مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایهگذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایهگذاران بیشتر شود. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایهگذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقهمند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایهگذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت. وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کرهجنوبی، چین و… علاقهمند به سرمایهگذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکردهاند. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایهگذاری خارجی تصویب شده است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است. “رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایهگذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمیشود چون یک سرمایهگذار خارجی برای ورود سرمایهاش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه میکند و سپس تصمیم به این کار میگیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است. وی در خصوص راهحل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید میکنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامهریزی خواهیمکرد.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی
هتل پارسیان آزادی تهران موفق شد جایزه جشنواره جهانی سفر تحت عنوان World Travel Awards در میان هتلهای ایران را کسب نماید. به گزارش هتلنیوز ، بیست و پنجمین جشنواره جایزه جهانی سفر ( World Travel Awards ) در سال 2018 هماکنون در کشورها و مناطق مختلف جهان در حال برگزاریست که با پایان این رویداد در منطقه خاورمیانه، هتل پارسیان آزادی تهران در میان 5 هتل ایرانی که برای دریافت این جایزه نامزد شده بودند، موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد. هتلهای عباسی اصفهان، داریوش کیش، هما تهران و لاله تهران از دیگر نامزدهای ایرانی حاضر در این بخش بودند. جایزه جهانی سفر موسوم به World Travel Awards به عنوان یک رویداد عطف در تقویم صنعت گردشگری جهان در نظر گرفته میشود. این جشنواره بینالمللی در سال 1993 با هدف معرفی برترینهای دنیا در تمامی بخشهای صنعت گردشگری اعم از مسافرتی، اقامت، میهماننوازی و … تاسیس شد و امروزه پس از گذشت 25 سال، دریافت نشان World Travel Awards به عنوان نشان نهایی تعالی و کمال در صنعت گردشگری شناخته میشود. روند برگزاری جشنواره بینالمللی World Travel Awards به این شکل است که همه ساله یک تور جهانی شامل مجموعهای مراسمات در مناطق و قارههای مختلف جهان و در پایان نیز یک جشن بزرگ و سراسری با حضور تمامی برندگان، برگزار میشود. مراسم پایانی جشنواره جایزه جهانی سفر با حضور تصمیمگیرندگان، چهرههای برتر و رسانههای شاخص در این حوزه برگزار و محتوای آن نیز به 10 زبان در وبسایتها و شبکههای اجتماعی سراسر جهان منتشر میشود. جایزه جهانی سفر موسوم به World Travel Awards در طول 25 سال گذشته به عنوان برندی برای نشان دادن کیفیت در صنعت گردشگری معرفی شده است ولیکن در ایران فعالان گردشگری تنها در بخش هتلداری این مسابقه شرکت کردهاند و بخشهای دیگر این جایزه مانند شرکتهای مسافرتی، خطوط هوایی، شرکتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات، نوآوریها و … خالی از حضور ایرانیان است. هتل “داریوش” کیش به عنوان رکورددار کسب این عنوان در سالهای 2012، 2014، 2015 و 2016، هتل “عباسی” اصفهان در سال 2013، هتل “لاله” تهران در سال 2017 و بالاخره هتل پارسیان “آزادی” تهران در سال 2018، برندگان این جایزه در میان هتلهای ایرانی بودهاند. روند برگزاری جایزه جهانی سفر 2018 در منطقه خاورمیانه از روز 1 فوریه ( 12 بهمنماه 96 ) آغاز شد و تا روز 18 مارس ( 27 اسفندماه 96 ) ادامه داشت. مراسم پایانی نیز در تاریخ 19 آوریل 2018 ( 30 فروردینماه 97 ) همزمان با برگزاری کنفرانس سرمایهگذاری هتلهای عربی به میزبانی هتل “والدروف آستوریا” در منطقه راسالخیمه شهر “دوبی” امارات، برگزار شد. مراسم پایانی جشنواره جایزه جهانی سفر در سال 2018 پس از اجرای تور جهانی در کشورهای یونان، هنگکنگ، اکوادور، آفریقای جنوبی و جامائیکا در روز 1 دسامبر مورخ 10 آذرماه 1397 به میزبانی شهر “لیسبون” پرتغال، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
