نتایج جستجو...
دخالت یا نظارت؛ وظیفه دولت در صنعت گردشگری چیست؟

دخالت یا نظارت؛ وظیفه دولت در صنعت گردشگری چیست؟

دولت باید نظارت عالیه داشته باشد امّا نباید آن را با دخالت عالیه اشتباه گیرد. جناب آقای "مونسان" وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ آیا وقت آن نرسیده به یک خانه‌تکانی درون سازمانی بپردازید؟! آیا وقت آن نرسیده که بدون آنکه هزینه‌ای به دولت تحمیل کنید تفکر حاکم بر صنعت گردشگری که در این وزارتخانه نهادینه شده را به وسیله نیروهای جوان‌تر با افکار سازنده‌تر بیازمائید؟!!  ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، کم کم به تاریخ می‌پیوندد و در این مدت طولانی همان کسانی که با تبصره "ث" این ماده مخالف بودند به جای آنکه با کمک بخش خصوصی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با تصویب جنابعالی به لایحه و سپس پیشنهاد قانونی تبدیل کنند، به دنبال تضعیف تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی هستند. عمر و تجربه بعضی از تشکل‌های منسجم تاسیسات گردشگری که به صورت خودجوش در استان‌ها و کشور توسط فعالان حقیقی تاسیسات گردشگری به وجود آمده از مجموع فعالیت سازمان‌ ایرانگردی و جهانگردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارتخانه متبوع بیشتر است. حال معاونین و مدیران کل شما با یکدیگر نیز نمی‌توانند به توافق برسند و دستورالعمل‌های غیر کارشناسی یکدیگر را لغو می‌کنند. صرفا برای اینکه اجازه ندهند تا تشکل‌های بخش خصوصی به رشد و تکامل برسند. جناب آقای وزیر؛ ما هم عقیده داریم وظیفه ذاتی و قانونی دولت و دستگاه اجرائی جنابعالی، نظارت عالیه است امّا چرا این نظارت‌ها به گونه‌ای دیگر تعبیر و تفسیر می‌شود؟ آنچنان اشتباهات انباشته شده که سایر دستگاه‌های دولتی نیز به جمع منتقدان آن وزارتخانه برآمده و عضو هیات‌مدیره صندوق توسعه ملی می‌فرمایند ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، آماده پرداخت داریم و وزارت گردشگری نتوانسته است آن را جذب کند چون برنامه ندارد. با هزاران زحمت و امید، سرمایه‌گذار جذب می‌شود و ناگهان یکی از مسئولین شما در یکی از شهرها مانند قزوین ایشان را تهدید می‌کند!!! سپس اظهار می‌فرمایند که این سرمایه‌گذاران اهلیت ندارند!!! با توهین، افترا، اتهام زدن و تهدید چه موضوعی را می‌خواهند ثابت کنند؟! می‌خواهند سلب مسئولیت نمایند؟! چرایی اینکه در مقابل، سرمایه آماده و تسهیلات آماده امّا فرار سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد فقط به دلیل ترس از بازگشت سرمایه است. آیا پای درد دل سرمایه‌گذاران نشسته‌اند؟ بدون نیازسنجی، مکان‌یابی و داشتن آمار صحیح و فقط با شعارهای گوناگون مبنی بر اینکه زیرساخت نداریم، هر فرد و هر مشتاق این صنعت را ترغیب به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در یک بازه زمانی در یکی از شهرهای زیارتی و یا سیاحتی دو شب به کمبود اتاق گرفتار می‌شوند و دستورالعمل سراسری و کشوری صادر کرده و با این شعار که گردشگر حق انتخاب دارد، مجوز خانه‌مسافر را در هر کوی و بازار ارائه می‌دهند ولی برای‌ ساماندهی آنها به هزاران مشکل بر می‌خورند. مبتکری عزیز در گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران با هنرمندی تمام، خانه و کاشانه خود را در روستا تبدیل به محل اقامت می‌کند و احسنت به او که مکانی مورد پسند گردشگران ایرانی وخارجی فراهم می‌نماید و سپس وامصیبتا!!! مدیران کل استان‌ها به رقابت پرداخته و روستائیان عزیز را تشویق به ساخت بوم‌گردی کرده و بدون مطالعه میدانی، آمار می‌دهند و حتی توجه به ماهیت و هویت بومی آن‌ها نیز ندارند و فقط به کمیت می‌اندیشند و حجم و تعداد آنها را افزایش می‌دهند. خداوند متعال خود کمکی کند تا این عزیزان بتوانند حداقل اقساط بانکی خود را بپردازند. آنچنان این آش شور می‌شود که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به ساخت و ساز بوم‌گردی می‌پردازد. از میهمان‌سراهای دولتی و واحدهای غیر‌قانونی نمی‌گوئیم که حکایتی است کهنه و فراموش شده. آیا پسندیده‌تر نیست از تشکل‌های گردشگری حمایت بیشتری نمائید؟ هرچند کاملاً واقف هستیم که به معاونت گردشگری، ادارات نظارتی و مدیران کل خود دستور داده‌اید در صورت رعایت مفاد قانونی و دستورالعمل‌ها در روند انتخابات هیات‌مدیره‌ها دخالتی نکنند امّا تصور می‌فرمائید این مهم رعایت می‌شود؟ تقاضا می‌کنم اجازه دهید خودمان نمایندگان خودمان را انتخاب کنیم. تحقیق فرمائید که چگونه با درایت معاونت گردشگری و چشم‌پوشی دستگاه نظارتی، مجوز فعالیت به تشکل حرفه‌ای تازه تاسیسی در یکی استان‌ها داده‌اند که هیات‌مدیره آن بازرس ندارد چون خودخواسته بازرس را به نایب‌رئیس تبدیل کردند. عضوی دیگر پروانه بهره‌برداری ندارد و سابقه مدیریت بعضی از اعضای آن به یک سال و دو سال نیز نمی‌رسد. آن دیگری با صفر رای که حتی خودش نیز به خودش رای نداده است. این طنز نیست. یک حقیقت تلخ است. یا استانی دیگر که تا حد .فروپاشی تشکل قدیمی پیش رفته‌اند به حقیقت چرا حتی یک مورد کوچک از اختیارات خود را با میل و رغبت نمی‌خواهید به بخش خصوصی بسپارید؟ چرا این همه مقابله؟ وزیر عزیز، جناب آقای مونسان؛ آنجا که فریاد کردیم برای تاسیس وزارتخانه و اینجا که تقاضا می‌کنیم برای تعامل بیشتر، هر دو را بدون هیچ حُب و بغض و فقط به منظور رونق صنعت گردشگری می‌خواستیم. لذا اگر نمایندگان آگاه و حقیقی بخش خصوصی را در کنار خود به مشاوره‌ای واقعی طلب کنید، یقین بدانید یک شبه ره صد ساله خواهید رفت. سید علی معین‌زاده - فعال حوزه گردشگری و هتلداری کشور

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     مقالات و یادداشت ها
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز در مراسمی با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور و "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و پژوهش در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید. "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این مراسم با  اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: با وجود چالش‌ها و اتفاقات اخیر، صنعت گردشگری قابل ترمیم است و دوباره روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. با برنامه‌ریزی جدید، وضعیت گردشگری کشور به سرعت عادی خواهد شد. وزیر گردشگری کشور در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارتخانه و جهاد دانشگاهی، ابراز داشت: برای پیشبرد برنامه‌های وزارت گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی هستیم. وی افزود: برای تضمین آینده گردشگری از علم و دانش روز استفاده می‌کنیم. آموزش و تربیت کارشناسان گردشگری در این مسیر حائز اهمیت است. "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم، گفت: گردشگری به لحاظ ارتقای روحی و روانی نیاز مردم است و بایستی آن را توسعه داد. از سوی دیگر گردشگری به لحاظ اقتصادی خیلی سریع می‌تواند به توسعه کشور کمک کند. رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افتتاح نخستین پژوهشکده گردشگری کشور در جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: مجموع توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد. در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه صنعت گردشگری پرداخت و گفت: این دانشگاه در مجموع ۸۵۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آنها در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند. همچنین تنها دانشکده گردشگری کشور نیز در دانشگاه علم و فرهنگ احداث شده است. "سید سعید هاشمی" در ادامه بیان داشت: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، مشارکت‌هایی با اتریش، مالزی و ترکیه آغاز شده که در این میان اتریش حمایت‌های خوبی داشته است و پارتنر علمی خوبی به حساب می‌آید. "محمدحسین ایمانی خوشخو" رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز عنوان کرد: به دلیل اعتقاد حاکم، تاکنون فرهنگ به عنوان بخش مولد در اقتصاد کشور جایگاهی نداشته است. ما در پی این هستیم تا این باور که حوزه فرهنگ درآمدزا نیست را از کشور دور کنیم. مهمترین موضوعات و محورهای همکاری مطرح شده در تفاهم‌نامه وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور به شرح زیر است. استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف، رسالت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای وزارتخانه همکاری در ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارت‌های کارکنان و ذی‌نفعان وزارتخانه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی کارکنان، طراحی و اجرای آموزش های مورد نیاز مشارکت در برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و کاربردی و تورهای تخصصی با رویکرد علمی، آموزشی و ترویجی همکاری در تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای در راستای توسعه بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعم از تالیف و چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و تخصصی، محصولات چندرسانه‌ای و دیجیتال، تولیدات خبری، محتوای آموزش الکترونیکی حمایت مشترک از برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط حمایت از تاسیس کسب و کارهای فناورانه در ‌حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی همکاری در ارتقای هویت ایرانی و اسلامی جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی برای ‌آشناکردن هرچه بیشتر نسل جوان ایران و کشورهای اسلامی و فارسی زبان با مواریث تاریخی و تمدنی مشترک در قالب همایش بین المللی خلیج فارس، اردوهای ایران مرز پرگهر و ...  همکاری مشترک در زمینه تهیه حساب اقماری گردشگری  همکاری مشترک در زمینه طراحی، تدوین و تهیه برنامه اقدام ملی، نظام جامع آموزشی و برند گردشگری 

ایجاد شده: 23/دی/1398       آخرین ویرایش: 23/دی/1398     اخبار داخلی
نگاهی به گردشگری مازندران در سال 98

نگاهی به گردشگری مازندران در سال 98

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اعلام افزایش 28 درصدی اقامت گردشگران در این استان طی 9 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: بدون شک اگر سیل و سیلاب نبود ما شاهد رشد 40 درصدی در این زمینه بودیم. "مهران حسنی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در این مدت، 75 میلیون و 722 هزار شب اقامت در سطح استان به ثبت رسیده است که از این میان، گردشگران خارجی 535 هزار شب در اقامتگاه‌های رسمی استان اقامت داشته‌اند. وی ابراز داشت: استان مازندران ظرفیت پذیرایی و اقامت برای 1 میلیون و 242 هزار و 937 نفر گردشگر در شب را داراست. معاون گردشگری استان مازندران با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه گردشگری استان نیز گفت: در 9 ماهه امسال، 22 پروژه سرمایه‌گذاری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، آژانس مسافرتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجموعه تفریحی، اقامتگاه گردشگری و ... با حجم سرمایه‌گذاری 251 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده که برای 1500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. وی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 760 مورد پروانه بهره‌برداری انواع هتل، مُتِل، واحد پذیرایی و دیگر مجموعه‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 276 میلیارد تومان و 108 مورد موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری 1790 میلیارد تومان، صادر شده است. "مهران حسنی" در پایان گفت: 22 پروژه گردشگری استان مازندران به میزان 51 میلیارد تومان از تسهیلات دولت در حوزه گردشگری بهره‌مند شده‌اند.

ایجاد شده: 22/دی/1398       آخرین ویرایش: 22/دی/1398     اخبار داخلی
هشدار در خصوص آینده صنعت هتلداری در ایران

هشدار در خصوص آینده صنعت هتلداری در ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران با اظهار تاسف از کاهش چشمگیر میزان سفرهای داخلی و ابراز نگرانی از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر بر بدنه صنعت هتلداری کشور، گفت: چنانچه تمهیدات لازم برای تسهیل سفر داخلی از طریق حمایت از زیرساخت‌های گردشگری اعم از هتل و حمل و نقل اندیشیده نشود در آمار سفرهای زمستانی و حتی ایام نوروز نیز کاهش را شاهد خواهیم بود. "محمدعلی فرخ‌مهر" اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها حاکی از دشورای سودآوری هتل‌ها در آینده است و آنچه صنعت هتلداری در شرایط فعلی به آن نیاز دارد، تاب‌آوری در شرایط سخت است که جز با حمایت، تسهیل فضای کسب و کار و تقویت این صنعت، مسیر نیست. "فرخ‌مهر" مهمترین چالش‌های صنعت هتلداری در شرایط فعلی را نوسانات ارزی و ریالی، بلایای طبیعی و قطعی اینترنت، معرفی کرد و ابراز داشت: پس از امضای برجام، امید زیادی به حوزه گردشگری تزریق شد و انتظار می‌رفت تا نقطه عطفی در عرصه صنعت هتلداری کشور باشد که البته با خروج آمریکا از برجام و آغاز مجدد تحریم‌ها، روند معکوسی پیدا کرد. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری در انتظار تحقق سیاست‌های حمایتی کارآمد است و فرصت‌ها از دست می‌رود. این در حالیست که همچنان با شعار اقتصاد مقاومتی به دنبال جایگزینی منابع درآمدی غیرنفتی در اقتصاد هستیم. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران با اشاره به نقش شورای عالی میراث فرهنگی به عنوان بازوی عملکردی در سیاست‌گذاری‌های حوزه گردشگری، ادامه داد: 7 وزیر کابینه و 3 رئیس از نهادهای تاثیرگذار، عضو شورای عالی میراث فرهنگی هستند و به همیت دلیل توقع فعالان گردشگری از این نهاد در مرحله اول، صیانت از تشکل‌های گردشگری است. "محمدعلی فرخ‌مهر" افزود: شورای عالی میراث فرهنگی موظف است با نگاهی فرابخشی و فراجناحی، مسائل و چالش‌های حوزه گردشگری کشور را مدیریت کند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: باید در زمینه مقررات مربوط به شهرداری، بیمه، مالیات و ارزش افزوده، بازپرداخت وام‌های بانکی، تقسیط تسهیلات دریافتی و ... راهکارهایی طراحی شود. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در ادامه به اقدامات مدیران وزارت گردشگری طی یکسال اخیر، اشاره کرد و گفت: تحرکات سازنده و خوبی در سطح مدیریت ارشد وزارت گردشگری دیده شده که البته کافی نیست. وی در پایان گفت: با وجود سیاست‌گذاری‌های انجام شده و کمیسیون‌های مختلفی که در وزارت گردشگری شکل گرفته، دوام و قوام بخشیدن به راهکارهای ارائه شده تنها با حضور بخش خصوصی و قالب آئین‌نامه و مصوبات قابل اجرا، میسر است.

ایجاد شده: 14/دی/1398       آخرین ویرایش: 14/دی/1398     اخبار داخلی
تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری

تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه گردشگری یک فرایند فرابخشی است و همه باید به عنوان حلقه‌های یک زنجیر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اظهار داشت: اگر تمام دستگاه‌ها کمک نکنند هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نخواهد داد. "ولی تیموری" ابراز داشت: در حال حاضر استانی وجود دارد که طی یک ماه تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت یک مرکز گردشگری که از سوی بخش خصوصی احداث می‌شود را صادر می‌کنند اما در مقابل در برخی از استان‌ها نیز این صدور مجوز سال‌ها طول می‌کشد. "تیموری" ادامه داد: قوانین و مقررات برای تمامی استان‌ها یکسان است اما موضوعی که باعث این اختلاف می‌شود، نگاه همراه و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است که می‌تواند یک فرایند چند ساله به فرایند یک یا سه ماهه تبدیل کند. وی تصریح کرد: صدور هیچ مجوزی نباید بیش از 15 روز یا نهایتا یک ماه طول بکشد زیر سامانه‌ای طراحی شده که بر اساس آن، موافقت اولیه باید سه هفته‌ای پاسخ داده شود اما شاهد هستیم استعلاماتی که از 18 استان گرفته می‌شود تا موافقت اولیه به موافقت اصولی تبدیل شود، زمان‌بر است. معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: به دنبال این هستیم تا در حوزه مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان حوزه گردشگری، معافیت‌هایی را بگیریم. "ولی تیموری" ادامه داد: وزیر گردشگری، نامه‌ای را با امضای مشترک معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست جمهوری، ارسال و درخواست شد که افراد از محل ذخایر ارزی که در خارج از کشور دارند بتوانند وسیله نقلیه وارد کنند.  وی همچنین گفت: نکته مهم دیگری که در این نامه ذکر شده بود، این بود که وسایل نقلیه‌ای که در مناطق آزاد هستند بتوانند در مناطقی خارج از مناطق آزاد با پلاک گردشگری تردد کنند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: متقاضیان اگر تقاضايی برای خريد وسايل حوزه گردشگری دارند، می‌توانند در قالب شرکت‌های گردشگری، اقدام و از تسهيلات بانکی استفاده کنند.

ایجاد شده: 9/دی/1398       آخرین ویرایش: 9/دی/1398     اخبار داخلی
انتصاب جناب آقای دکتر "علی رحیم‌پور" به عضویت هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا )

انتصاب جناب آقای دکتر "علی رحیم‌پور" به عضویت هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا )

به گزارش هتل‌نیوز با صدور حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، جناب آقای دکتر "علی رحیم‌پور" به عضویت هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا ) منصوب شد.  وی در این سمت جایگزین جناب آقای "علی دستجردی" مدیرعامل قبلی "هگتا" شده است. مهم‌ترین سوابق اجرایی دکتر "علی رحیم‌پور" مدیرعامل جدید هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا ) در حوزه صنعت گردشگری کشور به شرح زیر است. مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه هتل‌های هما مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های لوتوس دبیر و عضو هیات سرپرستی هتل عباسی اصفهان معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای فنی و نظارت سازمان میراث فرهنگی مدیر کل دفتر نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیرکل خدمات جهانگردی سازمان ایرانگردی و جهانگردی عضو هیات‌مدیره انجمن علمی گردشگری ایران عضو هیات‌مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران

ایجاد شده: 30/آذر/1398       آخرین ویرایش: 30/آذر/1398     انتصابات
یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس - فارس ( شیراز )

یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس - فارس ( شیراز )

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری پارس با هدف توسعه گردشگری استان طی روزهای 26 تا 29 آذرماه، خبر داد. "مصیب امیری" با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای توسعه ظرفیت‌های متعدد و متنوع گردشگری است، اظهار داشت: در این دوره از تلاش می‌شود تا توانمندی سرمایه‌گذاران در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری مذهبی و سلامت، بیمارستان‌ها، اتاق بازرگانی و شهرداری‌ها به نمایش گذاشته شود. "امیری" یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس در شهر شیراز را معرفی توانمندی‌های تاسیسات اقامتی به ویژه اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی، معرفی کرد و ابراز داشت: استان فارس با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، قابلیت گردشگرپذیری در هر فصل از سال را دارد. وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس، دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی نیز در دو سالن برپاست و قرار است تا نمایندگان هر استان و شهرستان به صورت تخصصی به معرفی محصولات شاخص شهر خود بپردازند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس طی روزهای 26 تا 29 آذرماه از ساعت 16 الی 21 در شهر شیراز و محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس پذیرای علاقه‌مندان است. "محمود بندرچی" مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن به عنوان مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیز اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی، برگزار خواهد شد و تمامی سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی شیراز در فضایی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع تحت پوشش نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت. "بندرچی" افزود: دو سالن به صنایع دستی، یک سالن به گردشگری سلامت و دو سالن نیز به آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها اختصاص خواهد یافت. وی در پایان گفت: هیات‌های تجاری از کشورهای عراق، کویت، قطر، عمان و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 18/آذر/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
افزایش نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 99 + جزئیات

افزایش نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 99 + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز و بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیمی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی، عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی در سال با 44 هزار تومان افزایش، ۲۶۴ هزار تومان تعیین شد. این مبلغ برای سفرهای دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر سوم و بیشتر ۱۰۰ درصد، افزایش و همچنین مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروجی نیز برای توسعه زیرساخت‌ها، تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی، اختصاص می‌یابد. بر اساس تبصره 11 لایحه بودجه 99 کشور، عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل 132 هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرزهای هوایی، 45 هزار تومان و برای مرزهای زمینی و دریایی نیز 15 هزار تومان، تعیین شده است. از سوی دیگر زائران اربعین که از تاریخ 14 شهریورماه الی دهم آبان‌ماه سال آینده به مقصد کشور عراق از مرزهای کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروجی معاف هستند. سال گذشته نرخ عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان برای سفر اول تعیین شده بود. این لایحه برای اجرایی شدن نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 17/آذر/1398     اخبار داخلی
برگزاری جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + گزارش تصویری

برگزاری جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ریاست جناب آقای "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزای گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پروش، علوم و تحقیقات و دیگر اعضای این شورا، برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را فرصتی برای مدیریت منسجم‌تر و همه‌جانبه‌تر به منظور تحول و بهبود در هر سه حوزه دانست و اظهار داشت: تقویت گردشگری و صنایع دستی، نقش مهمی در تامین ارز مورد نیاز کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد. "اسحاق جهانگیری" همچنین ابراز داشت: افکار عمومی و نخبگان حساسیت ویژه‌ای نسبت به میراث فرهنگی، تمدنی و مفاخر کشور دارند و ضروری است که برنامه‌ریزی دقیقی برای حفاظت از آثار فرهنگی و تمدن ایرانی انجام شود. وزیر گردشگری کشور نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف این وزارتخانه، گفت: ایران در شرایط فعلی و با وجود چالش‌های متعدد به جایگاه دومین کشور دنیا در سرعت رشد جذب گردشگر دست یافته است. "علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش گردشگری، علاوه بر ارزآوری به جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیز منجر شده است. وی تصریح کرد: در بخش صنایع دستی نیز با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته از کشور چین سبقت گرفته‌ایم. در پایان جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موارد زیر پس از بحث و بررسی از سوی اعضا مورد تصویب قرار گرفت. 1 - تصویب فهرست ۲۱ مجموعه ملی برای اداره و نگهداری به صورت هیات امنایی در اجرای ماده ۵ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور 2 - تائید برنامه جامع مدیریت بحران بازارهای تاریخی و تامین تجهیزات و ساماندهی تاسیسات شهری و روستایی ارزشمند در برابر حوادث و مخاطرات بطئی و محیطی 3 - تصویب پیشنهاد اصلاح عنوان و موادی از آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 17/آذر/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...