گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب مدیریت کیفیت خدمات در هتلداری با تمرکز بر تجربه میهمان ( Managing Quality Service in Hospitality ) یک نسخه بینالمللی از مفهوم خلق بهترین تجربه برای میهمان در صنعت هتلداری را آموزش میدهد. بسیاری از کتابهای دیگر در این زمینه به موضوع استراتژی خدمات متمرکز بر میهمان نپرداختهاند اما این کتاب به طور کامل به موضوع مدیریت سازمانهای هتلداری با استفاده از مطالعات آکادمیک و تجربه واقعی در این صنعت میپردازد و برای این کار از تجربه شرکتهایی مانند والت دیزنی، Marriott، Ritz Carlton، رستورانهای داردن، خطوط هوایی Southwest و بسیاری دیگر از شرکتهای مطرح در این حوزه استفاده میکند. متن این کتاب در سه بخش شامل استراتژی، کارکنان و سسیتمها نوشته شده است و هر فصل شامل فعالیتهای هتلداری است که برای دانشجویان و خوانندگان پیشنهاد میشود. در این فعالیتها، دانشجویان به بازدید از سازمانهای هتلداری در اطراف خود تشویق میشوند تا با میهمانان، کارکنان و مدیران این سازمانها دیدار داشته و از تجربیات آنها بهرهمند گردند. از فعالیتهای دیگری که به دانشجویان پیشنهاد میشود، مراجعه به اینترنت برای بازدید از سایتهای شرکتها و سازمانهای هتلداری است. در واقع هتلها، رستورانها و سایر انواع کسب و کار که در صنعت هتلداری مشغول هستند، مورد مطالعه قرار میگیرند تا فرصتی برای بحث در مورد مفاهیم و اصول هتلداری ایجاد شود. بخشهای "اخلاق در کسب و کار" دانشجویان را تشویق میکنند تا مسائل اخلاقی مرتبط با موضوعات کتاب را تجزیه و تحلیل کنند. این کتاب همچنین دارای راهنمای پاسخ به پرسشهای پایان فصل، سوالات مختلف، بحث در مورد مفاهیم مطرح شده، تمرینهای اضافی، سوالات چند گزینهای و مطالب اضافی برای کمک به مدرسین در آمادهسازی سرفصلهای تدریس نیز میباشد. برنامهها و مطالب ارائه شده در این کتاب را میتوان به عنوان بهترین مطالب قابل تدریس در مورد مدیریت سازمانها و شرکتهای هتلداری بزرگ و کوچک دانست. جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 2/تیر/1398 آخرین ویرایش: 2/تیر/1398 کتابخانه بین المللی
رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در نشست فصلی اتحادیه میهمانپذیرهای استان تهران به تشریح ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوجهای دارای صیغهنامه در مراکز اقامتی، پرداخت و توضیحاتی در خصوص پلمپ هاستلها و واحدهای غیرمجاز را ارائه کرد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در این نشست با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، برخی از ضوابط مربوط به اماکن اقامتی را تشریح کرد و اظهار داشت: اصناف مکلفند تا ضوابط انتظامی را رعایت کنند. یک سری قوانین مربوط به قبل از گرفتن پروانه کسب است و یک سری ضوابط هم به دوران پس از افتتاح اقامتگاه بر میگردد که البته بیشترین مشکلات در این هنگام بروز میکند. سرهنگ "داوود افتخاری" ابراز داشت: این ضوابط سالهاست به مجموعههای ایرانگردی و جهانگردی ابلاغ شده ولیکن اطلاعرسانی نادرست، باعث برخوردهایی شده که حتی امروز در سریالها همان اطلاعات غلط را منتشر میکنند. برای مثال سالهاست مشکل اقامت زنان و دختران بدون همراه و دارای مدرک هویتی، حل شده اما هنوز شاهدیم آنها را در اقامتگاهها نمیپذیرند و حتی شبانه به اداره اماکن برای گرفتن نامه و تائیدیه ارجاع میدهند. این کار لازم نیست. سرهنگ "افتخاری" افزود: صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مواجهه با افراد فاقد مدرک مانند زنان و کودکان بدون سرپرست، آنها را پذیرش کنند و بلافاصله مراتب را به پلیس اماکن عمومی اطلاع دهند. وی با توضیح در خصوص برخی ضوابط پذیرش زنان و دختران در مراکز اقامتی، گفت: پذیرش زنان بدون همراه و دارای مدارک هویتی در اماکن اقامتی بلامانع است. به نامه اماکن ناجا نیاز نیست. زنان و کودکان بدون همراه و زوجهای فاقد مدارک هویتی معتبر در اماکن اقامتی، نخست پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن ناجا اطلاع داده شود. پذیرش زوجها با برگه صیغهنامه یا ازدواج موقت بلامانع است. اتباع خارجی بدون مدرک معتبر هم پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن اطلاع داده شود. رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا همچنین گفت: این شرایط برای زوجهای فاقد مدرک معتبر نیز صادق است. اگر چنین افرادی به اقامتگاه مراجعه کردند، حتماً پذیرش شوند ولیکن بلافاصله و به هر طریق، مراتب به پلیس اداره اماکن ناجا اطلاع داده شود. نیاز نیست تا زوجها یا زن و مردی را که مدرک معتبر ندارند، نیمه شب راهی اداره پلیس کنید که نامه بیاورند. نخست آنها را اقامت دهید و سپس مورد را اطلاعرسانی کنید. وی ادامه داد: پذیرش زوجهای دارای برگه عکسدارِ ازدواج موقت، مُمهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج یا امام جماعت، بلامانع است. اگر روحانی ( امام جمعه ) صیغهنامه جاری کرده، مورد تأیید است. کانون وکلا تلاش زیادی کرد که فقط اسناد مربوط به آنها مورد تائید باشد ولیکن از نظر پلیس اماکن ناجا، برگه صیغهنامه، مدرک تائید شدهای است. سرهنگ "داوود افتخاری" با تاکید بر پذیرش اتباع خارجی فاقد مدرک معتبر، گفت: مراتب بایستی بلافاصله به پلیس اماکن ناجا اطلاع داده شود. حتماً کارمندان شیفت شب نسبت به این قوانین آگاه و توجیه شوند. اگر تبعه خارجی را شب در خیابان رها کنید و مورد زورگویی قرار گرفت، این شما هستید که زیر سوال میروید. "افتخاری" افزود: پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانههای خارجی که دارای کارت شناسایی از اداره کل تشریفات وزارت خارجه هستند، نیز بلامانع است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه پذیرش متولدان تهران در مراکز اقامتی بلامانع است، در خصوص پذیرش مدارک هویتی مانند گواهینامه یا دفترچه بیمه، گفت: در قانون صراحتاً مشخص شده است از مسافر فقط کارت ملی یا شناسنامه گرفته شود. وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: اتحادیهها موظفند این ضوابط را ابلاغ کنند. همچنین حضور صاحب پروانه کسب یا مباشر را در اقامتگاه، الزامی است و حضور مدیر داخلی در مجموعه کفایت نمیکند. افتخاری همچنین درباره برخورد با اماکن غیرمجاز توضیح داد: این موارد را باید به اداره اماکن استان اطلاع داد اگر آنها برخورد نکردند، به ما در مرکز اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) و در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: شورای راهبردی گردشگری سلامت از پنج عضو شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تشکیل شده است. "امین حقیقت" سطح برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: کشور ایران از یک سو به دلیل سطح بالای علوم پزشکی و تخصصی در حوزه سلامت و از سوی دیگر وجود ظرفیتها و توانمندیهای بالای گردشگری که آن را جزو 10 کشور برتر دنیا از این حیث قرار داده، تبدیل به محور و قطب اصلی گردشگری سلامت در منطقه شده است. به گزارش هتلنیوز ، وی افزود: انتخاب اردبیل به عنوان میزبان این رویداد بینالمللی، هوشمندانه صورت گرفته است زیرا این استان با امکانات بالای خود در زمینه گردشگری به ویژه در حوزه سلامت و تندرستی، میتواند نقش عمدهای در گردشگری سلامت کشور، ایفا کند. "امین حقیقت" در ادامه گفت: امیدواریم برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه، دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه اقتصادی کشور علیالخصوص در حوزه گردشگری داشته باشد. "حقیقت" ادامه داد: در زمینههای زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر مراکز اقامتی دارای کمبودهایی هستیم. مراکز اقامتی میتوانند نقشی خاص و متفاوت را در این حوزه ایفا کنند. نیازمند احداث هتل بیمارستان و همچنین هتلها و مراکز اقامتی هستیم که بتوانند طبقات یا بخشهایی از خود را به ارائه خدمات سلامت و تندرستی، اختصاص دهند. دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، بیان داشت: صنعت هتلداری و اقامت کشور بایستی به سمتی حرکت کند که بتوانیم به صورت تخصصی در حوزه گردشگری سلامت به ارائه خدمات بپردازیم و در این زمینه با رقبای قدرتمند خود نظیر کشورهای ترکیه، تایلند و هندوستان، رقابت کنیم. وی در پایان گفت: گردشگری به عنوان سومین اقتصاد برتر جهان، میتواند در برونرفت از رکود اقتصادی، مقابله با تحریم و ایران هراسی، نقش عمدهای را ایفا کند.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سهشنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد. بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی از جمله برنامههایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بینالمللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند. به گزارش هتلنیوز ، دبیر کل سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکتکنندگان، نمایندگان و هیاتهای اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند. "ایرج حریرچی" قائممقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر راهاندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. "حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشمانداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است. وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند. "حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدیها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بینالمللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست. "محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولتها و ملتهای جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملتها و دغدغه تمامی انسانهاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت میکند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد. اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه میکنند و در نتیجه با هزینههای گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه میشوند. "محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است. وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیمسازی، فرصت مناسبی است. افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکتکننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایهگذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامههای روز نخست دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) بود. لازم به ذکر است، این رویداد بینالمللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود. گزارش تصویری اختصاصی هتلنیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده میفرمائید.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو این سازمان و در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز، اظهار داشت: سازمان همکاریهای اقتصادی که توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه، تاسیس شده است تاکنون فعالیتهای گستردهای در زمینههای مختلف داشته است و کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان را نیز با خود همراه کرده است. "آدام کولا" با اشاره به فعالیتهای سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در زمینه صنعت گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: سازمان اِکو دارای کمیتههای تخصصی زیرمجموعه است که یکی از آنها نیز تحت عنوان کمیته گردشگری فعالیت میکند. وی تصریح کرد: کمیته گردشگری سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در طول یکسال گذشته با برگزاری 11 جلسه در شهر تاشکند، برنامهریزی و تصمیمگیریهای لازم در خصوص برنامههای آینده از جمله دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت را بعمل آورده است. "آدام کولا" در خصوص برگزاری دومین همایش بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، گفت: این سازمان فعالیت زیادی در زمینه برگزاری چنین رویدادهایی دارد تا از طریق آن بتواند فرصتهای موجود در منطقه را جستجو، توسعه و بهبود ببخشد. دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی، افزود: علاوه بر این کنفرانس و با تصمیم کمیته اجرایی در سال 2020 نیز نشستهایی در کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، برگزار خواهد شد. "آدام کولا" در رابطه با میزبانی اردبیل از دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو نیز گفت: بسیار خوشحالم که در شهر زیبای اردبیل حضور پیدا کردهایم. این استان و شهر دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعادهای است که میتواند در جذب سرمایهگذاریهای خارجی بسیار موثر باشد. وی در پایان گفت: استان و شهر اردبیل یکی از مناطق در حال رشد در میان کشورهای عضو سازمان اِکو است و مطمئن هستیم که پس از برگزاری این کنفرانس، تقاضا و درخواستهای زیادی برای سرمایهگذاری در بخش هتلداری و گردشگری سلامت اردبیل، ارائه خواهد شد.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی در رابطه با سرمایهگذاری در صنعت گردشگری، اظهار داشت: سرمایهگذاری در گردشگری فقط این نیست که هتل بسازیم بلکه ابتدا باید سرمایهگذاری در زمینههای مورد نیاز گردشگری انجام شود. در واقع ابتدا بایستی فونداسیون بنا را درست کار گذاشت. "امیر سزاوار" ابراز داشت: ابتدا بایستی زیرساختها درست شود. اینکه سرمایهگذار داخلی یا خارجی را جذب و تشویق کنیم، بسیار خوب است اما آیا واقعا زیرساختهای این بنا درست است؟ آیا در خصوص سرمایهگذاری درست برنامهریزی شده است؟ وقتی زیرساختهای لازم فرام نشده باشد، مشکلاتی به وجود میآید که باعث میشود نتیجه مطلوب از این سرمایهگذاری گرفته نشود. "سزاوار" همچنین گفت: در تمام دنیا زمانی که سرمایهگذار میخواهد سرمایهگذاری کند به یکی از شرکتهای تحقیقاتی که کار آن طراحی و تهیه طرح توجیهی است، هدایتش میکنند و آن سرمایهگذار را راهنمایی میکنند که بهتر است در کجا و چه نوع سرمایهگذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات علمی در سرمایهگذاری، گفت: سرمایهگذاری از یک خیابان تا خیابان بعدی فرق میکند. آیا واقعا چنین موسسات علمی و تحقیقاتی مناسبی را داریم؟ در حال حاضر اکثر طرحها کلیشهای است و فقط ارقام، آدرسها و اسامی تغییرات دارد و چنین کاری که سرمایهگذار به یک شرکت خصوصی ارجاع داده شود تا طرح توجیهی را آماده کند، نداریم. رئیس تشکل هتلداری خراسان رضوی در ادامه افزود: علیرغم اینکه مشهد، شهر گردشگری است ولیکن فاقد طرح جامع گردشگری است. این خود یک معضل است و باید تشکلی وارد این موضوع شود و با انجام نیازسنجی، این معضل را حل کند. "امیر سزاوار" در ادامه سوالاتی در خصوص نیازسنجی مطرح کرد و گفت: در 10 یا 20 سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به مشهد وارد شود؟ آیا زیرساختها کشش این موضوع را دارد؟ آیا فرودگاه، راهآهن و پایانهها گنجایش و ظرفیت لازم را دارند؟ سرمایهگذاری بایستی در زیرساختهای گردشگری انجام شود نه اینکه صرفا معطوف به ساخت هتل و یا نهایتا ورود به حوزه آژانسها و تورگردانی باشد. "سزاوار" در خصوص اینکه سوالاتی در ارتباط با نیازسنجی مطرح است، ادامه داد: در ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به این شهر وارد شود؟ آیا زیرساختهایمان کشش این قضیه را دارد؟ آیا فرودگاه و راهآهن و پایانهها گنجایش اضافه کردن دارد؟ اگر ندارد در آن زمینه سرمایهگذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر زیرساختها فراهم باشد، مجوز صدها هتل پنج ستاره دیگر هم صادر شود، ایرادی ندارد و اتفاقا بسیار خوب است منتهی به شرطی که با یک تحقیق، برنامه علمی و نیازسنجی درست انجام شود. "امیر سزاوار" بیان داشت: سرمایهگذاری در حوزه زیرساختها مانند توسعه و افزایش سیستم ریلی و فرودگاهی نه وظیفه و نه در توان بخش خصوصی است. وقتی زیرساختها افزایش نمییابد و در مقابل هتلها در حال افزایش است، چه کسی میخواهد در 10 سال دیگر هتلها را پر کند؟ این موارد باید برنامهریزی و سرمایهگذار، هدایت شود. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور به وجود رابطه عرضه و تقاضا تاکید کرد و گفت: در همه جای دنیا بایستی میزان عرضه و تقاضا با هم برابر باشد و آن موقع است که سرمایهگذار ورود پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به دولتی بودن سیستم گردشگری کشور، گفت: هر ارگان دولتی زائرسرا و هتلهای متعددی دارد. در این شرایط بخش خصوصی چگونه میتواند موفق شود؟ چطور سرمایه میتواند بازدهی داشته باشد؟ کار سیستمهای دولتی، هدایت و نظارت بر سرمایهگذاری است. اگر میخواهیم سرمایهگذاری کنیم، راه آن خروج ارگانهای دولتی از حوزههایی است که بخش خصوصی قرار دارد ولیکن متاسفانه اکثر ارگانهای دولتی تبدیل به بنگاههای اقتصادی شدهاند که بیشتر به منافع خود فکر میکنند. وی در پایان گفت: از هیچ جامعهای انتظار معجزه نداشته باشید. جامعه هتلداران در صورت فراهم بودم زیرساختها در خصوص مسائلی که میتواند به صورت قانونی وارد شود، کمک میکند. البته که ما هم نیز تلاش میکنیم.
ایجاد شده: 27/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب رسانههای اجتماعی در گردشگری و هتلداری ( Social Media in Travel, Tourism and Hospitality ) پیشرفتهای مدام در رسانههای اجتماعی در بخش هتلداری و گردشگری را نمایش میدهد. مطالب این کتاب ترکیبی از تئوری و عمل هستند که با بحث درباره تجارب کسب و کار واقعی، به خواننده ارائه میشوند. در بخشهای مختلف این کتاب، نخست یک مرور کلی از روند اخیر رسانههای اجتماعی، محتوای تولید شده و مقالاتی در این خصوص بررسی میشود و سپس به بررسی اپلیکیشنهای بازاریابی در حوزه هتلداری و گردشگری، پرداخته و به مقالاتی در این خصوص اشاره میشود. بخشهای پایانی کتاب نیز به بررسی رفتار مشتریان در رسانههای اجتماعی در حوزههای هتلداری و گردشگری میپردازد. باید توجه داشت که بیشتر مقالات این کتاب حول محور WEB 2.0 و مدلهای تجاری آن است. جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 کتابخانه بین المللی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، کارخانه Montalván با فضایی بالغ بر 1937 متر پس از سالهای فعالیت، تولید خود را به عنوان کارخانه و سفال به پایان رساند و هماکنون برای کاربری جدید به عنوان هتل و رستوران، بازسازی شده است. این کارخانه قدیمی که در محله Triana قرار دارد یکی از سه مجموعه سفال باقیمانده در این منطقه است و به همین دلیل پروژه بازسازی و تغییر کاربری با مطالعات گسترده روی زمینه تاریخی و امکانات موجود، آغاز و سعی شد تا برای ایجاد فضای رستوران و هتل با طراحی خاص و منحصربفرد از تنوع رنگ سفال و سرامیکها بهره گرفته شود. استراتژی اصلی در تغییر کاربری و بازسازی این هتل، بهرهگیری از میراث باقیمانده از کارخانه با انجام مطالعات دقیق و گسترده و همچنین نوآوری با نتایج سازنده و کاربردی با استفاده از معیارهای زیبایی شناختی بوده است. پیشنهاد معمار این هتل برای طراحی و بازسازی فضای این بنا، استفاده از سرامیکهای باقی مانده در این کارخانه قدیمی بوده که منجر به ایجاد تفاوت با یک ساختمان معمولی شده است. همچنین استفاده از مواد بازیافتی رابطه غیرمستقیمی با میراث تاریخی بنا دارد که باعث تلفیق فضای جدید و قدیم پس از تغییر کاربری شده است. در طراحی این هتل از روشهای معاصر بر اساس دانش و اطلاعات دقیق از وضعیت ملک، وضعیت فرهنگی و انسانشناسی استفاده شده است. از سوی دیگر نکته برجسته در طراحی این هتل، ایجاد فضایی گیرا و رنگارنگ برای میهمانان است که علاوه بر نمایش فرهنگ و تاریخ گذشته، احساس ماندن در چنین فضایی و در قابل لمسی از گذشته را در اختیار میگذارد.
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام آمادگی کامل مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری این استان برای پذیرایی از گردشگران و زائران در فصل تابستان، اظهار داشت: طبق روال هر سال و پس از ایام نوروز، نظارت بر واحدهای اقامتی وجود داشته و حداقل یک بار در ماه از تمامی تاسیسات گردشگری بازدید بعمل آمده است. "یوسف بیدخوری" ابراز داشت: واحدهای اقامتی کارهایی دارند که باید انجام دهند تا برای تابستان آمادگی لازم را داشته باشند و در حال حاضر نیز برای رفع نواقص و بازسازیها اقدام کردهاند. "بیدخوری" با اشاره به استقبال مناسب گردشگران از واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز، گفت: پیشبینی میکنیم میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی در این ایام به 90 درصد برسد. در حال حاضر 1622 واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر و واحدهای خانهمسافر دارای مجوز وجود دارد که آمادگی لازم برای پذیرایی از موج اول زائران و گردشگران تابستانی را دارند. وی در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در تابستان نیز گفت: در سال 98 به هیچ وجه اجازه افزایش نرخ را نداریم و واحدهای اقامتی با نرخ سال گذشته به فعالیت خود ادامه میدهند. سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی، تصریح کرد: برخی از واحدهای اقامتی در ایام غیر پیک مانند ماه مبارک رمضان و زمستان، تخفیفهای بالاتری ارائه میدهند ولیکن در ایام تابستان، تخفیف داده نمیشود و شاید احساس شود که این واحدهای اقامتی نرخهایشان را افزایش دادهاند. نرخهای مصوب واحدهای اقامتی در تمامی واحدهای مجاز که دارای پروانه بهرهبرداری معتبر هستند، نصب شده است. "یوسف بیدخوری" ادامه داد: توصیه ما به زائران و گردشگران این است که به هر واحد اقامتی که ورود پیدا میکنند، برای اطمینان از مجاز بودن آن واحد اقامتی حتما پروانه بهرهبرداری و نرخنامه مصوب که با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی صادر شده است را ببینند. وی در پایان در خصوص ضریب اشغال هتلها و واحدهای اقامتی استان در ایام نوروز و تابستان، گفت: در ایام نوروز و ابتدای اردیبهشتماه متوسط درصد اشغال واحدها در مشهد کمتر از 50 درصد است و ایام تابستان به 70 تا 80 درصد افزایش پیدا میکند.
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم با اشاره به مهمترین مشکلات صنعت هتلداری و فعالان این حوزه، اظهار داشت: کمبود مسافر در نیمه نخست سال باعث تعلیق و تعطیلی برخی از مراکز اقامتی شده است. بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری توسط هتلداران انجام شده است که در این شرایط اقتصادی نه تنها بازخورد سرمایه را ندارند بلکه به نوعی هتلداری نیز به حداقلهای خود رسیده است. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، ابراز داشت: سعی کردهایم با تعداد هتلهای فعال در سطح جزیره قشم، پاسخگوی تمامی اقشار و مسافران کشور باشیم ولیکن میزبانی زمانی تحقق مییابد که مسافری وجود داشته باشد. هماکنون با کمبود مسافر مواجه هستیم و باید برای جذب بیشتر مسافران به جزیره قشم، تدابیری اندیشیده شود. "عبدالباسط رضوانی" نرخ بالای بلیط هواپیما و هزینههای بالای سفر را مهمترین مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری جزیره قشم دانست و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتلها کمتر از 20 درصد است و بسیاری از هتلها با تخفیف 60 درصدی پذیرای مسافران هستند. "رضوانی" تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم، ایرلاین اختصاصی ندارد و ایرلاین "قشم ایر" نیز مختص این جزیره نیست و به همین دلیل سفر گردشگران به جزیره قشم با هزینههای بالایی مواجه است. وی با اشاره به فعالیت 80 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و خانههاd مسافر در سطح جزیره قشم، تاکید کرد: با تبلیغات میتوانیم گردشگران زیادی را به این جزیره بیاوریم که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه تاثیرگذاران است. رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، فعالیت خانههای شخصی را یکی دیگر از مشکلات هتلداران دانست و افزود: این خانهها در طول سال فعالیت دارند و افزایش چند برابری آنها باعث ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی شده است که امیدواریم با این پدیده، کارشناسیتر برخورد شود. سوئیتها و خانههای شخصی یک معضل اجتماعی در کل کشور است. "عبدالباسط رضوانی" تصریح کرد: متاسفانه هزینههای زیادی بابت پروانه ساخت، خریداری زمین، انشعابات آب و برق و مالیاتهای سالیانه از هتلداران دریافت میشود و همه این عوامل باعث میشود تا جامعه هتلداری جزیره قشم رونق چندانی نداشته باشد. رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم در پایان با اشاره به تعامل خوب این تشکل با سازمان میراث فرهنگی از همکاری با بخشهای دیگر خبر داد و گفت: بخش اقامتی توانسته با ارگانهای برگزارکننده برنامهها و همایش، ارتباط خوبی برقرار کند و در سطح جزیره همکاریهای لازم را بعمل آورد.
ایجاد شده: 25/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1398 اخبار داخلی
شرکت هتلهای Hyatt یک شرکت هتلداری چند ملیتی آمریکایی است که هتل های لوکس، استراحتگاه ها و هتلهای مخصوص تعطیلات را مدیریت وفرانشیز می کند. شرکت بین المللی Hyatt در هنگام خرید متل Hyatt House در فرودگاه بین المللی لس آنجلس در تاریخ 27 سپتامبر 1957 تشکیل شد. این شرکت تا تاریخ 25 مارس سال 2018 دارای 777 هتل در 54 کشور بوده است. مجله Fortune، این شرکت را در رده 186 در فهرست "بهترین کارفرمایان آمریکا" در سال 2018 قرار داده است. اولین هتل این شرکت بین المللی یک متل با نام Hyatt House بوده است که در نزدیکی فرودگاه بین المللی لس آنجلس قرار داشت و در سال 1954 توسط دو کارآفرین با نامهای Hyatt Robert von Dehn و Jack Dyer Crouch خریداری و افتتاح شد. در سال 1957، آقای Jay Pritzker این هتل را به مبلغ 2.2 میلیون دلار خریداری نمود. برادر کوچکتر او یعنی Donald Pritzker نیز شغل مهمی را در این شرکت عهده دار شد. با توجه به استفاده روز افزون از مسافرت هوایی برای کسب و کار، برادران Pritzker به این نتیجه رسیدند که ساخت یک هتل با کیفیت بالا در نزدیکی یک فرودگاه بزرگ، میتواند یک استراتژی کسب و کار با ارزش محسوب شود. در عرض دو سال، آنها متلهای Hyatt House را در نزدیکی فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو و فرودگاه بین المللی سیاتل افتتاح کردند. در طول یک دهه بعد، خریدهای مهمی برای این شرکت بین المللی انجام شد و گروه هتلداری بین المللی Hyatt به سریعترین هتل زنجیره ای در حال رشد در ایالات متحده تبدیل شد. در سال 1967، این شرکت برند جدید خود با نام Regency Hyatt House را در جورجیای آتلانتا افتتاح نمود. طراحی هتلهای این گروه شامل یک اتاق وسیع در محیط داخلی (آتریوم) است که به زودی به یکی از مشخصه های بسیاری از هتلهای Hyatt تبدیل شد. گروه هتلداری Hyatt در سال 1969، اولین هتل خود را در خارج از ایالات متحده افتتاح کرد. بدین منظور هتلی در هنگ کنگ خریداری شد و نام آن به هتل Hong Kong Hyatt تغییر کرد. در سال 1972، هیات شرکت Elsinore را تشکیل داد که یک شرکت تابعه از این گروه هتلداری است و برندهای Four Queens و Hyatt Regency Lake Tahoe Resort, Spa & Casino را مدیریت میکرد. پس از اینکه Hyatt در سال 1979به یک شرکت خصوصی تبدیل شد، شرکت Elsinore به عنوان یک شرکت عمومی به کار خود پایان داد. شرکت Hyatt پس از آن هتل و کازینوی Playboy را به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت Playboy افتتاح کرد. برخی از برندهای این گروه هتلداری عبارتند از: هتلهای لوکس Grand Hyatt هتلهای متوسط و لوکس Park Hyatt هتل بوتیکهای Andaz هتلهای موفق و پرچمدار برندهای Hyat یعنی برند Hyatt Regency هتلهای Hyatt که کوچکتر بوده دارای 150 تا 350 اتاق و همراه با ارائه خدمات کامل هستند. برند Hyatt Centric که برند جدید با امکانات کامل میباشد. هتلهای Hyatt Place که اندازه متوسط داشته و امکانات محدودی ارائه میکند هتلهای Hyatt House که پیش از این با نام Hyatt Summerfield Suites یا Summerfield Suites شناخته میشدند که تحت نظر گروه Wyndham بوده اند. این هتلها برای اقامتهای طولانی هستند. برند Hyatt Zilara و Hyatt Ziva که اقامتگاههایی با تمام امکانات بوده و البته هتلهای برند Zilara کودکان را پذیرش نمیکنند. برند Hyatt Residence Club هتل های Hyatt Zilara و Hyatt Ziva - استراحتگاه های تمام عیار. زیلارا کودکان را نمی پذیرد. راههای ارتباطی Hyatt Hyatt Hyatt Hyatt.com
ایجاد شده: 24/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 گروه های هتلداری بین المللی
رئیس جامعه هتلداران استان یزد با انتقاد شدید از فعالیت سامانههای غیرمجاز اقامتی در کشور، اظهار داشت: این سامانهها که به پشتوانه خانهمسافرهای غیرمجاز شکل گرفتهاند، منجر به جابجایی اعداد و ارقام بزرگی در صنعت هتلداری کشور شدهاند و متاسفانه مانند غدههای سرطانی روز به روز نیز بزرگتر شده و تمام منافع این صنعت را در مینوردند. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس جامعه هتلداران یزد به عدم مقابله دولت با سامانههای غیرمجاز اقامتی، اشاره کرد و ابراز داشت: تبلیغات گسترده و گرانقیمتی از سوی این سامانهها برای جذب گردشگران انجام شده ولیکن تاکنون هیچ اقدامی با این فعالیتها صورت نگرفته است و گویا دولت نیز توان مقابله با این قشر که تحت حمایت گروههای مافیایی محلی اداره میشوند را ندارد. "سید امیر ناصر طباطبایی" گفت: سامانههای غیرمجاز اقامتی تحت نظارت هیچ ارگان دولتی مانند اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان نیستند. "طباطبایی" افزود: مشکلات مربوط به فعالیت خانههای مسافر غیرمجاز با واگذاری مسئولیت این بخش به یک شرکت خصوصی به وجود آمد و به دلیل اینکه ایم شرکت نتوانست این حوزه را ساماندهی کند، سامانههای غیرمجاز اقامتی نیز به وجود آمدند و تقویت شدند. رئیس جامعه هتلداران استان یزد در ادامه با گلایه از عدم برخورد قانونی با خانههای مسافر غیرمجاز، گفت: این اقامتگاهها بر خلاف تصور موجود و آنچه در تبلیغات در خصوص قیمت و مزیتهای فعالیتشان مطرح میشود، ارزانتر از مراکز اقامتی رسمی حتی هتلهای ستارهدار نیز نیستند. وی افزود: پذیرش بدون دریافت شناسنامه، برخورداری از سیستم دریافت شبکههای ماهوارهای، عدم نظارت بر ورود و خروج میهمانان و دیگر موارد از این دست، دلیل جذاب بودن خانههای مسافر غیرمجاز است. وی ادامه داد: خانههای مسافر غیرمجاز به هیچ وجه خواستار ثبت و ورود به حریم قانونی نیستند و به نوعی از قانون و سیستمهای نظارتی گریزانند. رئیس جامعه هتلداران استان یزد در پایان گفت: خانههای مسافر غیرمجاز از پرداخت هزینههایی مانند مالیات، عوارض، حق کارگر و همچنین تبعیت از اصالت و قوانین اسلامی و اخلاقی کشور، فارغ هستند و به همین دلیل منافع زیادی را از صنعت درآمدزای اقامت کسب میکنند که لازم است دستگاه قضایی برای برخورد با این وضعیت ورود پیدا کند.
ایجاد شده: 22/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398 اخبار داخلی