نتایج جستجو...
تشریح جزئیات هتل طلایی کیش؛ نخستین هتل 7 ستاره کشور

تشریح جزئیات هتل طلایی کیش؛ نخستین هتل 7 ستاره کشور

به گزارش هتل‌نیوز و در حالیکه طی روزهای اخیر شاهد واکنش‌های متعدد اهالی صنعت هتلداری به انتشار اخبار و تصاویر مربوط به آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین هتل 7 ستاره کشور در جزیره کیش بوده‌ایم، سرمایه‌گذار پروژه هتل "طلایی" کیش به تشریح جزئیات احداث این هتل، پرداخت. به گفته "حسین رباتی" این هتل در زمینی به وسعت 16 هزار متر مربع و در 10 طبقه احداث خواهد شد و دارای هزار اتاق با استاندارد هتل‌های 7 ستاره خواهد بود. وی افزود: برآورد هزینه اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان است و تا سال 1401 هجری شمسی به بهره‌برداری خواهد رسید. بهره‌گیری از متدهای نوین و مدرن معماری، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده از انرژی خورشیدی، مذاکره با برندهای برتر هتل‌سازی بین‌المللی و احداث بر اساس استانداردهای روز دنیا از دیگر شاخصه‌های این هتل خواهد بود. لازم به ذکر است در مراسم کلنگ‌زنی هتل 7 ستاره "طلایی" کیش، آقایان "غلامحسین مظفری" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و "محمدرضا عارف" رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر مسئولان سازمانی و محلی، حضور داشتند.

ایجاد شده: 24/آذر/1397       آخرین ویرایش: 24/آذر/1397     اخبار داخلی
هزینه‌ 30 میلیاردی تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز یک هتل در پایتخت + جزئیات

هزینه‌ 30 میلیاردی تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز یک هتل در پایتخت + جزئیات

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان تهران روز گذشته به ریاست سرپرست استانداری و با حضور مدیران دولتی با هدف ارائه راهکار در راستای حمایت از بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در بخش گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده هتل "فرشته پاسارگاد" در این نشست با انتقاد از هزینه‌های بالای زیرساختی راه‌اندازی، اظهار داشت: هزینه‌های زیرساختی مانند آب، برق و گاز حدود 30 میلیارد تومان آب می‌خورد که این مورد گلایه سرمایه‌گذاران است. "اسدی" ابراز داشت: تفاوت فاصله هزینه این نوع خدمات در بخش گردشگری و هتل با بخش مسکونی تا 1000 برابر می‌رسد که باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران دلسرد شده و کار به عقب بیفتد. وی با اشاره به حجم اشتغال‌زایی هتل "فرشته پاسارگاد" ابراز داشت: اگر این هتل به بهره‌برداری برسد به طور مستقیم برای 500 نفر و به طور غیر مستقیم برای 1500 نفر، اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد. وی همچنین در ادامه با ارائه پیشنهادی مبنی بر تخفیف در هزینه خدمات زیرساختی یا تقسیط هزینه‌ها، گفت: قراربود مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت این هتل تامین شود که بانک عامل از پرداخت آن خودداری کرده است. در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران میزان گاز مورد نیاز این هتل که قرار است در زمینی به مساحت 4500 متر مربع احداث شود را 1200 متر مکعب و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز میزان آب مورد نیاز این مجموعه را 9 هزار متر مربع، اعلام کرد. "محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: تعرفه‌های این شرکت، ابلاغی و غیر قابل تغییر است.

ایجاد شده: 19/آذر/1397       آخرین ویرایش: 19/آذر/1397     اخبار داخلی
افشای رسوایی جدید در رابطه با هتل‌های دونالد ترامپ + جزئیات

افشای رسوایی جدید در رابطه با هتل‌های دونالد ترامپ + جزئیات

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز و به نقل از روزنامه واشنگتن پست، گروه Qorvis / MSL به عنوان یک نهاد لابی‌گر در آمریکا که سال‌هاست برای کشور عربستان کار می‌کند در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا تعداد 500 اتاق هتل "دونالد ترامپ" در واشنگتن را رزرو و پول آن را پرداخت کرده بود. بر اساس گزارش منتشر شده در واشنگتن پست، این گروه در 6 سفر طی مدت سه ماه، تعدادی از سربازان و مجروحان جنگی ارتش آمریکا را به واشنگتن برده تا در مخالفت با تصویب قانونی علیه عربستان سعودی در کنگره به تجمع بپردازند. هزینه سفر رایگان و تفریحی این تعداد از سربازان آمریکایی حدود 270 هزار دلار تخمین زده شده است و به گفته واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آمریکا با این کار قانون اساسی آمریکا درباره عدم ارائه گزارش کمک‌های مالی خارجی به کمپین‌های انتخاباتی و سیاست‌مداران را نقض کرده است. مدیران Qorvis / MSL که به ازای هر شب اقامت میهمانان خود مبلغ 768 دلار هزینه کرده‌اند، معتقدند که انتخاب هتل "دونالد ترامپ" در شهر واشنگتن به دلیل ارائه تخفیف مناسب بوده و ارتباطی به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری نداشته است. از سوی دیگر گفته می‌شود، سربازان آمریکایی حاضر در این سفر نیز از نقش نهادهای لابی‌گر عربستان در پرداخت هزینه‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند و حال از اینکه کارشان به جای ارسال پیام به کنگره صرفا برای کمک به کسب و کار "دونالد ترامپ" انجام شده، متعجب هستند. سفارت کشور عربستان در آمریکا به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران واشنگتن پست، پاسخی نداده و مدیران هتل نیز از ارتباط این نهاد با هتل خود ابراز بی‌اطلاعی نموده‌اند. افشای این گزارش توسط روزنامه واشنگتن پست، می‌تواند دردسری جدید برای "دونالد ترامپ" به حساب آید که این روزها در رابطه با موضوع نقش روسیه در پیروزی‌اش در انتخابات سال 2016 به شدت تحت فشار است.

ایجاد شده: 18/آذر/1397       آخرین ویرایش: 18/آذر/1397     اخبار خارجی
پایان داستان دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها / نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری بر اساس ریال

پایان داستان دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها / نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری بر اساس ریال

بر اساس اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، نرخ تاسیسات گردشگری بر اساس واحد رایج پول کشور ( ریال ) تعیین خواهد شد اما تاسیسات گردشگری می‌توانند بر اساس نرخ برابری که بانک مرکزی اعلام می‌کند و البته با رضایت گردشگران، هزینه‌ها را به صورت ارزهای دیگر هم دریافت کنند. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در رابطه با موضوع ارزی شدن نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: تعیین نرخ هتل‌ها موضوع جدیدی نیست و از سال 94 تاکنون بر اساس دستورالعمل نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری که با توافق جامعه دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان مصرف‌کننده خدمات هتل‌ها، جامعه هتلداران به عنوان نماینده مراکز اقامتی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده حاکمیت و مردم انجام شده، تعیین می‌شود. "ولی تیموری" ابراز داشت: بر اساس تصمیم نهایی و همانند سال‌های گذشته، این دستورالعمل مورد تائید و امضای هر سه حوزه است و مبنای کار و نرخ‌گذاری‌ها خواهد بود. بنابراین بحث دو نرخی شدن خدمات به این صورت که گروهی از گردشگران ملزم به پرداخت دلار باشند و گروهی دیگر ملزم به پرداخت ریال، مطرح نخواهد بود. وی افزود: مبنای تعرفه‌های موجود، ریال است اما گردشگران خارجی اگر خودشان بخواهند می‌توانند این نرخ ریالی را بر اساس شاخص برابری که بانک مرکزی اعلام می‌کند به یورو و دلار هم بپردازند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: این مساله که هتل‌ها می‌توانند همانند صرافی‌ها با نرخ شاخصی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، ارز گردشگران را به ریال تبدیل کنند موضوهی است که در دستورالعمل مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آمده است.

ایجاد شده: 17/آذر/1397       آخرین ویرایش: 18/آذر/1397     اخبار داخلی
چالش‌های پیش رو در صنعت هتلداری ایران؛ راهکار مقابله‌ای یا عقب‌نشینی؟

چالش‌های پیش رو در صنعت هتلداری ایران؛ راهکار مقابله‌ای یا عقب‌نشینی؟

متخصصان حوزه میهمان‌نوازی و صنعت هتلداری به خوبی می‌دانند که در این حوزه چالش‌های فراوانی وجود دارد که تاثیر برخی از آنها در محیط‌های کسب و کار، مشخص‌تر و واضح‌تر است. این چالش‌ها گاهی در بدنه مشاغل مختص این صنعت دیده می‌شود و گاهی در توازن درآمد پدیدار می‌گردد. گاهی مربوط به فرایندهای عملیاتی است و گاهی فرایندهای سیستمی. گاهی این چالش‌ها قابل کنترل هستند و گاهی هم کاملا خارج از کنترل می‌باشند. در مدت حضور خود در محیط‌های کسب و کار اینچنینی و با بهره‌گیری از تجربیات مدیرانی که در کنار آنها بوده‌ام فهرستی از مهمترین چالش‌های پیش رو در این صنعت را در این فرصت برای شما برمی‌شمارم. اولین چالش و شاید مهمترین دغدغه امروز، موضوع وب‌سایت است. مشکل مهمی که در این وب‌سایت‌ها دیده می‌شود، این است که این سایت‌ها عموما بهینه‌سازی نشده‌اند. با نگاهی اجمالی به سایت‌های هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره در کشور می‌توان دریافت که مدیران ارشد این هتل‌ها ( چه زنجیره‌ای و چه غیره ) بر این تصور هستند که داشتن یک وب‌سایت جمع و جور برای رزروهای آنلاین و مستقیم توسط میهمان کافی است. اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان مشاهده نمود که متاسفانه این سایت‌ها بهینه‌سازی نشده اند. مثلا به ندرت می‌توان در آنها صفحات مخصوص آفرهای هتلی را دید و یا برنامه‌ای مدون در حوزه پاداش به میهمان‌هایی یافت که از سایت این هتل‌ها اتاق رزرو می‌کنند. هیچ سامانه تحلیلی در سایت مشاهده نمی‌شود و هیچ محصولی که مختص هتل باشد در این سایت‌ها به چشم نمی‌خورد. این موارد تنها برخی از مواردی هستند که نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر مورد توجه هستند و در نتیجه موجب عدم بهینه‌سازی بستر وب‌سایت‌ها می‌شوند.  دومین چالش مربوط به دنیای مجازی است. من این معضل را غفلت از محبوبیت آنلاین می‌نامم. امروزه با توجه به گستردگی فعالیت‌های دنیای مجازی، تقریبا غیر ممکن است اگر بخواهیم میزان وسعت و تاثیرگذاری سایت‌های مسافرتی و رسانه‌های اجتماعی را نادیده بگیریم. به همین دلیل بسیار برایم جالب توجه است که بدانم چرا برخی از مدیران ارشد هیچ کاری در بهبود وجهه آنلاین هتل خود نمی‌کنند. این مدیران اصلا اعتقادی به پاسخگویی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های میهمان‌ها و مشتریان خود به صورت آنلاین یا در شبکه‌های مجازی ندارند. به نظر نمی‌رسد که این دسته از مدیران از تاثیر بسیار چشمگیر نظرات میهمان‌ها و بازخوردهای آنها در مورد هتل خود آگاه باشند. به ویژه اینکه این نظرات در رزروهای آینده هتل نیز نقش قابل توجهی خواهند داشت.  این مدیران حتی اهمیتی برای نظرات مقایسه‌ای میهمان‌ها در مورد هتل خود و هتل‌های رقیب قائل نمی‌شوند. هرکدام از این اطلاعات می‌تواند در محیط کسب و کار امروز در ایران بسیار حیاتی بوده و گاهی ورق را به نفع یک هتل یا مجموعه هتلی تغییر دهد. لذا چشم‌پوشی و یا نادیده گرفتن این موارد می‌تواند ضربه بزرگی به بدنه اقتصاد کشور وارد کند. سومین چالش این است که در ایران هنوز آنچنان‌ که باید بر روی افراد سرمایه‌گذاری نمی‌شود و تفاوت چندانی میان عبارت "منابع انسانی" و "سرمایه انسانی" در عمل وجود ندارد. واقعیت تاسف‌برانگیز و ناراحت‌کننده در این حوزه این است که افرادی که به دانش تخصصی مجهز نشده‌اند به مشاغلی منصوب می‌شوند که لزوما نیازمند مسئولیت‌های مدیریتی بالا در حوزه درآمد است. تفکری که در این حوزه وجود دارد بر مبنای بکارگیری افراد بی‌تجربه و تربیت حرفه‌ای این افراد در ضمن خدمت است. اما شاید بهتر باشد که در مورد این نوع نگرش کمی بیشتر فکر کنیم.  آیا افرادی با تجربه و دانش کمتر، پله‌های ترقی را مطمئن‌تر و سریع‌تر طی نخواهند کرد؟ آیا زمان آن نرسیده که در بدنه سرمایه انسانی صنعت هتلداری دانش و تجربه آمیخته شوند؟ بسیاری از هتل‌ها در داخل کشور به دلیل کاهش هزینه‌ها، بسته‌های تشویقی، جبرانی و یا درآمدی وسوسه‌کننده‌ای ارائه نمی‌دهند. این هتل‌ها عموما ترجیح می‌دهند از بدنه پرسنل هتل، افرادی را آموزش داده و ارتقا دهند که البته به نظر نمی‌رسد شیوه درستی باشد چرا که در اینصورت باید مسئولیتی بسیار بالاتر و فراتر از مسئولیت‌ها و توانایی‌های کنونی به این فرد داده شود. گاهی دیده می‌شود که مدیریت ارشد هتل از اینگونه افراد انتظار دارد که خود به دنبال آموزش خود باشند و با تکیه بر توانایی‌های خود همگام با استانداردهای روز هتل‌های دنیا پیشرفت کنند. این مدیران شاید نمی‌دانند که این موضوع ممکن است اثر منفی بر روی درآمدهای آنها داشته باشد. چهارمین چالش این است که تمرکز بر هزینه‌ها بسیار غیر علمی و غیر کاربردی است. به نظر می‌آید آنچه که هتل درک نمی‌کند این است که فروش، فقط و فقط درآمد نیست. بسیاری از مدیران در هتل‌های چند ستاره پایتخت حتی تا به امروز فرهنگ موثری در مدیریت درآمد در عملیات هتلداری خود به کار نمی‌بندند و این خود نشان از آگاهی بسیار پایین از این موضوع است. این مدیران بر این باورند که هر بخشی از تجارت مهم است و هر شب اقامت در محاسبه به حساب می‌آید. در حالیکه موقعیت‌هایی رخ می‌دهد که میزان هزینه‌های جاری آن ( چه هزینه‌های پولی و چه هزینه‌های استراتژیک ) در یک قرارداد خاص به شکلی خواهد بود که درآمد در بازه کوتاه‌مدت ممکن است اصلا مقرون به صرفه به نظر نیاید.  و بالاخره چالش پنجم این است که هیچ داده و تحلیل مناسب و درستی از وضعیت موجود در کشور وجود ندارد. بدون داشتن یک برنامه تحلیلی، هوشمند و تجاری نمی‌توان این میزان از اطلاعاتی که روزانه از هتل‌ها به دست میاید را مدیریت و تحلیل کرد و در فازهای بعد آنها را به کار گرفت. هتل‌ها و مدیران آنها در حال رسیدن به این موضع هستند که به درک کاملی از این اطلاعات به دست آمده، نیاز مبرم دارند و البته باید با ابزار هوش تجاری اندکی کار کنند تا بدان عادت کنند چرا که استفاده از این ابزار و نرم‌افزارها ساده نیست. البته درک اولیه از داده‌ها، دسته‌بندی آنها و محافظت از این داده‌ها هم بخشی از عملیات داده‌کاوی و برنامه‌ریزی استراتژیک هر هتلی می‌باشد. برخی از عواملی که موجب بروز این چالش می‌شوند عبارتند از: تعیین نکردن بخش‌های بازار و عدم برنامه‌ریزی بر روی بازار هدف و قسمت مورد نظر به منظور بازاریابی مستمر و هدفمند، نابسامانی در منابع رزرو اتاق‌ها در هتل و عدم استفاده از نرم‌افزارهای جدید. به نظر می‌رسد چند شیوه برای مواجهه و حل این چالش‌ها وجود داشته باشد اما مهمترین معضل یک هتل این است که بتواند در تشخیص این مشکلات و ریشه‌های آن، استوار و هدفمند اقدام کند. متاسفانه در بین مدیران کم نیستند افرادی که تمایل به نادیده گرفتن و یا حتی رد وجود این موارد دارند و برخی هم بر این عقیده‌اند که این موارد تاثیر بسزایی بر کلیه عملیات هتلداری نمی¬گذارد.  به نظر شما چنین است؟ حقیقت این است که این موارد قطعا تاثیر خود را خواهند گذارد و در واقع چالش‌های مذکور عملا تاثیر قابل توجهی بر درآمد خواهند داشت. هنگامی‌ که نتیجه در پایان روشن شود، مدیرانی که آینده‌نگری مناسبی نداشتند، ناگزیر دچار مشکل می‌شوند و از دیدن نتیجه بی‌توجهی خود بسیار بسیار ناراحت خواهند بود.  

ایجاد شده: 15/آذر/1397       آخرین ویرایش: 15/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
ادعای خسارت 12.5 میلیارد دلاری از گروه هتل‌های Marriott

ادعای خسارت 12.5 میلیارد دلاری از گروه هتل‌های Marriott

به گزارش هتل‌نیوز ، تنها ساعاتی پس از اعلام خبر شکاف امنیتی و افشای اطلاعات حدود 500 میلیون نفر از کاربران گروه هتل‌های بین‌المللی Marriott، دو مرد اهل ایالت "اورگان" دادخواستی علیه این گروه تنظیم و اعلام کردند 12.5 میلیارد دلار خسارت به آنها تحمیل شده است. رقم مطرح شده در این شکایت معادل 25 دلار برای هر یک از 500 میلیون کاربری است که داده‌های شخصی آنها از طریق سرورهای Marriott فاش شده است. این دو مرد در گفتگو با یکی از روزنامه‌های محلی اعلام کرده‌اند که مبلغ 25 دلار به ازای هر کاربر، حداقل هزینه‌ای است که می‌توان برای تعویض کارت‌های اعتباری کاربران خسارت دیده در نظر گرفت. از سوی دیگر گروه هتل‌های Marriott هنوز مشخص نکرده که اطلاعات مالی چند کاربر در معرض خطر هک شدن قرار گرفته است ولیکن انتظار می‌رود در ماه‌های آینده، پرونده‌های دیگری نیز علیه این گروه هتلداری تنظیم شود. لازم به ذکر است، هک اطلاعات کاربران و مشتریان گروه هتل‌های Marriott بعد از هک داده‌های کاربران در سال 2013، بزرگترین هک تاریخ به حساب می‌آید که باعث کاهش ارزش 5 درصدی سهام این شرکت در همان ساعات اولیه انتشار خبر شد.

ایجاد شده: 12/آذر/1397       آخرین ویرایش: 14/آذر/1397     اخبار خارجی
تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + جزئیات

تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + جزئیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 7 آذرماه ) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در خصوص طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با 159 رای موافق، 22 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت در ماده واحده اصلاحی این طرح آمده است که از تاریخ تصویب این قانون، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات مقررات با رعایت بند ( د ) ماده ( 29 ) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند ( الف ) ماده ( 28 ) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌گردد. همچنین بر این اساس، هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می شود. لازم به ذکر است، در تبصره این ماده واحده عنوان شده است که در تشکیل این وزارتخانه رعایت موازین شرعی ضروری است.

ایجاد شده: 7/آذر/1397       آخرین ویرایش: 7/آذر/1397     اخبار داخلی
درها را به روی گردشگران چینی در سالن ترانزیت بگشاییم!؟

