نتایج جستجو...
اسپانیا صدرنشین گردشگری اروپا در ۲۰۲۵ شد؛ درآمد ۱۱۵ میلیارد یورویی از گردشگران خارجی

اسپانیا صدرنشین گردشگری اروپا در ۲۰۲۵ شد؛ درآمد ۱۱۵ میلیارد یورویی از گردشگران خارجی

به گزارش هتل نیوز ؛ شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) اعلام کرد اسپانیا در سال ۲۰۲۵ جایگاه خود را به‌عنوان برترین مقصد گردشگری اروپا حفظ کرده و با ثبت ۱۱۵.۱ میلیارد یورو هزینه‌کرد گردشگران بین‌المللی، در صدر بازار گردشگری قاره اروپا قرار گرفته است.   بر اساس گزارش جدید WTTC، اسپانیا پس از آمریکا و چین، سومین کشور جهان از نظر میزان درآمد حاصل از گردشگران خارجی محسوب می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده تعداد گردشگران ورودی به این کشور در سال ۲۰۲۵ به حدود ۹۶.۸ میلیون نفر برسد.   این نهاد بین‌المللی، سرمایه‌گذاری مستمر دولت اسپانیا در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، اتصال هوایی، خدمات گردشگری و تسهیل تجربه سفر را از مهم‌ترین عوامل موفقیت این کشور عنوان کرده است. WTTC تأکید دارد اسپانیا توانسته با تمرکز بر «گردشگری با ارزش افزوده بالا» و افزایش میانگین هزینه‌کرد هر گردشگر، موقعیت رقابتی خود را در بازار جهانی تقویت کند.   میانگین هزینه هر گردشگر خارجی در اسپانیا حدود ۱۳۴۴ دلار برآورد شده که بالاتر از متوسط هزینه‌کرد گردشگران در اروپا است. همچنین پیش‌بینی می‌شود سهم صنعت گردشگری در اقتصاد اسپانیا تا پایان سال ۲۰۲۵ به بیش از ۲۶۰ میلیارد یورو برسد و حدود ۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل دهد.  

ایجاد شده: 28/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1405     اخبار خارجی
قطار گردشگری ایران در ایستگاه ایستادگی؛ بازخوانی راهبردهای عبور از بحران

قطار گردشگری ایران در ایستگاه ایستادگی؛ بازخوانی راهبردهای عبور از بحران

به گزارش هتل نیوز ؛ " محسنی بند پی " معاون گردشگری کشور در نشست با خبرنگاران گفت :  با وجود جنگ ۱۲ روزه، موشک‌باران‌ها و تهدیدات نظامی در سال ۱۴۰۴، صنعت گردشگری ایران نه تنها متوقف نشد، بلکه بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی  وارد کشور شدند. مردم با ابتکاراتی مثل کارت «گرگان، محل امن» و پذیرش رایگان جنگ‌زدگان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تاب‌آوری اجتماعی را به رخ کشیدند. او ادامه داد : حتی در اوج درگیری‌های اسفند و فروردین، به ترتیب ۱۴۰ و ۱۷۸ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شدند.وزارت گردشگری با اعزام هیئت‌های بخش خصوصی به نمایشگاه‌هایی مانند «فیتور اسپانیا» و «آی‌تی‌بی برلین»، رشد منفی خرداد و تیر را در شهریور و مهر به مثبت ۱۰ درصد تبدیل کرد. معاون گردشگری کشور افزود : دولت برای آینده سه سناریو طراحی کرده است: ۱) وضعیت جنگی (بقای صنعت)، ۲) «نه جنگ، نه صلح» (حفظ بازار فعلی و حمایت تأمین اجتماعی)، ۳) صلح و ثبات (بازسازی برند ملی و توسعه گردشگری ساحلی و سلامت). او گفت : پیام روشن است: قطار گردشگری ایران متوقف نخواهد شد. همزمان با مدیریت بحران، پروژه «برق سبز گردشگری» با جدیت دنبال می‌شود. " محسنی " با بیان اینکه تسهیلات ۱۴ درصدی با بازپرداخت ۵ ساله برای نیروگاه‌های خورشیدی ۵ تا ۲۰ کیلوواتی در مراکز اقامتی اختصاص یافته است که علاوه بر تأمین انرژی، امکان فروش برق مازاد را فراهم می‌کند افزود : تأسیسات سبز، امتیازات ویژه‌ای در درجه‌بندی دریافت می‌کنند. ایران با تکیه بر ثبت جهانی کاخ گلستان و سعدآباد، آماده جهش پساجنگ در بازارهای بین‌المللی است. ✍🏻 مریم کاظمی زاده

ایجاد شده: 28/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1405     اخبار داخلی
تحول سبز در مراکز اقامتی؛ از قبض‌های سنگین برق تا تولید درآمد ۲۵ ساله

تحول سبز در مراکز اقامتی؛ از قبض‌های سنگین برق تا تولید درآمد ۲۵ ساله

به گزارش هتل نیوز " محمد جهانشاهی " دبیر کمیته ملی طبیعت گردشگری در مصاحبه اختصاصی با هتل نیوز گفت  ؛ تغییر الگوی مصرف در صنعت گردشگری دیگر یک «انتخاب» نیست، بلکه یک «اجبار» است. با توجه به بحران انرژی و افزایش ۵۰ درصدی قیمت برق در یک سال گذشته، مراکز اقامتی باید از مصرف‌کننده صرف به تولیدکننده انرژی تبدیل شوند. وی افزود : طرح جدید با همکاری سامانه «برق‌تو» و تمرکز بر نیروگاه‌های خورشیدی ۵ تا ۲۰ کیلوواتی، بدون نیاز به تغییرات بزرگ، امکان تولید و ذخیره‌سازی انرژی را فراهم می‌کند. بزرگترین مانع (هزینه بالای اولیه) با وام ۴۰۰ میلیون تومانی و نرخ بهره ۴ درصد (برای بازپرداخت شش‌ماهه) و بازپرداخت ۵ ساله برداشته شده است.او ادامه داد : سرمایه‌گذاری طی ۴ تا ۵ سال بازمی‌گردد و از سال پنجم به بعد، اقامتگاه به درآمد خالص و پایدار از فروش برق مازاد به شبکه (با قرارداد ۲۵ ساله) می‌رسد. همچنین تعویض موتور کولرهای آبی (رایگان) مصرف برق را ۴۰٪ و مصرف آب را ۲۰٪ کاهش می‌دهد. " جهانشاهی " با بیان اینکه بی‌خیالی نسبت به بحران انرژی، هزینه‌های سنگین‌تری در آینده خواهد داشت گفت : به جای انتظار برای تخفیف‌های دولتی، خودکفایی انرژی راهکار واقعی است.دبیر کمیته ملی طبیعت گردشگری در پایان تاکید کرد : این طرح یک «سرمایه‌گذاری سبز» است که با ساده‌سازی فرآیندها (از مشاوره تا فروش برق) و تسهیلات بانک ملت، ریسک را به حداقل رسانده و مرز میان گردشگری سنتی و مدرن جهانی را تعیین می‌کند. ✍🏻 مریم کاظمی زاده

ایجاد شده: 28/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1405     اخبار داخلی
اگر امروز به بوم‌گردی‌ها توجه نشود بخشی از هویت محلی کشور از بین می‌رود

اگر امروز به بوم‌گردی‌ها توجه نشود بخشی از هویت محلی کشور از بین می‌رود

به گزارش هتل نیوز ؛ "یاور عبیری" رئیس انجمن بوم‌گردی ایران گفت : در روزهایی که سایه جنگ مسیر سفرهای نوروزی را تغییر داد و مردم برای امنیت به روستاها پناه بردند، اقامتگاه‌های بوم‌گردی بی‌درنگ درهای خود را گشودند و به پایگاه امنی برای هم‌وطنان بدل شدند. او افزود : در آن بازه زمانی، حدود ۶۰ درصد ظرفیت این واحدها اشغال شد که نزدیک به ۴۰ درصد این خدمات در راستای مسئولیت اجتماعی و تجلی مهمان‌نوازی ایرانی، به‌طور کاملاً رایگان در اختیار مردم قرار گرفت. رئیس انجمن بوم گردی ایران در پایان گفت : با وجود این سابقه درخشان، اکنون فعالان این حوزه به دلیل قطع اینترنت، محدودیت‌های تبلیغاتی، تورم و نبود حمایت‌های دولتی در شرایطی سخت‌تر از دوران جنگ قرار دارند و اگر توجه فوری صورت نگیرد، علاوه بر نابودی این کسب‌وکارها، بخشی از فرهنگ و هویت محلی کشور نیز از بین خواهد رفت.

ایجاد شده: 27/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1405     اخبار داخلی
هگتا سند راهبردی گردشگری سلامت را تدوین می کند

هگتا سند راهبردی گردشگری سلامت را تدوین می کند

به گزارش هتل نیوز ؛ در نشست مشترکی که به دعوت و میزبانی هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) با حضور معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، مدیرعامل هگتا از طرح‌های این هلدینگ برای گردشگری سلامت و تمرکز ویژه بر بازار عراق خبر داد. در این نشست که با حضور محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران هگتا همچنین مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران حوزه معاونت درمان برگزار شد، علیرضا تابش گزارشی از اقدامات یک‌سال‌ونیم گذشته این هلدینگ در حوزه گردشگری سلامت ارائه کرد. وی با اشاره به مأموریت محول ‌شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای ساماندهی این حوزه گفت: با هماهنگی سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطالعات شناخت بازار عراق انجام و جلسات متعددی برای بررسی ظرفیت‌های این بازار برگزار شده است. به گفته مدیرعامل هگتا، در ادامه این اقدامات «میز تخصصی گردشگری سلامت» برای نخستین‌بار در ساختار هگتا ایجاد شد و بر اساس اسناد بالادستی و رهنمودهای مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سند راهبردی این حوزه نیز در حال تدوین است.

ایجاد شده: 27/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1405     اخبار داخلی
هتل‌های هما چگونه تاب‌آوری جنگ‌زدگان را افزایش دادند؟

هتل‌های هما چگونه تاب‌آوری جنگ‌زدگان را افزایش دادند؟

مدیرعامل هگتا از تاب‌آوری این مجموعه در جنگ تحمیلی اخیر و اسکان بیش از ۶۲۰ نفر از آسیب‌دیدگان در هتل‌های هما تهران و بندرعباس خبر داد. به گزارش هتل نیوز ؛ در حالی که آوار جنگ هنوز از روی شهرهای جنوبی جمع نشده، هتل‌های هما با ابتکار «پناهگاه» توانستند امنیت فیزیکی را با پناهگاه روحی و عاطفی پیوند بزنند؛ جایی که کودکان در کنار تنیس روی میز و نقاشی، بمباران را فراموش می‌کردند. در هر نوبت شبانه‌روزی پزشک و روانشناس مستقر بودند تا آسیب‌های روحی جنگ را شناسایی و درمان کنند. برخی آسیب‌ها سطحی و برخی جدی بودند، اما همه در محیطی امن و با حفظ حریم فردی مدیریت شدند. سینمای سیار هر شب، موسیقی زنده، تئاتر، نقاشی، شعرخوانی و عروسک‌گردانی با حضور هنرمندان شناخته‌شده کشور، برنامه‌هایی بودند که تاب‌آوری و نشاط را به میهمانان هتل‌های هما بازگرداندند. هم‌اکنون هتل هما تهران با ۹۷ درصد ضریب اشغال، همچنان میزبان آسیب‌دیدگان جنگ رمضان است؛ میهمانانی که خانه‌هایشان هنوز برای بازگشت امن نشده است.

ایجاد شده: 27/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 28/اردیبهشت/1405     اخبار داخلی
جشن ملی بوم‌گردی‌های ایران امسال متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار خواهد شد

جشن ملی بوم‌گردی‌های ایران امسال متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار خواهد شد

به گزارش هتل نیوز ؛ این رویداد ملی از صبح روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تهران و با حضور جمعی از وزرا، مسئولان کشوری، فعالان گردشگری و مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی آغاز می‌شود. پس از برگزاری برنامه افتتاحیه و صرف ناهار، شرکت‌کنندگان با قطار راهی استان سمنان خواهند شد تا ادامه برنامه طی دو روز در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شود و میهمان مردم فرهنگ‌دوست این استان باشند. این گردهمایی با هدف تقویت همدلی، توسعه همکاری‌های حرفه‌ای، معرفی ظرفیت‌های بوم‌گردی ایران و ایجاد شبکه‌سازی میان فعالان این حوزه برگزار می‌شود و عصر روز جمعه با بدرقه میزبانان سمنانی به پایان خواهد رسید. از تمامی اعضا و فعالان حوزه بوم‌گردی دعوت می‌شود جهت ثبت‌نام و هماهنگی حضور، با رؤسا و هیئت‌مدیره انجمن‌های استانی خود در ارتباط باشند. با توجه به محدودیت ظرفیت، تعداد شرکت‌کنندگان این برنامه ۲۰۰ نفر خواهد بود؛ بنابراین اولویت حضور با افرادی است که زودتر ثبت‌نام خود را نهایی کنند. استان‌هایی که فاقد انجمن استانی هستند، جهت ثبت‌نام و دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره زیر تماس حاصل فرمایند. 09133594942

ایجاد شده: 27/فروردین/1405       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1405     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...