مراسم کلنگزنی احداث هتل 5 ستاره صنایع معدنی مهر اصل، روز گذشته با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نماینده مردم شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان اهر، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون اداری و مالی شرکت صنایع معدنی و تولیدی “مهر اصل” میزان سرمایهگذاری در این هتل را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این هتل پنج ستاره در زیربنایی بالغ بر 3700 متر مربع و در طول مدت 30 ماه، احداث خواهد شد.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
مجتمع اقامتی لوکس Conrad در کشور مالدیو در نظر دارد تا پروژه احداث هتل زیر دریا را به واقعیت برساند. به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، این مجتمع اقامتی قصد دارد با سرمایهگذاری بالغ بر 15 میلیون دلار جزیره Conrad Maldives Rangali را به مالکیت خود درآورده و شروع به ساخت ویلاهای هتلی دو طبقه نماید. بخشی از این ویلاها به میزان بیش از 4 متر در زیر اقیانوس آرام اجرا خواهد شد. اقامتگاه Muraka به عنوان اولین هتل زیر آب جنوب آسیا قرار است در ماه نوامبر، آماده بهرهبرداری شود. این اقامتگاه دومین مجموعه متعلق به گروه هتلداری Conard است که با تکنولوژی و معماری خاص زیر آب ساخته شده است. یک سالن بدنسازی، یک استخر بسیار بزرگ که به اقیانوس منتهی خواهد شد و مهمتر از همه یک طبقه هتل زیر آب از جمله امکانات منحصربفرد این هتل خواهد بود. گروه هتلداری Conard پیش از این نیز رستوران زیر دریایی Ithaa را با استفاده از همین تکنولوژی و معماری، احداث کرده بود. نمایشگر ویدیو http://iranhotelnews.com/wp-content/uploads/2018/04/Muraka-hotel.mp4 00:00 00:00 00:00 برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دومین روز از سفر خود به استان گیلان و با حضور در شهر لاهیجان، هتل پنج ستاره “رسپینا” را افتتاح کرد. هتل پنج ستاره “رسپینا” در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع و با زیربنایی بالغ بر 13 هزار متر مربع و با سرمایهگذاری بالغ بر 35 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهرهبرداری رسیده است. این هتل با ظرفیت اقامتی 100 نفر دارای امکاناتی مانند استخر، مجموعه تفریحی و سالن جلسات است.
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی از احیای مجدد جاده ابریشم و ریاست ایران ایران در مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در آینده نزدیک خبر داد. مهرداد تاوتلی با بیان اینکه ایران تا 4 سال دیگر رئیس دورهای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم خواهد شد، اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری شهرهای جاده ابریشم و فعالیتهای تخصصی در این مسیر تاریخی- فرهنگی، تفاهمنامه همکاریهای تخصصی حوزه گردشگری مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با شرکت سرمایهگذاری ایرانگردی و جهانگردی، منعقد شده است. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: شرکت سرمایهگذاری ایرانگردی و جهانگردی با توجه به مالکیت و مدیریت 64 هتل و مجموعه اقامتی یکی از بزرگترین هلدینگهای گردشگری کشور است و بسیاری از هتلها و مجموعههای اقامتی این شرکت در مسیر شهرهای جاده ابریشم قرار گرفته است. وی افزود: در آیندهای نزدیک با انعقاد این تفاهم گام مفیدی در جهت برندسازی و رونق زمینههای گردشگری در مسیر شهرهای جاده ابریشم رقم خواهد خورد.
