نتایج جستجو...
جزیره کیش

جزیره کیش

جامعه هتلداران و مراکز اقامتى کيش در سال ۱۳۷۶ به همت هتلدارانى بنا نهاد شده که در فرهنگ ما از آنان بعنوان پيش کسوتان صنعت هتلدارى کيش ياد مى کنند که اين دوستان بنا به ضرورتهاى آن زمان و نياز به هماهنگى و تدوين سياستهاى اقامتى با توجه به نگاهى که به آينده اين صنعت داشتند به دور هم جمع شده و اين “جامعه” را بنيان گذارى کردند که بد نيست از آقايان گلجائى ، سيّد امير همراهيان ، حمد اله حاتمى و سرکار خانم واثقى يادى کنيم که جايشان در ميان جمع هتلداران خالى است . اعضای جامعه هتلداران جزیره کیش رئیس هیات‌مدیره: آقای حسین خابنما نایب‌رئیس هیات‌مدیره: رضا همدانی دبیرکل و عضو هیات مدیره: آقای مهرداد تاوتلی  خزانه‌دار: امیر علیشاهی عضو هیات‌مدیره: آقای صمد درویشی بازرس هیات‌مدیره: فرشید کریمی راه‌های ارتباطی  KishHotelsAssociation.com  076 444 80 706  076 444 80 685  میدان امیرکبیر، بلوار ساحل

ایجاد شده: 13/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1402     جوامع هتلداری ایران
استان تهران

استان تهران

پیشرفت تکنولوژی در انجام سفرهای داخلی و بین‌المللی توسعه صنعت گردشگری در جهان را در پی داشته که متعاقباً بخشهای مرتبط با آن همانند هتلداری توسعه پیدا کرده و میزان توجه و سرمایه‌گذاری‌ها در آن با در نظر گرفتن این موضوع که امروزه گردشگری سومین صنعت پر درآمد جهان محسوب می‌شود یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. ایران نیز در این میان از توجه به این بخش غافل نبوده است، اگر چه در ابتدای قرن اخیر به دلیل اقامت مسافران داخلی در منزل اقوام و دوستان و کم بودن تعداد گردشگران خارجی توجه زیادی به راه‌اندازی تأسیسات اقامتی و پذیرایی در کشور نمی‌شد به طوری که صاحبان این اماکن محدود برای جذب مشتری در 60 الی 70 سال پیش اقدام به چاپ آگهی در نشریات آن زمان می‌کردند و تعداد مراکز اقامتی خوب در اوایل قرن در کشور بسیار محدود بود و تنها شهرهایی که تردد تجار در آنها زیاد بود دارای مهمانخانه‌های خوبی بودند. از مراکز اقامتی مهم60 الی70 سال پیش تهران می‌توان به هتل نادری و مهمانخانه‌های مدرن و گراند هتل اشاره کرد که از قدیمی‌ترین واحدهای پذیرایی و اقامتی پایتخت در آن زمانها محسوب می‌شدند که امروزه تنها نامی از آنها باقی مانده است. اتحاديه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعاليتهاي جهانگردي راه‌اندازي شد، از زمان تأسيس آن يکي از قديمي‌ترين اتحاديه‌ها در کشور محسوب مي‌شود. و نقش مؤثر و بسزايي در توسعه هتلها، و نیز کمک به تصويب قوانين مرتبط با اين صنعت و کاهش قوانين دست و پا گير داشته است. اتحادیه از زمان تأسیس تا کنون فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بوجود آمده شرایط خاص جنگی نسبت به تأسيس شرکت تعاوني اتحاديه به رياست و مدير عاملي آقاي احمد معماري‌مقدم و فعاليت آن در خصوص تأمين کالاهاي مصرفي هتلها بخصوص در زمان جنگ تحميلي و کمک به جبهه‌هاي جنگ نقش مؤثر و موفق به دريافت لوح تقدير و تشکر گردید. همچنين در سال 1380 با توجه به افزايش تعداد هتلها و هتل‌آپارتمانها و پانسيونهاي تحت پوشش اتحاديه، کميسيون هيأت عالي نظارت طي مصوبه‌اي تحت عنوان «ضوابط خاص صدور پروانه کسب» نام اتحاديه را به «اتحاديه هتلها و هتل‌آپارتمانهاي استان تهران» تغيير داد. در ادامه با توجه به فعالیت‌های گسترده اتحادیه جهت تنظیم مقررات شهرسازی مرتبط با هتل، هتل‌آپارتمان در تصویب ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری شهر تهران (ماده واحده) اثر پذیری بسیاری را ایفا نموده و در سال 1394 با احداث ساختمان جدید در میدان بهار شیراز و ایجاد مؤسسه آموزشهای تخصصی هتلداری نقش برجسته‌ای از ارزش‌گذاری به منابع انسانی هتلها را به نمایش گذارد و نیز با جلب اعتماد نهادهای حاکمیتی موفق به اخذ پروانه بهداشت جهت نظارت بر امور بهداشتی هتلها نایل گردید. در حال حاضر دی ماه سال 1397 مجموع واحدهای تحت پوشش 137 واحد می‌باشد که 106 واحد هتل، 21 واحد هتل‌آپارتمان و 10 واحد پانسیون دارای جواز کسب می‌باشد. در حال حاضر هيأت رئيسه اتحاديه متشکل از پنج عضو اصلي و دو عضو علي‌البدل هستند که از طريق برگزاري انتخابات براي مدت چهار سال از سوي اعضاء انتخاب مي‌شوند. افراد منتخب در هيأت رئيسه در راستاي حمايت از سياستهاي توسعه اين بخش فعاليت نموده و همواره با حداقل امکانات از منافع اعضاي خود دفاع کرده‌اند. برخي از رؤساي اتحاديه در دوره‌هاي گذشته عبارتند از: آقايان قباديان، شمس‌الدين اميرعلايي، محمود يوسف‌زاده، اسماعيل ملک‌افضلي، فريدون اميد، مهدي ساطعي‌فرد، مظفر شعري، هرمز پورعزيز و محسن غفاريان در حال حاضر نيز آقاي محمدعلي فرخ‌مهر رياست اتحاديه را عهده‌دار مي‌باشند. اعضای هیات‌مدیره ۱ - رئیس هیئت مدیره: آقای محمدعلی فرخ‌مهر ۲ - نائب رئیس اول: آقای فرمان غفاریان ۳ - نائب رئیس دوم: آقای احمد نورنیا ۴ - دبیر هیئت مدیره: کمال پنهانی ۵ - خزانه دار: آقای شهرام پور عزیز 6 - عضو هیئت مدیره: آقای بهمن بشاش 7 - عضو هیئت مدیره: حمید طاهری زاد  بازرسین؛ ۱ - آقای علی‌اصغر رحمانی راه‌های ارتباطی  TehranHoteling  TehranHoteling97  TehranHoteling.com  Info@TehranHoteling.com  021 888 65 286  021 883 28 746  میدان هفت تیر، میدان بهار شیراز

ایجاد شده: 13/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/دی/1401     جوامع هتلداری ایران
گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در صحن علنی مجلس، قرائت کرد. در گزارش کمیسیون اصل 90 با تاکید مجدد بر لزوم تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، آمده است: با توجه به شکایات متعدد واصله به کمیسیون، موارد ارجاعی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و لزوم بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه در حوزه حفظ و نگهداری از میراث گرانبهای تاریخی و عدم جذب گردشگر علی‌رغم جاذبه‌های فراوان موجود در کشور، هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با تعیین استان‌های فارس، اصفهان، همدان، خراسان رضوی و جنوبی و آذربایجان شرقی به عنوان نمونه برای بررسی وضع موجود؛ به کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون ماموریت داد با حضور در این استان‌ها از نزدیک مشکلات مطروحه در شکایات و گزارش‌ها را بررسی کنند. کمییسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: این گزارش حاصل بررسی‌های میدانی کمیسیون برای شناسایی ضعف‌ها نه تنها در سطح سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بلکه مشکلات فراسازمانی به منظور نیل به نگرش جامع است و از اینرو مهمترین ضعف‌ها و مشکلات به تفکیک در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر حسب ارتباط با سازمان میراث‌فرهنگی، ارتباط با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ارتباط میان سازمان‌ها، دستگاه‌ها و قوا و حوزه قوانین و مقررات، احصا شده است. در ادامه نگاهی داریم به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری عملکرد حوزه گردشگری از نگاه آمار و ارقام کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارش خود با بررسی وضعیت کشور از نگاه آمار در حوزه گردشگری، اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تعداد گردشگر ورودی به کشور طی ۱۰ سال گذشته بیش از دو برابر و آمار گردشگر خروجی نیز نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، افزوده است: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، رتبه ایران که در سال ۲۰۱۱ از بین ۱۳۹ کشور ۱۱۴ بود در سال ۲۰۱۷ از بین ۱۳۶ کشور به ۹۳ صعود داشت و همچنین در بین کشورهای خاورمیانه از جایگاه نهم در سال ۲۰۱۵ به جایگاه هشتم در سال ۲۰۱۷ ارتقا یافته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی آماری خود، افزوده است: متوسط دریافتی ایران به ازای هر گردشگر ۶۶۵٫۱ دلار بوده و این در حالی است که میانگین درآمد حاصل از هر گردشگر خارجی براساس برآوردهای سازمان جهانی گردشگری برای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز جزو آن است، ۱۳۴۰ دلار است. براساس آنچه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده است؛ صنعت گردشگری کشور در حال حاضر با ارزش افزوده حدود ۱۰٫۱ میلیارد دلار سهم ۲٫۵ درصدی از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده و با ۴۷۶ هزار شغل، سهم ۱٫۹ درصدی از کل اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود از وضعیت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری اعلام کرد: اولویت صنعت گردشگری برای دولت ۱۳۵ و رتبه آموزش برای کارکنان در این حوزه ۱۳۴ است که جزو ضعیف‌ترین گویه‌های ایران به شمار می‌رود. براساس این گزارش، بدترین رتبه ایران در بین مولفه‌های شاخص رقابت‌پذیری سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۷ مربوط به پایداری محیطی و پس از آن اولویت‌بخشی سفر و گردشگری و زیرساخت خدمات گردشگری است. همچنین بهترین رتبه ایران در رقابت‌پذیری قیمت‌ها و پس از آن نیز منابع فرهنگی است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع کمبود نیرو در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اشاره داشته و در گزارش خود به صحن علنی مجلس تاکید کرد: آمار پرسنل این سازمان در کل کشور بیانگر کمبود نیرو در این حوزه با توجه به حساسیت‌های خاص به خصوص در بخش میراث‌فرهنگی است. ضمن اینکه در حال حاضر به ازای هر ۵  کارشناس در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک مدیر مشغول به فعالیت است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه و اعتبارات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای این سازمان طی ۱۰ سال اخیر تقریبا ۴ برابر و اعتبارات تملکی نیز ۲ برابر شده است ضمن اینکه در سال ۹۶، درصد تحقق اعتبار ابلاغی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش اشتغال و ترویج صنایع‌دستی، صفر بوده است. مشکلات اساسی سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری  کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش خود از عملکرد سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری به بررسی 40 مشکل احصا شده و ضعف‌های این حوزه پرداخت و اعلام کرد: عدم تبادل تجارب و اطلاعات بین مدیران استان‌ها، عدم تشکیل کمیته‌های اجرایی به منظور جذب گردشگر، عدم وجود اختیارات قانونی برای الزام دستگاه‌های دیگر برای همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی در بخش گردشگری، عدم استفاده مطلوب از فضای مجازی برای ارائه اطلاعات به گردشگران و هماهنگ‌سازی خدمات سفر در قبل، حین و پس از سفر، عدم تعیین تکلیف دفاتر و سایت‌های مجازی فعال خدمات گردشگری به لحاظ جایگاه قانونی و صنفی و ایجاد تعامل بین دفاتر سنتی و مجازی، عدم بهره‌مندی از نیروی متخصص و مرتبط با حوزه گردشگری، کمبود راهنمایان گردشگری و سردرگمی گردشگران، عدم ارائه اقدامات حمایتی نظیر آموزش و توانمندسازی جوامع روستایی به منظور بوم‌گردی، عدم انطباق رویه‌های موجود با استانداردهای جهانی و عدم ابداع روش‌های منطبق با فرهنگ اسلامی - ایرانی برای جذب گردشگران بیشتر، بخشی از مشکلات احصا شده در این حوزه است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: فقدان بانک اطلاعاتی قابل اطمینان از آمار گردشگران ورودی و خروجی برای برنامه‌ریزی شایسته، فقدان برنامه‌ریزی متناسب با تعطیلات سایر کشورها و تبلیغ به هنگام گردشگری در آن کشورها، ضعف در ساماندهی، کنترل و نظارت بر محل‌های اسکان غیررسمی، فقدان برنامه مناسب برای قرارگیری تمام استان‌های دارای جاذبه گردشگری در مسیر گردشگری داخلی و خارجی با تعیین بسته‌های تشویقی برای گردشگران و تورگردانان، عدم ارتباط فعال و موثر بین ادارات میراث فرهنگی استان‌ها به منظور انتقال تجربیات، استفاده از ظرفیت‌های مکمل و هماهنگی در جهت افزایش میانگین زمان اقامت گردشگر در کشور، عدم کفایت تبلیغ و تشویق مردم به گردشگری داخلی به خصوص در ایام خارج از زمان اوج سفر از طریق برگزاری جشنواره‌ها، تخفیف‌های ویژه و سایر مشوق‌ها برای توسعه گردشگری، عدم توجه و برنامه‌ریزی مناسب برای جذب گردشگران در حوزه‌های مختلف، عدم آموزش موثر کارکنان و مدیران سازمان در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها به ویژه تقویت نظام پیشنهادات و حمایت از ایده‌های نو، عدم بکارگیری راهکارهای درآمدزا به جای بودجه‌خواری از منابع عمومی، عدم ساماندهی مراکز اقامتی ارزان‌قیمت برای گردشگران خاص خارجی و عدم برخورداری از استانداردهای لازم برخی از مراکز اقامتی رسمی و هتل‌ها بخش دیگری از ضعف‌های بخش گردشگری در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است. رئیس کمیسیون کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه قرائت گزارش این کمیسیون از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری به مشکلات مرتبط با وظایف سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و قوا در حوزه گردشگری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ( داخلی و برون مرزی ) برای معرفی جاذبه‌های کشور به گردشگران، عدم نگرش صحیح مدیران استانی به مقوله گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا، عدم تناسب وضعیت شهری از حیث زیباسازی و خدمات عمومی برای گردشگران، فراهم نبودن زیرساخت‌ها در زمینه بوم‌گردی، نامطلوب بودن فرآیند جذب، سفر، اقامت و سایر شرایط لازم برای رفاه گردشگران، عدم کفایت اقدامات رایزنان فرهنگی و سفرای ایران در کشورهای مختلف جهت روشنگری در برابر موج گسترده ایران‌هراسی و القای عدم امنیت در ایران، ورود تخصصی و غیرتخصصی دستگاه‌های دولتی به مقوله گردشگری با اهداف مختلف از جمله خدمات رفاهی برای کارکنان، ایجاد درآمد ( مانند اختصاص فضاهای دولتی و مدارس به گردشگران داخلی با قیمت بسیار نازل ) که ضمن ایجاد رقابت نابرابر منجر به تضعیف سرمایه‌گذاران و تورگردانان رسمی و مجوزدار می‌شود و فقدان برنامه منسجم در معرفی جاذبه‌های استان‌ها به گردشگران خارجی در فصول مختلف از جمله دیگر مشکلات بخش گردشگری کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توضیح مشکلات ناشی از عدم هماهنگی بین قوا، دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه گردشگری نیز اعلام کرد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در جذب گردشگران و حمایت از صنعت گردشگری، عدم همکاری برخی سازمان‌های دولتی در استفاده نکردن از ظرفیت هتل‌ها در ایام اوج سفر، عدم هماهنگی مناسب بین شهرداری‌ها و سازمان میراث‌فرهنگی برای اعطای مجوز ساخت به هتل‌ها، عدم مدیریت مناسبت‌های مختلف و توزیع حضور گردشگران، ضعف در جذب توریست سلامت علی‌رغم وجود زیرساخت‌های لازم در برخی از استان‌ها، مشکلات مرتبط با حوزه قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌ها در حوزه میراث و گردشگری و عدم وجود سیاست مشخص کلان در حوزه گردشگری و لزوم تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی و تدوین سند جامع گردشگری از دیگر مشکلات بخش گردشگری کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: لزوم بازنگری در قوانین و مقررات سخت‌گیرانه در جذب سرمایه، اخذ مجوز احداث و پروانه‌های فعالیت و بهره‌برداری اماکن اقامتی که به طولانی شدن غیر منطقی این فرایند و فرار سرمایه می‌انجامد. ( به عنوان مثال در یک نمونه به طور میانگین برای اخذ مجوز هتل، استعلام از ۲۰ مرجع، ۱۷۸۰ امضا و صرف حدود ۲ سال زمان گزارش گردید)، عدم شفافیت برخی قوانین از جمله قانون توسعه گردشگری چنانچه برخی مشاغل مرتبط با گردشگری در این قانون ذکر نشده است، عدم اعمال به موقع و یا قطع مشوق‌ها از قبیل جوایز صادرات برای فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، وجود مشکلات عدیده در مناطق نمونه گردشگری ( مشکلات حقوقی در واگذاری واحدهای ثبت شده، توسعه، ابهامات قانونی، اعتبارات واگذاری )، عدم توجه به تخصیص اعتبار استانی براساس حجم گردشگر ورودی و میزان جمعیت هر استان ( بودجه‌ریزی عملیاتی )، مشکلات فراوان مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان صنعت گردشگری ( هتل‌ها، آژانس‌های فروش بلیط و … ) و تحمیل هزینه اضافه به گردشگران که باعث بالا رفتن هزینه سفر و در نهایت دفع گردش به جای جذب آن می‌شود از دیگر مهمترین ضعف‌ها و مشکلات حوزه گردشگری در سازمان میراث‌فرهنگی و دستگاه‌های کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گزارش خود از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وضعیت فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حوزه‌های مرتبط با این سازمان پرداخت و اعلام کرد: علی‌رغم اینکه در بند ث، ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه بر لزوم واگذاری برخی از امور به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی تاکید شد، اما تدبیری برای واگذاری این فعالیت‌ها وجود ندارد. علاوه بر این مواردی را می‌توان در سطحی فراتر از جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در نظر گرفت. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عدم حمایت از انجمن‌های غیردولتی در حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، لزوم بازنگری در قوانین موجود مرتبط ( قوانین متراکم، محدود کننده ) و همچنین وضع قوانین حمایتی جدید در خصوص تشکل‌های مردم‌نهاد، فقدان تعریف واحد در خصوص نحوه ارتباط تشکل‌ها با سازمان میراث‌فرهنگی، جلوگیری از سیاسی شدن، دولتی شدن و در حاشیه قرار گرفتن تشکل‌ها، عدم تفکیک بین تشکل‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های صنفی و خیریه‌ها با توجه به تعریف آن در قانون از جمله کاستی‌های موجود در سازمان میراث‌فرهنگی در ارتباط با تشکل‌های مردم‌نهاد در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. جمع‌بندی، نتیجه‌گیری و پیشنهادات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع‌بندی این گزارش و در ۱۲ بند پیشنهاد اصلاح وضعیت موجود را ارائه کرده و در خاتمه این گزارش، تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ضروری خوانده است. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارش عملکرد حوزه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به شرح زیر است؛  1 - بر اساس بند الف ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مکلف به تنظیم سند راهبردی توسعه گردشگری و ارائه آن به هیات وزیران در سال اول برنامه ششم توسعه شده بود که تاکنون این مهم انجام نشده است. لذا لازم است به قید فوریت این تکلیف قانونی انجام و عملیاتی شود و گزارش آن ظرف ۳ ماه به کمیسیون فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی ارائه گردد. 2 - با توجه به نقش بی‌بدیل صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی و ایجاد تحریک اقتصادی کشور، لازم است تا تمام دستگاه‌ها و مسئولین در توجه و اهمیت به حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی با عزمی راسخ، همنوا شوند و در سطح کلان در این خصوص تصمیم‌گیری شود. به همین منظور پیشنهاد می‌گردد به فوریت، کارگروهی زبده از نمایندگان سه قوه تشکیل و گزارش دقیق مشکلات برای تصمیم‌گیری در سطح سران قوا ارائه و نتایج آن به مجلس شورای اسلامی اعلام گردد. 3 - استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ( داخلی و برون مرزی ) برای معرفی جاذبه‌های کشور توسط سازمان صدا و سیما می‌تواند در راستای جذب گردشگر خارجی و هدایت گردشگران داخلی به سمت جاذبه‌های ارزشمند کشور بسیار موثر باشد. لذا پیشنهاد می‌گردد، سازمان صداوسیما با تعیین زمانی ثابت در یکی از شبکه‌های موجود به معرفی آثار و جاذبه های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی، فرهنگ‌سازی عمومی در جهت استقبال از گردشگران خارجی و … با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بپردازد. 4 - در خاتمه، این کمیسیون با عنایت به مشکلات متعدد مذکور در این گزارش، تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را از هر نظر علی‌الخصوص از حیث مدیریت و برنامه‌ریزی و امکان نظارت بهتر مجلس بر آن را مطلوب ارزیابی می‌کند و از اهتمام مجلس شورای اسلامی به این امر مهم تشکر می‌نماید.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل با محوریت موضوعات مدیریت، آموزش، تجهیزات، اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت در صنعت هتلداری، صبح روز سه شنبه مورخ سوم اردیبهشت‌ماه در محل سالن ملل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این مراسم علاوه بر جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور، آقایان "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری، "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و منابع، آقای "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به معرفی و شناسایی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عضویت در شورای سیاست‌گذاری تا حد توان با این نمایشگاه همکاری داشته است. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ابراز داشت: هتل و هتلداری از نظر اندازه، وسعت، حجم کار و بخش‌های متعدد اقامتی، پذیرایی، تفریحی و رفاهی، یکی از سخت‌ترین مشاغل و فعالیت‌های خدماتی است. "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‎‌های کوثر به عنوان اسپانسر دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری نیز ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی در ابتدای سال با این شرایط و در این سطح به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنعت هتلداری ایران را به فال نیک می‌گیریم زیرا در شرایط فعلی، چاره‌ای به جز روی آوردن به صنعت گردشگری و جایگزین کردن آن با اقتصاد مبتنی بر نفت، نداریم. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در ادامه گفت: نکته مهمی که سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری بایستی در نظر داشته باشند این است که هتل، نمونه‌ای کوچک از یک شهر است و صنعت هتلداری همزمان با بیش از 20 صنعت دیگر در ارتباط است. وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه هتل‌های کوثر در صنعت گردشگری و هتلداری کشور، افزود: هتل‌ها و واحدهای اقامتی گروه هتل‌های کوثر به تائید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همواره در بین برترین‌های استان خود و کشور قرار داشته‌اند. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در پایان به نقش دولت در حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری در کشور، تاکید کرد و گفت: دولت بایستی از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، حامی هتلداران سراسر کشور باشد. "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: با وجود رشد و توسعه به وجود آمده طی سال‌های اخیر، صنعت گردشگری همچنان جزو اولویت‌های مردم، مسئولین و حکومت نیست. مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به چالش‌های متعدد صنعت گردشگری و هتلداری در حوزه‌های مختلف، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز دارای مشکلات و سختی‌های خاص خود است. وی اقدامات بخش خصوصی را پرچمدار و زمینه‌ساز رشد و توسعه در تمامی حوزه‌ها معرفی کرد و افزود: اقدامات بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری باعث زنده نگه داشتن این حوزه بوده است. "محسن امامی" در پایان گفت: صنعت گردشگری و زیرمجموعه‌های آن از جمله هتلداری، یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از بحران فعلی است که البته هر یک از فعالان صنعت گردشگری، دولت و حکومت، وظایف مشخصی دارند. "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل و هتلداری، اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد حکومت از اقتصاد مبتنی بر نفت، کمی تغییر کرده و اقتصاد خدماتی از جمله اقتصاد گردشگری، رفته رفته جای خود در میان مردم، مسئولین و نهادهای مدنی را باز کرده است. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه گفت: سرمایه‌های موجود در صنعت گردشگری، صرفا سرمایه‌های مادی نیستند بلکه با حجم عظیمی از سرمایه‌های اجتماعی مواجه هستیم که در این میان می‌توان به عملکرد هتلداران و جامعه واحدهای اقامتی کشور در ایام نوروز و در مواجهه به خسارات ناشی از سیل، اشاره کرد. وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری کشور نیز گفت: هم‌اکنون بیش از 2200 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 120 هزار میلیارد تومان در حال اجراست که از این میان بالغ بر 500 پروژه به هتل، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی مربوط می‌شود. "حسین اربابی" ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها در اختیار هتلداران و فعالان صنعت هتلداری کشور، قرار گرفت.  وی در پایان به نقش موثر تبلیغات در دنیای امروزی تاکید کرد و گفت: هتلداران بایستی به طور جدی به حوزه تبلیغات ورود پیدا کنند که برگزاری نمایشگاه نیز یکی از مصادیق این فعالیت است.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری + گزارش تصویری

نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری + گزارش تصویری

نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری، صبح روز چهارشنبه مورخ 21 فروردین‌ماه 98 در محل سالن ملل هتل هویزه تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست خبری که با حضور گسترده خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی همراه بود، جناب آقای "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، جناب آقای "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر به عنوان حامی مالی این نمایشگاه، مدیرعامل شرکت منیر تجهیز امین به عنوان مجری و برگزارکننده نمایشگاه، مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب و جمعی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، اظهار داشت: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا به استانداردی که جای آن در کشور خالی است، برسیم یا حداقل نزدیک شویم. رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری، عامل اصلی در تفاوت استانداردهای داخلی با جهانی را عدم سرمایه‌گذاری چشمگیر بین‌المللی در صنعت هتلداری کشور دانست و ابراز داشت: در این دوره از نمایشگاه، کشورهای دیگر نیز مشارکت دارند "مهدی اسماعیلی" مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب نیز با اشاره به اینکه هنوز بخش‌هایی از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، تکمیل نشده است از برنامه‌ریزی برای احداث 2 هتل بزرگ در این مجموعه خبر داد و گفت: از تمامی فعالان عرصه هتلداری کشور دعوت می‌کنیم تا در شهر آفتاب تهران، سرمایه‌گذاری کنند. "علی‌اصغر کوکب‌زاده" مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت منیر تجهیز امین به عنوان مجری برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری نیز از دیگر حاضرین در این نشست خبری بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: نمایشگاه امسال از نظر کمی و متراژ نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌کنیم از نظر سطح کیفی برگزاری نیز رشد 70 درصدی را تجربه کنیم. "علیرضا دژبد" دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتل ( HODEC EXPO ) نیز از حضور 50 شرکت شامل شرکت‌های ایرانی و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، آلمان، مالزی، چین و آفریقای جنوبی در این دوره از نمایشگاه خبر داد. اظهارات "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر و حامی مالی دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری نیز پایان بخش این نشست خبری بود. وی با اشاره به وضعیت فعلی صنعت هتلداری در کشور، گفت: میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در استان‌های سراسر کشور طی ایام نوروز با کاهش 21 درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه بوده است و این در حالیست که میانگین ضریب اشغال هتل‌های زیرمجموعه گروه هتلداری کوثر در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5 درصد افزایش یافته است. دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری با موضوع مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی مهندسی و ساخت طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار خواهد شد. گزارش تصویری مربوط به این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 21/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1398     اخبار داخلی
معرفی اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels + لینک دانلود

معرفی اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels + لینک دانلود

به گزارش هتل‌نیوز ، اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels اگر چه برای اهداف بازاریابی محدود، تولید شده است ولیکن از سوی دیگر نماینده برندهای لوکس و هتل‌های تکنولوژیک در سطح جهان به حساب می‌آید. اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels در حقیقت زیرمجموعه‌ای از نرم‌افزارهای تولید شده توسط گروه هتلداری Hilton و مختص افرادی است که دوست دارند تجربه یک اقامت مجلل، لوکس و باشکوه در هتل‌هایی با کیفیت در سراسر دنیا را داشته باشند. با استفاده از این اپلیکیشن هتلداری، می‌توان همزمان و در عین اینکه در هتل Conrad دبی، تسویه حساب کرد در یکی از رستوران‌های این هتل زنجیره‌ای در هر نقطه از جهان نیز میزی را رزرو نمود و حتی سفارش خدمات داخل اتاق را به آن اضافه کرد. تمامی این قابلیت‌ها با استفاده از یک نرم‌افزار قدرتمند به نام Conrad Concierge Hotels امکان‌پذیر خواهد بود. اطلاعات بیشتر در خصوص اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels را از طریق لینک زیر و در وب‌سایت این شرکت مشاهده فرمائید. وب‌سایت اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels جهت دانلود اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels برای استفاده در سیستم عامل‌های Android و IOS از طریق لینک‌های زیر اقدام فرمائید. دانلود اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels برای سیستم عامل Android دانلود اپلیکیشن هتلداری Conrad Concierge Hotels برای سیستم عامل IOS

ایجاد شده: 20/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 20/فروردین/1398     اپلیکیشن‌های هتلداری
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...