 75 درصد مسافرانی که به تبریز میآیند، توان مالی زیادی برای هزینه کردن ندارند. وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز مسیر ورود به و خروج از اروپاست، گردشگران این شهر تمایل زیادی به هزینه کردن ند ارند زیرا قصد دارند به کشور ترکیه رفته و این هزینهها را در آنجا انجام دهند. رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی مهمترین مشکل صنعت هتلداری در ایران را عدم حمایت دانست و افزود: دلیل اصلی جذب گردشگران، رونق اقتصادی شهر و منطقه است ولیکن زمانی که هتل، حمل و نقل و خوراک رایگان باشد چه عایدی برای استان خواهد داشت. وی در ادامه افزود: طبق درخواست معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، تخفیف 40 درصدی را برای هتلها در ایام نوروز لحاظ کردیم ولی این امر هیچ سودی برای هتلها نداشت زیرا هتلداران توانایی پرداخت عوارض، مالیات و هزینههای مربوط به قبوض خود را ندارند. “کریم رسولزاده” در پایان گفت: با ادامه روند فعلی، سقف درجهبندی و استانداردسازی هتلها و مراکز اقامتی استان زیر سوال خواهد رفت چرا که وقتی هتلداری درآمدی ندارد، چگونه میتواند اقدام به بازسازی و مرمت و زیبایی هتل خود کند.
ایجاد شده: 20/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 20/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردینماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشاندهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامتهای نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استانهای گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبههای بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استانهای کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استانهای همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبههای بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محبخدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام میشود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استانهای مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردینماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 18/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، عملیات نوسازی هتل جهانگردی زاهدان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی با حمایت مدیرعامل و معاون اجرایی این مجموعه از ابتدای سال 96 آغاز و با خرید تجهیزات و بازسازی بخشهای مختلف هتل از جمله رستوران، سالن صبحانهخوری، لابی، اتاقها، آشپزخانه، مجموعه باغ تالار، مجتمع سنتی، رستوران سنتی و فضای سبز، ادامه پیدا کرد. مدیر هتل جهانگردی زاهدان در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: عملیات بازسازی و نوسازی این هتل در سال 97 نیز ادامه پیدا خواهد کرد و با ادامه روند فعلی، تالار 1000 نفره هتل نیز که تا به امروز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است نیز در اواخر تیرماه به بهرهبرداری خواهد رسید. “هادی معینفر” با اشاره به افزایش درآمد 30 درصدی هتل جهانگردی زاهدان پس از اجرای فاز اول عملیات بازسازی، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه، موفق شدیم تا به عنوان اولین و تنها هتل در استان گواهینامه استاندارد کیفیت با ارتقای درجه به سه ستاره ممتاز را کسب کنیم.
ایجاد شده: 7/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتلهای این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث میشود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتلها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاکهای وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست میآید اقدام به ارائه این آمار مینماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتلها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام میشود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بینالمللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا میتوانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهرهگیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانکها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار میدهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتلها در زمینههایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.
ایجاد شده: 7/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، هتل “سپیدار شاندیز” با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار گیلان و همچنین جمعی از مسئولان شهری رشت، افتتاح شد. این مجموعه اقامتی و پذیرایی در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و زیربنای 6 هزار متر مربع شامل 18 واحد اقامتی با ظرفیت 120 نفر طی دو سال و با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، احداث شده است.
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی