نتایج جستجو...
تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد موافقت معاونت گردشگری است

تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد موافقت معاونت گردشگری است

به گزارش هتل نیور، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران، با بیان رئوس مطالب طرح شده در نشست اخیر جامعه هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  درباره جزئیات این دیدار توضیحاتی ارائه کرد. وی با اشاره به نشست مذکور گفت: در این نشست معاون گردشگری ضمن اشاره به حواشی به وجود آمده در جریان برگزاری انتخابات تشکل‌ها، بر ضرورت عدم دخالت این وزارتخانه در ایجاد تشکل‌های بخش خصوصی و همچنین سازوکار و نحوه رأی‌گیری و انتخاب مدیران این تشکل‌ها تاکید کرد و بیان داشت که وزارتخانه صرفاً بر اساس دایره اختیارات قانونی و وظیفه مقرراتی خود در این راستا منحصراً به نظارت بر نحوه عملکرد تشکل‌ها خواهد پرداخت. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن اشاره به طراحی سامانه‌ای تحت عنوان "جانا" که وظیفه ارائه خدماتی نظیر صدور، تمدید مجوز، اعطای پروانه ساخت و ... را بر عهده دارد، بیان کرد: اگرچه این سامانه جهت تسهیل در روند ارائه امور خدماتی به جامعه هتل‌داران طراحی و اجرایی شده است اما متأسفانه همچنان در مواردی شاهد وجود مشکلات و مسائلی در روند امور صدور مجوزهای مربوطه توسط این سامانه هستیم که در این خصوص نیز معاون گردشگری قول مساعدت و پیگیری‌های لازم با هدف رفع موانع فعلی انجام گرفته و در دستور کار قرار گیرد. رئیس جامعه هتل‌داران ایران همچنین با بیان این مطلب که هم‌اکنون کمیته‌ای تحت عنوان کمیته "حقوقی - انتظامی" متشکل از کارشناسان حقوقی در جامعه هتل‌داران مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد کارشناسان منتخب این کمیته و سایر کمیته‌های تخصصی حسب مورد و متناسب با موضوعات مختلفی نظیر تدوین برنامه هفتم توسعه، امهال تسهیلات کرونایی و ... با هدف بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی گردشگری و افزایش تعامل، همکاری و هم‌افزایی لازم در جلسات "کمیته تدوین لوایح" وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور پیدا کنند که خوشبختانه مورد استقبال و قبول واقع شد. مطابق با صحبت‌های حمزه‌زاده، در این نشست پیشنهاد تأسیس و تشکیل "صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری" متشکل از بخش خصوصی و دولتی با هدف تامین منابع مالی لازم به منظور حمایت مالی از بخش خصوصی مطرح شد، که مورد اجماع حاضران قرار گرفت و مقرر شود ضمن تداوم هم‌اندیشی‌های لازم و پختگی بیشتر طرح اجرایی آن برای جلسات بعدی آماده شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مشکلات و مواردی همچون نحوه درجه‌بندی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری و سایر مسائل هتل‌ها در زمینه اخذ و دریافت پروانه بهره‌برداری مطرح  گردید و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد پیگیری لازم از سمت وزارتخانه در جهت مرتفع ساختن این مشکلات، به عمل آمده و تمهیدات و تدابیر مقتضی در این خصوص اتخاذ گردد.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
برگزاری تور آشنایی با ظرفیت های گردشگری فارس برای عراقی‌ها

برگزاری تور آشنایی با ظرفیت های گردشگری فارس برای عراقی‌ها

به گزارش هتل نیوز، " سید موید محسن نژاد " معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: ما آماده پذیرایی از گردشگران عراقی می‌شویم و به همین منظور تور آشناسازی نمایندگان آژانس‌های عراقی با ظرفیت‌های گردشگری استان فارس برگزار شد. وی افزود: درقالب ابلاغ دستورالعمل جذب گردشگران خارجی، به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری تور صنعت گردشگری و رسانه از کشور عراق نشستی با نمایندگان آژانس‌های عراقی برگزار شد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری  وصنایع دستی فارس ادامه داد: در این نشست که با حضور نمایندگانی از جامعه هتل‌داران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین آژانس‌های مسافرتی که گردشگران عراقی را وارد کشور می‌کنند، برگزار شد راهکارهای جذب گردشگران عراقی به فارس بررسی شد. او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس و شهر شیراز در بعد مذهبی، سلامت، طبیعی و تاریخی گفت: در این نشست مقرر شد آژانس‌های خدمات مسافرتی که تورهای گردشگران عراقی را وارد می‌کنند با نمایندگان خود ارتباط برقرار کنند و برای برگزاری تور آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. محسن نژاد به لزوم احیای پرواز شیراز به نجف نیز اشاره کرد و گفت: وجود این پرواز می‌تواند گشایش‌های بسیاری در ورود گردشگران عراقی به شیراز فراهم آورد. او افزود: کشور عراق دارای فرهنگ‌های خاصی است که باید به این فرهنگ‌ها توجه کرد مثلاً در بحث غذا باید اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود تا غذاهای عراقی در رستوران‌ها و هتل‌های استان ارائه شود.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
گردشگری بخشی مهم از سند تحول ایران است

