متخصصان حوزه میهماننوازی و صنعت هتلداری به خوبی میدانند که در این حوزه چالشهای فراوانی وجود دارد که تاثیر برخی از آنها در محیطهای کسب و کار، مشخصتر و واضحتر است. این چالشها گاهی در بدنه مشاغل مختص این صنعت دیده میشود و گاهی در توازن درآمد پدیدار میگردد. گاهی مربوط به فرایندهای عملیاتی است و گاهی فرایندهای سیستمی. گاهی این چالشها قابل کنترل هستند و گاهی هم کاملا خارج از کنترل میباشند. در مدت حضور خود در محیطهای کسب و کار اینچنینی و با بهرهگیری از تجربیات مدیرانی که در کنار آنها بودهام فهرستی از مهمترین چالشهای پیش رو در این صنعت را در این فرصت برای شما برمیشمارم. اولین چالش و شاید مهمترین دغدغه امروز، موضوع وبسایت است. مشکل مهمی که در این وبسایتها دیده میشود، این است که این سایتها عموما بهینهسازی نشدهاند. با نگاهی اجمالی به سایتهای هتلهای سه، چهار و پنج ستاره در کشور میتوان دریافت که مدیران ارشد این هتلها ( چه زنجیرهای و چه غیره ) بر این تصور هستند که داشتن یک وبسایت جمع و جور برای رزروهای آنلاین و مستقیم توسط میهمان کافی است. اما با نگاهی دقیقتر میتوان مشاهده نمود که متاسفانه این سایتها بهینهسازی نشده اند. مثلا به ندرت میتوان در آنها صفحات مخصوص آفرهای هتلی را دید و یا برنامهای مدون در حوزه پاداش به میهمانهایی یافت که از سایت این هتلها اتاق رزرو میکنند. هیچ سامانه تحلیلی در سایت مشاهده نمیشود و هیچ محصولی که مختص هتل باشد در این سایتها به چشم نمیخورد. این موارد تنها برخی از مواردی هستند که نادیده گرفته میشوند و یا کمتر مورد توجه هستند و در نتیجه موجب عدم بهینهسازی بستر وبسایتها میشوند. دومین چالش مربوط به دنیای مجازی است. من این معضل را غفلت از محبوبیت آنلاین مینامم. امروزه با توجه به گستردگی فعالیتهای دنیای مجازی، تقریبا غیر ممکن است اگر بخواهیم میزان وسعت و تاثیرگذاری سایتهای مسافرتی و رسانههای اجتماعی را نادیده بگیریم. به همین دلیل بسیار برایم جالب توجه است که بدانم چرا برخی از مدیران ارشد هیچ کاری در بهبود وجهه آنلاین هتل خود نمیکنند. این مدیران اصلا اعتقادی به پاسخگویی و پیگیری مطالبات و خواستههای میهمانها و مشتریان خود به صورت آنلاین یا در شبکههای مجازی ندارند. به نظر نمیرسد که این دسته از مدیران از تاثیر بسیار چشمگیر نظرات میهمانها و بازخوردهای آنها در مورد هتل خود آگاه باشند. به ویژه اینکه این نظرات در رزروهای آینده هتل نیز نقش قابل توجهی خواهند داشت. این مدیران حتی اهمیتی برای نظرات مقایسهای میهمانها در مورد هتل خود و هتلهای رقیب قائل نمیشوند. هرکدام از این اطلاعات میتواند در محیط کسب و کار امروز در ایران بسیار حیاتی بوده و گاهی ورق را به نفع یک هتل یا مجموعه هتلی تغییر دهد. لذا چشمپوشی و یا نادیده گرفتن این موارد میتواند ضربه بزرگی به بدنه اقتصاد کشور وارد کند. سومین چالش این است که در ایران هنوز آنچنان که باید بر روی افراد سرمایهگذاری نمیشود و تفاوت چندانی میان عبارت "منابع انسانی" و "سرمایه انسانی" در عمل وجود ندارد. واقعیت تاسفبرانگیز و ناراحتکننده در این حوزه این است که افرادی که به دانش تخصصی مجهز نشدهاند به مشاغلی منصوب میشوند که لزوما نیازمند مسئولیتهای مدیریتی بالا در حوزه درآمد است. تفکری که در این حوزه وجود دارد بر مبنای بکارگیری افراد بیتجربه و تربیت حرفهای این افراد در ضمن خدمت است. اما شاید بهتر باشد که در مورد این نوع نگرش کمی بیشتر فکر کنیم. آیا افرادی با تجربه و دانش کمتر، پلههای ترقی را مطمئنتر و سریعتر طی نخواهند کرد؟ آیا زمان آن نرسیده که در بدنه سرمایه انسانی صنعت هتلداری دانش و تجربه آمیخته شوند؟ بسیاری از هتلها در داخل کشور به دلیل کاهش هزینهها، بستههای تشویقی، جبرانی و یا درآمدی وسوسهکنندهای ارائه نمیدهند. این هتلها عموما ترجیح میدهند از بدنه پرسنل هتل، افرادی را آموزش داده و ارتقا دهند که البته به نظر نمیرسد شیوه درستی باشد چرا که در اینصورت باید مسئولیتی بسیار بالاتر و فراتر از مسئولیتها و تواناییهای کنونی به این فرد داده شود. گاهی دیده میشود که مدیریت ارشد هتل از اینگونه افراد انتظار دارد که خود به دنبال آموزش خود باشند و با تکیه بر تواناییهای خود همگام با استانداردهای روز هتلهای دنیا پیشرفت کنند. این مدیران شاید نمیدانند که این موضوع ممکن است اثر منفی بر روی درآمدهای آنها داشته باشد. چهارمین چالش این است که تمرکز بر هزینهها بسیار غیر علمی و غیر کاربردی است. به نظر میآید آنچه که هتل درک نمیکند این است که فروش، فقط و فقط درآمد نیست. بسیاری از مدیران در هتلهای چند ستاره پایتخت حتی تا به امروز فرهنگ موثری در مدیریت درآمد در عملیات هتلداری خود به کار نمیبندند و این خود نشان از آگاهی بسیار پایین از این موضوع است. این مدیران بر این باورند که هر بخشی از تجارت مهم است و هر شب اقامت در محاسبه به حساب میآید. در حالیکه موقعیتهایی رخ میدهد که میزان هزینههای جاری آن ( چه هزینههای پولی و چه هزینههای استراتژیک ) در یک قرارداد خاص به شکلی خواهد بود که درآمد در بازه کوتاهمدت ممکن است اصلا مقرون به صرفه به نظر نیاید. و بالاخره چالش پنجم این است که هیچ داده و تحلیل مناسب و درستی از وضعیت موجود در کشور وجود ندارد. بدون داشتن یک برنامه تحلیلی، هوشمند و تجاری نمیتوان این میزان از اطلاعاتی که روزانه از هتلها به دست میاید را مدیریت و تحلیل کرد و در فازهای بعد آنها را به کار گرفت. هتلها و مدیران آنها در حال رسیدن به این موضع هستند که به درک کاملی از این اطلاعات به دست آمده، نیاز مبرم دارند و البته باید با ابزار هوش تجاری اندکی کار کنند تا بدان عادت کنند چرا که استفاده از این ابزار و نرمافزارها ساده نیست. البته درک اولیه از دادهها، دستهبندی آنها و محافظت از این دادهها هم بخشی از عملیات دادهکاوی و برنامهریزی استراتژیک هر هتلی میباشد. برخی از عواملی که موجب بروز این چالش میشوند عبارتند از: تعیین نکردن بخشهای بازار و عدم برنامهریزی بر روی بازار هدف و قسمت مورد نظر به منظور بازاریابی مستمر و هدفمند، نابسامانی در منابع رزرو اتاقها در هتل و عدم استفاده از نرمافزارهای جدید. به نظر میرسد چند شیوه برای مواجهه و حل این چالشها وجود داشته باشد اما مهمترین معضل یک هتل این است که بتواند در تشخیص این مشکلات و ریشههای آن، استوار و هدفمند اقدام کند. متاسفانه در بین مدیران کم نیستند افرادی که تمایل به نادیده گرفتن و یا حتی رد وجود این موارد دارند و برخی هم بر این عقیدهاند که این موارد تاثیر بسزایی بر کلیه عملیات هتلداری نمی¬گذارد. به نظر شما چنین است؟ حقیقت این است که این موارد قطعا تاثیر خود را خواهند گذارد و در واقع چالشهای مذکور عملا تاثیر قابل توجهی بر درآمد خواهند داشت. هنگامی که نتیجه در پایان روشن شود، مدیرانی که آیندهنگری مناسبی نداشتند، ناگزیر دچار مشکل میشوند و از دیدن نتیجه بیتوجهی خود بسیار بسیار ناراحت خواهند بود.
