به گزارش هتلنیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد بر اساس استعلامی که از استانها صورت گرفته تا این لحظه در اثر بیماری کرونا حدود شش هزار میلیارد تومان به هتلها و مراکز اقامتی کشور، خسارت وارد شده است. "کامیار اسکندریون" با تشکر از صراحت و صداقت معاون گردشگری کشور برای اعلام این موضوع که دولت و وزارت گردشگری تاکنون کاری برای این صنعت انجام نداده است، اظهار داشت: بدون شک ارائه وام 12 درصد با سبک و سیاقی که دولت پیشنهاد داده، هیچ دردی را از صنعت گردشگری و هتلداری دوا نمیکند. وی افزود: تاکنون هیچ یک از فعالان گردشگری کشور برای دریافت وام 12 درصدی تمایلی نشان نداده و با توجه به شرایط فعلی، کسی به دنبال این وام نخواهد رفت. "اسکندریون" ابراز داشت: بخش اصلی درآمد صنعت گردشگری باید در ایّام نوروز تامین میشد که بحران کرونا این اجازه را نداد و کار تعطیل شد. این فعال صنعت گردشگری کشور، پرداخت حق بیمه و مالیات برای صنعتی که کسب و کارش عملاً تعطیل شده است را نیز راهکار مناسبی ندانست و گفت: بحث مالیات آن هم زمانی که هیچ فعالیتی صورت نگرفته چه معنایی دارد. از سوی دیگر اگر کارکنان از بیمه بیکاری استفاده کنند، نیاری به امهال نیست. وی تاکید کرد: به نظر میرسد دولت باید دست از شعار دادن بردارد و واقعا به کمک صنعت گردشگری بیاید. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: تمامی هتلهای زیرمجموعه جامعه هتلداران ایران، مبالغ مربوط به کنسلی رزرو را به مردم عودت دادهاند یا با آنها به توافق رسیدهاند. چنانچه کسی شکایتی در این زمینه دارد، موضوع را در سامانه ثبت شکایات وبسایت جامعه هتلداران ایران ثبت کند.
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سومین جلسه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست "ولی تیموری" معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور تمامی نمایندگان دستگاههای عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد. در این نشست، اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده به بررسی آخرین وضعیت کسبوکارهای مرتبط با ماموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهاداتی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، آماده و ارائه کردند. "ولی تیموری" با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استانها از ابتدای اردیبهشتماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، اظهار داشت: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش آمده که به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد. "تیموری" ابراز داشت: به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است، باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت نماید. البته مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی میتواند به دنبال داشته باشد. دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیریهای بعمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب و کارهای موضوع ماموریت کمیته از نهایی شدن دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریبالوقوع آن به دستگاهها، ابلاغ پروتکلهای بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، عدم توقف فعالیتهای اطلاعرسانی، آگاهیبخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذیربط برای بازبینی و تجدید نظر در فهرست مراکز کسب و کار پر خطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارت از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارتهای تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استانها، خبر داد. همچنین فهرست ده گانهای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی، تهیه و برای تائید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر گردشگری به عنوان رئیس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، قرار گرفت.
ایجاد شده: 31/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه تشکلهای گردشگری خراسان رضوی در تاریخ 30 فروردین 99 با حضور "ابوالفضل مکرمیفر" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برگزار شد. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه، اظهار داشت: براساس بررسیهای صورت گرفته و با توجه به اینکه برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر میکنند به ناچار باید اقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی، این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت میکنند. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، پیشنهاد داد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکلهای شدیدتر فعال باشند. "سزاوار" در ادامه به خسارات وارد شده به هتلها و مراکز اقامتی استان در پی شیوع ویروس کرونا، اشاره و ابراز داشت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخشها و صنایع آسیب دیده و خسارتها چندین برابر خسارتهای اعلام شده است زیرا خسارتهایی وجود دارد که در قالب فرمهای پیش بینی شده قابل ذکر نیست. وی در رابطه با عدم تعیین تکلیف در خصوص بازگشایی هتلها و مراکز اقامتی نیز گفت: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی، تسهیلات اعطایی از سوی دولت برای جبران خسارات حوزه گردشگری را ناکافی دانست و گفت: تعویق پرداخت قبوض حاملهای انرژی و تسهیلات با بهره 12 درصد نمیتواند خسارت تاسیسات گردشگری را جبران کند. وی تصریح کرد: دولت میتواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیاتها پرداخت نماید. این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را برطرف میکند. وی در پایان به موضوع پرداخت حقوق پرسنل و بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه قرار شده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل حقوق پرداخت شود اما هیچکدام از آنها حتی یک ریال علیالحساب دریافت نکردهاند و هنوز در حال ثبتنام هستند. در ادامه این جلسه، رئیس جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی استان خراسان رضوی نیز گفت: قرار است بر اساس پرسنل بیمه شده واحدهای اقامتی، تسهیلات پرداخت شود و این در حالیست که بومگردیها بیمهپرداز ندارند و بیشتر مردم روستاها در بومگردیها مشارکت و همکاری دارند. وی افزود: به دلیل وابستگی اقتصاد روستاها به اقامتگاههای بومگردی با تعطیلی این واحدها اکنون چرخه اقتصادی در روستاها دچار آسیب زیادی شده است. "صادق کاظمیان" در رابطه با دوران پساکرونا نیز پیشنهادی مطرح کرد و گفت: بنهای اسکان در اقامتگاههای بومگردی برای استفاده کارکنان دولت، نهادها و بازنشستگان اختصاص داده شود تا رونق دوباره به روستا بازگردد. "مجتبی احمدی" فعال حوزه خدمات مسافرتی و رئیس هیاتمدیره شرکت خدمات مسافرتی "آتی مشهد" نیز از حاضرین در این جلسه بود که ابراز داشت: به تعویق افتادن پرداخت مالیات نمیتواند خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری را جبران کند، بلکه باید مالیاتها بخشیده شود. وی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، الزام فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در واحدهای تجاری به فعالیت در واحدهای غیرتجاری تغییر کند. از سوی دیگر فعالیت دوباره تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز میتواند از اسکان غیررسمی جلوگیری کند. "محمدسعید ولیزاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر ضرورت تعریف بستههای سفر ارزانقیمت برای دوران پساکرونا، تاکید کرد و گفت: دولت برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاههای خارجی تسهیلات ویژهای را در نظر بگیرد و در صدور ویزای گردشگران نیز معافیتهایی در نظر گرفته شود. "مهدی شیرینزاده" نماینده هیات موسس جامعه حرفهای مهمانپذیران استان خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلاتی که برای مستاجران واحدهای اقامتی به وجود آمده است، گفت: شرایط فورس ماژور بر قراردادهای اجاره و گارانتی حاکم است و باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود. "محمود مقدسی" نماینده جامعه حرفهای هتلآپارتمانداران استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تا زمانی که حرم مطهر رضوی پذیرای زائران نباشد، مراکز اقامتی نیز مسافر ندارند. وقتی طی چند ماه گذشته مراکز اقامتی مسافر نداشتهاند و تعطیل بودهاند، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را از کجا میخواهیم پرداخت کنیم. در بخش پایانی این جلسه نیز "حمیدرضا میلانینژاد" نماینده انجمن راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی به بیکاری اعضای این انجمن اشاره و دو طرح برای بعد از کرونا ارائه کرد.
ایجاد شده: 31/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399 اخبار داخلی
بازرس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه به تصمیمات حمایتی دولت از بخش گردشگری کافی نیست، اظهار داشت: ما به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستیم بلکه حمایتی میخواهیم که مفید به حال بهرهبرداران و سرمایهگذاران صنعت گردشگری باشد. به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلها و مراکز اقامتی استان اردبیل با تاکید بر اینکه هتلها و مراکز اقامتی به هیچ عنوان مجاز به پذیرش نیستند، گفت: برای فعالیت مجدد تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت گردشگری هستیم. "جعفر بذری" ابراز داشت: اعضای جامعه هتلداران و تاسیسات گردشگری استان اردبیل جزو اولین استانها در سطح کشور بودند که کسب و کار خود را تعطیل کردند زیرا اولویت ما حفظ سلامت عمومی مردم بوده و رعایت تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، خط قرمز ماست. "بذری" در ادامه گفت: صنعت گردشگری به دنبال شیوع کرونا بزرگترین ضربه را متحمل شده است. اکثر صنوف تا آخرین لحظات سال گذشته فعالیت داشتند و هماکنون نیز شاهد آن هستیم که دولت بیشترین حمایتها را از این صنوف داشته و خبری از حمایت بخش گردشگری و فعالان آن نیست. بازرس جامعه هتلداران ایران، تصمیمات فعلی را موجب بدهکار شدن فعالان گردشگری به دولت دانست و افزود: از مسئولان کشوری و استانی تقاضا داریم برای صنعت گردشگری و هتلداری، بستههای حمایت ویژه در نظر بگیرند تا مانع ورشکستگی کامل سرمایهگذاران گردشگری شود. وی افزود: در حال حاضر تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و مدت بازپرداخت کمی در نظر گرفته شده است که برای صنعت شکننده گردشگری، کارساز نخواهد بود. انتظار میرود منابع بلاعوض و تسهیلات کمبهره با بازپرداخت طولانیمدت به این بخش اختصاص یابد. "جعفر بذری" در پایان گفت: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت گردشگری متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد و تاثیرات آن نیز به این زودی رفع نخواهد شد. اگر حمایتها در این زمینه به شکل واقعی، عملی و کارساز نباشد، سرمایهگذاران بیشتر متضرر شده و جبران خسارت نیز غیرممکن خواهد بود.
ایجاد شده: 24/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 24/فروردین/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیسجمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالشهای ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردینماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه پیشنهادات مطرح شده از سوی "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست را ملاحظه میفرمائید. پرداخت بیمه بیکاری به جامعه آماری ۸۰ هزار نفری کارکنان هتلها در زمان اشتغال در قالب حقوق توسط دولت به دلیل جلوگیری از آثار منفی روانی و اقتصادی تعدیل نیرو ارائه تسهیلات ارزانقیمت با بهره کمتر، دوره تنفس یکساله و بازپرداخت حداقل ۵ ساله بدون دردسرهای بانکی اعمال معافیتهای صد درصدی مالیاتی به مدت یکسال زیرا معافیتهای اعلام شده برای دوره کرونا فاقد اثرگذاری است. معافیت هتلها از پرداخت حق بیمه کارکنان در طول مدت بحران بخشودگی کامل حاملهای انرژی تا پایان سال جاری اختصاص تسهیلات ویژه برای کارکنان دولت به منظور انجام سفرهای داخلی پس از مهار کرونا در نظر گرفتن حداقل دو دوره تعطیلات برای مردم بعد از مهار کرونا به منظور انجام سفر و رونق مجدد گردشگری داخلی
ایجاد شده: 17/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیسجمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالشهای ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردینماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه مهمترین اظهارات "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیسجمهور در این نشست را ملاحظه میفرمائید. فعالان و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه وزارت گردشگری مانند هتلها و اقامتگاهها بیشترین آسیبها را از شیوع ویروس کرونا متحمل شدهاند. باید با اقدامات و برنامهریزیهای مناسب اجازه ندهیم تا بخشهای گردشگری و زیرمجموعههای آن دچار آسیب شوند. یکی از اصلیترین تبعات کرونا بر بخش گردشگری تحمیل شده و منجر به کاهش سفرها و در نتیجه ضرر و زیان هتلها، تورها و آژانسهای گردشگری شده است. بنگاهها و فعالان اقتصادی زیرمجموعه وزارت گردشگری کانون مهمی برای اشتغالزایی و ارزآوری هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند. موضوع سلامت و درمان مردم اصلیترین و مهمترین اولویت دولت است و در کنار آن، مسائل و تبعات اقتصادی ناشی از کرونا نیز اولویت مهمی است که باید برای عبور از آن برنامهریزی کنیم. باید برای جبران آسیبها و خسارات ناشی از شیوع کرونا بر بخشهای مختلف اقتصادی نظیر هتلها، اقامتگاهها و مراکز گردشگری، برنامهریزی جدی داشته باشیم. تصور اینکه بتوانیم بدون هزینه و آسیب از این مقطع عبور کنیم تقریبا غیرممکن است. همانگونه که مردم در این شرایط دچار مشکل شدهاند و هزینه میدهند، دولت و بخش خصوصی نیز هزینههایی را پرداخت خواهند کرد تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.
ایجاد شده: 17/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا، روز گذشته در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران کل و معاونین گردشگری استانهای سراسر کشور با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در نوروز 99 با حداقل نیرو و به صورت شیفتی فعال خواهد بود، اظهار داشت: تشدید نظارتها و رسیدگی به شکایتهای مردمی دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر کشور است. "ولی تیموری" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تهران و ستاد اجرایی خدمات سفر در استانها و شهرستانهای مختلف در نوروز 99 به منظور نظارت بر رعایت موارد مختلف از سوی تاسیسات گردشگری از جمله پروتکلهای بهداشتی، فعال است و نظارتها از سوی این ستادها تشدید خواهد شد. "تیموری" گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، وظایف و دستورالعملهای جدیدی به ستادهای خدمات سفر ابلاغ خواهد شد و ستادها موظف به اجرای آنها هستند. تشدید نظارتها با توجه به ابلاغ دستوراالعمل شماره 1 و 2 با امضای وزیر گردشگری و نیز رسیدگی به شکایات مردم و تاسیسات گردشگری دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر در نوروز 99 است. معاون گردشگری کشور در ادامه بیان داشت: شیوع کرونا و کاهش سفرها میتواند یک فرصت نیز تلقی شود زیرا میتوان از این فرصت برای برنامهریزی سفرهای هرچه بهتر در سال 99 برای گردشگران و عموم مردم بهره برد. ادارات کل وزارت گردشگری و ستادهای خدمات سفر استانی میتوانند برای سال 99 و بعد از مهار بیماری کرونا برنامهریزی کنند تا شاهد رونق مجدد سفرها و بارورتر شدن صنعت گردشگری در کشور باشیم. "ولی تیموری" در ادامه به تاثیرات شیوع ویروس و بیماری کرونا بر صنعت گردشگری، اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس شاهد خسارتهایی به بخشهای مختلف صنعت گردشگری هستیم که خوشبختانه وزارت گردشگری اولین دستگاهی بود که موضوع حمایت از بخشهای مختلف صنعت گردشگری و نیز حوزه صنایعدستی را در دستور کار خود قرار داد. وی افزود: با پیگیریهای صورت گرفته، نتایج خوبی نیز به دست آمد که یکی از آنها تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات بخشهایی از صنعت گردشگری و صنایعدستی است. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: همه باید کمک کنیم تا از بحرانی که برای این صنعت پیش آمده عبور کنیم. به طور حتم این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت و برای سال 99 با یک آمادگی کامل و برنامهریزی منسجم شرایط بسیار مناسبی در حوزه سفر و گردشگری فراهم خواهد شد.
ایجاد شده: 26/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 17/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 17/اسفند/1398 TV
رئیس جامعه هتلداران ایران در مصاحبه با هتلنیوز در رابطه با شرایط اضطراری به وجود آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: جامعه هتلداران ایران از زمان شروع این وضعیت در کشور، تمامی ضوابط و آئیننامههای بهداشتی را رعایت نموده و تمامی هتلها و مراکز اقامتی نیز به طور مستمر نسبت به ضدعفونی واحدها اقدام نمودهاند. خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد و نمونه مثبتی از ویروس کرونا در هتلها گزارش نشده است. به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین با اشاره به بخشنامه صادره توسط معاونت گردشگری کشور، اظهار داشت: بخشنامه صادر شده از سوی معاونت گردشگری کشور در رابطه با موضوع لغو سفرها .و استرداد کامل مبالغ پرداختی به گردشگران بدون جربمه از سوی تاسیسات گردشگری، مغایر قوانین جاری و حاکم در کشور است زیرا معتقدیم که اعلام شرایط فورس ماژور در کشور بایستی از کانال هیات دولت، شورای عالی امنیت و یا کمیته ویژه شکل گرفته به این منظور، صورت گیرد. "جمشید حمزهزاده" ابراز داشت: از سوی دیگر اگر چنانچه از سوی رئیسجمهور تفویض صورت گیرد، عالیترین مقام دستگاه که در اینجا شخص وزیر محترم گردشگری کشور است، میتواند اعلام شرایط فورس ماژور کند. در حقیقت معتقدیم که اعلام شرایط فورس ماژور در حیطه وظایف معاونت گردشگری نیست. وی تصریح کرد: البته در صورت اعلام شرایط فورس ماژور در کشور همانطور که هتلها، مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری به منظور رعایت حقوق مردم و حفظ سلامتی مسافران، اقدامات لازم را انجام میدهند، دولت و سایر دستگاهها نیز وظایفی دارند. برای مثال با تعطیلی مراکز اقامتی، پرسنل این هتلها تا زمان بازگشایی مجدد بایستی از بیمه بیکاری برخوردار باشند. رئیس جامعه هتلداران ایران افزود: موضوعات مربوط به معافیتهای مالیاتی، ارائه تسهیلات، استمهال بازپرداخت وامهای بانکی بدون بهره و ... از دیگر مواردی است که دولت در صورت اعلام شرایط فورس ماژور بایستی مدنظر قرار دهد. "جمشید حمزهزاده" همچنین بیان داشت: در جریان حوادث عید نوروز سال گذشته و وقوع سیل در برخی استانهای کشور، هتلداران و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری متحمل ضرر و زیانی بالغ بر 50 میلیارد تومان شدند که تا این لحظه هیچ اقدامی از سوی دولت برای جبران این مبلغ و دلجویی از صاحبان مشاغل گردشگری بعمل نیامده است.
ایجاد شده: 7/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری طی بخشنامهای به ادارت کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانهای کشور، سازوکار لغو احتمالی برنامههای سفر گردشگران را اعلام کرد. "ولی تیموری" در بخشنامه ابلاغی به مدیران کل استانی وزارت گردشگری، اعلام کرد: رعایت حقوق مردم و حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه به ویژه گردشگران، همواره در زمره اولویتهای اصلی صنعت گردشگری بوده و خوشبختانه فعالان این صنعت و مدیران تاسیسات گردشگری با رعایت اخلاق حرفهای، رضایتمندی مسافران و گردشگران را بر سایر ملزومات رجحان میدهند. "ولی تیموری" ابراز داشت: در همین راستا با توجه به شرایط خاص روزهای اخیر، ضمن تاکید بر رعایت الزامات "دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری" به شماره 983400/78379 مورخ 98/12/4 و به منظور رعایت حقوق متقابل مردم؛ فعالان و تأسیسات گردشگری در چارچوب بند یک ماده 13 تصویبنامه حقوق شهروندی، مفاد قرارداد گشتهای داخلی و خروجی و ماده 12 شیوهنامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی، چنانچه از تاریخ اول اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، گردشگری درخواست انصراف از سفر نماید، کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچگونه جریمهای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران، اقدام مینمایند. معاون گردشگری در ادامه بخشنامه مذکور، فرآیند کنسلی بلیتهای سفر را تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه ذیربط ( وزارت راه و شهرسازی ) اعلام و تاکید کرد: با توجه به عدم امکان پیشبینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود، لازم است فعالان و مدیران تاسیسات گردشگری از ایجاد هرگونه تعهد الزامآور برای سفرهای نوروزی هموطنان عزیز خودداری نموده و ضمن اطلاعرسانی و توجیه دقیق شرایط حاکم در مبداء و مقصد سفر، تمهیدات لازم را برای اعمال هرگونه کنسلی احتمالی و باز پس گرداندن وجوه گردشگران در قراردادهای کاری خود با ارائهکنندگان خدمات گردشگری در داخل و خارج از کشور، مدنظر قرار دهند.
ایجاد شده: 7/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به آمار بالای کنسلی قطار، هواپیما و تور به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، در خصوص بلاتکلیفی سفرهای نوروزی گفت: مردم اصلیترین تصمیمگیرنده و مختار هستند که انتخاب کنند که در این شرایط به سفر بروند یا نروند. "حرمتالله رفیعی" در رابطه با خودداری برخی از آژانسهای مسافرتی از بازگرداندن وجه ضمانت پرداختی به گردشگران پس از انصراف از سفر به دنبال شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: همه آژانسها و دفاتر تحت نظر این تشکل، برابر با بخشنامههای وزارت گردشگری و سازمان هواپیمایی کشوری و در صورت انصراف مسافر، وجه ضمانت را برمیگردانند و تا به حال تخلفی گزارش نشده است. وی تصریح کرد: برای مثال فقط در استان مرکزی یک آژانس در یک روز، 30 میلیون تومان برگشت پول داشته و طبعاً متضرر شده است. "رفیعی" ابراز داشت: زمانی که مردم بلیت هواپیما یا هتل را از آژانس خریداری میکنند، پول آن مستقیم به شرکت قطارهای مسافربری و ایرلاینها واریز میشود اما در صورت انصراف، آژانس برابر با مقررات کنسلی در بخشنامهها، پول مسافر را برمیگرداند ولیکن پول واریز شده به حساب شرکت قطارها یا ایرلاین با تاخیر به آژانس برگردانده میشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه گفت: ما شش ماه کم کاری در کشور داشتیم. همه امیدمان به کسب درآمد و سود در تعطیلات بود اما حالا با این شرایط، خسارت دیگری به آژانسهای مسافرتی وارد شده است. این در شرایطی است که خسارتهای قبلی نیز هنوز جبران نشده است. "حرمتالله رفیعی" در پایان، شرایط فعلی گردشگری کشور را همانند خشکسالی توصیف کرد و گفت: دولت باید کمک کند. چطور میتوانند به بخش کشاورزی کمک کنند. گردشگری هم به کمک فوری نیاز دارد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1398 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1398 اخبار داخلی