به گزارش هتلنیوز، رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر لزوم مطالعه و نیازسنجی بسیار دقیق برای جانمایی 500 نقطه جهت ساخت هتل و تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: این موضوع در مرحله نخست باید توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیازسنجی میشد تا دستگاههای مختلف هر جا که دلشان میخواهد زمین به هتلسازی و توسعه گردشگری، اختصاص ندهند زیرا ممکن است زمینهایی به این امر اختصاص یابد که محل مناسبی برای ساخت هتل نباشد. "جمشید حمزهزاده" ابراز داشت: این زمینها باید در مکانهایی جانمایی شوند که صرفا به هتل یا تاسیسات گردشگری نیاز است. در بسیاری از مناطق کشور دیگر به هتل نیاز نیست و در حال ساخت صدها هتل هستیم که اشباع شده است. برای مثال در شهری مانند مشهد، ظرفیت هتلها بیش از تعداد مسافران است. بنابراین ارائه زمین رایگان یا اقساطی به سرمایهگذار و هتلساز نه توجیه اقتصادی دارد و نه صحیح است. "حمزهزاده" تصریح کرد: در برخی شهرها مانند تهران به چند هتل پنج ستاره تاپ نیاز است. در این میان باید این سرمایهگذاریها هدایت شده انجام شود و در کنار آن به حل مشکلات فعالان حوزه گردشگری مانند هزینههای سنگین و برق و سایر هزینههای جانبی هتلداران نیز توجه شود. وی افزود: مطالعات نیازسنجی دقیق در حوزه گردشگری انجام نشده و بیشتر کارهایی که انجام میشود نیز سطحی است. از سوی دیگر تاکنون هیچ مشاوره و صحبتی در خصوص ضرورت توجه به این مهم با جامعه هتلداران ایران انجام نشده است. اینکه بر چه اساسی روی 500 نقطه تاکید شده نیز موضوعی است که ما در جریان آن نیستیم. رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره کاهش ضریب اشغال هتلها، ابراز داشت: در حال حاضر ضریب اشغال هتلها زیر 40 درصد است و نسبت به سال گذشته با کاهش اقامت مواجه هستیم. طی دو ماه گذشته نیز شاهد کاهش 15 درصدی اقامت در هتل در مقایسه با سال گذشته بودهایم.
ایجاد شده: 7/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398 اخبار داخلی
ایران کشوری با ده هزار سال تاریخ از کشف رود خراسان و هومیان کوهدشت تا دره هلیلان ایلام و از سیلک کاشان و شهر سوخته زابل تا تپه حصار دامغان، چشمه علی تهران و زیگورات چغازنبیل که آثار شگفتانگیزی از ۵ تا ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح را در خود جای داده و از طرفی با تاریخ و تمدن بر جای مانده بعد از میلاد از دوره هخامنشیان تا پس از اسلام و تا هم اینک که با غیرتترین و احساسیترین مردم دنیا در ایران حضور و بروز و ظهور دارند، مورد تحریم رئیس جمهور امریکا، آقای "ترامپ" قرار گرفته است. این تحریمها فقط اقتصادی یا سیاسی نیست. در برخی از سیاستهای تحریمی آمریکا، مستقیما گردشگری هدف گرفته شده و رسما و عملا مردم دنیا را تهدید میکند که اگر به ایران سفر کنید، امکان سفر به آمریکا برایشان فراهم نخواهد بود. حتی برخی از آثار و اقدامات ثانویه ناشی از تحریمهای آقای "ترامپ" به گونهای است که مستقیما دفاتر خدمات مسافرتی برخی از کشورهای هدف گردشگری ایران مورد عتاب و خطاب و تهدید قرار میگیرند که از کار کردن بر روی بازار ایران، پرهیز کنید. فیالواقع رئیس جمهور آمریکا، مردم فهیم این کشور و مردم سایر کشورهای دنیا را از دیدن فرهنگ و تمدن اصیل و غنی ایرانی، تحریم کرده است. ایران در حال حاضر از جمله کشورهای غنی در تاریخ و فرهنگ و از جمله کشورهای پر ظرفیت در حوزه طبیعتگردی و شاخههای مختلف آن است که هماکنون نیز امکان مقصد شدن دارد. از طرفی با توجه به آیندهپژوهی صنعت گردشگری و تغییر ماهیت، محتوا، شکل و فرم سفرهای آینده که بر اساس کانسپتهای مختلف به هم پیوسته؛ به سمت سناریو و رخداد محوری و گردشگری معنویت حرکت خواهد کرد و گردشگری تعالیبخش و سفرهایی برای درک واقعیتها و حقیقتها، رواج خواهد یافت و باز هم ایران یک مقصد جذاب و پر ظرفیت خواهد بود. انسان تنهای قرن آتی به خلوت، معنوبت و عرفان شرقی ایرانی و اسلامی نیاز پیدا خواهد کرد و باز هم ایران، محور گردشگری و یکی از مقاصد پر مخاطب آینده خواهد بود. این در حالیست که نیمی از مردم دنیا یا مستقیما در تحریم دیدار از ایران به سر میبرند و یا با ایران هراسی و ایجاد چهره غیر واقعی از ایران، ترس و یا عدم تمایل سفر به ایران را دارند. آنچه امروز در ایران به عنوان جاذبه گردشگری وجود دارد و آنچه در فرداها نه به عنوان یک جاذبه بلکه یک نیاز و مطالبه برای مردمان دنیا در ایران وجود خواهد داشت، میراث بشری محسوب میشود که متعلق به همه مردم دنیاست و همه حق دارند که آن را امروز ببینند و در آینده درک، لمس و زندگی کنند. حقی که مردم دنیا به واسطه تحریم و یا ایران هراسی از آن محروم هستند. محمد ابراهیم لاریجانی - مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ایجاد شده: 7/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، اظهار داشت: به منظور توزیع زمانی سفر، برنامههای شاد و متنوع با رویکرد فرهنگ بومی در فصل تابستان برگزار خواهد شد. "سید مصطفی فاطمی" ضمن بیان این مطلب و با اشاره به تدارک بیش از 20 جشنواره تابستانی در استان از کاهش هزینههای سفر به یزد از نیمه خردادماه تا نیمه شهریورماه، خبر داد و ابراز داشت: در این بازه زمانی، مراکز اقامتی و گردشگری، کمپهای کویر نوردی و مراکز خرید در قالب این جشنواره با تخفیف به گردشگران تابستانی، خدمات خود را ارائه میدهند. وی با اشاره به برگزاری جشنوارههای تابستانی به همت شهرداریها، اتاق بازرگانی، اصناف و جامعه هتلداران استان، افزود: خردادماه، تیرماه، مردادماه و شهریورماه امسال جشنوارههایی در شهرستانهای تفت، ندوشن، ابرکوه، بم، مهریز، اردکان، میبد، بافق و همچنین در مرکز استان برگزار خواهد شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه گفت: عوامل متعددی در استقبال چشمگیر گردشگران از یک شهر تاریخی مانند یزد موثر است که مهمترین آنها عبارت است از تبلیغات، جریانسازیهای بعد از جهانی شدن شهر یزد، وضعیت آب و هوایی، کاهش سفرهای خارجی و تغییر سلیقه مسافرت در ایران از شهرهای شمالی و ییلاقی به سمت شهرهایی با تاریخ و تمدن غنی. وی تصریح کرد: البته نمیتوان نقش موثر تبلیغات و فعالیتهای صورت گرفته در این رابطه را نیز نادیده گرفت زیرا بیشترین حجم تبلیغات داخلی و خارجی شامل تبلیغات فضای مجازی، شبکههای اجتماعی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران داخلی و خارجی از سوی استان یزد انجام شده است.
ایجاد شده: 7/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از میزبانی گروهی از اساتید و دانشجویان مرکز ایرانشناسی دانشگاه لیسبون پرتغال در قالب تور آشناسازی، خبر داد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: برگزاری تور آشناسازی، طیفهای مختلفی از کشورهای هدف را مورد توجه قرار میدهد و در این میان، دانشگاهیان از جمله مخاطبانی هستند که تاثیرپذیری و تاثیرگذاری آنها برای جامعه میزبان از اهمیت ویژهای برخوردار است. "لاریجانی" ابراز داشت: ایده دعوت از اساتید و دانشجویان مرکز ایرانشناسی دانشگاه لیسبون، سال گذشته و پس از راهاندازی این مرکز، شکل گرفت و تور آشناسازی نیز با حمایت دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و با همکاری یکی از شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری انجام شد. وی افزود: این تور، روز گذشته ( 4 خرداد ) به سرپرستی رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه لیسبون و 2 نماینده و مشاور فرهنگی پارلمان پرتغال از طریق فرودگاه بینالمللی امام خمینی ( ره ) به کشور وارد شده و پس از بازدید از شهرهای تهران، اصفهان، یزد و شیراز در تاریخ 11 خردادماه از استان فارس، کشور را ترک خواهند کرد. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: این تور با هدف گسترش دوستی بین ملل، شناخت ملتها از یکدیگر، مشاهده عینی تنوع جاذبههای فرهنگی، مذهبی و طبیعی ایران و همچنین خثیسازی تبلیغات سوء نسبت به کشور و نمایش اقتدار، پیشرفت، توسعه و امنیت، برنامهریزی شده است. وی در پایان گفت: در سال گذشته، 194 نفر متشکل از خبرنگار، مجری رادیو و تلویزیون، فعال گردشگری، تور اپراتور و سایر گروههای تاثیرگذار کشورهای بازار هدف از سوی دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و در قالب تور آشناسازی به کشور آمدهاند. در سال جدید نیز این دومین گروهی است که به این شکل وارد کشور میشود و پیش از این نیز گروهی از فعالان گردشگری و تور اپراتورهای کشور چین با قابلیتها و ظرفیتهای گردشگری کشورمان، آشنا شدند.
ایجاد شده: 5/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 5/خرداد/1398 اخبار داخلی
هتل سه ستاره "رویال" واقع در روستای تاسکوه از توابع ماسال با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به صورت رسمی افتتاح شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. این هتل با مساحت 4000 متر مربع، زیربنای 900 متر و در سه طبقه احداث شده است و دارای 14 اتاق و سوئیت با ظرفیت اقامتی 60 تخت است. برای احداث این هتل بالغ بر 7 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایهگذاری شده و با افتتاح آن برای 15 نفر به صورت مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 16/تیر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
باید حسن تدبیر و نگاه ژرف آنانی را ستود که سیام اردیبهشت را در گاهنامه ایرانی به زیور ایرانشناسی و ایرانگردی، آراسته و آذین بستهاند. گواهی بر طنز تلخ تاریخ یا تصدیق "خوشتر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران" هر یک که علتش باشد؛ دلکشترین، زیباترین و پرمحتواترین تعاریف از سرزمین خود را در سفرنگاشتها و یادداشتهای جهانگردان و سفرنویسان کشورهای دیگر مییابیم. بسیاری از گردشگران که زیر آوار پروپاگاندای امپراتوریهای رسانهای جهان با هزار اما و اگر، ایران ما، این مقصد باستانی گردشگری را انتخاب میکنند، در بازگشت به موطن خود در نغزترین عبارات، سفر به ایران را بهترین تجربه و سرآمد سفرهای خود ذکر میکنند. به راستی منبع و آبشخور اینهمه کشش و جذبه چیست و از کجاست؟ به گمانم آنچه آنها میجویند و روح تشنه و خسته انسان امروزی را سیراب میکند صرفا در جلوههای طبیعت بکر و رموز معماری آثار و بناهای تاریخی ما نیست. ایرانی است تمام و کمال متشکل از آنانکه بودهایم، داشتهایم، اندیشیدهایم و هستیم و داریم و میاندیشیم و نیز آنچه ساختهایم و میسازیم. بر آحاد ماست که ایران و ایرانیان دیروز و امروز را نیک بشناسیم. در آفاق و انفاس این دیار سیر کنیم؛ اهتمام به این امر، همتمان را بر میانگیزد که در دنیای روزمرگی دست و پا نزنیم و بال بگشاییم به سوی آسمان صاف و روشن وارستگی؛ خودباوری و سعادت. ضمن عرض مراتب تبریک شایسته این روز خجسته به همه ایران دوستان، ایرانشناسان خاصه ایرانگردان و ذینفعان ایرانگردی و ایرانشناسی بر ضرورت توسعه متوازن ایرانگردی و گردشگری به عنوان بستری برای توسعه گردشگری ورودی، لزوم ترویج سفرهای گروهی و برنامهریزی شده، اجتنابناپذیربودن تعامل و همکاری همه دستگاههای مرتبط، استانداریها، شهرداریها، شوراها، فرمانداریها، بخشداریها و دهیاریها و سایر ذینفعان در جهت ظرفیتسازی برای شناخت و معرفی گردشگری کشور، ابرام و اصرار دارم. ایرانشناسی و ایرانگردی دو لازم و ملزومند. در دیروز و امروز این کهن دیار باید غور کرد. ایران را باید با "حضور" گشت، با "چشم دل" دید، با علاقه شناخت و با شکیبایی شناساند. تشویق نسلهای نو به استمرار در سفرهای مسئولانه، شناخت دقیق و عمیق ایران و خوانش دوباره این کهنه کتاب گشاده در پیش روی، بر ذمه تک تک آنانی است که در این خاک پاک رستهاند و بالیدهاند. ولی تیموری - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1398 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به جذب سرمایهگذاران خارجی در حوزه صنعت گردشگری این استان، اظهار داشت: یک سرمایهگذار اتریشی در صدد خرید 5 خانه تاریخی و یک هتل در یزد بر آمده و آنها را مرمت کرده است تا به بوتیک هتل تبدیل کند. "سید مصطفی فاطمیکیا" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: این سرمایهگذار در اتریش و آلمان نیز چند مجموعه هتل بوتیک دارد و در سفری که چند ماه پیش به یزد داشت به این موضوع علاقهمند شد. "فاطمیکیا" گفت: با توجه به قیمت خانههای تاریخی در یزد، میتوان گفت این سرمایهگذار برای خرید هر خانه حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده است و بر اساس برآوردها برای تبدیل این خانههای تاریخی و هتل خریداری شده به بوتیک هتل، رقمی بین 30 تا 40 میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام خواهد داد. وی تصریح کرد: البته ما هیچ کاری برای جذب این سرمایهگذار انجام ندادهایم و خود او در سفری که به ایران داشت به یزد علاقهمند شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، ضریب اشغال هتلها و مراکز اقامتی این استان طی دو ماه اخیر را 100 درصد دانست و اضافه کرد: با ورود به فصل گرم سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان، ضریب اشغال کاهش یافته است. وی با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانه از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برای جذب گردشگران، بیان داشت: در این جشنواره علاوه بر تخفیف 30 تا 60 درصدی هتلها، مراکز اقامتی و ورودی اماکن تاریخی و دیدنی، هر هفته دو مراسم برگزار میشود که جشنوارههای فروش صنایع دستی و سوغات را نیز شامل میشود. از این رو برای آنکه بتوانند گردشگر جذب کنند، جشنواره تابستانه را از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برگزار خواهند کرد. وی در پایان گفت: با برگزاری این جشنوارهها، بخش عمدهای از ظرفیت خالی هتلها و مراکز اقامتی تکمیل خواهد شد زیرا سال گذشته نیز با برگزاری این رویداد توانستیم ضریب اشغال 30 درصدی را به 100 نزدیک کنیم.
ایجاد شده: 28/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 28/اردیبهشت/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، توافقنامه همکاری توسعه تجارت الکترونیکی گردشگری میان اتحادیه تورساپ ترکیه و جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در راستای استفاده از تجارب و ظرفیتهای فضای مجازی گردشگری دو کشور برای اطلاعرسانی و معرفی جذابیتهای گردشگری با حضور آقایان "فیروز باگلی کایا" رئیس اتحادیه تورساپ ترکیه و دکتر "حسن تقیزاده انصاری" رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به امضا رسید. دکتر "حسن تقیزاده انصاری" در خصوص امضای این توافقنامه، اظهار داشت: در حاشیه همایش معرفی توانمندیهای گردشگری ایران که به همت هلدینگ گردشگری مارکوپولو و با حضور مدیران شرکتهای مطرح گردشگری ترکیه در سالن اجلاس اتحادیه "تورساپ" برگزار شد، نشست تخصصی بررسی همکاریهای ایران و ترکیه با بهرهگیری از تکنولوژیهای سفر و افزایش همکاریهای در زمینه تجارت الکترونیکی نیز برگزار و در پایان توافقنامه همکاری به امضا رسید. "تقیزاده انصاری" ابراز داشت: این توافقنامه همکاری در زمینه توسعه فعالیتها و تکنولوژیهای نوین خدمات سفر، همکاری و تبادل اطلاعات برای ساماندهی فضای کسب و کار و بهرهگیری از تجارب دو کشور، الگوبرداری از روشهای نوین سفر برای افزایش آشنایی و شناخت گردشگران ترکیهای از ایران و جذب بیشتر آنها برای سفر به ایران با توجه به تعلقات فرهنگی و سلایق گردشگران ترکیه و در نهایت آسانسازی روشهای استفاده از محصولات و خدمات گردشگری دو کشور را شامل میشود. وی افزود: کلیه آژانسهای مسافرتی کشور ترکیه در اتحادیه تورساپ عضویت دارند و این اتحادیه نقش تعیینکنندهای در صنعت گردشگری ترکیه ایفا میکند. لذا همکاری مستمر با این اتحادیه میتواند سهم بسزایی در افزایش گردشگران با استفاده از فناوریهای نوین الکترونیک در کسب و کارهای گردشگری را داشته باشد. وی تصریح کرد: همچنین در راستای این توافقنامه، ظرفیتهای سرمایهگذاری و گسترش همکاری میان بخش خصوصی دو کشور نیز افزایش مییابد. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در ادامه گفت: تجارب کشور ترکیه با بیش از 16 میلیون گردشگر خروجی و بیش از 40 میلیون گردشگری ورودی در سال از یک سو و وجود علایق مختلف در میان گردشگران ترکیهای علیالخصوص گردشگران فرهنگی، ادبی و زیارتی، میتواند عامل موثری در افزایش سهم ایران از گردشگران این کشور باشد. وی در پایان گفت: امیدواریم در راستای این توافقنامه و با تلاش مستمر دو تشکل و بهرهگیری از ظرفیتهای فراهم شده، موجبات رضایتمندی بیشتر گردشگران ایرانی از سفر به ترکیه و همچنین افزایش حداکثری گردشگران ترکیه در ایران، فراهم شود. امیدواریم با تلاش مستمر دوتشکل در راستای این توافق نامه وبهره گیری ازظرفیتهای فراهم شده موجبات رضایتمندی بیشتر گردشگران ایرانی ازسفر به ترکیه و موجبات افزایش بیشتر گردشگران ترکیه همراه بارضایتمندی حداکثری به ایران گامی موثر باشد.
