نتایج جستجو...
دیدار و گفتگوی معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور کشور سوئیس در ایران

دیدار و گفتگوی معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور کشور سوئیس در ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار و نشست با "چنتل دلی" سفیر سوئیس در ایران و "فدریکو سوماروگا" مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس در رابطه با چشم‌انداز همکاری عملیاتی دو کشور در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداخت. معاون گردشگری کشور در این نشست‌ها پس از تشریح و تبیین پروژه‌های کلان در دست اقدام از جمله بازبینی برنامه توسعه گردشگری کشور، برند ملی گردشگری کشور، تدوین نظام جامع آموزش گردشگری و همچنین توضیح در خصوص روند فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی از امکان تبادل تجربیات و مشاوره‌های تخصصی و فنی، استقبال کرد. "ولی تیموری" امکان برخورداری از تجربیات موفق کشور سوئیس در حوزه بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای نوظهور، استارت‌آپ‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط را از جمله تعاملات قابل انتظار در روابط گردشگری دو کشور، عنوان کرد و گفت: بازار موفق و پویای کشور سوئیس در حوزه گردشگری، امکانی برای تبادل تجربیات و دانش به ویژه در شاخه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری کوهستان، روستایی، اکوتوریسم و سلامت است. "تیموری" با اشاره به اینکه 91 درصد جمعیت کشور سوئیس در سال 2016 حداقل یک سفر داشته‌اند و بیش از 22 میلیون سفر انجام شده است، افزود: پیرو سند همکاری گردشگری دو کشور که اخیرا امضا شده است، احصای محورهای همکاری برای تدوین برنامه اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفت. معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نتایج تحلیل ساختار گردشگری کشور سوئیس و همچنین ارتباط بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر را در روند شکل‌‌گیری ساختار جدید حوزه گردشگری، موثر دانست و از پیشنهاد طرف سوئیسی برای ارسال سند توسعه گردشگری کشور و جزئیات ساختار فعالیت آن به منظور بهره‌یرداری‌های لازم در این زمینه استقبال کرد. برگزاری کمیته فنی گردشگری مشترک دو کشور در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه امسال، یکی دیگر از توافق طرفین در این جلسه بود. همچنین طرف سوئیسی با ابراز خرسندی از دیدار مجدد معاون گردشگری ضمن تشریح نتایج سفر و نشست با بخش خصوصی در طول سفر پنج روزه به ایران بر اجرایی شدن سند همکاری امضا شده میان دو کشور، تاکید و برای هرگونه همکاری در حوزه گردشگری، اعلام آمادگی کرد. "فدریکو سوماروگا" مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس، حضور 30 نفر از توراپراتورهای این کشور در تور آشناسازی ایران طی هفته جاری و مذاکره با بخش‌های مرتبط را فرصتی مغتنم برای ارتباط بخش خصوصی دو کشور، عنوان کرد تا پس از بررسی و شناسایی زمینه‌های همکاری، برنامه‌های عملیاتی اتخاذ شود.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398     اخبار داخلی
رونمایی از اقلام تبلیغاتی کشورهای بازار هدف گردشگری + گزارش تصویری

رونمایی از اقلام تبلیغاتی کشورهای بازار هدف گردشگری + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با حضور معاون گردشگری و مدیران ستادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل معاونت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با رسانه‌ها، اظهار داشت: بزرگترین چالش گردشگری ما در ابعاد بین‌المللی، ناشناخته ماندن آن است که در حال حاضر پروژه ایران هراسی نیز به آن اضافه شده است. "تیموری" ابراز داشت: دشمنان ما سعی کرده‌اند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاه‌نمایی کنند. به همین دلیل جلساتی با ارگان‌های مختلف در این خصوص داشتیم و در این راستا نمی‌توانستیم از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور غافل بمانیم. معاون گردشگری با تشریح این موضوع که میان وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 90 درصد اشتراک وجود دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نیز بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتا در بهمن‌ماه سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را در جهت تبلیغات، بازاریابی و معرفی ایران اسلامی، امضا کردیم. وی افزود: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. در این تفاهم‌نامه همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیت‌های بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به عنوان بازار هدف کوتاه و بلندمدت مورد توجه قرار گرفته است. معاون گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: در حال همکاری با حدود 62 دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم. از سوی دیگر هر رایزن فرهنگی که می‌خواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود با معاونت گردشگری همفکری دارد. با هم‌افزایی این سه دستگاه و کمک صدا و سیما و سایر ارگان‌ها می‌توانیم فضا را به سمتی ببریم که چالش‌های اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم. "ولی تیموری" در ادامه به افزایش 52.5 درصدی گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است با همکاری‌هایی که با نهادهای دیگر داشته‌ایم، توانسته‌ایم این ضعف‌ها را پوشش دهیم و به سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم. وی ادامه داد: هم‌اکنون بزرگترین معضل ما، اطلاع‌رسانی صحیح است با بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانه‌ها در این مسیر همیشه ما را کمک کرده‌اند و به عنوان منعکس‌کننده شرایط گردشگری کشور، همراه ما بوده‌اند.  معاون گردشگری کشور در پایان گفت: گردشگری محور توسعه این کشور است و هر چه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار می‌شویم. گردشگری می‌تواند مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال ما را برطرف کند و درآمد آن به صورت مویرگی در کشور توزیع شود. بنابراین ما در همین راستا این برنامه را در قالب برنامه‌های متمرکز و مسنجم در کشور، اجرا خواهیم کرد. "سید محمدحسین هاشمی" معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم هستند. در موافقت‌نامه‌های فرهنگی بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما از مدتی پیش، تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم واقع شده است. معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی فرهنگی را برگزاری تورهای فرهنگی در این زمینه دانست، اظهار داشت: تاکنون گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در ایران اقامت داشته‌اند و در کشورهای خود تاثیرگذار بوده‌اند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگترین راهبرد در این خصوص می‌دانیم. "سید محمدحسین هاشمی" با اشاره به ارسال اقلام تبلیغاتی تهیه شده از سوی معاونت گردشگری به 30 کشور بازار هدف، ابراز داشت: با فعال شدن حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، بحث گردشگری نیز بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعه‌های خود را موظف کرده‌ایم تا بخش عمده‌ای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند. "سید رضا هاشمی" رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه نیز طی سخنانی در این نشست، اظهار داشت: بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، این دستورالعمل به وزارت امور خارجه داده شد که هر چه بیشتر به حوزه گردشگری بپردازیم تا از این طریق بتوانیم درآمد بیشتری را برای کشور داشته باشیم. رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه، ادامه داد: گردشگری در سراسر دنیا باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود و امیدواریم بتوانیم تا رتبه گردشگری کشور که اکنون 45 است را به 10 ارتقا دهیم. وی افزود: با مشارکت بخش‌های گردشگری وزارت امور خارجه، برنامه راهبردی را آماده کرده‌ایم که در مسیر عملیاتی شدن است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جدا از وزارت امور خارجه نمی‌دانیم و امیدواریم، ایران در دنیا یکی از سرآمدهای این حوزه باشد. در پایان این نشست و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اقلام تبلیغاتی گردشگری برای کشورهای هدف، رونمایی شد. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 16/آذر/1398     اخبار داخلی
چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

به گزارش هتل‌نیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالش‌های بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقی‌زاده انصاری" ابراز داشت: شرکت‌های گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کرده‌اند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیل‌های ارسالی از سوی شرکت‌های خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکت‌هایی که از پیش با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته‌اند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هم‌اکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکت‌های گردشگری و بخش‌های مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست داده‌اند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکت‌های خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکت‌ها از ماه‌ها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت داده‌اند ولیکن از ابتدای هفته نمی‌توانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشت‌نگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شده‌اند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایت‌های رزرو آنلاین انجام می‌‌شود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانس‌های مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمی‌توانند هیچ ارتباطی با شرکت‌های خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقی‌زاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکت‌های گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت می‌کنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکت‌های خارجی و برخی شرکت‌ها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور می‌شود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروه‌های تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانه‌ها و وزارت امور خارجه مرتبط است.

ایجاد شده: 30/آبان/1398       آخرین ویرایش: 30/آبان/1398     اخبار داخلی
هتلداری در مشهد صنعت گردشگری نیست و برخورد با هتلداران باید متفاوت باشد

هتلداری در مشهد صنعت گردشگری نیست و برخورد با هتلداران باید متفاوت باشد

به گزارش هتل‌نیوز ، امام جمعه مشهد در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی این شهر که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: هتلداری در مشهد با شهرهای دیگر کشور متفاوت است زیرا هتلداری در این شهر صنعت گردشگری نیست بلکه صنعت زیارتی است.  "آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: هتل‌ها و مراکز اقامتی در مشهد مانند شهرهای اصفهان و شیراز نیست که با یک گردشگر مواجه باشند بلکه در اینجا بحث زائران مطرح است که پذیرایی از آن‌ها نیز فرهنگ خاصی دارد. "علم‌الهدی" بیان داشت: شهر مشهد، میهمان‌خانه امام رضا ( ع ) است و شما نیز در صنعت هتلداری این شهر، میهمانداران این امام رئوف هستید. عده‌ای با محور فعالیت‌های غیراخلاقی برای ایجاد محیط‌های گردشگری اقدام می‌کنند که با آن‌ها مشکلات فراوانی داریم. وی تصریح کرد: پذیرایی از زائران، فرهنگ و حرمت خاصی دارد و بر خلاف دست‌اندرکاران هتلداری در سایر شهرها که بر اساس نظام گردشگری با مسافر برخورد می‌کنند، باید این عزت به زائر گذاشته شود که البته متاسفانه این فرهنگ هنوز مبهم است. امام جمعه مشهد در ادامه منشا تمامی مشکلات حوزه گردشگری مشهد را در برخورد مسئولان دستگاه‌های مختلف نظیر شهرداری و معاونت گردشگری با نگرش نظام سرمایه‌داری گردشگری، دانست و گفت: اگر این اختلاف فرهنگی رفع شود و گردشگر به عنوان یک زائر شناخته شود، تمامی این مشکلات حل می‌شود. وی افزود: نیروی انتظامی، اداره اماکن و سایر نهادها و زیرمجموعه‌های مرتبط باید بدانند که با میهمان‌خانه‌های امام رضا ( ع ) مرتبط هستند نه با دستگاه‌های سرمایه‌داری و گردشگری. در این میهمان‌خانه‎ها نوع پوشش و حجاب کارکنان باید مطابق با فرهنگ زائران امام رضا ( ع ) باشد. امام جمعه مشهد به دستگیری یک تیم تروریستی خطرناک در یکی از هتل‌های این شهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از چالش‌های هتلداران مشهدی، اجرای برنامه‌های تامین امنیت است زیرا نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا ( ع ) را برای زائران خارجی باز کرده که بعضی از آن‌ها نیز خرابکار هستند. امام جمعه مشهد فعالان صنعت هتلداری این شهر را مجاهد توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم توجیه مالی فعالیت در صنعت هتلداری، کسی که اندکی الفبای اقتصادی بداند نیز می‌فهمد که سرمایه‌گذاری در بخش هتلداری، سرمایه‌گذاری با منفعتی نیست. "آیت‌الله علم‌الهدی" در پایان به گروهی از افراد اشاره کرد که املاک و دارایی‌های خود در داخل و خارج از کشور را فروخته‌ و قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مشهد را دارند. وی در این خصوص گفت: این افراد قصد ساختن دیزنی‌لند، پارک‌های تفریحی و مکان‌های عیاشی تحت عنوان توسعه گردشگری را دارند که در حقیقت جنگ با امام رضا ( ع ) و برهم زدن هویت شهر است. این عده نمی‌دانند که اگر با امام رضا ( ع ) مقابله کنند در همین دنیا قلع و قمع می‌شوند.

ایجاد شده: 20/آبان/1398       آخرین ویرایش: 20/آبان/1398     اخبار داخلی
استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور؛ ابزاری برای توسعه و تنوع ورود گردشگر به کشور

استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور؛ ابزاری برای توسعه و تنوع ورود گردشگر به کشور

ما تقریبا در اکثر کشورهای جهان، هموطنان عزیزمان یا مقیم هستند و یا مشغول تدریس، دانشجو و یا به تابعیت آنجا در آمده‌اند. به نظر می‌رسد که تقویت این افراد، بها دادن و آموزش آنها و ارائه بسته‌های تشویقی و گردشگری به آنها و دادن بروشور، سی‌دی، عکس و بسته‌های تبلیغاتی به این افراد می‌تواند اثر مضاعفی در جذب گردشگر از کشورهای مختلف داشته باشد زیرا هر کدام از آنها با گروه‌ها، افراد و قشرهای مختلف جامعه محل زندگی خویش، ارتباط و یا دوستی دارند و از طرفی با ارتباطی که با سایر اتباع کشورهای دیگر که در آن کشور مقیم هستند، معمولا ارتباط خاصی وجود دارد که توجه به این امر و تقویت آن به خودی خود باعث ایجاد افق‌های جدید گردشگری و توسعه و تنوع ورود گردشگر به کشورمان را در پی خواهد داشت. عبدالرضا خدادادی - فعال گردشگری و گردشگری سلامت و درمان در کشور عمان ( مسقط )

ایجاد شده: 19/آبان/1398       آخرین ویرایش: 19/آبان/1398     مقالات و یادداشت ها
فاقد نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی در زمینه ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی هستیم

فاقد نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی در زمینه ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی هستیم

رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در کشور، اظهار داشت: در کشور ما به‌ ویژه در کلان‌شهرها زمین برای ساخت هتل، گران و تامین منابع مالی برای ساخت آن دشوار است.  به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص دلیل بالا بودن هزینه‌های ساخت هتل در ایران نیز ابراز داشت: سرمایه‌گذار درصدی از سرمایه را با خود می‌آورد و مابقی را از طریق دریافت تسهیلات از منابع بانکی تامین اعتبار می‌کند اما در ایران نرخ بهره در قیاس با سایر کشورها گران‌تر است.  "جمشید حمزه‌زاده" همچنین گفت: از سوی دیگر عدم ‌مطالعات نیازسنجی در ساخت هتل در کشور، موجب شده تا زیرساخت‌های گردشگری در بحث اقامت، دور از مطلوب مورد نظر باشد. در واقع وقتی ما ندانیم شهری با میراث فرهنگی و گردشگری موجودش به چه هتلی نیاز دارد، چطور می‌توانیم ظرفیت‌سنجی لازم را داشته باشیم؟  "حمزه‌زاده" ادامه داد: به همین دلیل است که یک شهر به قدری هتل ساخته می‌شود که بسیاری از شاغلان این صنعت متضرر ‌می‌شوند و در مقابل در شهری با کمبود هتل مواجه هستیم و گردشگران در مضیقه قرار می‌گیرند. رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: ممکن است در شهری نیز هتل موجود باشد اما همه 4 یا 5 ستاره باشند درحالیکه این شهر نیازی بیشتری به هتل 2 یا 3 ستاره برای طبقات متوسط و متوسط رو به‌ پائین داشته باشد.  وی با تاکید مجدد بر لزوم نیازسنجی اولیه برای ساخت هتل در سطح کشور، افزود: بررسی چنین ظرفیت‌هایی در قالب مطالعات نیازسنجی مشخص می‌شود که ما فاقد چنین تحقیقاتی هستیم.  رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به بیان مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های حوزه صنعت هتلداری در کشور پرداخت و گفت: تحمیل مالیات‌های سنگین، گران‌ بودن حامل‌های انرژی به ‌ویژه آب که نسبت به سال‌های گذشته 4 برابر شده، دریافت عوارض مختلف از سوی شهرداری مانند پسماند، تابلو، جرایم بیمه‌ای و بانکی، توسعه بی‌رویه مراکز اقامتی غیررسمی مانند مسافرخانه‌ها، میهمان‌سراهای دولتی و مدارس دولتی، شاغلان این صنعت را با چالش مواجه کرده و متاسفانه نیز مسئولان نسبت به آن بی‌توجه هستند. وی در ادامه گفت: صنعت هتلداری و گردشگری باید با سازمان‌های مربوطه تعامل خوبی داشته باشد اما نگاه‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای که گاهی اعمال می‌شود، مشکلات عدیده‌ای را به‌وجود آورده است. این سازمان‌ها منافع خودشان را در اولویت قرار می‌دهند که در عمل به روند هتلداری در کشور لطمه زده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: اگر در کشوری که سازمان جهانی گردشگری به ‌طور رسمی در آمار خود اعلام کرده، مقصد ارزان برای گردشگران خارجی است، زیرساخت‌ها فراهم شود بیش از ظرفیت موجود می‌تواند در افزایش گردشگران موفق عمل کند. "جمشید حمزه‌زاده" درپایان گفت: توریست خارجی می‌تواند در ایران با 3 دلار بهترین غذا را صرف ‌کند و با پرداخت 50 قادر به تامین اقامتگاه خواهد بود. این در حالیست که در هتل‌های خارج از کشور این مبلغ حداقل 300 دلار است. در حقیقت ما به گردشگران خارجی یارانه می‌دهیم.

ایجاد شده: 14/آبان/1398       آخرین ویرایش: 14/آبان/1398     اخبار داخلی
مهمترین مشکلات فعالان استارت‌آپی حوزه گردشگری در ایران

مهمترین مشکلات فعالان استارت‌آپی حوزه گردشگری در ایران

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بازار گردشگری و خدمات تفریحی - مسافرتی در ایران به‌ دلیل نبود مسیر روشن برای ورود کارآفرینان حوزه فضای مجازی و کسب‌و‌کارهای الکترونیکی، فعلا از مزایای فعالیت فراگیر استارت‌آپ‌ها محروم است.  متقاضیان راه‌اندازی استارت‌آپ‌ در بازار گردشگری، نمی‌توانند دروازه ورود به این بازار که همان اخذ مجوز از مراجع رسمی است را پیدا کنند. این بازار برای ورود استارت‌آپ‌ها، مه‌آلود است چون در دولت نیز متولی امور گردشگری ازحمایت، نظارت و پشتیبانی از کسب‌و‌کارهای نوین منع شده است. وزارت گردشگری اجازه صدور مجوز برای استارت‌آپ‌ها را ندارد. همین ممنوعیت در عمل به رها شدن این شاخه تازه شکل‌ گرفته اما با ظرفیت ارزآوری بالا در بازار گردشگری، منجر شده به ‌طوریکه هیچ چارچوب یا فرمول مشخص قابل ارائه از سمت دولت برای این منظور وجود ندارد و هیچ راهنمایی هم به آنها برای شناسایی دروازه ورود صورت نمی‌گیرد.  این در حالیست که متولی گردشگری، حساب ویژه‌ای روی گردشگری مجازی برای جذب توریست باز کرده است اما چه استارت‌آپ‌های موجود در این بازار و چه متقاضیان جدید، از نبود سازوکار مشخص برای فعالیت، رنج می‌برند.  برخی استارت‌آپ‌های فعال در بازار گردشگری بیش از ۵ مجوز از مراجع مختلف دریافت کرده‌اند و هر لحظه منتظر اعلام یک اخطار دیگر از نهادهای دولتی یا نظارتی هستند تا بلافاصله برای افزایش تعداد مجوزهای دریافتی اقدام کنند. این مدل کار از نگاه استارت‌آپ‌ها، ضد فعالیت استارت‌آپی که کار در ساده‌ترین شکل ممکن است، محسوب می‌شود.   فعالان استارت‌آپی علاوه‌ بر اعطای مجوز با زمانی طولانی با چهار مشکل دیگر نیز مواجه هستند. یکی از این مشکلات، قوانین قدیمی است که برای گرفتن مجوز در نظر گرفته شده؛ مهم‌ترین این قوانین داشتن یک دفتر اداری ۶۰ متری و حداقل دو کارمند است که با توجه به زمان طولانی اعطای مجوزها حداقل یک یا دو سال این دفتر کار و کارمندان بیکار هستند و همین امر برای سرمایه‌گذاران هزینه‌بر است.  علاوه‌بر آن تداخل اداری که بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مانند وزارتخانه گردشگری، سازمان هواپیمایی، سازمان تجارت الکترونیک و اتحادیه فضای مجازی، وجود دارد موجب شده هر روز یک ارگان از متقاضیان راه‌اندازی فعالیت‌های استارت‌آپی در حوزه گردشگری درخواست مجوز کند. همچنین نبود مکانی که در آن تمامی فعالان استارت‌آپ گردشگری با هم دیدار کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و نبود فضایی برای آموزش به سرمایه‌گذاران از دیگر مشکلات است که دولت می‌تواند بستر شتاب‌دهنده را مهیا کند.  کارشناسان بازار گردشگری معتقدند، فضای مه‌آلود این بازار برای ورود فعالان استارت‌آپی، یک سم برای آینده بازار گردشگری مجازی است. این هشدار از این بابت مطرح می‌شود که استارت‌آپ‌ها عمدتا توسط جوانان شکل می‌گیرد و چون ظرفیت تحمل موانع برای این گروه سنی محدود است در نتیجه، چالش در نقطه ورود باعث سرخوردگی و انصراف آنی متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ گردشگری می‌شود.  بدتر از این حالت می‌تواند تقویت زمینه ارائه خدمات مجازی در فضای زیرزمینی باشد که در این صورت کیفیت ارائه خدمات تنزل پیدا می‌کند.

ایجاد شده: 4/آبان/1398       آخرین ویرایش: 12/آبان/1398     اخبار داخلی
تبدیل Accor به بزرگترین گروه هتلداری قاره آفریقا

تبدیل Accor به بزرگترین گروه هتلداری قاره آفریقا

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتل‌های Accor به بزرگترین گروه هتلی در قاره آفریقا تبدیل شده است. همچنین گروه هتل‌های Marriott نیز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی STR، تعداد اتاق‌های گروه هتلداری Accor در اواسط امسال به 24512 و تعداد اتاق‌های گروه Marriott نیز در همین بازه زمانی به 24508 رسیده است. در حقیقت اختلاف میان این دو گروه هتلداری تنها 4 اتاق است. از سوی دیگر گروه هتل‌های Accor تعداد 19745 اتاق تحت قراردادهای مختلف ساخت، برنامه‌ریزی نهایی و یا تجهیز را در اختیار دارد که این تعداد برای گروه هتل‌های Marriott برابر با 15219 اتاق است. سرمایه‌گذاری گروه‌های بین‌المللی هتلداری در قاره آفریقا طی سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و هم‌اکنون تنها 7 کشور آفریقایی وجود دارند که هیچ هتلی با برند بین‌المللی در آنها فعالیتی ندارد. این تعداد کشورها در 6 سال پیش برابر 18 بود.

ایجاد شده: 29/مهر/1398       آخرین ویرایش: 12/آبان/1398     اخبار خارجی
نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews + لینک سایت و نسخه رایگان

نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews + لینک سایت و نسخه رایگان

به گزارش هتل‌نیوز ، ویژگی و خاصیت انعطاف‌پذیری نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews آن را برای استفاده در انواع مختلف مراکز اقامتی در هر اندازه‌ای از هتل بوتیک و هتل‌آپارتمان تا گروه‌ها و زنجیره‌های هتلداری، امکان‌پذیر ساخته است. نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews که در سال 2012 میلادی در کشور هلند، آغاز بکار کرده است یک راهکار ابتکاری برای مدیریت هتل‌ها و مراکز اقامتی به حساب می‌آید که به صورت اتوماتیک تمامی فرایندهای مربوط به رزرو، ورود و خروج، پرداخت، خانه‌داری، فروش و حسابداری را انجام می‌دهد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا با قدرت و دقت بیشتری به موضوع مدیریت تجربه میهمان، تمرکز کنند. طراحی مدرن و تکیه بر ویژگی‌های بصری در نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت ارتباط برقرار کنند و از سوی دیگر تمامی موارد مورد نیاز از یک نرم‌افزار مدیریت هتلداری را در اختیار داشته باشند. اطلاعات بیشتر در خصوص نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews را از طریق لینک زیر و در وب‌سایت این شرکت مشاهده فرمائید. وب‌سایت نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews جهت دریافت نسخه رایگان ( DEMO ) نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. دریافت نسخه رایگان ( DEMO ) نرم‌افزار مدیریت هتلداری Mews

ایجاد شده: 20/مهر/1398       آخرین ویرایش: 13/بهمن/1398     نرم افزارهای مدیریت هتلداری بین المللی
بزرگترین شرکت مسافرتی و گردشگری جهان اعلام ورشکستگی کرد

بزرگترین شرکت مسافرتی و گردشگری جهان اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، گروه Thomas Cock شرکت مهمان‌نوازی و گردشگری بریتانیایی است که در زمینه مدیریت شرکت‌های هواپیمایی و خطوط چارتر، خطوط کشتی‌های گردشگری، ارائه خدمات هتلداری، خدمات توریستی و مسافرتی، فعالیت می‌کند. شرکت گردشگری Thomas Cock که دفتر مرکزی آن در شهر "پیتربورو" بریتانیا قرار دارد، مالک شمار زیادی از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه در حوزه‌های مختلف خدماتی است و سهام آن نیز در بازار بورس لندن، معامله می‌شود. این شرکت گردشگری انگلیسی طی ماه‌های اخیر با کاهش مشتری و افزایش بدهی مواجه شده بود و بر اساس اعلام مدیران، چنانچه کمک مالی 200 میلیون پوندی به آنان نرسد، ورشکست خواهد شد و هم‌اکنون پس از عدم دریافت این کمک مالی، شکست در رقابت با سایت‌های اینترنتی سفر و گردشگری و همچنین خودداری از سفر به دلیل برگزیت، منجر به ورشکستگی بزرگترین گروه گردشگری و مسافرتی دنیا شده است. با اعلام ورشکستگی، شرکت گردشگری Thomas Cock با 22 هزار نیرو و 20 میلیون مشتری در سراسر جهان، باید 600 هزار گردشگر را به کشورهای خود بازگرداند که این موضوع، بزرگترین عملیات بازگرداندن افراد بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون است. علاوه بر برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، گرمای کم سابقه بریتانیا در تابستان سال 2018 و کاهش سفرها به این کشور و همچنین بی‌ثباتی سیاسی در بعضی کشورهای مقصد مانند ترکیه نیز یکی از دلایل این ورشکستگی اعلام شده است.

ایجاد شده: 1/مهر/1398       آخرین ویرایش: 1/مهر/1398     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...