نتایج جستجو...
تغییر زمان رونق سفرهای خارجی

تغییر زمان رونق سفرهای خارجی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، شورای جهانی گردشگری بازگشت بازار گردشگری به سطح پیش از شیوع کرونا در بخش‌خصوصی را در سال ۲۰۲۲ برآورد کرده است. پیش‌تر سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی کرده بود نبض سفرهای خارجی از ۲۰۲۴ عادی می‌شود و حجم مسافرت‌ها در بازار گردشگری در آن سال به وضعیت ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا برمی‌گردد اما الان به دلیل سرعت واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، سرعت احیای مسافرت‌های خارجی در پیش‌بینی‌های جهانی نیز افزایش پیدا کرده و تقریبا زمان احیای توریسم به نصف برآورد سال گذشته تغییر یافته است. براساس تحقیقات شورای جهانی گردشگری (WTTC)، بخش جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل تاثیرات کووید-۱۹ متحمل خسارت حدود ۴/ ۵ تریلیون (هزار میلیارد) دلاری شده است. طبق این گزارش سهم بازار سفر و جهانگردی در سال ۲۰۲۰ کاهش ۴۹ درصدی را تجربه کرده است. اگرچه تهدیدات گسترده‌ای مشاغل این بخش را درمعرض خطر قرار داده، اما طرح‌های حفاظت از مشاغل منجر به نجات میلیون‌ها شغل شده است. اقدامات سریع در جهت بازیابی و بهبود بازار گردشگری بین‌المللی می‌تواند به بازگشت مشاغل و رشد تولید ناخالص داخلی جهان به سطح سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۲ منجر شود. شورای جهانی گردشگری براساس گزارش سالانه موسسه تحقیقات اقتصادی خود بر تاثیرات ویرانگر همه‌گیری کووید-۱۹ در بخش سفر و جهانگردی در سال گذشته اشاره می‌کند که با خسارت ۴/ ۵ هزار میلیارد دلاری مواجه شده است. این موسسه که به ارزیابی فعالیت‌های بخش‌خصوصی جهانگردی و سفر در جهان می‌پردازد، نشان می‌دهد سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی جهان کاهش ۱/ ۴۹ درصدی داشته است در‌حالی‌که در بحران اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ تولید ناخالص داخلی جهان تنها ۷/ ۳ درصد کاهش داشته است. خسارت‌های سنگین طی سال ۲۰۲۰ همچنان رو به افزایش است و بخش گردشگری برای زنده ماندن در برابر محدودیت‌های فلج‌کننده سفر و قرنطینه‌ها تلاش گسترده‌ای داشته اما با این حال بهبود فوری اقتصاد جهانی همچنان مورد تهدید قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ سهم بازار گردشگری با ۷/ ۴ هزار میلیارد دلار حدود ۵/ ۵ درصد از اقتصاد جهانی را شامل شد و این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ سهم این بازار از اقتصاد جهانی ۴/ ۱۰ درصد معادل ۲/ ۹ هزار میلیارد دلار بوده است. در سال ۲۰۱۹ که سفر و جهانگردی از رونق چشمگیری برخوردار بوده از هر چهار شغل جدید در سراسر جهان یک شغل مربوط به بخش گردشگری بوده است و بخش گردشگری با ۳۳۴ میلیون شغل حدود ۶/ ۱۰ درصد از شغل در جهان را به خود اختصاص داده بود. با این حال در سال گذشته، با شیوع همه‌گیری و تاثیرات منفی آن در بازار سفر و جهانگردی، نزدیک به ۶۲ میلیون شغل در جهان از بین رفت که نشان‌دهنده افت ۵/ ۱۵ درصدی است که براین اساس تنها ۲۷۲ میلیون شغل در صنعت گردشگری جهان باقی مانده است. کسب و کارهای کوچک و متوسط که حدود ۸۰ درصد از مشاغل بازار توریسم را تشکیل می‌دهد بیشترین تاثیر را از بحران کرونا داشته و از دست دادن شغل‌ها در کل سیستم سفر و جهانگردی مربوط به این مشاغل بوده است و با این اوصاف جوانان، زنان و اقلیت‌ها بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند. این تهدیدها همچنان ادامه دارد زیرا بسیاری از مشاغل در جهان طی یک سال اخیر تنها از حمایت‌های دولتی برخوردار بودند و درصورت عدم بهبود کامل سفر و گردشگری احتمال از بین رفتن این مشاغل وجود دارد. با توجه به شرایط بحرانی موجود، شورای جهانی سفر و گردشگری اقدامات گسترده‌ای را در جهت بازگرداندن تحرک بین‌المللی و بازسازی اعتماد جهانی گردشگران در پیشبرد بخش‌خصوصی داشته که در این راستا دولت‌های سراسر جهان حمایت‌های سریع و گسترده‌ای را از بخش‌خصوصی انجام داده‌اند. با این حال، این نگرانی برای نهاد جهانی گردشگری وجود دارد که دولت‌ها نتوانند حمایت‌های خود را به‌صورت نامحدود از مشاغل مورد تهدید ادامه دهند. بنابراین معتقدند دولت‌ها باید پشتیبانی‌های لازم از بخش‌خصوصی در جهت بهبود بازار گردشگری را داشته باشند که این امر با صرفه‌جویی در مشاغل، ایجاد مشاغل جدید موردنیاز و بازگرداندن شغل میلیون‌ها نفر که معیشتشان به بخش گردشگری وابسته است به احیای اقتصاد جهانی منجر می‌شود. این گزارش سالانه همچنین از خسارت تکان‌دهنده در درآمدهای سفر بین‌المللی حکایت دارد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴/ ۶۹ درصد کاهش داشته است و درآمدها در سفرهای داخلی کاهش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است که این روند کاهشی کمتر، ناشی از احیای خفیف سفرهای داخلی در برخی کشورها بوده است. با ‌وجود این، به‌‌رغم ویرانگر بودن بازار سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ و زمستان ۲۰۲۱ و تعطیلی میلیون‌ها شغل در سراسر جهان، تحقیقات شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که اگر تحرک و سفر بین‌المللی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ از سر گرفته شود، تولید ناخالص داخلی و شغل‌ها را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. براساس این تحقیق، سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۱ می‌تواند افزایش چشمگیری داشته باشد و نسبت به سال گذشته حدود ۵/ ۴۸ درصد رشد یابد. همچنین سهم آن می‌تواند در سال ۲۰۲۲ با افزایش سالانه ۳/ ۲۵ درصدی به همان سطح سال ۲۰۱۹ برسد. شورای جهانی سفر همچنین برآورد می‌کند که اگر روند جهانی واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه یابد و محدودیت‌های سفر تا قبل از فصل شلوغ گردشگری تابستان کاهش یافته یا برداشته شود، ۶۲ میلیون شغل از دست رفته در سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۲ بازگردانده می‌شود. بنابراین به‌شدت از از سرگیری سفرهای ایمن بین‌المللی از ژوئن سال‌جاری حمایت می‌کند و دولت‌ها با به‌کار‌گیری چهار اصل از جمله تست‌های بین‌المللی هماهنگ قبل از خروج همه مسافران غیر واکسینه شده، برداشتن قرنطینه‌ها، ارائه مجوزهای سلامت دیجیتال، تغییر ارزیابی ریسک سفرها به مسافرت‌های فردی و شخصی به‌جای سفرهای گروهی به بهبودی بازار گردشگری خود کمک می‌کنند که این امر تنها با پشتیبانی مداوم از بخش گردشگری در ابعاد مالی، نقدینگی و حمایت از کارکنان امکان‌پذیر است. این نهاد جهانی ضمن پشتیبانی از «گواهی سبز دیجیتال»، خواستار ارائه نقشه راه مشخص و اثرگذار دولت‌های سراسر جهان است که به کسب‌وکارها فرصت داده تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند تا از این شرایط بحرانی و ویرانگر رها شوند.

