به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به لغو سفر هیات گردشگری ایران به روسیه به دلیل شیوع موج جدید کرونا در این کشور، ظهار داشت: در شرایط فعلی فقط چند نفر از روسای تشکلها در حد محدود وزیر گردشگری را در سفر به روسیه همراهی میکنیم. "ابراهیم پورفرج" با بیان اینکه در این سفر قرار است تفاهمنامه لغو روادید گروهی بین وزرای گردشگری دو کشور به امضا برسد، گفت: مذاکره با برخی آژانسهای طرف روس را آغاز کردهایم که ایران را جزو برنامههای خود قرار دهند. "پورفرج" همچنین گفت: جامعه تورگردانان نیز در تلاش برای مذاکره با اتحادیههای تورفرست است که نتیجه آن منجر به جذب گردشگر شود. وی افزود: تلاشمان این است تا با لغو روادید گروهی، روند ورود و خروج گردشگر بین دو کشور را بالعکس کنیم و به نفع ایران تغییر دهیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران تصریح کرد: روسها با وجود روابط خوب سیاسی، شناخت کافی از ایران ندارند و در انتخاب مقصد گردشگری به ایران فکر نمیکنند. ما باید این پتانسیل را با افرایش رفت و آمدها و شناساندن ایران به آنها تقویت کنیم. وی در پایان گفت: ما در طول سال در بیش از ۱۱ نمایشگاه بینالمللی شرکت میکنیم اما چون روسیه تاکنون به عنوان مقصد گردشگری مطرح نبوده در نمایشگاههای این کشور حضور جدی نداشتهایم. روسیه از نظر گردشگری بازار بسیار خوبی است و برای آن پیشبینی مانند چین داریم.
ایجاد شده: 22/مهر/1399 آخرین ویرایش: 22/مهر/1399 اخبار داخلی
⭕️ معرفی هتلهای مطرح در دنیا 🎥 هتل Westin در کشور مکزیک - ساحل لوس کابوس 🔹 این هتل دارای ۲۲۳ اتاق است که هر یک از آنها نمایی به اقیانوس را در اختیار میهمانان خود قرار میدهند. 🔹 اتاقهای خنک این اقامتگاه دارای آشپزخانه، حمام با سنگ مرمر و بالکن با چشمانداز دریا هستند. 🔹 در این اقامتگاه همچنین امکانات رفاهی مانند اسپا، رستوران، کافیشاپ، سالن بدنسازی، زمین تنیس و استخر روباز نیز وجود دارد.
ایجاد شده: 20/مهر/1399 آخرین ویرایش: 20/مهر/1399 TV
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبهها و ساماندهی تعطیلات به افزایش مسافرت در کشور کمک میکند، اظهار داشت: از این ایده و ابتکار، حمایت و استقبال میکنیم. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور ابراز داشت: به عنوان متولیان سفر، موظف به حمایت از هر ایده و فکر موثری در رونق و توسعه سفر هستیم. "ولی تیموری" افزود: طی سالیان گذشته اقدامات زیادی با عناوین مختلف مانند "تعطیلات زمستانه" در رابطه با ساماندهی تعطیلات انجام شده است. وی در پایان گفت: وزارت گردشگری به عنوان متولی سفر برای ایجاد اقدامات بیشتر نیازمند تصحیح و تدوین قانون و ایجاد هماهنگی در سطح دستگاههای مرتبط هستیم.
ایجاد شده: 14/مهر/1399 آخرین ویرایش: 14/مهر/1399 اخبار داخلی
آئین گشایش گذر گردشگری آب و آتش همزمان با آخرین روز از هفته گردشگری و آغاز هفته تهران با حضور جمعی از مسئولین و فعالان گردشگری و فرهنگی کشور و شهر تهران در محل بوستان آب و آتش، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباسآباد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه تورگردانان ایران از جمله حاضرین در این مراسم بودند. مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباسآباد در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: گذر گردشگری آب و آتش، توانسته با نگاهی استارتآپ محور در این ایام حرفی برای گرفتن داشته باشد. "محمدحسین حجازی" همچنین ابراز داشت: مجموعه گذر گردشگری آب و آتش امروز به عنوان یکی از مجموعههای تهران جدید، افتتاح و به خدمات گردشگری پایتخت اضافه میشود. در این مراسم همچنین جمعی از مسئولان و روسای تشکلهای گردشگری حاضر نیز به ایراد سخنرانی پرداختند که در ادامه چکیدهای از مهمترین مطالب مطرح شده را مشاهده مینمائید. "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران مجموعههای تفریحی، سوغات و محصولات بومی و محلی هر کدام بخشی از زنجیره بزرگ صنعت گردشگری است. رویداد امروز و افتتاح این مجموعه نیز در راستای تکمیل زنجیره گردشگری شهر زیبای تهران است که میتواند برای مردم فراغت ایجاد کند. گذر آب و آتش به عنوان یک منطقه توریستی توانسته تا ابعاد مختلف گردشگری را دور هم جمع کند. انتظار داریم تا شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر در راستای توسعه گردشگری در کنار ما باشند زیرا بدون شک توسعه گردشگری در کشور با همفکری و همدلی میان تمام دستگاهها محقق خواهد شد. "حسن خلیلآبادی" رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در شورای شهر تلاش کردهایم تا گردشگری را جزو اولویتها و مقولههای اصلی قرار دهیم. تهران با وجود جاذبههای متعدد و گسترده باید مقصد گردشگری باشد اما متاسفانه این امر به دلیل نوع نگاه مدیریت شهری، محقق نشده است. در برنامه سوم برای شهرداری تهران، سازمان گردشگری در نظر گرفته شده است که امیدواریم این سازمان در این دوره شورا تشکیل شود. کرونا تمام میشود و میگذرد ولی گردشگری و توریسم باید حرف اول را در ایران علیالخصوص پایتخت بزند. گردشگری هنوز برای مسئولان شناخته شده نیست و از سویی بخش خصوصی نیز زمینه کمتری برای حضور در این صنعت دارد. گردشگری تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند و بخش خصوصی سرمایهگذاری نکند، توسعه پیدا نمیکند. "ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران سالها پیش در مرکز مطالعات گردشگری در پی این بودیم تا مدت زمان اقامت گردشگران در تهران را افزایش دهیم ولیکن متاسفانه بنا به دلایلی، میزان اقامت توریستها در تهران به جای افزایش از ۲ به یک شب کاهش یافت. در سطح اول گردشگری دنیا تمامی رویدادها و نمایشگاههای بزرگ توسط شهرداریها و با حضور شهرداران برگزار میشود اما در ایران شهرداریها و شهرداران تمایل چندانی برای ورود به حوزه گردشگری و موضوعات مرتبط با آن ندارند. افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در تهران مساوی است با ضریب اشغال بالاتر هتلها، هزینه کرد بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر که امیدوارم با اقداماتی نظیر راهاندازی گذر گردشگری آب و آتش، مشکلات ورود و اقامت گردشگران در پایتخت رفع شود. در این مراسم همچنین از بازی "تهران دورت بگردم" با محوریت معرفی جاذبههای گردشگری پایتخت، رونمایی بعمل آمد.
ایجاد شده: 13/مهر/1399 آخرین ویرایش: 13/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، روز گذشته و در جریان نشست مشترک اعضای هیاتمدیره جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی کشور و روسای هیاتمدیره انجمنهای حرفهای بومگردی استانهای کشور با معاون گردشگری کشور، جشنواره گردشگری پایدار روستایی به صورت رسمی آغاز به کار کرد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست ضمن تبریک مجدد هفته گردشگری به اهمیت تشکلها اشاره کرد و اظهار داشت: تشکلهای حرفهای میتوانند نقش مهمی برای بهبود شرایط و اوضاع ایفا کنند. جامعه حرفهای بومگردی متشکل از افراد متخصصی است که بر تمامی امور این حوزه اشراف کامل دارد و نگاه ما نیز به تشکل حرفهای دقیقاً چنین چیزی بود که شاهد هستیم. معاون گردشگری کشور همچنین به اهمیت همافزایی و مشارکت بخش خصوصی و دولت در کنار یکدیگر اشاره کرد و ابراز داشت: معاونت گردشگری به عنوان بخشی از بدنه دولت از جایگاه سیاسی برخوردار است که برای ورود به برخی مسائل محدودیتهایی دارد. وظیفه تشکلها این است که در چنین حوزههایی ورود کنند. "ولی تیموری" با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری روستایی، گفت: با توجه به شعار انتخابی سازمان جهانی گردشگری برای روز گردشگری، به طور جدی حمایت از موضوع گردشگری روستایی را جزو اهدافمان قرار دادهایم و امیدواریم با کمک تشکل اقامتگاههای بومگردی به عنوان بخش مهمی از گردشگری روستایی به راهکارها و ابتکار عملهای بهتری در این راستا دست پیدا کنیم. "تیموری" افزود: جامعه روستایی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد. نسل جوان ما در روستاها، مهاجرت به شهرها را ترجیح میدهند که این آسیب بزرگی است و اگر این روند ادامه داشته باشد، گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور حذف خواهد شد. در آینده با برگزاری جلسات تکمیلی، تخصصی با مشارکت جامعه دانشگاهی به شناسایی راهکارهایی برای این آسیب میپردازیم و برای این مسیر برنامهریزی میکنیم. معاون گردشگری کشور در خصوص برنامههای در حال انجام در حوزه گردشگری روستایی، گفت: هماکنون در حال تهیه و تدوین سند توسعه بخش گردشگری روستایی هستیم که در سال جاری تکمیل میشود و نقشه راهی برای این حوزه خواهد بود. در این سند به موضوع بومگردی که جزء مهمی از گردشگری روستایی است تاکید خواهد شد. وی افزود: در زمینه دستهبندی روستاها قالبی که برای شهرها انجام دادیم را در مورد روستاها نیز اعمال خواهیم کرد و بر این اساس هیچ روستایی از لیست روستاهای هدف گردشگری حذف نخواهد شد بلکه در یکی از چهار دسته دوستدار گردشگر، متعهد به توسعه گردشگری، روستای هدف و روستای مقصد گردشگری طبقهبندی میشود. "تیموری" در ادامه از موافقت وزیر گردشگری در خصوص صدور و تمدید مجوزها با دو امضای مدیر کل استان و رئیس جامعه تشکل حرفهای، خبر داد و در خصوص موضوع نرخ بیمه نیز توضیحاتی را ارائه کرد. این مقام مسئول گردشگری کشور در رابطه با بسته حمایت گردشگری که در دولت در حال تدوین است نیز گفت: در این بسته واحدهای بومگردی در قالب بنگاه دیده شدهاند و ما در تلاش هستیم این فعالیت را به شکل یک کار رسمی و اشتغالزا معرفی کنیم که البته داشتن کد بیمه کارگاه و کد رسمی اشتغال برای پرسنل جزو ملزومات این کار است. وی در خصوص عدم تناسب بین کیفیت و کمیت واحدهای بومگردی در کشور نیز توضیح داد: در ابتدای کار، ضوابط محکمی وجود نداشت و به همین دلیل مجوزهای بسیاری داده شد و این واحدها با سرعت رشد کردند. هماکنون مجموعه مقررات و رتبهبندی اقامتگاههای بومگردی نهایی شده و در حال آموزش ارزیابان هستیم. معاون وزارت گردشگری درباره تعیین تعرفه و نرخهای واحدهای بومگردی، گفت: بر اساس بخشنامهای که از سال گذشته تصویب و ابلاغ شده است، واحد بومگردی نرخ پیشنهادی خود را به تشکل اعلام و پس از تائید و امضای استان و تشکل، نرخگذاری نهایی انجام میشود و هر روندی غیر از این تخلف است. وی همچنین درباره نحوه تعیین نرخهای پیشنهادی، تاکید کرد: نرخها با نگاه رقابتپذیری خدمات تعیین شود و اینگونه نباشد که منطقهای به دلیل نرخگذاری بالا از مقصد گردشگری کشور خارج شود. معاون گردشگری کشور در رابطه با توافق صورت گرفته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: هر نقطهای که از لحاظ زیرساخت فناوری دچار مشکل است، اعلام و گزارش کنید. این قول صد درصد را از وزیر ارتباطات گرفتهایم که هر مشکلی در این راستا پیگیری و مرتفع خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت آموزش واحدهای بومگردی، بیان داشت: مجموعهای در قالب آموزشهای عمومی و تخصص آماده شده است که بومگردیها را نیز شامل میشود و واحدها ملزم به رعایت آن هستند. معاون گردشگری کشور همچنین طرح سفرهای خانه به خانه و سفرهای خانوادگی که از سوی این تشکل مطرح شد را مفید دانست و گفت: با توجه به فضای کنونی، این نوع سفرها میتوانند سفرهای قابل دفاع و فرهنگسازی باشند که اگر سفر را در مسیر تخصصی هدایت کنیم، آسیبها نیز کاهش پیدا میکند. در پایان این جلسه از جشنواره گردشگری روستایی توسط معاون گردشگری رونمایی شد. این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و ایده شروع آغاز به کار کرده و تا پایان آذرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. گردشگری خلاق و کسبوکارهای بوم گردشگری، اقامتگاههای دوستدار محیط زیست، کسبوکارهای پایدار، ارتباط با خوراکهای بومی با بوم گردشگری، احیای رویدادها و مناسبتها در بستر گردشگری، نقش اقامتگاه بومگردی در معرفی و احیای میراث ناملموس، و صنایعدستی و تولیدات بومی در ارتباط با توسعه گردشگری جامعه بنیاد، مهمترین سرفصلهایی است که برای جشنواره گردشگری روستایی، تعریف شده است.. همچنین برگزاری کارگاههای توانافزایی و برگزاری نشستهای تخصصی با فعالان مرتبط به حوزه بومگردی در استانها از جمله برنامههای جانبی این جشنواره است.
ایجاد شده: 13/مهر/1399 آخرین ویرایش: 13/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقد است اگر دولت فقط یک ماه سایه و چتر خود را از روی گردشگری بردارد و کاری به کار بخش خصوصی نداشته باشد، شاهد اتفاقات شگرفی در این حوزه خواهیم بود. "حرمتالله رفیعی" ضمن طرح این پیشنهاد، اظهار داشت: در حال حاضر دولت دست و پاگیر فعالیت بخش خصوصی شده است و به نظر میرسد برنامهای هم برای راهاندازی گردشگری در کشور ندارد. "رفیعی" ابراز داشت: بخش خصوصی و فعالان این حوزه، سرمایه و زندگی خود را پای گردشگری گذاشتهاند و بهتر است برای دفاع از این حوزه حتی در هیات دولت حضور پیدا کنند. وی همچنین گفت: اگر فعالان گردشگری در جلسات هیات دولت حضور داشته باشند، میتوانند با ارائه راهکارهایی علاوه بر کمک به وزارت بهداشت، شرایطی را ایجاد کنند که با رونق گردشگری، چرخه اقتصادی نیز به چرخه درآید.
ایجاد شده: 12/مهر/1399 آخرین ویرایش: 12/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نایبرئیس کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با حضور وزیر گردشگری در جلسه اخیر این کمیسیون، اظهار داشت: وزیر گردشگری در این کمیسیون بر ضرورت تقویت اعتبارات ایجاد زیرساختهای گردشگری و حمایت از ایجاد بازارچههای صنایع دستی تاکید کرد. "حجتالاسلام محمدرضا میرتاجالدینی" ابراز داشت: وزیر گردشگری همچنین درباره بودجه وزارتخانه متبوع خود نقطه نظراتی را مطرح کرد و اظهار داشت که این وزارتخانه کمترین بودجه را دارد. "میر تاجالدینی" افزود: مونسان در این جلسه تاکید کرد که بیشترین کارهای این وزارتخانه مشارکتی است و به صورت مردمی و با کمک بخش خصوصی انجام میشود. وی همچنین گفت: طبق گفته وزیر گردشگری، سهم ما در گردشگری به نُرمهای جهانی نزدیک میشود و در حال حاضر سهم ۶.۸ درصدی از GDP را داریم که نُرم جهانی ۱۰ درصد است.
ایجاد شده: 12/مهر/1399 آخرین ویرایش: 12/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت در رابطه با "ُسفر کارت" اظهار داشت: هر فرد برای استفاده از تسهیلات "سفر کارت" بانک ملت ۱۵۰ روز مهلت و پس از استفاده برای بازپرداخت این تسهیلات یک ماه تنفس دارد. اقساط به مدت ۱۸ ماه با سود تسهیلات ۴ درصد دریافت میشود. "هادی سپانلو" ابراز داشت: مهمترین نکته در استفاده از "سفر کارت" انجام سفر هوشمند با رعایت شیوهنامههای بهداشتی مورد تائید ستاد ملی کروناست. وی افزود: به زودی شرایطی ایجاد میشود تا افراد بتوانند در محیط "وب" برای دریافت سفر کارت تقاضا بدهند.
ایجاد شده: 12/مهر/1399 آخرین ویرایش: 13/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، در مراسمی با حضور وزیر گردشگری و مدیرعامل بانک ملت، تفاهمنامه استفاده از سفر کارت بانک ملت به عنوان راهکاری برای رونق بازار سفر، منعقد شد. در این مراسم همچنین از سفر کارت بانک ملت با اعتبار ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر با بازپرداخت ۱۸ ماهه و سود تسهیلات ۴ درصدی، رونمایی شد. سفر کارت ملت به هر فرد متقاضی سفر اعطا میشود و افراد میتوانند برای خرید تور از دفاتر خدمات مسافرتی مجاز، اقامت در مراکز اقامتی رسمی و تحت نظارت میراثفرهنگی و مراکز رسمی فروش صنایعدستی، از این سفر کارت که مهلت اعتبار آن ۵ ماهه است، استفاده کنند. وزیر گردشگری کشور در این مراسم با اشاره به اینکه "سفر کارت ملت" با نمونههای مشابه قبلی متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: پروسهای که تاکنون طی شده نشاندهنده این است که این طرح موفق خواهد بود. "علیاصغر مونسان" در این خصوص اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگیهای "سفر کارت ملت" این است که نرخ سود آن ۴ درصد است که نرخ بسیار پائینی است. وی همچنین گفت: اجرای این طرح میتواند زنجیرهای از مشاغل را شامل شود و با توجه به این که گردشگری یک زنجیره وسیع است، سفر کارت میتواند موجب رونق اقتصادی در بخشهای مختلف شود. مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران نیز با تاکید بر این موضوع که سفر کارت ملت نسبت به نمونههای قبلی نرخ سود کمتری دارد، اظهار داشت: پیش از این نیز تجربه اجرای سفر کارت را داشتهایم اما سفر کارتهای قبلی نرخ بهره بالایی داشت به گونهای که گاهی به ۱۸ درصد میرسید. "حسین اربابی" همچنین گفت: اجرای این طرح، یک محرک جدید در بازار سفر ایجاد خواهد کرد و میتواند باعث رونق سفر و گردشگری در کشور شود.
ایجاد شده: 9/مهر/1399 آخرین ویرایش: 9/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مراسم رسمی روز جهانی گردشگری در ایران، یکشنبه 6 مهرماه با حضور وزیر گردشگری و معاونان، جمعی از مدیران، دستاندرکاران و فعالان حوزه گردشگری در بخشهای دولتی و خصوصی و همچنین اصحاب رسانه در محل هتل "ارم" تهران، برگزار شد. در ادامه، گزیدهای از مهمترین اظهارات "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این مراسم را مشاهده مینمائید. با وجود پیگیریهای متعدد، نتوانستیم آنطور که باید با حجم بالا به طور مستقیم و پررنگتر از صنعت گردشگری حمایت کنیم. شیوع ویروس کرونا، سختترین شرایط را برای گردشگری جهانی ایجاد کرد و صدها میلیارد دلار خسارت فقط به بخش گردشگری وارد شده است. ارتقای جایگاه صنعت گردشگری کشور و همگرایی بین همه بخشها و فعالان حوزه گردشگری کشور، دو اتفاق مهم بود که در چند سال گذشته در صنعت گردشگری کشور اتفاق افتاد. هم در بخش نرمافزاری و هم در بخش سختافزاری شاهد رشدهای خوبی در بخش گردشگری کشور بودیم. در بخش نرمافزار، محصولات جدیدی به چرخه گردشگری، اضافه و گردشگری بومگردی در کشور به طور جدی دنبال شد و رونق پیدا کرد. گردشگری به عنوان یک موضوع جدید در حوزه گردشگری جزو محورهای برنامههای وزارتخانه قرار گرفته و به زودی تفاهمنامهای برای حمایت از این بخش با وزیر جهاد کشاورزی به امضا خواهیم رساند. چند سالی است که روی موضوع جدیدی با عنوان گردشگری معدن تمرکز کردهایم و خوشبختانه نخستین مجوز گردشگری معدنی در زنجان صادر شد. کاروانسراهای کشور به عنوان بناهای تاریخی ارزشمند و هویتی کشور که رها شده و در حال تخریب بودند در اختیار صنعت گردشگری قرار گرفتند. سند توسعه گردشگری حدود یک سال و نیم در بخشهای مختلف دولت و کمیسیونها در حال بررسی بود و در آن برای ۱۷ یا ۱۸ دستگاه اجرایی، حکم تعیین شده و آنها را موظف به همکاری با صنعت گردشگری کرده است. سند اقدام ملی نیز با مشارکت سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در حال تهیه و تنظیم است که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم آن را به اتمام برسانیم و رونمایی کنیم. بیش از ۲۴۰۰ طرح گردشگری در کشور با هزینهای بالغ بر ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که فضاهای اقامتی، گردشگری و تفریحی کشور را تکمیل میکند. در دولت تدبیر و امید، ۴۹۷ هتل و اقامتگاه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تخت به مجموعههای اقامتی و گردشگری کشور اضافه شد.
ایجاد شده: 7/مهر/1399 آخرین ویرایش: 7/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور به مناسبت آغاز هفته گردشگری و به منظور اعلان برنامههای وزارت گردشگری و ادارات کل استانی در این هفته، صبح روز شنبه ( 5 مهرماه ) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن "فجر" وزارت گردشگری برگزار شد. مشروح اظهارات معاون گردشگری کشور در رابطه با موضوعات مختلف حوزه گردشگری کشور را در ادامه مشاهده مینمائید. زنجیره تامین خدمات گردشگری با فاجعه مواجه شده است در سطح بینالمللی شاهد ریزش ۶۵ درصدی حجم سفرها بودهایم که احتمال افزایش آن نیز به طور جدی وجود دارد. کشورهای مختلف اقداماتی را برای بازگشاییها و به جریان انداختن مجدد گردشگری انجام دادهاند اما تمامی مدیران صنعت گردشگری دچار تردید هستند. بر اساس اعلام دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، ۵۳ درصد کشورها روند تسهیلگری در زمینه گردشگری را آغاز کردهاند. از سوی دیگر تاکنون فقط ۳ کشور در سطح دنیا به طور کامل پروتکلهای بهداشتی و محدودیتها را حذف کردهاند. اولویت وزارت گردشگری، سلامت جامعه با در نظر گرفتن معیشت مردم و فعالان گردشگری است وزارت گردشگری با هماهنگی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت با تاکید بر بحث سلامت، معیشت مردم و فعالان حوزه گردشگری را نیز مدنظر قرار داده است. بر اساس مصوبه قانونی دولت و ستاد ملی کرونا، سفر با رعایت پروتکلهای بهداشتی تائید شده انجام میشود و هیچ محدودیتی هم ندارد. البته در برخی استانها با توجه به اختیارات واگذار شده به دستگاههای استانی، گاهی اوقات شاهد محدودیتهایی هستیم. پروتکل سفرهای خارجی تدوین شده و در انتظار تصویب و ابلاغ ستاد ملی کروناست در ابعاد بینالمللی نیز اقداماتی برای ورود گردشگران خارجی به کشور و سفر هموطنان به خارج از کشور انجام شده است. در تدوین پروتکلهای سفر خارجی همه تلاشها برای اتخاذ نظرات تمامی دستگاههای مرتبط با موضوع سفر و گردشگری، صورت گرفته است. پیشنویس پروتکل سفرهای خارجی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و امیدواریم هر چه سریعتر، تصویب و ابلاغ شود. اجرای برنامههای هفته گردشگری با محوریت توسعه روستایی برنامههای امسال هفته گردشگری با محوریت شعار سازمان جهانی گردشگری، تدارک و برنامهریزی شده است. برنامه رسمی وزارت گردشگری با حضور شخص وزیر و تعداد محدودی به شکل حضوری و آنلاین با ۳۱ استان کشور در محل هتل "ارم" تهران برگزار خواهد شد. ارائه گزارش عملکرد در سطوح استانی و کشور، رونماییها و افتتاح پروژههای گردشگری به صورت آنلاین، سرفصل برنامههای روز جهانی گردشگری خواهد بود. علاوه بر وزارت گردشگری وادارات کل استانی، بخش خصوصی و مراکز علمی و آموزشی نیز برنامههای متنوعی را برای گرامیداشت هفته گردشگری تدارک دیدهاند. شعار "گردشگری و توسعه روستایی" و تحقق اهداف آن، محور فعالیتها و اقدامات وزارت گردشگری در یکسال آینده خواهد بود. از جمله برنامههای وزارت گردشگری در این حوزه برای سال آینده، تدوین سند توسعه گردشگری روستایی و عشایری است به عنوان نقشه راه توسعه گردشگری روستایی، تمامی بایدها و نبایدها، ارزشها و چارچوبهای این بخش را مشخص کرده است. بیکاری ۹۰۰ هزار نفر در حوزه سفر و گردشگری ایران بر اساس اعلام شورای جهانی سفر در سال گذشته میلادی، بالغ بر ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در بخش سفر و گردشگری ایران فعال بودهاند. در خوشبینانهترین حالت، هماکنون یک سوم از این تعداد نیروی انسانی در بخشهای مختلف حوزه گردشگری، فعالیت دارند. البته آمار دقیقی در زمینه تعطیلی و بیکاریها وجود ندارد زیرا عدد و ارقام موجود صرفاً شامل افراد بیمه شده و دارای کد بیمه کارگاهی است. بسیاری از فعالان حوزه سفر و گردشگری به صورت فصلی فعالیت هستند که بیمه شده نیستند و آمار دقیقی از بیکاری این گروه وجود ندارد. تا نیمه اول مردادماه ۱۲ هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری خسارت وارد شده است و مرحله سوم برآورد خسارت نیز در حال انجام است. از سوی دیگر بر اساس آخرین اطلاعات که مربوط به هفته گذشته است، 600 میلیارد تومان پرونده از سوی فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانکها ارسال شده که از این میان مبلغ 250 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. گردشگری در ایران جایگاه ویژهتری نسبت به سایر کشورها دارد "علیرضا بای" رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت گردشگری نیز در این نشست خبری مطالبی را به شرح زیر مطرح کرد. واژه گردشگری به صورت ناخودآگاه ما را به یاد رفاه و اقتصاد میاندازد. صنعت گردشگری در ایران اهرمی است برای رهایی از اقتصاد مبتنی بر نفت و به همین دلیل جایگاه ویژهای در کشور دارد. آسیبهای کرونا در حوزه گردشگری، سراسر دنیا حتی کشورهای با سابقهای مانند اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. دولتها برای رونق مجدد گردشگری داخلی و خارجی در حال ارائه انواع سوبسیدها و بستههای حمایتی هستند.
ایجاد شده: 5/مهر/1399 آخرین ویرایش: 5/مهر/1399 اخبار داخلی
🔴 طرح نرخگذاری اروپایی (European Plan) نرخ یک شب اقامت که شامل هیچ وعده غذایی نمیشود. در این نرخ فقط اتاق محاسبه میشود و بقیه هزینهها به عهده میهمان است. غذای تهیه شده توسط هتل به صورت جداگانه و با در نظر گرفتن مالیات و انعام برای میهمان محاسبه و سرو میشود. طرح اروپایی فقط به هتلهای اروپا محدود نمیشود زیرا هتل های سراسر جهان نیز آن را ارائه میدهند.
ایجاد شده: 4/مهر/1399 آخرین ویرایش: 4/مهر/1399 مدیریت هتلداری