ایجاد شده: 24/آذر/1398 آخرین ویرایش: 1/بهمن/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری پارس با هدف توسعه گردشگری استان طی روزهای 26 تا 29 آذرماه، خبر داد. "مصیب امیری" با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای توسعه ظرفیتهای متعدد و متنوع گردشگری است، اظهار داشت: در این دوره از تلاش میشود تا توانمندی سرمایهگذاران در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری مذهبی و سلامت، بیمارستانها، اتاق بازرگانی و شهرداریها به نمایش گذاشته شود. "امیری" یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس در شهر شیراز را معرفی توانمندیهای تاسیسات اقامتی به ویژه اقامتگاههای بومگردی، معرفی کرد و ابراز داشت: استان فارس با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، قابلیت گردشگرپذیری در هر فصل از سال را دارد. وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس، دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی نیز در دو سالن برپاست و قرار است تا نمایندگان هر استان و شهرستان به صورت تخصصی به معرفی محصولات شاخص شهر خود بپردازند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس طی روزهای 26 تا 29 آذرماه از ساعت 16 الی 21 در شهر شیراز و محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی استان فارس پذیرای علاقهمندان است. "محمود بندرچی" مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن به عنوان مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیز اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با حضور و مشارکت دهها شرکت داخلی و خارجی، برگزار خواهد شد و تمامی سالنهای نمایشگاه بینالمللی شیراز در فضایی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع تحت پوشش نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت. "بندرچی" افزود: دو سالن به صنایع دستی، یک سالن به گردشگری سلامت و دو سالن نیز به آژانسهای مسافرتی و هتلها اختصاص خواهد یافت. وی در پایان گفت: هیاتهای تجاری از کشورهای عراق، کویت، قطر، عمان و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
ایجاد شده: 17/آذر/1398 آخرین ویرایش: 18/آذر/1398 رویدادها و نمایشگاهها
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، سازمان بینالمللی SOS در گزارشی فهرستی از خطرناکترین کشورها برای گردشگران در سال آینده میلادی را منتشر کرده است. کارشناسان در این گزارش عواملی نظیر خشونت سیاسی، ناآرامی اجتماعی، نرخ جرائم و میزان در معرض بودن بلایای طبیعی را مدنظر قرار دادهاند. بر اساس این گزارش اصلیترین ریسک گردشگری در سالهای آتی از محل تحولات ژئوپلیتیک ناشی خواهد شد. بر اساس این گزارش، پرخطرترین مقاصد برای گردشگران در سال آینده، کشورهای سوریه، عراق، پاکستان، بخش شرقی اوکراین و اکثر مناطق "یمن" و "لیبی" خواهند بود. بخشهایی از کشورهای سودان جنوبی، سومالی و کنگو در فهرست کشورهای با "ریسک شدید" و کشورهای مکزیک، ونزوئلا، السالوادور، هندوراس، هائیتی و کلمبیا نیز با "ریسک بالا" معرفی شدهاند. از سوی دیگر کشورهای نروژ، فندلاند، دانمارک، موناکو و بخشهایی از فرانسه و سوئیس نیز به عنوان کمخطرترین مقاصد گردشگری معرفی شدهاند. کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، یونان، بریتانیا، ژاپن، استرالیا، چین، نیوزلند و آمریکا نیز در فهرست مقاصد گردشگری با ریسک پائین قرار دارند.
ایجاد شده: 16/آذر/1398 آخرین ویرایش: 16/آذر/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، نایبرئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر لزوم توجه به پیوستهای فرهنگی در طرحهای گردشگری و انتقاد از پیشنهاد و برنامهریزیهای بدون کارشناسی در حوزه تاسیسات اقامتی، اظهار داشت: تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بومگردی توجیه کارشناسی ندارد. "شهرام شیروانی" ابراز داشت: فقدان طرح، برنامه و مطالعات کارشناسانه در بخشهای مختلف از مشکلات گردشگری است چون متولیان خارج از گود گردشگری نمیتوانند استانداردها و منافع فعالان گردشگری و گردشگران را به صورت یکسان ببینند. "شیروانی" با ابراز تاسف از دخالت هر ارگان، سازمان و وزارتخانه در حوزه گردشگری کشور، گفت: استفاده از ظرفیت کلاسهای مدارس برای اسکان مسافران نوروزی و تابستانی حتی در ایام پیک سفر نیز تصمیم غیر اصولی بود زیرا که این خدمات در وهله اول قرار بود به جامعه فرهنگیان ارائه شود اما به تدریج تبدیل به یک بخش اقامتی برای اکثریت شد. وی ادامه داد: اظهارنظر جدید وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبدیل برخی مدارس به اقامتگاه بومگردی در شرایطی مطرح شده که آموزش و پروش سالهاست با مشکل کمبود مدارس مواجه است و از سوی دیگر اقامتگاههای بومگردی دارای ضوابط مشخصی هستند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: هر چند این ضوابط نیز تاکنون رعایت نشده اما اقدام برای تبدیل مدارس به اقامتگاه بومگردی در کنار دخالت و تصدیگردی دولت در بازار بخش خصوصی، زیر پا گذاشتن ضوابط اقامتی است. رئیس جامعه هتلداران استان همدان در ادامه عدم وجود پیوستهای فرهنگی در طرحهای گردشگری را یکی از مشکلات این حوزه معرفی کرد و گفت: متاسفانه پیوستهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در برنامهها رعایت و لحاظ نمیکنیم. "شهرام شیروانی" همچنین گفت: کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاههای بومگردی در شهرها و روستاها به حدی پائین است که نمیتوان آنها را رقیبی برای هتلداران دانست اما مدافع حقوق مشتری و گردشگر هستیم. وی در پایان گفت: مخالف این نیستیم که یک خانه سنتی را به اقامتگاه سنتی تبدیل کنند اما وقتی گردشگر به یک مدرسه خالی شده و فاقد امکانات مراجعه میکند، نمیتوانیم به آنجا اقامتگاه بومگردی بگوئیم.
ایجاد شده: 12/آذر/1398 آخرین ویرایش: 12/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شش ماه اخیر پرداخت. "خشایار نیکزاد" در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا دولتی است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب میآید.وزیر گردشگری کشور نیز در نامهای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت به عنوان یک مجموعه دولتی باقی بماند. "خشایار نیکزاد" ابراز داشت: وظایف و دستورالعملهایی برای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نظر گرفته شده است که حسب قانون، آنها را اجرایی میکنیم. همچنین اقدامات مهمی را در دستور کار داریم که یکی از آنها برای گروههای ورودی پنج نفر به بالا از روسیه است که با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه در آینده نزدیک بر عهده این شرکت قرار گرفته است. "نیکزاد" ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که بر عهده این شرکت قرار گرفته، موضوع مشارکت در برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی است که بهمنماه امسال در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران، برگزار خواهد شد. برای این نمایشگاه برنامههای متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد. وی در ادامه موضوع احداث سرویسهای بهداشتی بینراهی را یکی از ماموریتهای قدیمی شرکت متبوع خود معرفی کرد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این طرح از جمله تهیه زمین، گفت: طی ماههای گذشته این موضوع را پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیدهایم. برای اجرای این طرح با کمک یک مشاور در حال تهیه گزارش دقیقی از وضعیت از اجرای این پروژه در استانهای مختلف هستیم. وی در ادامع گفت: تامین ساز و کار ارائه بلیط الکترونیکی در اماکن گردشگری کشور نیز یکی دیگر ماموریتهای این شرکت است و در حال حاضر توانستهایم این موضوع را در 75 مجموعه تاریخی و موزهای تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اجرایی کنیم. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه به موضوع ساماندهی خانههای مسافر پرداخت و گفت: این موضوع را به صورت برنامهریزی شده انجام میدهیم و در حال حاضر یک سامانه در این رابطه تهیه شده است. وی تصریح کرد: مجری طرح و صاحبخانه میتوانند به سامانه ساماندهی خانهمسافر دسترسی داشته باشند. البته موضوع رزرواسیون با ساماندهی تفاوت دارد و سامانهای که ما طراحی کردهایم ویژه ساماندهی خانههای مسافر است و در خصوص رزرواسیون نیز سامانهای را دست طراحی و اقدام داریم. "خشایار نیکزاد" تطبیق و استانداردسازی هتلها را یکی از ماموریتهای جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی معرفی کرد که از طریق معاونت گردشگری واگذار شده است و افزود: این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام میشد اما اکنون این کار به ما واگذار شده است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در حال اجراست. وی در پایان در رابطه با ساماندهی فعالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: در این حوزه شاهد فعالیت دلالان هستیم که به حوزه گردشگری سلامت کشور ضربه وارد میکند. به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا این حوزه نیز قانونمند شود و شاهد سوء استفاده نباشیم.
ایجاد شده: 11/آذر/1398 آخرین ویرایش: 11/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، شرکت هتلهای W که بخشی از گروه هتلهای بینالمللی Marriott است با افتتاح هتل W واقع در جزیره یاس در ابوظبی، نخستین هتل خود در پایتخت امارات را معرفی کرد. هتل W در قلب مراکز سرگرمی ابوظبی واقع شده و دومین هتل با نام تجاری W است که در سال جاری پس از در امارات متحده عربی، افتتاح می شود. از سوی دیگر این مجموعه، تنها هتل جهان است که در بالای مسیر مسابقه Grand Prix واقع شده است. این هتل با ساختمانهای دیدنی و نمادین احاطه شده است و تنها 15 دقیقه از فرودگاه بینالمللی ابوظبی فاصله دارد. هتل W همچنین در نزدیکی Ferrari World، استودیوهای "برادران وارنر" و بزرگترین مرکز خرید ابوظبی به نام "یاس مال" قرار دارد. هتلهای W همواره به دنبال مقصدهای پویا و چند منظوره بوده و در حال تحول هستند. شهر "ابوظبی" با ساختار فرهنگی خاص خود و در عین حال پذیرش جسورانه شرایط جدید و آیندهپسند، یک شهر ایدهآل برای این برند به حساب میآید.
ایجاد شده: 5/آذر/1398 آخرین ویرایش: 16/آذر/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با نهادهای مسئول در راستای حل مشکل اینترنت، اظهار داشت: به شورای عالی امنیت ملی نامهای نوشتیم زیرا ارتباطمان با توریستها و آژانسهای خارجی کاملا قطع شده است و خبر نداریم چه تصمیمی برای سفر به ایران گرفتهاند. "ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران، ابراز داشت: با هیچ آژانسی در خارج از کشور نمیتوانیم مکاتبه داشته باشیم و از نتایج تصمیمات آنها درباره سفر به ایران اطلاعی نداریم. تمامی رایزنیهای قبلی با آژانسها و توریستهای خارجی بدون جواب مانده است و نمیدانیم که آیا سفر به ایران را پذیرفتهاند یا منصرف شدهاند. "پورفرج" ادامه داد: رویه کار به این شکل بود که از طریق پیامرسانهای اینترنتی با توریستها و آژانسهای خارجی ارتباط برقرار میکردیم و کمتر ارتباط مستقیم تلفنی یا فکسی برقرار میشد و حالا با قطع اینترنت، دسترسیها نیز قطع شده است. رئیس جامعه تورگردانان ایران تصریح کرد: ایران در میانه فصل گردشگری قرار دارد. برخی گردشگران وقتی کشوری با شرایط اضطراری مواجه میشود، در دقیقه آخر تصمیم میگیرند که سفر خود را لغو کنند. در شرایط فعلی ما حتی نمیدانیم تکلیف تورهایی که در راه ایران هستند چه میشود. از سوی دیگر با توجه به ناآرامیهایی که در برخی شهرها ایجاد شده، برنامه بازدید بعضی گردشگران نیز محدود شده است. رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره مجدد به ارسال نامه برای شورای عالی امنیت، تشریح مشکلات به وجود آمده طی یک هفته اخیر و درخواست ارائه راهکار برای صنعت گردشگری، گفت: کشور برنامههای بلندمدتی برای توسعه گردشگری ترسیم کرده است. این صنعت قرار است جایگزین نفت شود و منبعی برای درآمدزایی کشور باشد. "ابراهیم پورفرج" در خصوص راهکارها و اقدامات پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامیها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور، گفت: هر گونه ناآرامی و ناامنی، تاثیر مستقیم و سریعی در گردشگری دارد که اقتصاد را نیز متاثر میکند. معمولا کشورها بعد از این اتفاقات بلافاصله گام بعدی را برای خنثی کردن اثر آن برمیدارند و روی معرفی کشور و پاکسازی چهره منفی ایجاد شده، متمرکز میشوند. "پورفرج" افزود: برای این کار باید هزینه کرد و به مردم جهان اعلام کرد که آماده پذیرایی شدهایم و محیط امن برای سفر فراهم شده است. وی با اشاره به یک نمونه در این خصوص، گفت: وقتی که آن توریست آلمانی در کشور ما مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اخبار منفی به شکل گستردهای منتشر شد و رسانههای خبری خارجی بارها به پوشش این اتفاق پرداختند اما درباره اقدامات مثبت بعدی، خبری منعکس نشد. یا اینکه خبر دستگیری دو توریست استرالیایی در همه رسانهها و شبکههای اجتماعی بازتاب پیدا کرد اما پس از آزادی، خبر آن به شکل محدودی منتشر شد و خیلیها اطلاع نداشتند. این فعال حوزه گردشگری کشور در ادامه گفت: یکی از مزیتهای ایران امنیت آن است و ما در تمامی رویدادهای بینالمللی، ایران را به عنوان مقصدی امن معرفی میکنیم تا اثرگذاری مثبتی هم داشته باشد. اما حالا که ناآرامیهای داخل کشور به صورت گستردهای منعکس میشود، ضرورت دارد پس از آرام شدن اوضاع حرکت مثبتی انجام دهیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص تاثیر سهمیهبندی و افزایش نرخ بنزین در سفر نیز گفت: هنوز اثر آن مشخص نشده است. تصمیمی گرفته شده که بهتر بود همه جانبه باشد. بنزین سهمیهبندی شد اما برای وسایل نقلیه گردشگران خارجی که به ایران سفر میکنند هیچ فکری نشده است.
ایجاد شده: 2/آذر/1398 آخرین ویرایش: 2/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با حضور معاون گردشگری و مدیران ستادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل معاونت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات و نشستهای متعدد با رسانهها، اظهار داشت: بزرگترین چالش گردشگری ما در ابعاد بینالمللی، ناشناخته ماندن آن است که در حال حاضر پروژه ایران هراسی نیز به آن اضافه شده است. "تیموری" ابراز داشت: دشمنان ما سعی کردهاند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاهنمایی کنند. به همین دلیل جلساتی با ارگانهای مختلف در این خصوص داشتیم و در این راستا نمیتوانستیم از ظرفیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور غافل بمانیم. معاون گردشگری با تشریح این موضوع که میان وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 90 درصد اشتراک وجود دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نیز بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتا در بهمنماه سال گذشته، تفاهمنامهای را در جهت تبلیغات، بازاریابی و معرفی ایران اسلامی، امضا کردیم. وی افزود: موضوع اصلی این تفاهمنامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. در این تفاهمنامه همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیتهای بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به عنوان بازار هدف کوتاه و بلندمدت مورد توجه قرار گرفته است. معاون گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: در حال همکاری با حدود 62 دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم. از سوی دیگر هر رایزن فرهنگی که میخواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود با معاونت گردشگری همفکری دارد. با همافزایی این سه دستگاه و کمک صدا و سیما و سایر ارگانها میتوانیم فضا را به سمتی ببریم که چالشهای اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم. "ولی تیموری" در ادامه به افزایش 52.5 درصدی گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است با همکاریهایی که با نهادهای دیگر داشتهایم، توانستهایم این ضعفها را پوشش دهیم و به سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم. وی ادامه داد: هماکنون بزرگترین معضل ما، اطلاعرسانی صحیح است با بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانهها در این مسیر همیشه ما را کمک کردهاند و به عنوان منعکسکننده شرایط گردشگری کشور، همراه ما بودهاند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: گردشگری محور توسعه این کشور است و هر چه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار میشویم. گردشگری میتواند مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال ما را برطرف کند و درآمد آن به صورت مویرگی در کشور توزیع شود. بنابراین ما در همین راستا این برنامه را در قالب برنامههای متمرکز و مسنجم در کشور، اجرا خواهیم کرد. "سید محمدحسین هاشمی" معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم هستند. در موافقتنامههای فرهنگی بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما از مدتی پیش، تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم واقع شده است. معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از راههای گسترش دیپلماسی فرهنگی را برگزاری تورهای فرهنگی در این زمینه دانست، اظهار داشت: تاکنون گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در ایران اقامت داشتهاند و در کشورهای خود تاثیرگذار بودهاند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگترین راهبرد در این خصوص میدانیم. "سید محمدحسین هاشمی" با اشاره به ارسال اقلام تبلیغاتی تهیه شده از سوی معاونت گردشگری به 30 کشور بازار هدف، ابراز داشت: با فعال شدن حوزه فضای مجازی و شبکههای اینترنتی، بحث گردشگری نیز بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعههای خود را موظف کردهایم تا بخش عمدهای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند. "سید رضا هاشمی" رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه نیز طی سخنانی در این نشست، اظهار داشت: بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، این دستورالعمل به وزارت امور خارجه داده شد که هر چه بیشتر به حوزه گردشگری بپردازیم تا از این طریق بتوانیم درآمد بیشتری را برای کشور داشته باشیم. رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه، ادامه داد: گردشگری در سراسر دنیا باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود و امیدواریم بتوانیم تا رتبه گردشگری کشور که اکنون 45 است را به 10 ارتقا دهیم. وی افزود: با مشارکت بخشهای گردشگری وزارت امور خارجه، برنامه راهبردی را آماده کردهایم که در مسیر عملیاتی شدن است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جدا از وزارت امور خارجه نمیدانیم و امیدواریم، ایران در دنیا یکی از سرآمدهای این حوزه باشد. در پایان این نشست و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اقلام تبلیغاتی گردشگری برای کشورهای هدف، رونمایی شد. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 2/آذر/1398 آخرین ویرایش: 16/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالشهای بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتلنیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکتهای گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقیزاده انصاری" ابراز داشت: شرکتهای گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کردهاند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیلهای ارسالی از سوی شرکتهای خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکتهایی که از پیش با شرکتهای ایرانی همکاری داشتهاند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هماکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکههای اجتماعی با خانوادههای خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکتهای گردشگری و بخشهای مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که میتواند در معرفی جاذبهها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست دادهاند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکتهای خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکتها از ماهها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت دادهاند ولیکن از ابتدای هفته نمیتوانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشتنگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شدهاند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایتهای رزرو آنلاین انجام میشود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانسهای مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمیتوانند هیچ ارتباطی با شرکتهای خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقیزاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکتهای گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت میکنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکتهای خارجی و برخی شرکتها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور میشود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکتهای گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریعتر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروههای تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانهها و وزارت امور خارجه مرتبط است.
ایجاد شده: 30/آبان/1398 آخرین ویرایش: 30/آبان/1398 اخبار داخلی
سومین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری با حضور وزیر و معاون گردشگری، مدیران ستادی وزارت گردشگری و جمعی از روسای تشکلهای ملی گردشگری ایران با دستور کار بررسی سفر هیات دولتی و بخش خصوصی به کشورهای چین و روسیه و همچنین نحوه شرکت در نمایشگاههای بینالمللی در حوزه گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری کشور در این نشست با تاکید بر حضور قدرتمند در نمایشگاههای گردشگری متناسب با نام و جایگاه ایران، اظهار داشت: آمادهسازی محتوا، بروشور و بستههای تبلیغاتی، در اختیار گرفتن فضای مناسب، طراحی غرفههای متناسب و حضور فعال و پرانرژی در نمایشگاههای گردشگری از جمله مواردی است که باید به طور ویژه دنبال شود. "علیاصغر مونسان" ابراز داشت: در سالهای گذشته، حضور ایران در نمایشگاههای گردشگری ضعیف بود اما خوشبختانه در چند سال اخیر این روند بهبود یافته است. وی تصریح کرد: انجام تبلیغات مناسب پیش از ورود هیات ایرانی به چین و روسیه، برپایی نمایشگاههای مرتبط در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ارائه برنامههایی برای معرفی ظرفیتهای متنوع ایران نیز باید در این سفرها دنبال شود. "ابراهیم لاریجانی" مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته برای حضور وزیر گردشگری و هیات همراه با مشارکت بخش خصوصی در چین و شرکت در سومین اجلاس وزرای مجمع تمدنهای کهن، افزود: معرفی ظرفیتهای گردشگری و جاذبههای متنوع کشور، ارائه بستههای گردشگری، برگزاری نشست با حضور فعالان گردشگری ایران و چین و امضای تفاهمنامه گردشگری بین دو کشور از برنامههای سفر به کشور چین است. وی تصریح کرد: در سفر چین که از 6 تا 10 آذرماه خواهد بود بیش از 60 نفر از فعالان صنعت گردشگری از سراسر کشور، وزیر گردشگری را همراهی میکنند و بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته با 80 نفر از فعالان گردشگری چین رودرو خواهند شد و به معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور میپردازند. برنامه سفر به روسیه و حضور در نمایشگاه گردشگری این کشور نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تهیه محتوا و جانمایی غرفه مناسب، تولید فیلم و کلیپ برای معرفی ظرفیتهای کشور و تبلیغات پیش از حضور هیات ایرانی در این نمایشگاه، تاکید شد. گزارش تصویری سومین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 27/آبان/1398 آخرین ویرایش: 27/آبان/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 25/آبان/1398 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1398 TV
دکتر احمد روستا چه زیبا میگوید: شناسایی، شناساندن، رضایت؛ کند بازاریابی را حکایت / دریغا قدر آن را کس نداند؛ در این آشفته بازار ولایت در حقیقت در این شعر کوتاه، ماموریت اصلی و به عبارتی دیگر اهداف اصلی بازاریابی در ۳ حوزه مهم ذیل تعیین شده است. - شناسایی ( شناسایی مشتریان یا بازارهای هدف و نیازها و خواسته هایشان ) - شناساندن ( معرفی و تبلیغ کالا و خدمات قابل عرضه در یک کسب و کار به بازار هدف یا مخاطبان ) - جلب رضایت مشتری یا مخاطب بنابراین تاکید بازاریابی نوین گردشگری نیز بر شناخت بازارهای هدف و نیازهای آن و سپس تولید کالا و خدمات بر اساس نیاز جامعه مخاطب و استفاده از ابزارهای موثر جهت معرفی، جذب و جلب رضایت مشتری است به نحوی که منجر به افزایش سود در کسب و کارهای گردشگری گردد. متاسفانه با شدت گرفتن رقابت در بازار گردشگری و افزایش رقبا و همچنین تحول در تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، هنوز هم بسیاری از صاحبان کسب و کارهای گردشگری اندر خم یک کوچه بوده و به اهمیت بخش بازاریابی و فروش پی نبردهاند و همچنان این بخش را به عنوان بخشی هزینهبر، قلمداد کرده و به دنبال سودهای مقطعی می باشند. بخش بازاریابی با انجام تحقیقات بازار، تهیه برنامههای عملیاتی بازاریابی و ... تلاش میکند تا از فروش تاسیسات گردشگری، پشتیبانی و به افزایش درصد اشغال اتاق واحدهای اقامتی و سود سایر تاسیسات گردشگری کمک کند. به تعبیری، قوام و دوام کسب و کارهای گردشگری به شدت وابسته به بکارگیری ابزارها و روشهای نوین بازاریابی است و بدون آن ادامه حیات کسب و کار میسر نخواهد بود. به قول پیتر دراکر؛ همه چیز بازاریابی است و بازاریابی همه چیز است. لذا به کلیه مدیران و صاحبان تاسیسات گردشگری توصیه میشود تا قدرت بازاریابی را در کسب و کارهای خود دست کم نگرفته و تا میتوانند این بخش را تقویت و حمایت کنند. بدون شک نتیجه مثبت این رویکرد و عملکرد در مدت زمانی کوتاه در کسب و کارشان نمایان خواهد شد. احمد دیناری مشاور، سخنران و نویسنده مهارتهای بازاریابی، فروش و برندسازی گردشگری / دانشجوی دکترای مدیریت گردشگری گرایش بازاریابی
ایجاد شده: 22/آبان/1398 آخرین ویرایش: 22/آبان/1398 مقالات و یادداشت ها