نتایج جستجو...
لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

ویروس کرونا از زمانی که وارد کشورمان شد غیر از تهدید سلامت عمومی، اقتصاد کشور خصوصا بخش گردشگری را هدف گرفته و دچار بحران نموده است. واحدهای اقامتی تعطیل شده‌اند یا با حداقل ظرفیت فعال هستند و ادامه این روند، بهار سخت دیگری برای گردشگری کشورمان رقم خواهد زد. دغدغه تامین هزینه‌های روزمره، حامل‌های انرژی، حقوق، عیدی و پاداش پایان سال پرسنل، نحوه مدیریت مبالغ دریافتی بابت رزروها و‌ ... ذهن تمامی مدیران صنعت گردشگری و صاحبان واحدهای اقامتی را به خود مشغول کرده است. از آنجایی که در این شرایط نابسامان هنوز سفر در کشور، انجام و مسافران وارد شهرها می‌شوند و فرودگاه و ترمینال‌ها و ایستگاه‌های قطار فعال هستند، دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی دور از ذهن نبوده و حتی لازم به نظر می‌رسد. خوشبختانه مراکز اقامتی که فعال هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارند محیط واحدهای اقامتی را برای پذیرش و اسکان مسافرین آماده‌سازی و ایمن نمایند. اما اقدامات خودجوش آغاز شده نیاز به مدیریت واحد و یکسان‌سازی و البته نظارت و آموزش دارد. لذا معاونت گردشگری کشور با توجه به این نیاز اقدام به تشکیل ستاد و کارگروه‌های تخصصی در این رابطه کرده که در حال تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های یکسان‌سازی برنامه پیشگیری و کنترل کرونا جهت مراکز اقامتی کشور می‌باشند.  اولین قدم در این راه، تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای هر بخش از واحدهای اقامتی اعم از پذیرش، رستوران، خدمات، آشپزخانه، خانه‌داری، انبار و...‌ می‌باشد. محسن صلحی - سرارزیاب استانداردسازی هتل‌ها و کارشناس ارشد HSE در هتل

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     مقالات و یادداشت ها
دستور وزیر گردشگری در خصوص نحوه فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی

دستور وزیر گردشگری در خصوص نحوه فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری در رابطه با آغاز فعالیت تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی اظهار داشت: تمامی مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، واحدهای پذیرایی و گردشگری در سراسر کشور برای شروع فعالیت دوباره خود در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام و پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرده‌اند. "علی‌اصغر مونسان" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: همه تأسیسات گردشگری در مناطق سفید باید آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به مسافران احتمالی در تعطیلات عید فطر را داشته باشند. "مونسان" در ادامه گفت: از هفته گذشته نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی ما در سطح استان‌ها و کشور شروع شده است و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری به شکل مرتب کنترل می‌شوند.  وی افزود: وزارت بهداشت نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و ابلاغیه‌ای را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ارسال و تمامی بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای خود را برای این نظارت بسیج کرده است. وزیر گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل‌ توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف معنوی، زیارت و کار در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود همزمان با عید سعید فطر، حجم این سفرها افزایش پیدا کند. به این منظور دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، آمادگی لازم برای مدیریت هوشمند این سفرها را دارد. "علی‌اصغر مونسان" در ادامه گفت: در مناطق و استان‌هایی که وزارت بهداشت وضعیت سفید اعلام کرده است به مدیران کل استان‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردیم تا مراکز و تأسیسات گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خدمات شایسته به مردم ارائه کنند. وی در پایان گفت: با هماهنگی که با جامعه هتلداران کشور انجام شده است، تمامی هتل‌ها برای ارائه خدمات ایمن همراه با حفظ سلامتی مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌های سراسر کشور، اظهار داشت: از روز اول سلامت میهمانان برای هتلداران در اولویت قرار داشت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد. "جمشید حمزه‌زاده" با اعلام اینکه پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است، ابراز داشت: ضمن اینکه پروتکل‌ها رعایت می‌شود، هتل‌ها به طور مرتب ضدعفونی شده، تمامی مهمانان بدون استثنا تب‌سنجی می‌شوند و سلامت کارکنان هتل‌ها نیز مداوم کنترل می‌شود تا بدون دغدغه بتوانند خدمات شایسته‌ای را در راستای تأمین سلامت گردشگران ارائه کنند. "حمزه‌زاده" افزود: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با وزارت گردشگری و وزارت بهداشت داریم، این اقدامات به نحو احسن انجام شده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور در ایّام بحران کرونا، اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل ما در درجه اول کارکنان هتل‌ها بودند. نزدیک به 80 هزار نفر نیروی کار در بخش هتل‌ها و در کل صنعت گردشگری نیز 240 هزار نفر فعالیت می‌کنند که از روز اول تعداد زیادی از آن‌ها بیکار شدند. وی تصریح کرد: دغدغه اکثر هتلداران این بود تا جایی که ممکن است حقوق آن‌ها را تأمین کنند. در حقیقت مشکل اصلی ما حفظ اشتغال بود. در درجه بعدی درآمد هتل‌ها صفر شد و نه ‌تنها طی سه ماه گذشته درآمدی نداشتیم بلکه هزینه مازاد نیز داشتیم. رئیس جامعه هتلداران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران در پایان گفت: جامعه هتلداران طی سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه بالغ بر 4500 میلیارد تومان ضرر مالی کرده است و برای جبران بخشی از این خسارت، خواستار تسهیلاتی مانند دریافت بیمه بیکاری، بخشودگی سهم بیمه کارفرما تا پایان شهریور و... است.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
استفاده از پادکست برای معرفی گردشگری ایران در سال ۹۹

استفاده از پادکست برای معرفی گردشگری ایران در سال ۹۹

"محمد ابراهیم لاریجانی" مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در گفتگو با هتل‌نیوز، اظهار داشت: ابزارهای مختلفی برای تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها و خدمات گردشگری وجود دارد که در سال گذشته برخی از این ابزارها به سبد اقلام تبلیغات گردشگری کشور اضافه شد و یا توسعه یافت. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: امسال قصد داریم تا تولید و حمایت از تولید پادکست‌های گردشگری را برای معرفی ایران در خارج از کشور به زبان‌های مختلف و همچنین توسعه گردشگری داخلی در دستور کار قرار دهیم. "لاریجانی" همچنین گفت: استفاده از پادکست در مقابل ویدئو، عکس، کلیپ، کاتالوگ و سایر اقلام با استقبال و رشد فراگیری در خارج از ایران مواجه است و هزینه تولید آن نیز پائین‌تر است. وی در پایان گفت: فعالان گردشگری و بخش خصوصی نیز می‌توانند از این ابزار رو به رشد و مقرون به‌صرفه استفاده کنند. فارغ‌التحصیلان گردشگری و استارت‌آپ‌ها روی تولید پادکست به زبان‌ کشورهای بازار هدف و برای موضوعات مختلف سفر و گردشگری، کار کنند.

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
سایه ورود "کرونا" و FATF بر سر بازارهای سه‌گانه

سایه ورود "کرونا" و FATF بر سر بازارهای سه‌گانه

طی دو روز گذشته، بازارهای ایران همزمان با دو خبر منفیِ تأثیرگذارِ جدی، مواجه شدند. از یک سو، انتشار خبر شیوع ویروس "کرونا" در تعدادی از شهرهای کشور و از سوی دیگر، تصمیم کارگروه اقدام مالی یا همان FATF برای بازگرداندن ایران در لیست سیاه، تأثیر قابل توجهی بر بازارهای سه‌گانه سهام، ارز و طلا داشت. اپیدمی ویروس "کرونا" که از نظر قربانی گرفتن از ویروس "سارس" سبقت گرفته است به طور طبیعی سمت و سوی سرمایه‌گذاران و در نتیجه بازارهای مختلف را تغییر می‌دهد. در این مواقع، سرمایه‌گذاران به سمت بازارهایی می‌روند که امن‌تر و نقد شوندگی بالاتری داشته باشد. بر همین اساس، بازار سهام جذابیت خود را از دست می‌دهد و بازارهایی مانند ارز و طلا تقویت می‌شود. افت و خیز بازار سهام تأثیری که ویروس "کرونا" بر بازار سهام ایران داشت، تفاوت زیادی با سایر کشورهای دنیا دارد. این در حالیست که علاوه بر کرونا، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نیز ریسک بزرگی برای بازار محسوب می‌شود. با این حال در پایان ساعت کاری، بورس اوراق بهادار تهران با رشد 3 هزار و 111 واحدی برابر با 65 صدم درصد به رکورد تاریخی 481 هزار و 867 واحد رسید. در ابتدای شروع به کار بورس تهران، شاخص با افت شدیدی مواجه شد به طوری که این افت به 11 هزار و 500 واحد رسید اما به تدریج و با دخالت نهاد ناظر بازار و حقوقی‌ها و همچنین جو خوشبینی که میان سهامداران وجود دارد، ورق در بورس برگشت و ریزش به رشد تبدیل شد. در این روز، کف و سقف شاخص 14 هزار و 747 واحد اختلاف داشت که ناشی از ریزش شاخص به 467 هزار و 120 واحد تا رشد به 481 هزار و 867 واحدی بود. بدین ترتیب با وجود تمام ریسک‌ها، بورس تهران روز مثبتی را در کارنامه خود ثبت کرد. بازدهی این بازار از ابتدای سال جاری تا امروز با 7169 درصد در آستانه 170 درصد قرارگرفته که تمام بازارهای رقیب را پشت سر گذاشته است. رشد نرخ دلار در بازار ارز علاوه بر بازار آزاد، نرخ رسمی ارزهای عمده در صرافی ملی ایران نیز با رشد بالایی همراه شد. در حالیکه روز چهارشنبه نرخ فروش دلار در این صرافی مرجع که نرخ صرافی‌ها براساس آن تعیین می‌شود، 14 هزار و 200 تومان بود، روز شنبه این نرخ به 14 هزار و 530 تومان رسید که 330 تومان معادل 3.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد. نرخ یورو نیز در صرافی ملی نسبت به روز چهارشنبه 180 تومان معادل 1.1 درصد، رشد داشت. در روز چهارشنبه نرخ فروش این ارز، 15 هزار و 400 تومان اعلام شد و شنبه به 15 هزار و 580 تومان رسید. این در حالیست که در بازار غیر رسمی، نرخ دلار آمریکا با شیب صعودی به 14 هزار و 700 تومان رسیده است. البته در برخی از کانال‌ها نرخ 15 هزار تومان نیز برای این ارز اعلام شد. رکوردشکنی سکه  همراه با رشد بالای قیمت ارز، در بازار سکه و طلا نیز شاهد رکوردشکنی قیمت‌ها بودیم. در این روز، نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید رکورد تاریخی 5 میلیون و 600 هزار تومان را رد کرد و به 5 میلیون و 602 هزار تومان رسید که 264 هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به 5 میلیون و 507 هزار تومان رسید که 195 هزار تومان افزایش داشت. همچنین نیم سکه با رشد 110 هزارتومانی به 2 میلیون و 903 هزار تومان و ربع سکه با 60 هزار تومان رشد به یک میلیون و 753 هزار تومان رسید. در بازار طلا نیز هر گرم طلای 18 عیار نرخ تاریخی 575 هزار و 300 تومان را تجربه کرد که 26 هزار و 800 تومان بیش از روز کاری هفته قبل است. قاسم پاک‌نژاد - کارشناس روابط‌عمومی

ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1399     مقالات و یادداشت ها
چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و چهارمین نشست کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور معاون گردشگری کشور و اعضای دستگاه‌های عضو در سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد. معاون گردشگری کشور در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات وزارت بهداشت در کنترل و مدیریت شیوع کرونا، اظهار داشت: اولویت اول، حفظ سلامتی مردم است و در این راستا تاکنون سه پروتکل بهداشتی به مراکز و تاسیسات گردشگری ابلاغ شده است. "ولی تیموری" ابراز داشت: از زمانی که تردد میان استان‌ها آغاز شد، بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری برای سفرهای اضطراری و کاری نیز انجام شده است. "تیموری" با اشاره به بازگشایی تعدادی از اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر، گفت: باید برای سفرهای معنوی افراد به عنوان دستگاه‌های خدمان‌رسان در قالب سفر هوشمند فکری شود تا در مراکز اقامتی مجوزدار اقامت کنند. معاون گردشگری در ادامه تاکید کرد: بازگشایی تاسیسات گردشگری به هیچ عنوان اجباری نیست و تنها افرادی که تمایل دارند می‌توانند مراکز اقامتی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز کنند. وی در پایان افزود: پروتکل‌های بهداشتی عمومی در حوزه گردشگری را آماده و تهیه کردیم و اگر حوزه‌ای در زنجیره سفر درگیر است، باید پروتکل‌های تخصصی را تهیه کند. در این جلسه مصوب شد، پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده در اختیار تمام ذی‌نفعان قرار بگیرد و اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه نیز توسط صدا و سیما صورت پذیرد تا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، کمک شود. همچنین مصوب شد تا دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و ... نظارت‌های لازم برای سفرهای احتمالی مردم بعد از ماه مبارک رمضان را انجام دهند تا افراد سودجو با نتوانند با اقداماتی از جمله اجاره مراکز اقامتی غیربهداشتی باعث پیچیده‌تر شدن سفرها شوند. گزارش تصویری این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...