سومین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری با حضور وزیر و معاون گردشگری، مدیران ستادی وزارت گردشگری و جمعی از روسای تشکلهای ملی گردشگری ایران با دستور کار بررسی سفر هیات دولتی و بخش خصوصی به کشورهای چین و روسیه و همچنین نحوه شرکت در نمایشگاههای بینالمللی در حوزه گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری کشور در این نشست با تاکید بر حضور قدرتمند در نمایشگاههای گردشگری متناسب با نام و جایگاه ایران، اظهار داشت: آمادهسازی محتوا، بروشور و بستههای تبلیغاتی، در اختیار گرفتن فضای مناسب، طراحی غرفههای متناسب و حضور فعال و پرانرژی در نمایشگاههای گردشگری از جمله مواردی است که باید به طور ویژه دنبال شود. "علیاصغر مونسان" ابراز داشت: در سالهای گذشته، حضور ایران در نمایشگاههای گردشگری ضعیف بود اما خوشبختانه در چند سال اخیر این روند بهبود یافته است. وی تصریح کرد: انجام تبلیغات مناسب پیش از ورود هیات ایرانی به چین و روسیه، برپایی نمایشگاههای مرتبط در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ارائه برنامههایی برای معرفی ظرفیتهای متنوع ایران نیز باید در این سفرها دنبال شود. "ابراهیم لاریجانی" مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته برای حضور وزیر گردشگری و هیات همراه با مشارکت بخش خصوصی در چین و شرکت در سومین اجلاس وزرای مجمع تمدنهای کهن، افزود: معرفی ظرفیتهای گردشگری و جاذبههای متنوع کشور، ارائه بستههای گردشگری، برگزاری نشست با حضور فعالان گردشگری ایران و چین و امضای تفاهمنامه گردشگری بین دو کشور از برنامههای سفر به کشور چین است. وی تصریح کرد: در سفر چین که از 6 تا 10 آذرماه خواهد بود بیش از 60 نفر از فعالان صنعت گردشگری از سراسر کشور، وزیر گردشگری را همراهی میکنند و بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته با 80 نفر از فعالان گردشگری چین رودرو خواهند شد و به معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور میپردازند. برنامه سفر به روسیه و حضور در نمایشگاه گردشگری این کشور نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تهیه محتوا و جانمایی غرفه مناسب، تولید فیلم و کلیپ برای معرفی ظرفیتهای کشور و تبلیغات پیش از حضور هیات ایرانی در این نمایشگاه، تاکید شد. گزارش تصویری سومین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 27/آبان/1398 آخرین ویرایش: 27/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، امام جمعه مشهد در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی این شهر که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: هتلداری در مشهد با شهرهای دیگر کشور متفاوت است زیرا هتلداری در این شهر صنعت گردشگری نیست بلکه صنعت زیارتی است. "آیتالله سید احمد علمالهدی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: هتلها و مراکز اقامتی در مشهد مانند شهرهای اصفهان و شیراز نیست که با یک گردشگر مواجه باشند بلکه در اینجا بحث زائران مطرح است که پذیرایی از آنها نیز فرهنگ خاصی دارد. "علمالهدی" بیان داشت: شهر مشهد، میهمانخانه امام رضا ( ع ) است و شما نیز در صنعت هتلداری این شهر، میهمانداران این امام رئوف هستید. عدهای با محور فعالیتهای غیراخلاقی برای ایجاد محیطهای گردشگری اقدام میکنند که با آنها مشکلات فراوانی داریم. وی تصریح کرد: پذیرایی از زائران، فرهنگ و حرمت خاصی دارد و بر خلاف دستاندرکاران هتلداری در سایر شهرها که بر اساس نظام گردشگری با مسافر برخورد میکنند، باید این عزت به زائر گذاشته شود که البته متاسفانه این فرهنگ هنوز مبهم است. امام جمعه مشهد در ادامه منشا تمامی مشکلات حوزه گردشگری مشهد را در برخورد مسئولان دستگاههای مختلف نظیر شهرداری و معاونت گردشگری