به گزارش هتل نیوز، " بهزاد شجاعی " فعال گردشگری گفت ؛ هر ساله فاصله زمانی مناسبی بین این نمایشگاه گردشگری تهران و استانبول وجود داشت ولی متاسفانه امسال نمایشگاه " امیت " ترکیه از ۸ الی ۱۱ شوبات ( فوریه) و تهران از ۷ الی ۱۰ فوریه برگزار خواهند شد. او ادامه داد ؛ با توجه به عدم استقبال کشورهای خارجی در نمایشگاه پارسال شایسته بود مسئولین برگزار کننده بخش دولتی و خصوصی اینگونه موارد را بررسی و سپس اقدام به زمانبندی برگزاری نمایشگاه میکردند. وی گفت : متاسفانه نمایشگاه گردشگری تهران نتوانسته در سالهای اخیر جذابیت لازم و برنامه های مفیدی را برای این کشورهای همسایه ایجاد کند. " شجاعی " افزود ؛ عدم شرکت و حضور کشورهای دیگر از سایر نقاط جهان نیز از نکات منفی نمایشگاه گردشگری تهران است. این در حالی است که در سال های گذشته نمایشگاه " ازمیر " و " امیت " ترکیه،نزدیک به ۶۰ کشور خارجی دارای غرفه بودند. این فعال گردشگری تاکید کرد ؛ هر چند بخاطر مزیت های رقابتی و جاذبه های گردشگری ایران، کشورهای همسایه علاقه شدید به اعزام گردشگر به ایران را دارند ولی برگزاری پرقدرت، توانمند و هدفمند نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران قطعا در جذب و ورود گردشگران خارجی مثمر ثمر خواهد بود.
ایجاد شده: 3/دی/1401 آخرین ویرایش: 3/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هزینههای سال نوی تایلند به بالاترین میزان در سه سال اخیر رسید. نتایج بررسی نشان داد که هزینههای مصرفکننده تایلند در سال جدید ممکن است به بالاترین میزان در سه سال اخیر یعنی ۱۰۳ میلیارد بات(۹۷/ ۲ میلیارد دلار) برسد، زیرا اقتصاد همچنان به بهبودی از اثرات همهگیری ادامه میدهد. بانک مرکزی این کشور پیشبینی کرده است که دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیا در سال جاری ۲/ ۳ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۷/ ۳ درصد افزایش یابد که ناشی از افزایش گردشگری و مصرف خصوصی است. احیای بخش حیاتی گردشگری اعتماد مصرفکننده را تقویت کرده است که در نوامبر به بالاترین حد خود در ۲۰ ماه گذشته و زمانی رسید که احساسات صنعتی نیز به بالاترین حد خود در ۴۱ ماه گذشته رسید.
ایجاد شده: 3/دی/1401 آخرین ویرایش: 3/دی/1401 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت ؛ کیش میتواند به عنوان یک مقصد گرمسیری نقطه مطلوبی برای توریستهایی باشد که از سرمای روسیه دور میشوند و به دنبال یک منطقه گردشگری برای گذران تعطیلات سال نوی میلادی هستند. او ادامه داد ؛ یکی از بازارهای ما کشور روسیه است و اگر بخواهیم در این بازار موفق باشیم، از نظر لغو روادید و تناسب بازار باید کیش را به عنوان مقصد به خوبی معرفی کنیم تا دستاورد آن برای کل کشور باشد. معاون گردشگری کشور افزود ؛ در دوره جام جهانی بسیاری از محتواهای تولیدشده از سوی این وزارتخانه مبتنی بر مناطق آزاد بود و ما امکان این را داریم که در نشستهای منطقه از همراهی فعالان از جمله بازار روسیه با لغو روادید استفاده کنیم.
ایجاد شده: 30/آذر/1401 آخرین ویرایش: 30/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران گفت ؛ با نگاهی به وضعیت گردشگری موجود در ایران مطابق آمار مرکز آمار ایران، میتوان گفت که ایرانیها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بینالمللی محروم شدهاند. او ادامه داد؛ اگر کشوری میخواهد در صنعت گردشگری وضعیت مناسب، پویا و فعالی داشته باشد و مردم آن بتوانند از خدمات در این حوزه بهدرستی بهرهمند شوند، لازم است که علاوه بر وجود توان مالی لازم، مردم نیز تمایل به استفاده از خدمات حوزه سفر و گردشگری را داشته باشند. " جواهر زاده " افزود ؛ اقبال کم مردم به استفاده از خدمات تورلیدری و کمتوجهی به آژانسهای مسافرتی عملا موجب شده است رونق اقتصادی در صنعت گردشگری شکل نگیرد. رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران تاکید کرد ؛ وضعیت موجود به نظر بیش از هر چیزی به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم و در مرحله بعد به نبود فرهنگ صحیح در زمینه سفر و بیتوجهی به امر آموزش از سوی متولیان امر بازمیگردد.
ایجاد شده: 26/آذر/1401 آخرین ویرایش: 26/آذر/1401 اخبار داخلی
✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری آخ که چه قدر دلم سوخت اصلاً آتیش ! گرفتم !! از اظهار نظر معاون محترم وزارتخانه در خصوص رفتار نجیبانه هتلها شب یلدا نزدیک و زمان هندوانه خوردن است امّا این بدان معنا نیست که معاون عزیز ، هندوانه زیر بغل هتلها بگذارید !! نزدیک هفتاد سال قبل برادران امیدوار با دو تا موتور سیکلت سفر دور دنیا را آغاز کردند ! کار نداریم مارکوپولو در قرن هفتم قمری سفر خود به شرق و ایران را با اسب و الاغ و شتر آغاز کرد حالا وزارتخانه محبت می کنند و می خواهند اجازه دهند گردشگران با اتومبیل خودشان به ایران سفر کنند چه پیشنهاد جالب و باور نکردنی !! البته فکر کنم پیشنهاد سفر با موتور و دوچرخه را در جلسات آینده ارائه خواهند داد ! جناب آقای شالبافیان از تلاش و کوشش شما در مجلس به حقیقت سپاسگزاریم و نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم امّا واقعیت امر ، حامل های انرژی نبود بلکه فقط یک حامل بود آن هم گاز ، سال 1400 به اندازه چندین سال تخفیفی که بابت صنعتی بودن آبونمان خود را ،کمتر پرداخت کرده بودیم ، مجبور شدیم به شرکت محترم گاز پرداخت کنیم و در انتها چون به مجلس محترم گفته بودیم : ما از طلا گشتن پشیمان گشته و ما را مس کنید ! با پی گیری های فراوان مورد قبول واقع شد و ما را به خدماتی و تجاری نزول دادند و حالا چشممان روشن شده به آبونمان برق ،که این بار با همان رفتار نجیبانه باید بگوئیم : ما از مس بودن هم پشیمان شدیم ما را به خاکه ذغال تبدیل کنید !! امان از دست دولت فخیمه و وزارتخانه کریمه !! چند سال برنامه ریزی و کلی آموزش کارشناس و تدوین انواع و اقسام شیوه نامه ها و دستورات و بخشنامه که تاسیسات باید استاندارد شوند و خوب این نجبا ! منظور همان تاسیسات نجیب است با کلی هزینه و رعایت مفاد تطبیق استاندارد ، الزامی و یا غیر الزامی تا بالاخره استاندارد می شوند با امید به اینکه از نرخ گذاری آزاد شوند حالا یک نیم نگاهی به آخرین مصوبه و دستورالعمل نرخگذاری بیاندازید ! ماحصل آن اینکه هتل هائی که استاندارد شدند مدیر هتل می تواند تقاضای نرخ کند تا اینجا باریکلا داره ! و در ادامه با توجه به نرخ تورم که بانک مرکزی ارسال کرده تا حداکثر 30 درصد !! تا اینجا هم ، کمی سخت است امّا نجیبانه تحمل می کنیم ! قسمت آخرش خیلی سخت است ! باید تقاضای خود را بفرستند برای تشکل حرفه ای وابسته و در نهایت با تائید اداره کل !! قابل اجرا است ، ؟آخی ، حالا اگر مدیرکل استانی تائید نکرد و یا معاونت گردشگری امضاء نکرد تمام کارها یعنی کشک !! حتی حاضر نشدند به جای واژه تائید مرقوم بفرمایند : با اطلاع اداره کل قابل اجرا است !! جناب آقای ضرغامی قربان آن مصاحبه ها و سخنرانی های جنجالی حضرتعالی ، حالا ، بالا غیرتاً بفرمائید : نجیبانه زیر میز چه کسی باید زد ؟!
ایجاد شده: 23/آذر/1401 آخرین ویرایش: 23/آذر/1401 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در جمع هتلداران از عملکرد وزارت گردشگری در خصوص پیگیری موضوعات و مشکلات این صنعت و برگزاری جلسات متعدد با سازمانها و نهادهای متولی و مرتبط با بخش گردشگری در جهت مرتفع نمودن مشکلات اهالی این بخش تعریف کرد و عنوان نمود برخی از این مشکلات بزودی در مسیر بهبودی قرار خواهند گرفت. وی گفت ؛ وظیفه خود میدانیم که مشکلات حوزه گردشگری را به صورت جدی پیگیری کنیم و صدای رسای فعالان این صنعت باشیم. رفتار فعالان حوزه گردشگری نسبت به ضررهایی که به این بخش وارد شده رفتار نجیبانهای بوده است. او ادامه داد ؛ موضوع لغو روادید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را به صورت جدی دنبال میکنیم. با رئیسجمهوری نیز پیشتر در این باره رایزنی انجام شده که ایشان نیز موارد مطرح شده را به وزارت امورخارجه ارجاع و دستورات لازم را داده است. " شالبافیان " گفت ؛ در یک سال گذشته خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در مجلس در حوزه حاملهای انرژی داشتیم. تلاش ما این است که در برگزاری نمایشگاههای خارجی تغییر رویکرد داشته باشیم. معاون گردشگری کشور ضمن اعلام اینکه ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایدههایی است که آن را در دست اقدام داریم گفت ؛ گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند و یا برای سفر به سایر کشورها نیز از ایران با خودروی شخصی عبور کنند.
ایجاد شده: 22/آذر/1401 آخرین ویرایش: 22/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش سرویس ارجی هتل نیوز، براساس جدیدترین خبرهای منتشر شده استودیو معماری بریتانیایی فاستر و شرکا در حال طراحی فرودگاه بینالمللی ملک سلمان در شهر ریاض با شش باند است؛ پروژهای قرار است با بیش از ۳۵ کیلومترمربع وسعت به یکی از بزرگترین فرودگاههای جهان تبدیل شود. در کنار فرودگاه بینالمللی ملک سلمان که به نام سلمان بن عبدالعزیز آلسعود، پادشاه هفتم و کنونی عربستان سعودی نامگذاری شده است و انتظار میرود تا سال ۲۰۳۰ میلادی امکان رفتوآمد بالغ بر ۱۲۰ میلیون مسافر را فراهم نماید. فاستر و شرکا در حال طراحی ۱۲ کیلومترمربع امکانات مسکونی و تفریحی، فروشگاههای خردهفروشی و همچنین تسهیلات پشتیبانی از فرودگاه میباشند. پس از سال ۲۰۳۰ میلادی، طی دو دهه آینده این میزان رفتوآمد ۵۰ درصد افزایش مییابد. (ظرفیت مسافر به ۱۸۵ میلیون مسافر خواهد رسید) فرودگاه عظیم عربستان همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی امکان جابجایی ۳.۵ میلیون تن بار در سال را فراهم کند. انرژی موردنیاز این فرودگاه با استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و همچنین بهرهگیری از ابتکارات سبز پیشرفته در طول فرآیند طراحی تامین خواهد شد.
ایجاد شده: 21/آذر/1401 آخرین ویرایش: 21/آذر/1401 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علیرضا امری کاظمی " ارزیاب و عضو شورای عالی ژئوپارکهای جهانی یونسکو گفت ؛ ژئوپارک طبس به عنوان سومین ژئوپارک جهانی ایران، رأی مثبت شورای عالی ژئوپارکهای جهانی یونسکو را دریافت کرد. او ادامه داد ؛ در آذرماه سال ۱۴۰۰ پرونده درخواست عضویت ژئوپارک طبس در شبکههای ژئوپارکهای جهانی یونسکو پس از چهار سال آمادهسازی زیرساختهای ژئوسایتها و آموزش، پرونده این ژئوپارک ارسال شده بود. ارزیاب و عضو شورای عالی ژئوپارکهای جهانی یونسکو تاکید کرد ؛ حکم تنفیذ ژئوپارک طبس پس از تایید هیات اجرایی یونسکو در بهار صادر میشود. ژئوپارک طبس در شمال غربی استان خراسان جنوبی و در مسیر ارتباطی جنوب و غرب به شرق و شمال شرق ایران، در منطقهای با اقلیم بیابانی همراه با آب و هوای گرم و خشک قرار دارد. این ژئوپارک سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان را در بر میگیرد. تنوع بالای پدیدههای کمنظیر زمینشناسی موجب شده تا این منطقه در میان زمینشناسان به «بهشت زمینشناسی ایران» مشهور شود.
ایجاد شده: 17/آذر/1401 آخرین ویرایش: 17/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، در شرایطی که پیش از این تنها هوادارانی که بلیت مسابقات را در اختیار داشتند، میتوانستند به قطر سفر کنند، از روز جمعه این قانون برداشته شد. " خالد المولوی " نایب رییس مدیریت بازاریابی کمیته عالی برگزاری مسابقات گفت ؛ تاکنون از هزاران هوادار از سرتاسر جهان میزبانی کردهایم تا از این تورنمنت بینظیر فوتبال لذت ببرند و با فرهنگهای یکدیگر آشنا شوند. او ادامه داد ؛ دارندگان بلیت مسابقات بعد از تاریخ دوم دسامبر ملزم به پرداخت مبلغ ۵۰۰ ریال به قطر نخواهند بود اما برای هوادارانی که این مبلغ را پرداخت کنند و سپس بلیت بازی را خریداری کنند، امکان استرداد وجه وجود ندارد. وی افزود ؛ به هواداران توصیه میشود قبل از تکمیل مراحل دریافت هایا کارت، به قطر سفر نکنند چرا که در این صورت، حتی اجازه پرواز هم به آنها داده نمیشود. نایب رییس مدیریت بازاریابی کمیته عالی برگزاری مسابقات جام جهانی تاکید کرد ؛ هایا کارتی که برای جام جهانی صادر میشود، پس از پایان مسابقات، تا ژانویه ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت و هواداران پس از جام جهانی نیز میتوانند با استفاده از این کارت، به قطر سفر کنند.
ایجاد شده: 13/آذر/1401 آخرین ویرایش: 13/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " اسماعیل برات " معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در خصوص حواشی نشست معاون گردشگری کشور با تشکلهای گردشگری کشور گفت ؛ ارتباط وزارت گردشگری با بخش خصوصی و تشکلهای حرفهای همواره بر مبنای تعامل، همکاری و همیاری بوده است. معاونت گردشگری بر اساس سیاستهای کلان خود، تلاش میکند بین فعالان و ارائهدهندگان زنجیره خدمات گردشگری وفاق و همدلی ایجاد کند. او ادامه داد ؛ از هر فرصتی برای شنیدن نظرات، دغدغهها، مسائل و مشکلات و پیشنهادات بخش خصوصی استفاده میکنیم. معاونت گردشگری شرعا، قانونا و اخلاقا از دامن زدن به هر مسئلهای که موجب تشدید اختلافات بین فعالان و تشکلهای گردشگری شود، اجتناب میکند. " برات " افزود ؛ مجمع تشکلهای ملی گردشگری توافقی غیر رسمی است و اگر موجب اتحاد میان تشکلهای ملی گردشگری شود، از آن استقبال میکنیم. بهنظر میرسد در حال حاضر فرآیند این امر، به سمت مطلوبی پیش نمیرود و متاسفانه بعضا باعث انشقاق در بین برخی تشکلهای ملی گردشگری شده است. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود ؛ در نظر است طی روزهای آتی جلساتی مشترکی برگزار و موضوع از طریق گفتوگو حل و فصل شود.
ایجاد شده: 7/آذر/1401 آخرین ویرایش: 7/آذر/1401 اخبار داخلی
از سالهای گذشته همه می دانستند که قطر در ۲۰۲۲میزبان بزرگترین رویداد فوتبال است،و این فرصت مناسبی است تا ظرفیت های گردشگری مان را به نمایش بگذاریم.اما؛این دانستن در حد دانستن باقی ماند و هیچ یک از مسئولان با وجود سفرهاو تشکیل جلسات مختلف و کارگروه های ویژه نتیجه ای دربرنداشت و فرصت استفاده از جام جهانی برای ایران به هدر رفت. از یکسال پیش منطقه آزاد کیش و قشم به عنوان دو قطب برای میزبانی ایران از جام جهانی انتخاب شدند و ابتدا با نشست های مختلف وزارت ورزش تصمیم گرفته شد که زمین های چمن مناسب واستاندارد احداث شود و اردوی تیم ملی ایران در این مناطق انجام شود و به دنبال آن دیگر تیم ها و گردشگران به کیش بیایند و تخت ها پر شود و رستوران پرشود و با گردش پول انها، ارزآوری برای کشور صورت گیرد. سومین بازی ایران به عنوان یکی از ۳۲تیم شرکت کننده در این رویداد بزرگ انجام می شود و مرحله نخست جام جهانی رو به پایان است و حتی یک تخت از گردشکری کیش و قشم رزرو نشد و نا امیدی بر زمین و آسمان آبی این مناطق رخت بربست. قرار بود لغو روادید انجام شود و زیرساخت های آن تامین شود،کشتی های تفریحی و کروز پهلو بگیرند ،تعداد پروازها افزایش یابدو…که فقط در همان طرح اولیه ماندند. بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی به امید جبران خسارت های ناشی از کرونا سعی برطراحی برگزاری تورهای جام جهانی کردند،اما هزینه های زیاد اقامت و پرواز اجازه مانور به اژانس ها را نداد،دفاتر خدمات مسافرتی امید داشتند که از طرف دولت حمایت و سوبسیدی در جهت کاهش هزینه بسته سفر به جام جهانی بر اساس وعده های سال گذشته تا یکماه قبل از جام جهانی انجام شود اما،این کمک انجام نشد و تورهای مسافرتی قسطی هم نتوانست دل هواداران و دوستداران فوتبال ایرانی را برای سفر به قطر گرم کند والبته نا آرامی های بوجودامده نیز موجب بی انگیزه شدن برخی ازمسافران شد، شرایط سخت و طولانی دریافت هیا کارت،سبب شد که بلیت پروازی به مقصد قطر هم با استقبال روبرو نشود و بدین ترتیب ایران در سفر خروجی و سفر ورودی به جام جهانی قطر جا ماند و بسیاری ازدفاتر خدمات مسافرتی باتوجه به هزینه کرد برای تبلیغات و ..با زیان مواجه شدند. ✍️ محسن قادری - کارشناس گردشگری و مدیرعامل گروه گردشگری ژیوار
ایجاد شده: 6/آذر/1401 آخرین ویرایش: 6/آذر/1401 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتل نیوز، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان گفت ؛ بالغبر ۸۰ درصد گردشگران خارجی که بهصورت تورهای گردشگری در مهر و آبان ماه هرسال به ایران و اصفهان سفر میکردند، امسال و با توجه به شرایط پیشآمده تورهای آنها لغو شد. او ادامه داد ؛ متأسفانه علاوه بر شرایط موجود، تصویب برخی قوانین ازجمله افزایش نرخ برق مصرفی هتلها و اقامتگاهها از سوی مجلس باعث شده که قیمت برق برای این مراکز حدود ۶ و نیم برابر افزایش پیدا کند که با توجه به شرایط موجود، این مراکز را به آستانه ورشکستگی رسانده است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان تاکید کرد ؛ خوشبختانه مصوبه اجرای افزایش قیمت برق هنوز ابلاغ نشده، لذا میکوشیم تا با همکاری وزارت گردشگری و همچنین نمایندگان اصفهان در مجلس این مصوبه را اصلاح کنیم که متأسفانه تا این لحظه به نتیجهای نرسیدهایم.
ایجاد شده: 5/آذر/1401 آخرین ویرایش: 5/آذر/1401 اخبار داخلی