ایجاد شده: 23/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 23/اردیبهشت/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مراسم تکریم و معارفه مدیران کل اسبق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، معاون عمرانی استاندار تهران، مدیران و معاونان سازمان میراث فرهنگی، فعالان بخش خصوصی و کارمندان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، برگزار شد. "پرهام جانفشان" مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این مراسم ضمن تشکر و قدرداانی از اقدامات انجام شده در دورههای پیشین، اظهار داشت: در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع بسیار ارزشمندی در استان تهران وجود دارد که باید با استفاده از منابع انسانی توانمند از این ظرفیتها استفاده کرد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، ابراز داشت: از تجربیات و همراهی فعالان بخش خصوصی گردشگری استان تهران استفاده خواهیم کرد و از رسانهها و فعالان رسانهای هم میخواهیم که در این مسیر ما را همراهی کنند. "دلاور بزرگنیا" مدیر کل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این مراسم گفت: تردید نداریم با تجربیاتی که آقای "جانفشان" دارند، اتفاقات خوبی در اداره میراث فرهنگی استان تهران خواهد افتاد. "دلاور بزرگنیا" افزود: بخش خصوصی گردشگری استان تهران در این مدت با ما همراه بود و باید به این بخش اعتماد کامل داشته باشیم. صنعت گردشگری باید بر پایه و در کنار بخش خصوصی توسعه پیدا کند زیرا اگر قرار است در کشور به نفت وابستگی نداشته باشیم، باید توسعه صنعت گردشگری را دنبال کنیم و این امر بدون همراهی بخش خصوصی، میسر نمیشود. وی با تاکید بر پتانسیل بالای استان تهران در زمینه گردشگری، بیان داشت: استان تهران ظرفیتهای کمنظیری در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و رویدادها دارد که باید در قالب بستههای گردشگری به گردشگران معرفی شود. وی در پایان گفت: خوشبختانه همه دستگاهها به اهمیت گردشگری پی بردهاند و غبار مهجوریت از گردشگری زدوده شده است.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1398 اخبار داخلی
هتل "شهریار" واقع در روستای هُلُر در جزیره قشم با حضور مهندس "مومنی" مدیرعامل منطقه آزاد قشم به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. این هتل دارای 42 اتاق و ظرفیت 101 تخت اقامتی است که در زمینی به مساحت 1423 متر مربع، احداث شده است.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 16/تیر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
هتل "آرتمیس" واقع در شهر یزد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی دیگر از مقامات استانی، افتتاح شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. هتل "آرتمیس" با ظرفیت اقامتی 70 تخت و دارای 9 اتاق و 6 سوئیت در زمینی به مساحت 1300 متر مربع و با سرمایهگذاری بالغ بر 5 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، احداث شده و برای 10 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 16/تیر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
به گزارش هتلنیوز ، دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت با اشاره به برگزاری جلسات مستمر این شورا با حضور نمایندگان دستگاههای متولی شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت امور خارجه، وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی ایران و سازمان نظام پزشکی و تاکید اعضای شورا بر اتخاذ تصمیمات گروهی برای دستیابی به سیاست واحد، اظهار داشت: از این پس هر گونه پیشنهاد در خصوص شیوهنامه فعالیت در این حوزه برای فعالان و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی مربوطه پس از بررسی کارشناسی و تائید در شورا به عنوان مصوبه لازمالاجرا، ابلاغ خواهد شد. "امین حقیقت" با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری سلامت در کشور نیازمند مدیریت یکپارچه با کمک همه دستگاههای متولی است، ابراز داشت: هر گونه اظهار نظر در حوزه گردشگری سلامت مبنی بر ابلاغ شیوهنامه و یا آئیننامه خارج از چارچوب دبیرخانه شورا مورد تائید هیچکدام از دستگاههای متولی و عضو شورا نخواهد بود. وی با تاکید بر اینکه شورای راهبری گردشگری سلامت به عنوان مرجع رسمی به دنبال ساماندهی و معرفی ظرفیتهای کشور در زمینه گردشگری سلامت، ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان و حذف واسطهگری در این زمینه است، گفت: همه فعالان در حوزه گردشگری سلامت میتوانند با استناد به شیوهنامه فعلی شورای راهبردی گردشگری سلامت و مصوبات گذشته به فعالیت خود ادامه دهند. "امین حقیقت" در پایان گفت: هر گونه آئیننامه و مصوبه جدید در حوزه گردشگری سلامت از طریق دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت، ابلاغ و اطلاعرسانی میشود.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1398 اخبار داخلی