گردشگری بخشی مهم از سند تحول ایران است

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ آذرماه با موضوع «نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر» در کشور اسپانیا در حال برگزاری است، با زورآب پولولیکاشویلی، دبیر‌کل سازمان جهانی گردشگری و نیز حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار داشت. در این نشست موضوع اهمیت صنعت گردشگری در برنامه سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم مطرح و تاثیرات مثبت آن تشریح شد. همچنین روند برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی نیز که به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود، مورد بررسی مجدد قرار‌گرفت و مطرح شد رویداد مذکور که قرار است در استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شود؛ با تغییر عنوان میزبانی با محتوای گردشگری شهری در شهر تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران انجام شود.    علاوه بر این با توجه به ورود ایران به نو‌سده در سال ۱۴۰۱ و نظر به اینکه این رویداد تنها در ایران و افغانستان رخ می‌دهد، لذا معاون گردشگری کشور خواستار حمایت معنوی سازمان جهانی گردشگری شد. در این نشست زورآب پولولیکاشویلی، دبیر‌کل سازمان جهانی گردشگری نیز با تاکید بر روابط حسنه این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت کشورمان از دبیرکلی ایشان برای دوره ۲۰۲۲ لغایت ۲۰۲۵ شد. این در حالی است که حمایت مذکور فقط از طریق  کشورهای عضو شورای اجرایی امکان‌پذیر خواهد بود. او همچنین از ایده نو‌سده در زمان برگزاری نوروز که در کشورهای منطقه جشن گرفته می‌شود؛ حمایت کرد. پولولیکاشویلی خواستار نهایی شدن تاسیس مرکز صنایع‌دستی و گردشگری شد و همچنین موضوع آغاز فرایند همکاری بصورت مرحله‌ای و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غیره را مطرح کرد.

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
راه‌اندازی دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در شهرک آزمایش

راه‌اندازی دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در شهرک آزمایش

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " حوریوش عسکری " امروز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «این دفتر در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شایسته به متقاضیان، فراهم‌آوردن بیش از پیش رفاه حال مشتریان، ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری و تعامل بین کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و پلیس راهور ناجا و کاهش ترددهای متقاضیان بین دفاتر و نمایندگی‌های صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی و پلیس راهور، راه‌اندازی می‌شود.»  مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، تصریح کرد: «دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در اسرع وقت در محل حوزه صدور گواهی‌نامه ملی در شهرک آزمایش تهران آغاز به کار خواهد کرد. متقاضیان دریافت گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی یک یا سه‌ساله می‌توانند با در دست داشتن اصل گواهی‌نامه رانندگی ایرانی و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ به این دفتر مراجعه کنند.»  او افزود: «کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به‌عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است. بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه ارائه گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی است.»  عسکری ادامه داد: «نام و مشخصات تمام دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در تهران و سایر استان‌ها در بخش زیر منوی صدور اسناد در نشانی اینترنتی WWW. TACI. IR قابل مشاهده است.»  مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط کرونا، هموطنان با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی https://idp.taci.ir می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر و نمایندگی‌ها برای دریافت گواهی‌نامه اینترنتی رانندگی بین‌المللی اقدام کنند.»