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
پنج هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری  آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

پنج هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

به گزارش هتل نیوز ، " احمد حمزه‌ زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۷ هتل و چهار هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۴ واحد سفره‌خانه سنتی، ۲۸ مجتمع گردشگری، هشت اردوگاه گردشگری، هفت اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ اقامتگاه‌ سنتی، یک طرح مربوط به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، سه واحد پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، سه طرح مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مجموعه تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و ۲ مرکز آب‌درمانی است. وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این پروژه‌ها با سرمایه مورد نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، آغاز خواهد شد. ۱۹۳ قلم، شی تاریخی در آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: ۱۹۳ قلم، شی تاریخی و فرهنگی استان در سال گذشته حفاظت، مرمت و ساماندهی شده است. حمزه زاده گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موجود در موزه‌های تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی، اقداماتی نوین در تمامی موزه‌های آذربایجان شرقی طی سال گذشته انجام شده است. وی با اشاره به اجرای سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی در موزه‌های استان، گفت: تمامی موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سطح استان به سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی مجهز شدند. حمزه زاده اظهار کرد: از جمله موزه‌های مجهز شده به بلیت الکترونیکی می‌توان به موزه‌های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، عصر آهن، کبود، قرآن و کتابت در کلان‌شهر تبریز و موزه ایلخانی مراغه، باغ مزار شیخ شهاب‌الدین اهری، موزه عشایر سراب، کلیسای سنت استپانوس، موزه صفوی بناب اشاره کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته حفاظت و مرمت ۷۰ قلم اشیا و ساماندهی و مستندسازی ۱۲۳ قلم اشیای فرهنگی تاریخی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است. حمزه زاده همچنین از مرمت و بازسازی سفال باستانی سایت موزه عصر آهن خبر داد. وی گفت: محوطه باستانی عصر آهن در زیر چندین متر رسوب و لایه‌های زمین‌شناسی قرار گرفته و گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است که در کاوش‌های انجام شده گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلت‌های انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی و فلزی و استخوانی از آن به دست آمده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حفاظت و نگهداری تخصصی از این سایت موزه و اشیای متعلق به آن همواره توسط متخصصان حوزه باستان شناسی این اداره کل در حال انجام است که از اقدامات اخیر می توان به مرمت و بازسازی سفال باستانی این سایت موزه که بصورت جزئی دچار آسیب شده بود، اشاره کرد. حمزه زاده اظهار کرد: این سفال خاکستری از ناحیه دسته و نوک آبریز دچار شکستگی و ترک شده بود که توسط متخصصان حوزه باستان شناسی پس از پاکسازی مورد استحکام بخشی، بازسازی و باز پیدایی قرار گرفت و به محل موزه بازگردانده شد.

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
مراسم رونمایی از سامانه جامع میراث فرهنگی

مراسم رونمایی از سامانه جامع میراث فرهنگی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، در آیین رونمایی از سامانه جامع میراث‌فرهنگی، معاون ‌میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به شکل حضوری و معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها به شکل مجازی حضور داشتند. دکتر علی‌اصغر مونسان در آیین رونمایی از این سامانه گفت: «این سامانه می‌تواند به انتقال دانش و تجربه کمک کند. بخشی که قرار است به عنوان میراث‌‌بانان به آن اضافه شود مهم است و حجم پایش و حفاظت از آثار تاریخی را با توجه به این‌که آثار تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد، بالا می‌برد.» او افزود: «بخش میراث‌بانان موجب می‌شود تا کارشناسان واقعی نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود را مطرح و ثبت کنند. بر روی این سامانه، بخش ارتباط با مردم با نام میراث‌بانان تعریف شود تا تعامل دو سویه با مردم ایجاد شود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «راه‌اندازی سامانه جامع میراث‌فرهنگی کار ارزشمندی است و یکی از نکات مهم آن افزایش سرعت عملیات به‌ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی است، با توجه به مصوبه هیئت وزیران باید طی یک سال آینده جواب استعلام‌ها ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود. باید تا چند ماه آینده این امکان فراهم شود.» دکتر مونسان عنوان کرد: «یکی از مزایای دیگر راه‌اندازی این سامانه، ارتقای شفافیت، افزایش اطمینان و اعتماد به داده‌ها و بهبود خدمت به مردم است. همچنین سامانه جامع میراث‌فرهنگی می‌تواند پایش، کنترل و نظارت دقیق‌تر را ایجاد کند و در هزینه‌ها و زمان نیز صرفه‌جویی کند.» ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهره‌برداری با راه‌اندازی سامانه جامع میراث‌فرهنگی محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در ادامه گفت: «بر روی این سامانه بخش مرمت و احیا قرار دارد و تصمیم داریم بخش ثبت آثار، موزه‌ها و پایگاه‌ها نیز به آن اضافه شود تا زیرساختی برای مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد شود.» او ضمن تشکر از بخش مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت توسعه مدیریت ومنابع برای کمک در راه‌اندازی این سامانه تصریح کرد: «ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهره‌برداری، الکترونیکی کردن فرآیند شورای فنی استان‌ها، زیرساخت ارتباط سراسری درخواست تعمیر و مرمت املاک بخش خصوصی، هوشمندسازی عرصه‌ها و حرایم آثار و بافت‌های تاریخی، الکترونیکی کردن فرآیند کمیته‌ها و شوراهای راهبردی، زیرساخت ثبت و یکپارچه‌سازی اسناد مشخصات مالکیت عرصه آثار تحت حفاظت، ایجاد میز خدمت مجازی برای دریافت درخواست‌های نگهداری، احیا و مرمت بناهای بخش خصوصی از دیگر بخش‌های این سامانه به شمار می‌رود.» سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در ادامه بیان کرد: «در سامانه جامع میراث‌فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا ۸۰ میلیون ایرانی، کاربر این سایت شوند. در فاز اول همکاران و افرادی که با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری می‌کنند و در فاز بعدی میراث‌بانان هم می‌توانند عضو شوند.» سامانه جامع میراث‌فرهنگی به نشانی memoria.mcth.ir سامانه‌ای تخصصی در زمینه مدیریت حفاظت و احیای آثار تاریخی کشور با مدیریت دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به‌عنوان زیرساخت جامع و الکترونیکی با کد و واحد شناسایی یکتا و بر زیرساخت کاداستر - مکان مبنای کشوری بوده که در مدت یک ‌سال طراحی شده است.

ایجاد شده: 30/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400     اخبار داخلی
انتقاد ایران از بهره‌برداری سیاسی کیف از موضوع هواپیما اوکراینی

انتقاد ایران از بهره‌برداری سیاسی کیف از موضوع هواپیما اوکراینی

سعید خطیب‌زاده در این ارتباط اظهار کرد: این که به‌ رغم همه توضیحات و گزارش‌های تخصصی و کارشناسی، برخی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم خود ادامه می‌دهند و فرضیه‌های ذهنی و سفارشی خود را در بستر رسانه‌ای مطرح می‌کنند، باعث تاسف است. خطیب‌زاده افزود: به نظر می‌رسد برای مقامات اوکراینی نه حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و نه کاهش آلام خانواده‌های قربانیان اولویت دارد، بلکه سعی می‌کنند با مستمسک قراردادن این سانحه، مشکلات داخلی یا روابط خارجی خود با سایر کشورها را به این حادثه دردناک مرتبط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند و روشن است که چنین سوء استفاده‌های سیاسی تا چه حد غیر قابل قبول است. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مذاکره با همه طرف‌ها در چارچوب قانون و عرف بین‌المللی بار دیگر اعلام می‌کند و به همه طرف‌ها توصیه می‌کند در اظهارات خود از چارچوب منطق و قانون خارج نشوند.

ایجاد شده: 28/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400     اخبار داخلی
تولید هواپیمای مسافربری باسرعت چهار برابری صوت

تولید هواپیمای مسافربری باسرعت چهار برابری صوت

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، پس از کنکورد دیگر هواپیمای مسافربری مافوق صوت ساخته نشده است. اکنون هواپیمایی با سرعت بیشتر از کنکورد آماده آزمایش است. در صورت موفقیت، این هواپیما قادر خواهد بود دورترین فاصله کره زمین را در عرض سه ساعت طی کند. حمل‌ونقل هوایی ازجمله صنایعی به شمار می‌رود که به‌شدت از پاندمی کووید-۱۹ آسیب‌دیده‌اند. شرکت‌های بزرگی چون لوفت‌هانزا در آستانه ورشکستگی هستند و بدون کمک‌های دولتی امکان ادامه حیات ندارند. صنایع هواپیماسازی نیز به فکر کاهش زیان‌ها افتاده‌اند و بوئینگ و ایرباس قصد دارند، علاوه بر اخراج برخی از کارکنانشان تولید هواپیماهای غول‌پیکر بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس «ای ۳۸۰» را متوقف کنند. باوجود این، پژوهشگران صنایع هواپیماسازی در کشورهای گوناگون به‌دوراز چالش‌هایی که پاندمی ایجاد کرده در پی تولید هواپیماهای زبر صوت (مافوق صوت) هستند. یکی از این ‌گونه هواپیماها که قرار است به‌زودی نخستین پرواز آزمایشی خود را در کویر موها وی کالیفرنیا انجام دهد، ایکس-بی یک (XB-۱) نامیده می‌شود که با ۲۱ متر طول تنها امکان حمل یک سرنشین را دارد. نخستین تولید خصوصی بخش اعظم هزینه تولید هواپیماهای پرسرعتی را که تاکنون به بازار آمده‌اند، دولت‌ها پرداخته‌اند. ایکس-بی یک نخستین هواپیما ازاین‌دست است که با بودجه بخش خصوصی، توسط شرکت استارت‌آپ «بوم سوپرسونیک» (Boom Supersonic) تولید می‌شود. به گفته سخنگوی این شرکت، نخستین آزمایش آن با سرعت ۳/ ۱ ماخ (۳/ ۱ برابر سرعت صوت، حدود ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت) انجام خواهد شد و قرار است که پس از انجام موفقیت‌‌آمیز آزمایش‌های لازم، برای حمل‌ونقل مسافران شخصی تا ۷۵ نفر قابل ‌استفاده باشد. همچنین سرعت آن نیز افزایش می‌یابد و به ۲/ ۲ ماخ (حدود ۲۷۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد. در این صورت فاصله بین لندن و نیویورک را حدود ۵/ ۳ ساعت طی خواهد کرد. به گفته سخنگوی «بوم سوپرسونیک»، این هواپیما با وزن کم، سروصدایی به‌مراتب کمتر از کنکورد و سوخت پایدار، با محیط‌زیست کاملا سازگار است و بدون تولید دی‌اکسید کربن پرواز می‌کند. شانس موفقیت هواپیماهای کوچک‌تر بسیاری از کارشناسان معتقدند که برنامه این شرکت بسیار جدی است اما اینکه آیا بتواند در مدت تعیین ‌شده به اهداف خود برسد قطعی نیست. برخی از آنها بر این نظرند که هواپیماهای کوچک‌تر، برای هشت‌تا ۱۵ مسافر، شانس بیشتری برای موفقیت در این زمینه‌دارند. در این راستا به فعالیت‌های شرکت «آیریون سوپرسونیک» اشاره می‌شود که از سال ۲۰۰۲ فعال است. این شرکت تاکنون هواپیمایی تولید نکرده، اما طرح‌هایی که ارائه داده حاکی از جدیت آن است. تنها ساخت دفتر اصلی شرکت در فلوریدا ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌برد. «آیریون سوپرسونیک» مصمم است از سال ۲۰۲۳ ساخت هواپیمای مدل «ای اس ۲» را آغاز کند. گام بعدی این شرکت تولید مدل «ای‌اس۳» است که به گفته سخنگوی شرکت، با سرعت ۴ ماخ (حدود ۵۰۰۰ کیلومتر) قادر به حمل ۵۰ مسافر خواهد بود. رکورددار سرعت تنها هواپیمای مسافربری مافوق صوتی که مدتی هم در ناوگان هوایی ایرفرانس و بریتیش ایرویزکار کرد، کنکورد بود که با سرعت دو ماخ پرواز می‌کرد. کنکورد به دلیل مصرف بالای سوخت فسیلی و سروصدای زیاد موفق نشد و تولیدش پس از سقوط یک فروند و مرگ ۱۱۳ سرنشین آن در ژوئیه سال ۲۰۰۰ متوقف شد. از آن زمان تاکنون شرکت‌های زیادی برای تولید جانشین مناسبی اقدام کرده‌اند، اما تاکنون موفق نشده‌اند. تابستان گذشته ریچارد برنسون، میلیاردر بریتانیایی و بنیان‌گذار شرکت ویرجین گروپ (Virgin Group) اعلام کرد به‌زودی یک هواپیمای مافوق صوت با موتور رولزرویس ارائه خواهد کرد. شعبه شمال آمریکای رولزرویس هم این خبر را تایید کرد و گفت، سرعت این هواپیما سه‌ برابر سرعت صوت خواهد بود. هنوز معلوم نیست که تولید این هواپیما به چه مقطعی رسیده است. رکورد سرعت هواپیما ۳، ۳ ماخ و در اختیار جت شناسایی دوربرد اس‌آر-۷۱ بلک‌برد (Lockheed SR-۷۱ Blackbird) است. این هواپیما بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۸ در اختیار ارتش ایالات متحده بود.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار خارجی
ناقلان عراقی ویروس جهش‌یافته، گردشگر نبودند

ناقلان عراقی ویروس جهش‌یافته، گردشگر نبودند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود، ضریب اشغال هتل‌های خوزستان در نوروز امسال به 5 درصد هم نرسید و این حکایت از بحران شدیدی دارد. بحرانی که صنعت هتلداری استان خوزستان هرگز مشابه آن را به خود ندیده بود. زیان های سنگینی به واحدهای ما وارد شده است. عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با بیان اینکه ما قبول داریم شرایط کرونا بعضی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده، افزود: با این حال معتقدیم علتبسیاری از مشکلات به وجود آمده را باید در جای دیگری جسنت‌وجو کرد. مدیریت و برنامه‌ریزی کلی برای گردشگری کشور مشکلاتی دارد که به عقیده من ریشه آن در بخش‌های دیگر و بیرون از گردشگری است. به عنوان مثال بخشی از کرونای جهش یافته از بیرون از کشور و از مرز عراق وارد ایران شد که ربطی هم به گردشگری نداشت. خیلی از کسانی که از مرز خوزستان وارد ایران شدند، گردشگر نبودند بلکه افرادی بودند که از بصره به خرمشهر و آبادان می‌آمدند و در آنجا خرید می‌کردند و یا کار تجاری داشتند و روزانه می‌آمدند و بر می‌گشتند؛ بنابراین باز کردن غیراصولی مرزها از سوی مدیران و مسئولان دی‌ربط، باعث وارد شدن ویروس کرونای جهش یافته به کشور از مرزهای خوزستان شد. با توجه به اینکه گردشگران داخلی در اتاق‌های جدا اقامت می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی هم در هتل‌ها به طور کامل اجرا می‌شود، باید هیچ مشکلی در صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط با شیوع کرونا وجود ندارد و این را قاطعانه می‌گوییم. او به ازدحام‌ها در سطح مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو تهران، اتوبوس‌ها و ... مردم به صورت فشرده و بدون رعایت فاصله بهداشتی تردد می‌کنند. آن همه نزدیک به هم بودن معلوم است که به شیوع کرونا کمک می‌کند. در حالی که در مراکز رسمی اقامتی مانند هتل‌ها نه تنها چنین خطری وجود ندارد بلکه امنیت بهداشتی و سلامت کامل برقرار است و همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، هتل‌ها حتی از خانه‌های ما هم بهداشتی‌تر و امن‌تر هستند؛ بنابراین مطرح کردن ادعای اینکه در بخش گردشگری و در اقامتگاه‌ها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، حرفی غیرعلمی و بی‌اساس است. حرمتی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در بخش گردشگری وجود دارد و بسیار هم خطرناک است، مساله خانه‌های غیر مجازی است که به شکل غیرقانونی نسبت به پذیرش و اسکان مسافران اقدام می‌کنند و متاسفانه نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات نوروز به استان‌های شمالی کشور سفر کردند و در خانه‌های غیرمجاز اقامت داشتند. ما در جامعه هتلداران ایران بارها گفتیم و قبل از تعطیلات نوروز به شکل موکد یادآور شدیم که اگر هم‌وطنان قصد سفر در تعطیلات نوروز دارند، حتماً از قبل مسئله اقامت را با رزرو اقامتگاه‌های رسمی حل کنند. چرا که اقامتگاه‌های رسمی به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و در آنها امنیت و اطمینان کامل وجود دارد؛ اما عملاً شاهد وضعیتی خلاف آن بودیم و بسیاری از هموطنان ما به جای اقامتگاه‌های رسمی، خانه‌های غیرمجاز را انتخاب کردند و متاسفانه شاهد مصیبت بسیار بزرگی هستیم و آمار مبتلایان و تلفات بعد از تعطیلات به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. پیداست که وقتی چند خانواده با هم خانه‌ای اجاره می‌کنند، امکان ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیاربسیار بیشتر می‌‌شود؛ در حالی که اقامتگاه‌های رسمی اطمینان می‌دهند که مسافر در زمان اقامت از هر گونه خطری در این ارتباط مصونیت دارد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان گفت: اگر ستاد کرونا و به طور کلی دولت از اقامت مردم در اقامتگاه‌های رسمی حمایت می‌کرد و نظارت جدی‌تری انجام می‌شد تا در جریان سفر و اقامت پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود، به اعتقاد ما بعد از عید شاهد این همه ابتلا و تلفات نمی‌بودیم. مسئولینی که این موضوع مهم را مدیریت نکردند و به پیشنهاد‌ها و برنامه‌های متخصصان گردشگری اعتنایی نداشتند، امروز باید پاسخگو باشند عضو جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: هتل‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند و امروز وضعیت بسیار ناگواری دارند. کمترین انتظار این است که دولت با در نظر گرفتن معافیت‌ها و بخشودگی‌هایی به سر پا ماندن هتل‌ها کمک کند. اگر هتل‌ها به سمت تعطیلی بروند، بازگشت آنها بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم دولت این مشکل را جدی بگیرد و نگذارد این سرمایه‌های مهم ملی از بین بروند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " سیدمصطفی فاطمی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا تعطیل شدند اظهار کرد: پس از بهبود اوضاع اجازه فعالیت به واحدهای اقامتگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه ستاد کرونا داده شد. وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به طور مکرر تمامی واحدهای اقامتی و مسافرپذیر و حتی خانه مسافر در استان بازدید شده اند و در موارد مختلف اقدام به تعطیلی و یا اختار کتبی به متصدی واحد صورت گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به انجام مستمر بازیدها در قالب گشت‌های مشترک روزانه و شبانه با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی اضافه کرد: به شدت با کسانی که در حوزه تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود. فاطمی با بیان این‌که سلامت مردم در اولویت قرار دارد افزود: پلمب واحدهای غیرمجاز اقامتی استان از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون در دستور کار بوده و این روند همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با تشدید نظارت‌های خود نسبت به قطع زنجیره کرونا به ویژه با نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی موفق عمل کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
ضریب اشغال هتل‌های کردستان در نوروز کمتر از ۳۰ درصد بود

ضریب اشغال هتل‌های کردستان در نوروز کمتر از ۳۰ درصد بود

به گزارش هتل نیوز ، عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کردستان گفت : حدود 20 هزار و 500 نفر شب در نوروز امسال در واحدهای اقامتی استان کردستان پذیرش شدند. وی افزود: این تعداد مسافر از روز اول عید تا پایان روز سیزدهم در اقامتگاه‌های استان پذیرش شدند. عبدالحمید حمیدی گفت: این مسافران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اسکان داده شدند و از آنها پذیرایی به عمل آمد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کردستان در ادامه عنوان کرد: در همین ارتباط ضریب اشغال هتل‌های استان کردستان به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید که در مقایسه با تعطیلات عید پارسال ۲۰ درصد رشد  داشتیم. او به مشکل شیوع شدید کرونا در دو شهر استان اشاره کرد و توضیح داد: در دو تا از شهرهای استان، یعنی سقز و بانه که از شهرهای بزرگ استان هم هستند، به دلیل وضعیت نارنجی هر دو شهر از ابتدای سال، هتلداران متاسفانه بسیار متضرر شدند؛ آنها هزینه‌های بسیار زیادی را جهت انجام تعمیرات و ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات و ملزومات کار هتلداری متحمل شده بودند. طبیعی هم بود. به هر حال عید در پیش بود و برای هتلداران، فصل پررونق سفر تعطیلات نوروز است. هتلداران هم می‌خواستند از این فرصت برای درآمدزایی و جبران بخشی از خسارت‌ها استفاده کنند. بنابراین مثل هر سال برای پذیرش مهمانان نوروزی در هتل‌ها آماده شدند اما متاسفانه این برنامه‌ها و تدارکات جهت آمادگی بی فایده بود و ضریب اشغال هتل‌های دو شهر سقز و بانه از ۵ درصد فراتر نرفت. حمیدی از تعامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با جامعه حرفه‌ای هتلداران این استان تقدیر کرد و گفت: تعامل میراث استان با جامعه حرفه‌ای هتلداران استان در جریان تعطیلات نوروز بسیار خوب بود. ستاد سفر اداره کل میراث خوشبختانه شبانه‌روزی دایر بود و بسیاری از مشکلات مسافران در این ستادها حل شد. ما هم اگر مشکلی داشتیم، نهایت همکاری را به عمل آوردند و از این بابت سپاسگزار هستیم.

ایجاد شده: 25/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400     اخبار داخلی
نصب و راه‌اندازی DME جدید فرودگاه کرمانشاه

نصب و راه‌اندازی DME جدید فرودگاه کرمانشاه

به گزارش هتل نیوز ، " مجتبی بیاتی " مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از نصب و راه‌اندازی دستگاه جدید کمک ناوبری DME در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: پس از آن که دستگاه قدیمی DME فرودگاه به علت فرسودگی با اختلالاتی مواجه شد، تصمیم بر آن شد تا دستگاه جدید خریداری و نصب شود. وی ادامه داد: خرید این دستگاه در سال ۱۳۹۷ انجام شد و پس انجام مراحل فنی نصب و بررسی عملکرد دستگاه توسط فلایت چک، سرانجام این دستگاه در مدار قرار گرفت. بیاتی افزود: این دستگاه به همراه دستگاه کمک‌ناوبری DVOR کار می‌کند و این دو دستگاه نقش مهمی در جهت یابی هوایی هواپیماها دارند. به گفته مدیرکل فرودگاه‌ کرمانشاه، در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، به غیر از DVOR/DME، سامانه‌های کمک ناوبری NDB و ILS Cat I نیز فعال هستند و به کمک این دستگاه‌ها، هواپیماها قادرند با دید افقی ۸۰۰ متر و یا بیشتر اقدام به نشست و برخاست در این فرودگاه کنند. دستگاه DME یا Distance Measuring Equipment (وسیله اندازه‌گیری فاصله) یک دستگاه رادیویی است که فاصله هواپیما را تا یک ایستگاه زمینی محاسبه می‌کند. این دستگاه که فاصله هوایی هواپیما را  تا فرودگاه به صورت لحظه‌ای و دقیق اعلام می‌کند از مهمترین تجهیزات کمک ناوبری در ارایه سرویس‌های هوایی است. به منظور دقت و اطمینان بیشتر در DME بر خلاف سیستم رادار که از مکانیزم ارسال امواج و انعکاس آن‌ها بعد از برخورد به مانع استفاده می‌شود، عمل انتقال امواج دو طرفه بوده بدین معنی که هم هواپیما و هم ایستگاه زمینی مبادرت به ارسال امواج می‌کنند. مدت زمان کل دریافت امواج رادیویی از هواپیما به ایستگاه زمینی و بالعکس اندازه‌گیری می‌شود تا از زمان کل، زمان تأخیر کم شده و نتیجه بر عدد ۲ تقسیم شود. از روی زمان بدست آمده می‌توان فاصله هوایی بین هواپیما و ایستگاه را محاسبه کرد و با فاصله به دست آمده و ارتفاع هواپیما، فاصله زمینی قابل محاسبه  است. نصب سامانه‌های ناوبری هوایی در بیشتر کشورهای دنیا توسط کارشناسان شرکت سازنده و با نظارت آن‌ها انجام می‌شود، اما در شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا، متخصصان داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران موفق به نصب و راه‌اندازی این دستگاه با استفاده از دانش بومی شدند. گفتنی است دستگاه کمک ناوبری DME فرودگاه کرمانشاه در کمترین زمان و بدون توقف در عملیات پروازی نصب و عملیاتی شد.

ایجاد شده: 23/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 23/فروردین/1400     اخبار داخلی
شرایط هتلداران اصفهان بحرانی است

شرایط هتلداران اصفهان بحرانی است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته هتل‌ها به طور کلی تعطیل بود و شرایط خوبی بر آن‌ها حاکم نبود، اظهار کرد: در چند روز ابتدایی نوروز امسال هم پذیرش مسافر حدود ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌ها بود و پس از آن با اوج‌گیری کرونا به حدود ۱۲ درصد کاهش یافت که این وضعیت شرایط بحرانی و اسفناکی را برای هتلداران به وجود آورد. وی افزود: در شرایطی که دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا رعایت نشدن پروتکل‌ها، انجام دید و بازدیدها و خریدهای شب عید بوده است اما تبلیغات، سفر را عامل این معضل معرفی می‌کند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان با بیان اینکه علاوه بر شیوع کرونا، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم هم دلیل دیگری برای کاهش مسافرت‌ها است، یادآور شد: در این شرایط، سفر در جایگاه آخر سبد هزینه‌های یک خانوار قرار دارد که معمولاً بعد از تأمین مخارج دیگر به آن توجه می‌شود. بیگی تصریح کرد: در حالی این وضعیت برای هتلداران به وجود آمده است که این گروه از فعالان صنعت گردشگری خواستار افزایش درآمد نیستند و فقط دنبال تأمین هزینه‌های جاری و حفظ موجودیت و بقای خود هستند، اما با وجود شرایط پیش آمده هرچه می‌گذرد هزینه‌ها افزون‌تر و درآمد هتلداران کم‌تر می‌شود. وی گفت: در برابر خسارات وارد آمده، از این گروه از فعالان صنعت گردشگری حمایت نمی‌شود، البته مهلت برای بازپرداخت برخی تسهیلات و ارائه تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به برخی هتلداران انجام شده، اما بازپرداخت همین تسهیلات نیز بر معضلات آنان افزوده است. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش مسافرت‌ها در یک سال اخیر، ۱۵ هتل و مهمانخانه سنتی در اصفهان تعطیل شده و تعداد دیگری هم در آستانه تعطیلی قرار دارد، لذا ادامه این شرایط ضرر غیرقابل جبرانی بر صنعت گردشگری استان و کشور وارد می‌کند.

ایجاد شده: 22/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400     اخبار داخلی
متاسفانه فقط آمارسازی بلدیم

متاسفانه فقط آمارسازی بلدیم

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حرمت‌الله رفیعی"  رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با استناد به آمار فروش بلیت پرواز، قطار، تور و اقامتگاه‌ تخمین می‌زند سفرهای داخلی در نوروز ۱۴۰۰ تا حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. هرچند به گفته او، در برخی مناطق مثل کیش، ضریب اشغال اقامتگاه‌ها به ۷۰ درصد رسید و در مقابل شهرهایی مثل مشهد بیشتر هتل‌ها بدون مسافر و تعطیل ماندند و ضریب اشغال هتل‌های این شهر میانگین ۲۰ درصد بود. رفیعی درباره کاهش سفرهای خارجی نیز گفت:‌ وضعیت اقتصادی به‌هم‌ریخته مردم و افزایش هزینه سفرهای خارجی و از طرفی تناقض درباره سفر و استرداد هزینه‌ها در صورت لغو شدن پروازها باعث شد مردم کمتر سفر بروند و فکر می‌کنیم تا ۸۵ درصد ریزش سفرهای خارجی را در مقایسه با سال ۹۸ تجربه کرده باشیم. نوروز ۹۹ که مرزها بسته و پروازها تعلیق شده بود و سفری انجام نشد، بنابراین معیار مناسبی برای قیاس نیست. او اضافه کرد: توان اقتصادی مردم پایین آمده، از طرفی نرخ ارز بالا رفته است، اگر مردم تا چند سال پیش ترکیه را با پنج شش میلیون تومان می‌رفتند حالا باید نفری ۲۵ میلیون تومان بدهند. او در ادامه گفت: استقبال از تورها و سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۰ بسیار پایین بود، به طوری که بیشتر پروازهای مسیر پرسفری مثل ترکیه نیمه‌خالی انجام شد. برای مسیر ترکیه ۲۰۰ هواپیما در هفته مجوز پرواز دارند که معمولا در تعطیلات نوروز برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرواز اضافه دیگر، دو کشور مجوز صادر می‌کردند، اما امسال نه تنها آن مجوزهای اضافه صادر نشد که تعداد پروازهای روزانه از ۲۸ به ۵ پرواز رسید.  بسیاری از آژانس‌های مسافرتی برخلاف تصورشان باز هم متحمل ضرر و زیان شدند. رفیعی همچنین گفت: یک ماه مانده به تعطیلات نوروز نامه‌ای از معاون گردشگری منتشر شد مبنی بر این‌که هزینه تورها و سفرهای خارجی و داخلی در صورت لغو به خاطر شرایط کرونا پس داده نشود که بعد آن را تکذیب کردند و گفتند خرید خدمات سفر تا سه ماه ضمانت شود تا درصورت لغو پرواز یا بسته شدن راه، هزینه مسافر سوخت نشود. همین تناقض در مسافران بی‌اعتمادی ایجاد کرد که در ریزش سفرها بی‌تاثیر نبود. او مدیریت سفرهای نوروزی را دچار نوعی لجام‌گسیختگی و از هم‌گسستگی دانست و افزود: تا پیش از تعطیلات، اظهارات متناقض مردم را سرگردان کرده بود. مدیریت سفر هم بسیار ضعیف بود. در طول تعطیلات مدام پیام می‌دادند که سفر نروید و هر روز تغییر رنگ چند شهر را اعلام می‌کردند و ۷۲ ساعت برای ترک فوری آن مناطق ضرب‌الاجل می‌دادند. در ستاد ملی کرونا یک قانون تصویب می‌کردند بعد خلاف آن عمل می‌شد. با پایان یافتن تعطیلات هم مردم مقصر شناخته شدند.   رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اتهاماتی که متوجه صنعت گردشگری شده با توجه به وخیم‌تر شدن اوضاع کرونا در کشور، اظهار کرد: اگر مراکز گردشگری آلوده هستند و عامل آلوده شدن مسافران به کرونا بوده‌اند وزارت بهداشت گزارش دهد. تمام پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری رعایت می‌شود، وگرنه حتما وزارت بهداشت مثل رستوران‌ها و یا سایر مراکز از آن‌ها نام می‌برد. بهتر است وزارت بهداشت مراکز درمانی را در حاشیه امنیت نگه دارد که مردم برای پیگیری امور درمانی از حضور در آن‌ها دچار واهمه هستند. او افزود: اگر وزیر بهداشت نگران انتقال ویروس جهش‌یافته از ترکیه به ایران است، آمار دقیق ارائه دهد که این تعداد مسافر از ترکیه مبتلا شده‌اند. چرا با مستندات و منطق با مردم صحبت نمی‌شود؟ متاسفانه ما فقط آمارسازی بلدیم، مثلا در زمان محمدشریف ملک‌زاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر بود و ۵۰ درصد این جمعیت هم اصلا سفر نمی‌رفت، آمار می‌دادند در نوروز ۱۲۰ میلیون نفر گردشگر داشته‌ایم. حالا هم که ویروس کرونا است، از این طرف بوم افتاده‌اند و آمار می‌دهند یک میلیون نفر سفر رفته‌اند. این آمارها کجا ثبت شده است که حتی ما به عنوان دست‌اندرکار گردشگری به آن دسترسی نداریم، آیا سایر دوائر نظارتی به این آمارها دسترسی دارند؟ ما را قانع کنید، مستندات ارائه دهید و سلیقه‌ای حرف نزنید.

ایجاد شده: 22/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400     اخبار داخلی
پاسخی به آخرین سخنرانی و گزارش آقای حریرچی

پاسخی به آخرین سخنرانی و گزارش آقای حریرچی

تا به کجا می رود این سریال تکراری و این امواج شماره گذاری در جهت مهار این ویروس و این کووید 19 ؟! تا چه زمانی به رنگبندی و رنگارنگ کردن استان ها و شهرها می پردازید ؟! خدایا ، خداوندا ، تا به کی باید شماره کنیم و ببینیم چگونه پر ، پر میشوند عزیزانمان روی تخت های بیمارستان ؟! آیا دیگر فردی و گروهی وکسبه ای و فعالیتی مانده که مورد اتهام قرار نگرفته باشد و نفرموده باشید که یافتیم و ایشان باعث شیوع ویروس هستند ؟! از آن استاد سلمانی و آن کسبه بازار روز و آن حراج کننده کیف و کفش و آن مرغ فروش تا مراسم عروسی و مهمانی های خانوادگی و دور همی های معمول ؟! و اینک چه زمان مناسبی که چهارشنبه سوری و دید و بازدیدهای عید و سفر های نوروزی  و از همه مهمتر گردشگری را با تمام قدرت بکوبیم و به ریشه زنی بپردازیم و های و هوی کنیم و وامصیبتا سر دهیم که چرا تحمل نمی کنید و احساسات را برانگیزیم که کادر بیمارستانها و دکتر و پرستاران عزیز خسته و درمانده شدند !! جناب آقای حریرچی ، دیگر این بهانه ها و این توجیه کردن های تکراری را ادامه ندهید و این آمارها را به رخ ما نکشید و بدانید تحمل ما از شما بیشتر است و مهم آن است که دیگر  باورتان نداریم !! تصور می فرمائید فقط شما هستید که رفتار دیگر کشورها را در مقابله با این بیماری می شناسید ؟! زهی خیال باطل ،که ما نه تنها تمام اخبار را رصد می کنیم بلکه با توجه به این تنوع فضای مجازی و این همه شبکه های اطلاع رسانی خیلی بهتر و سریعتر از شما به گزارش های روز دنیا دسترسی داریم ، عینک خود را عوض کرده و چشمان خود بیشتر باز کنید و ببینید چگونه حتی کشورهای همسایه ، هم این بیماری را مهار کردند و هم گردشگری خود را به مسیر درست هدایت کردند و شما بعد از گذشت بیش از یک سال از خواب بیدار شده و توصیه می فرمائید باید تحمل کنید. در تمام این مدت طولانی ، آمار واقعی در دست شما بود ، تمامی کادر درمان با تمام توان و قدرت در چنگال شما اسیر بود ، برنامه ریزی ها وسیله شما پیشنهاد می شد و عواقب را به خوبی می شناختید ، امّا چند سوال کوچک ، آیا فعالیت اقتصادی را می شناسید ؟ آیا هزینه های جاری را می دانید ؟ آیا با هزینه های سربار آشنائی دارید ؟! آیا تا حال به  بیکاری و اشتغال کلاً فکر کرده اید ؟! برای یک بار هم شده نظری به بودجه دولت انداخته اید ؟! پای درد دل ذیحساب وزارت خانه خودتان نشسته اید ؟! آیا می دانید مالیات تنها آن عددی نیست که در فیش حقوقی شما در پایان ماه ذکر میشود ؟! آیا تا به حال گذرتان به وزارت  تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خورده است ؟! آیا صف کارگران  در انتظار استفاده از بیمه بیکاری را مشاهده کرده اید ؟! آیا می دانید در وزارت خانه امور اقتصادی و دارائی و همچنین سازمان تامین اجتماعی یک واحد کوچکی دارند به نام اجرائیات که این روزها بسیار فعال هستند و می توانند  با قوانین محکم یک فعال اقتصادی را به فلاکت برسانند ؟! اگر پاسخ شما به تمام این سوالات مثبت هم باشد امّا یقین دارم کوچکترین توجه ای به آن ندارید در حالیکه مجریان و مدیران اول کشورهائی که مورد نظر شما می باشند نه تنها تمامی این موارد را می شناسند بلکه برایشان از اهمیت بالائی برخوردار است و به هر بهانه ای مانع بهم خوردن توازن بین فعالیت اقتصادی و مهار این ویروس منحوس شدند ، ابتدا با قرنطینه صحیح و سپس  از کمک های بلاعوض گرفته تا کمک وسیله بسته های ارزاق عمومی تا وام های کم بهره و بدون بهره طویل المدت و بدون نیاز به امهال و تا شناخت و برآورد کردن کوچکترین نیازهای مردمشان و با احترام به آنها به دلیل تحملشان !! و اینک با واکسیناسیون مناسب . حریرچی عزیز شما که توان پذیرش هیچ انتقادی را ندارید به خود بیائید که به شدت نیاز به خانه تکانی دارید و نیاز به تفکر بهتر ، نیاز به اندیشه کارساز ، نیاز به مشاوره بیشتر و نیاز به انتخاب راهی مناسب که در خور این ملت عزیز و بزرگوار است . با احترام سید علی معین زادهبه تاریخ 20/1 /1400

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...