نتایج جستجو...
ویروس را کنترل کنید نه مردم را

ویروس را کنترل کنید نه مردم را

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا،  " ابراهیم پورفرج "  رئیس هیات‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، به هجمه‌ای که به مردم وارد شده و آن‌ها را مقصر گسترده شدن این ویروس در کشور دانسته‌اند، اشاره کرد و گفت: سوال ما از وزیر بهداشت این است، چرا به جای کنترل بیماری و انتقال راه درمان به کشور، مدام به فکر کنترل آدم‌ها هستید؟ از حرفه خود دور نشده‌اید؟ وزارت بهداشت باید ویروس را کنترل کند، راه درمان آن را بیابد، نه این‌که به مردم التماس کند سفر نروند. او افزود: این ویروس به همه کشورها نفوذ کرده و فقط مردم کشور ما را دچار نکرده است. راه درمان آن هم پیدا شده است. به جای کنترل کردن و مقصر دانستن مردم، زیرساخت درمانی آن را ایجاد کنید. رئیس جامعه تورگردانان ایران اضافه کرد: وزیر بهداشت صراحتا اعلام کرده افسار مهار کرونا از دست ما در رفته است. یک سال فقط درباره این صحبت می‌کردند که کجا را ببندند و مردم کجا نروند، درحالی‌که باید دنبال درمان باشند. واکسن درمان این ویروس است، آن را بیاورید و ویروس را کنترل کنید، نه این‌که فقط به فکر کنترل مردم باشید. پورفرج درباره بسته بودن مرزهای ایران از اسفندماه سال ۹۸ به روی گردشگران خارجی نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تلاش‌هایی برای بازگشایی انجام می‌دهد، ولی تا الان نتیجه‌ای نداشته است، پس آن تلاش‌ها را نمی‌توان مفید دانست.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میزان، " ولی تیموری " معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاثیر سفر‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا گفت: حوزه گردشگری هم در بدنه دولت و هم همکاران ما در بخش خصوصی انصافا بیشترین همکاری را در طول یک سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند. من به جرات می‌توانم بگویم هیچ حوزه‌ای به اندازه ما در رعایت الزامات حاکمیتی که براساس آن لازم بوده فعالیت‌ها متوقف یا تعطیل شود و ممنوعیت سفر اعمال شود از خود پایبندی نشان نداده است. وی ادامه داد: به نحوی که هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری کرونا ما همچنان ممنوعیت ورود گردشگران خارجی را داریم. درواقع بعد از گذشت یک سال به دلیل اینکه با دستور وزارت بهداشت ویزای گردشگری توسط وزارت امور خارجه صادر نمی‌شود همکاران ما در دفاتر خدمات مسافرتی هنوز نمی‌توانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه براساس برآورد کلی ما برای سال گذشته فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری حدود سی و دو هزار میلیارد تومان متحمل خسارت شدند. با همه این خسارت‌ها و بر اساس گزارش‌هایی که به دست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هم رسیده بیشترین آسیب، زیان و خسارت در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است. یعنی با اینکه ما بیشترین خسارت‌ها را داشته ایم و هنوز هم ما ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری را داریم بیشترین همکاری را هم با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: درباره سفر‌های نوروزی امسال هم باید این نکته را متذکر شوم که این سفر‌ها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیته‌های مختلف بر روی آن بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سفر‌ها انجام شد. اینکه حجم این سفر‌ها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند. ضرر و زیان کرونا برای گردشگری طبیعی است وی افزود: همین آمار را اگر بر شهر‌های هر استان هم بخواهیم تقسیم کنیم خواهیم دید که واقعا این تعداد سفر‌ها به اندازه‌ای نیست که تصور کنیم سفر‌های نوروزی زیاد بوده است. اگر آمار سفر‌های نوروزی امسال را با عدد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ که هنوز کرونا اتفاق نیفتاده بود مقایسه کنیم معلوم خواهد شد حجم سفر‌های امسال چقدر بوده است. تعداد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ بیست و دو میلیون نفر بود. حالا امسال این عدد به یک میلیون نفر رسیده است. تیموری با اشاره به روند نظارت بر مراکز گردشگری در ایام نوروز گفت: درکنار مساله تعداد ناچیز سفر‌های نوروزی علاوه بر وزارت گردشگری خود وزارت بهداشت در طول ایام نوروز به صورت روزانه در قالب تیم‌های تخصصی از مراکز گردشگری ما بازدید نظارتی داشته است. درواقع علاوه براینکه خود ما بازدید‌های تخصصی داشتیم وزارت بهداشت هم در مراکز گردشگری ما نظارت هایش را اعمال می‌کرد. پس بنابراین اگر اعلام کرده باشند در مراکز گردشگری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده رعایت نشده ما می‌پذیریم. اما واقعا موردی دیده نشده است. حتی بعضا مواردی را که خود ما مشاهده می‌کردیم اعلام می‌کردیم و تا مرحله تعلیق هم کار را پیش می‌بردیم؛ بنابراین ما آن پروتکل‌هایی که لازم بود تا سفر‌های نوروزی اتفاق بیفتد را کاملا رعایت کردیم. وی اذعان داشت: هم خود ما به عنوان ناظر در طول این ایام نظارت کردیم و هم وزارت بهداشت روزانه نظارت هایش را اعمال می‌کرد. هر دستوری هم در سطح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بلافاصله ما ابلاغ و اجرا کردیم و خودمان را برای اجرای این دستورالعمل‌ها موظف و مکلف می‌دانیم. چون ما خودمان هم جزو دستگاه‌هایی هستیم که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا محسوب می‌شود. از این بابت هر تصمیمی که در چارچوب ستاد اتخاذ بشود ما خود را موظف به انجامش می‌دانیم.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
لغو تورهای ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد

لغو تورهای ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه  پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع  شد، خاطر نشان کرد: جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و نهایتا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد. معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر گردید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت های گردشگری ابلاغ نماید. معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد:  همچنین مقرر گردید، جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل نماید. سامانی افزود: بر اساس تصمیم ابلاغ شده، مقرر گردیده است: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد  تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکتهای هواپیمایی انجام می شود تا پس از اطلاع رسانی لازم، افراد صرفا با ارایه  گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
بازدید بیش از ۹۸هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ از جاذبه‌های گردشگری زنجان

بازدید بیش از ۹۸هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ از جاذبه‌های گردشگری زنجان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، "امیر ارجمند " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، اظهار کرد: «در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، تعداد ۷۲۴۳ نفر در استان زنجان اقامت داشتند و ۹۸هزار و ۷۸۱ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تاریخی بازدید به عمل آوردند.» ارجمند اظهار داشت: «تأسیسات گردشگری به‌ویژه مراکز اقامتی در این مدت با توجه به تداوم کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به گردشگران خدمات ارائه کردند.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: «با توجه به تداوم کرونا در راستای حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تأسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به زنجان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.» او ادامه داد: «امکان اقامت مسافران، تنها در مراکز اقامتی و تأسیسات دارای پروانه بهره‌برداری استان وجود دارد و سایر اماکن ازجمله مهمان‌پذیرهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند.» ارجمند گفت: «خوشبختانه در این ایام فقط یک شکایت از تأسیسات گردشگری استان داشته‌ایم و باوجود نظارت‌ها شرایط بسیار مناسبی برای حضور مسافران نوروزی در استان فراهم شد.»

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
کاهش ۹۶ درصدی مسافران در نوروز ۱۴۰۰

کاهش ۹۶ درصدی مسافران در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، "ولی تیموری " معاون گردشگری کشور با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی گردشگران نوروزی در سال جاری گفت: امسال  بیشتر مردم بر اساس توصیه ها به سفر نرفتند. وی با اشاره به ممنوعیت سفر در نوروز ۹۹ گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا سیزدهم فروردین سال جاری دو میلیون ۵۵۷ هزارو  ۸۴۱ نفر شب اقامت در مراکز تحت نظارت وزارت گردشگری اقامت کردند که با احتساب دو و نیم شب اقامت در این مدت حدود  یک میلیون نفر در نوروز به سفر رفته اند. وی گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ کاهش شدیدی داشته است. بر اساس آمار در مدت مشابه در سال ۹۸، ۷۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است. تیموری متوسط ضریب اشغال مراکز اقامتی تحت نظر وزارت گردشگری را ۳۷ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آمارهای رسیده ۲۳ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور توسط گردشگران داخلی به ثبت رسیده است. وی در توضیحی درباره این میزان بازدید کننده گفت: امسال بسیاری گردشگران نوروز به سفر کوتاه رفتند و شب به منزلشان بازگشتند و اقامتی در مراکز اقامتی نداشتند. تیموری با اشاره به اینکه بیشترین میزان گردشگر به استان مازندران متعلق است گفت: خوزستان (در شهرهای آبی و زرد) میزبان کمترین مسافر در نوروز ۱۴۰۰ بوده است. بر اساس آمار تنها کمتر از ۷۰۰ نفر به خوزستان سفر کردند. بازدیدهای نظارتی به صورت مرتب انجام می شد. در این مدت ۵۹ هزار و ۴۱۰ بازدید نظارتی انجام شد و در مجموع ۳ هزارو ۱۸۱ مجموعه تذکر اخطار و تعلیق شدند. شیوع کرونا از سال ۹۸ بیش از هر چیز به صنعت گردشگری آسیب زد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضرر صاحبان این مشاغل را تنها در ۹ ماه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. دولت تلاش داشت با دو بسته حمایتی بخشی از ضررها را جبران کند،  که البته مورد رضایت فعالان این عرصه واقع نشد. نوروز ۹۹ سفر ممنوع بود؛ امسال اما ممنوعیت وجود نداشت و علاقمندان سفر می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای سفید، آبی و زرد به سفر روند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
بوئینگ، بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مکس خود را دریافت کرد

بوئینگ، بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مکس خود را دریافت کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی ساوث وست Southwest Airlines روز دوشنبه اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس امضا کرده است چرا که قصد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی را دارد. گفته می شود که این توافق بزرگترین سفارش این هواپیمای مسافربری مشکل دار از زمان زمینگیر شدنش در سال 2019 است. به گفته شرکت هواپیمایی ساوث وست که در دالاس مستقر شده است، بر اساس این توافق، سفارش غیرقابل لغو 70 هواپیمای مکس 8 به کوچکترین مدل این هواپیما یعنی مکس 7 تبدیل خواهد شد. همچنین گزینه 155 هواپیما در دو مدل هواپیمای 737 مکس 7 یا مکس 8 تا سال 2029 اضافه شده است. این خطوط هوایی در بیانیه ای گفت: این سفارش مقرون به صرفه با بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد تا کارایی عملیاتی ناوگان تمام بوئینگ 737 را برای پشتیبانی از شبکه مسیر ارزان قیمت و نقطه به نقطه خود حفظ کند. انتظار می رود ساوث وست 30 هواپیمای 737 مکس 7 را در سال 2022 دریافت کند، علاوه بر آن 28 هواپیمای مکس 8 را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت که در مجموع تا پایان سال 2021 تعداد این مدل هواپیمای ساوث وست به 69 فروند خواهد رسید. این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی این مدت 17 فروند هواپیمای قدیمی از سری های 737-700 را بازنشسته خواهد کرد. ساوث وست قبل از اعلامیه روز دوشنبه برای 281 فروند هواپیماها از جمله هواپیماهایی که قبلا تحویل گرفته است سفارش قطعی و غیرقابل لغو داشت. در ماه ژانویه، ساوث وست به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در پی همه گیری کرونا و اولین ضرر سالانه خود در تقریباً نیم قرن گذشته، برای به عقب انداختن تحویل برخی از هواپیماهای 737 مکس خود که سفارش داده بود به توافق رسید.

ایجاد شده: 15/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400     اخبار خارجی
انتقاد تند معاون وزارت بهداشت از مسئولان گردشگری

انتقاد تند معاون وزارت بهداشت از مسئولان گردشگری

به گزارش هتل نیوز ، " ایرج حریرچی " معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که قطعا وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم، گفت: برخی افراد طوری برخورد می‌کنند انگار وزارت بهداشت کرونا را آورده است، اما همکاران ما دارند زیر فشار خرد می‌شوند. وی با انتقاد از فشارهای مسئولان گردشگری برای کاهش محدودیت های کرونایی گفت: مگر صنعت گردشگری در دیگر کشور‌های دنیا چه کار می‌کنند، برخی صنایع مثل گردشگری باید دندان روی جگر بگذارند. حریرچی تصریح کرد: در چند هفته آینده روند ویروس کرونا از نظر سرپایی، بستری و مرگ و میر مبتلایان صعودی خواهد بود. در حال حاضر پیش بینی می‌شود که با توجه به افزایش روند سرپایی و بستری بیماران کرونایی تا ۳ الی ۴ هفته آینده روند صعودی را به خصوص برای مرگ و میر افراد داشته باشیم. معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه حل جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و باید تماس و مواجه با دیگران در داخل یا بیرون منزل به صورت تفریح، مسافرت، نزدیکی با همکاران در محل کار، در منزل آشنایان و ... را به عنوان یک وظیفه عمومی کاهش دهیم. حریرچی در پایان اظهار داشت: افرادی که تاکنون شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده اند بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند، چراکه دیگران به علت‌های گوناگون به این بیماری مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، اما در حال حاضر بدن آن‌ها ایمنی لازم را دارد و به احتمال بسیار کم مجدد به کرونا مبتلا شوند.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان  و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه  مهم در دولت مطرح شد و با این تلاش‌ها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستور‌العمل 12 صفحه‌ای است. رنگ‌بندی شهر‌ها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی می‌شود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان می‌توانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام می‌شود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاه‌ها و خانه‌های شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان  بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می‌گیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد  48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852  مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت:  وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد می‌کنیم. تیم‌های بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی به‌صورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کرده‌ایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کرده‌اند. برات درباره کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد  19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پرونده‌ها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل می‌شود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استان‌ها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار داخلی
بازگشت سه فروند هواپیمای زمینگیر ماهان به آسمان

بازگشت سه فروند هواپیمای زمینگیر ماهان به آسمان

به گزارش هتل نیوز ، پس از سال‌ها زمین گیری ایرباس 34 ساله A306 ماهان به رجیستر EP-MNJ که پیش از این در اخبار کوتاه شرکتهای هواپیمایی بیان شده بود به همراه یک فروند دیگر قرار است به ناوگان ارتور ملحق شود، صبح امروز تست فلایت خود را انجام داد. این هواپیما چند سال بصورت انبار قطعه و در میان هواپیماهای اسقاطی در فرودگاه امام نگهداری می‌شد. شایان ذکر است الحاق این ایرباس به ناوگان ایرتور قطعی نیست. بوئینگ B747-300 ماهان به رجیستر EP-MNE که به علت انفجار موتور در آبان ماه 1394 از خط پروازی کنار گذاشته شده بود، با تلاش و توانمندی متخصصین، پس از چک و انجام تست موتور، قرار بود امروز تست فلایت خود را انجام دهد که بنا به دلایلی از تیک آف انصراف داده است. ایرباس A340-300 ماهان به رجیستر EP-MMD که از تیرماه 1399 به علت انجام چک سنگین زمینگیر بود روز گذشته تست فلایت خود را انجام داد و به زودی به خط پروازی ماهان خواهد پیوستشت سه فروند هواپیمای زمینگیر ماهان به آسمان

ایجاد شده: 29/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399     اخبار داخلی
هتل‌ها و آبدرمانی‌های اردبیل نوروز فعالند

هتل‌ها و آبدرمانی‌های اردبیل نوروز فعالند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "بهروز ندایی " معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: با اعلام رنگ شهرهای استان که اغلب زرد و آبی هستند، این استان می‌تواند مقصد ورود گردشگران و مسافران از استان‌های دیگر باشد به شرط آن که تست کرونای آنها منفی باشد. وی به روند نزولی بیماری کرونا در استان و بستری شدن 146 نفر و ابتلای هفت نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و گفت:‌ به رغم این شرایط با ثبات ما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کرده و با مسئولیت‌پذیری واقعی اجازه شیوع مجدد این بیماری و فراگیری آن را ندهیم. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به رتبه‌بندی شهرهای کشور در چهار رده قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار شده انجام سفر به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع باشد و اهالی این شهرها نیز نمی‌توانند به سایر شهرها سفر کنند. ندایی افزود: در استان اردبیل چهار شهر اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد دارای رنگ زرد هستند و مابقی شهرها نیز رنگ آبی را تجربه می‌کنند که امیدواریم در 20 روز آینده تغییری را در این رنگ‌ها شاهد نباشیم. وی شرایط سفر به استان اردبیل را اعلام کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهای با رنگ زرد و آبی می‌توانند به استان اردبیل سفر کنند که البته اخذ تست کرونا از آنها انجام خواهد شد. ندایی به ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران از شهرهای قرمز و نارنجی به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان نیز نمی‌توانند به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی سفر کنند و قطعا ما نیز در این موضوع با حساسیت بیشتر ورود پیدا می‌کنیم. وی از آمادگی هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری استان برای پذیرش میهمانان با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی خبر داد و بیان کرد: هرگونه اقامت باید در مراکز رسمی هتل و میهمان‌پذیرها انجام شود و ما به هیچ مسافری اجازه نخواهیم داد تا نسبت به دایر کردن چادر و یا اسکان در مدارس اقدام کنند. ندایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که از طریق وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و همچنین هواپیما وارد استان می‌شوند، قطعا مورد تست و غربالگری سلامت قرار می‌گیرند تا در صورت منفی بودن تست کرونای آنها، امکان اقامت در استان اردبیل به آنها داده شود. وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی از استان‌ها به هیچ وجه اجازه ورود مسافران از چنین استان‌هایی را به اردبیل نخواهیم داد و اگر خانواده‌ها و فامیلی در این استان دارند، نباید اقدام به پذیرش میهمان و مسافر کنند. ندایی گفت: برخی از مسافرت‌ها به مقصد استان اردبیل بیشتر فامیلی و از اطرافیان است که در این صورت ما انتظار داریم میهمانان با حضور در مراکز بهداشتی روستاها و شهرها نسبت به انجام تست و اطمینان از سلامت خود اقدام کرده تا شاهد شیوع بیماری نباشیم. معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال گذشته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح موفقیت‌آمیز در استان بود که بیش از 90 درصد جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته و سلامت آنها تأیید شده است. وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت هتل‌ها و آبدرمانی‌ها و مراکز گردشگرپذیر به ظرفیت اعلام شده ما نظارت‌هایمان را در شهرهای سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل با تقویت اکیپ‌ها بیشتر از گذشته خواهیم کرد تا شاهد بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نباشیم. ندایی اضافه کرد:‌ به نسبت سال قبل در این ایام ما با شرایط مناسبی در کنترل بیماری کرونا روبه‌رو هستیم ولی همچنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه ندهیم تا سلامت مردم به خاطر بی‌احتیاطی عده‌ای به مخاطره بیفتد.

ایجاد شده: 29/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399     اخبار داخلی
آقاى وزير ! با يك استعفا خوشحالمان كنيد

آقاى وزير ! با يك استعفا خوشحالمان كنيد

⭕️ نامه شديدالحن دبير جامعه هتلداران ايران خطاب به وزير بهداشت🔸 آقاى وزير راه حل فقط در تامين و توليد واكسن است و بس !🔸 بيراهه نرويد🔸 بازى رنگ بندى را تمام كنيد !  جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  سلام   با احترام قصد برآن دارم حقایقی را به عرض برسانم و تمامی سعی و تلاش خودم را در این مکتوب به کار می برم که عفت کلام را حفظ کنم و آن هم نه به دلیل رفتار و گفتار و عملکرد شما بلکه فقط به احترام نیروهای جان بر کفی که در این یک سال و سالهای قبل با جان و دل در خدمت مردم عزیز ایران بوده اند و شما در وزارتخانه متبوع به هرحال نماینده آنها محسوب می شود .   جناب آقای وزیر ، تا به کجا می خواهید با شعار و سخنرانی و ارائه آمارهای آنچنانی ، مشکل این ویروس منحوس را حل کنید ؟! دقیقا در همین روزها در سال گذشته با شروع پاندومی و با کمال قدرت ، اعلام فرمودید ، به این مضنون که : ویروسی در کار نیست !! تا اینکه خود مبتلا شدید ! و این آغاز یک فرآیند آزمون و خطا بود .   با یک بررسی اجمالی و نگاهی گذرا بر عملکرد یک ساله جنابعالی ، به واقع چه می بینیم ؟ به جز اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به توصیه های خود با بالاترین درجه رساندید ! با یک آمارگیری میدانی و ساده خود متوجه میشوید که مردم عزیز در جای جای این مملکت دیگر به شما امیدی ندارند و دیگر شما را باور ندارند ، برای جلب توجه و برگشت اعتماد مردم حتی حاضر می شوید به بدترین صورت ممکن اعلام فرمایید واکسن ایرانی که هنوز تائید خود را نگرفته جهت آزمایش بالینی به فرزند و جگر گوشه یکی از مسئولین تزریق شد!! با توجه به در اختیار داشتن بالاترین کرسی در ستاد کرونا و در اختیار قرار داشتن کلیه ابزار سخت افزاری و نرم افزاری حتی نتوانستید دو استان شمالی کشور را کنترل نمائید تا چه رسد به سایر شهرها و استانهای این کشور پهناور و در طول تمام این مدت و در این سال طولانی و زجرآور ، انگشت اتهام شما فقط به مردم اشاره داشت و لاغیر .  حتی برای یکبار و در یک مورد کوچک نیز اعتراف نکردید که اشتباه می کنید و اگر معاونین و مشاورین جنابعالی نیز نقدی داشتند خط بطلانی بر نظر آنها کشیده و خود را مبرا از هر اشتباهی دانستند ، فقط هر روزه رقم و اعداد اعلام فرمودید و خوشحال از اینکه شتابش کند شده و یا شیب آن رو به کاهش است ، وزیر عزیز اینها رقم و عدد نیستند ؛ این آمار و این شمارش ها ، هموطنان عزیزی هستند که یا باید تا پایان عمر با ریه معیوب خود بسوزند و بسازند و یا اینکه جان گرانبهای خود را از دست بدهند . هیهات ! شاهد چه بازی ها و سناریو های پیوسته و بی نتیجه بودیم !! رنگ آمیزی استانها و شهرها ، درجه بندی مشاغل و صنوف ! و سلسله وار دستورالعمل ، دست تان را بشویید و اینجا بروید و آنجا نروید ! این شغل تعطیل کند و آن صنف تعطیل نکند . یکی از شاهکارهای بزرگ ، بالاخره توانستید برای یک مدت کوتاه انتقام خود را از قلیان سراها و چایخانه ها بگیرید و با کمک نیروی انتظامی فعالیتشان را متوقف کنید و با تبلیغات بسیار مبنی بر اینکه دود قلیان کرونا را چنان منتشر میکند که احدالناسی در اطراف آن زنده نماند !!   و ای کاش حداقل بهترین فرصت بود برای اینکه مصرف دخانیات و سیگار کشیدن را در انظار عموم ممنوع می کردید که شاید همین یک قلم به عنوان یک قلم به به عنوان یک کار مثبت می توانست در تاریخ به نام شما ثبت شود . هر زمان هم انتقادی صورت گرفت پاسخ شنیدیم : میدانید در آمریکا هر روز چند نفر مبتلا شده و میمیرند ؟! مردم در حسرت واکسن هستند ، چرا نمی توانید درک کنید ؟!  و اما صنعت گردشگری و هتلداری را به فنا بردید و چنان بلائی را بر آن نازل کردید که حتی ستاد کرونا مجبور می شود گفتار شما در مورد آن را ، اظهار نظرهای شخصی قلمداد کند !! تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد ، پایه های این صنعت چنان متزلزل شده که سالها باید صبر کرد تا جایگاه خود برگردد، واحد های اقامتی مجاز ، به تعطیلی کشانده شده و بزرگترین ضربه را هتلهای کشور این سرمایه های ملی متحمل شدند، چگونه به خود حق می دهید که جلوی شادی مردم عزیز را بگیرید ؟ مگر شما نبودید که سال گذشته فرمودید به سفر نروید تا سال 1400 با فراغ بال به گردش بپردازید ؟! و حال اگر سفر بروند موج چهارم و پنجم شروع میشود! اگر ویلا دارید می توانید سفر کنید اما در پارک چادر زدن ممنوع است ، اگر واچر هتل دارید اشکال ندارد بروید ، با تور هم میتوانید بروید ، با هواپیما هم میشود! حتی با قطار هم اشکالی ندارد ، فقط آن دسته از مردم عزیزی که با اتومبیل خود و با اندک ذخیره ای که دارند میخواهند به گردش بپردازند حق سفر ندارند!! و وا مصیبتا ! که ویروس جهش یافت و انگلیسی شد و شما مردم باعث شدید چندمین موج به راه بیافتد !! در این یک سال به همت شما ، واحدهای اقامتی غیر قانونی به مانند علف هرز و قارچ گونه در مناطق گردشگری رشد کردند . آیا نمی توانستید حداقل راهکاری پیشه کنید ؟! شما که مردم و تمامی نهادهای دولتی و فعالان وابسته به صنعت گردشگری را به باد انتقاد گرفتید ، حداقل وظیفه داشتید در مورد رشد این گونه مراکز نیز دستور العملی صادر بفرمائید ! هرچند همانند سایر دستورات به بایگانی و فراموشی سپرده می شد !! یکی از هیجان انگیز ترین بازی ها ، سامانه ای ساخته و پرداخته شد و در اختیار هتل ها و سایر مراکز گردشگری قرار گرفت که در زمان پذیرش باید شماره ملی گردشگر را وارد و اگر ایشان مبتلا بود پذیرش انجام نشود !! این بدان معناست که با فرض برآنکه شخص احساس ناراحتی کرد و به مراکز مجاز مراجعه و متوجه شد کرونا گرفته به منزل برگشته و با افتخار و خوشحالی دست زن و بچه خود را میگیرد و کیلومتر ها سفر می کنند و در مقصد پذیرش هتل متوجه شده و به فوریت نیروهای بهداشتی را جهت دستگیری مجرم مطلع می نمایند !  آقای وزیر ، زهی خیال باطل که در این تعطیلات پلیس راهور را به زحمت می اندازید و چاره ندارند و به جریمه کردن می پردازند که آن هم کارساز نخواهد بود و خود بهتر می دانید که برای بسیاری از مردم جریمه شدن عادی است ، تنها راه حل واکسینه عمومی بود که از مردم دریغ کردید و امیدوار به این هستید که به دنیا بگویید عملکرد ایران با مدیریت جنابعالی برای مبارزه با کرونا بهترین روش بوده است !!  ختم کلام اینکه جناب آقای نمکی ، مردم کشور عزیزمان تقاضای شروع واکسیناسیون را دارند ، آیا بهتر نیست به جای التماس و مطالبه گری از مردم در جهت عدم شادی و نشاط سفر ، به دولت التماس کنید که شیوع واکسیناسیون را تسریع کنند . اگر خودتان نمیتوانید هیئت دولت را راضی به این امر کنید ، بهترین کار استعفا دادن است . قبل از آنکه به وسیله نمایندگان مردم و خود مردم استیضاح شوید و این تنها کار مثبتی است که در انتهایی ماموریت دولت می توانید انجام دهید .  با احترام – اسکندریون دبیر و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران  رئیس جامعه هتلداران استان زنجان

ایجاد شده: 28/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1399     اخبار داخلی
سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، با توجه به تغییر وضعیت ابتلا ممکن است در طول تعطیلات شهرهای جدیدی نارنجی یا قرمز شوند. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می­باشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می­تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می­شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند. مجدداً تاکید و یادآوری می­شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:حتی­ المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ­ریزی سفر نمایند.از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.افرادی­که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید. چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاش­های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­شک همه عزیزان اذعان می­نمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می­ تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­های نه چندان دور فراهم کند.

ایجاد شده: 26/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...