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
گردشگری خراسان رضوی نقطه آغاز تعاملات ایران و اتریش

گردشگری خراسان رضوی نقطه آغاز تعاملات ایران و اتریش

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " ولف دیتریش‌هایم " سفیر اتریش در ایران عصر روز گذشته ۸ آذرماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: «این فرصت را داشتم با مسئولان و دست‌اندرکاران اصلی حوزه گردشگری استان خراسان رضوی جلسه مبسوط و کاملی داشته باشم.»  سفیر اتریش در ایران ادامه داد: «اتریش در حوزه توسعه گردشگری و آموزش گردشگری تجربه‌های راهبردی دارد که دوست داریم در صورت تمایل دوستان و شرکای ایرانی این دستاورد و تجارب را به اشتراک بگذاریم.»  او اظهار کرد: «در این جلسه در مورد یک طرح مشترک صحبت کردیم که اوایل سال آینده مراسمی را برای این طرح مشترک خواهیم داشت و ابعاد تاریخی و فرهنگی را در قالب همکاری‌های مشترک شکل بدهیم و در کنار آن نیز حوزه‌های اقتصادی را هم پوشش دهیم و این مراسم چند وجهی باشد.»  سفیر اتریش تصریح کرد: «با ظرفیت‌ها و تجاربی که اتریش دارد امیدواریم همکاری‌هایی را آغاز کنیم.»  او هم چنین با اشاره به روایت بخش‌هایی از شاهنامه که از سوی استاد نقالی صادق زاده اجرا شد، اظهار کرد: «انرژی، قدرت و نیرویی که در این اثر ادبی بزرگ است به بهترین شکل، به نمایش گذاشته شد.»  ولف دیتریش‌هایم ادامه داد: «فکر می‌کنم این نوع معرفی از این اثر ادبی فاخر و بزرگ برای شنونده جوان مورد اقبال و استقبال باشد، این نوع معرفی فقط راهنمایی نبود بلکه یک نوع نمایش تئاتر بود.» 

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
پیش بینی اوج گیری سفر در نوروز ۱۴۰۱

پیش بینی اوج گیری سفر در نوروز ۱۴۰۱

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور روز گذشته شنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۰ با بیان این مطلب در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۱ با بیان این مطلب افزود: «اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر را از خراسان رضوی آغاز کردم چون علاوه بر بحث معنویت به دلیل بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، این استان الگویی برای کشور است و به دلیل شوق زائران برای حضور در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد که لزوم برنامه‌ریزی را مضاعف می‌کند.» رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور ادامه داد: «با شیوع پاندمی کرونا  اگر چه ستاد خدمات سفر در کشور تعطیل نشده بود اما به واسطه کاهش حجم کار، فعالیت آن نیز کمتر شده بود و اکنون در شرایطی قرار خواهیم گرفت که سفرها از زمان قبل کرونا نیز بیشتر خواهد شد و به هماهنگی بیشتری نیاز داریم.» شالبافیان ادامه داد: «بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی به شدت آسیب دیده است، که ارائه  تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد.» معاون گردشگری کشور تاکید کرد: «تمهیداتی که باید اندیشیده شود فقط مربوط به حوزه زائران داخلی  نیست چون بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است.» شالبافیان یادآور شد: «با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی  افزایش خواهد یافت.» او تصریح کرد: «براساس گزارش‌های دریافتی از برخی نمایندگی‌های ایران در کشورهای پاکستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال خوبی از سفر به ایران در پیش داریم.» معاون گردشگری کشور بر ضرورت فعالیت دائمی و در طول سال ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و گفت: «پیش بینی‌ می‌شود روند افزایشی ورود زائران به مشهد حداقل تا پایان شهریور ماه تداوم داشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها باید با این نگاه باشد.» شالبافیان با بیان این خراسان رضوی یک الگو برای کشور است، افزود: «طرح مبدا تا مبدا را به عنوان الگو به استان‌های دیگر نیز ارائه و به‌طور متناسب نظارت نیز خواهیم کرد، خراسان رضوی نیز نقش محوری دارد.» رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با بیان‌ این‌که دستگاه‌های دولتی با برخی محدودیت‌ها مواجه‌اند، اظهار کرد: «استفاده از ظرفیت داوطلبان و نهادهای مردمی باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این که بحث خدمت به زائران در استان خراسان رضوی مطرح است امکان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بیشتر است.» شالبافیان تاکید کرد: «استاندار خراسان رضو ی با استانداری‌هایی که  در مسیر تشرف زائران قرار دارند، برای خدمات رسانی به زائران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.» او ادامه داد: «از شهرستان‌های استان نیز غفلت نشود و فرمانداری‌ها نیز فعال شوند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.»

ایجاد شده: 7/آذر/1400       آخرین ویرایش: 7/آذر/1400     اخبار داخلی
با ضرغامی فضا برای گفتمان آماده است

با ضرغامی فضا برای گفتمان آماده است

به گزارش هتل نیوز، " سید امیر ناصر طباطبایی " خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور و رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان این که مشکلات صنعت گردشگری را باید گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حل و فصل کند، اظهار کرد: امروز بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات صنعت گردشگری، گفتمان دولت و بخش خصوصی است که اتفاقا وزیر امروز در این حوزه، اهل گفتمان و چالش است.  رئیس جامعه هتلداران یزد ضمن اعلام این مطلب، تصریح کرد: باید از این رویکرد استقبال کرد و مسائل و مشکلات امروز حوزه‌ی میراث فرهنگی و صنایع دستی را به وی منتقل کنیم. وی با بیان این که لازمه تحقق این مهم، برگزاری جلسات ماهیانه با اهالی صنعت است، گفت: امروز فضا برای گفتمان آماده است و باید از این ظرفیت به نحو درست استفاده کنیم و بتوانیم ضمن ارایه مسائل و مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را به متولیان انتقال دهیم. طباطبایی با تاکید بر اینکه انتقادهای یکطرفه و بدون ارائه راهکار منجر به سازندگی و حل مسائل نخواهد شد، تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات ضمن انتقاد درست و منطقی راهکار و پیشنهادات خود را نیز ارائه بدهیم و امروز فضای گفتمان حاکم بر صنعت گردشگری بین دولت و بخش خصوصی، زمینه‌ رفع مشکلات با تکیه بر اهتمام طرفین را فراهم کرده، مشروط بر اینکه با اعتقاد به گفتمان، روبروی هم بنشینیم. خزانه دار جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه برخی از مسائل حل شده در بدو فعالیت وزیر، مانند مسئله ویزای گردشگری، حاصل گفتمان بخش خصوصی و وزیر است، تصریح کرد: سایر مشکلات را نیز می‌توانیم با همین رویکرد برطرف کنیم به شرط آن که وزیر گردشگری نیز از این مسئله استقبال کرده و جلسات خود با بخش خصوصی کارشناسان و متخصصان را افزایش دهد.

ایجاد شده: 6/آذر/1400       آخرین ویرایش: 6/آذر/1400     اخبار داخلی
تلاش سازمان جهانی گردشگری برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا

تلاش سازمان جهانی گردشگری برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، رئیس اسلوونیایی شورای اتحادیه اروپا، گردشگری را در برنامه کاری خود گنجانده و اهمیت این بخش از صنعت را برای بهبود فراگیر و پس از همه‌گیری کرونا مهم دانسته است. زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، خطاب به وزیران، از رهبران اروپایی به خاطر محافظت از مشاغل گردشگری و ایفای نقش پیشرو در بازگرداندن اعتماد به سفرهای بین‌المللی از طریق قوانین و پروتکل‌های هماهنگ و معرفی گواهی سلامت دیجیتال بیماری کووید اتحادیه اروپا، تشکر کرد.  در همین حین، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری یک خلاصه کلی از فعالیت‌های خود در واکنش این سازمان به بحران، و همچنین دستاوردهای اخیر در پیشبرد اقدامات اقلیمی گردشگری، به تمامی وزرای اتحادیه اروپا ارائه کرد. مارگاریتیس شیناس، معاون کمیسیون اروپا، نقش فعالی در کمیته بحران جهانی گردشگری UNWTO ایفا کرد، که برای متحد کردن بخش‌های مختلف و ارائه توصیه‌های شفاف و هماهنگی برای بهبود در کارهای مرتبط ایجاد شده است. او همچنین از مقر UNWTO در مادرید به صورت حضوری با دبیرکل این سازمان دیدار کرده است.  این دیدارهای اخیر روابط بین UNWTO و مؤسسات اروپایی را بیشتر تقویت می‌کند و بر اساس برنامه‌های هماهنگ‌شده پیش از بیماری همه‌گیری کرونا است. در فوریه ۲۰۲۰، مسئولان UNWTO از بروکسل بازدید کردند و علاوه بر سخنرانی در پارلمان اروپا، دبیرکل این سازمان همچنین با وزرای خارجه گردشگری کشورهای اروپایی دیدار کرد و نقش این بخش را در پیشبرد رشد فراگیر در سراسر منطقه و در پیشبرد و ارتقای تعاملات سبز اروپا، بیان کرد. مدیریت UNWTO در ماه اکتبر به بروکسل بازگشت و با اعلام دستورکار جدید، تفکر عمیق‌تر با تمرکز بر جایگاه گردشگری در بهبود و رشد آینده برای اقتصادها و جوامع اروپایی را مدنظر قرار داد.  پس از نشست غیررسمی وزرای مسئول گردشگری اتحادیه اروپا، UNWTO همچنین در بیستمین مجمع گردشگری اروپا که در کنار ریاست اسلوونی بر شورای اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت کرد که پس از آن وزرای گردشگری اروپا بخشی از مجمع عمومی آتی UNWTO خواهند بود که قرار است از ۳۰ نوامبر تا ۳ دسامبر در مادرید، اسپانیا برگزار شود. 

ایجاد شده: 5/آذر/1400       آخرین ویرایش: 5/آذر/1400     اخبار خارجی
گردشگری ابزار توسعه مناسبات ایران و عراق است

گردشگری ابزار توسعه مناسبات ایران و عراق است

به گزارش هتل نیوز " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیروز پنج‌شنبه چهارم آذر ماه ۱۴۰۰ در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در محل هتل پردیسان مشهد در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: «از فرصت برگزاری این همایش نه فقط برای توسعه مناسبات مشترک با خراسان رضوی بلکه برای همه استان‌ها استفاده خواهد شد.» او ادامه داد: «مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق از هفته گذشته در ایران مهمان ما بوده‌اند و با بخش خصوصی و دولتی در استان‌های کردستان و کرمانشاه و اکنون در خراسان رضوی میزبانی این دوستان هستیم.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: «میزبانی از مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری عراق بعد از این همایش نیز استمرار خواهد داشت و در هفته آینده در استان گلستان میزان آن‌ها خواهیم بود.»  شالبافیان با بیان این که مدیران کل برخی استان‌های کشور نیز در این همایش حضور دارند، یادآور شد: «مسئولان انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی استان‌های تهران، اصفهان، تبریز، فارس و ایلام نیز حضور دارند که با هم‌افزایی با مدیران کل استان‌ها برای توسعه مناسبات از این فرصت استفاده کنند.»  همچنین سعید ولی‌زاده رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با خیر مقدم به میهمان این همایش گفت: «امیدوارم با برگزاری این همایش زمینه برگزاری تورهای گروهی در ایران به‌ویژه خراسان رضوی را فراهم کنیم.»  او ادامه داد: «هدف از برگزاری این گردهمایی رفاه و خدمات بیشتر به زائران عراقی است.»  همچنین عزیز تمیمی نماینده شرکت‌های گردشگری عراق نیز با ابراز خرسندی از وزارت میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای برگزاری این همایش قدردانی کرد.  او ادامه داد: «اشتراکات فرهنگی زیادی داریم که برای تعامل بیشتر استفاده خواهد شد تا منافع اقتصادی برای مردم دو کشور ایجاد کند که لازم است همکاری‌های بیشتری صورت گیرد.»  این همایش با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل پردیسان مشهد در حال برگزاری است.  مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران و عراق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت امور خارجه و فعالان بخش خصوصی گردشگری در این همایش حضور دارند.

ایجاد شده: 5/آذر/1400       آخرین ویرایش: 5/آذر/1400     اخبار داخلی
همکاری سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای رونق گردشگری

همکاری سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای رونق گردشگری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، همکاری با اینستاگرام بخشی از تغییر گسترده سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده از قدرت نوآوری دیجیتال برای راه‌اندازی مجدد گردشگری، به ویژه گردشگری محلی و پایدار است. همچنین این همکاری نشان‌دهنده به رسمیت شناخته شدن گردشگری به عنوان یک مهیا کننده معاش و فرصت‌های جهانی توسط اینستاگرام است و سازمان جهانی گردشگری از همکاری با این پلتفرم به عنوان ابزاری برای بهبود بخشیدن به صنعت گردشگری استقبال می‌کند. این همکاری در حاشیه World Travel Market در لندن، نمایشگاه تجاری ممتاز گردشگری که در آن سازمان جهانی گردشگری رهبران سیاسی و تجاری را گرد هم می‌آورد، و پس از واکنش جدی این سازمان به وضعیت اضطراری آب و هوا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، COP۲۶، در گلاسکو اعلام شد.  مشارکت سازمان جهانی گردشگری با اینستاگرام نشان می‌دهد که سفر ایمن و مسئولانه امکان‌پذیر است و چگونه فقط یک گردشگر می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.  دستورالعمل بازیابی مقاصد گردشگری، اطلاعاتی در مورد استفاده حداکثری از اینستاگرام را ارائه می‌دهد، از تولید ویدئوهای کوتاه برای نمایش مقاصد گرفته، تا استفاده از راهنماها و ابزارهای دیگر برای نشان دادن اینکه چگونه این مقاصد آماده استقبال از گردشگران به صورت کاملا ایمن و مسئولانه است. همچنین، این اقدام بهترین راه‌ها برای تشویق مجدد سفرهای محلی را بررسی می‌کند و در عین حال آگاهی‌های زیست‌محیطی را افزایش می‌دهد. در کنار بهترین روش‌ها و نکاتی در مورد روایت موثر گردشگری، این نشریه همچنین دارای مطالعات موردی در مورد مشاغل کوچک و مقاصدی است که از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان کلیدی در طول همه‌گیری کرونا استفاده کرده و موفق شده‌اند.  " زوراب پولولیکاشویلی " دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پیش‌گفتار خود برای کتاب بازیابی گردشگری می‌گوید: «در حالی که بخش‌هایی از جهان دوباره با احتیاط به روی مردم باز می‌شوند، اکنون زمان نشان دادن چرایی اهمیت گردشگری برای افراد، جوامع و سیاره ما است.»  " آسیه کیسلیوک " مدیر برنامه‌های سیاست‌گذاری اینستاگرام، گفت: «ما می‌دانیم که تعداد بی‌شماری از مشاغل کوچک و مقاصد آماده استقبال از جهانیان هستند. اینستاگرام مفتخر است که دستورالعمل بازیابی گردشگری را برای مردم فراهم کند تا در زمان مناسب در شرایطی ایمن و پایدار به وقوع بپیوندد.»  این اولین همکاری با اینستاگرام مبتنی بر چرخش سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده بیشتر از ابزارهای دیجیتال و روایت بصری برای روشن کردن ارتباط و اهمیت گردشگری برای اقتصادها، جوامع و سیاره زمین است. سازمان این تغییر را در تلاش‌های خود برای تقویت پشتیبانی از اعضا و توانمندسازی آن‌ها برای استفاده بهتر از مزایای پلتفرم‌های ارتباطات دیجیتال تسریع کرده است. 

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     اخبار خارجی
دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " شیخ محمد بن راشد " نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی در توییتی اعلام کرد شهر دوبی در سال ۲۰۲۵ میزبان کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها خواهد بود. این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی جهانی نمایندگان و کارشناسان موزه‌ها برای بحث و گفت‌وگو درباره تبلیغ و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و بررسی آینده این صنعت است. شیخ محمد در توییت خود عنوان کرد ۲۰ هزار موزه از ۱۱۹ کشور جهان در رویدادی که در دوبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها بیانیه‌ای درباره محور رویداد سال ۲۰۲۵ خود منتشر کرده است که مشخصا بر چگونگی سرپا شدن حوزه فرهنگ از ضربه ناشی همه‌گیری کرونا تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با دنیایی که مدتی پیش می‌شناختیم تفاوت فاحشی دارد. جریانی شدید از اتفاقات، از همه گیری کرونا گرفته تا اعتراضات گسترده، بلایای طبیعی، افزایش بی‌عدالتی‌ها و انقلاب در حوزه فناوری و دنیای دیجیتال هرآنچه را فکر می کردیم می‌شناسیم تغییر داده و به چیزی منجر شد که می‌توان از آن مطمئن بود: این که فردا نامعلوم است. در تلاشیم بیاموزیم چطور با فضایی آکنده از تغییرات سریع، سازگار شده، خود را با شرایط وفق داده، تغییر و پیشرفت کنیم. (آن هم در شرایطی که) برخی جوامع و مردم در مواجهه با تغییرات در مقایسه با دیگران مجهزترند. در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: موزه‌های ما نیز با روند مشابهی روبه‌رو بوده‌اند البته نه با سرعتی مشابه. همزمان با آن که سعی می‌کنیم خودمان را تغییر داده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم، موزه‌ها نیز همین‌طورند. در این کنفرانس همین را مطرح خواهیم کرد این که قدم بعدی مشترک موزه‌ها و جوامع برای رسیدن به یک آینده بهتر چیست؟   دوره آتی از کنفرانس شورای موزه‌ها سال آینده میلادی در پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود. این کنفرانس با محور قدرت موزه‌ها، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آنها می‌توان ظرفیت موزه‌ها و نقش آنها در جامعه و اقتصاد جهانی را گسترش داده و تقویت کرد.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...