نتایج جستجو...
برنامه چند ساله هتل‌ها در دولت قبل زیر سوال رفت

برنامه چند ساله هتل‌ها در دولت قبل زیر سوال رفت

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با اشاره به سیاست دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و واحدهای اقامتی، اظهار داشت: هتل‌های ایران سال‌ها نرخ ریالی و ارزی داشت ولیکن دولت قبل به دلیل بستن یک قرارداد با کشور ترکیه اقدام به یکسان‌سازی کرد. "حسن سیادتان" ابراز داشت: با اقدامات دولت قبل، تمامی برنامه‌های چند ساله هتل‌ها زیر سوال رفت و هم‌اکنون در حالیکه هم قانون و هم نرخ‌نامه وجود دارد متاسفانه شاهد تخلف هستیم. به گزارش هتل‌نیوز ، وی با تاکید بر اینکه در صورت رعایت قانون و نرخ‌نامه هتل ضرر نخواهند داد، افزود: در کشوری مانند فرانسه قیمت یک اتاق دو تخته در هتل 4 ستاره بین 240 تا 300 دلار است که طی فصول مختلف تغییر می‌کند. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: ما هتلداران مظلوم واقع شده‌ایم زیرا مخارج زیاد است و حتی خود دولت نیز قیمت آب و برق را چندین برابر کرده است و واقعا باید فکر اساسی به حال این صنعت شود.  

ایجاد شده: 16/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/مهر/1397     اخبار داخلی
 20 روش استفاده مجدد از تفاله قهوه

20 روش استفاده مجدد از تفاله قهوه

  بکارگیری در خانه  برای زدودن چربی و مواد غذایی قدیمی از روی ظروف و تابه‌ها به جای استفاده از پاک‌کننده‌ها و ساینده‌های سمی از تفاله قهوه استفاده کنید. برای این کار مقداری از تفاله قهوه را داخل ظرف مالیده و سپس آبکشی نمایید. البته به یاد داشته باشید که این روش را به هیچ وجه روی ظروف نچسب (تفلون) بکار نبرید. برای صیقل دادن سینک ظرفشویی آشپزخانه منزل خود به جز سینک‌هایی از جنس چینی از محلول آب و تفاله قهوه استفاده کنید. ظروف مخصوص گریل یا ماهی‌تابه‌های برقی را با تفاله قهوه به راحتی تمییز کنید. قهوه می‌تواند به عنوان رفع‌کننده بوی بد نیز مورد استفاده قرار گیرد. مقداری تفاله قهوه خشک شده را در یک شیشه یا ظرفی دیگر ریخته و برای جذب بو آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. برای از بین بردن بوی نامطبوع اتاق یا خودرو، بشقاب یا ظرفی حاوی تفاله قهوه خشک شده را در آنجا بگذارید. زیر سیگاری خود را با لایه‌ای از تفاله قهوه بپوشانید تا بوی نامطبوع آن به حداقل ممکن برسد. برای از بین بردن بوی نامطبوع مواد غذایی از دستان خود، مقداری از تفاله قهوه را بر روی دستانتان بمالید. هنگام تمیز کردن شومینه با استفاده از تفاله قهوه مرطوب می‌توان از بلند شدن گرد و غبار و خاکستر جلوگیری نمود. برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها مقداری از تفاله قهوه خشک شده را در محل‌هایی که مورچه‌ها بیشتر رفت و آمد می‌کنند، قرار دهید. برای رنگ کردن کاغذ، پارچه یا سایر مواد متخلخل از محلول غلیظ و داغ تفاله قهوه استفاده کنید. برای پوشاندن خش‌های ایجاد شده روی مبل‌های چوبی، پارچه را با محلول غلیظ تفاله قهوه مرطوب نموده و روی خش‌ها بمالید. معمولاً این راهکار بر روی چوب‌های تیره تر نتیجه بهتری خواهد داشت.بکارگیری در باغچه  از تفاله قهوه به عنوان کودی غیر سمی و کاملا تجزیه‌پذیر، بهره گیرید چرا که قهوه سرشار از نیتروژن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و دیگر مواد معدنی است. فقط به یاد داشته باشید که تمام گیاهان قهوه دوست نیستند. تفاله قهوه ماده مغذی و بسیار عالی در تولید کمپوست به شمار می‌رود.برای دور کردن حشرات، محلول تفاله قهوه را بر روی برگهای گیاهان اسپری کنید. برای دور نگه داشتن گربه‌ها از باغچه، مخلوطی از تفاله قهوه و پوست پرتقال را در سطح باغچه خود پخش کنید. این کار مانع ورود حلزون‌ها نیز خواهد شد. تفاله قهوه به دلیل اسیدی بودن می‌تواند ماده ای مغذی برای گیاهان اسید دوستی همچون آزالیا، رز، گل صد تومانی، همیشه بهار و کاملیا باشد. بنابراین باقی‌مانده قهوه خود را اطراف ساقه این گیاهان بریزید.بکارگیری به عنوان مکمل زیبایی  مالش تفاله قهوه بر روی مو و سپس شستن آن باعث نرمی و درخشش موهای شما می‌گردد. غوطه‌ور کردن موهای قهوه‌ای در محلول تفاله قهوه منجر به تیره‌تر شدن آنها می‌شود. از تفاله قهوه به عنوان یک لایه‌بردار یا ماسک صورت استفاده نمایید. برای مقابله با سلولیت، یک چهارم فنجان تفاله قهوه گرم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نمایید. همانطور که بر روی یک حوله کهنه یا تعدادی روزنامه ایستاده‌اید، مخلوط را بر روی مناطق درگیر قرار دهید. سپس با یک پلاستیک محل مربوطه را محکم ببندید و چند ساعت به حال خود رها کنید. سپس پلاستیک را برداشته محل مربوطه را پاک کرده و یک دوش آب گرم بگیرید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، این کار را دو بار در هفته انجام دهید. ممکن است این کار کمی عجیب به نظر برسد ولی از آنجایی که در کرم‌های گرانقیمت از بین برنده سلولیت از قهوه استفاده می‌شود، ممکن است این کار موثر باشد.

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1397     کافی شاپ
 آشنایی با برخی اصطلاحات و عبارات اختصاصی و پر کاربرد در بخش خانه‌داری هتل

آشنایی با برخی اصطلاحات و عبارات اختصاصی و پر کاربرد در بخش خانه‌داری هتل

  گزارش وضعیت خانه‌داری به گزارشی که توسط واحد خانه‌داری بر اساس مشکلات فیزیکی اتاق‌ها اماده می‌شود، اطلاق می‌گردد. عملیات پیشگیرانه تعمیر و نگهداریسیستمی نظام‌مند جهت نگه‌داری و تعمیرات وسایل اتاق‌ها به صورت دوره‌ای که باعث پیشگیری از خرابی‌های آتی و کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری می‌شود. اختلاف در وضعیت اتاق وضعیتی که طی آن توضیحات ثبت‌شده در واحد خانه‌داری در مورد اتاق با وضعیت ثبت‌شده در میز پذیرش تفاوت دارد. Turn down Service وضعیتی که در آن خانه‌دار وارد اتاق میهمان مقیم شده و تخت وی را برای خواب آماده می‌کند. برخی از هتل‌ها در این مورد خلاقیت به خرج داده و روی بالشت میهمانان شکلات قرار می‌دهند؛ آباژورهای اتاق را روشن می‌نمایند و یا برای کودکان کتاب داستان برای خواب شبانه قرار می‌دهند.  حداکثر ظرفیت رزرو به وضعیتی گفته می‌شود که تمامی اتاق‌های هتل رزرو شده باشند. No show Guest به وضعیتی اطلاق می‌شود که میهمان در زمان رزرو به هتل مراجعه نکرده باشد. اتاق اشغال شده ( OCC ) اتاقی که در حال حاضر خود میهمان و لوازم وی در آن قرار دارد.  اتاق خالی ( VAC ) به اتاق‌های آماده ورود میهمانان گفته می‌شود. خارج از سرویس ( O.O.O ) به اتاقی که به هر دلیل قابل فروش نباشد، گفته می‌شود. M./U ( Make-up Room) به اتاق اشغال‌شده توسط میهمان گفته می‌شود که نیازمند تمیزکاری و مرتب نمودن تخت است. T.D.S.  (Turndown Service) سرویس شامگاهی که تنها به مرتب نمودن تخت، ختم می‌شود.  مزاحم نشوید ( D.N.D ) به معنای آن است که میهمان داخل اتاق تمایل ندارد که کسی وارد اتاقش و یا به هر صورت مزاحم وی شود. S.O. (Sleep-Out)  به معنای آن است که میهمان داخل اتاق شده است اما در اتاق نخوابیده است. C/O (Check-out)به معنای آن است که میهمان اتاق را ترک نموده و اتاق آماده تمیزکاری است.

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 9/مهر/1397     مدیریت هتلداری
به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری

به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری

امروز روز جهانی گردشگری بود و سازمان میراث فرهنگی امسال ترجیح داد که هیچ برنامه ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی برخلاف رویه جاری سال های قبل برپا نکند. فعالان صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخش مالی و ارزآوری به کشور نیز اینروز را گرامی نداشتند. اما جامعه هتلداران ایران یک بهانه برای پاسداشت روز جهانی جهانگردی یافت و آن هم برپایی نخستین همایش جامعه هتلداران ایران بود که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و چندتن از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برپا شد. برخلاف سال های گذشته که روز جهانی جهانگردی در ایران با برپایی مراسم هایی باشکوه برپا می شد، امسال اما این روز در سکوت اما پربارتر برگزار شد. هتلدارها در جمع انبوه خود در حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مونسان را خطاب قرار دادند و از او خواستند که مشکلات بخش اقامت در صنعت گردشگری ایران را حل کند. یکی از پیشنهادات جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران دو نرخی شدن هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بود. او از مونسان خواست که مصوبه ای از دولت بیاورد که براساس آن هتل های ایران بتوانند نرخ اقامت به گردشگران خارجی را به دلار دریافت کنند. به گفته او گردشگران خارجی اکنون در ایران برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره با خدمات کامل و صبحانه و ناهار و شام تنها ۸ دلار می پردازند که به معنای مفت فروشی هتل های ایران به گردشگران خارجی است. هتلدارها از مونسان خواستند مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را در سازمان امور مالیاتی کشور برطرف کند. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران می گوید که ادارت مالیاتی نفس هتلداران ایران را گرفته اند و هر اندازه بخواهند بر خدمات هتل ها مالیات وضع می کنند. رییس جامعه هتلداران ایران همچنین به وضعیت وخیم هتلداری ایران اشاره کرد که به دلیل نابسامانی در بخش پولی و اقتصاد کشور خالی مانده اند و ضریب اشغال آن ها به شدت کاهش یافته است. هتلدارها از علی اصغر مونسان که هنوز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن محمد محب خدایی معرفی نکرده است، خواستند که خانه مسافرهایی که بلای جان صنعت هتلداری کشور شده اند تعطیل شوند و اگر تعطیلی آن ها امکانپذیر نیست لااقل ساماندهی شوند. خانه مسافرها ارمغان مرتضی رحمانی موحد در دوره سکانداری اش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. خانه مسافرها قرار بود آنزمان که ماجرای نه چندان واقعی سونامی گردشگری ایران مطرح بود سرریز گردشگران خارجی ورودی به ایران را میزبانی کنند. اما حالا وضعیت چنان شده است که رشد قارچ گونه آن ها هتل های ایران را به ورشکستگی کشانده است تا جایی که هتلدارها را ناچار کرد در جمع بزرگ خود از مونسان بخواهند فکری برای مقابله با بحران خانه مسافرها در صنعت هتلداری ایران کند. وضعیت گردشگری ایران حالا دیگر حتی در بخش ورود گردشگران خارجی نیز چندان مناسب نیست. انتظاری که پس از برجام از گردشگری ایران ایجاد شده بود حالا با خصم ترامپ علیه ایران و بالا گرفتن تنش ها در جامعه جهانی بر سر ایران فروکش کرده است. با وجود خالی بودن هتل های کشور اما حالا هتلدارها از رییس سازمان میراث فرهنگی خواسته اند که فکری به حال هزینه حامل های انرژی در هتل ها یایران کنند. نماینده هتلداران ایران در مذاکره با دولت می گوید: قبض آب یا برق یک هتل که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است و در این وضعیت هتل ها چاره ای جز تعدیل نیرو یا تعطیلی ندارند. درست در روز جهانی گردشگری و در برنامه ای که به بهانه این روز در یکی از مجلل ترین هتل های تهران برگزار شد و از تمامی بخش های صنعت گردشگری کشور تنها هتلدارها در آن حضور داشتند، هتلدارهای ایران فهرستی از مطالبات بر زمین مانده خود را در برابر رییس سازمان میراث فرهنگی قرار دادند و او را ملزم به پیگیری مطالباتشان تا رسیدن به نتیجه نهایی کردند. آن ها حتی از پدیده ای پرده برداشتند که بیانگر جدال جدید با سیستم بانکی کشور است. آنطور که هتلدارهای کشور در حضور معاوننان رییس جمهوری و رییس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، بانک هایی که وام های هتلسازی به سرمایه گذاران ارایه کرده اند به دلیل ناتوانی هتلسازها در بازپرداخت تسهیلات شرایط را به گونه ای مهیا می کنند که به مصادره هتل های ساخته شده منجر شود. یعنی چنان سود وام ها افزایش می یابد که بانک های کشور می نشینند تا هتل های جدید را مصادره کنند. استمهال برای بازگرداندن تسهیلات بانکی نیز به همین دلیل در فهرست مطالبات جامعه هتلداران ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنجانده شده است.

ایجاد شده: 7/مهر/1397       آخرین ویرایش: 8/مهر/1397     مقالات و یادداشت ها
نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده می‌نمایید. جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علی‌رغم افزایش مسافر در کشور، هتل‌ها از کاهش مسافر رنج می‌برند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کرده‌اند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم می‌شود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجه‌بندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکل‌های هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتل‌های کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بسته‌های حمایتی هستند. به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند‌. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین می‌شود و دستگاه‌های دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانس‌های مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور می‌شود، ارز دریافت می‌کنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانه‌های مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاه‌های دستگاه‌های دولتی مانند وزارتخانه‌های آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شده‌اند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور باشیم. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بود‌ه‌ایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار می‌دهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونت‌های آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده‌ نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامه‌نگاری‌های لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینه‌های مربوط آب، برق و حامل‌های انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته‌ اما هزینه‌های جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری می‌خواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتل‌ها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد‌. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام می‌شود. در پی این هستیم تا هتل‌ها نیز مانند صرافی‌ها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح می‌کنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاه‌های دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.

ایجاد شده: 28/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش

متقاضیان و فعالان گردشگری می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه با شرکت “رستاک پادویژن” به عنوان مجری نمایشگاه، تماس حاصل فرمایند. به گزارش هتل‌نیوز ، صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا به شمار می‌آید که از آن به عنوان موتور توسعه نام برده می‌شود و به علت اهمیتی که این صنعت از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد، روز به روز بیشتر مورد توجه دولت‌ها قرار می‌گیرد. معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز ، اظهار داشت: جزیره زیبای کیش به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور با برخورداری از مواهب الهی و طبیعت زیبا با جاذبه‌های گردشگری منحصربفرد یکی از مقاصد مهم گردشگری از جمله گردشگری رویدادها و گردشگری خرید به شمار می‌آید. “سید محمود نور اشرف‌الدین” با اشاره به توانمندی‌های جزیره کیش در برگزاری نمایشگاه، ابراز داشت: این جزیره به دلیل زیرساخت‌های مناسب از جمله هتل‌های استاندارد، برقراری پرواز از کلان شهرهای کشور، خطوط دریایی و هوایی منظم، شبکه حمل و نقل درون‌شهری مطلوب و پیشرفته از یک سو و از سوی دیگر، وجود زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی، بسیار مورد توجه است. وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به عنوان متولی برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در منطقه آزاد کیش در راستای سیاست‌های کلان سازمان منطقه آزاد کیش تلاش نموده است تا زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این قبیل رویدادها را در حد استانداردهای جهانی ایجاد نماید و از این سو تسهیلات ویژه‌ای را برای مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاهی فراهم نموده است. “نور اشرف‌الدین” تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و بازار سفر کیش از جمله نمایشگاه‌های مورد توجه و مهم منطقه می‌باشد که با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تاریخ 5 لغایت 8 شهریور ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. وی در پایان گفت: به منظور جلب رضایت حداکثری مشتریان و مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه، شرایط و تسهیلات ویژه‌ای از سوی شرکت سرمایه‌گذاری در اختیار مجری نمایشگاه مذکور قرار گرفته است لذا متقاضیان و فعالان گردشگری می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه با شرکت “رستاک پادویژن” به عنوان مجری نمایشگاه، تماس حاصل فرمایند.

ایجاد شده: 27/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 27/مرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با “محمود مادرشاهیان” مالک گروه هتل‌های هلیا

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با “محمود مادرشاهیان” مالک گروه هتل‌های هلیا

“محمود مادرشاهیان” از سنین جوانی و در پی عشق و علاقه کودکی خود، وارد صنعت گردشگری و هتلداری شد و در دهه 60 اولین هتل خود با نام “ارم” را در شهر مشهد، احداث کرد. وی هم‌اکنون و پس از گذشت بیش از 30 سال، مالک گروه هتل‌های “هلیا” به عنوان یکی از بزرگترین گروه‌های هتلداری با 8 هتل در شهرهای مشهد و کیش است. مالک گروه هتل‌های “هلیا” معتقد است، استان خراسان رضوی و شهر “مشهد” علاوه بر جاذبه زیارتی دارای ظرفیت وجاذبه‌های بسیاری در سایر حوزه‌های صنعت گردشگری است که اطلاع‌رسانی و تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته است. به گزارش هتل‌نیوز ، وی اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران در شهر مشهد، افزایش یابد تا تمامی فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف از مزایای آن بهره‌مند شوند. “محمود مادرشاهیان” با اشاره به خرید، افتتاح و راه‌اندازی مجدد هتل “پارک حیات” توسط گروه هتل‌های “هلیا” ابراز داشت: خوشبختانه موفق شدیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و طی مدت 18 ماه، پروژه بازسازی و نوسازی این هتل را به پایان برسانیم و هم‌اکنون این هتل به عنوان یکی برترین هتل‌های شرق کشور مشغول ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان محترم است. مالک گروه هتل‌های هلیا در ادامه گفت: انگیزه اصلی من از ورود به صنعت گردشگری، خدمت به اقتصاد و جوانان این مرز و بوم بوده است زیرا معتقدم آینده کشور با استفاده از صنعت توریسم، مدیریت خواهد شد. وی افزود: هر اندازه در کشور اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود، چرخ‌های توسعه و اقتصاد نیز با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. وی ادامه داد: به عنوان یکی ایرانی تا زمانی که توان و انرژی داشته باشم از هیچ تلاشی در راستای اشتغال‌زایی، دریغ نخواهم کرد و خدمت به جوانان کشور را افتخار خود می‌دانم. سرمایه‌گذار صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص آینده این صنعت در کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری در دنیاست و به همین دلیل بسیار امیدوارم که با رفع موانع، صنعت گردشگری کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد. مالک گروه هتل‌های “هلیا” در پایان گفت: بایستی این نکته را در نظر بگیریم که سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد ولیکن به هیچ عنوان نباید به مسائل مالی فکر کنیم بلکه بایستی دست در دست هم و با امید، انگیزه و توکل، ایران را به دنیا نشان دهیم.

ایجاد شده: 9/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 9/مرداد/1397     اخبار داخلی
رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد

رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد طی روزهای 11 تا 15 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهر برگزار خواهد شد. نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، امروز چهارشنبه ( سوم مردادماه ) به میزبانی هتل هویزه تهران و در سالن “ملل” این هتل، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، رئیس جامعه هتلداران ایران، مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر، مشاور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین جمعی مسئولین و فعالان در این نشست، حضور داشتند. “ابوالفضل مکرمی‌فر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های خاص این دوره از نمایشگاه گردشگری مشهد، اظهار داشت: در بخش تجهیزات هتلداری با نوآوری‌هایی مواجه هستیم. همچنین در بخش صنایع دستی نیز از هنرمندانی دعوت کرده‌ایم که دارای مهر اصالت یونسکو هستند. “مکرمی‌فر” ابراز داشت: پیش‌بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال، میهمانانی از 20 کشور خارجی حضور داشته باشند که در این راستا دعوت از کشورهای مسلمان و آسیای میانه مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، تاتارستان، عمان، هند، افغانستان و کویت، قطعی شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در خصوص همزمانی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد با نمایشگاه‌‌های کیش و تهران، ابراز داشت: نمایشگاه مشهد با این نمایشگاه‌ها تلاقی نخواهد داشت. خوشبختانه کشور در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی، فعال‌تر شده و از طرف دیگر به دلیل اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم از فرصت پایان تعظیلات تابستانی برای برگزاری این نمایشگاه‌ها استفاده شده است. در ادامه این نشست، دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به برگزاری نشست‌ها و میزگردهای تخصصی همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، اشاره کرد و گفت: نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران نیز در شهر مشهد، برگزار خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران، افزود: شهر مشهد طی 30 سال اخیر در مباحث مربوط به ارتقای کیفیت خدمات، بروزرسانی دانش در مراکز اقامتی و در نهایت توسعه گردشگری، پرچمدار بوده است. “جمشید حمزه‌زاده” ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی بیش از 90 درصد تجهیزات هتلداری مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود که امیدواریم این میزان به 100 درصد برسد. وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و هتلداری باعث آشنایی فعالان این حوزه با آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات داخلی کشور در زمینه هتلداری خواهد شد و کمک می‌کند تا مدیران مراکز اقامتی و فروشندگان در کنار یکدیگر قرار گرفته و همکاری گسترده‌ای با هم داشته باشند.

ایجاد شده: 3/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/مرداد/1397     اخبار داخلی
چگونه قوانین TripAdvisor را دور بزنیم، نظرات منفی هتل را حذف و تبدیل به نظر مثبت کنیم

چگونه قوانین TripAdvisor را دور بزنیم، نظرات منفی هتل را حذف و تبدیل به نظر مثبت کنیم

“امیدرضا کاظمی” مدیرکل جوان هتل “سرای عامری‌ها” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از راز و رمز موفقیت این هتل در وب‌سایت جهانی TripAdvisorو روش‌های تبدیل نظرات منفی میهمانان به نظرات مثبت، گفت. مدیرکل هتل “سرای عامری‌ها” کاشان در ابتدای اظهارات خود گفت: وب‌سایت TripAdvisor تا چند سال پیش برای بسیاری از هتلداران، ناشناخته بود ولیکن با افزایش حجم گردشگران خارجی از یک سو و از سوی دیگر با توجه به اینکه موضوع بازاریابی و برندینگ در صنعت هتلداری از مباحث تئوری و روزمره فاصله گرفت و به سمت حوزه IT سوق پیدا کرد، این وب‌سایت به عنوان یک پدیده جدید در مقابل هتلداران قرار گرفت. به گزارش هتل‌نیوز “امیدرضا کاظمی” اظهار داشت: هتلداران ایران تا قبل از این تغییر و تحولات به هیچ عنوان اهمیت حضور مناسب در TripAdvisor و مدیریت نظرات میهمانان را نمی‌دانستند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که این امر تا چه حد می‌تواند در بهبود عملکرد کلی هتل، موثر باشد. وی افزود: TripAdvisor شکلی از تبلیغات زبانی و چهره به چهره محسوب می‌شود که البته بیشترین اعتبار آن به دلیل سیستم هوشمند و فرایند راستی‌آزمایی حاکم بر آن است. برای مثال هتلداران به هیچ عنوان نمی‌توانند برای یک هتل دیگر در شهر و منطقه خود، نظرات مثبت یا منفی ارسال کنند و باعث ارتقا و در مقابل نزول رتبه آن مجموعه شوند. در حقیقت TripAdvisor این شکل از عملکرد را ناجوانمردانه می‌داند. “کاظمی” تصریح کرد: حتی پس از ارسال نظرات نیز این فرایند راستی‌آزمایی ادامه دارد. بنابراین امکان برخورد احساسی از سوی مدیر هتل با نظرات ارائه شده وجود ندارد و به جرات می‌توان گفت 80 تا 90 درصد نظرات، واقعی است. مدیرکل هتل “سرای عامری‌ها” ادامه داد: با توجه به مطالب ارائه شده در دوره‌های آموزشی گروه هتل‌های بین‌المللی Accor، موفق شدیم سیستمی را در هتل “سرای عامری‌ها” پیاده کنیم که با استفاده از آن نظرات را پایش و تبدیل به بازخورد مثبت می‌کنیم. وی همچنین گفت: از سوی دیگر یکی از عوامل ارتقای هتل “سرای عامری‌ها” در رتبه‌بندی TripAdvisor این است که علاوه بر فضای اقامتی، فضاهای پذیرایی مانند رستوران و کافی‌شاپ هتل نیز به طور مستقل جزو جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که ارباب رجوع و پیرو آن نظرات به ثبت رسیده در TripAdvisor حتی از هتل‌هایی با بیش از 400 اتاق نیز، بیشتر است. این فعال صنعت هتلداری در بخش دیگری از مصاحبه خود با هتل‌نیوز ، گفت: از طرف دیگر در هتل “سرای عامری‌ها” و با توجه به محدود بودن فصول گردشگرپذیر منطقه بیابانی مانند کاشان، بر سیاست “رویداد محوری” تمرکز داریم تا با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله کنسرت، نمایشگاه، گالری، ورکشاپ و … علاوه بر گردشگران، سایر افراد و مخاطبان را نیز به هتل جذب کنیم تا از امکانات جانبی آن استفاده کنند. وی در پایان افزود: در هتل “سرای عامری‌ها” کاشان نوعی مدیریت تجربه میهمان صورت می‌گیرد و طی فرایندی که پیش از ورود میهمان به هتل آغاز می‌شود و تا خروج وی ادامه دارد، سعی می‌کنیم ارتباط را حفظ، نظرات منفی را حذف و نظرات مثبت را جلب کنیم.

ایجاد شده: 26/تیر/1397       آخرین ویرایش: 26/تیر/1397     اخبار داخلی
دانش متخصصان ایرانی در زمینه نرم‌افزارهای هتلدای همسو با تکنولوژی روز دنیاست

دانش متخصصان ایرانی در زمینه نرم‌افزارهای هتلدای همسو با تکنولوژی روز دنیاست

کارشناس موضوع نرم‌افزارهای هتلداری، دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی می‌داند ولیکن معتقد است از لحاظ زیرساخت‌ها، محدودیت‌هایی در کشورهایی وجود دارد. “علی صابری” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: سیستم‌های هتلداری پیش از سال 70 نیز در برخی واحدها فعالیت داشتند که البته فول مکانیزه نبود ولیکن از نیمه دوم دهه 70 نرم‌افزارهایی تحت مدیریت سیستم عامل Dos با قابلیت‌های محدود و سپس در دهه 80 همزمان با پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای هتلداری تحت سیستم عامل ویندوز، تولید و در بازار هتلداری ایران منتشر شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، کارشناس نرم‌افزارهای جامع هتلداری ابراز داشت: از دهه 90 به بعد استفاده از نرم‌افزارها تبدیل به امری ضروری، عادی و معمولی در هتل‌ها شده است به شکلی که در شرایط فعلی بین 80 تا 85 درصد از واحدهای اقامتی سراسر کشور اعم از هتل، هتل‌آپارتمان، میهمان‌پذیر و … از نرم‌افزارهای جامع هتلداری استفاده می‌کنند. “علی صابری” گفت: استفاده صرف از نرم‌افزارهای هتلداری در مقابل نحوه استفاده و قابلیت‌های نرم‌افزار، دو موضوع کاملا متفاوت است. در دنیای امروزی و همزمان با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، نرم‌افزارها دیگر نباید فقط به داخل هتلها بپردازند و باید از هتل‌ها خارج شده‌ و در پی ارتباط بین‌المللی با جامعه جهانی باشند. در واقع نرم‌افزارهای هتلداری در شرایط فعلی چیزی فراتر از سیستم ثبت اطلاعات و ارائه آن به اداره اماکن هستند. وی تصریح کرد: سرفصل اصلی نرم‌افزارهای هتلداری در دنیای امروز، یکپارچه‌سازی و اتصال هتل به سیستم‌های بین‌المللی است. در واقع در موضوع نرم‌افزارهای هتلداری بایستی از هتل خارج شویم و در پی ارتباطات جهانی و اتصال به سیستم‌های رزرواسیون جهانی باشیم که البته این امر در وضعیت فعلی، سهل‌الوصول نیست. وی در ادامه به مقایسه نرم‌افزارهای موجود در بازار پرداخت و گفت: نرم‌افزارهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود به ویژه در زمینه بومی‌سازی ویکپارچه‌سازی، دارای مزایایی هستند زیرا هر کشوری دارای قوانین، مقررات، فرهنگ و ارزش‌های خاص خود است. برای مثال نرم‌افزارهای خارجی فاقد سیستم حسابداری و انبارداری دارای اصول خاص ایران بوده و کشور ما نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای بومی و به عبارت دیگر ایرانیزه شده است. صابری افزود: به طور کلی نرم‌افزارهای هتلداری دارای دو بخش Back Office شامل سیستم‌های مالی، حسابداری، اداری، حقوق و دستمزد، کاست کنترل، انبارداری و … و در مقابل بخش Front Office است که به طور مستقیم با میهمان ارتباط دارد. به همین دلیل استفاده از نرم‌افزارهای خارجی به دلیل عدم استفاده از سیستم های یکپارچه و متفاوت شدن نرم افزار ها در این دو بخش می‌تواند هتل را دچار چالش کرده و مدیران هتلها را از دسترسی به نیازمندیهای مدیریتی خود دور کرده . کارشناس نرم‌افزارهای هتلداری دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی دانست و عنوان کرد: صنعت نرم‌افزارهای هتلداری در ایران از لحاظ دانش تخصصی نه تنها هیچ کمبودی نسبت به رقباری خارجی ندارد بلکه حتی در مواردی، پیشرفته‌تر است ولیکن در مقابل مشکلات و موانعی در زمینه زیرساخت‌ها وجود دارد که در این میان می‌توان به بستر اینترنت اشاره کرد. وی ادامه داد: یکی از مزایای نرم‌افزارهای هتلداری در خارج از کشور، امکان استفاده از سیستم Cloud ( ابری ) است که در ایران به دلیل محدودیت‌های زیرساختی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در زمینه نرم‌افزارهای هتلداری کمتر به آن پرداخته شده و بسیار برای مجموعه ها مهم است ، بحث کاست کنترل است که تا حدی هتل‌ها و هتلداران را دچار چالش کرده است. علی صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه، ابراز داشت: گروه‌های هتلداری بین‌المللی سالیانه هزینه‌های زیادی را صرف بهبود و بروزرسانی نرم‌افزارهای هتلداری می‌کنند زیرا در دنیای امروزی، نرم‌افزارهای هتلداری نیز بخشی از فرایند ارائه خدمات و ارزش‌گذاری به میهمانان محسوب می‌شوند. در واقع یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات هتلداری، نرم‌افزارها هستند که اطلاعات تمامی بخش‌های یک هتل از جمله آیتم‌های هزینه، درآمد، عملکرد پرسنل و میهمانان و … یا به عبارت دیگر کلیه عملکرد هتل و میهمان از طریق آن قابل دسترسی است. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری دنیا فراتر از فعالیت‌های ساده عمل می‌کند و با پرداختن به مواردی مانند CRM و باشگاه میهمانان می‌تواند در موضوعات مهم بازاریابی، تبلیغات، جذب و بازگشت میهمان عمل کند، موضوعی که در ایران فقط در دو گروه هتلداری به صورت عملی، اجرا می‌شود.

ایجاد شده: 6/تیر/1397       آخرین ویرایش: 6/تیر/1397     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمع‌آوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخش‌های خانه‌داری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زباله‌ها را به صورت خشک و تر تفکیک می‌کنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمع‌آوری می‌نماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمع‌آوری شده از هتل‌ها را در اختیار شرکت‌های بازیافت قرار می‌دهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیج‌های بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...