به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. پس از سالها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیاتمدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیاتمدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیاتمدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَتها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتلها با اختلال مواجه میشود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتلها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایشها در هتلهای مجلل برگزار میشود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب میآید، نمیتوانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتلها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت میکردند زیرا بین دو راهی گرفتار میشدند و نمیدانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکلهای گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیاتمدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامههای این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سالهای گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامهریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکتهای ارائه دهنده خدمات به هتلها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتلها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتلها از اولویتها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخگذاری و … نیز کمیتههای تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.
ایجاد شده: 7/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز در نامه ارسالی از سوی دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به روسای تشکلهای هتلداری استانهای سراسر کشور آمده است: مدیران محترم تشکلهای هتلداری استانها سلام علیکم با احترام به استحضار میرساند پیرو هماهنگیها و توافقات انجام گرفته با مسئولین محترم اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا در خصوص سامانه “سنا” مقرر شد: 1 – با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بهرهبرداری از سامانه “سنا” در کلیه مراکز اقامتی کشور دارای اهمیت ویژه میباشد. 2 – برای ارتباط با سامانه “سنا” الزامی به استفاده و نصب نرمافزار جداگانه برای پذیرش میهمانان نبوده و در صورت تمایل، واحدهای اقامتی میتوانند از هر یک از نرمافزارهای موجود در کشور بهرهبرداری نمایند. 3 – ارتباط با سامانه در مورد کلیه واحدهای اقامتی در صورت بهرهبرداری از نرمافزار برای پذیرش میهمانان به صورت آنلاین و از طریق ارتباط مابین سامانه و نرمافزار صورت میگیرد. 4 – ارتباط واحدهای اقامتی که از نرمافزار برای پذیرش میهمان بهرهبرداری نمیکنند از طریق دسترسی مستقیم به پورتال سامانه “سنا” و ثبت مستقیم اطلاعات انجام میگیرد. 5 – شارژ ماهانه سامانه “سنا” به تفکیک واحدهای اقامتی به صورت زیر میباشد: – هتلهای پنج ستاره: سیصد هزار ریال – هتلهای چهار ستاره: دویست و پنجاه هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای سه ستاره: دویست هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای دو ستاره: یکصد و پنجاه هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای یک ستاره و سایر واحدهای اقامتی: یکصد هزار ریال 6 – در مورد واحدهایی که از گذشته در این خصوص اقدام نموده و بدهی دارند بر اساس جدول فوق اقدام نموده و در مورد واحدهای جدید میبایست اقدامات لازم به نحوی انجام گیرد که حداکثر تا تاریخ 31/04/97 اتصال به سامانه، قطعی شده و از تاریخ 01/05/97 حق شارژ ماهانه پرداخت گردد. 7 – در مورد واحدهایی که فعالیت فصلی دارند موضوع میبایست به صورت مکتوب به اداره اماکن استان اطلاعرسانی گردد. 8 – افزایش نرخ احتمالی در سالهای آتی بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. جمشید حمزهزاده – رئیس جامعه هتلداران ایران
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح جزئیات پروژههای مربوط به تاسیسات گردشگری در سطح این استان پرداخت. به گزارش هتلنیوز و به گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، جدیدترین آمار و ارقام در خصوص پروژههای تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی روزهای آینده توسط شخص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام خواهد شد. “احمد دیناری” در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر 350 پروژه گردشگری در حال ساخت، تبدیل، توسعه، بهسازی و نوسازی در سطح استان خراسان رضوی، فعال است که از این میان 271 مورد به پروژههای در دست ساخت مرتبط میشود. “دیناری” تصریح کرد: از میان پروژههای در حال ساخت، 48 درصد هتل، 13 درصد هتلآپارتمان، 11 درصد میهمانپذیر و الباقی جزو سایر تاسیسات گردشگری مانند سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای پذیرایی و … هستند. وی افزود: در ماده 1 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی، 16 بند شامل 25 نوع تاسیسات گردشگری ذکر شده است. پیشنهاد ما به سرمایهگذاران این است که وارد حوزه تاسیسات گردشگری شوند که عملا جاذبه گردشگری نیز به حساب میآیند. مانند پارکهای گردشگری. گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایهگذاران حوزه اقامتی نیز بهتر است به موضوع اقامتگاههای ارزان قیمت مانند میهماپذیر و هتلهای حداکثر 2 ستاره ورود پیدا کنند تا شاهد تعادل در حوزه سرمایهگذاری گردشگری استان خراسان رضوی باشیم. وی افزود: خراسان رضوی و شهر “مشهد” هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تعداد گردشگر ندارد منتهی بایستی با اتخاذ سیاستهای درست، برنامهریزی صحیح و مشاوره مناسب، صنعت گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. وی در پایان گفت: با توجه به برنامههای موجود، توصیه ما به سرمایهگذاران حوزه گردشگری این است که از شهر به سمت روستا حرکت کنند تا علاوه بر ایجاد توازن میان دو بخش، شاهد توسعه روستاها نیز باشیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
کارشناس موضوع نرمافزارهای هتلداری، دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی میداند ولیکن معتقد است از لحاظ زیرساختها، محدودیتهایی در کشورهایی وجود دارد. “علی صابری” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: سیستمهای هتلداری پیش از سال 70 نیز در برخی واحدها فعالیت داشتند که البته فول مکانیزه نبود ولیکن از نیمه دوم دهه 70 نرمافزارهایی تحت مدیریت سیستم عامل Dos با قابلیتهای محدود و سپس در دهه 80 همزمان با پیشرفت تکنولوژی نرمافزارهای هتلداری تحت سیستم عامل ویندوز، تولید و در بازار هتلداری ایران منتشر شدند. به گزارش هتلنیوز ، کارشناس نرمافزارهای جامع هتلداری ابراز داشت: از دهه 90 به بعد استفاده از نرمافزارها تبدیل به امری ضروری، عادی و معمولی در هتلها شده است به شکلی که در شرایط فعلی بین 80 تا 85 درصد از واحدهای اقامتی سراسر کشور اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و … از نرمافزارهای جامع هتلداری استفاده میکنند. “علی صابری” گفت: استفاده صرف از نرمافزارهای هتلداری در مقابل نحوه استفاده و قابلیتهای نرمافزار، دو موضوع کاملا متفاوت است. در دنیای امروزی و همزمان با پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، نرمافزارها دیگر نباید فقط به داخل هتلها بپردازند و باید از هتلها خارج شده و در پی ارتباط بینالمللی با جامعه جهانی باشند. در واقع نرمافزارهای هتلداری در شرایط فعلی چیزی فراتر از سیستم ثبت اطلاعات و ارائه آن به اداره اماکن هستند. وی تصریح کرد: سرفصل اصلی نرمافزارهای هتلداری در دنیای امروز، یکپارچهسازی و اتصال هتل به سیستمهای بینالمللی است. در واقع در موضوع نرمافزارهای هتلداری بایستی از هتل خارج شویم و در پی ارتباطات جهانی و اتصال به سیستمهای رزرواسیون جهانی باشیم که البته این امر در وضعیت فعلی، سهلالوصول نیست. وی در ادامه به مقایسه نرمافزارهای موجود در بازار پرداخت و گفت: نرمافزارهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود به ویژه در زمینه بومیسازی ویکپارچهسازی، دارای مزایایی هستند زیرا هر کشوری دارای قوانین، مقررات، فرهنگ و ارزشهای خاص خود است. برای مثال نرمافزارهای خارجی فاقد سیستم حسابداری و انبارداری دارای اصول خاص ایران بوده و کشور ما نیازمند استفاده از نرمافزارهای بومی و به عبارت دیگر ایرانیزه شده است. صابری افزود: به طور کلی نرمافزارهای هتلداری دارای دو بخش Back Office شامل سیستمهای مالی، حسابداری، اداری، حقوق و دستمزد، کاست کنترل، انبارداری و … و در مقابل بخش Front Office است که به طور مستقیم با میهمان ارتباط دارد. به همین دلیل استفاده از نرمافزارهای خارجی به دلیل عدم استفاده از سیستم های یکپارچه و متفاوت شدن نرم افزار ها در این دو بخش میتواند هتل را دچار چالش کرده و مدیران هتلها را از دسترسی به نیازمندیهای مدیریتی خود دور کرده . کارشناس نرمافزارهای هتلداری دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی دانست و عنوان کرد: صنعت نرمافزارهای هتلداری در ایران از لحاظ دانش تخصصی نه تنها هیچ کمبودی نسبت به رقباری خارجی ندارد بلکه حتی در مواردی، پیشرفتهتر است ولیکن در مقابل مشکلات و موانعی در زمینه زیرساختها وجود دارد که در این میان میتوان به بستر اینترنت اشاره کرد. وی ادامه داد: یکی از مزایای نرمافزارهای هتلداری در خارج از کشور، امکان استفاده از سیستم Cloud ( ابری ) است که در ایران به دلیل محدودیتهای زیرساختی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در زمینه نرمافزارهای هتلداری کمتر به آن پرداخته شده و بسیار برای مجموعه ها مهم است ، بحث کاست کنترل است که تا حدی هتلها و هتلداران را دچار چالش کرده است. علی صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه، ابراز داشت: گروههای هتلداری بینالمللی سالیانه هزینههای زیادی را صرف بهبود و بروزرسانی نرمافزارهای هتلداری میکنند زیرا در دنیای امروزی، نرمافزارهای هتلداری نیز بخشی از فرایند ارائه خدمات و ارزشگذاری به میهمانان محسوب میشوند. در واقع یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات هتلداری، نرمافزارها هستند که اطلاعات تمامی بخشهای یک هتل از جمله آیتمهای هزینه، درآمد، عملکرد پرسنل و میهمانان و … یا به عبارت دیگر کلیه عملکرد هتل و میهمان از طریق آن قابل دسترسی است. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری دنیا فراتر از فعالیتهای ساده عمل میکند و با پرداختن به مواردی مانند CRM و باشگاه میهمانان میتواند در موضوعات مهم بازاریابی، تبلیغات، جذب و بازگشت میهمان عمل کند، موضوعی که در ایران فقط در دو گروه هتلداری به صورت عملی، اجرا میشود.
ایجاد شده: 6/تیر/1397 آخرین ویرایش: 6/تیر/1397 اخبار داخلی
“حمید عسکری آزاد” به عنوان کارشناس موضوع نرمافزارهای مدیریت هتلداری معتقد است، نرمافزارهای خارجی بر خلاف نمونههای داخلی با سیستم هتلداری بینالمللی، سازگار است. به گزارش هتلنیوز “حمید عسکریآزاد” در ابتدا و در رابطه با نحوه عملکرد نرمافزارهای مدیریت هتلداری، اظهار داشت: مدیریت تعداد زیادی از اتاقها همواره باعث به وجود آمدن ماتریسی از علامتهای سوال برای بخشهای مختلف یک هتل علیالخصوص، واحد پذیرش بوده است زیرا از یک سو این اتاقها بایستی به فروش برسند و از سوی دیگر شاهد ارائه درخواستهای متعدد از کانالهای مختلف و در بازههای زمانی متفاوت هستیم. “عسکری آزاد” در خصوص تاریخچه فعالیت نرمافزارهای مدیریت هتلداری در ایران، ابراز داشت: با توجه به آنچه که گفته شد، استفاده از نرمافزارهای مدیریت به مرور زمان و با افزایش تعداد اتاقها و پیچیدگیهای مربوط به آن به یک امر ضروی در هتلهای سطح دنیا و به طبع آن در ایران، تبدیل شد. وی ادامه داد: تولید و استفاده از نرمافزارهای مدیریت هتلداری یا PMS در ایران سابقهای 20 ساله دارد که نسبت به کامپیوتری و هوشمند شدن سایر صنایع، پیشرو بوده است. از نیمه دوم دهه 70 و در ابتدا به سفارش برخی گروههای هتلداری، نرمافزارهایی در ایران تولید و عرضه شدند و امروز پس از گذشت دو دهه، هر کدام از این سیستمها بخشی از بازار صنعت هتلداری کشور را در اختیار خود دارند. کارشناس نرمافزارهای مدیریت هتلداری در خصوص حجم استفاده هتلهای ایران از این نرمافزارها، گفت: تقریبا تمامی هتلها و واحدهای اقامتی 2 تا 5 ستاره از این نرمافزارها در سطوح مختلف و با کیفیتهای متفاوت استفاده میکنند. طبعا هر چه هتلها بزرگتر میشوند، نرمافزارهای مدیریت هتلداری نیز کاملتر و با کارایی بیشتری خواهند بود. وی تصریح کرد: در دنیای امروزی، استفاده از نرمافزارهای مدیریت در هتلها از یک امر ضروری تبدیل به یک نیاز پایهای شده است. “حمید عسکریآزاد” در ادامه اظهارت خود به بررسی تفاوتها و نقاط ضعف و قوت نرمافزارهای مدیریت هتلداری تولید داخل با نمونههای خارجی بومیسازی شده پرداخت و گفت: کلیت کار تمامی نرمافزارهای مدیریت هتلداری، یکسان است و قرار است هتل را مدیریت کنند ولیکن در نوع معماری، نحوه و چگونگی مدیریت، اختلافاتی وجود دارد. “عسگری آزاد” ادامه داد: در تولید نرمافزارهای مدیریت هتلداری هر چه از دانش تخصصی بیشتری استفاده شود، مدیریت هتل نیز با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت. در واقع این نرمافزارها ابزاری هستند برای مدیریت هتل نه اینکه صرفا به عنوان یک ماشین حساب عملکرد مالی داشته باشند. وی افزود: هتل از بخشهای مختلفی نظیر پذیرش، خانهداری، غذا و نوشابه، اداری و مالی، مراسمات و تشریفات و … تشکیل شده است که هر کدام به نوعی با نرمافزار مدیریت هتلداری مرتبط هستند پس در نتیجه یکی دیگر از تفاوتهای موجود میان نرمافزارهای داخلی و خارجی، تنوع بخشهای قابل مدیریت است. “عسگری آزاد” اما تفاوت اصلی را در توانایی تبادل اطلاعات با کانالهای فروش خارجی دانست و گفت: چنانچه نرمافزارهای مدیریت هتلداری از API های تائید شده با آژانسهای بینالمللی از جمله Booking و HRS برخوردار باشند، این ویژگی باعث خواهد شد تا بخشی از اتاقهای هتل نیز از طریق ارتباط با سامانههای جهانی رزرواسیون به فروش برسد که در عملکرد مالی هتل تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی افزود: در نرمافزارهای مدیریت هتلداری خارجی تمام آن چیزی که هتلداران نیاز دارند، طراحی شده و قابل دریافت است. برای مثال علاوه بر اتصال به API های جهانی، سازگاری با نظام بانکداری بینالمللی و سایر سیستمهای مدیریت هتل مانند BMS نیز از دیگر ویژگیهای آنهاست ولیکن در مقابل نرمافزارهای داخلی صرفا مجهز به موارد عمومی و پرکاربرد هستند و سایر موضوعات بایستی به سفارش هتلداران و با پرداخت هزینههای جداگانه، انجام میشود.
ایجاد شده: 31/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 31/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدتها بود علیرغم بهرهگیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرمافزاری به ظاهر از چرخه هتلهای پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هماکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخشهای مختلف از جمله رستوران، خانهداری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانستهایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالنها، رستوران و کافیشاپ است و سپس وارد اتاقها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتلنیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانهای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتلنیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتلنیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانالهای دیگر دریافت کنند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز از خصوصیسازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخشهای مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدتها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتلنیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود میشود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتلهاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتلها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیمگیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب میشود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگینتر میکند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصیسازی منجر به افزایش رقابت میشود که در نتیجه آن هتلهایی که شاخصهای استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفقتری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیمگیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیمگیریها به کندی انجام میشود. برای مثال در موضوعی مانند نرخگذاری واحدهای اقامتی، سالهاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدتهاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتلها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتلها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابیهای نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتلهای دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل میکنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنهدار شود، یک نفر میتواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتلها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینهها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمیکنیم.
ایجاد شده: 8/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “علی رحیمپور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتلنیوز با “علی رحیمپور” را در ادامه مشاهده مینمایید. آزادسازی نرخگذاری هتلها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخگذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی میتوانیم برای سرمایهگذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سالهای 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتلهای یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامهای در این خصوص به هتلهای سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که میتوانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخگذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیمپور” تصریح کرد: موضوع نرخگذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایهگذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه میشود ولی نرخ آن را دولت تائید میکند. وی تاکید کرد: بایستی نرخگذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایهگذاران، مالکان، بهرهبرداران و نهایتا تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاشها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیدهای تربیت کند. “رحیمپور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایهگذاران به دلیل هزینههای بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزشدیده در هتلها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بینالمللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایتمندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتلها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت میکند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سالهای اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزشهای ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزشهای بینالمللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانهمسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت میشود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابانخوابی و خیابانخوابی “علی رحیمپور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمیپذیرد. برای مثال میتوانیم برای کارکنان دستگاههای دولتی و کارگران فعال در سایر بخشها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سختگیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سختگیریهای بسیاری از سوی دستگاههای نظارتی مانند پلیس اماکن صورت میگیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیتهای موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتلها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتلهای هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیمپور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتلهای جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب میشود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربریهای عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایهگذاران قرار میگیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتلها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتلنیوز به بوروکراسی اداری دستگاههای تصمیمگیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایهگذاران و بهرهبرداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که میتوان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بینالمللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتلهای جدید تحت برند بینالمللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت میشود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیجهای هتلی و گردشگری خواهند نمود.
ایجاد شده: 7/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397 اخبار داخلی
دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکلهای گردشگری کشور با حضور روسای تشکلهای گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتلنیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتلهای بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هماکنون 190 هتل، 450 هتلآپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانهمسافری فعالیت میکنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامهریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکتهای اقماری تشکیل میشوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمیشود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح میشود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.
ایجاد شده: 3/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397 اخبار داخلی
دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکلهای گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکلهای گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست، اظهار داشت: صنعت گردشگری در تمامی کشورهای دنیا عاملی موثر در سیاست، اقتصاد و اشتغال است. برای مثال در کشور ترکیه، رئیسجمهور فقط برای حفظ منافع ملی و از دست ندادن میلیونها گردشگر مجبور به عذرخواهی از رئیسجمهور روسیه میشود. مهندس “محمد محبخدایی” ابراز داشت: در دنیای امروزی گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی شناخته میشود. در کشور مالزی تمامی بخشها با وزارت گردشگری پیوستگی دارند و هر تصمیمی بایستی با هماهنگی وزارت گردشگری باشد ولیکن در ایران هیچ حمایتی از این صنعت نشده است. وی در خصوص تشکیل وزارت گردشگری نیز گفت: اگر قرار باشد صرفا نام سازمان به وزارتخانه تغییر پیدا کند هیچ اثر و نتیجهای در پی نخواهد داشت. بنابراین بیش از هر چیز نیازمند آسیبشناسی قوانین و مقررات موجود در حوزه گردشگری هستیم. معاون گردشگری کشور ضمن تقاضا از نمایندگان مجلس جهت تصویب قوانین قوی در زمینه صنعت گردشگری، اظهار داشت: امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که قانونگذاری پلی باشد برای تردد تمامی ذینفعان گردشگری در حوزههای مختلف نظیر گردشگری سلامت، گردشگری غذا و … وی همچنین گفت: امیدوارم ورای هر تصمیمی که برای صنعت گردشگری اتخاذ میشود، نگاه به این صنعت علمی، تخصصی، فراتر از یک حوزه خاص و به عنوان جایگزینی برای صنعت نفت باشد. وی در پایان در خصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، گفت: از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که نرخ مالیات بر ارزش افزوده تمامی تاسیسات گردشگری را به صورت ترجیحی، محاسبه کند.
ایجاد شده: 2/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایهگذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایهگذاران بیشتر شود. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایهگذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقهمند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایهگذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت. وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کرهجنوبی، چین و… علاقهمند به سرمایهگذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکردهاند. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایهگذاری خارجی تصویب شده است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است. “رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایهگذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمیشود چون یک سرمایهگذار خارجی برای ورود سرمایهاش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه میکند و سپس تصمیم به این کار میگیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است. وی در خصوص راهحل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید میکنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامهریزی خواهیمکرد.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابکسازی دولت میشود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز میتواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشتهایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبههای گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونهای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعهسرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانهها تاکنون پاسخگو بودهاند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانهها نمیتوانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمیشود. “علی وقفچی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشمانداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتنابناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیتزدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران میشود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچکسازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولتها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبههای گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب میشود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایهای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج میشود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساختها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی