" حرمت الله رفیعی" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در مصاحبهای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری گفت ؛ اگر توقعات ما در ادوار گذشته از نمایشگاه برآورده نشده است باید بخش دولتی اهتمام ویژه ای داشته باشد و بخش خصوصی هم تلاش بیشتری کند. گردشگری از سال ۹۸ تا کنون روی خوشی به خودش ندیده است. از دفاتر خواهش کردیم که در نمایشگاه شرکت کنند. او ادامه داد ؛ امیدواریم کشورهای مقاصد سفر در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانیم مذاکراتی داشته باشیم. وی افزود ؛ اگر بتوانیم نمایشگاه را از یک بازار مکاره تبدیل به یک نمایشگاه واقعی نمائیم، عملا برداشت بهتری خواهیم داشت. " رفیعی " ضمن اعلام اینکه با معاون گردشگری توافقات برای تهاتر ملکی در نمایشگاه با سایر کشورها داشتهایم گفت ؛ کشورهای دیگر که بازار هدف ما هستند در تعیین تاریخ همزمان نمایشگاه باید مد نظر قرار گیرند. او گفت : نداشتن نمایشگاه یا عدم حضور در این نمایشگاه بینالمللی تهران، بلای جان بیشتری برای اهالی گردشگری است. نمایشگاه مختص بخش خصوصی است، بخش دولتی باید جلسات بیشتری با خصوصیها داشته باشد تا از نظراتشان استفاده نماید. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ضمن اعلام اینکه ؛ در وزارت گردشگری تصمیمگیرنده باید بخش خصوصی باشد تاکید کرد ؛ از اتفاقات پیشبینی شدهای که در اکسپو و جام جهانی قطر افتاد باید درس عبرت بگیریم.
ایجاد شده: 5/دی/1401 آخرین ویرایش: 5/دی/1401 اخبار داخلی
مجموعه گردشگری مهر و ماه جزِ اماکن عمومی بوده و نمی توان اماکن عمومی را به استناد ورود و یا سرویس دادن به افراد بی حجاب تعطیل کرد. دستگاه ناظر و یا دادستان می تواند به آن واحدی که به افراد بی حجاب سرویس می دهد بر اساس قانون تذکر، اخطار و درنهایت اقدام به تعطیلی آن واحد نماید ولی نمی تواند کل مجموعه را که به همه نوع مهمان و مسافر خدمات می دهد را یکجا پلمپ کند. مجتمع های رفاهی بین راهی همانند هتل و بیمارستان هستند. نمی توان به علت مثلا تخلفی در یکی از اتاق ها و یا کافی شاپ و یا تخلف پزشک و یا پرستاری کل هتل و یا بیمارستان را تعطیل کرد. این موضوع قابل پیگیری از طریق وزارت گردشگری و راه و شهرسازی است. متاسفانه کسب و کار در صنعت گردشگری گرفتار سلایق افرادی شده که هیچ اطلاعی از حال و روز و ظرافت های این صنعت ندارند. ادامه این وضعیت ودر این شرایط بحرانی، بیکار کردن هر شهروند ایرانی گناهی نابخشودنی است. رعایت و یا عدم رعایت حجاب مهمان و مسافر در اختیار مالک، بهره بردار و یا مدیر هتل ها و مجتمع های خدمات بین راهی و تورهای گردشگری نیست! مدیر این مجموعه ها بر اساس قانون هیچ گونه اختیاری در برخورد با مسافران به خاطر بی حجابی ندارند و عملا فقط