ایجاد شده: 16/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در سال گذشته، اظهار داشت: موضوعاتی مانند آلودگی هوا، شایعه زلزله و تنشهای سیاسی و اجتماعی، همگی دست به دست هم دادند که ما یکی از سختترین سالها را از سر بگذرانیم و به همین جهت طی نامهای به معاونت اول رئیسجمهور تقاضای کمک کردیم. “محمدعلی فرخمهر” در خصوص محتوای نامه ارسالی هتلداران به معاون اول رئیسجمهور، گفت: افرادی که در این صنعت سرمایهگذاری میکنند معمولا به بانکها مقروض هستند. ما از دولت خواستیم که حداقل شش ماه به این افراد فرصت بدهد تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. نکته دیگر آنکه هتلها به دلیل نوع مصرف آب و برق، فیشهای سنگینی را دریافت میکنند و ما از دولت خواستیم که برای پرداخت هر فیش سه ماه فرصت بدهد. فرخمهر در خصوص پرداخت مالیات توسط هتلداران نیز ابراز داشت: دولت اگر بخواهد از بخش گردشگری مالیات بگیرد، خودش ضرر میکند. در تمام دنیا بستههای تشویقی برای جذب توریست وجود دارد به طوری که هیچ کشوری به غیر از ایران از میهمانان خارجی خود مالیات ارزش افزوده نمیگیرد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص فعالیت آپارتمانهای غیرمجاز، گفت: متاسفانه یک سری آپارتمانهای مبله به صورت غیرمجاز به افراد اجاره داده میشود که ما با همکاری نیروی انتظامی در حال شناسایی آنها هستیم. وی تصریح کرد: در هتلها یک سری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که بعضا برخی از آنها تندروی است و بر همین اساس مسافر برای اینکه آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بتواند از ماهواره استفاده کند و بدون شناسنامه و هر گونه بازخواستی به راحتی اتاق کرایه کند به سوی این اماکن غیرمجاز کشیده میشود. “فرخمهر” افزود: در شرع و دین اسلام، ازدواج انقطاعی مجاز و شرعی دانسته شده است. این ازدواجها از طرف یک نفر معمم صورت میگیرد و دو نفر نیز به صحت آن شهادت میدهند و به زوجین برگهای همراه با امضا و مهر مسجد محل داده میشود اما این افراد نمیتوانند از هتلها استفاده کنند و برای این کار باید حتما به محضر رفته و برگه رسمی دفترخانه داشته باشند. همین امر سبب میشود که این افراد به سمت اقامتگاههای غیرمجاز بروند. وی افزود: وقتی یک کاغذی را امام جمعه یک محله مهر میکند و دو نفر شهادت میدهند، این کاغذ باید مورد قبول باشد زیرا از نظر شرعی این دو نفر باهم ازدواج کردند و نباید مشکلی برای دادن اتاق به آنها وجود داشته باشد. “محمدعلی فرخمهر” در پایان گفت: فرهنگ و جامعه ما ایرانیها کاملا خاص است و مردمان دیگر کشورها نیز رسوم خاص خودشان را دارند و اگر بخواهیم میهماننوازی کنیم و از حضور میهمانان خارجی به دلیل برخی آزادیها در اقامتگاههای غیرمجاز خودداری کنیم باید دست هتلداران را برای سرویسدهی به افراد خارجی باز بگذاریم.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی
دو هتل چهار ستاره با حجم سرمایهگذاری بالغ بر 220 میلیارد ریال و ظرفیت 256 مسافر طی سفر رئیسجمهور به استان بندرعباس و در جزیره قشم به بهرهبرداری خواهد رسید. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، هتلهای “ایرمان” و “آتامان” واقع در جزیره قشم به ترتیب با ظرفیت پذیرش 86 و 170 نفر توسط بخش خصوصی در حال احداث و تجهیز هستند. هتل “ایرمان” در زمینی به مساحت 250 در 6 طبقه، احداث و دارای 32 اتاق دو، سه، چهار تخته و سوئیتهایی با تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن خواهد بود. هتل “آتامان” نیز در هفت طبقه شامل و با هزینهای معادل 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، احداث شده است. لازم با ذکر است با بهرهبرداری از این دو هتل، مجموعا برای 50 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی