نتایج جستجو...
 اتمام ۵ پروژه هتل‌سازی بزرگ در استان تهران در دستورکار

اتمام ۵ پروژه هتل‌سازی بزرگ در استان تهران در دستورکار

به گزارش ایتنا ؛ معاون اقتصادی استاندار تهران با اعلام این که بیش از ۵۰۰ طرح نیمه تمام استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام استان در نظرگرفته شده است. عسگری افزود: تاکنون ۵۱۵ واحد را شناسایی کرده‌ایم که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. تلاش ما بر این است که با حمایت و همکاری نظام بانکی، بتوانیم این واحدها را در سال جاری به بهره‌برداری رسانده و طی یک برنامه پنج‌ساله به نتیجه نهایی برسانیم. وی افزود: در سفر اخیر ریاست جمهور به استان تهران و بازدید از شهرهای مختلف، شاهد تصمیمات خوبی بودیم؛ پیش از این سفر، ۳۵ همت منابع مالی با بانک‌ها توافق و ابلاغ شده است که امیدواریم با استفاده از این منابع، بتوانیم تحولات مثبتی در حوزه تولید و اشتغال استان رقم بزنیم.

ایجاد شده: 29/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 29/فروردین/1404     اخبار داخلی
قدردانی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد برای همکاری شایسته ایران با UN Tourism

قدردانی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد برای همکاری شایسته ایران با UN Tourism

به گزارش ایتنا ؛ زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد (UN Tourism) در دیدار با انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری کشور در حاشیه سی و هفتمین نشست کمیسیون منطقه‌ای شرق آسیا-اقیانوسیه و جنوب آسیا، همکاری و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های  UN Tourism  را موثر خواند و از حمایت‌های مستمر کشورمان در اجرا و توجه به ابتکارات و ایده‌های بین‌المللی این نهاد جهانی، تقدیر و تشکر کرد.  همچنین در این دیدار محسنی بندپی معاون گردشگری کشورمان نیز با مطرح کردن درخواست میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای نشست آتی کمیسیون منطقه جنوب آسیا و نشست مشترک کمیسیون شرق آسیا و اقیانوسیه و کمیسیون جنوب آسیا در سال آینده میلادی نسبت به کسب حمایت‌های لازم از دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد اقدام کرد.  او همچنین ضمن تشکر از حمایت‌ها و توجه دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد به کشورمان موضوعاتی از جمله تفاهم پیرامون موضوع برگزاری اجلاس جهانی گردشگری شهری سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism Global Forum on Urban Tourism) توسط مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد به عنوان عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری و نیز بحث راه‌اندازی مرکز بین‌المللی توسعه، ترویج و تحقیقات کاربردی گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازمان گردشگری ملل متحد را با هدف انتقال تجارب کشورهای پیشگام و موفق در این زمینه مطرح  و پیگیری کرد. 

ایجاد شده: 27/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1404     اخبار داخلی
سفر وزیر گردشگری به مشهد با محوریت حمایت از صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاران

سفر وزیر گردشگری به مشهد با محوریت حمایت از صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاران

به گزارش ایتنا ؛ در جریان سفر صالحی‌امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مشهد، نشست ویژه‌ای با حضور روسای تشکل‌های گردشگری و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی برگزار شد. این نشست روز ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار گردید. در این نشست، رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی ضمن بیان دغدغه‌ها و مشکلات تاسیسات اقامتی استان، خواستار اقدام جدی وزارتخانه برای بهبود وضعیت فعالیت هتل‌ها و سایر زیرساخت‌های گردشگری شد. همچنین، دیگر فعالان این حوزه نیز به طرح مسائل و پیشنهادهایی در زمینه پروژه‌های در حال ساخت پرداختند. وزیر میراث فرهنگی با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای شعار سال ۱۴۰۴ و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، استان خراسان رضوی را به عنوان پیشاهنگ توسعه گردشگری کشور معرفی کرد و از تصویب و اجرای چند مصوبه مهم و حمایتی در این حوزه خبر داد: ✅  تصویب مجدد تعرفه ویژه خدماتی برای گاز تأسیسات گردشگری ✅  تصویب تعرفه حمایتی برق تأسیسات گردشگری در پایین‌ترین رده‌های صنعتی ✅  تصویب آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو و تجهیزات مخصوص گردشگری ✅  سیاست‌ها و تسهیلات جدید برای رفع موانع ساخت هتل‌ها و تأسیسات گردشگری ✅  آغاز فرآیند صدور توریست‌کارت برای گردشگران و زائران خارجی ✅  تأکید بر تداوم حمایت همه‌جانبه دولت از فعالان حوزه گردشگری و هتل‌داری این نشست با استقبال گسترده فعالان حوزه گردشگری استان مواجه شد و از سوی حاضرین، آغاز فصل تازه‌ای در تعامل مؤثر میان بخش خصوصی و دولت تلقی شد.

ایجاد شده: 27/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1404     اخبار داخلی
گردشگری نوروزی، نیازمند طرحی نو

گردشگری نوروزی، نیازمند طرحی نو

به گفته وزیرمحترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حدود ۳۵ میلیون و ۸۷۱ هزار نفر در ایام نوروز امسال در کشورمان سفر کرده اند. بر این اساس از ۲۷ میلیون خانوار ایرانی بیش از ۱۱ میلیون خانوار سفر رفته‌اند و  از مجموع ۸۶  میلیون نفر جمعیت کشور، حدود ۴۰ درصد سفر رفتند و ۶۰ درصد هم سفر نکرده‌اند! با توجه به این واقعیت و تمرکز حجم بالای سفر در بازه 20 روزه تعطیلات نوروزی به نظر می رسد بتوان سفر ایرانیان در نوروز را نمونه ای استثنایی درسطح جهان برشمرد و  آن را با  تعطیلات روز ملی  در چین یا تعطیلات  جشن چند روزه دیوالی در هند مشابه دانست. اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که در هردو رویداد مذکور 40 درصد مردم آن کشورها همزمان به سفر نمی روند و از این جهت رویداد سفرهای نوروزی ایرانیان در نوع خود مشابه ای ندارد! از سوی دیگر  هرساله شاهد اتفاقات زیادی در جریان سفرهای نوروزی هستیم که مفهوم توسعه پایدار گردشگری رابه خودی خود به چالش می کشد: همچون ناهنجاری هایی که  نوروز امسال به وضوح بیشتری دیده شد از جمله برداشت خاک در جزیره هرمز یا یادگارنویسی های تخت جمشید که اینها تنها  بخش بسیار کوچکی از مشکلات و مصایب سفرهای نوروزی به حساب می آیند.  در کنار این موضوعات نباید از کشته شدن 880 تن و مجروح شدن بیش از بیست هزار نفر  از هم میهنانمان در تصادفات جاده ای غفلت کنیم. در کنار این موارد ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به مقاصد گردشگری ، مصرف بی رویه بنزین که هرساله در نوروز رکورد می زند، آلودگی های زیست محیطی ناشی از هجوم بی رویه گردشگران به مناطق توریستی و تزاحم با جامعه بومی و محلی که در برخی از اوقات گزارش هایی از مقاومت و مشکلات جوامع میزبان به گوش می رسد نیز به کرات مشاهده شد .  همه این موارد در کنار کمبود بلیت حمل و نقل در کنار گرانی شدید آن بخاطر عدم توازن در عرضه و تقاضا  بویژه در صنعت حمل و نقل هوایی و ریلی را هم بایستی به این موارد اضافه کرد که در کنار خطرات و نابسامانی هایی که در زمینه کمبود ظرفیت اسکان در بسیاری از مناطق کشوررخ می دهد و در نتیجه استقرار در واحدهای غیر رسمی و فاقد استانداردهای لازم برای بخشی از ایرانیان  پیش می آید اشاره کرد که در کل به پایین آمدن کیفیت سفر در نوروز می انجامد. در همین زمینه بد نیست اشاره ای به موضوع مهم تغییر اقلیم و  پیامدهای آن در کشور نیز اشاره کنیم که از جمله انها رخدادهای آب و هوایی نظیر بارش باران های سیل آسا  و صدور هشدارهای قرمز و نارنجی توسط سازمان هواشناسی کشور در ایام نوروز است که نسبت به سالیان قبل بیشتر و تقریبا به یک اقدام عادی و فراگیر تبدیل شده و نشان از این دارد که دیگر فروردین ماه را نمی توان به لحاظ آب وهوایی بهاری دانست و احتمال مواجه در این ایام با آب و هوای زمستانی بسیار است. از منظر عدالت اجتماعی نیز تعطیلات نوروزی 15 روزه برای بخشی از بدنه کارگری کشور که به اصطلاح روزمزد هستند و با انواع بحران های مالی و معیشتی همراه می شوند بسیار عذاب آور و شکننده است و از طرفی استفاده خاص بخشی از کارکنان دولت و نهادها از اماکن اقامتی - مهمانسراها و زایرسراهای ویژه کارکنان دولت و فرهنگیان و ... مورد انتقاد اکثریت مردم قرار گرفته و تولید کنندگان و کار آفرینان کشور نیز  همواره نسبت به تعطیلات طولانی این ایام  که عملا یک ماه از سال کشور تعطیل و اغلب  فعالیت ها بلاتکلیف می مانند شکوه و گلایه دارند.  پرواضح است در این شرایط بهترین مدلی که می توان این روند راتغییر داده و شرایط سفر ایرانیان را متحول و مشکلات را کاهش دهد تغییر سبک سفر ایرانیان و خارج کردن ایام نوروز به عنوان پیک مسافرتی است و برای این مهم کاهش تعطیلات نوروزی و تقلیل آن به 4-5 روز که در تقویم رسمی کشور هم پیش بینی شده مورد انتظار است و برنامه ریزی برای انتقال پیک سفر به فصل تابستان به عنوان فصل مسافرت برای همه افراد و خانواده ها و مشابه اغلب کشورهای دنیا پیشنهاد می شود. براین اساس چنانچه دولت بتواند ضمن تبیین این موضوع به آحاد مردم ایام تعطیلات نوروزی را به سمت تعطیلات کوتاه مدت تقلیل داده و سفر ایرانیان در این ایام متمرکز بر دیدار از فامیل و بستگان ( گردشگری  وی اف آر) شود و از تبلیغات بی رویه سفر  نیز خودداری  گردد ستادهای خدمات سفر در کشور جمع و جور شده و بسیج امکات دولتی محدودتر خواهد شد و مسلما  هزینه های سربار هم کاهش خواهد یافت و مشکلات پیش گفته به حدقابل توجهی کاهش و رفع خواهد شد. بیاییم برای حفظ جان هم میهنانمان و حفظ  آبرو و عزت ایرانیان و پایداری زیست محیطی در کشور و مسافرت های نوروزی طرحی نو در اندازیم. ✍️ فرید جواهرزاده - رییس دوره اول و دوم انجمن علمی طبیعت گردی ایران

ایجاد شده: 22/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1404     مقالات و یادداشت ها
 اشغال ۹۰ درصدی هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز

اشغال ۹۰ درصدی هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز

به گزارش ایتنا ؛ " محمود مادرشاهیان " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت : در هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی به حدود ۹۰ درصد سطح اشغال رسیدیم، اما در رینگ دو و سه همچنان ظرفیت خالی جهت پذیرش زائران در واحد‌های اقامتی موجود است. با توجه به اینکه عملا از روز جاری موج دوم سفر‌ها آغاز شده، پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۰ درصد افزایش سفر‌ها به مشهد را داشته باشیم که با هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، آمادگی کامل برای اسکان تمام مسافران وجود دارد. براساس سامانه آماری تا روز جاری در حوزه هتل‌ها بیش از ۷۰۰ مورد بازرسی و نظارت داشتیم. هر هتل از اسفندماه تاکنون به طور متوسط حدود ۳ بار توسط بازرسان جامعه هتلداران مورد بازرسی قرار گرفته که موضوع بازرسی‌ها بیشتر رعایت نرخنامه و حقوق مسافر و زائر است. هتل‌های شهر مشهد در تمام ایام ماه مبارک رمضان برای میهمانان و زائرانی که جهت انجام فرایض دینی ۱۰ شب اقامت داشتند، ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف ویژه اعمال می‌‎کردند که این طرح نقش درخور توجهی در افزایش سفر به مشهد مقدس داشت.

ایجاد شده: 11/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 11/فروردین/1404     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...