ایجاد شده: 15/آذر/1397 آخرین ویرایش: 15/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، تنها ساعاتی پس از اعلام خبر شکاف امنیتی و افشای اطلاعات حدود 500 میلیون نفر از کاربران گروه هتلهای بینالمللی Marriott، دو مرد اهل ایالت "اورگان" دادخواستی علیه این گروه تنظیم و اعلام کردند 12.5 میلیارد دلار خسارت به آنها تحمیل شده است. رقم مطرح شده در این شکایت معادل 25 دلار برای هر یک از 500 میلیون کاربری است که دادههای شخصی آنها از طریق سرورهای Marriott فاش شده است. این دو مرد در گفتگو با یکی از روزنامههای محلی اعلام کردهاند که مبلغ 25 دلار به ازای هر کاربر، حداقل هزینهای است که میتوان برای تعویض کارتهای اعتباری کاربران خسارت دیده در نظر گرفت. از سوی دیگر گروه هتلهای Marriott هنوز مشخص نکرده که اطلاعات مالی چند کاربر در معرض خطر هک شدن قرار گرفته است ولیکن انتظار میرود در ماههای آینده، پروندههای دیگری نیز علیه این گروه هتلداری تنظیم شود. لازم به ذکر است، هک اطلاعات کاربران و مشتریان گروه هتلهای Marriott بعد از هک دادههای کاربران در سال 2013، بزرگترین هک تاریخ به حساب میآید که باعث کاهش ارزش 5 درصدی سهام این شرکت در همان ساعات اولیه انتشار خبر شد.
ایجاد شده: 12/آذر/1397 آخرین ویرایش: 14/آذر/1397 اخبار خارجی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 7 آذرماه ) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در خصوص طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با 159 رای موافق، 22 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت در ماده واحده اصلاحی این طرح آمده است که از تاریخ تصویب این قانون، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات مقررات با رعایت بند ( د ) ماده ( 29 ) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند ( الف ) ماده ( 28 ) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل میگردد. همچنین بر این اساس، هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفهجویی در هزینههای جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می شود. لازم به ذکر است، در تبصره این ماده واحده عنوان شده است که در تشکیل این وزارتخانه رعایت موازین شرعی ضروری است.
ایجاد شده: 7/آذر/1397 آخرین ویرایش: 7/آذر/1397 اخبار داخلی
دیر زمانی نیست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی با برخورداری از سیاستها و برنامههای تشویقی و حمایتی حزب حاکم در حداقل زمان ممکن بازار تجارت بینالمللی دنیا را به تسخیر خود در آوردهاند. پولدار شدند و سفر به خارج از کشور برای آنان تبدیل به مُد شد و تعریف خاطرات سفرهای خارجی برای آنان همراه شد با شانیت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی. قشر متوسط و تحصیلکرده چینی برخلاف اسلاف محافظهکار و محتاط خود، به شدت دچار پدیده چشم و هم چشمی، تظاهر، کنجکاوی، کسب تجربیات جدید و دارای روحیات بروندادی شدهاند. عکاسی در کنار یادمانها، لند مارکها، چشماندازهای طبیعی، خرید از برندهای مشهور و تهیه سوغات برای اقوام، دوستان و همکاران در سفرهای خارجی برای تائید و مستندسازی سفر، جزو لاینفک زندگی آنان شده است. هم اکنون بازار سفر سودمند جهان با حدود ١٤٠میلیون گردشگر چینی ( رتبه اول جهان )، متوسط اقامت ٧ روز و هزینه بیش از 3000 دلار در هر سفر با بیشترین خرید در اختیار این بخش از مردمان کهنزیست جنوب شرق آسیاست. آنان با میزبانی بیش از ٦٥ میلیون گردشگر ورودی در سال 2017 به زودی رتبه اول دنیا را از آنِ خود خواهند کرد. پیشبینی دپارتمان گردشگری چین برای سال ٢٠٢٠ خروجى١٨٠ میلیون گردشگر چینی و ٢٢٠ میلیون نفر برای سال ٢٠٢٥ است. جالب است که بیش از 70 درصد گردشگران چینی، گروهی و در قالب تور سفر می کنند. عمدهترین فعالیت آنان در طول سفر دیدار از جاذبهها و یادمانهای فرهنگی و هنری و تهیه عکس از یادمانها، موزهها و بافتهای تاریخی است. آرامش و امنیت، آگاهی از مقصد و معرفی جاذبهها توسط خود چینیها به یکدیگر ( بازاریابی دهان به دهان ) مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای انتخاب محل سفرآنان است. علاقهمندند در طی سفر از چند کشور و مقصد گردشگری حتی برای چند ساعت دیدار و عکاسی کنند. مهمترین ضعف آنان عدم آشنایی به زبان انگلیسی و ترس از فقدان راهنما و یا مترجم چینی در کشور مقصد است. حضور در این بازار استراتژیک با توجه به سفر سالیانه حدود 140 هزار گردشگر ایرانی به قصد سیاحت و تجارت به این کشور و برنامهریزی برای جذب حداقل 3 درصد گردشگران خروجی این کشور برای سفر به ایران در یک دوره کوتامدت 5 ساله، به نظر میرسد یک ضرورت برای توسعه گردشگری ایران و نیازمند تدوین برنامهای جامع، مبتنی بر راهاندازی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، تسهیلات و خدمات ورود و خروج، اقامت و پذیرایی استاندارد و تورگردانی حرفهای مطابق علائق و سلایق گردشگران آن بازار است که قطعا دور از دسترس نیست. اما در شرایط کنونی برای رونق سفرگردشگران چینی به مقصد ایران چه باید کرد؟ به نظر اینجانب تمرکز بر پروازهای ترانزیت و کانکشین گردشگران چینی در فروگاه امام تهران میتواند در حداقل زمان، میزان گردشگران ورودی چینی را به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهد. در کنار سایر ایرلاینهای خارجی حامل گردشگران چینی به مقصد فرودگاه امام، هماکنون هواپیمایی ماهان دارای ١٩ پرواز برنامهای در طول هفته ( رفت و برگشت ) به شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو است که بالغ بر 60 هزار نفر را در