درها را به روی گردشگران چینی در سالن ترانزیت بگشاییم!؟

دیر زمانی نیست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی با برخورداری از سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی و حمایتی حزب حاکم در حداقل زمان ممکن بازار تجارت بین‌المللی دنیا را به تسخیر خود در آورده‌اند. پولدار شدند و سفر به خارج از کشور برای آنان تبدیل به مُد شد و تعریف خاطرات سفرهای خارجی برای آنان همراه شد با شانیت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی.  قشر متوسط و تحصیل‌کرده چینی برخلاف اسلاف محافظه‌کار و محتاط خود، به شدت دچار پدیده چشم و هم چشمی، تظاهر، کنجکاوی، کسب تجربیات جدید و دارای روحیات برون‌دادی شده‌اند. عکاسی در کنار یادمان‌ها، لند مارک‌ها، چشم‌اندازهای طبیعی، خرید از برندهای مشهور و تهیه سوغات برای اقوام، دوستان و همکاران در سفرهای خارجی برای تائید و مستندسازی سفر، جزو لاینفک زندگی آنان شده است. هم اکنون بازار سفر سودمند جهان با حدود ١٤٠میلیون گردشگر چینی ( رتبه اول جهان )، متوسط اقامت ٧ روز و هزینه بیش از 3000 دلار در هر سفر با بیشترین خرید در اختیار این بخش از مردمان کهن‌زیست جنوب شرق آسیاست. آنان با میزبانی بیش از ٦٥ میلیون گردشگر ورودی در سال 2017 به زودی رتبه اول دنیا را از آنِ خود خواهند کرد. پیش‌بینی دپارتمان گردشگری چین برای سال ٢٠٢٠ خروجى١٨٠ میلیون گردشگر چینی و ٢٢٠ میلیون نفر برای سال ٢٠٢٥ است. جالب است که بیش از 70 درصد گردشگران چینی، گروهی و در قالب تور سفر می کنند. عمده‌ترین فعالیت آنان در طول سفر دیدار از جاذبه‌ها و یادمان‌های فرهنگی و هنری و تهیه عکس از یادمان‌ها، موزه‌ها و بافت‌های تاریخی است.  آرامش و امنیت، آگاهی از مقصد و معرفی جاذبه‌ها توسط خود چینی‌ها به یکدیگر ( بازاریابی دهان به دهان ) مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای انتخاب محل سفرآنان است. علاقه‌مندند در طی سفر از چند کشور و مقصد گردشگری حتی برای چند ساعت دیدار و عکاسی کنند. مهمترین ضعف آنان عدم آشنایی به زبان انگلیسی و ترس از فقدان راهنما و یا مترجم چینی در کشور مقصد است. حضور در این بازار استراتژیک با توجه به سفر سالیانه حدود 140 هزار گردشگر ایرانی به قصد سیاحت و تجارت به این کشور و برنامه‌ریزی برای جذب حداقل 3 درصد گردشگران خروجی این کشور برای سفر به ایران در یک دوره کوتامدت 5 ساله، به نظر می‌رسد یک ضرورت برای توسعه گردشگری ایران و نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع، مبتنی بر راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، تسهیلات و خدمات ورود و خروج، اقامت و پذیرایی استاندارد و تورگردانی حرفه‌ای مطابق علائق و سلایق گردشگران آن بازار است که قطعا دور از دسترس نیست.  اما در شرایط کنونی برای رونق سفرگردشگران چینی به مقصد ایران چه باید کرد؟ به نظر اینجانب تمرکز  بر پرواز‌های ترانزیت و کانکشین گردشگران چینی در فروگاه امام تهران می‌تواند در حداقل زمان، میزان گردشگران ورودی چینی را به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهد. در کنار سایر ایرلاین‌های خارجی حامل گردشگران چینی به مقصد فرودگاه امام، هم‌اکنون هواپیمایی ماهان دارای ١٩ پرواز برنامه‌ای در طول هفته ( رفت و برگشت ) به شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو است که بالغ بر 60 هزار نفر را در طول سال به صورت ترانزیت به فرودگاه امام منتقل می‌کنند. کافی است با ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری معاونت امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران و هماهنگی اداره کل اتباع امور خارجه ناجا، شرایط ورود مسافران و گردشگران چینی ورودی به سالن ترانزیت را ساده و روان کنند.  گردشگران چینی بدون نیاز به اخذ روادید و پرداخت وجه بتوانند تا 72 ساعت از جاذبه‌های گردشگری تهران و شهرهای همجوار دیدار کنند. با توجه به علاقه ویژه گردشگران چینی به استفاده از تورهای تلفیقی، هم آنان قادر خواهند بود از جاذبه‌های گردشگری ایران دیدن کنند و هم ما توانسته‌ایم وقت بلا استفاده آنان را در سالن ترانزیت مدیریت نموده و از این طریق درآمد قابل توجهی را برای متصدیان گردشگری کشور ایجاد کنیم. دیدن ایران حتی برای چند ساعت می‌تواند تقاضای آنان را برای سفر طولانی مدت به مقصد ایران فراهم کند. ( این برنامه برای اتباع سایر کشورها نیز می‌تواند اجرایی شود ) این تجربه‌ای است که هم اکنون قطر، بحرین، امارات، عمان، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ما در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. بدون نیاز به صدور روادید و غالبا بدون اخذ وجه و فقط با اخذ گذرنامه و صدور برگ کارتکس ورود، شما می توانید وارد آن کشور شوید. در همه فرودگاه‌های بین‌المللی کشورهای یاد شده این امکان نیز فراهم است تا با خودرو بدون راننده ( رنت کار ) در مدت تعیین شده سفر کنید. هدف، ارائه تسهیلات برای خرج کردن پول بیشتر توسط گردشگران و ارتقای سطح رضایت‌مندی آنان برای سفر مجدد است. به نظر می‌رسد از این بازار به راحتی نمی‌توان گذشت. خیلی هم سخت نیست! کمی پیگیری می‌خواهد. هماهنگی، تبیین و توجیه دستگاه‌های مرتبط و حضور با برنامه ذی‌نفعان در بخش غیر دولتی! در انتظار اقدام خواهیم ماند...

ایجاد شده: 1/آذر/1397       آخرین ویرایش: 1/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
ورود رسمی علی بابا به صنعت هتلداری

ورود رسمی علی بابا به صنعت هتلداری

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، هلدینگ "علی بابا" با افتتاح هتلی کاملا هوشمند در کشور چین به رسمی وارد دنیای صنعت هتلداری خواهد شد. احداث هتل‌های هوشمند اگر چه خبری جدید محسوب نمی‌شود اما ورود یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های خرده‌فروشی آنلاین در دنیا به حوزه هتلداری و البته با اهدافی مشخص بسیار جالب توجه است. به نقل از اخبار هتل، هلدینگ علی بابا در پی این است تا با افتتاح این هتل و ادعای برتری آن نسبت به سایر رقبا، فروش ملزومات و تجهیزات مورد استفاده در آن از جمله ملحفه، رو تختی، مبلمان ... را از طریق سیستم فروش آنلاین خود افزایش دهد. از سوی دیگر تمامی سیستم‌های هوشمند این هتل توسط گروه علی بابا طراحی شده است.  این هتل Flyzoo نام دارد و با شعار "هتل آینده" در شهر "گوانجو" کشور چین افتتاح خواهد شد. میهمانان این هتل در بدو ورود به وسیله یک ربات شناسایی و به سمت اتاق‌های خود هدایت خواهند شد. همچنین در تمامی اتاق‌ها و اماکن عمومی این هتل نیز ربات‌های هوشمندی قرار خواهد داشت که دستورات صوتی میهمانان را انجام می‌دهند. وظابف بخش خانه‌داری همچنان بر عهده نیروی انسانی شاغل در هتل خواهد بود و ربات‌ها صرفا زمان نظافت و مرتب نمودن اتاق‌ها را اعلام خواهند کرد. اتاق‌های هتل در هفت زمینه و فضای متفاوت طراحی خواهند شد و هزینه هر شب اقامت در این هتل نیز 1399 یوان برابر با 178 یورو خواهد بود.

ایجاد شده: 29/آبان/1397       آخرین ویرایش: 29/آبان/1397     اخبار خارجی
 هتل لوکس Emirates Palace  در شهر ابوظبی امارات؛ گران‌ترین هتل جهان با روکشی از جنس طلا

هتل لوکس Emirates Palace در شهر ابوظبی امارات؛ گران‌ترین هتل جهان با روکشی از جنس طلا

هتل Emirates Palace به عنوان یک هتل لوکس در سال 2005 میلادی در شهر "ابوظبی" امارات متحده عربی تاسیس شده است. این هتل متعلق به دولت ابوظبی و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتل‌های بین‌المللی Kempinski است. به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، هزینه ساخت این هتل با 302 اتاق و 92 سوئیت اقامتی، چیزی در حدود 3 میلیارد دلار آمریکا بوده و دارای امکاناتی مانند سالن اجتماعات با ظرفیت 1100 نفر، 40 اتاق ویژه جلسات، زمین‌های تنیس، مجموعه آبی، استخر روباز، زمین‌های کریکت، راگبی و فوتبال است. هتل Emirates Palace همه ساله برای تعویض سقف خود با 22 ورق طلا و نقره بالغ بر 130 هزار دلار هزینه می‌کند. سالن و اتاق‌های این هتل دارای بیش از هزار لوستر Swarovski است که سقف‌های طلایی را به عنوان سمبل کاخ روشن می‌کند. جایگزین کردن سقف هتل با ورقه‌های طلا حدود 4 تا 5 سال طول خواهد کشید و گفته می‌شود برای هر یک متر مربع از سقف، حدود 50 برگ طلا با هزینه تقریبی 100 دلار نیاز خواهد بود.

ایجاد شده: 26/آبان/1397       آخرین ویرایش: 27/آبان/1397     اخبار خارجی
 اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

به گزارش هتل‌نیوز  و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چنین موضوعی اصلا نمی‌تواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتل‌های دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفته‌های رئیس‌جمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها عملیاتی شود، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه می‌شوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران می‌آیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل می‌کنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستوران‌ها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرف‌ها بی‌ربط و بی‌مورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتل‌ها به شدت گران است و هتل‌ها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش می‌دهند. وی افزود: هتل‌ها به طور کلی دو بار در سال نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند و بر همین اساس قیمت‌ها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیف‌ها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمی‌برند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که می‌گویند از هتلداری سودی نمی‎بریم، چندمین هتل‌های خود را افتتاح کرده‌اند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتل‌های دیگر می‌کنند؟ قسط بانک‌های خود را چگونه می‌پردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمی‌دانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که می‌خواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمی‌دهد.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397     اخبار داخلی
واکنش مدیرعامل مجموعه هتل‌های اسپیناس به حواشی مربوط به سالن "رویال هال" هتل اسپیناس پالاس تهران

واکنش مدیرعامل مجموعه هتل‌های اسپیناس به حواشی مربوط به سالن "رویال هال" هتل اسپیناس پالاس تهران

مدیرعامل مجموعه هتل‌های "اسپیناس" در واکنش به اخبار و حواشی مطرح در خصوص سالن "رویال هال" هتل اسپیناس پالاس تهران، اظهار داشت: با توجه به دغدغه و علاقه‌ای که به فرهنگ و هنر دارم به جای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور و حوزه‌های تورم‌زا، سرمایه‌ام را در هنر هزینه کرده‌ام و بنابراین نباید انگ‌هایی مانند لاکچری به ما زده شود. "علی‌اصغر امیری" اظهار داشت: پیش‌نیاز توسعه فرهنگی، احداث واحدهای اقامتی و سالن‌های مجهز در هر کشوری است و در ایران نیز برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی باید امکاناتی در کشور برای جوانان فراهم شود که فرضا برای دیدن کنسرت در یک سالن مجهز، مجبور به رفتن خارج از کشور نشوند. به گزارش هتل‌نیوز، وی گفت: تلاش کرده‌ایم تا در کنار هتل، یک سالن چند منظوره بسازیم و در واقع به افزایش ظرفیت فضاهای فرهنگی و علمی کشور، کمک کنیم. در واقع نگاه ما به احداث این سالن به هیچ عنوان بحث تجاری نبوده است زیرا می‌توانستیم به راحتی در بازارهای سودآورتری، سرمایه‌گذاری کنیم. مدیرعامل گروه هتل‌های "اسپیناس" تصریح کرد: با احداث این سالن هم به عموم مردم برای استفاده فرهنگی و هنری کمک کرده‌ایم و هم از صاحبان صنعت و هنر دعوت کرده‌ایم تا این سالن که یک پله از استانداردهای ساخت و ساز در کشور بالاتر است را در اختیارشان قرار دهیم.

ایجاد شده: 22/آبان/1397       آخرین ویرایش: 22/آبان/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...