با نگرش نظام سرمایهداری گردشگری، دانست و گفت: اگر این اختلاف فرهنگی رفع شود و گردشگر به عنوان یک زائر شناخته شود، تمامی این مشکلات حل میشود. وی افزود: نیروی انتظامی، اداره اماکن و سایر نهادها و زیرمجموعههای مرتبط باید بدانند که با میهمانخانههای امام رضا ( ع ) مرتبط هستند نه با دستگاههای سرمایهداری و گردشگری. در این میهمانخانهها نوع پوشش و حجاب کارکنان باید مطابق با فرهنگ زائران امام رضا ( ع ) باشد. امام جمعه مشهد به دستگیری یک تیم تروریستی خطرناک در یکی از هتلهای این شهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از چالشهای هتلداران مشهدی، اجرای برنامههای تامین امنیت است زیرا نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا ( ع ) را برای زائران خارجی باز کرده که بعضی از آنها نیز خرابکار هستند. امام جمعه مشهد فعالان صنعت هتلداری این شهر را مجاهد توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم توجیه مالی فعالیت در صنعت هتلداری، کسی که اندکی الفبای اقتصادی بداند نیز میفهمد که سرمایهگذاری در بخش هتلداری، سرمایهگذاری با منفعتی نیست. "آیتالله علمالهدی" در پایان به گروهی از افراد اشاره کرد که املاک و داراییهای خود در داخل و خارج از کشور را فروخته و قصد سرمایهگذاری در حوزه گردشگری مشهد را دارند. وی در این خصوص گفت: این افراد قصد ساختن دیزنیلند، پارکهای تفریحی و مکانهای عیاشی تحت عنوان توسعه گردشگری را دارند که در حقیقت جنگ با امام رضا ( ع ) و برهم زدن هویت شهر است. این عده نمیدانند که اگر با امام رضا ( ع ) مقابله کنند در همین دنیا قلع و قمع میشوند.
ایجاد شده: 20/آبان/1398 آخرین ویرایش: 20/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تفاهمنامه همکاری گردشگری ایران و سوئیس در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور که با مسئولیت وزارت بهداشت ایران در سوئیس برگزار شد به امضای "ولی تیموری" معاون گردشگری ایران و "سوماروگا" رئیس بخش بازارهای نوظهور گردشگری سوئیس رسید. براساس این تفاهمنامه 8 بندی که به مدت یک سال اعتبار دارد، طرفها در چارچوب توانمندی و تسهیلات خود، همکاریهای مشترک در زمینه گردشگری را بر اساس اصل برابری و منافع متقابل و طبق قوانین کشورهای عضو و معاهدات بینالمللی کنونی، تقویت و توسعه خواهند داد. مسئولان گردشگری ایران و سوئیس در این تفاهمنامه متعهد شدند که اطلاعات مربوط به حضور در نمایشگاهها، کنگرهها، روزهای گردشگری و سمینارهای کشور خود را به طرف دیگر اطلاعرسانی و نهادهای دولتی خود را به همکاری در حوزه گردشگری تشویق کنند. همچنین بر اساس این تفاهمنامه، دو طرف اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری شامل قانونگذاری و سایر اسناد حقوقی مربوط به آمار گردشگری، تجارب مربوط به بهبود کیفیت خدمات گردشگری و تجارب مربوط به تنظیم عملکرد نهادهای گردشگری را تبادل خواهند کرد.
ایجاد شده: 19/آبان/1398 آخرین ویرایش: 19/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری به همراه جمعی از معاونان و مدیران کل ستادی این وزارتخانه در دیدار با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، درآمدزایی مستقیم از ورود گردشگران خارجی به کشور در سال گذشته را 11 میلیارد و 800 میلیون دلار و درآمد غیرمستقیم را بالغ بر سه برابر این رقم، اعلام کرد. "علیاصغر مونسان" در ابتدای این جلسه در خصوص آخرین وضعیت تدوین سند توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: این سند، آماده و به کمیسیونهای فرعی مجلس ارائه شده است و به زودی پس از بررسی در کمیسیون اصلی، تبدیل به سند رسمی و ابلاغ خواهد شد. "مونسان" با اشاره به اینکه لوگو و شعار محوری گردشگری کشور در قالب برند ملی گردشگری همزمان با دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد در رابطه با پروژههای سرمایهگذاری گردشگری در کشور، ابراز داشت: هماکنون 2700 پروژه را در دست اجرا داریم که از این میان 405 پروژه مربوط به هتلها و مراکز اقامتی است. وی افزود: از میان هتلها و مراکز اقامتی در حال احداث 154 هتل، چهار و پنج ستاره خواهد بود که تلاش داریم تا پایان دولت دوازدهم 750 پروژه از جمله 236 پروژه هتلی را افتتاح کنیم. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تاکید بر بهرهگیری از رویکردهای جدید در حوزه مراکز اقامتی در کشور، گفت: در دو سال گذشته روی بومگردیها تمرکز داشتیم و اخیرا نیز روی بوتیک هتلها کار میکنیم تا با مرمت و بازسازی خانههای تاریخی بر اساس استانداردهای هتلهای 4 و 5 ستاره، بخشی از کمبود فضاهای اقامتی جبران شود. وزیر گردشگری کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: با ایجاد و احداث بوتیک هتلها توسط بخش خصوصی، هم کسب و کارهای خوبی شکل میگیرد و هم اشتغالزایی ایجاد میشود. هماکنون در چند استان از جمله تهران چنین بوتیک هتلهایی به بهرهبرداری رسیده که ضریب اشغال خوبی نیز داشتهاند. "علیاصغر مونسان" در ادامه به ارائه گزارشی از سفر اخیر خود و هیات اعزامی به کشور عمان، پرداخت و گفت: در این سفر هیاتی 60 نفره از بخش خصوصی و با هزینه شخصی خود حضور داشتند که با برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری به معرفی جاذبههای گردشگری کشورمان پرداختند. وزیر گردشگری کشور در ادامه در رابطه با حذف روادید برای سفر به روسیه، گفت: صدور روادید برای سفر به روسیه برای هر فرد بین 80 تا 120 یورو هزینه دارد که با لغو روادید و تشکیل صندوقی، بخشی از این مبلغ صرف تبلیغ جاذبههای گردشگری ایران میشود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای فراکسبون مستقلین ولایی، درخواست کرد تا بودجه وزارتخانه را برای حداقلهای مورد نیاز افزایش دهند و افزود: برنامهای برای توسعه سواحل شمالی و جنگلها در دست اجرا داریم. همچنین برای توسعه قطار گردشگری و سفرهای ریل محور نیز برنامه های مفصلی در نظر گرفتهایم.
ایجاد شده: 13/آبان/1398 آخرین ویرایش: 13/آبان/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 9/آبان/1398 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به حضور 505 هزار نفر از زائران در پیادهروی رضوی دهه پایانی ماه صفر در سال جاری به تشریح آمار و ارقام به ثبت رسیده در حوزه اقامت و گردشگری شهر مشهد در این ایام پرداخت. "یوسف بیدخوری" اظهار داشت: در مجموع تعداد 4 میلیون و 291 هزار و 208 نفر شب اقامت در مراکز رسمی و غیررسمی، اسکان یافتهاند که در این میان میانگین ضریب اشغال هتلها 78 درصد، هتلآپارتمانها 75 درصد، میهمانپذیرها 75 درصد و خانههای مسافر نیز 80 درصد بوده است. "بیدخوری" ابراز داشت: همچنین در سه روز پایانی این دهه نیز میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی حدود 100 درصد بوده است. سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی با اشاره به آماده کردن 287 محل اسکان موقت شامل مدارس، حسینیهها، سالنهای ورزشی سرپوشیده و اماکن خیریه، گفت: در مجموع تعداد 104 هزار و 725 نفر از زائران در مدارس مشهد اقامت داشتند که در مقایسه با سال گذشته به میزان 13.8 درصد افزایش داشته است. وی تصریح کرد: واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، مُتِل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و خانههای مسافر نیز در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 2 درصد افزایش ضریب اشغال داشتهاند. "یوسف بیدخوری" در پایان گفت: استان خراسان رضوی در حال حاضر دارای 1646 واحد اقامتی با ظرفیت 103 هزار و 614 تخت در قالب 38 هزار و 70 اتاق است.
ایجاد شده: 8/آبان/1398 آخرین ویرایش: 12/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون سرمایهگذاری و برنامهریزی، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار داشت: در حال حاضر 4500 پروژه گردشگری در سراسر کشور با حجم سرمایهگذاری بیش از 200 هزار میلیارد تومان در حال اجراست که 90 درصد این سرمایهگذاریها از سوی بخش خصوصی و تنها 10 درصد آن حاصل تسهیلات ارائه شده است. "حسین اربابی" ابراز داشت: بزرگترین ایرادی که سرمایهگذاران در سالهای گذشته از ما میگرفتند، موضوع مرتبط به حمایت از آنها بود که در این میان مهمترین کاری که انجام دادیم، کاهش بوروکراسی اداری و کوتاه شدن زمان صدور مجوزها و استعلامها بود که میانگین 16 ماهه صدور مجوز به کمتر از یک ماه رسیده است و تلاش میکنیم این روند به کمتر از یک هفته کاهش یابد. "اربابی" گفت: در حوزه حقوقی نیز اتفاقات بسیار خوبی روی داده است. در دو سال گذشته به بیش از 20 هزار نامه حقوقی پاسخ دادهایم که عمده آنها نیازمند فرایند کارشناسی بود. کارشناسان معاونت طی این مدت در جلسات متعدد دادگاه شرکت کردهاند و خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته، تخریبهای میراثی به شدت کاهش یافته و حتی در برخی استانها مانند یزد به صفر رسیده است. "اربابی" با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه سَمَنها و تشکلهای مردمنهاد، گفت: شاهد اتفاقات بسیار خوبی در دو سال گذشته بودهایم. سَمَنها وظیفه دیدهبانی خود را به خوبی انجام دادهاند و شاهد فعالیتهای بسیار خوبی از سوی آنها هستیم. معاون سرمایهگذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامههای این معاونت در زمینه جذب سرمایهگذاران، گفت: در این زمینه دو بُعد داخلی و خارجی را داریم. در زمینه جذب سرمایهگذاری خارجی با وجود پروژه ایرانهراسی از سوی آمریکا، استقبال از حوزه سرمایهگذاری در حوزه گردشگری بسیار خوب و بیسابقه است. در حوزه سرمایهگذاری داخلی نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ساخت اقامتگاههای بومگردی و بوتیک هتلها هستیم که نشاندهنده اطمینان به بخش گردشگری است. وی افزود: هماکنون شاهد سرمایهگذاری در بخش استارتآپهای گردشگری هستیم و حتی سرمایهگذاران خارجی نیز به این حوزه ورود پیدا کردهاند. معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به حوزه گردشگری، ادامه داد: متاسفانه نگاه ما هنوز به نفت است و در درجه اول نیاز داریم که نگرش همه بخشها از جمله حاکمیت به بخش گردشگری تغییر کند. برای ایجاد یک شغل در حوزه صنعت بایستی بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه کرد اما این میزان در حوزه گردشگری بین 50 تا 70 میلیون تومان است. وی تصریح کرد: در برخی استانها مانند خراسان رضوی، بستههای سرمایهگذاری تدوین شده است که میتواند بالغ بر 1600 میلیارد تومان سرمایهگذاری بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد. یکی از موضوعاتی که در حوزه زیرساختهای گردشگری دنبال میکنیم و به شدت در پی تحقق آن هستیم، ایجاد جاذبههای جدید مانند گردشگری کشاورزی و اجرای طرح رایحه درمانی است. "حسین اربابی" در رابطه با تضمین سرمایهگذاری خارجیها در ایران نیز گفت: وزارت اقتصاد، ضمانتهای کلی برای سرمایهگذاران خارجی را پیشبینی کرده و اصل سرمایه این افراد تضمین شده است. از سویی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز اقداماتی در خصوص بازنگری قوانین آغاز شده که برخی از آنها مربوط به حوزه سرمایهگذاری است. وی افزود: در حال تلاش هستیم تا بانکها را متقاعد کنیم که قوانین را تسهیل کنند. در حوزه پروژههای روستایی این موضوع را به صورت جدی دنبال میکنیم و برخی از موسسات پولی و مالی نیز از جمله صندوق کارآفرینی امید نیز همکاریهای بسیار خوبی در این زمینه انجام دادهاند. "حسین اربابی" در خصوص زنجیره تامین صنعت گردشگری، گفت: برنامهریزیهای لازم در تمامی حوزهها انجام شده و صرفا برای زیرساختهای گردشگری نبوده است. برای مثال در حوزه حمل و نقل و راه و زیرساختهای عمرانی روستا نیز اقداماتی انجام شده است. در حوزه هتلداری و اقامت ارزان و برنامهریزی شده، پروژه بومگردیها و هتل بوتیکها را آغاز کردهایم که تاکنون 1800 واحد بومگردی ثبت شدهاند. "اربابی" ادامه داد: تفاهمنامهای نیز با بانک گردشگری در حال اجرا داریم که بستههای سفر ارزانقیمت تدوین و اجرایی خواهد شد. بانک گردشگری برای این منظور 550 میلیارد تومان در نظر گرفته است. معاون سرمایهگذاری و برنامهریزی، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان به اشاره به اهمیت تامین زیرساختهای گردشگری در جذب گردشگر، گفت: اگر قرار است به جذب 20 میلیون گردشگر در سند چشمانداز 20 ساله نظام برسیم، تاسیسات گردشگری ما باید سالانه 200 درصد رشد داشته باشند. در این راستا تمام تلاشمان را انجام میدهیم و شاهد رشد احداث هتلها و تاسیسات گردشگری در دولتهای یازدهم و دوازدهم هستیم.
ایجاد شده: 23/مهر/1398 آخرین ویرایش: 23/مهر/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 18/مهر/1398 آخرین ویرایش: 26/دی/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه خانه - کافهها تا این لحظه در آئیننامه مربوط به تاسیسات گردشگری قرار نگرفته است، اظهار داشت: چون این واحدها جزو تاسیسات گردشگری نیستند، بنابراین کسی به ما اجازه نداده که به آنها مجوز فعالیت بدهیم. "ولی تیموری" ضمن بیان مطلب فوق، ابراز داشت: در آئیننامه تاسیسات گردشگری، 29 مورد ذکر شده و اگر در این قالب از ما درخواستی شود، میتوانیم مجوز را صادر کنیم ولیکن اگر چنین مراکزی ( خانه - کافهها ) نیز نیاز به مجوز داشته باشند، باید در آینده آنها را به این آئیننامه اضافه کنیم. وی تصریح کرد: در درجه اول باید توجیه شویم که خانه - کافهها از جلمه مصادیق تاسیسات گردشگری است و موارد دیگر نمیتواند چنین کارکردی را داشته باشد. در آن صورت است که آئیننامه باید اصلاح شود و این گروه نیز در فهرست قرار بگیرند. وی در خصوص صدور مجوز فعالیت برخی کافهها طی چند سال گذشته از سوی مسئولین وقت نیز گفت: ممکن است این واحدها تحت عنوان واحد پذیرایی، مجوز گرفته باشند ولی عنوان خانه - کافه به هیچ عنوان در آئیننامه وجود ندارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: اگر مجوزی نیز تحت این عنوان صادر و دریافت شده، قطعا غیرقانونی بوده است.
ایجاد شده: 17/مهر/1398 آخرین ویرایش: 17/مهر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، طی حکمی از سوی جناب آقای "علی جیرفتی" مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران و در مراسمی با حضور سرپرست معاونت بهرهبرداری و معاون برنامهریزی و توسعه این شرکت، جناب آقای "عمادالدین امیری" به سمت سرپرست مدیریت بهرهبرداری و نظارت شرکت توسعه گردشگری ایران، منصوب شد.
ایجاد شده: 14/مهر/1398 آخرین ویرایش: 14/مهر/1398 انتصابات
به گزارش هتلنیوز ، همایش جامعه هتلداران ایران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری به میزبانی هتل پارس کرمان و با حضور گسترده مدیران، مسئولان و فعالان صنعت گردشگری و هتلداری در بخشهای خصوصی و دولتی، برگزار شد. در این مراسم، جناب آقای "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور، معاونین گردشگری و سرمایهگذاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، روسای جوامع هتلداران استانهای سراسر کشور، مدیران عامل گروه هتلهای هتلداری، مدیران و فعالان صنعت هتلداری استان کرمان، امام جمعه، استاندار، نمایندگان مجلس، شهرداران و مقامات استانی کرمان، حضور داشتند. "علیاصغر مونسان" وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به مزیتها و ویژگیهای گردشگری در ایران، اظهار داشت: با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بایستی به تحکیم پایههای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک کنند. "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با اشاره به تشکیل وزارت گردشگری، توانمندسازی و ارائه جایگاه مناسب به تشکلهای گردشگری را از مهمترین درخواستهای بخش خصوصی از وزیر گردشگری، معرفی کرد و گفت: امیدواریم با تغییر ساختار سازمان به وزارتخانه، بخش خصوصی حضور و جایگاه موثرتری داشته باشد. رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین ابراز داشت: به دنبال معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تمامی تاسیسات گردشگری هستیم و این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی است. در ادامه این مراسم، نشست مشترک اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با هتلداران استان کرمان با حضور جناب آقای "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور، برگزار شد.
ایجاد شده: 7/مهر/1398 آخرین ویرایش: 7/مهر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری، اظهار داشت: میزان اقامت گردشگران و میهمانان خارجی در هتلها از 16 به 20 درصد، در هتلآپارتمانها از 29 به 40 درصد، در میهمانپذیرها از 31 درصد به 39 درصد و در مجموع 8 درصد افزایش یافته است. سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی در ادامه این آمار، ابراز داشت: همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، تعداد 20 میلیون و 996 هزار و 285 نفر از طریق جادهای، ریلی، هوایی و یا با استفاده از خودروهای شخصی وارد شهر مشهد شدهاند که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد افزایش یافته است. وی افزود: در بخش حمل و نقل ریلی 15 درصد، بخش هوایی 2 درصد و در بخش جادهای و خودروهای شخصی نیز 4 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد بودهایم. "یوسف بیدخوری" با اشاره به ابهامات موجود در ارائه آمار گردشگران خارجی ورودی به دلیل عدم وجود سیستم اقماری برای ثبت اطلاعات گردشگران، آمار موجود را بر مبنای مبادی ورودی استان و اطلاعات واحدهای اقامتی دانست و گفت: اکثر گردشگران خارجی ورودی به استان خراسان رضوی از کشور عراق هستند و در نیمه نخست سال، 402 هزار و 867 نفر از این کشور به استان سفر کردهاند. "بیدخوری" استان خراسان رضوی را از جمله استانهای پیشتاز کشور در زمینه استانداردسازی واحدهای اقامتی، برشمرد و با اشاره به اینکه برخی واحدها برای دومین بار در حال استاندارد شدن هستند، گفت: تمامی واحدهایی که در ایمنی مشکل دارند را به آتشنشانی معرفی کردیم و درخواست داریم تا تائیدیه ایمنی ارائه دهند. مهمترین مساله این روزها، ایمنی و بهداشت است و در این دو مورد به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد. وی با اشاره به اجرای طرح ساب ( سفرهای ارزان برنامهریزی شده ) در استان خراسان رضوی، گفت: این طرح یک برنامه کشوری است و در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر به ما ابلاغ شده است و بسیاری از واحدهایی که میخواهند تا خدمات مناسبتر و ارزانتری را ارائه دهند در این طرح حضور دارند. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه به ممنوعیت دولت برای بکارگیری اقامتگاههای دولتی نیز اشاره کرد و گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری به این ممنوعیت اشاره شده و برای جلوگیری از آن نیز اقداماتی انجام شده است و در عین حال به عنوان یکی از دغدغههای اصلی باید توسط هیات دولت، ممنوع اعلام شود. "یوسف بیدخوری" رقابت به وجود آمده میان واحدها را دلیل اصلی ارزانتر بودن مراکز اقامتی مشهد نسبت به سایر استانها دانست و بیان داشت: هزینه اقامت یک شب در مشهد از 20 هزار تومان تا 4 میلیون و 500 هزار تومان، متغیر است و واحدهای یک، دو و سه ستاره که ارزانقیمتتر هستند، درصد اشغال بالاتری دارند. "بیدخوری" خانهمسافرها را نیز یکی دیگر از انواع تاسیسات گردشگری دانست و گفت: هماکنون 629 واحد خانهمسافر با 7 هزار و 743 اتاق و ظرفیت 16 هزار و 612 تخت، فعالیت میکنند که ساماندهی شده هستند و هیچ دغدغهای در خصوص آنها وجود ندارد زیرا تحت نظارت و کنترل ما قرار دارند. وی افزود: دغدغه اصلی ما واحدهای غیرمجازی هستند که تعدادشان 4000 مورد است. این واحدها را شناسایی و جانمایی آنها را تعیین کردهایم. طی سال گذشته برای 1581 مورد از این واحدها نامه مکتوب و درخواست جلوگیری از فعالیت داشتیم ولیکن اداره نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل میراث فرهنگی نمیتوانند تمام آنها را پلمپ کنند و فقط 800 مورد پلمپ قطعی داشتیم. وی در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات و هماهنگیهای انجام شده از زائران و گردشگران نیز میخواهیم به هر جایی که مراجعه میکنند، ابتدا اطمینان حاصل پیدا کنند که پروانه بهرهبرداری و نرخنامه مورد تائید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را داشته باشند. واحدهای غیرمجاز تحت کنترل نیستند و نظارت چندانی نیز بر آنها وجود ندارد. سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی در پایان و در رابطه با اقامتگاههای بومگردی، گفت: در اکثر مناطق استان، اقامتگاههای بومگردی در دست بهرهبرداری داریم و در سایر شهرستانهایی نیز تا پایان سال ایجاد خواهد شد. با بهرهبرداری از هر اقامتگاه 4 تا 6 نفر، اشتغال ایجاد خواهد شد.
ایجاد شده: 3/مهر/1398 آخرین ویرایش: 3/مهر/1398 اخبار داخلی