طول سال به صورت ترانزیت به فرودگاه امام منتقل میکنند. کافی است با ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری معاونت امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران و هماهنگی اداره کل اتباع امور خارجه ناجا، شرایط ورود مسافران و گردشگران چینی ورودی به سالن ترانزیت را ساده و روان کنند. گردشگران چینی بدون نیاز به اخذ روادید و پرداخت وجه بتوانند تا 72 ساعت از جاذبههای گردشگری تهران و شهرهای همجوار دیدار کنند. با توجه به علاقه ویژه گردشگران چینی به استفاده از تورهای تلفیقی، هم آنان قادر خواهند بود از جاذبههای گردشگری ایران دیدن کنند و هم ما توانستهایم وقت بلا استفاده آنان را در سالن ترانزیت مدیریت نموده و از این طریق درآمد قابل توجهی را برای متصدیان گردشگری کشور ایجاد کنیم. دیدن ایران حتی برای چند ساعت میتواند تقاضای آنان را برای سفر طولانی مدت به مقصد ایران فراهم کند. ( این برنامه برای اتباع سایر کشورها نیز میتواند اجرایی شود ) این تجربهای است که هم اکنون قطر، بحرین، امارات، عمان، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ما در کمترین زمان ممکن انجام میدهند. بدون نیاز به صدور روادید و غالبا بدون اخذ وجه و فقط با اخذ گذرنامه و صدور برگ کارتکس ورود، شما می توانید وارد آن کشور شوید. در همه فرودگاههای بینالمللی کشورهای یاد شده این امکان نیز فراهم است تا با خودرو بدون راننده ( رنت کار ) در مدت تعیین شده سفر کنید. هدف، ارائه تسهیلات برای خرج کردن پول بیشتر توسط گردشگران و ارتقای سطح رضایتمندی آنان برای سفر مجدد است. به نظر میرسد از این بازار به راحتی نمیتوان گذشت. خیلی هم سخت نیست! کمی پیگیری میخواهد. هماهنگی، تبیین و توجیه دستگاههای مرتبط و حضور با برنامه ذینفعان در بخش غیر دولتی! در انتظار اقدام خواهیم ماند...
ایجاد شده: 1/آذر/1397 آخرین ویرایش: 1/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هلدینگ "علی بابا" با افتتاح هتلی کاملا هوشمند در کشور چین به رسمی وارد دنیای صنعت هتلداری خواهد شد. احداث هتلهای هوشمند اگر چه خبری جدید محسوب نمیشود اما ورود یکی از موفقترین مجموعههای خردهفروشی آنلاین در دنیا به حوزه هتلداری و البته با اهدافی مشخص بسیار جالب توجه است. به نقل از اخبار هتل، هلدینگ علی بابا در پی این است تا با افتتاح این هتل و ادعای برتری آن نسبت به سایر رقبا، فروش ملزومات و تجهیزات مورد استفاده در آن از جمله ملحفه، رو تختی، مبلمان ... را از طریق سیستم فروش آنلاین خود افزایش دهد. از سوی دیگر تمامی سیستمهای هوشمند این هتل توسط گروه علی بابا طراحی شده است. این هتل Flyzoo نام دارد و با شعار "هتل آینده" در شهر "گوانجو" کشور چین افتتاح خواهد شد. میهمانان این هتل در بدو ورود به وسیله یک ربات شناسایی و به سمت اتاقهای خود هدایت خواهند شد. همچنین در تمامی اتاقها و اماکن عمومی این هتل نیز رباتهای هوشمندی قرار خواهد داشت که دستورات صوتی میهمانان را انجام میدهند. وظابف بخش خانهداری همچنان بر عهده نیروی انسانی شاغل در هتل خواهد بود و رباتها صرفا زمان نظافت و مرتب نمودن اتاقها را اعلام خواهند کرد. اتاقهای هتل در هفت زمینه و فضای متفاوت طراحی خواهند شد و هزینه هر شب اقامت در این هتل نیز 1399 یوان برابر با 178 یورو خواهد بود.
