نتایج جستجو...
گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از مجمع عمومی جامعه هتلداران ایران + گزارش تصویری

گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از مجمع عمومی جامعه هتلداران ایران + گزارش تصویری

مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران، صبح روز پنجشنبه مورخ 22 آذرماه در حاشیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس و با حضور رئیس، اعضای هیات‌مدیره و روسای استانی جامعه هتلداران ایران در محل هتل "بین‌الحرمین" شیراز، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این مجمع که با حضور جناب آقای "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور همراه بود، هر یک از حاضرین به بیان مشکلات، موانع، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در کشور و استان خود پرداختند. "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در ابتدای این نشست با اشاره به مهمترین و مشکلات فعلی هتلداران در سراسر کشور، اظهار داشت: افزایش هزینه‌ها و در مقابل، کاهش میزان ورود گردشگر به کشور و ضریب اشغال هتل‌ها منتج به بروز مشکلات متعددی برای هتل‌ها و واحدهای اقامتی شده که برخی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه و در خصوص نرخ‌گذاری و موضوعات مطرح در رابطه با آزادسازی و دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و واحدهای اقامتی، ابراز داشت: ورود سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها غیرقانونی است و اگر این روال ادامه داشته باشد به زودی شکایتی علیه این سازمان در دیوان عدالت اداری کشور، تنظیم و ارائه خواهد شد. وی با اشاره به تعامل جامعه هتلداران ایران با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به زودی بخشی از وظایف و اختیارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تشکل‌های بخش خصوصی از جمله جامعه هتلداران ایران واگذار خواهد شد. "حسن سیادتان" خزانه‌دار، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در این نشست ضمن اشاره به ورود غیرقانونی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی، گفت: در صورت تحقق این موضوع، تلاش چندین ساله جامعه هتلداران در راستای استقلال این صنعت زیر سوال خواهد رفت و آینده هتلداری کشور در خطر خواهد بود. وی ادامه داد: نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی بایستی با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادارت کل استانی و تشکل این حوزه یعنی جامعه هتلداران ایران، انجام شود. "کامیار اسیکندریون" دبیر، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان نیز دخالت سایر صنوف گردشگری از جمله آژانس‌داران، تورگردانان، راهنمایان گردشگری و ... در موضوعات مرتبط و تخصصی صنعت هتلداری را نادرست معرفی کرد. "علی معین‌زاده" عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به بروز برخی مشکلات بعضا عجیب برای فعالان صنعت هتلداری، گفت: امروز شاهد آن هستیم که در استان قم برای یکی از هتلداران به دلیل عدم پرداخت مالیات و عوارض، حکم ممنوع‌الخروج از کشور صادر شده است. "معین‌زاده" در ادامه از معاون گردشگری کشور تقاضا کرد به صورت جدی به موضوع تشکل‌های گردشگری ورود پیدا کند و مانع از فعالیت برخی تشکل‌های غیرقانونی که بدون اخذ مجوزهای لازم تاسیس شده‌اند، شود. "حسن مهرورز اصلی" رئیس جامعه هتلداران استان گیلان نیز فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز را به عنوان معضل اصلی صنعت هتلداری این استان معرفی کرد و از معاون گردشگری کشور درخواست کرد تا هر چه سریعتر تکلیف این فرزند ناخلف هتلداری را مشخص کند. "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور پس از شنیدن نظرات اعضای حاضر در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران، بیان داشت: با الزام قانون و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بخشی از اختیارات به تشکل‌های گردشگری از جمله جامعه هتلداران واگذار می‌شود که کارگروه ویژه این موضوع نیز با حضور نمایندگان تشکل‌های گردشگری، تشکیل شده است.  "ولی تیموری" در ادامه به موضوع استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و واحدهای اقامتی کشور، اشاره کرد و گفت: قرارداد شرکت فعلی عامل چهارم طرح تطبیق به پایان رسیده و کارگروه ویژه‌ای نیز برای بررسی این موضوع در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تشکیل شده است. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها نیز تصریح کرد: با همراهی بسیار خوب جامعه هتلداران ایران و بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، این مشکل به زودی رفع و آئین‌نامه اجرایی نرخ‌گذاری نیز ابلاغ خواهد شد. برگزاری انتخابات برای معرفی بازرسین، بخش پایانی مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران بود که در پایان آقایان "جعفر بذری" و "فریدون رئیسی دهکردی" با کسب 13 و 10 رای از مجموع 26 رای ماخوذه به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل جامعه هتلداران ایران، انتخاب شدند. 

ایجاد شده: 26/آذر/1397       آخرین ویرایش: 26/آذر/1397     اخبار داخلی
راه‌اندازی هتل اسکول در استان اردبیل با مشارکت موسسات بین‌المللی

راه‌اندازی هتل اسکول در استان اردبیل با مشارکت موسسات بین‌المللی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با اشاره به طرح‌های گام به گام این مرکز در زمینه اشتغال‌زایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت عملی، اظهار داشت: با هدف توسعه صنعت گردشگری و حمایت از بخش هتلداری نسبت به راه‌اندازی "هتل اسکول" اقدام کردیم. "اسحاق رسولی" ابراز داشت: امیدواریم با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بتوانیم آموزش‌های نوین و مدرن را در حوزه صنعت هتلداری به عنوان یک صنعت ظریف، لوکس و در عین حال پردرآمد، به وجود آوریم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در ادامه از رایزنی با چندین موسسه بین‌المللی جهت مشارکت در تعیین و تعریف سرفصل‌های آموزشی این هتل اسکول خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی با مشارکت این موسسات به زودی برگزار خواهد شد و امیدواریم با استقبال مدیران و مالکان هتل در سرعین و سایر شهرهای استان، توسعه یابد و تقویت شود. وی تصریح کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با 16 طرح برگزیده از این ایده استقبال کرده و امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بتوانیم در توسعه صنعت هتلداری و آموزش‌های کارآمد در این زمینه موفق، عمل کنیم. وی افزود: برای ایجاد "هتل اسکول" بایستی تمامی مسئولان به ویژه مدیران هتلداری به این دید برسند که امروزه نیازمند نگاهی مدرن و جدید در عرصه هتلداری و گردشگری هستیم.

ایجاد شده: 26/آذر/1397       آخرین ویرایش: 26/آذر/1397     اخبار داخلی
دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس؛ از هم‌گرایی بخش‌های خصوصی و دولتی تا برگزاری نشست‌های تشکل‌های گردشگری

دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس؛ از هم‌گرایی بخش‌های خصوصی و دولتی تا برگزاری نشست‌های تشکل‌های گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در رابطه با برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 تا 24 آذرماه سال جاری، اظهار داشت: این نمایشگاه مصداق بارز و تبلور واقعی هم‌گرایی بخش‌های خصوصی و دولتی است. "حسین اربابی" با تاکید بر نقش تاثیرگذار برپایی نمایشگاه‌ها در به وجود آمدن بسترهای سرمایه‌گذاری، ابراز داشت: برپایی نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس از اتفاقات بزرگ در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور است که اجرای آن به شکل بی‌نظیری توسط بخش غیر دولتی و با سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت دولت برگزار می‌شود. "اربابی" ادامه داد: اجرای نمایشگاه به صورت تخصصی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس که انصافا تا این لحظه به شکل عالی برگزار کرده و امسال نیز نمایشگاه را با بهره‌گیری از تجارب سال گذشته و رفع نقاط ضعف، به شکلی جامع و کامل برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در سال جاری برای دومین بار پیاپی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و بایستی از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تشکر کرد که با یک برون‌سپاری بسیار ارزشمند و شجاعانه، شکوفایی ظرفیت‌های بخش خصوصی در این نمایشگاه را رقم زد. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در فضای 17 هزار متر مربعی، گردشگری سلامت را یکی از نقاط قوت گردشگری کشور خواند و افزود: این دوره از نمایشگاه با اتکا به محورهای مختلف و قابل اعتنای گردشگری نظیر گردشگری سلامت، میزبان مخاطبان خود خواهد بود. وی افزود: ما از توانمندی و استعداد زیادی برای جذب مخاطبان از کشورهای مختلف در حوزه گردشگری سلامت برخوردار هستیم و می‌توانیم با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود در بخش‌هایی نظیر ارائه خدمات تورها، خدمات حمل و نقل و نظایر آن می‌توانیم نقاط قوت خود را توسعه بخشیم. "حسین اربابی" با اشاره به برنامه‌های جانبی دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، گفت: در این نمایشگاه، دوره توانمندسازی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با حضور بیش از 100 سازمان مردم نهاد، برگزار خواهد شد تا در تعامل نزدیک با مسئولان مشکلات این بخش نیز حل شود. وی ادامه داد: نشست‌های مجمع عمومی جامعه هتلداران با حضور اعضای تمامی 31 استان و مناطق آزاد و نمونه گردشگری، هیات مدیره آژانس‌های مسافرتی، راهنمایان تور و تمامی کنشگران حوزه گردشگری نیز در حاشیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، برگزار خواهد شد. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین گفت: برگزاری 10 نشست و سمینار علمی - آموزشی با محوریت موضوعاتی نظیر غذا، سلامت، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در گردشگری از دیگر بخش‌هایی است که برای پویایی و رونق ببیشتر این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. وی در پایان در خصوص حضور شرکت‌های بین‌المللی در این نمایشگاه نیز گفت: حضور شش کشور ترکیه، اندونزی، امارات، هندوستان، سنگاپور و عمان در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، قطعی شده است.

ایجاد شده: 19/آذر/1397       آخرین ویرایش: 19/آذر/1397     اخبار داخلی
هزینه‌ 30 میلیاردی تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز یک هتل در پایتخت + جزئیات

هزینه‌ 30 میلیاردی تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز یک هتل در پایتخت + جزئیات

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان تهران روز گذشته به ریاست سرپرست استانداری و با حضور مدیران دولتی با هدف ارائه راهکار در راستای حمایت از بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در بخش گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده هتل "فرشته پاسارگاد" در این نشست با انتقاد از هزینه‌های بالای زیرساختی راه‌اندازی، اظهار داشت: هزینه‌های زیرساختی مانند آب، برق و گاز حدود 30 میلیارد تومان آب می‌خورد که این مورد گلایه سرمایه‌گذاران است. "اسدی" ابراز داشت: تفاوت فاصله هزینه این نوع خدمات در بخش گردشگری و هتل با بخش مسکونی تا 1000 برابر می‌رسد که باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران دلسرد شده و کار به عقب بیفتد. وی با اشاره به حجم اشتغال‌زایی هتل "فرشته پاسارگاد" ابراز داشت: اگر این هتل به بهره‌برداری برسد به طور مستقیم برای 500 نفر و به طور غیر مستقیم برای 1500 نفر، اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد. وی همچنین در ادامه با ارائه پیشنهادی مبنی بر تخفیف در هزینه خدمات زیرساختی یا تقسیط هزینه‌ها، گفت: قراربود مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت این هتل تامین شود که بانک عامل از پرداخت آن خودداری کرده است. در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران میزان گاز مورد نیاز این هتل که قرار است در زمینی به مساحت 4500 متر مربع احداث شود را 1200 متر مکعب و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز میزان آب مورد نیاز این مجموعه را 9 هزار متر مربع، اعلام کرد. "محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: تعرفه‌های این شرکت، ابلاغی و غیر قابل تغییر است.

ایجاد شده: 19/آذر/1397       آخرین ویرایش: 19/آذر/1397     اخبار داخلی
نظارت فعلی بر عملکرد سایت‌های رزرو آنلاین، نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است

نظارت فعلی بر عملکرد سایت‌های رزرو آنلاین، نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان معتقد است سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی صنعت گردشگری در کشور بایستی قبل از شروع فعالیت سایت‌های رزرواسیون آنلاین، نظارت و بررسی لازم در خصوص نحوه عملکرد این سامانه‌ها را بعمل آورد. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران سراسر کشور در طول یکسال گذشته و به دلیل نوع نگرش سازمان میراث فرهنگی و در راس آنها معاون گردشگری کشور به این صنعت، دچار مشکلات بسیاری شده‌اند به شکلی که از یک سو شاهد اعطای آزادی و حمایت و از سوی دیگر شاهد دخالت‌هایی نظیر ورود به موضوع نرخ‌گذاری و صدور دستورالعمل برای رزرو اتاق‌ها، بوده‌ایم. به گزارش هتل‌نیوز "علی معین‌زاده" ابراز داشت: تا زمانی که نگاه به صنعت گردشگری جامع نباشد و همه جوانب در نظر گرفته نشود با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه خواهیم بود. برای مثال طی یکسال گذشته و به دلیل سیاست‌های نادرست معاونت گردشگری، مشکلات خانه‌های مسافر افزایش پیدا کرده است. "معین‌زاده" بیان داشت: متاسفانه در پی برخی قوانین و آئین‌نامه‌های نادرست و بدون هیچ نیازسنجی به همه افراد اجازه داد شد تا در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری از رزرواسیون و دفاتر خدمات مسافرتی گرفته تا خانه‌های مسافر، ورود پیدا کنند. وی تصریح کرد: بدون شک گارانتی کردن تمامی و یا بخشی از اتاق‌ها برای هتل‌ها بسیار مطلوب و خوشایند خواهد بود اما در این میان شرکت‌هایی نیز به وجود می‌آیند که هیچ نظارتی بر نحوه فعالیت آنها نیست. در واقع بایستی قبل از تاسیس سامانه‌های رزرواسیون، نظارت و ساماندهی لازم صورت بگیرد تا شاهد بروز چنین اقداماتی نباشیم. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در ادامه افزود: نرخ‌گذاری هتل‌ها در ایران صحیح نیست زیرا بر پایه نرخی که در دهه هفتاد مصوب شده، انجام می‌شود و هر سال درصدی به آن اضافه می‌شود. این در حالیست که حتی دو هتل با درجه یکسان در یک منطقه واحد در صورت انجام استانداردسازی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت در صنعت گردشگری همه کشور را نباید به یک چشم نگاه کرد. وی همچنین گفت: نرخ‌گذاری به صورت ضابطه‌مند بایستی آزاد و نرخ در جریان بازار رقابتی و توسط مصرف‌کننده تعیین شود. این اقدام در اوایل با مشکلاتی مواجه خواهد بود اما در بلندمدت تمامی این مسائل حل و فصل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به دیگر مشکلات فعلی صنعت هتلداری، گفت: مشکل دیگر صنعت گردشگری و هتلداری کشور در حال حاضر کاهش تعداد مسافران است. قطعا اگر حداقل 70 درصد از ایام سال زمان پیک هتل‌ها باشد، هیچ یک از این مشکلات به وجود نخواهد بود. در نتیجه متولی اصلی صنعت گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد زیرا صنعت گردشگری یک زنجیره است و تمامی اجزای آن به یکدیگر وابسته است. وی در پایان گفت: دولت بایستی بخشی از اختیارات خود را به تشکل‌های قانونی گردشگری واگذار کند به شرط اینکه متولیان امر به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

ایجاد شده: 15/آذر/1397       آخرین ویرایش: 15/آذر/1397     اخبار داخلی
درها را به روی گردشگران چینی در سالن ترانزیت بگشاییم!؟

درها را به روی گردشگران چینی در سالن ترانزیت بگشاییم!؟

دیر زمانی نیست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی با برخورداری از سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی و حمایتی حزب حاکم در حداقل زمان ممکن بازار تجارت بین‌المللی دنیا را به تسخیر خود در آورده‌اند. پولدار شدند و سفر به خارج از کشور برای آنان تبدیل به مُد شد و تعریف خاطرات سفرهای خارجی برای آنان همراه شد با شانیت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی.  قشر متوسط و تحصیل‌کرده چینی برخلاف اسلاف محافظه‌کار و محتاط خود، به شدت دچار پدیده چشم و هم چشمی، تظاهر، کنجکاوی، کسب تجربیات جدید و دارای روحیات برون‌دادی شده‌اند. عکاسی در کنار یادمان‌ها، لند مارک‌ها، چشم‌اندازهای طبیعی، خرید از برندهای مشهور و تهیه سوغات برای اقوام، دوستان و همکاران در سفرهای خارجی برای تائید و مستندسازی سفر، جزو لاینفک زندگی آنان شده است. هم اکنون بازار سفر سودمند جهان با حدود ١٤٠میلیون گردشگر چینی ( رتبه اول جهان )، متوسط اقامت ٧ روز و هزینه بیش از 3000 دلار در هر سفر با بیشترین خرید در اختیار این بخش از مردمان کهن‌زیست جنوب شرق آسیاست. آنان با میزبانی بیش از ٦٥ میلیون گردشگر ورودی در سال 2017 به زودی رتبه اول دنیا را از آنِ خود خواهند کرد. پیش‌بینی دپارتمان گردشگری چین برای سال ٢٠٢٠ خروجى١٨٠ میلیون گردشگر چینی و ٢٢٠ میلیون نفر برای سال ٢٠٢٥ است. جالب است که بیش از 70 درصد گردشگران چینی، گروهی و در قالب تور سفر می کنند. عمده‌ترین فعالیت آنان در طول سفر دیدار از جاذبه‌ها و یادمان‌های فرهنگی و هنری و تهیه عکس از یادمان‌ها، موزه‌ها و بافت‌های تاریخی است.  آرامش و امنیت، آگاهی از مقصد و معرفی جاذبه‌ها توسط خود چینی‌ها به یکدیگر ( بازاریابی دهان به دهان ) مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای انتخاب محل سفرآنان است. علاقه‌مندند در طی سفر از چند کشور و مقصد گردشگری حتی برای چند ساعت دیدار و عکاسی کنند. مهمترین ضعف آنان عدم آشنایی به زبان انگلیسی و ترس از فقدان راهنما و یا مترجم چینی در کشور مقصد است. حضور در این بازار استراتژیک با توجه به سفر سالیانه حدود 140 هزار گردشگر ایرانی به قصد سیاحت و تجارت به این کشور و برنامه‌ریزی برای جذب حداقل 3 درصد گردشگران خروجی این کشور برای سفر به ایران در یک دوره کوتامدت 5 ساله، به نظر می‌رسد یک ضرورت برای توسعه گردشگری ایران و نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع، مبتنی بر راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، تسهیلات و خدمات ورود و خروج، اقامت و پذیرایی استاندارد و تورگردانی حرفه‌ای مطابق علائق و سلایق گردشگران آن بازار است که قطعا دور از دسترس نیست.  اما در شرایط کنونی برای رونق سفرگردشگران چینی به مقصد ایران چه باید کرد؟ به نظر اینجانب تمرکز  بر پرواز‌های ترانزیت و کانکشین گردشگران چینی در فروگاه امام تهران می‌تواند در حداقل زمان، میزان گردشگران ورودی چینی را به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهد. در کنار سایر ایرلاین‌های خارجی حامل گردشگران چینی به مقصد فرودگاه امام، هم‌اکنون هواپیمایی ماهان دارای ١٩ پرواز برنامه‌ای در طول هفته ( رفت و برگشت ) به شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو است که بالغ بر 60 هزار نفر را در طول سال به صورت ترانزیت به فرودگاه امام منتقل می‌کنند. کافی است با ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری معاونت امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران و هماهنگی اداره کل اتباع امور خارجه ناجا، شرایط ورود مسافران و گردشگران چینی ورودی به سالن ترانزیت را ساده و روان کنند.  گردشگران چینی بدون نیاز به اخذ روادید و پرداخت وجه بتوانند تا 72 ساعت از جاذبه‌های گردشگری تهران و شهرهای همجوار دیدار کنند. با توجه به علاقه ویژه گردشگران چینی به استفاده از تورهای تلفیقی، هم آنان قادر خواهند بود از جاذبه‌های گردشگری ایران دیدن کنند و هم ما توانسته‌ایم وقت بلا استفاده آنان را در سالن ترانزیت مدیریت نموده و از این طریق درآمد قابل توجهی را برای متصدیان گردشگری کشور ایجاد کنیم. دیدن ایران حتی برای چند ساعت می‌تواند تقاضای آنان را برای سفر طولانی مدت به مقصد ایران فراهم کند. ( این برنامه برای اتباع سایر کشورها نیز می‌تواند اجرایی شود ) این تجربه‌ای است که هم اکنون قطر، بحرین، امارات، عمان، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ما در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. بدون نیاز به صدور روادید و غالبا بدون اخذ وجه و فقط با اخذ گذرنامه و صدور برگ کارتکس ورود، شما می توانید وارد آن کشور شوید. در همه فرودگاه‌های بین‌المللی کشورهای یاد شده این امکان نیز فراهم است تا با خودرو بدون راننده ( رنت کار ) در مدت تعیین شده سفر کنید. هدف، ارائه تسهیلات برای خرج کردن پول بیشتر توسط گردشگران و ارتقای سطح رضایت‌مندی آنان برای سفر مجدد است. به نظر می‌رسد از این بازار به راحتی نمی‌توان گذشت. خیلی هم سخت نیست! کمی پیگیری می‌خواهد. هماهنگی، تبیین و توجیه دستگاه‌های مرتبط و حضور با برنامه ذی‌نفعان در بخش غیر دولتی! در انتظار اقدام خواهیم ماند...

ایجاد شده: 1/آذر/1397       آخرین ویرایش: 1/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
قطعی شدن حضور 5 کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری پارس

قطعی شدن حضور 5 کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری پارس

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از قطعی شدن حضور پنج شرکت خارجی در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه‌ها و رویدادها به عنوان یک منبع مهم برای جذب گردشگر به حساب می‌آیند. "مصیب امیری" در نشست هماهنگی عوامل اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس که با حضور رئیس، نمایندگان دفتار خدمات مسافرتی فارس، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، اظهار داشت: حوزه گردشگری به عنوان یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصاد محسوب می‌شود و فعالان بخش دولتی و خصوصی، موظف به حمایت از رویدادهای گردشگری برای دستیابی به اهداف اقتصادی آن هستیم. "امیری" با اعلام قطعی شدن حضور چند شرکت خارجی از کشورهای مالزی، امارات، سنگاپور، تایلند و هند، گفت: تلاش عوامل اجرایی بر این است که با نمایش هر چه بهتر توانمندی‌های حوزه‌های مختلف گردشگری ضمن رونق بیش از پیش این صنعت در استان، این نمایشگاه را مجددا در تقویم رویدادهای بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری به ثبت برسانند. وی در ادامه گردشگری سلامت را یکی از محورهای اصلی برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس معرفی کرد و گفت: امیدواریم که بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل با قدرت در این نمایشگاه حضور داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از گردشگری مذهبی به عنوان یکی دیگر از محورهای این نمایشگاه یاد کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رایزنی متولیان اماکن مذهبی شیراز با نمایندگان دیگر استان‌های کشور به خصوص نمایندگان شهرهای قم، مشهد و کشور عراق برای تبادل گردشگری مذهبی خواهد بود. لازم به ذکر است، دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 الی 24 آذرماه سال جاری در شهر شیراز و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 28/آبان/1397       آخرین ویرایش: 28/آبان/1397     اخبار داخلی
قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی شبیه به کاغذ پاره است / هتلداران بایستی دولت را تحت فشار بگذارند

قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی شبیه به کاغذ پاره است / هتلداران بایستی دولت را تحت فشار بگذارند

"حمایت میرزاده" عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بارها در خصوص قوانینی که آئین‌نامه اجرایی دارند ولیکن اجرا نمی‌شوند، انتقاد کرده‌ام و گفته‌ام این آئین‌نامه‌ها بیشتر شبیه به کاغذ پاره هستند. "حمایت میرزاده" ابراز داشت: قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز از این قاعده مستثنی نست و اجرایی نمی‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا زمانی که برای قانون ارزشی قائل نشوند هر روز به تعداد قوانینی که اجرایی نمی‌شوند، اضافه خواهد شد. البته در شرایط موجود بخش خصوصی و هتلداری باید شخصا در زمینه این قانون اقدام کنند. وی افزود: هتلداران و صنوف وابسته بایستی دولت را در خصوص موضوع عدم فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، تحت فشار بگذارند.  عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد در زمینه اقامتی فعالیت داشته باشد، بهتر است در نقاطی از کشور اقامتگاه راه‌اندازی کند که بخش خصوصی در آنجا ورود پیدا نکرده است زیرا با این کار هم به رونق گردشگری کمک خواهد کرد و هم به بخش خصوصی، ضربه‌ای وارد نخواهد شد. وی در پایان گفت: وجود اقامتگاه‌های دولتی در استان‌های شمالی، مشهد و ... تفکری جز سودجویی و نگاه اقتصادی ندارد.

ایجاد شده: 26/آبان/1397       آخرین ویرایش: 26/آبان/1397     اخبار داخلی
سیاست‌های غلط دولت‌های قبل در حوزه گردشگری به صنعت هتلداری لطمه زده است

سیاست‌های غلط دولت‌های قبل در حوزه گردشگری به صنعت هتلداری لطمه زده است

بازرس جامعه هتلداران ایران، اظهار داشت: استان‌های شمالی مانند مازندران، گیلان و اردبیل به دلیل نزدیکی به مرکز، جزو مقاصد مهم گردشگری در کشور به حساب می‌آیند و بایستی با تدوین برنامه‌های هدفمند از پتانسیل‌ این استان‌ها در راستای توسعه گردشگری، بهره برد. "جعفر بذری" با اشاره به اهمیت هتل‌ها و مراکز اقامتی به عنوان زیرساخت‌های اصلی در حوزه گردشگری کشور، ابراز داشت: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه احداث هتل در استان‌های شمالی، نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری کشور ایفا می‌نماید. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در ادامه گفت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی مسئولین گردشگری کشور در گذشته، صنعت هتلداری هم‌اکنون دچار مشکلات زیادی شده است و فعالان این صنف علی‌رغم سرمایه‌گذاری سنگین در زمینه زیرساخت‌های اقامتی نتوانسته‌اند بهره‌ای ببرند. وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بایستی دیدگاه خود نسبت به صنعت هتلداری را تغییر دهد و در راستای رفع مشکلات این صنعت، گام بردارد. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، گفت: وجود مراکز اقامتی غیرمجاز مانند خانه‌های مسافر، سالهاست که از مشکلات اصلی صنعت هتلداری و هتلداران به حساب می‌آید که ناشی از سیاست‌های دولت‌های قبلی و مسئولین وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. وی با اشاره به عدم توانایی هتلداران با خانه‌های مسافر، گفت: دولت بایستی از مراکز اقامتی رسمی که با سرمایه‌گذاری کلان در پی کارآفرینی هستند، حمایت کند.  وی در پایان گفت: چنانچه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص مشکلات و دغدغه‌های هتلداران چاره‌ای نیندیشد با توجه به نوسانات ارزی که وجود دارد، صنعت هتلداری با چالش جدی مواجه خواهد شد.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397     اخبار داخلی
هیچ یک از هتلداران کشور با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف نیست / در امور مربوط به هتلداران دخالت نکنید

هیچ یک از هتلداران کشور با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف نیست / در امور مربوط به هتلداران دخالت نکنید

دبیر جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: موضوع دو نرخی شدن قیمت خدمات گردشگری امری متداول در تمامی کشورهای دنیاست و در ایران نیز دارای سابقه و مانند سایر کشورها صرفا مختص به هتل‌هاست و به سایر حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری مانند رستوران‌ها، حمل و نقل و ... تعمیم داده نمی‌شود. به گزارش هتل‌نیوز "کامیار اسکندریون" با انتقاد شدید نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها، ابراز داشت: شخص آقای "پورفرج" که در زمینه تورهای خارجی فعالیت دارند کاملا به این موضوع واقف هستند که ارزی شدن قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی به هیچ عنوان تضعیف پول ملی نیست و بالعکس نوعی ارزآوری برای کشور نیز به حساب می‌آید. رئیس جامعه هتلداران استان زنجان، تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی زمانی روی می‌دهد که هموطنان به شکل تورهای گردشگری از کشور خارج می‌شوند و از طرف این دوستان دلار و یورو دریافت می‌شود. وی افزود: اگر با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها، سایر صنوف گردشگری مانند آژانس‌ها و تورگردانان دچار مشکل می‌شوند، بهتر است تا مدیریت خود را بهبود ببخشند تا این اتفاق برای آنها رخ ندهد. این درست نیست که از سرمایه هتل‌ها برای کسب درآمد خود استفاده کنید. دبیر جامعه هتلداران ایران در رابطه با افزایش نرخ هتل‌ها نیز گفت: بر خلاف اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان، هتل‌ها فقط یکبار در سال و آن هم بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ دارند. در نتیجه این اظهارات خلاف واقع و غیر منطقی است. وی ادامه داد: هیچ یک از هتلداران کشور با موضوع دو نرخی شدن قیمت مراکز اقامتی مخالف نیست و هیات‌مدیره جامعه هتلداران نیز از حمایت کامل هتلداران سراسر کشور برخوردار است. وی در پایان گفت: سیاست جامعه هتلداران ایران عدم دخالت بر فعالیت‌های سایر صنوف گردشگری است و در مقابل به این دوستان اثبات شده!!! نیز پیشنهاد می‌شود تا از هر گونه دخالت در امور مربوط به هتلداران بپرهیزند و نظارت و کنترل بیشتری بر روی نرخ‌ تورهای خارجی داشته باشند.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...