می توانند توصیه کند آن هم با نصب برگه تذکر در هنگام ورود به مجموعه. مدیران اماکن گردشگری که پلیس و یا گشت ارشاد و قویه قهریه در اختیار ندارند که جلوی افراد فاقد حجاب را بگیرند و یا با آنان برخورد کنند. لذا رعایت حجاب و یا عدم آن در اختیار سرمایه گذار و بهره بردار اماکن گردشگری نیست و اصولا چنین حقی را هم ندارند که در این شرایط با بانوان درگیر شوند و محل کار و کسب خود را ناامن کنند! مجتمع رفاهی مهر و ماه همانطور که گفته شد همانند هتل و بیمارستان و مجتمع ها و پاساژهای تجاری و اماکن عمومی محسوب می شود. نمی توان مجتمع تجاری میلاد نور، گلستان، اوپال، پلادیوم و … را به خاطر ورود بانوان بی حجاب تعطیل و پلمپ کرد. احتمالا بایستی منبعد اتوبوس، قطار و هواپیما را هم متوقف و پلمپ کرد به دلیل اینکه در آن مسافری حجاب را رعایت نکرده است. رعایت حجاب و یا عدم تمکین مسافران به رعایت حجاب در ید و اختیار مدیران این مجموعه ها نیست مگر قانون را تغییر داد و پلیس بخشی از ضوابط اجرایی خود را به مدیران این اماکن تفویض نماید و آنوقت Bellboy و Doorman با باتوم و گاز اشک آور به جای Welcome Drink به استقبال مهمانان روند. عجب حکایتی شده توسعه گردشگری داخلی و همچنین آوردن ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به ایران….!؟!؟ ✍️ علی رحیمپور - مدیرعامل گروه هتلهای رکسان
ایجاد شده: 3/دی/1401 آخرین ویرایش: 3/دی/1401 مقالات و یادداشت ها
هتل نیوز در مصاحبه اختصاصی با " اسماعیلی " مسئول روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، علت پلمپ و زمان بازگشایی مجتمع بینراهی مهر و ماه را پیگیری کرد که این مقام مسئل گفت ؛ تذکرات ما به صورت رسمی از ۲۸ خرداد ماه براساس اعلام های مردمی به مالک مجتمع مهر و ماه صورت گرفت. در تیر و مرداد ماه سال جاری در جلسهای مشترک میان دبیر و عوامل ستاد با مدیریت مجموعه، راهکارهای لازم به ایشان ابلاغ شد. او خاطر نشان کرد ؛ در نظارتها و بازرسی های ما میلی به تغییر دیده نمیشد. آخرین اخطار ما در آذر ماه به مالک ابلاغ شد. مالک می توانست با ابلاغ داخلی به عوامل خود از ارائه خدمت به مسافرانی که کشف حجاب کردهاند خودداری کنند.
ایجاد شده: 3/دی/1401 آخرین ویرایش: 3/دی/1401 اخبار داخلی
هتل نیوز در مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با " جلالی نژاد " رئیس انجمن صنفی مجتمع های بین راهی و واحدهای پذیرایی قم پیگیر علت پلمپ مجتمع گردشگری مهر و ماه قم شد که این مقام مسئول گفت ؛ مجتمع گردشگری مهر و ماه، یکی از با کیفیتترین مجتمعهای گردشگری کشور است. تقاضای ما از مسافرین درک شرایط فعلی و رعایت موضوعات است. او گفت ؛ کوچکترین لغزش باعث بروز مشکل خواهد شد. این مجتمع براساس قوانین کشور مشغول فعالیت بوده است.
ایجاد شده: 3/دی/1401 آخرین ویرایش: 3/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حرمتالله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ ما در جام جهانی نه در فرستادن هوادار واقعی و سهمیهای که برای ما درنظر گرفته بودند، موفق بودیم و نه در برگشت اینکه بتوانیم گردشگر خارجی جذب کنیم. بخش دولتی این همه جلسه گذاشت و گفت امیر و وزیر قطر آمدهاند، اینها با چه کسانی جلسه داشتند؟ همانها باید پاسخ دهند. او ادامه داد ؛ ما در بازی نبودیم، نمیدانیم که چه میزان هزینه کردهاند، ولی طبیعتا هزینههای سنگینی شده است. کشتی گرفتهاید و این همه تبلیغات کردهاید، آیا این کشتی یک نفر مسافر را جابهجا کرد؟ اگر نشده، چرا پس هزینه کردهاید؟ وی افزود ؛ برای این کشتی اینقدر تبلیغات کردید وزیر برای افتتاح آن رفت، این افتتاح هزینه مادی و معنوی داشته است، اما یک مسافر را هم نبرده است. " رفیعی " تاکید کرد ؛ آقایان گفتند به کشتی ما جا ندادند، اما الان وقت گفتن "جا ندادند"، نیست. آن زمانی که میخواستید برای کشتی هزینه کنید باید به فکر جای آن هم میبودید، دیگر الان نمیتوانید بهانه بیاورید. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزود ؛ هر چه آمار در شش، هفت ماه گذشته درباره جام جهانی دادند، بلااستثنا دروغ بود و هر هزینهای که کردیم جفا بود.
ایجاد شده: 2/دی/1401 آخرین ویرایش: 2/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " امیرپویان رفیعیشاد " رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران ؛ نامهنگاریها با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز نتیجهای نداشته است و آقای ضرغامی هنوز وقت جلسه با فعالان گردشگری که در وضعیت اورژانسی به سر میبرند، ندارد. او ادامه داد ؛ چنانچه آقای ضرغامی تمایل به شنیدن مشکلات صنعت گردشگری داشته باشد و مایلند باشند برای خروج این صنعت از این بحران کاری انجام دهند، ما پذیرای ایشان خواهیم بود. " رفیعی شاد " گفت ؛ این انتظار از سوی دیگر تشکلهای گردشگری در استانها نیز مطرح است که وقتی وزیر به استانی یا شهری سفر میکند در کنار بازدید از میراث فرهنگی و معرفی صنایع دستی و خوراک و دیگر جاذبهها، با فعالان گردشگری آن منطقه نیز نشستی هم داشته باشد. رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران تاکید کرد ؛ تکلیف سفر گردشگران خارجی به ایران که معلوم است، نه تنها از اروپا که سفر از بازارهای آسیای شرقی هم با رکود شدیدی مواجه شده است.
ایجاد شده: 29/آذر/1401 آخرین ویرایش: 29/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حمید حمیدی " رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان گفت ؛ شرایط سیاسی اجتماعی حاکم بر شهرهای استان کردستان موجب رکود شدید فعالیت واحدهای اقامتی این استان شد. او ادامه داد ؛ سطح اشغال این واحدها ۵ تا ۱۰ درصد است و در بعضی از شهرستانها حتی شاهد رکودی شدیدتر و ۱۰۰ درصدی هستیم. " حمیدی " گفت ؛ به علت نبود مسافر، مدیران این واحدها نه تنها قادر به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود نیستند بلکه از پرداخت قبوض حاملهای انرژی هم عاجزند. وی تاکید کرد ؛ اگرچه رکود گریبانگیر مجموعه صنعت گردشگری و هتلداری در سراسر کشور شده اما در کردستان شرایط حادتر است. رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان افزود ؛ نمیدانیم دولت چه زمانی میخواهد چارهای برای این مشکل بیندیشد و برای جبران خسارات وارده به گردشگری در مناطق کمتر توسعهیافته و محروم اقدام کند.
ایجاد شده: 26/آذر/1401 آخرین ویرایش: 26/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران گفت ؛ با نگاهی به وضعیت گردشگری موجود در ایران مطابق آمار مرکز آمار ایران، میتوان گفت که ایرانیها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بینالمللی محروم شدهاند. او ادامه داد؛ اگر کشوری میخواهد در صنعت گردشگری وضعیت مناسب، پویا و فعالی داشته باشد و مردم آن بتوانند از خدمات در این حوزه بهدرستی بهرهمند شوند، لازم است که علاوه بر وجود توان مالی لازم، مردم نیز تمایل به استفاده از خدمات حوزه سفر و گردشگری را داشته باشند. " جواهر زاده " افزود ؛ اقبال کم مردم به استفاده از خدمات تورلیدری و کمتوجهی به آژانسهای مسافرتی عملا موجب شده است رونق اقتصادی در صنعت گردشگری شکل نگیرد. رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران تاکید کرد ؛ وضعیت موجود به نظر بیش از هر چیزی به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم و در مرحله بعد به نبود فرهنگ صحیح در زمینه سفر و بیتوجهی به امر آموزش از سوی متولیان امر بازمیگردد.
ایجاد شده: 26/آذر/1401 آخرین ویرایش: 26/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش سرویس ارجی هتل نیوز، براساس جدیدترین خبرهای منتشر شده استودیو معماری بریتانیایی فاستر و شرکا در حال طراحی فرودگاه بینالمللی ملک سلمان در شهر ریاض با شش باند است؛ پروژهای قرار است با بیش از ۳۵ کیلومترمربع وسعت به یکی از بزرگترین فرودگاههای جهان تبدیل شود. در کنار فرودگاه بینالمللی ملک سلمان که به نام سلمان بن عبدالعزیز آلسعود، پادشاه هفتم و کنونی عربستان سعودی نامگذاری شده است و انتظار میرود تا سال ۲۰۳۰ میلادی امکان رفتوآمد بالغ بر ۱۲۰ میلیون مسافر را فراهم نماید. فاستر و شرکا در حال طراحی ۱۲ کیلومترمربع امکانات مسکونی و تفریحی، فروشگاههای خردهفروشی و همچنین تسهیلات پشتیبانی از فرودگاه میباشند. پس از سال ۲۰۳۰ میلادی، طی دو دهه آینده این میزان رفتوآمد ۵۰ درصد افزایش مییابد. (ظرفیت مسافر به ۱۸۵ میلیون مسافر خواهد رسید) فرودگاه عظیم عربستان همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی امکان جابجایی ۳.۵ میلیون تن بار در سال را فراهم کند. انرژی موردنیاز این فرودگاه با استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و همچنین بهرهگیری از ابتکارات سبز پیشرفته در طول فرآیند طراحی تامین خواهد شد.
ایجاد شده: 21/آذر/1401 آخرین ویرایش: 21/آذر/1401 اخبار خارجی
🔸سیستم مدیریت فرانت آفیس ( Front office ) : رزرواسیون، پذیرش، صندوق کل و مرکزی، خانهداری، مدیریت نرخها و پروفایلها 🔸سیستم رزرواسیون آنلاین (online reservation system ): مدیریت ظرفیتهای قابل فروش در وب سایت هتل، پرداخت الکترونیک. 🔸سیستم مدیریت مراسمات( Banquets ): برنامه ریزی سالنهای مراسم، قراردادهای مراسم و دستورالعمل مراسمات. 🔸سیستم توزیع اینترنتی (Internet distribution system): مدیریت ظرفیتهای قابل فروش در کانالهای فروش. 🔸بازاریابی و فروش ( Sale and marketing ): برنامهریزی و کنترل فرآیندهای بازاریابی و فروش، آنالیز اطلاعات درآمد و فروش و مدیریت ارتباطات با مشتری. 🔸تعامل با مسافر ( Voyager ): تبادل اطلاعات مستقیم از طریق سیستم با مسافر با به کارگیری اپلیکیشن 🔸هوش تجاری (Business intelligence ): تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی، اشخاص، شرکتها و آژانسها 🔸سیستم نظرسنجی (Survey): برنامه ریزی و اجرا نظرسنجی از میهمانان و تجزیه و تحلیل نتایج
ایجاد شده: 14/آذر/1401 آخرین ویرایش: 14/آذر/1401 مدیریت هتلداری
از سالهای گذشته همه می دانستند که قطر در ۲۰۲۲میزبان بزرگترین رویداد فوتبال است،و این فرصت مناسبی است تا ظرفیت های گردشگری مان را به نمایش بگذاریم.اما؛این دانستن در حد دانستن باقی ماند و هیچ یک از مسئولان با وجود سفرهاو تشکیل جلسات مختلف و کارگروه های ویژه نتیجه ای دربرنداشت و فرصت استفاده از جام جهانی برای ایران به هدر رفت. از یکسال پیش منطقه آزاد کیش و قشم به عنوان دو قطب برای میزبانی ایران از جام جهانی انتخاب شدند و ابتدا با نشست های مختلف وزارت ورزش تصمیم گرفته شد که زمین های چمن مناسب واستاندارد احداث شود و اردوی تیم ملی ایران در این مناطق انجام شود و به دنبال آن دیگر تیم ها و گردشگران به کیش بیایند و تخت ها پر شود و رستوران پرشود و با گردش پول انها، ارزآوری برای کشور صورت گیرد. سومین بازی ایران به عنوان یکی از ۳۲تیم شرکت کننده در این رویداد بزرگ انجام می شود و مرحله نخست جام جهانی رو به پایان است و حتی یک تخت از گردشکری کیش و قشم رزرو نشد و نا امیدی بر زمین و آسمان آبی این مناطق رخت بربست. قرار بود لغو روادید انجام شود و زیرساخت های آن تامین شود،کشتی های تفریحی و کروز پهلو بگیرند ،تعداد پروازها افزایش یابدو…که فقط در همان طرح اولیه ماندند. بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی به امید جبران خسارت های ناشی از کرونا سعی برطراحی برگزاری تورهای جام جهانی کردند،اما هزینه های زیاد اقامت و پرواز اجازه مانور به اژانس ها را نداد،دفاتر خدمات مسافرتی امید داشتند که از طرف دولت حمایت و سوبسیدی در جهت کاهش هزینه بسته سفر به جام جهانی بر اساس وعده های سال گذشته تا یکماه قبل از جام جهانی انجام شود اما،این کمک انجام نشد و تورهای مسافرتی قسطی هم نتوانست دل هواداران و دوستداران فوتبال ایرانی را برای سفر به قطر گرم کند والبته نا آرامی های بوجودامده نیز موجب بی انگیزه شدن برخی ازمسافران شد، شرایط سخت و طولانی دریافت هیا کارت،سبب شد که بلیت پروازی به مقصد قطر هم با استقبال روبرو نشود و بدین ترتیب ایران در سفر خروجی و سفر ورودی به جام جهانی قطر جا ماند و بسیاری ازدفاتر خدمات مسافرتی باتوجه به هزینه کرد برای تبلیغات و ..با زیان مواجه شدند. ✍️ محسن قادری - کارشناس گردشگری و مدیرعامل گروه گردشگری ژیوار
ایجاد شده: 6/آذر/1401 آخرین ویرایش: 6/آذر/1401 مقالات و یادداشت ها
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بر اساس این قانون جدید، سیستم ورود و خروج موسوم به (EES) از ماه مه ۲۰۲۳ در داخل اتحادیه اروپا اجرا میشود. اتحادیه اروپا با سیستم (EES) اطلاعات بیشتری را در مورد مسافرانی که از کشورهای غیر از این اتحادیه به منطقه شنگن وارد میشوند، ثبت خواهد کرد. این ترتیب در گذرگاههای مرزی فراتر از جزئیات گذرنامه، دادههای بیومتریک شامل اثر انگشت و تصاویر هم ثبت و ضبط خواهند شد. مهر پاسپورت در این سیستم حذف خواهد شد و در عوض به طور خودکار، ورود فرد به کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین خروج او از این اتحادیه ثبت میشود.
ایجاد شده: 5/آذر/1401 آخرین ویرایش: 5/آذر/1401 اخبار خارجی