ایجاد شده: 29/آبان/1397 آخرین ویرایش: 29/آبان/1397 اخبار خارجی
هتل Emirates Palace به عنوان یک هتل لوکس در سال 2005 میلادی در شهر "ابوظبی" امارات متحده عربی تاسیس شده است. این هتل متعلق به دولت ابوظبی و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتلهای بینالمللی Kempinski است. به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هزینه ساخت این هتل با 302 اتاق و 92 سوئیت اقامتی، چیزی در حدود 3 میلیارد دلار آمریکا بوده و دارای امکاناتی مانند سالن اجتماعات با ظرفیت 1100 نفر، 40 اتاق ویژه جلسات، زمینهای تنیس، مجموعه آبی، استخر روباز، زمینهای کریکت، راگبی و فوتبال است. هتل Emirates Palace همه ساله برای تعویض سقف خود با 22 ورق طلا و نقره بالغ بر 130 هزار دلار هزینه میکند. سالن و اتاقهای این هتل دارای بیش از هزار لوستر Swarovski است که سقفهای طلایی را به عنوان سمبل کاخ روشن میکند. جایگزین کردن سقف هتل با ورقههای طلا حدود 4 تا 5 سال طول خواهد کشید و گفته میشود برای هر یک متر مربع از سقف، حدود 50 برگ طلا با هزینه تقریبی 100 دلار نیاز خواهد بود.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 27/آبان/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه میشوید که چنین موضوعی اصلا نمیتواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتلهای دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفتههای رئیسجمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتلها عملیاتی شود، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه میشوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران میآیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل میکنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستورانها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرفها بیربط و بیمورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتلها به شدت گران است و هتلها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش میدهند. وی افزود: هتلها به طور کلی دو بار در سال نرخهای خود را افزایش میدهند و بر همین اساس قیمتها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیفها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمیبرند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که میگویند از هتلداری سودی نمیبریم، چندمین هتلهای خود را افتتاح کردهاند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتلهای دیگر میکنند؟ قسط بانکهای خود را چگونه میپردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمتها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمیدانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که میخواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمیدهد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرعامل مجموعه هتلهای "اسپیناس" در واکنش به اخبار و حواشی مطرح در خصوص سالن "رویال هال" هتل اسپیناس پالاس تهران، اظهار داشت: با توجه به دغدغه و علاقهای که به فرهنگ و هنر دارم به جای سرمایهگذاری در خارج از کشور و حوزههای تورمزا، سرمایهام را در هنر هزینه کردهام و بنابراین نباید انگهایی مانند لاکچری به ما زده شود. "علیاصغر امیری" اظهار داشت: پیشنیاز توسعه فرهنگی، احداث واحدهای اقامتی و سالنهای مجهز در هر کشوری است و در ایران نیز برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی باید امکاناتی در کشور برای جوانان فراهم شود که فرضا برای دیدن کنسرت در یک سالن مجهز، مجبور به رفتن خارج از کشور نشوند. به گزارش هتلنیوز، وی گفت: تلاش کردهایم تا در کنار هتل، یک سالن چند منظوره بسازیم و در واقع به افزایش ظرفیت فضاهای فرهنگی و علمی کشور، کمک کنیم. در واقع نگاه ما به احداث این سالن به هیچ عنوان بحث تجاری نبوده است زیرا میتوانستیم به راحتی در بازارهای سودآورتری، سرمایهگذاری کنیم. مدیرعامل گروه هتلهای "اسپیناس" تصریح کرد: با احداث این سالن هم به عموم مردم برای استفاده فرهنگی و هنری کمک کردهایم و هم از صاحبان صنعت و هنر دعوت کردهایم تا این سالن که یک پله از استانداردهای ساخت و ساز در کشور بالاتر است را در اختیارشان قرار دهیم.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 اخبار داخلی
در تمام دنیا پس از بانکها، هتلها و مراکز گردشگری از جمله اماکنی است که به راحتی و حداقل با دو ارز رسمی یعنی دلار و یورو در ارتباط هستند. در واقع زمانی که مراودات بانکی کشور با دنیا برقرار شود در هر دستگاه ویزا کارت و مستر کارت و سایر کارتهای بینالمللی را مشاهده خواهید کرد. زمانی که توراپراتور خارجی قصد همکاری با هتل را داشته باشد، باید با ایشان به دلار و یا یورو قرارداد منعقد کرد و همچنین اگر یک گردشگر خارجی برای رزرو اتاق یک ایمیل ساده به هتل ارسال کند لزوماً بایستی به ارز بینالمللی پاسخ بگیرد که البته این موضوع با رزرو اتاق توسط دفاتر خدمات مسافرتی داخلی متفاوت است که هزینه رزرو اتاق را به دلار و یورو دریافت ولیکن به هتلدار، ریال پرداخت میکنند. در این برهه زمانی و در شرایطی که نوسانات نرخ ارز منجر به سود کلان برخی دفاتر خدمات مسافرتی شده است بایستی این سوال را مطرح کرد، زمانی که گردشگر و زائران را به عراق نیز میکنید با پول رایج کدام کشور با هتلدار کشور میزبان قرارداد منعقد میشود؟ قراردادهای خود با هتلها را به نرخ دلار و یورو منعقد میکنید یا وجه رایج کشور میزبان؟ سوال اینجاست که چگونه دریافت هزینه خدمات گردشگری به نرخهای بینالمللی مانند دلار و یورو توسط دفاتر خدمات مسافرتی، شیرین است ولیکن برای یک هتل پنج ستاره در کشور، حرام و توهین به پول ملی؟!
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتلهای مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتلها در مشهد مقدس به 100 درصد میرسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتلهای ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتلهای مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماههای آینده تغییر کند. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتلها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتلهای مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیفها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتلها گرانفروشی میکنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانهمسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانههای مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بودهایم.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، اظهار داشت: یکی از دغدغههای بزرگ ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تبدیل میراث ملی به ثروت است زیرا معتقدیم اگر این میراث تبدیل به ثروت نشود به شکل واقعی در این رقابت جهانی، شکست خوردهایم. به گزارش هتلنیوز ، دکتر "حسین اربابی" ابراز داشت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی از جمله نمایشگاههای گردشگری، فرصت بسیار مناسبی است تا با استفاده از آن بتوانیم میراث ملی خود را تبدیل به ثروت کنیم زیرا کشور ایران با برخورداری از اقلیم چهار فصل از پتانسیل بینظیری در این زمینه برخوردار است. "اربابی" به نقش و اهمیت صنعت گردشگری در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروزی، میراث فرهنگی و گردشگری یک کشور به جز هویت فرهنگی، ملی، دینی و ادیانی از هویت مالی نیز برخوردار است و به شخصه معتقدم در شرایط فعلی، اقتصاد و حیات کشور ایران به صنعت گردشگری و ورود گردشگران وابسته است. وی افزود: برخی از کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا بیش از دو سوم اقتصاد خود را از طریق برگزاری رویداد و نمایشگاه در حوزههای مختلف تامین میکنند پس در نتیجه بایستی بحث رویدادمحوری و برگزاری نمایشگاه را در کشور جا بیاندازیم و با یک برنامهریزی دقیق و مدیریت درست، کشور را تبدیل به نمایشگاه کنیم زیرا بسیار کم هزینه و در مقابل سودآور است. معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: سعی داریم تا با استفاده از سیاست عدم تمرکز، رویداد محوری را از پایتخت خارج کنیم زیرا امروزه در اکثر شهرهای کشور نمایشگاه داریم و فقط بایستی با برنامهریزی و مدیریت مناسب از این ظرفیت استفاده کنیم. وی در پایان گفت: اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در واگذاری یکی از بزرگترین نمایشگاههای کشور در حوزه گردشگری به بخش نیمه دولتی و خصوصی مانند سازمان همیاریهای شهرداری که از هیچ بودجه دولتی استفاده نمیکند قابل تحسین است.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی